Şimdi Ara

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H İlginç Arıza

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
196
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Laptobumda son bir hafta içinde ilginç bir arıza oluştu. Kendi tespitime göre sorunun bios pilinden kaynaklandığını düşünüp bios pilini değiştirdim fakat değişen bir şey olmadı.




    Arıza:
    Laptop uzun süre kapalı kaldıysa açılmasında sıkıntı yok. Yeni kapandıysa, açılırken laptobun güç ışığı yanıyor fakat başka bir tepki vermiyor. Bazı durumlarda kapanırken klavye fan ve power tuşu açık kalıyor çok uzun süreler bu durum devam ettikten sonra normal bir şekilde kapanıyor bu durum bazen 1 2 saati bulabiliyor. Eğer kendi kendine bekleyerek kapanırsa normal bir şekilde açılıyor ama klavye nin aydınlatma ayarları ve bilgisayarın güç modu değişmiş bir şekilde açılıyor. Fakat genellikle power tuşuna basılı tutmadan kapanmıyor. Kapanmadığı durumlarda power tuşundan kapatıp kısa süre içerisinde açmayı denersem sabit bir şey yok ama çok nadir olarak direkt açılıyor klavye ve güç modu aynı şekilde değişiyor. Bazen power ışığı yanık bir şekilde bekliyor uzun bir süre sonra açılıyor. Bazen de power ışığı açık bekliyor fakat açılmıyor. Bilgisayara format attığımda bu sorunlar çözülüyor fakat yüksek boyutlu dosyalar (yüksek boyutlu dosyayla alaklı olmayabilir) yüklediğimde bu durum geri başlıyor. Bununla birlikte saati geri kalıyor. Genellikle bilgisayar uzun zaman kapalı kalıp yeni açıldığında saati rastgele bi zamanda durmuş oluyor. Bios pilini değiştirdim. ( Kapanmama durumunda işletim sistemi düzgün bir şekilde kapanıyor sadece bilgisayar kapanmıyor, açılmama durumunda ise bilgisayar işletim sistemini başlatma kısmına gelemiyor.)

    Yapılan Deney Ve Testler:

    Bilgisayarın kendi sitesindeki arıza tespit programını çalıştırdığımda bilgisayar arıza bulunmamaktadır dedi ve aida64 vesilesi ile yaptığım yaklaşık 5 6 saatlik 4 kez yaptığım stres testlerinde herhangi performans kaybı veya ısınma sorunuyla karşılaşmadım ,memtestten de başarıyla geçti.
    Ssd lerin sağlığını kontrol ettiğimde iki adet ssdnin birisi Samsung 970 evo sağlığı 100 ve diğeri de laptobun kendi orjinal ssd si sağlığı 99 çıkmakta tüm driverleri güncel kullanmaktayım ve Windows 11 işletim sistemini kullanmaktayım. W10 ile denedim fakat aynı şekilde tahminimce yüksek boyutlu dosyalar yükleyene kadar bir problem yoktu. Çizim ve oyun oynamak için kullanıyorum crackli oyun ve program kullanmıyorum windowsum orjinal . Oyunlar için sadece Steam’i kullanmaktayım. Autocad Solidworks , Ansys uygulamalarıyla birlikte herkesin kullandığını google chrome gibi elzem uygulamaları bilgisayarımda tutmaktayım. Her uygulamayı silip bilgisayarı test ettiğimde değişen bir şey olmuyor arıza 1 kere başladıktan sonra ssdileri tamamen biçimlendirmem arızanın düzelmesini sağlamıyor fakat format attığımda düzeliyor. Fakat kalıcı çözüm olmuyor

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Merhaba arıza ilginç mi bilmiyorum da anlatımın başımı döndürdü. Daha düz anlatamaz mısın hocam (:


    1.BIOS güncel mi? Version kaç?


    2.Bir de acaba Fast Startup mı etkin? Olmadı kapa onları, şurada anlatılmış: https://www.asus.com/support/FAQ/1045548


    3.Mümkün olduğunca power tuşlarını sadece açarken kullan. Kapatırken arayüz kullan.


    4.İlk formatta düzgünken sonradan oluyorsa bi şekilde kurduğun bir uygulama veya servis kapanmasına engel oluyordur.

  • E_Y_B_H_P_T E kullanıcısına yanıt
    I think I understand technical things. I gave it an interesting title because I felt dizzy while describing the malfunction. At the same time, when describing the situation, I stated that the interface's shutdown command was not working properly. I would like to tell other friends that I discovered the malfunction through technical tests in order to help them in case they encounter it. The fault is caused by a capacitor connected to the power system not reaching a sufficient voltage level. I reached the solution by changing this capacitor and now my computer is working properly.


    Teknik şeylerden anladığımı düşünüyorum. Arızayı tarif ederken benimde başım döndüğünden dolayı ilginç diye bir başlık attım. Aynı zamanda durumu tanımlarken arayüzün kapatma komutunun düzgün çalışmadığını belirtmiştim. Diğer arkadaşlara eğer başlarına gelirse diye yardımcı olması açısından arızayı yaptığım teknik testlerle keşfettiğimi söylemek isterim. Arıza güç sistemine bağlı bir kapasitörün yeterli voltaj seviyesine ulaşamamasından kaynaklanmakta. Bu kapasitörü değiştirerek çözüme ulaştım şuan da bilgisayarım düzgün çalışmakta.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • julleran J kullanıcısına yanıt

    Türkçe anlamadınız bir de İngilizce mi anlatayım dedin kaçırdım espriyi.


    Peki hocam çözdüysen hayırlı olsun. Daha da detay varsa paylaş, faydalı olur aynı durumu yaşanlar için. Selamlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.