Şimdi Ara

LCD ekran bozuldu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
865
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 3 hafta önce ilk defa bir dijital fotoğraf makinesi aldım.
    hp 407..
    çok dikkatle kullanıyorken. dün makinayı açtığımda ekranın bozulduğunu fark ettim.
    ekran içinde dağılmış mürekkep var gibi. hiç bir şey görünmüyor.
    bu ürünü ne yapabilirim. teknik bir hatamı yoksa benden kaynaklanan bir sorunmu.
    aldığıma pişman oldum.
    yardımlarınız için teşekkür



  • garanti süresi vardır kesin sorun etme aldığın yere iade et yenisi al..
  • Sevgili Ayhan,

    Öncelikle geçmiş olsun, eğer fotoğraf makinenin başına garanti şartalarında yazan maddelerden biri gelmediyse (ÖR: düşürmek, çarpmak, yüksek ısıya maruz bırakmak vb..) hiç vakit kaybetmeden garantiye götürmelisin.
  • Tarif ettiğin olay anca carpmadan kaynaklanır. Yani LCD ekrana bir baskı uygulanmış veya üstüne bir şey düşmüş. Bu da garanti kapsamı dışında. Tabi ne olursa olsun zaten servise götüreceksin. Geçmiş olsun.
  • garanti kapsamındaysa ilk30 günde arızalanan ürünler tamir edilmeden yenisiyle değiştirilmek zorunda, (tüketici kanunu)
  • cevaplarınız için teşekür ederim..

    makinayı hiç düşürmedim, her hangi bir baskıda olmadı..

    ben urfada görev yapıyorum.. makinayıda gaziantep real den almıştım.
    dolayısıyla yakınlarımda servis yok aldığım yere vermemde imkansız.
    kargo ile istanbuldaki yetkili servise göndermeyi düşünüyorum.
    umarım problem çıkmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: furkan1983

    garanti kapsamındaysa ilk30 günde arızalanan ürünler tamir edilmeden yenisiyle değiştirilmek zorunda, (tüketici kanunu)


    yanlış yönlendirmeyin. böyle bir kanun maddesi yok.
  • Sevgili Ayhan,

    O zaman fotoğraf makinesini kargo ile göndermeden önce, yaşadıklarını teknik servis ile telefon görüşmesi yaparak aktarmanı öneriyorum. Zaten onlar seni problemin çözümü konusunda yönlendireceklerdir.
  • prof eminmisin olmadığına ? daha 3 gün önce philips 107s monitör 6 günlükken arızalandı philips i aradım tüketici kanununa göre 30 gün içinde arızalanan ürün yenisiyle değiştirilir maddesi olduğunu servisin arızayı tespit eder etmez yenisini vereceğini söylediler ve aynı günün akşamı kutusunda açılmamış bir monitör aldım, yani prof avukat değilsen yeni tüketici kanununun tüm maddelerini bilmen çok zor yok biliyorum diyosan bu gözünden kaçmış
  • buyuk gecmis olsun. ayni sorunu ben hp photosmart 320de yasadim. aldiktan yaklasik 1 ay sonra olmustu. firmayla yaptigim tel gorusmeleri sonunda gonderdim urunu, tamir edildikten sonra bana gonderildi.
    mertkanin da dedigi gibi oncelikle firmayla konusup sorunu anlat, sonra onlarin tavsiyesine uygun bi sekilde sorununu gider dostum.
    saygilarimla...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: furkan1983

    prof eminmisin olmadığına ? daha 3 gün önce philips 107s monitör 6 günlükken arızalandı philips i aradım tüketici kanununa göre 30 gün içinde arızalanan ürün yenisiyle değiştirilir maddesi olduğunu servisin arızayı tespit eder etmez yenisini vereceğini söylediler ve aynı günün akşamı kutusunda açılmamış bir monitör aldım, yani prof avukat değilsen yeni tüketici kanununun tüm maddelerini bilmen çok zor yok biliyorum diyosan bu gözünden kaçmış



    kanunu okumak anlamak için avukat olmaya gerek yok. gözümden de kaçması zor. bu kanunun linki;
    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=952

    bahsettiğin 30 gün ibaresi ayıplı mallar içindir. (4. madde, 2. paragraf)
    ayıplı malın ne demek olduğunu 1. paragrafta yazıyor. yukarıda bahsedilen sorun 3 hafta sonra ortaya çıkmış. üstelik gizli saklı bir yerinde değil aleni görünen bir yerde. yani klasik bir kullanıcı hatası veya malzeme/montaj hatası...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: duduco

    Tarif ettiğin olay anca carpmadan kaynaklanır. Yani LCD ekrana bir baskı uygulanmış veya üstüne bir şey düşmüş. Bu da garanti kapsamı dışında. Tabi ne olursa olsun zaten servise götüreceksin. Geçmiş olsun.



    GEÇMİŞ OLSUN
  • prof o zaman philips in kanunlardan haberi yok yada kendi tüketici yasaları var, neticede benim aldığım monitör ayıplı bi mal değildi en azından aldığımıda çalışıyodu 5 günde kullandım 6.gün arızalandı ve aradığımda yukarıda yazdığım gibi söyledileri ve yenisini verdiler
  • Arkadaşlar, bahsettiğiniz ayıplı mal olayı 7 gündür. 7 gün içinde alınan mal hiçbir mazeret belirtilmeden iade edilip ister parası geri alınır, isterseniz yenisiyle değiştirilir.
  • bu kadar basit ve anlaşılır bir şeyi fazla uzaymanın manası yok.
    ben size bu kanunun sahibi bir kurumdan link vererek kanunu ve ilgili maddesini gösteriyorum. iddia ettiğiniz 7 günlük süreyi gösteren bir kanun maddesi varsa ve yayımlarsanız/link verirseniz ne ala. aksi halde bu konuyu okuyanları yanıltmış olursunuz...

    furkan, bazı firmaların tüketici lehine özel uygulamaları vardır.

    "Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

    İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı ve 10 uncu maddenin beşinci fıkrasına göre kredi veren ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz."

    Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir."




  • şu sürekli bahsedilen 7 gün olayı sadece mesafeli sözleşmeler için geçerlidir. yani internet veya telefonla satın alınan mallar için geçerlidir. direkt olarak mağazadan alınan mallar için daha önce yazdığım gibi geçerli değildir.

    http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfaNo=1485
  • Bunun sebepleri
    1. Carpma , Dusme, Baskı
    2. Ani ısı degisiklikleri

    Bende bir firmada teknikte gorev yapıyorum. Bu konuda hicbir yerinde cizik, darbe olmayan tertemiz cameralar geliyor ve sorunları aynı sekilde ekranı catlak. Agırlıkta sorun, ani ısı degisiklikleri oluyor malesef. Karlı yada soguk bir havada uzunca dısarda foto cekip sonra sıcak eve girip kılıfından cıkardınmı zaten makina reaksiyon gosterip hemen bugu yapıyor. Aynı gozluk camı gibi. o yuzden bu durumlarda bekleyin oda sıcaklıgına kılıfda iken ulassın. Yada tam tersi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ikarahal

    Bunun sebepleri
    1. Carpma , Dusme, Baskı
    2. Ani ısı degisiklikleri

    Bende bir firmada teknikte gorev yapıyorum. Bu konuda hicbir yerinde cizik, darbe olmayan tertemiz cameralar geliyor ve sorunları aynı sekilde ekranı catlak. Agırlıkta sorun, ani ısı degisiklikleri oluyor malesef. Karlı yada soguk bir havada uzunca dısarda foto cekip sonra sıcak eve girip kılıfından cıkardınmı zaten makina reaksiyon gosterip hemen bugu yapıyor. Aynı gozluk camı gibi. o yuzden bu durumlarda bekleyin oda sıcaklıgına kılıfda iken ulassın. Yada tam tersi.

    Konuya çok güzel bi açıklık getirmişsin..çok önemli yazdıkların,kullanım açısından çok ama çok dikkate alınması gereken bir ayrıntı ANİ HAVA DEĞİŞİMİ..değindiğin gibi gözlük camı dahi etkileniyor..LCD ekranın etkilenmemesi gibi bir durumun olması imkansız yanii..bilgiler için teşekkürler..




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.