Şimdi Ara

Lenova laptopumu servise verdiğim zaman yedekleme yapmadan format atılacağını söyledi???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Laptop açılıyor lenova yazısı geldikten sonra ekran siyah kalıyor ama pc çalışmaya devam ediyor. Media markta gittim servise vermek için görevli kişi format atılır yedekleme yapmazlar dedi. Sonra lenovanın servisini aradım aynısını dediler. Garanti koşullarında böyle birşey yazmıyor ve müşterisi olarak ben bunu talep ediyorum bunu yoksayıp yedekleme yapmama gibi bir hakları var mı ya?



  • Yedekleme kullanıcı sorumluluğundadır. Servis kullanıcı verilerinin yedeklenmesi ile yükümlü değildir bu Japonya da da Amerika da da Almanya da da heryerde böyledir.
    Knoppix gibi bir GNU/Linux CD si ile açıp harddiskteki tüm önemli verileri bir USB bellege yedekleyip öyle servise verebilirsiniz.

    10+ yıldır Lenovo ve IBM Thinkpad kullanıyorum. Bu laptoplar bazen çalışırken yere düştü. Harddisk dahil hiçbi yerinde problem olmadı, yıllardır çalışıyorlar. Lenovo / IBM sağlamlığı ile ünlüdür. Lenovo laptop'un birinde grafik kart sorunu vardı serviste garanti dahilinde anında değiştirildi.
    Yedekleme kullanıcı sorumluluğundadır. Servis kullanıcı verilerinin yedeklenmesi ile yükümlü değildir bu Japonya da da Amerika da da Almanya da da heryerde böyledir.
    Knoppix gibi bir GNU/Linux CD si ile açıp harddiskteki tüm önemli verileri bir USB bellege yedekleyip öyle servise verebilirsiniz.

    10+ yıldır Lenovo ve IBM Thinkpad kullanıyorum. Bu laptoplar bazen çalışırken yere düştü. Harddisk dahil hiçbi yerinde problem olmadı, yıllardır çalışıyorlar. Lenovo / IBM sağlamlığı ile ünlüdür. Lenovo laptop'un birinde grafik kart sorunu vardı serviste garanti dahilinde anında değiştirildi.
  • Sıkıntılı bir olay. Yedekleme yapmak için HDDyi sökseniz, bilgisayarı açtınız diye garantiyi iptal edecekler. Sökmeseniz verileriniz gidecek.

    Lenovo markasını kayda aldım. Demek ki alınmaz bu markadan tamam

    Ekstra ücret teklif edin. Ücret alınca yedeklemeli yaparlar belki. Ama o karmaşada bilgisayarlar karışıp da yedekleme yapmadan hooooop formatı yapıştrada bilirler. Ekranın yakınlarına ÖNCE YEDEKLEME YAPIN ÜCRETİ ÖDENDİ diye bir kağıt yapıştırın. Sonra verin yapsınlar.
  • Başka PC'den HirensBoot'u indirin yazdırın USB'ye. Bilgisayar açılırken önyükleme seçme ekrsnında USB'yi seçin. Portable bir Windows açılacak ordan yedekleme yapın. İsterseniz silin de.
  • Yedekleme kullanıcı sorumluluğundadır. Servis kullanıcı verilerinin yedeklenmesi ile yükümlü değildir bu Japonya da da Amerika da da Almanya da da heryerde böyledir.
    Knoppix gibi bir GNU/Linux CD si ile açıp harddiskteki tüm önemli verileri bir USB bellege yedekleyip öyle servise verebilirsiniz.

    10+ yıldır Lenovo ve IBM Thinkpad kullanıyorum. Bu laptoplar bazen çalışırken yere düştü. Harddisk dahil hiçbi yerinde problem olmadı, yıllardır çalışıyorlar. Lenovo / IBM sağlamlığı ile ünlüdür. Lenovo laptop'un birinde grafik kart sorunu vardı serviste garanti dahilinde anında değiştirildi.
  • Yedekleme kullanıcı sorumluluğundadır. Servis kullanıcı verilerinin yedeklenmesi ile yükümlü değildir bu Japonya da da Amerika da da Almanya da da heryerde böyledir.
    Knoppix gibi bir GNU/Linux CD si ile açıp harddiskteki tüm önemli verileri bir USB bellege yedekleyip öyle servise verebilirsiniz.

    10+ yıldır Lenovo ve IBM Thinkpad kullanıyorum. Bu laptoplar bazen çalışırken yere düştü. Harddisk dahil hiçbi yerinde problem olmadı, yıllardır çalışıyorlar. Lenovo / IBM sağlamlığı ile ünlüdür. Lenovo laptop'un birinde grafik kart sorunu vardı serviste garanti dahilinde anında değiştirildi.
  • Yedekleme yapan servis duymadim zaten bilgisayarda ama ?
  • Servisi arayıp konuştuğum zaman kadın, siz veya güvendiğiniz birisi diğer parçalara zarar vermeden harddiski çıkarıp yedekleme yapabileceğimi söyledi. Bi sıkıntı çıkmadan işlemi yaparsak garanti dışı kalmayacağını belirtti. Öyleyse hiç bunların yedekleyip yedeklememe riskine girmeden özel servise verip dikkatli davranmalarını söyleyerek sadece yedekleme yapmalarını isterim olur biter.
  • pilotaFerrari kullanıcısına yanıt
    Pek fazla bilgim yok anca açıklamalara uyarak internetten bakarak bu işleme girişebilirim ama ekranda seçebileceğim birşey yok hocam nasıl anlatıyım bilemedim
  • Son iki yanıtına göre yazıyorum. Diğer arkadaşların flaştan açılabilen linux çözümleri aklıma gelmemişti gayet uygun.

    Lenovo yazısı geliyorsa ekran-donanım sıkıntısı değil de windows hiç başlamama sıkıntısı var gibi geldi. Denemekten zarar gelmez. Bir flaşa ufak bir linux sürümünü indirip yazdırırsın. BIOSa muhtemelen girecektir. Buradan USB Flash'ı ilk sıraya alıp F10 deyip çıkacaksın. İlginç bir işletim sistemi açılıp masaüstüne gelir. Sende buradan disklerine erişip kopyalamayı başlatırsın.

    Zor gelecekse güvenilir bir servise verebilirsin.
  • İlk defa başıma geliyor bilmiyordum böyle bir prosedürü, ben laptopu kullanırken açılmaz hale geldiğinde niye verilerimi korumakla mükellef oluyorum sonuçta kullanırken donanımsal bi sıkıntı yaşıyorum, kurtarabilmem için risk alıp bilmediğim işlemlere girmek durumunda kalıyorum. Yapabilirsem zaten öğrenmiş olur bilgilenirim ama 60 yaşında bi kullanıcı için tamamen mağduriyet yaratacak bi durum. Bana göre saçma geldi bilenlere sorayım istedim teşekkürler kurtarma öneriniz için
  • general4242 kullanıcısına yanıt
    Bende yeni öğrendim hocam
  • Öncelikle Lenova değil Lenovo. Kullanıcı gizliliği denen birşey var kimse sizin özel bilgilerinizi yedeklemez yasak bu tarz şeyler resmi olarak.
  • @Alegra Veri güvenliği, veri yedekleme. Bunlar donanım firmalarının hiçbi şekilde sorumluluğunda değil + veri ile ilgili hizmetler pahalıdır. Apple dahil hiçbir donanım firması harddisk/ssd deki veri güvenliği konusunda garanti vermez. harddisk/ssd'deki fiziksel sorunlar için garanti verir 1 ya da 2 yıl süresi ne ise harddisk/ssd'in bozulursa yeni sıfırını verir ancak içindeki veri ile ilgili hiçbir sorumluluk kabul etmez, bu kullanıcı / garantis sözleşmesinde yazar
  • Anladım bi deneyeceğim hocam çok teşekkür ederim yardımınız için
  • Firma ve kişisellik açısından doğru bi tutum ama böyle durumda kullanıcı zorluk çekiyor, tek başına bir yere kadar uğraşabiliyor. Herkes teknik bilgili olmak zorunda değil ya özele gidip servis dışı kalmasına göz yumucaksın ya da servis ne derse o. Belki firma/kullanıcı ortaklaşa bir çözümü olsaymış iyi olurmuş neyse diyelim. Artık yapabileceklerimi belirledim size de teşekkür ediyorum vakit ayırdığınız için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.