Şimdi Ara

lcd yi mağazaya geri iade etme hakkı ve süresi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ankarada çok ciddi bir mağazadan 3600 ytl ye 40 f 86 panel aldım ama arkasındaki askı aparatınız montaşında kullanılan vida yuvaları zorlanmış kullanılmış ben bu malı geri iade hakımın olup olmadığını varsa kaç gün olduğunu tartışmaya açmak istiyorum bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim
    ne gibi bir yol izlemeliyim



  • Aşağıdaki mesajımdaki bilgileri halen geçerlidir :

    Bir ürünü mazeretsiz iade şansımız var mı?
    http://forum.donanimhaber.com/m_11529987/mpage_1/tm.htm#11549338
    quote:



    Tüketici Kanunu'ya dayanarak SADECE telefonla veya kapıdan aldığınız ürünleri 7 gün içinde mazeret göstermeden;
    tabi orjinalliği bozulmadan ve tüm kutusu, içeriği ile birlikte iade edebilirsiniz.
    Burada mantık, ürünü araştırma & inceleme şansınız olmadan aldığınızın düşünülmesi.

    Ancak gidip bir mağazadan alışveriş yaparsanız,
    - Eğer üründe bir kusur varsa, 1 ay içerisinde ürün değişimi, ücret iadesi veya kusur oranında indirim isteyebiirsiniz,
    - Eğer üründe kusura yoksa, "yasal bir hakkınız yok" ürünü sebepsiz yere iade edebilmek için.

    Ancak büyük mağazalar (özellikle Carrefour'da 15 gün içinde koşulsuz iade hakkı var) size bu imkanı sunabilirler; TABİ KENDİ İSTEKLERİ İLE.

    Olayın özeti bu. Yoksa Amerika'da yapılan gibi;
    bir gece elbisesi alıp, bir gece davette giydikten sonra "beğenmedim" diye iade ederler !!!
    Tabi hacim fazla olunca bu tür birkaç kurnaz pis tüketiciye aldırış etmiyorlar.


    Siz bu durumda satıcı firma ile görüşün derim ben, eğer iyi niyetlilerse yardımcı olacaklardır.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • panelin sıfır olması gerekirken askı aparatına monte edilip panelin arkasının çizilmesi yeterli sebebp değilmi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: starturk
    panelin sıfır olması gerekirken askı aparatına monte edilip panelin arkasının çizilmesi yeterli sebebp değilmi

    Zaten sorun bu noktada başlıyor. Bu söylediğiniz tamamen satıcı firmanın yaklaşımına bağlı. Kimisi "içinize sinmediyse yenisini verelim" der, kimisi laf oyunları ile size yardımcı olmaz.

    Diyelim ki yasal olarak hakkınızı aramak istiyorsunuz, X firmasının yetkili servisini çağırıp tespit yaptırırsınız. Onların da yaklaşımı sonucu etkiler. Eğer onlarda yardımcı olmazsa cihaz bedeli 3600 YTL olduğu için (eğer üst sınır bu kadar arttırılmadıysa) Kaymakamlık'taki Tüketici Hakem Heyeti'ne değil, doğrudan Tüketici Mahkemesi'ne başvurmanız gerekir. Genel olarak süreç bu. Umalım ki satıcı mağaza olumlu yaklaşsın ve uğraşmayın.

    Tabi forum kuralları madde 16 gereği firmalar ile yaşanan sorunlar forumda dile getirilemeyeceği için bu noktadan sonra yaşanabilecek sorunları burada dile getirmemeniz gerekiyor.




  • ben forumda elimden geleni yapıyorum mağaza ismi vermiyorum umarım mağazada benim için elinden geleni yapar
    ahkalsız ticaret yapanlardan artık bıktım çünki
  • * Bahanesiz geri iade mağazadan alışverişlerde geçerli değildir. Ayrıca çizikler "ayıplı ürün" kapsamına da girmez. Tüketici hakem heyetine başvurduğunuzda çiziklerin siz almadan önce olduğunu ispatlayamazsınız, sadece çalışma süresini öğrenebilirseniz (imkanı varsa) ve bu süre fazlaysa çıkış yolunuz olabilir. Bunun haricinde ürünü değiştirme mağazanın inisiyatifine kalmış gözüküyor.
  • sadece çizik değil panel montajı yapılmış montaj yuvalarının cevresindeki plastik aksam yük taşımaktan renk değiştirmiş aparat sıkma vidasının izi aynen panelin arkasına işlemiş mağaza bukadar mahsum olabilir mi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.