Şimdi Ara

Latitude Doğan'ı ikiye böldü (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
186
Cevap
2
Favori
13.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ohaaaaaa
  • audinin, golfün resimlerini koyup " bak bu da bölünüyor" demek yanlış, çok mantıksız.

    2 gün önce 40-50 ile akan yolda trafik bir anda durdu. Ben peugeot bipper ile frene asıldım ve durmayı başardım, hemen dikiz aynasına baktım panamera 4s , frenden ayağımı çektim ve bana çarptı, yarım metre kadar araba aktı ve tekrar durdum. Frenden çektiğim için herhangi bir hasar oluşmadı, arabadan inmedim bile, o da inmedi.

    Şimdi bipperin frenleri panamera 4s den daha iyi diyebilir miyiz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Bir nesil bu arabalarla büyüdü. Milyonlarca kilometre boyunca insanlar ordan oraya taşındı. O kadar hakareti hakettiğini zannetmiyorum. Teknoloji gelişiyor. Gelecekte özel bir alaşım bulurlar. Kaportaları bundan yaparlar. Arabalar çarpıştığı zaman metal büküldüğü yerden tekrar açılır. Hiç çarpışmamış gibi olur. Şimdi öyle bir araba yapılırsa şu andaki teknoloji ile yapılan arabalara da güler miyiz acaba.

    Hatta böyle bir metalin olduğu bile söyleniyor. Bir UFO belgeselinde görmüştüm. Adam elinde buruşturdu. Çöp gibi yaptı. Masanın üstüne bıraktı. Metal kendi kendine ilk haline geldi.

    gözlük çerçevelerinde kullanılıyor diye biliyorum , hafızalı metal. ( shape memory alloy )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 10 Ocak 2013; 11:21:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gitαrist

    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Allahtan ölen olmamış. Bence doğanlar 6 yıldız araç ikiye ayrılıyor içinden dışarı düşüp yürüyerek uzaklaşıyorsun. Sıkışma yok, ambulans bekleme yok, hastane çilesi yok.
    Şaka bir yana bizde zamanında çok bindik bu seriye, gaz tenekesi gerçekten.

    Aynen bu şasiyi tasarlayan mühendis kör olmuş. Zaten dünyada bir ilk aracı parçalayıp içindeki yolcuları etrafa atan araç.


    millet zamanında bu araç için kuyruğa girermiş. hep koç'un icraatları bunlar, millete tenekeleri sattılar.

    Bu kimin icadı ?

     Latitude Doğan'ı ikiye böldü


    Vw bekliyodum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dragongeorge

    maalesef araçta ölen var aracı kullanan kişi çok iyi bir kişiydi araçta 5 kişi bulunuyordu maalesef kızı yaşamını yitirdi Allah Rahmet Eyesin yakınlarına sabır versin kazanın olduğu yer niksar ladik yolu borabay gölü civarı bildiğim kadarıyla buzlanma varmış yolda araç kaymış

    Ölene Allah gani gani rahmet eylesin. Ölen hangi araçta idi ? üzüldüm şimdi. :S((
  • Ölen var ise Allah rahmet eylesin ve konuyu açan arkadaş acil kapattırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: dragongeorge

    maalesef araçta ölen var aracı kullanan kişi çok iyi bir kişiydi araçta 5 kişi bulunuyordu maalesef kızı yaşamını yitirdi Allah Rahmet Eyesin yakınlarına sabır versin kazanın olduğu yer niksar ladik yolu borabay gölü civarı bildiğim kadarıyla buzlanma varmış yolda araç kaymış

    Ölene Allah gani gani rahmet eylesin. Ölen hangi araçta idi ? üzüldüm şimdi. :S((

    doğandaydı Allah Rahmet eylesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sosyolok

    bu arabalar ne fiat regata nede 131 gibi dayanıklı sayılabilirler 80 lerde avrupanın terk etmiş olduğu şuanda aynı politikayı izlediği sömürge ülkelerinde üretimi devam eden teknoloji yoksunu araçlar gerçek güvenlik testleri takla testleri vs vs neye yarar ki insanlarımız vergi adaletsizliğinden kıt kanaat geçinmekten ayağımı yerden kessin demekten bir adım öteye gidemiyorlar Tabiki de insanlar şahin doğan gibi arabalara milyarlar ister memleketin en ücra yerinde bile arabadan anlayan bulur yaptırır binersiniz ikiye bölünür kaynatır binersiniz dörde bölünür binersiniz

    http://www.youtube.com/watch?v=uGoSauHtC-8

    Bu tip kopan araçlar zaten iki üç araçtan ek yapılarak tekrar trafiğe çıkan araçlar.Şu an bu sistem modelli araçlarda da kullanılıyor maalesef.Kendim Focus 2002 modeline tavan eklendiğine şahit oldum.Ojksijenle.

    Bu arada 1977-1982 model 131 lere lafım olmaz.Kuş serisi hakikaten (yeni kasa) rezalet.1988 model yeni kasa ile 2002 model arasındak farkı el ve kulak yardımı ile bile anlayabilirsini.

    Dediğiniz gibi her şey bütçe ile alakalı.Ortalam ücretin 1000 TL nin altında olduğu bir ülkede bu tür şeyler bana anormal gelmiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Sanırım bende sorun var. Kuş serisi bana sanki metali falan kalın gelir onun da tam aksine reno kağıt gibi gelir. Kuş serisinde böyle düşünmenin arkadan çekişli olmasıyla bir alakası mı var acaba

    Sorun sizde değil malesef zihniyette :)

    Sizin dışardan bakarak, kaportaya tık tık vurarak anladığınız aracın metali değil, sadece sac kalınlığı.. Eski araçların sac kalınlıkları yenilere göre daha fazlaydı, gerek yaya güvenliği gerekse azaltılmaya çalışan araç ağırlığı sebebiyle saclar artık mümkün olduğunca ince ve hatta maliyeti düşürmek için plastik parçalardan üretiliyor.. Bkz: Megane'ların ön çamurlukları plastiktir..

    Anlıyacağınız sağlamlıkla sacın hiçbir bağıntısı kalmadı günümüzde.. Ben Volvo seven bir insan olarak, eski Volvo'lar daha sağlam kanısındaydım bundan 4-5 sene evvele kadar fakat şuan biliyorum ki yeni çıkan her Volvo, yeni çıkan her araç selefinden daha sağlam.. Aracın sağlamlığını, yaşam kafesi adı verilen sürücü ve yolcuları koruyan bölüm başta olmak üzere, şase, darbe emiciler gibi çelik-metal konstrüksyonlar belirler.. Araçlarda birçok farklı metal ve çelik türü kullanılır.. Bunlardan en sağlamı Baroon Steel adı verilen çelikdir.. Bu çeliğin kullanımındaki literatürde Volvo sağlam bir yere sahiptir ve günümüz birçok markasıda yaşam kafesinde bu çelik türünü kullanır.. Dayanımı çok çok fazladır ve darbe emici daha düşük dayanımdaki çelik ve metallerle birleştiğinde başarılı bir koruma sağlar..

    Birde belirtmek isterim herşey sağlam malzeme kullanılmasına bağlı değildir.. Darbeyi sönümlemek en önemli unsurlardan biridir.. Size bir örnek vereyim, aracın içindeki sağ salim, burnu kanamadan çıksa bile, iç kanamadan ölme riski mevcuttur.. Yani aracın tamamını en yüksek dayanımlı çelikden üretmek çözüm değildir.. Darbe sönümlemesi ve dayanıklı kafes bir arada olmalıdır..

    Umarım açıklayabilmişimdir :)

    Son olarak, bu yorumu sizin yazdıklarınıza cevap olarak değil, genel olarak herkesi azda olsa bilgilendirebilmek amacı ile yazdım, yanlış anlamayın lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Sanırım bende sorun var. Kuş serisi bana sanki metali falan kalın gelir onun da tam aksine reno kağıt gibi gelir. Kuş serisinde böyle düşünmenin arkadan çekişli olmasıyla bir alakası mı var acaba

    Sorun sizde değil malesef zihniyette :)

    Sizin dışardan bakarak, kaportaya tık tık vurarak anladığınız aracın metali değil, sadece sac kalınlığı.. Eski araçların sac kalınlıkları yenilere göre daha fazlaydı, gerek yaya güvenliği gerekse azaltılmaya çalışan araç ağırlığı sebebiyle saclar artık mümkün olduğunca ince ve hatta maliyeti düşürmek için plastik parçalardan üretiliyor.. Bkz: Megane'ların ön çamurlukları plastiktir..

    Anlıyacağınız sağlamlıkla sacın hiçbir bağıntısı kalmadı günümüzde.. Ben Volvo seven bir insan olarak, eski Volvo'lar daha sağlam kanısındaydım bundan 4-5 sene evvele kadar fakat şuan biliyorum ki yeni çıkan her Volvo, yeni çıkan her araç selefinden daha sağlam.. Aracın sağlamlığını, yaşam kafesi adı verilen sürücü ve yolcuları koruyan bölüm başta olmak üzere, şase, darbe emiciler gibi çelik-metal konstrüksyonlar belirler.. Araçlarda birçok farklı metal ve çelik türü kullanılır.. Bunlardan en sağlamı Baroon Steel adı verilen çelikdir.. Bu çeliğin kullanımındaki literatürde Volvo sağlam bir yere sahiptir ve günümüz birçok markasıda yaşam kafesinde bu çelik türünü kullanır.. Dayanımı çok çok fazladır ve darbe emici daha düşük dayanımdaki çelik ve metallerle birleştiğinde başarılı bir koruma sağlar..

    Birde belirtmek isterim herşey sağlam malzeme kullanılmasına bağlı değildir.. Darbeyi sönümlemek en önemli unsurlardan biridir.. Size bir örnek vereyim, aracın içindeki sağ salim, burnu kanamadan çıksa bile, iç kanamadan ölme riski mevcuttur.. Yani aracın tamamını en yüksek dayanımlı çelikden üretmek çözüm değildir.. Darbe sönümlemesi ve dayanıklı kafes bir arada olmalıdır..

    Umarım açıklayabilmişimdir :)

    Son olarak, bu yorumu sizin yazdıklarınıza cevap olarak değil, genel olarak herkesi azda olsa bilgilendirebilmek amacı ile yazdım, yanlış anlamayın lütfen..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: PetrovaFire

    Sanırım bende sorun var. Kuş serisi bana sanki metali falan kalın gelir onun da tam aksine reno kağıt gibi gelir. Kuş serisinde böyle düşünmenin arkadan çekişli olmasıyla bir alakası mı var acaba

    Sorun sizde değil malesef zihniyette :)

    Sizin dışardan bakarak, kaportaya tık tık vurarak anladığınız aracın metali değil, sadece sac kalınlığı.. Eski araçların sac kalınlıkları yenilere göre daha fazlaydı, gerek yaya güvenliği gerekse azaltılmaya çalışan araç ağırlığı sebebiyle saclar artık mümkün olduğunca ince ve hatta maliyeti düşürmek için plastik parçalardan üretiliyor.. Bkz: Megane'ların ön çamurlukları plastiktir..

    Anlıyacağınız sağlamlıkla sacın hiçbir bağıntısı kalmadı günümüzde.. Ben Volvo seven bir insan olarak, eski Volvo'lar daha sağlam kanısındaydım bundan 4-5 sene evvele kadar fakat şuan biliyorum ki yeni çıkan her Volvo, yeni çıkan her araç selefinden daha sağlam.. Aracın sağlamlığını, yaşam kafesi adı verilen sürücü ve yolcuları koruyan bölüm başta olmak üzere, şase, darbe emiciler gibi çelik-metal konstrüksyonlar belirler.. Araçlarda birçok farklı metal ve çelik türü kullanılır.. Bunlardan en sağlamı Baroon Steel adı verilen çelikdir.. Bu çeliğin kullanımındaki literatürde Volvo sağlam bir yere sahiptir ve günümüz birçok markasıda yaşam kafesinde bu çelik türünü kullanır.. Dayanımı çok çok fazladır ve darbe emici daha düşük dayanımdaki çelik ve metallerle birleştiğinde başarılı bir koruma sağlar..

    Birde belirtmek isterim herşey sağlam malzeme kullanılmasına bağlı değildir.. Darbeyi sönümlemek en önemli unsurlardan biridir.. Size bir örnek vereyim, aracın içindeki sağ salim, burnu kanamadan çıksa bile, iç kanamadan ölme riski mevcuttur.. Yani aracın tamamını en yüksek dayanımlı çelikden üretmek çözüm değildir.. Darbe sönümlemesi ve dayanıklı kafes bir arada olmalıdır..

    Umarım açıklayabilmişimdir :)

    Son olarak, bu yorumu sizin yazdıklarınıza cevap olarak değil, genel olarak herkesi azda olsa bilgilendirebilmek amacı ile yazdım, yanlış anlamayın lütfen..

    Çok güzel açıklamışsınız hocam elinize sağlık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fikrijohn33

    Siz hala meseleyi anlayamadığınız şimdilerde daha yeni yeni kullanılan güvenlik sistemlerinin dayanak noktasını Tofaş yıllar önce keşfetmiş.

    Yani şuan son model araçlar kaza anında içindeki yolcuya zarar gelmesin diye ne yapıyor darbeyi alan yer parçalanarak kuvveti dağıtıyor, darbe emici barlar görev görüyor vs...

    Bakınız kuş serisi olayı kökten çözmüş. Araç önden darbe alınca ön çamurluk hizasından tamamen ikiye ayrılarak kuvvetin yolcu kabinine gitmesini engelliyor, hatta kuvveti yok ediyor ikiye bölünerek... Aracın yarısını feda ediyor yolcuya bi zarar gelmesin diye






  • kaza anına iyi bakın corvettede en ufak bir yamulma deforme bile yok ama şahinin ön pert kaza en fazla 30-40 km/h


    Başka bir kameradan görünüşü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-323E4D72D -- 14 Ocak 2013; 20:56:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    [DHTUBEE=http://www.youtube.com/watch?v=_5uLUENO7zc]
    kaza anına iyi bakın corvettede en ufak bir yamulma deforme bile yok ama şahinin ön pert kaza en fazla 30-40 km/h


    Başka bir kameradan görünüşü [DHTUBEE=http://www.youtube.com/watch?v=nHl-oKMTkVU]

    önemli olan ne kadar hasar aldığı değil, ikisinin kaç paraya onarılacağı

    Doğan 100 liraya çıkar da Corvette çıkamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 14 Ocak 2013; 21:39:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    [DHTUBEE=http://www.youtube.com/watch?v=_5uLUENO7zc]
    kaza anına iyi bakın corvettede en ufak bir yamulma deforme bile yok ama şahinin ön pert kaza en fazla 30-40 km/h


    Başka bir kameradan görünüşü [DHTUBEE=http://www.youtube.com/watch?v=nHl-oKMTkVU]

    önemli olan ne kadar hasar aldığı değil, ikisinin kaç paraya onarılacağı

    Doğan 100 liraya çıkar da Corvette çıkamaz

    evet öylede hocam ama corvettede sadece boya kalkmıştır hasar yok gibi




  • bizimde çocukken murat 131'imiz vardı. bir gün babam kaza olan bi dörtyol ağzında şaşırıp ters yöne girdi ve karşıdan gelen tam yüklü ford kamyonla kafa kafaya çarpıştık. aynı resimlerdeki gibi araba ön cam hizasından ikiye ayrılmıştı. kamyon ön tarafımızı aldı götürdü biz kabin ve bagaj bi yerlere savrulduk. işin enteresan tarafı burnumuz bile kanamadı. arabada 5 kişiydik bu arada. hatta çok iyi hatırlıyorum bi polis çekirdek çıtlayarak yanımıza gelmişti geçmiş olsun hemşerim diyerekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smoothtouchdown

    bizimde çocukken murat 131'imiz vardı. bir gün babam kaza olan bi dörtyol ağzında şaşırıp ters yöne girdi ve karşıdan gelen tam yüklü ford kamyonla kafa kafaya çarpıştık. aynı resimlerdeki gibi araba ön cam hizasından ikiye ayrılmıştı. kamyon ön tarafımızı aldı götürdü biz kabin ve bagaj bi yerlere savrulduk. işin enteresan tarafı burnumuz bile kanamadı. arabada 5 kişiydik bu arada. hatta çok iyi hatırlıyorum bi polis çekirdek çıtlayarak yanımıza gelmişti geçmiş olsun hemşerim diyerekten.



    çok geçmiş olsun, polisin gelişi gözümün önüne geldi de ona çok güldüm yaa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orijinalden alıntı: smoothtouchdown

    bizimde çocukken murat 131'imiz vardı. bir gün babam kaza olan bi dörtyol ağzında şaşırıp ters yöne girdi ve karşıdan gelen tam yüklü ford kamyonla kafa kafaya çarpıştık. aynı resimlerdeki gibi araba ön cam hizasından ikiye ayrılmıştı. kamyon ön tarafımızı aldı götürdü biz kabin ve bagaj bi yerlere savrulduk. işin enteresan tarafı burnumuz bile kanamadı. arabada 5 kişiydik bu arada. hatta çok iyi hatırlıyorum bi polis çekirdek çıtlayarak yanımıza gelmişti geçmiş olsun hemşerim diyerekten.



    çok geçmiş olsun, polisin gelişi gözümün önüne geldi de ona çok güldüm yaa

    teşekkürler :) Türk polisi enteresan ya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi smoothtouchdown -- 14 Ocak 2013; 22:32:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gitαrist

    quote:

    Orijinalden alıntı: akifsari

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gitαrist

    quote:

    Orijinalden alıntı: yek_ka

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Allahtan ölen olmamış. Bence doğanlar 6 yıldız araç ikiye ayrılıyor içinden dışarı düşüp yürüyerek uzaklaşıyorsun. Sıkışma yok, ambulans bekleme yok, hastane çilesi yok.
    Şaka bir yana bizde zamanında çok bindik bu seriye, gaz tenekesi gerçekten.

    Aynen bu şasiyi tasarlayan mühendis kör olmuş. Zaten dünyada bir ilk aracı parçalayıp içindeki yolcuları etrafa atan araç.


    millet zamanında bu araç için kuyruğa girermiş. hep koç'un icraatları bunlar, millete tenekeleri sattılar.

    Bu kimin icadı ?

     Latitude Doğan'ı ikiye böldü




    resmi koymayı biliyorsun ya, audi ile tofaşın kaza hasarlarını da oranla bakalım.

    bu araçlar teneke değil de nedir ? her araç ikiye ayrılabilir. ama tofaşın ikiye bölünmesi için fazla koşula gerek yok diğerlerine nazaran.

    Tofaşın şahini serçesi 30 sene önceki teknoloji. yeni nesil arabayla kıyaslanmaz.

    pejo 106 gti lar da tabut olarak anılır. hatırlatırım. otoban faresi diyenlere bakma sen.

    neyse fiat linea da şahini ikiye bölebilir. sen benin ne demek istediğimi anlamışsın. sorun yok.

    passat ile koç icadı linea kafakafaya çarpışırsa ne olur.

    http://webtv.hurriyet.com.tr/2/10806/0/1/iki-arac-kafa-kafaya-carpisti.aspx




    Sondaki linkteki hürriyet haberini izledim.

    Linea ile passat kafa kafaya çarpışmış 2 sinide yolcu bölümleri aynı sağlamlıkta kalmış.

    Demekki linea gayet başarılı araç




  • burada iki sevindirici olay var...
    1. si olen olmamis(bilgiyi veren dogrultusunda)
    2. bir teneke yigini daha trafikten temizlenmis(kus serisi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.