Şimdi Ara

LENOVO ve Garanti anlayışı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.561
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Laptopmun iyi temas etmediğinden soğuk lehim yada başka bir nedenle sanırım temas sorunu nedeniyle güç girişi aşırı ısınarak bir miktar deforme olmuştu (erime belirtileri görülüyordu). Isınmayı ve durumu farkettiğimde ne yazıkki iş işten geçmişti. o bölgeye biraz dikkatli baktığınzda kötü görünüyordu bu deformasyon sonucu bazen artık temassızlıkta olabiliyordu.
    Hani elektrikçiler bilir vidalarını iyi sıkmayınca evde otomatik sigortalar kararır yanar, elektrik fişlerinde de ısınma ve yanma olur ya öyle ama o kadar kötü değil durum.
    Cihaz garantiliydi
    önce izmirdeki lenovo servise kadar gittim cihazı vereyim diye almadılar biz ideapad e bakmıyoruz şu numarayı arayın onlar cihazı aldıracak dediler.
    garantiye yolladım gelen cevap:

    arıza garanti kapsamı dışında tamir istiyorsanız 200 kusur tl yatırınız.
    istemiyorsanız cihazın iadesi için 40 kusur tl yatırınız. aksi halde cihaz size geri verilmeyecek.

    işin tuhaf tarafı onlara göre dahi cihazda garanti kapsamına giren arızalar vardı, cihaz lazım ve kullanımda olduğundan garantiye yollayamıyordum, onlara değinmiyorlar bile. (tabi bana göre beyan ettiğim tüm arızalar garanti kapsamında, )

    Buyrun beyler lenovo garanti anlayışı hakkında ne düşünüyorsunuz ?
    Garanti süresinde arızalanan cihazınızı garantiye yollarmısınız ?


    Cihaz geri geldiğinde resim eklenecektir.







  • cihaz neden garanti dışı kalmış , o hale gelmesinin nedeni neymiş.

    saatlerce oyun mu oynadığınız için öyle olmuş, uygun olmayan başka adaptör kullandığınız içinmi öyle olmuş......

    gerekçeleri ne ?
  • anlamadıgım tek bır yer var hadı dıyelım garantı kapsamı dısında kaldı. Ancak kalmaması gerektıgını dusunuyorum yıne foto gelırse bakarak yorum yaparım ama su 40 tlyı anlamadım ben onarımını ıstemıyosam neden 40 tl vereyımkı bence dılekce yazmalısın yanlısmıyım acaba benım bıldıgım onarımını ıstemıyosam gıder dırek alırım. Sonucta ordakı kısı bısı yapmadıkı arızayımı arastırıp buldu sankı sende bılıyodun o arızayı sacma gercekten 40tlymıs resmen soyuyolar. Gıdın bı tamırcıde yaptırın daha ıyı en azından yarı fıyatını alır
  • kargoyla gönderdiğiniz ürünü nereden gidip direkt alıyorsunuz

    o ücret kargo ücreti olsa gerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cce

    kargoyla gönderdiğiniz ürünü nereden gidip direkt alıyorsunuz

    o ücret kargo ücreti olsa gerek

    cıhazın garantı kapsamı ıcerısınde olması gerek cunku kullanıcı mudahelede bulunmamıs hatası yok o yuzden benım bıldıgım kargo ıle gonderılse bıle ucret odenmemelı cunku servıs onun bedelını karsılamalı zaten ınsanları somuruyolar 500 tllık anakart ıcın takma ucretı 1100 tl ısteyen servısler var. Yanı burada 600 tl ek masraf kım bır saatın ıcınde 600 tl kazanabılırkı. Bence servısın yaptıgı yanlıs ıstedıgı gıbı gıdıp alması lazım ben olsam alırım dover gene alırım. :) :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cce

    kargoyla gönderdiğiniz ürünü nereden gidip direkt alıyorsunuz

    o ücret kargo ücreti olsa gerek


    Gidip kendim almıyorum, kargo ile 40 kusur tl ödemeden geri yollamıyorlar. Alete el koyuyorlar, köprünün başına geldin mi geçsende geçmesende parasını kesiyor deli dumrul.
    bu arada kırık kusur kdv dahil 50 tlye denk geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cce

    cihaz neden garanti dışı kalmış , o hale gelmesinin nedeni neymiş.

    saatlerce oyun mu oynadığınız için öyle olmuş, uygun olmayan başka adaptör kullandığınız içinmi öyle olmuş......

    gerekçeleri ne ?









    O hale gelme gerekçesi yukarıda yazdım düşük temas-dirençli temas nedeniyle güç girişinin aşırı ısınması. güç girişinde soğuk lehim de olmuş olabilir.

    Garanti dışı kalmasına neden olan bana belirtlen hiçbir gerekçe yok. sadece şu parayı yatırın ( 200 kusUr) tamir edelim yada şu parayı yatırın (50 tl) olduğu gibi tamir etmeden iade edelim diyorlar.

    Garantiye cihaz yolluyorsunuz ve aldığınız yanıt:
    Arıza şudur tarifi (ben zaten o tarifle arızaya yolladım)
    216 TL ödeyin tamir edelim,
    yada 50 tl ödeyin tamir etmeden iade edelim. (50 tl ödemezseniz cihazınız iade edilmeyecek, bu para arızanın tespiti ve kargo parasıymış mış)




  • cihazı almayın

    durumunuzu anlatan bir dilekçe ile tüketici mahkemesine başvurun, para iadesini isteyin

    başvurunuzda , arızanın neden kaynaklanabileceğine ilişkin kişisel görüşünüzü yazmayın.arızayı belirtin,garanti içi onarılması gereken cihazınız için neden belirtmeksizin ücret talep ettiklerini, garanti sorumluluklarını yerine getirmediklerini belirtip , gelecekte de aynı durumların söz konusu olabileceği endişesiyle ücret iadesi isteyin.

    başvuracağınız yer bayraklı adliye , tüketici mahkemeleri

    dilekçenize fatura ve servis fişlerinide ekleyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cce -- 3 Ağustos 2011; 21:41:57 >
  • 2 kere gonderdım telefnda gorusurken kullancı hatasıysa para ıstıyolar bn yınede gonderdım ılk gonderdıgımde mentese kırıgı vardı ekran cok oynuyodu ben yanlıslıkla 64 bit bıosu yukledım bılgısayar acılmaz oldu tahmınım para oderım dıodum ama anakart ve alt kasayı degıstırmısler garantı kapsamında. 2. olayda p.tesi basıma geldı bılgısayarı actıgımda lenovo yazısı karısık cıkıoy sonrada ekran gıdıyordu bıde ekranın sag alt tarafında degısık bı renk vardı olu pıxel gıbı degıldı ekranı ve anakartı degıstırmısler yenıden hıcte sorun cıkarmadılar cıhazın gelmesını beklıyorum gayet tatmın edıcı servısı var bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: balzaq

    2 kere gonderdım telefnda gorusurken kullancı hatasıysa para ıstıyolar bn yınede gonderdım ılk gonderdıgımde mentese kırıgı vardı ekran cok oynuyodu ben yanlıslıkla 64 bit bıosu yukledım bılgısayar acılmaz oldu tahmınım para oderım dıodum ama anakart ve alt kasayı degıstırmısler garantı kapsamında. 2. olayda p.tesi basıma geldı bılgısayarı actıgımda lenovo yazısı karısık cıkıoy sonrada ekran gıdıyordu bıde ekranın sag alt tarafında degısık bı renk vardı olu pıxel gıbı degıldı ekranı ve anakartı degıstırmısler yenıden hıcte sorun cıkarmadılar cıhazın gelmesını beklıyorum gayet tatmın edıcı servısı var bence


    kullanıcı hataklısya ürün garanti kapamına girmez, garanti kapamında tamir yapılmaz. tamir edilmediği taktirde para İ S T E N M E Z.

    tabiki kullanıcı tarafından kasıt vara belki ücret istenebilir ama kasıt olmaı şarttır neler kasıttır neler kasıt değildir. bu yargısal bi durumdur.

    sen kullanıcıya dönüp garanti kapamında değilse 50 tl ni alırım yoksa ürünü geri vermem dersen bu satıcı tarafından ürünün garantiye yollanmasını önleyici bir tedbirdir. garanti yükümlülüğünü zaafa uğratan bir durumdur.
    tabiki son kullanıcı kasıtlı olarak ürünü yere çarpıp sonra firmayı boşuna meşgul etmeye yönelik garanti olgusunu kullanırsa ve bu durum sabit olursa bir parasal müeeyyide düşünülebilir. bu durum askere gitmemek için parmağını kesenlerin durumu gibi bir durumdur. böyle vakalar olabilir diyerek tümü suçlu ilan edip herkesi cezalandıramazınız, garanti kavramını tavsatamazınız. bu açıkça garanti yükümlülüğünden kaçınmaktır.

    Ayrıca benim durumunda bir ilginçlik var, ürünün neden garanti dışı olduğu tarafıma bildirilmedi.

    Sanki ben garantiye değilde tamire ürün yolladım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keleminabi


    quote:

    Orijinalden alıntı: balzaq

    2 kere gonderdım telefnda gorusurken kullancı hatasıysa para ıstıyolar bn yınede gonderdım ılk gonderdıgımde mentese kırıgı vardı ekran cok oynuyodu ben yanlıslıkla 64 bit bıosu yukledım bılgısayar acılmaz oldu tahmınım para oderım dıodum ama anakart ve alt kasayı degıstırmısler garantı kapsamında. 2. olayda p.tesi basıma geldı bılgısayarı actıgımda lenovo yazısı karısık cıkıoy sonrada ekran gıdıyordu bıde ekranın sag alt tarafında degısık bı renk vardı olu pıxel gıbı degıldı ekranı ve anakartı degıstırmısler yenıden hıcte sorun cıkarmadılar cıhazın gelmesını beklıyorum gayet tatmın edıcı servısı var bence


    kullanıcı hataklısya ürün garanti kapamına girmez, garanti kapamında tamir yapılmaz. tamir edilmediği taktirde para İ S T E N M E Z.

    tabiki kullanıcı tarafından kasıt vara belki ücret istenebilir ama kasıt olmaı şarttır neler kasıttır neler kasıt değildir. bu yargısal bi durumdur.

    sen kullanıcıya dönüp garanti kapamında değilse 50 tl ni alırım yoksa ürünü geri vermem dersen bu satıcı tarafından ürünün garantiye yollanmasını önleyici bir tedbirdir. garanti yükümlülüğünü zaafa uğratan bir durumdur.
    tabiki son kullanıcı kasıtlı olarak ürünü yere çarpıp sonra firmayı boşuna meşgul etmeye yönelik garanti olgusunu kullanırsa ve bu durum sabit olursa bir parasal müeeyyide düşünülebilir. bu durum askere gitmemek için parmağını kesenlerin durumu gibi bir durumdur. böyle vakalar olabilir diyerek tümü suçlu ilan edip herkesi cezalandıramazınız, garanti kavramını tavsatamazınız. bu açıkça garanti yükümlülüğünden kaçınmaktır.

    Ayrıca benim durumunda bir ilginçlik var, ürünün neden garanti dışı olduğu tarafıma bildirilmedi.

    Sanki ben garantiye değilde tamire ürün yolladım.


    gecmis olsun kardes valla bende garantiye gondercektim senin bu konuyu gorunce duşunmeye basladim simdi gondermesem mi diye




  • bence öncelikle servise istedikleri paranın haksız olduğunu garanti dısı bir durum belirtemedikleri icin ücret talep etmeden yapmalarını aksi halde tüketici mahkemelerinde hakkınızı arayarak para iadesi talebinde bulunacağınızı belirtin. azıcık gözlerini korkutan bir yazı yazın ama. kanun numaralarını, tüketici mahkemelerini sırasıyla yazarak bilinçli bir tüketici oldugunuzu hissettirin. lg netbookum vardı benim. Garip bir hata ile kullanılamaz hale geldi. 20 gün sonra vatan müşteri hizmetlerindeki eleman guzel bir dilekçe yazdı ve 2 gün sonra parayı iade ettiler. iyi dilekçeye bakar bence. nette sizi rezil ederim vs tehditleine girme ama. markayı lekelemekten karsı dava bahsi oluşabilir.
  • ne yazık ki türkiyede bütün servisler bu şekilde çalışıyor...hiçbi denetim yok kim kime tuttururusa
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinergy_05

    markayı lekelemekten karsı dava bahsi oluşabilir.


    Eğer bu tür garanti prosedürü lekelenmeyle sonuçlanıyorsa, sonuçlanacağı düşünülüyorsa, iddia ediliyorsa;
    Lekelenmek istemeyen marka bu tür uygulamalardan kaçınır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keleminabi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinergy_05

    markayı lekelemekten karsı dava bahsi oluşabilir.


    Eğer bu tür garanti prosedürü lekelenmeyle sonuçlanıyorsa, sonuçlanacağı düşünülüyorsa, iddia ediliyorsa;
    Lekelenmek istemeyen marka bu tür uygulamalardan kaçınır.

    hayır servis madem böyle bir davranış icinde; karşı dava açmaktan çekinmeyecektir gibime geliyor. sonuc önemli değil..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinergy_05


    quote:

    Orijinalden alıntı: keleminabi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sinergy_05

    markayı lekelemekten karsı dava bahsi oluşabilir.


    Eğer bu tür garanti prosedürü lekelenmeyle sonuçlanıyorsa, sonuçlanacağı düşünülüyorsa, iddia ediliyorsa;
    Lekelenmek istemeyen marka bu tür uygulamalardan kaçınır.

    hayır servis madem böyle bir davranış icinde; karşı dava açmaktan çekinmeyecektir gibime geliyor. sonuc önemli değil..


    marka adını lekelemez gerekeni yapar örnek verim arkadaşın asus laptopu vardı sinirle ekranı kapattı çat diye ortadan çatladı ki kullanıcı hatasının böylesi servis kabul etmedi oda şikayet var da 10 dan fazla mesaj yazdı tüketici haklarına gitti yeni bilgisayar temin etti servis




  • bende göndercem bu hafta içi ekran sallanıo oyun oynarken kapanıo şarj giriş yeri gevşemişmi ne orasıda sallanıo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceka16 -- 8 Ağustos 2011; 23:21:53 >
  • benim de menteşesi kırık olan laptopumu kullanıcı hatası olarak nitelendirip benden 700 lira üzerinde bi ücret talep etmişlerdi. 7-8 ay önce olmuştu bu olay. o sıralar yurtdışına çıkacak olduğum için yanlızca tamir edilmesini istemediğimi belirttim, ürünü iade etmişler. buraya kadar sıkıntı yok. tabi ben 8 ay sonunda döndüğümde cihazı ilk kez görüyordum. servise yollarken ekranının sabit duramaması dışında sorunsuz çalışan laptop, şuanda çalışmıyorda. anakartı yanmış. bunun sadece zamanla olacağını zannetmiyorum? kargo sürecinde de hasar görmüş olabilir bilmiyorum. tabi aradan böyle bi süre geçtikten sonra elimden ne gelir onu da bilemiyorum.
  • Arkadaslar bnmde y560 da donma ve mavi ekran sorunlari var anakart skntili bir sorun bir bilgisayarciya recoveryden kurulmus gibi sistem kurdurup yolladim tek korkum bir zamanlar harddiskte die sorun harddisk degistrmistim vida yri azicik cizildi bu servis vidalarin sokuldugunu anlarlarmi ?
    Bnde yarin haber aicam ins garanti dsi kalmaz
  • birazda şansına kalmış inş. anlamazlar Allah işini rast getirsin bende yollucam üç tane sorunum var hepsinide kullanıcı hatası diyemezler heralde
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.