Şimdi Ara

LCDLERDE YENİLEME HIZI (HZ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
2.673
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, bir çok sitede, bir çok forumda, bu forum da dahil, LCD monitörlerde yenileme hızının pek bir etkisinin olmadığı söylenmiş.. Ben 13 senelik bilgisayar kullanıcısı/oyuncusuyum. 15-17-19 inç CRT monitörler kullandım ve şu an elimde Samsung 206 BW var.

    Açıyorum Counter-Strike isimli oyunu, HL1'in modudur kendisi, masa üstü çözünürlüğünü 800*600'e ayarlıyorum, yenileme hızını da 60'a.. Yarım saat oynuyorum oyunu..
    Sonra yenileme hızını 75 HZ' e yükseltiyorum ve tekrar açıyorum oyunu bir fark var mı diye.. AMAN TANRIM O DA NE??!! EVET ONLARCA SİTEDE, FORUMDA BAHSEDİLEN "OLMAYAN FARKI GÖZLERİMLE GÖRÜYORUM.. Eşekler gibi fark var arkadaşlar :) Yahu olmaması mümkün değil ancak ben bunun senkronizasyon eksikliği olduğunu sanıyorum, sorun yatay tazeleme hızında.. Zamanlama ve senkronizasyon eksikliği var..

    BURADAN LCD'DE TAZELEME ORANI ÖNEMLİ DEĞİL DİYEN ARKADAŞLARA BAS BAS BAĞIRIYORUM, TEST EDİN ONDAN SONRA BİR DAHA TARTIŞALIM :)..

    HZ-FRAME(frame per second-fps) ilişkisini bilen ve anlatabilecek bir arkadaş varsa bilgilerini esirgemesin bizlerden :)

    [Frame(fps)-monitör ilişkisine dikkat çekmek istiyorum, ekran kartının üretebileceği değerleri max olarak düşünün.]







  • Yok mu yorum getirecek bir arkadaş?
  • aslında önemi yok hz nin fakat hdmı veya dvı bağlantı olmayan eski bağlantı taşıyan monitörlerde alet elektrik hatlarından tv anteninden vs gibi manyetik alanlardan etkilenerek titreme yapıyor eğer bu esnada hz değerini yükseltirseniz titreme bir miktar azalıyor ama yok olmuyor aleti dvı yada hdmı dan bağlarsan hangi hz olursa olsun titreme olmaz alet bozuk olmadıkça bu ince detayı atlayan kullanıcılar hz değerinin önemi olduğunu savunuyor fakat olay crt lerdeki gibi değil yani önemsiz ayrıca eski tip bağlantı kullanan monitörler muhakkak bir şekilde bu tip sorunlar çıkarıyor bilmiyorum ama senin alette büyük ihtimal eski tip söylersen daha detaylı tartışabiliriz
  • yorum getirmeye değer bulmuyor demekki kimse. şimdi size deseler "fark var tabi ki" siz inatla reddedeceksiniz, niye uğraşsınlar ki...
  • Analog bağlantıda fark yarata bilir oda ekran kartı ve lcd uyumu ile ilgili bir durum. İlla bukadar fark ediyorsa üreticiler bunun farkındadır herhalde . bir tek üreticinin 100 hz LCD Monitor (LCD TV değil) ürünün linkini verebilirmisiniz?
  • Arkadaşım konu hakkında en ufak bir haklılık payın olsa üzerinde düşünürdüm ama
    LCD ekranlarda 60 Hz 'ye ayarlarsın ve keyfine bakarsın..

    75 Hz yaptım yok şu kadar fark var falan deme bana... zira elle tutulur hiçbir yanı yok dediklerinin...
    eğer hoşuna gidiyor, seni tatmin ediyorsa sen de 75 Hz'de kullan, ne diyim :D
  • vertical sync i kapayıp öyle dene, acıksa eger fps degerin hz ye sabitleniyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • şimdi ben sunu anlamadim yatay dalgalanma mi var ?
  • @Hunter06 Monitör Samsung 206BW ve DVI bağlantı kullanıyorum, ekran kartı 8800 GT. Analog değil dijital bağlantı. Ve Bilgisayarın bulunduğu odada manyetik alan yaratabilecek başka bir elektronik alet bulunmuyor.(Odanın yakınında da böyle bir alet yok.)

    @MySun Test ettin mi? Senin farkedemiyor olman ya da bir başkasının önemsememesi benim tespitlerimi etkiler mi? Ha başka bir problem vardır, uygulama eski olduğu için optimize olmuyordur ona bir şey diyemem. Ancak yeni oyunları zaten 40-50 fps üstünde zor oynuyoruz öyle değil mi? Half-life bildiğiniz gibi çok eski bir oyun ve elimdeki kartla 200 sn/kare oranının üstüne çıkıldığını sanıyorum. AF ve AA olmadan.

    @LaCagot Bir sonraki mesajımda ilgili ürünün sana linkini vereceğim, ayrıca; Lcd TV'de neden HZ değeri yüksek? İhtiyaç mı var yoksa?

    @Kotiledon Sen de keyfine bakabilirsin :) İlla görüşüme katılın demiyorum ki..

    @retri Evet V-SYNC kapalı fps 100'e sabit.. Benim bahsettiğim FPS miktarı değil ne yazık ki..

    @_Divine_ Yatay dalgalanma değil, yatayda senkron eksikliği. Dikine kırılmalar oluşuyor ani haraketlerde. Yanlız 60 FPS üzerine çıkamadığım oyunlarda böyle bir sorun yok zira Crysis ve benzeri oyunları da oynadım böyle bir problem o değerlerde olmuyor zaten.

    Düzeltme: Harf hatası. Kelime hatası.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tchNo -- 25 Mart 2008; 22:18:46 >




  • Buradaki linkte bahsettiğim senkron eksikliğine ufak bir örnek bulabilirsiniz.
    http://www.behardware.com/articles/641-2/1rst-lcd-at-100-hz-the-end-of-afterglow.html
    http://www.behardware.com/art/imprimer/641/

    Ki bu CEBIT2006'da tanıtılan bir ürün.

    İlgili başka bir makale;
    Partially unveiled at the CeBIT 2006, 100 Hz technology is coming for LCDs. The idea is that monitors will no longer display 50 or 60 images per second but 100! We received and tested the first display based on this new technology and there is no need in hiding it, the 100 Hz amazed us. It is by far the best innovation brought to flat monitors in years.

    Burada da şu an ki monitörlerin 50 60 kareden fazla gösteremediğinden bahsediyor. Burdaki tanımdan HZ değerine yakın bir kare/sn gösterimi olduğunu anlayabiliriz. Yani monitörünüz 60HZ ise max 60 kare/sn göstericek. 100Hz ise 100 FPS-kare/sn.


    Samsung 100HZ LCD. Eğer ihtiyaç ve 60HZ-100HZ arası fark olmasa NEDEN üretilsin? :)

    Bir şey daha, aynı işlemci örneğinde ve diğer teknolojik sektörlerde olduğu gibi, bir üst donanım ve tekniğe sahip ürünü hemen pazara vermezler. Bu satış stratejisidir, 100 HZ'i bulduğunda neden hemen piyasaya soksun ki?

    Daha üstün bir modelle karşılaştıramazsanız, tabii ki ulaşılacak en yüksek değer en doğru değer 60HZ'tir. Daha yüksek perf. ürün olmazsa, e son kullanıcı da çıkıp bu en iyisi, bunda yenileme hızı maks bu kadar, çok keyifli yok öyle yok böyle der tabi...

    5-6 ay sonra görüşelim arkadaşlar..




  • Başka bir forumdan alıntıdır.

    Crt (cathod ray tube) ile LCD arasında görüntüyü oluşturma farkı vardır.

    CRT teknolojisinde bir elektron tabancası vardır ve bu elektron tabancasından çıkan elektronlar tübün üzerindeki fosfor tabakasına çarparak kısa süreligine bu fosforun ışık vermesine neden olur. Elektronları bu fosfor tabakasına iten yaklaşık 20 bin voltluk elektrik farkıdır ve tübün içi vakumdur.

    Görüntü satır satır taranarak oluşturulur. Elektron tabancasının hemen çıkışında bulunan bobinler manyetik alanda elektronun saptırarak (bobinlerin adı saptırma bobinleridir ) ekranda nereye gidecegini ayarlar. Görüntü yatay olarak satır satır taranarak oluşturulur. Fosforlar bir süre sonra sönecegi için görüntünün bir saniyede sayısız defa yeniden oluşturulması gerekir. Bu oran ne kadar yüksek olursa görüntü o kadar stabil olur, 60 hz lik bir tarama çogunlukla çok rahatsız edicidir. Gözü yorar, saglıklı bir görüntü için 85 hz in üzerinde olması tavsiye edilir.

    LCD ler ise biraz daha farklı olarak transistörlerle filtreyi açıp kapatarak görüntüyü oluşturur. Her pixel için 3 tane kapı vardır. LCD lerde geçen süre bu filtrelerin saniyede kaç kez kapanıp açılabilecegiyle ilgilidir. Yoksa görüntü sürekli taranmaz, sadece degişen bölgedeki transistör açılıp kapatılarak filtreye müdahale edilir. Sabit görüntü lcd ekranda sürekli sabit olarak kalır.

    Aradaki farkı görmek için bir kamerayla çekim yapabilirsiniz, daha sonra seyrettiginizde normal gözle görmediginiz bir akışı crt ile görebilirsiniz. LCD için ise böyle bir akış yoktur. Görüntü son derece sabittir.

    Yüksek rakamlar crt için daha saglıklı görüntü anlamına gelir, LCD de ise renklerin çok hızlı degişebilecegini ve oyunlarda görüntünün çok hızlı degişebilecegi anlamına gelir.

    İnsan gözü 25 kez degişen görüntüleri beyinde hareketli olarak birleştirir. Çogu film formatı saniyyede 25 veya 30 kez degişecek şekildedir. 25-30 kez tekrarlanan filmler rahatsız etmiyorken, 60 kez tekrarlanan crt nin rahatsız etmesinin nedeni fosfor tabakasının sönmeye başlaması nedeniyle görüntüdeki titremedir. Göz arada görüntü ve arada kararma görmektedir.

    Oyunlardaki hareketli sahnelerde hz ne kadar yüksekse o kadar kaliteli görüntü elde edilir. CRT ve LCD için farketmez, hareketli görüntülerde yüksek hz her zaman avantajdır. LCD lerde masaüstü veya internet için 40 veya 60 hz arasında bile fark olmaz, ama işin içine yüksek hareketli görüntü girince yüksek tazeleme önemli olur.

    Firmalar yakında 100 hz lik LCD ler yapınca en iyisinin 100 hz oldugunu uzun uzun anlatacaklardır.




  • LCD TV olayında 100hz görüntü kaynağından kaynaklanıyor. Pal 25sn./kare NTSC 30sn./kare özelliklerini barındırıyor. bunların LCD ekrana aktarılması sırasında herzaman daha fazla kare ekrana yansıtmak için hesaplamalar yapılarak görüntüdeki afterglow efektine engel olunmaya çalışıyor . aşağıda ki sitede tv sinema oyun ve bilgisayar bağlantılarında bu telnolojinin sonuçları gözükmekte .
    http://www.behardware.com/articles/641-1/1er-lcd-100-hz-mort-remanence.html
  • TFT'ler Nasıl Çalışır?
    TFT, 'Thin Film Transistor'ün kısaltılmışı olup pikselleri aktif olarak denetleyen elementleri tanımlar. Bu sebepten "aktif matris TFT" olarak da adlandırılırlar. Görüntü nasıl oluşur? Temel prensip basittir: Her biri renk verebilen çok sayıda pikselden oluşan bir panel sayesinde. Bu amaçla bir kaç adet florasan tüpten gelen siyah ışık kullanılır. Örneğin tek bir pikselin aydınlanması için yapılması gereken şey ışığın geçmesine izin verecek ya da vermeyecek bir kapı veya diyafram koymaktır. Bu basit açıklamayla anlatılabilmesine karşın bunu gerçekleştiren teknoloji elbette çok karmaşık ve kapsamlı. LCD (Liquid Crystal Display), sıvı kristal esasına dayalı düz panel monitörler için kullanılır. Sıvı kristaller moleküler yapılarını değiştirebilirler ve bu yüzden farklı seviyelerde ışığın içlerinden geçmesini sağlayabilirler (ya da ışığı bloke edebilirler). Yönlendirici filtreler, renk filtreleri ve iki sıralama katmanı, ne kadar ışığın geçeceğini ve hangi renklerin yaratılacağını belirler. Katmanlar iki cam panel arasında konumlandırılır. Sıralama katına özel bir voltaj verilerek elektrik alanı oluşturulur ve böylece sıvı kristaller hizalanır. Ekrandaki her nokta (piksel) katot ışın tüplü ekranlarda olduğu gibi 3 farklı bileşene ihtiyaç duyar, biri kırmızı, biri yeşil ve biri de mavi için.

    Burada da; sıvı kristallerin yoğunluklarını değiştirdiklerinden bahsediyor. Görüldüğü gibi TAZELEME ve YENİLEME terimleri LCD'LER için de geçerli. Ancak LCD'lerde TARAMA yapılmıyor. Tarama hızı CRT'ler için var olan bir terim.

    Tazeleme denilince illaki CRT'deki elektron tabancasından belirli bir frekansta fırlatılan elektronların fosfor tabakasına çarptırılmasının anlaşılması gerekmez. LCD'de sıvı kristal teknolojisi kullanıldığına göre, yoğunluk değişim hızı, transistör switch hızları TAZELEME teriminin anlamları olabilir.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tchNo -- 25 Mart 2008; 13:58:07 >




  • Yani? bu nedemek oluyor? :)
    Ayrıca o incelemede sadece Afterglow'dan bahsedilmiyor. Bir örnekte yataydaki haraketli sahneyi, başka bir örnekte de diyagonal haraketli sahneyi ele almış, kaymaların farkına varabildiniz mi?

    quote:

    Orjinalden alıntı: LaCagot

    LCD TV olayında 100hz görüntü kaynağından kaynaklanıyor. Pal 25sn./kare NTSC 30sn./kare özelliklerini barındırıyor. bunların LCD ekrana aktarılması sırasında herzaman daha fazla kare ekrana yansıtmak için hesaplamalar yapılarak görüntüdeki afterglow efektine engel olunmaya çalışıyor . aşağıda ki sitede tv sinema oyun ve bilgisayar bağlantılarında bu telnolojinin sonuçları gözükmekte .
    http://www.behardware.com/articles/641-1/1er-lcd-100-hz-mort-remanence.html




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tchNo

    @Hunter06 Monitör Samsung 206BW ve D-SUB bağlantı kullanıyorum, ekran kartı 8800 GT. Analog değil dijital bağlantı. Ve Bilgisayarın bulunduğu odada manyetik alan yaratabilecek başka bir elektronik alet bulunmuyor.(Odanın yakınında da böyle bir alet yok.)

    @MySun Test ettin mi? Senin farkedemiyor olman ya da bir başkasının önemsememesi benim tespitlerimi etkiler mi? Ha başka bir problem vardır, uygulama eski olduğu için optimize olmuyordur ona bir şey diyemem. Ancak yeni oyunları zaten 40-50 fps üstünde zor oynuyoruz öyle değil mi? Half-life bildiğiniz gibi çok eski bir oyun ve elimdeki kartla 200 sn/kare oranının üstüne çıkıldığını sanıyorum. AF ve AA olmadan.

    @LaCagot Bir sonraki mesajımda ilgili ürünün sana linkini vereceğim, ayrıca; Lcd TV'de neden HZ değeri yüksek? İhtiyaç mı var yoksa?

    @Kotiledon Sen de keyfine bakabilirsin :) İlla görüşüme katılın demiyorum ki..

    @retri Evet V-SYNC kapalı fps 100'e sabit.. Benim bahsettiğim FPS miktarı değil ne yazık ki..

    @_Divine_ Yatay dalgalanma değil, yatayda senkron eksikliği. Dikine kırılmalar oluşuyor ani haraketlerde. Yanlız 60 FPS üzerine çıkamadığım oyunlarda böyle bir sorun yok zira Crysis ve benzeri oyunları da oynadım böyle bir problem o değerlerde olmuyor zaten.

    Düzeltme: Harf hatası.

    söylediğim gibi D-SUB tan bağlamışsın işte eski tip yani , dijital DEĞİL analog . manyetik alan yok demişsin pc yi elektrik prizinede mi takmıyorsun alet titriyorsa manyetik alan var demektir yada alet bozuktur
    sana dijital bağlantı yapmanı tavsiye ederim DVI yada HDMI bunları gör daha sonra tartışalım tabi gerek görürsen



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 25 Mart 2008; 20:01:03 >




  • Konu dışı bir olacak ama,
    Yineleme hızını (hertz) yüksek kullanmak monitörün ömrünü kısaltır mı.??
  • @hunter06 Sanırım herkes bilgisayarını prize bağlıyor? Evet dijital, DVI kullanıyorum, ancak ellerim D-SUB'a gitmiş, dalgınlık. :) Söylediğim gibi yeni uygulamalar zaten 60 FPS üzeri görmüyor neredeyse, onlarda bir problem çıkmadı. Ve onca açıklama yaptım. Yanlış diyebileceğin yer var mı?
  • Kesin bir bilgim yok bunu ancak üreticiler bilebilir, ancak donanımını 75Hz'i destekleyen çözünürlüklerde kullanabilirsin, tabi monitörün destekliyorsa. Kullanım kılavuzunda yazar. Oradan bilgi edinebilirsin.
  • up?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.