Şimdi Ara

LEON DSG SORUNU (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
204
Cevap
1
Favori
23.324
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok esprili benzetmeler yapmışsınız, her ne kadar yaşadıklarınız üzücü olsa da okurken tebessüm ettiriyor insanı.

    Bana göre DSG de değil problem. Problem VW firmasının her aracı bu şanzıman ile piyasa sürme isteği.

    Daha önce yazdığım gibi tam otomatik şanzıman alternatifi de olsa ve isteyen DSG alsa hiç kimse şikayet etmez.

    Bir de milleti servise gebe bıraktığı için adamlar belkü durumdan mutlu bile olabilir. Halen en çok satan marka, filoları saymazsak.
  • lojistisyen kullanıcısına yanıt
    Vag iyi niyet elçisi nedir ya hahaahhah😂😂

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: themonster123

    VAG grubu almayın,aldırmayın
    Pişmanlıktır.
    Boş yapma
  • 27bin biraz kısa gitmiş kavrama geçmiş olsun, kavrama yenileme ihtiyacı dışında bir sorun yaşadınız mı? Aracınız garanti kapsamında mıydı? Öyle ise işlem garantiden mi yapıldı?

    Bir anekdot ile Not: 2011 yılı araba fuarında Peugeot standında A6R şanjıman için PUG payisi çalışanı, 15-20binde bile kavramayı bitirip gelenler var, ama araba ortalama 60binde kavrama yiyor, bazen 100bin üzeri görenler de oluyor demişti. (Dürüst satıcıydı) Kavramalı bir araç alınca bunun bir noktada bitmesi normal, her markada modelde böyle oluyor; yarı otomatiklerde benim benchmark seviyem 60bin. 60bin üzerinde sadece kavrama değişimi yapılan ve düzenli yağ değişimi dışında da masraf çıkarmamış tek veya çift kavramalı yarı otomatik şanjıman görevini doğru ve yeterli bir şekilde yerine getirmiştir diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FDAA8C141 -- 30 Eylül 2019; 18:1:8 >
  • Hem DSG hem ZF kullanmış biri olarak söylüyorum kesinlikle ZF on numara. Sıkıntısız olmasını geçtim, Kalkışlarda DSG gibi titremiyor çift kavrama olmadığı için. Yani istediğin hızda arabayı yürütebiliyorsun trafikte vs araba yağ g,b, kayıyor ister 3 kmh ister 1 kmh. Ama DSG de 6 kmh ın altına düşersen titriyor hafiften ve kalkışta da titreyerek kalkıyor. DSG çok hızlı gerçekten o konuda çok sevdim DSG yi ama ZF de onun hızını aratmıyor ZF de seri. Ayrıca ZF daha kararlı DSG ye göre.

    Şimdi ben aracı 160 binde aldım şuan 200 bin oldu şanzımanı ne zaman göstermem gerekir bilen var mı? Şuanlık bi sıkıntı yok ama ekranda uyarı verir mi şanzıman servis ihtiyacı diye diğer şeylerde olduğu gibi? ZF8 HP bendeki.
  • Audi-vw-Seat-Skoda da otomatik pişmanlıktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg nin kendisi iİYİ olsada servislerin NIYETI ne bırakmasa kullanıcıları

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gec cevap için kusura bakmayın öncelikle.. Dsg kavraması dısında hiçbir sorun yaşamadım.Bundan önceki arabam toyotanın amiral gemisi avensisti.
    Hatta 3 sene önce toyota forumlarında wolksvagenlilere karşı avensisi ölümüne savunarak tartıştıgım zamanlar olmuştu.cc aldıktan sonra kendimi tam anlamıyla sazan gibi hissettim.Meye göre neyin kavgasını yapmısım diye :) meger adamlar ne haklıymıs.Bir kere cc ıle avensısı kıyaslamak o zaman farkında olmasamda cok sacmaymıs muhtemelen o zaman o vv cıler bana bitarafları ile gülmüşlerdir:) Arabadan kavrama sorunu dısında hıcbır sıkayhetım yok bastada dediğim gibi.
    520 de sürdüm e200 de sürdüm eksikliğini hissettirmeyen bir araçtır bence cc.Kavrama problemide benim tecrübem ve dikkatim ile farkedildi diyebilirim. 3 ten 4 e gecerken bir cik sesi duymaya başladım ama bu sesi yanımda oturanlar duymazken ben duyuyordum.
    Uyanık davranarak bu sesiduydugum haftası yetkılı bayıye goturdum garantinin bitmesine 1 ay kalmıstı.Makıne muhe ndısı ınceledıgınde volan dişlisinin sıyırma sürecine girdiğini ve bu sesin ilerleyen aylarda acı acı artacagını söyledi.Tabı bende hemen garantiden değiştirttim.
    Parçanın malıyetı ışçilik hariç 15000 tl gibi bir rakamdı.Ama vv garanti bitse bile bu parçayı ücretsiz değiştireceklerini söylediler.
    Sebebine gelirsek aracın silecek suyunu doldurmaya bile vv e gitmemdir.
    İyi niyet denen şey bana tabir olarak komik gelsede bu iyi niyet gerçekten var ve vv nin sloganındaki gibi ''aracınızı vv ye getirin hep vv olarak kalsın'' bayragı altında yani diyorki ota b..ka bize gelinki volanınız dişli kaçırırsa,o dişli sıyrılıp size kaçmasın diyhor tabiri caizze.
    Volan değişti araç ilk gnkü o sürüş ve vites geçiş hissiyatine döndü. Aracımdan memnunum ama bu kadar kısa sürede volan yemesi birdaha dsg almamam için yeterde artar bile.Max 2 sene daha kullanıp kısmet olursa 520 ye geçebilirim inşallah.Wolksvagen almammı? Alırım ama gsg değil.Giderim manuel alırım öyle alırım. Ama otomatik şanzımandan sonra manuel kullanmak ne denli heyecan verici olur orasını bi bilene veya yaşayana sormak lazım :)
    İlk dsg sürüşümde o ana kadar hayatımda hiç otomatik araba kullanmamıstım.
    Tepkim yaşamaya değerdi.. Araba kalkarken ''oha lann ohaa noluyor lan cok ıyı lannnnn'' diye agzımdan salyalar cıkara cıkara haykırmıstım.
    Namussuz çok sıkıntılı ama bir o kadar sessiz ve güzel...
    Ama vir zf değil...




  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Kazasız belasız hocam..
  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    Broadway bakıyorum şuan :))

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Hocam doğru bir pencereden bakmıssınız ama böyle bir seçenek olsa kim dsg seçerki?
    BencE ehiçkimse seçmez.
    Ayrıca bu işlerden gram anlamayan biri olarak şunu söyleyebilirimki eğer wv zf şanzıman ile anlaşma yapıp ,dsg'den zf ye geçiş yapsa satışlarını 2 ye katlar.
    Bence bu adamlarda bunun farkındadır fakat alman sektöründe bir rekabet veya toz konduramama söz konusu olmalıki yapmıyorlar.
    Veya dsg den gelen arızaların tamir masrafı kaymağı öyle lezzetliki adamlar oooh hh diyip göbeğini kaşıyor ne diyim daha.
  • DSG nin problemlerinden avantajları unutulmuş genelde.

    DSG'nin esas rakibi Easytronic, ETG veya Multimode benzeri şanzımanlardır ve bunlarda sürüş keyfi yoktur.

    Bu şanzımanların gayesi motordan güç çalmadan, yakıt tüketimini arttırmadan otomatik vites kullanım imkanı sunmaktır.

    Tam otomatik küçük araçlar için hem maliyeti şişirir, hem de zaten küçük motordan güç çalarak sürüş keyfini azaltır. Eskiden tam otomatik olanlar 1 lt fazla yakar denirdi misal. Aynı zamanda motor 100 HP ise, 90 HP gibi performans verir.

    DSG'de ise her iki sistemin avantajlı yönleri mevcut denebilir. Zaten bu şekilde olmasa bu kadar fazla fiyat farkı isteyemez.

    Bu kadar fark verince de insanlar sıfır problem olmasını istiyor ama amaçlanan sıfır problem değil sürüş keyfi. Sıfır problem isteyen Toyota tercih etmeli.
  • Çevremde 3-4 arkadaşım bu şanzımana sahip vw grubu araç kullandı ve halen kullanmaya devam eden bir tanesi var. Araçlarını değiştirenler 50000-60000 km lerde silkeleme sorunları ile karşılaşmaya başlamışlardı ve araçlarını hızlıca elden çıkardılar. Halbuki dur-kalk trafikte de kullanmamışlardı araçlarını. Ben bu şanzımana sahip araçları kimse de kusura bakmasın, saatli bombaya benzetiyorum ve 2. elde bu araçları alanlar aracı çok iyi kontrol ettirsinler. Mümkünse mekatroniği ve baskı balatası yeni değişmiş araç alsınlar. Sok kasa kiralık passat kullanan bir komşum var. Geçen karşılaşmamızda hayırlı olsun, nasıl memnun musun diye sordum. Beklediğim yanıt, çok memnunum şeklinde idi ama komşum sakın bulaşma uanıtını alınca şaşırdım. Hayırdır dediğimde, şanzımanın tutarsızlığından, düşük hızlarda çabuk üst vitese geçme ve isteksizlik, dur-kalklarda beklenenden hızlı hareketlerden bahsetti. Kızının aracı 208 1.2 puretech yarı otm aracın şanzımanını daha çok beğendiğini bile söyledi. DSG şanzıman artık devrini tamamladı ve bu süre zarfında çok canlar acıttı, halen de acıtmaya devam ediyor. Devir verimli tam otomatik devri arkadaşlar. Bakın zf, aisin, gm vs gibi üreticilerin şanzımanlarına, artık 0.5lt civarında fazla bir tüketim söz konusu. Yakında vw grubu da bu şanzımanlara geçecektir diye düşünüyorum.




  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    Yorumunuz biraz önyargılı olmuş sanki. Neden derseniz Peugeot ETG bile daha iyi demeniz biraz haksızlık olmuş.

    Düz vites kullanan birisi de 50-60 bin km'de balata bitirebilir. Bu problem sayılmamalı bence. Silkeleme balata bitmesindendir muhtemelen.

    Üst viteslere çok hızlı geçmesi bence de garip. Muhtemelen vites geçişleri sarsıntısız olsun diye bu şekilde ayarlamışlar. 70 km/h olunca 7'ye atması insanı şaşırtıyor elbette. Bir de çok geç vites düşürüyor. Neredeyse rölanti devrinde gidiyor araba. Spor moda alınca normal araba gibi oluyor ancak. İkisinin ortası olsa daha iyi olabilirmiş.

    Son çıkan BMW 1 serisinde de çift kavrama şanzıman var, Mercedes A serisi de çift kavrama muhtemelen. Devrini tamamlamış olsa o firmalar neden kullanmaya başlasın son modellerinde.

    0,5 lt tüketim farkı sadece katalog değerinde olabilir bence. Gerçek kullanımda çok zor o kadar az fark olması.




  • Aşağıdaki tabloda Tam otomatik, Islak ve Kuru DSG mukayesesi mevcut. Belki ilgisini çekenler olabilir.

    LEON DSG SORUNU
  • Bu da M serisi için özelliklerini anlatan bir sayfa ve video
    https://www.motor1.com/news/242932/how-to-use-bmw-gearbox/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Çevremde 3-4 arkadaşım bu şanzımana sahip vw grubu araç kullandı ve halen kullanmaya devam eden bir tanesi var. Araçlarını değiştirenler 50000-60000 km lerde silkeleme sorunları ile karşılaşmaya başlamışlardı ve araçlarını hızlıca elden çıkardılar. Halbuki dur-kalk trafikte de kullanmamışlardı araçlarını. Ben bu şanzımana sahip araçları kimse de kusura bakmasın, saatli bombaya benzetiyorum ve 2. elde bu araçları alanlar aracı çok iyi kontrol ettirsinler. Mümkünse mekatroniği ve baskı balatası yeni değişmiş araç alsınlar. Sok kasa kiralık passat kullanan bir komşum var. Geçen karşılaşmamızda hayırlı olsun, nasıl memnun musun diye sordum. Beklediğim yanıt, çok memnunum şeklinde idi ama komşum sakın bulaşma uanıtını alınca şaşırdım. Hayırdır dediğimde, şanzımanın tutarsızlığından, düşük hızlarda çabuk üst vitese geçme ve isteksizlik, dur-kalklarda beklenenden hızlı hareketlerden bahsetti. Kızının aracı 208 1.2 puretech yarı otm aracın şanzımanını daha çok beğendiğini bile söyledi. DSG şanzıman artık devrini tamamladı ve bu süre zarfında çok canlar acıttı, halen de acıtmaya devam ediyor. Devir verimli tam otomatik devri arkadaşlar. Bakın zf, aisin, gm vs gibi üreticilerin şanzımanlarına, artık 0.5lt civarında fazla bir tüketim söz konusu. Yakında vw grubu da bu şanzımanlara geçecektir diye düşünüyorum.
    Dostum, 50-60 bin Türkiye şartlarında tüm tek kavrama veya çift kavrama yarı otomatiklerde kavrama (ve muhtemelen eş zamanlı volan değişimi için) ortalama süredir. Dur kalk trafikte değilken bile Türkiye trafiğinin ilkelliği (yolların, alt yapının, şoförlerin ilkelliği) nedeniyle medeni ülkelere göre en az 5 kat fazla dur kalk yapıyoruz. Adamlar bunu 250-300 bin km gidecek gibi yapsalar, bizde 50-60binde biter.

    Pek çok batı ülkesinde insanlar 10-15 kmlik ortalama menzillerini maks 5 kalkış (ışık ve kavşak) yaparak gidebiliyorlar. Biz dur kalka girmesek bile öyle bir mesafede önümüze atlayanlar, ters yönden gelenler, yol bizdeyken köşeden durmadan ve gelen akan trafiği kontrol etmeden çıkanlar, hızı 10 km/s ve altına düşüren hız tuzakları vs nedeniyle en az 20-30 kalkış yapıyoruz.

    Sabah ve akşam trafiğindeki dur kalkı saymaya kalksan şaşarsın, benim 15 km ve köprü geçerek yapılan bir menzil için tahminim en 300 kalkış. zira yolun en az 2-3 km lik kısmında 50 cm git dur trafik oluyor. Böylesi bir trafiğe tam otomatiklerdeki hidroliğin dahi aşırı ısındığı, sorun yaşandığı durumlar yaşanıyor.

    Kavrama değişimi düz vitesli araçlarda da olan bir şey. İstanbul dur kalkında 20binde kavrama yiyen manuel araçlarda mevcut. Neticede önemli olan şu: DSG kuru kavrama ortalama %10 yakıt tasarrufu sağlıyor. Alan kişi, her yakıt aldığında bunun yüzde onu kadar bir tutarı, enpara tarzı günlük faiz alacağı bir hesaba atıp biriktirmeli. Kavrama değişim zamanı geldiğinde, iyi niyet vs sonrası çıkan masraf neyse, eğer biriken para bunun çoğunu ödüyor ve arta kalan masraf can acıtmıyorsa, o da dsg nin sürüş keyfine değer. Değilse, o kişinin rotası, sürüş tarzı vs ye dsg uygun değil, ve bir daha alınmamalı demektir.




  • Eng. kullanıcısına yanıt
    Sanıyorum yazdığımı yanlış yorumladınız. Yazımda kendi yorumumu belirtmemiştim, aksine passat kullanan ve aynı zamanda etg şanzımanlı aracı kullanan bir komşuun yorumunu alıntılamıştım. Bunu söyleyince ben de çok şaşırmıştım.

    Tanıdığım arkadaşların araçlarında üst vitese geçme durumu vardı. Sanıyorum tüketimi baz alıyorlar ama araç 70 km/sa hızda giderken en üst viteste olması pek de hoş bir durum değil bence. Çünkü bu dişli oranlarında azıcık ivmelenme için gaza çok basmak gerekir. Bu durumda ya araç vites düşürme eğilimine girer ya da toparlayabilecek durumda ise yakıtı çok tüketir.

    Gerçekte 1lt tüketim de olsa, yoğun sıkışık trafikte şanzıman ısınma problemi olasılığı çift kavramalıların genel sorunu. Ben şahsen büketimi göze alırım ama yolda kalmayı ya da sorun yaşamayı göze alamam.

    bmw ve mercedes yeni serilerini bilmiyorum ne tip şanzıman kullanıyorlar ama iyileştirildi denilen dsg şanzımanın hala vw grubu bir çok araçta sorun çıkarmaya devam ettiğini biliyorum.




  • Bu konudaki düşüncelerinizin bir kısmına katılmakla birlikte 50-60 bin km kavrama değişimi için Türkiye şartlarında normaldir görüşünüze katılmıyorum. Halen kullanmakta olduğum aracım tek kavramalı yarı otomatik ve cüsseli de bir d sınıfı araç. Aracımı İstanbul'dan almıştım ve kavrama değişimi 75000km'de yapılmış, ben de 77000km'de almıştım. Aracım şu an 140000km'de ve şehir içinde dur-kalk trafiğe giriyorum da. Kavrama ile ilgili titreme vs bir şikayetim de çok şükür yok. Arkadaşlarımdan birinin 2011 yılında aldığı leon dizel otm aracında silkeleme sorunu 35000km lerde başlamıştı ve 50.000km'ye geldiğinde korkusundan aracı çok sevmesine rağmen elinden çıkarmak durumunda kalmıştı. Halen de o aracı çok sevdiğini, sırf şanzımanından dolayı elinden çıkardığını söyler durur. Eğer bir tüketici/kullanıcı bu sorun yüzünden bu duruma geliyor ise bu şanzımanı savunmanın da çok anlamlı olduğunu düşünmüyorum. Kaldı ki ben bu yazımı arkadaşlarımın yaşadıkları ve paylaştıklarına dayanarak yazmıştım.




  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    DSG her an patlamaya hazır deyip, arkadaşlarınızdan örnek verince sizin de aynı görüşte olduğunuz izlenimi oluşuyor.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.