Bilerek aldınız hocam DSG sorunu var, hayırlısı olsun çözüm zor siz o araçı satın bir kez daha sansınızı deneyiniz.
@immortal@
kullanıcısına yanıt
Merhaba,
Cüsseli d sınıfı araç dediğinize göre c5 veya 508 olduğunu sanıyorum. 508i 2 yıldan uzun süre kullandım. Bir kaç ay da C5 kullandım. 508 ile 2 yılda 2 kere ısınma nedeni ile yolda kalmışlığım vardır. 2011 yılı kasımıydı sanırım, otoşov fuarında Peugeot standında, bayi çalışanıyla sohbet ederken, tek kavrama otomatiklerin 20-110 bin aralığında bittiğini, ve ortalamanın 60-65 km civarında olduğunu sohbet esnasında söylemişti. Belirttiğim benchmark ı ben zaten bu gruptan yola çıkarak alıyorum. Zira elimizde başka hiçbir istatistik yok. Yukarıda verdiğim sayıları ben sağlama amaçlı kullanıyorum yani.
DSGler için de anekdot olarak benzer bir aralıkta kavramaların bittiğini duyuyor ve forumlardan okuyoruz. Sizin 70 km de benim açımdan benchmark ile uyumlu.
DSG bir çıt, iki çıt daha az dayanımlı da olabilir.
Bence DSGnin bir sorunu da, sürücü profili. ETG, A6R vs gibi şanjımanlarda insanlar zaten yavaş değişim yapıyor, gaza basında sallıyor vs diye daha makul sürüşler yapıyor. DSGde ise apaçi tarzı, abi çok hızlı yavvv, uff spor araba gibi ehu ehu tipler daha çok sanki. Bu tür bir sürüş de kavrama ve diğer parçaları daha hızlı yıpratıyor. :)
Son cümlede yapmış olduğunuz tespit çok yerinde olmuş.
ETG tarzı olanlar silkelenme olmasın diye farkında olmadan daha sakin kullanıma geçmiştir farkında olmadan. DSG tam otomatik gibi olunca kullanım da daha çok zorlanıyor.
Hatta çift kavramalara özel çatpat sesi bile mevcut modifiye kullanımlarda.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme