Canlı Yayın
Samsung Galaxy S25 ailesi tanıtılıyor! - Galaxy Unpacked 2025 Türkçe Canlı Yayın
Şimdi Ara

Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.177
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H-16Gb-1Tb Ssd-16inc-Rtx3070 8Gb-W11


    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buster -- 1 Şubat 2023; 23:40:1 >



  • Lenovo savunmacılığı olarak algılamayın da, sistem çöktü nedir? Ayrıca para iadesi almak zorunda değilsiniz aynı ürünü talep edebiliyorsunuz yok derlerse de THH 'e başvuruyorsunuz olayın sizin aleyhinize sonuçlanma ihtimali yok. Bu tarz durumlarda pes edip para iadesi alıp sonra da lenovo şöyle böyle yaptı demenin bir anlamı yok, bunu Türkiye'deki bütün firmalar yapıyor. Bu duruşta olursanız yarın bir gün Asus, Acer, HP vb. hepsinde aynı olayı yaşarsınız. Haklarınızı araştırın.

    Global garantiniz varsa olayı direkt burada bitirmeye çalışmanız gerekiyordu UK ile iletişime geçmek yerine.

    Lenovo'nun IWS listesinde Türkiye mevcut, "biz ortadoğu ülkesiyiz, global kapsamı yok" vs. bunlar zırva. Siz işi kendiniz halletmek istemişsiniz hiç bu toplara girmenize gerek yokmuş en başından.


    Ayrıca ürünün arkasında duran/durmayan firma diye bir şey yok. Türkiye'de hiçbir marka ürününün arkasında durmaz tek bir marka dahi yok. En basitinden EVGA coilwhine'ı garanti kapsamında tutmasına rağmen TR'deki servisine gönderin bakalım coilwhine var diye ne diyor :)


    Şu markayı alın, ürünlerinin arkasında duruyor denilebilecek hiçbir marka yok Türkiye'de çünkü firmalar Türk tüketicilerinin kendi hakları hakkında gram bilgisi olmadığının farkında. Bize kalırsa zaten bütün markalar dandik sen Lenovo'yu beğenmezsin başka birisi Acer'i beğenmez. Kimin nereden dili yandıysa en çöp marka onun için o.


    3 sene önce Samsung 43MU7000 TV aldım sürekli menülerde yavaşlık var diye servisi çağırdım, TV'yi götürdüler parçası yok satışta da yok para iadesi yapacağız dediler ben aldım 3K'ya, TV'nin muadil fiyatları çoktan 3.5K olmuştu bile. Para iadesini de kabul etmedim, direten ÇM çalışanına da THH'e başvuracağım isterseniz iade yapın dedim, ertesi gün başvurdum. 2 hafta geçmeden 43NU7400 ile değişim yapıldı.


    Bu da bir diğer Viewsonic arızası, belki 30 günden fazla bekledim ama faturada 1100, o sıralar ise 2.5 civarında olan monitörün iadesini almadım. Haklarınızı bilin, heyecan aramayın. Ülkede adam akıllı işleyen birimlerden bir tanesi THH onu da kullanan yok.



    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL
  • Nasıl alınır mı 3070 bir notebook arayışındayım bir süredir.İşlemci RYZEN mi olsa daha iyi olurdu? Fiyatta ve performansta farkeder miydi?

  • Lenovo Legion serisinden ve hatta Lenovo'dan uzak durun arkadaşlar. Ben Lenovo Legion 7i Ryzen 5800H - RTX 3080 16gb versiyonunu kullandım. 1 yıl sonunda sistem çöktü, garanti sözde globaldi ama yardımcı olamadılar, binbir yöntemle para iadesi aldım ama o para iadesi, o günkü kurdan değil geçmiş kurdan yapıldı. Resmen sinir harbi yaşadım. Lenovo kesinlikle ve kesinlikle müşterinin arkasında olmayan bir firma. Bunu aldınız, 1 yıl kullandınız, 1 yıl sonra pert oldu, yaşadığınız zaman ve para kaybına çok üzülürsünüz. Benden söylemesi.

  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    Lenovo savunmacılığı olarak algılamayın da, sistem çöktü nedir? Ayrıca para iadesi almak zorunda değilsiniz aynı ürünü talep edebiliyorsunuz yok derlerse de THH 'e başvuruyorsunuz olayın sizin aleyhinize sonuçlanma ihtimali yok. Bu tarz durumlarda pes edip para iadesi alıp sonra da lenovo şöyle böyle yaptı demenin bir anlamı yok, bunu Türkiye'deki bütün firmalar yapıyor. Bu duruşta olursanız yarın bir gün Asus, Acer, HP vb. hepsinde aynı olayı yaşarsınız. Haklarınızı araştırın.

  • bilinçli tüketici olmak lazım.Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL 

  • Bu başlıkta çok detaylı bir şekilde anlattım.


    https://forum.donanimhaber.com/lenovo-legion-7-16achg6-ve-amazon-co-uk-uzerine-bir-yazi--154054638


    Olay tam olarak şöyle gelişiyor detay vererek tane tane anlatmak lazım;


    - Lenovo Vantage üzerinden Bios güncellemesi yayınlanıyor, kritik güncelleme vs. diye bir yığın uyarı ama ondan önce render yaparken bilgisayar kapanmaya başlamıştı. Bunun üzerine şarja takılı, pili doluyken (defalarca bios güncellemesi yapmış ve hiçbir hata ile karşılaşmamış bir vatandaş olarak söylüyorum bunu.) bios güncellemesi yapıyorum ve bilgisayar, o saatten sonra hiç açılmıyor. Bunun üzerine internette araştırma yaptığımda bunun gibi sorun yaşayan binlerce Lenovo kullanıcısı ile karşılaşıyorum.


    - Ürünü Amazon İngiltere'den aldım. Global garanti diyordu ancak Lenovo Türkiye, biz Ortadoğu ülkesiyiz, o yüzden global garanti kapsamında değiliz dedi, şaka değil aynen böyle.


    - Bunun üzerine Amazon İngiltere, müşteri hizmetleri ile iletişime geçtim. Hintli müşteri hizmetleri, değişimin mümkün olmadığını söylediler, ben ısrarcı oldum çünkü mevcut kurdan dahi para iadesi alsam aynı ürünü tekrar almam mümkün değildi.


    - Amazon returns, geri gönderin inceleyelim dediler ve return ticketı açıldı ayrıca kargo parasını ödeyeceklerini söylediler. Bende hızlı ve emin bir şekilde göndermek, sorun yaşamamak için DHL firması ile gönderdim 198 Euro fatura çıktı, bunun fatura bilgisini vs. detayını verdim ödeyeceklerini söylediler. Bu arada tüm görüşmeleri chat üzerinden yapıyorum ki kanıtım olsun, sorun yaşamayayım.


    - Ürün 3 gün içerisinde Türkiye'den İngiltere'ye ulaştı ama ben 1 aya yakın bekledim. Birde ne göreyim, aldığım günkü kurdan TL olarak iade edilmiş halbuki bana Chat üzerinden mutlaka güncel kurdan ödeme yapacaklarını söylediler hatta ben sayıları yazdırdım garanti olsun diye bunun ss'lerini aldım.


    - Lenovo Türkiye yardımcı olmadı, Lenovo İngiltere teknik servisi ise İngiltere ikâmetgahı istedi, Amazon ücretimi iade etti ama üstte belirttiğim hususları yaşadım.


    - Ne oldu peki ? Zaman kaybı yaşadım, binbir emek kazandığım paranın yarısı boşa gitti, projelerim yarım kaldı, sinir harbi yaşadım. Amazon İngiltere tarafından Hintlilerin binbir ırkçılığı ve yalanları ile karşılaştım.


    Bunları niye yazıyorum ? Bana giren girdi, size girmesin diye. Bu yazıları yazınca kimse bana para vermiyor ama ben çektim, siz çekmeyin.


    Lenovo pişmanlıktır yazanlar, Lenovo ile ilgili sorunları anlatanlar size kötülük olsun diye yazmıyor tam aksine sıkıntısını çekenler, potansiyel müşteriler bu sıkıntıları çekmesin diye yazıyor.


    Bunu anladığınız an aslında Lenovo ürünlerinin F/P olmadığını ürünü kullandıktan bir süre anlayacaklar. İlk aldığınız ama yüksek özellikler ile uygun fiyata, iyi bir laptop sahibi olduğunuzu zannedersiniz ama bir gün tökezlediğinde aslında aradaki fiyat farkını ödeseydim keşke Lenovo almasaydım dersiniz.


    Elektronik şans işi gibi ifadelere ise kanmayın. Elektronik şans işi vs. değil, ürünün arkasında duran firmalar var, durmayan firmalar var, yıllarca size en ufak sıkıntı çıkarmayan firmalar var, çıkaran firmalar var. Ben bilinçli bir tüketici olarak Lenovo'dan yaşadığım gibi bir sorun yaşamadım. Lafı bu kadar uzatmama gerek yok, internet üzerinden Lenovo kullanıcılarının şikayetlerini takip eden, olayın astı astarını anlar.





  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    Global garantiniz varsa olayı direkt burada bitirmeye çalışmanız gerekiyordu UK ile iletişime geçmek yerine.

    Lenovo'nun IWS listesinde Türkiye mevcut, "biz ortadoğu ülkesiyiz, global kapsamı yok" vs. bunlar zırva. Siz işi kendiniz halletmek istemişsiniz hiç bu toplara girmenize gerek yokmuş en başından.


    Ayrıca ürünün arkasında duran/durmayan firma diye bir şey yok. Türkiye'de hiçbir marka ürününün arkasında durmaz tek bir marka dahi yok. En basitinden EVGA coilwhine'ı garanti kapsamında tutmasına rağmen TR'deki servisine gönderin bakalım coilwhine var diye ne diyor :)


    Şu markayı alın, ürünlerinin arkasında duruyor denilebilecek hiçbir marka yok Türkiye'de çünkü firmalar Türk tüketicilerinin kendi hakları hakkında gram bilgisi olmadığının farkında. Bize kalırsa zaten bütün markalar dandik sen Lenovo'yu beğenmezsin başka birisi Acer'i beğenmez. Kimin nereden dili yandıysa en çöp marka onun için o.


    3 sene önce Samsung 43MU7000 TV aldım sürekli menülerde yavaşlık var diye servisi çağırdım, TV'yi götürdüler parçası yok satışta da yok para iadesi yapacağız dediler ben aldım 3K'ya, TV'nin muadil fiyatları çoktan 3.5K olmuştu bile. Para iadesini de kabul etmedim, direten ÇM çalışanına da THH'e başvuracağım isterseniz iade yapın dedim, ertesi gün başvurdum. 2 hafta geçmeden 43NU7400 ile değişim yapıldı.


    Bu da bir diğer Viewsonic arızası, belki 30 günden fazla bekledim ama faturada 1100, o sıralar ise 2.5 civarında olan monitörün iadesini almadım. Haklarınızı bilin, heyecan aramayın. Ülkede adam akıllı işleyen birimlerden bir tanesi THH onu da kullanan yok.



    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL

    Hayır, işi kendim halletmek istemedim. Eylül 2022 tarihli garanti ekranı. Elimdeki ürünün global garantisi, arıza çıktığı zaman mevcuttu.


    12.09.2022 tarihinde, 220910-001600 ticket numarası ile Lenovo Çağrı merkezinden Nazlıcan hanım irtibata geçti. Benim ürünün global garantisinin, Türkiye'yi kapsamadığını söyledi. İlgili Global garanti kapsamında girdiğimizde bu doğruydu ama bu bir saçmalık çünkü global garanti demek dünyanın herhangi bir noktasında Lenovo teknik servisinin bu ürünü tamir etmesi demek, ben globalden böyle anlıyorum ama Lenovo için öyle değilmiş.


    Bunun üzerine Lenovo Technology UK ile iletişime geçtim. Bana attıkları mesajı aynen ekliyorum.

    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL

    Lenovo UK - Teknik Destek'ten Armin'in attığı mesaj bu.


    Halbuki ben Amazon UK'den aldım ürünün bütün bilgilerini ilgili elemana attım İsrail ile ne alakası var ? Ürün numarası, faturası, ilgili linki.


    Lenovo Türkiye, kesinlikle yardımcı olamayacaklarını, Lenovo UK'de üstte belirttiğim gibi mesajlar attı ve telefonda konuştuk.


    Bundan sonra Amazon ile iletişime geçtim.


    Ürünün arkasında duran firmalar var, durmayan firmalar var.


    Ben Amazon UK'den aldığım için ürünü THH'lik bir durum yok çünkü Lenovo UK ve Lenovo Türkiye kağıt üzerinde iki farklı firma. Global markanın iki farklı ülkedeki resmi bayileri olsa da resmi belgede böyle değil. Atıyorum ben THH'ye başvurdum, sonuç olarak başvurum iki farklı firma olduğu için reddedildi, bu sürede kaybettiğim zaman sonucu garanti veya geri iade seçeneğim kalmayacağı için çok daha zararlı çıkabilirdim.


    Zaten ne olduysa, önce garantiniz bitiyor uzatmak ister misiniz ? Diye başlayan Lenovo mesajı ile başladı. Velhasıl benim Lenovo'dan canım yandı ve ben bunu ifade ediyorum.


    Almak isteyen riski bilerek alsın, her firma Lenovo gibi değil. Apple böyle değil, Dell böyle değil. Bu firmaların notebook ürünlerinde böyle sorunlar yaşamadım. En azından kişisel tecrübelerim bu yönde. Bir başkası ben yaşadım der, belgeleri ile kanıtları ile bunu doğrular, onlara da inanırım.


    Ben burada marka fanboyluğu yapmıyorum, zaten kısıtlı olan bütçenizle riske girmeyin diyorum. Ülkemizde para kolay kazanılmıyor, paramızın değeri ortada. Birde üstüne böyle muamele görmek hiç hoş değil.





  • 1 seneyi gecik süredir legion 5 kullanıyorum. Garantiye isim düşmedi. Hepsiburadadan almıştım. Bozulursa neyle karsilasirim bilemiyorum. Simdilik sıkıntı yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    Amazon UK'den sipariş vererek riske girmişsiniz ve riziko gerçekleşmiş. Size ödemeyi geri yapan Amazon değil mi? O dönemin kurundan tabii ki ödeme yapacak. Sonuçta sizin işleminizde o dönemki kurdan cihazın vergisi ödenmiş. İade yaparken güncel kurdan işlem yapamaz.

  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    Amazon kur değiştirme hizmetini kullandıysanız böyle olması normal. Avrupa ve Amerika amazon sitelerinde her zaman döviz olarak almak gerekiyor bu tarz durumlar için. Bende co.uk sitesine laptop iade ettim ve aldığım sırada direk döviz olarak işaretlediğim için yine direk döviz olarak geldi. Burada Amazon'u suçlu bulmuyorum şahsen sizin hatanız var.

  • Gene bilmeden yorum yapıyorsunuz değerli arkadaşlar

    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL

    . Açıklamayı yaptım, müşteri hizmetleri bana güncel kurdan ödeme yapacağını söylediği için geri ödeme işaretledim. Bana ödenecek tutarın 35 bin TL olduğunu söyledi Nidhi ama geri ödenen 21 bin TL küsür. Üstelik kargo parasının geri ödeneceğini söylediler ama ödemediler.


    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL




  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    alırken pound mu seçtiniz yoksa TL tutarı mi seçtiniz?


    Ek olarak dhlle ürün göndermek de karşı tarafa geçirmenin en güzel örneği. PTT ile gönderseniz adamlara bir kamyon girmemiş olurdu.


    Benden tavsiye amazondan bir daha mal almayın, kendi kendine yansa bile değiştirmezler. tüm haklarınızı kullanmışınız.



    ürün konusunda yaşadıklarınızdan bağımsız olarak söylüyorum, bozuktan sonra batırmışsınız resmen.

  • Alırken pound seçtim. DHL ile ürün göndermemin sebebi karşı tarafa geçirmek değil PTT ile gönderince ulaşıp, ulaşmayınca emin olamamak. Diyelim PTT ile gönderdim ve ulaşmadı, ne yapabilirim ? O zaman DHL ile göndermediğime bin pişman olmayacak mıydım ?


    Zaten giren bana girdi, tek kuruş kargo parası ödenmedi, üstelik ödeneceğine dair mail attılar, ödeneceği meblağı gönderdiklerini söylediler, hepsi mailde duruyor.


    Hiçbir hakkımı kullanmadım zaten 2 yıl koruma garantisi veriyordu, üstelik gönderilince ürün incelemeye alındı, kusur benden olsaydı herhalde iadeyi kabul etmezlerdi değil mi ?

  • sadbul S kullanıcısına yanıt

    Satalım ;)



    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TL
    Vatan - Lenovo Legion 5 Pro 11.Nesil Core i7 11800H Rtx3070 8Gb - 35.999 TLsahibinden.com
    Acer Predator Helios 300 PH315-55 15.6 RTX 3070(150W) - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 1071504055
    https://www.sahibinden.com/ilan/ikinci-el-ve-sifir-alisveris-bilgisayar-dizustu-notebook-acer-predator-helios-300-ph315-55-15.6-rtx-3070-150w-1071504055/detay
  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    kusur sizden olsa da edebilir, bu hesabın güvenilirliğine ve daha önceki taleplere bağlı.


    bildiğim kadarıyla ingilterede oturursanız 1 sene olması gerek, TR'ye 2 yıl garanti yok. amazon UK'de kesinlikle yok. Uk kıta avrupasından farklı olarak garantileri geçmiyor.


    PTT kargoyla gönderirseniz teslim edilir, edilmezse geri döner. mektup gibi düşünmeyin, turpex kullansanız daha uygun olurdu, yazık etmişsiniz.

  • PTT ile ilgili olumsuz yorumlardan dolayı PTT'yi tercih etmedim


    Bunu okuyunca vazgeçtim.

    ptt-ukim-gumruk-rezaleti--5786515


    Diyelim geri döndü, return süresi var. Bu süreyi geçmemem gerekiyor. Yani PTT ile göndermek için risk büyük, özellikle amazon return adresinin çok spesifik bir nokta olması da turpex'in teslim etme olasılığı sorguladım, buna dair olumlu done internette yoktu. Bugün dahi biri böyle riske girer mi ? Bilemiyorum.


    Zaten ürünün garantisi bitmedi, üstte görseli koydum. Evet, Global 1 yıl garanti, ürünümün garantisi devam ediyordu yani ürünümün garanti süresi bimemişti, onu da ekledim.


    Kusur benden olsa kabul edilmez çünkü yüksek fiyatlı bir laptop var ortada. Return servisine girdiği zaman parçaları tam mı ? Arızası nedir vs. gibi sebeplerden dolayı return servisinde incelemeye tabii tutuluyor, ondan sonra hesaba para yatıyor.


    Üstelik, ben müşteri hizmetlerine öncelikli olarak ürünün tamir edilmesini veya aynı ürünle değiştirilmesini istedim. Tamir etmek için Lenovo servisine yönlendirdiler, onunla yaşadığım sorun ortada, ürün mevcut olmadığı için replacement yapamadılar ve elde tek başına iade etme seçeneği kaldı. Zaten mevcut kurdan bile ödeselerdi, ben o zaman RTX 3080 bir notebook alamıyordum, bugün dahi alamıyorum. Mesele bu kadar basit.





  • firatgokdemir kullanıcısına yanıt

    Hocam sipariş ekranını atabilir misiniz bu konuda pound seçtiğinize dair?


    Edit: Ben PTT ile Laptop ve bir çok iade ürün gönderdim. Hiç bir sorun yaşamadım normal tarife ile. Önemli olan kargo teslimat bilgisini doğru ve eksiksiz yazmak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spintirea -- 3 Şubat 2023; 10:14:36 >
  • hebelehubele H kullanıcısına yanıt

    Tüm Amazon Avrupa sitelerinde gönderici Amazon olduğu sürece, satıcı olmak zorunda değil, 2 yıl iade garantisi var Türkiye'ye. Buna UK da dahil.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.