Dün akşam eve gidip PC'yi açınca ne göreyim Philips marka Lcd-tft motitörümde yukardan aşağıya cetvelle çizmişsin gibi yeşil bir çizgi. Neden olmuştur acaba? Geçen sene monitör garanti kapsamındayken buna benzer bir şey olmuştu ve ekran komple değişti. Şimdi tamir süresinden 1 sene geçmemiş olmasına rağmen yine ekranla ilgili bir sorun. Merkezi aradım garantiye girmez dediler. paralı olarak tamir edilmediğinden 1 sene garantisi yokmuş. Şimdi parayla tamir ettirin 1 sene garantisi olur diyorlar. Bilen bilir; ekran değişimleri nerdeyse sıfır monitör parasıdır. elimizde patladı galiba. Herşeyden öte bu nasıl olur onu bir türlü kafam almıyor. Dün sapasağlam bugün hiçbirşey yokken bu durum... Şaka gibi yaaa
Bilen varsa, bu garanti durumu tüketici hakları açısından da böylemidir?
satılan tüm ürünlerin iki sene garantisi var ürünün alındığı tarihten itibaren iki sene geçmediyse garanti kapsamına girer ürünü ücretsiz tamir etmek durumdalar.ilgili kanun http://www.sanayi.gov.tr/webedit/gozlem.aspx?sayfano=952
Karmaşık sağol,
Ama durum dediğiniz gibi değil. Ürün üç yıl garantiliydi. Bu süre doldu zaten. Ürün garanti süresi içindeyken üzerindeki bir leke sebebiyle ekranı komple değişti. Bu tamir süresi 1 senesini doldurmadı. Müşteri hizmetleri de bu durum için garantiye girmez diyor. Yani tamir edilen sürenin 1 seneyi geçmemiş olması genel garanti süresinin bitmiş olması sebebiyle bir işe yaramıyor.
Bu arada, bu düz çizgi acaba ekranın değilde ne biliyim entegresinin ya da başka bir şeyinin arızası sebebiyle olabilir mi? Gerçi yarın servise götürücem. Eğer ekran değişmeden hallolursa o zaman daha makul bir fiyata bu işi kapatabilirim.
Düz çizgi yüksek ihtimalle ölü pikselden kaynaklanıyordur, aynı durum benim acer 5720G laptopda oldu, yukarıdan aşağıya yeşil bir çizgi oluşmuştu, direk aldığım yere götürüp değiştirdim.
Haftasonu Servise götürdüm. Bu tip problemlerde yani ekranla ilgili sorunlarda merkez dışındaki servisler sadece aracı görevini görüyor. Yani ürünü alıp merkeze iletiyorlar. Durumu anlattım. Yani garanti süresi geçti ama garanti içindeyken aynı sorundan dolayı (yaklaşık 10 ay önce) ekran garantiden değişmişti. Neyse servis bu garantiye girer dedi. Sonra diğer birisi tereddüt ederek, belkş girmeyebilir, merkeze sormamız gerek dedi. Neyse uzatmayayım. Cihazı bıraktıktan sonra aynı gün bana döndüler ve bu garantiye girmez dediler. Philips merkez servisini arayarak sebebini sordum. Şöye imiş; Efendim garanti içersinde iken yapılan değişim ve tamirin garanti süresi işlemezmiş. Yani siz garanti süresinin son günü bir tamir yaptırsanız ve üzerinden 1 gün geçse, bu tamir ya da değişimin garantisi yok. Yani aslolan genel garanti süresi. Gerçi ben bu örneği kendilerine verdiğimde biz böyle bir durumda yani birkaç gün için değişimini yapardık dediler, günahlarını almayayım. Ama açıkçası buda bana göre yanlış. Ne yani teknik servis 1-2-3 ya da 5 gün için insiyatif mi kullanıyor? O zaman bu çok esnek bir durum yaratabilir. 5 gün 10 gün de olur. Ben derimki benim 15 gün geçti vs...Neyse ben de kendilerine teşekkür ederek, fikrimi beyan ettim. Tüketici haklarındaki durumu bilmiyorum ama bence etik değil dedim. Ben başka bir problem ile size gelseydim bunu kabul etmemeniz bana makul geliyor ama aynı sorun ile 1 seneyi geçmeden ikinci kez gelinmesi durumunda bunun garantiye girmesi gerekirdi dedim. Bu arada bilginiz olsun eğer tamir ya da değişim paralı yaptırılırsa bunun 1 yıl garantisi varmış.
Teknik servisin (merkez) söylediği bir şey de açıkçası bana itici geldi. Yalnız 3 yıl garanti Türkiyede varmış, verilen süre de zaten çok uzunmuş. İyi de bu süreyi veren sizlersiniz. Malına güvenen, müşteriyi kazanmak isteyen vs ya da Türkiyedeki bir yaptırım sonucu süre bu ise ben ne yapabilirim. Ben zaten alırken muadili ürünlerin en az %30'u daha fazla para vererek bu ürünü almışım beni bu durum ilgilendirmez. Neyse, olay budur arkadaşlar.
Bir de bilginize; bu tip ekran sorunlarının tamirinin olmadığı ve komple değişimden başka bir şey yapılmadığı söylendi.