Şimdi Ara

LG 65NANO916 Satın Alma, Tercih, Sıkıntılar, İade Süreci - Teknosa - Gittigidiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,


    Birçoğumuz biriktirdiğimiz ciddi paralarla bütçemiz dahilinde TV bakıyoruz burada ve ben de bu durumdaki arkadaşlara yardımcı olması ve fikir vermesi açısından satın aldığım LG TV ile ilgili yaşadıklarımı paylaşmak istedim.


    06.02.2021 tarihinde, ekstra indirim ve Worldpuan ile 10.700TL gibi oldukça iyi bir fiyata Gittigidiyor Teknosa mağazasında LG NANO916 65" TV satın aldım. Satın almadan önce ürünün IPS panel olduğunu biliyordum, VA panelle olan farklarını da biliyordum ve ışık sızması makul düzeyde olursa sıkıntı olmayacaktı benim açımdan.


    Teslim tarihimden 2 gün sonra Ankara LG Yetkili servisi kuruluma geldi. Beyefendiler sorunsuz bir kurulum yaptılar. Gündüz ışığında yapılabilecek ölü piksel vs. testlerini de yaptılar. Üstüne basa basa "Abi kutuyu sakın atma, 6 ay boyunca en ufak sıkıntıda direkt cihaz değişimi yapılıyor" dediler :)


    Akşamında TV'yi karanlık ortamda test etmek istedim. Asıl sıkıntı böyle başladı. TV'nin dört köşesinden de ışık sızması vardı. Beklentimin biraz üzerinde ve özellikle sağ altta yeşilimsi bir renk alıyordu (Resimlerini ekliyorum). Böyle kullanabilir miyim diye düşündüm. Normal yayınlar izledim, 4K yayınlar izledim. Özellikle ekranı tam kaplamayan görüntülerde, alttaki siyah bant üzerinde bu aydınlanmayı çok net görebiliyordum. Local Dimming high ya da orta seviyede açıkken sorun büyük oranda gidiyordu fakat LG'nin bu modelinin local dimming'de başarısız olduğu malum ve özellikle maç yayını gibi ortada aydınlık bir objenin gezdiği görüntülerde bu sefer dalgalanmalar oluyordu. İşin bu kısmına da girmeden dedim ki "Ben bu kadar para verdiğim cihazı neden istediğim modda kullanamıyorum. Sorun var ve değişmesi lazım". TV'ye bu sıkıntısı dışında bayıldım. Siyahlarının yetersiz oluşu vs. inanın büyük dertler değil, çok takıntılıysanız sorun çıkarır. Uzaktan kumandası ve menülerde gezinme gerçekten harika. Zaten 8 yıldır LG TV kullanıcısıydım ve iade düşünmedim, ürünü sadece değiştirmek istedim.


    2 gün sonra servisi aradım. Hızlıca bir yetkili gönderdiler. Gündüz olduğu için kendisi sorunun resimlerini çekemedi, benim çektiğim resimleri merkeze gönderdi. "Büyük ihtimalle değişim çıkar abi" dedi. Yaklaşık 2 gün sonra LG servis merkezinden, bu durumun normal olduğuna dair dönüş yapıldı... Film burada koptu benim için. LG gibi bir firmanın, kurulum esnasında çok kolay bir süreçmiş gibi defaten bahsettiği birebir değişim, LG hatasını kabul etmediği zaman bir işinize yaramıyor maalesef. Bana "Evet bu panellerimizde az ya da çok bu sıkıntı olabiliyor. Beğenmediyseniz değiştrelim isterseniz" deseler yeterliydi. Değişim düşüncemden komple vazgeçtim çünkü daha sonra benzer bir sıkıntı yaşayacağım zaman da benzer durum olur diye düşündüm.


    Sonrasında servis birşey yapamayacağını söyledi ben de ürün iadeye hazırladım. Ürün sayfasında "TV kurulumu yapılırsa, sorunlu olduğuna dair servis fişi olmadan iade edilemez, cayma hakkından faydalanılmaz" ifadesi vardı. Sıkıntı yaşayacağımı düşündüğüm için öncesinde Gittigidiyor çağrı merkeziyle görüştüm. Bana ürünün bu şekilde iade edilemeyeceğini söyledi. Teknosa çağrı merkezini aradığımda muhtemelen iade alınmaz dediler. Forumda benzer durum yaşayanlarla görüştüm, iş tüketici mahkemesine gitse bile ürünü iade edebilmişti hemen hemen herkes. Ben de 14 günlük cayma hakkım geçmediği için ürünü kutuladım ve Gittigidiyor'dan iade süreci başlatıp Teknosa'ya geri gönderdim. İade mesaj kısmına özellikle yasal haklarımı yazdım ve mesafeli satış sözleşmesinde de aksi bir madde olmadığını özellikle belirttim. Belki de işimi kolaylaştıran bu oldu.


    Ürünüm sorunsuz bir şekilde iade alındı arkadaşlar ve param kredi kartına bugün iade edildi. Konuyla ilgili sorun çıkarmadıkları için Teknosa'ya buradan teşekkürlerimi sunuyorum.




    Özetle, firmalarla ilgili yaşadıklarım ve yorumlarım şu şekilde:


    Teknosa ??: Çağrı merkezi "muhtemelen iade alınmaz" demesine rağmen ürünü sorunsuz iade aldılar. İade edemesem bile, Gittigidiyor üzerinden satın aldığım TV'yi, Ankara'dan iki Teknosa mağazası, fiyat farkı vererek farklı bir modelle değiştirme opsiyonu sundu. Bu süreç boyunca herşeyi fazlasıyla doğru yapan tek firma Teknosa oldu, teşekkürler.


    Gittigidiyor ??: Çağrı merkeziyle sayfalarca yazışmamda bana ısrarla "Kurulumu yapılan TV'nin iade alınamaması maddesinin hangi kanunun kaçıncı maddesi olduğunu ve Tüketiciyi Koruma Kanununun ilgili maddesini nasıl ezdiğini" sorduğumda, "Sürecimiz böyle, kusura bakmayın" tarzı dönüş yaptılar. Gittigidiyor tarafından bana gönderilen mesafeli satış sözleşmesinde de cayma hakkı kapsamı dışındaki 8 maddeye dahil değildi durumum. Eğer Teknosa iadeyi kabul etmeseydi muhtemelen Gittigidiyor ile büyük sorun yaşayacaktım. Böyle büyük alışverişler için bence bulaşmayın. Sorun yaşarsanız muhtemelen ilgilenmeyecekler.


    LG ??: Maalesef benim için bitti. Böylesine basit çözülebilecek bir sorunu, çözümsüz bıraktıkları için ileriye yönelik büyük meblağlı alışveriş yapmayacağım LG'den. Samsung, Siemens ile benzer sorunları kolayca çözerken LG tam tersini yaşadım. Çağrı merkezi yardımcı olmadı, yetkili servis yardımcı olmadı, genel merkez yetkili servis üründe sorun yok dedi. Sağolsun forumdan Burak Bey @brknil06 konuyla ilgili yardımcı oldu, servis müdürüyle görüştü, çok teşekkür ederim kendisine. Buradaki arkadaşları mağdur bırakmamak için elinden geleni yapıyor. Ayrıca Twitter LG destek hesabından Ezgi Hanım da çok yardımcı oldu, konu Kore'ye iletildi. Teknosa'dan iademin onaylandığı gün LG tarafından da, 1 hafta önce onay verilmeyen değişime onay verildi. Ama tabi bu saatten sonra bir anlamı kalmadı maalesef. İleriye dönük bu korku bana yetti de arttı. Ciddi ciddi LG OLED alacaktım fakat Burak Bey'in işi bırakması ya da Twitter destekten Ezgi Hanımın ayrılması durumunda ortada kalacağımı hissettim, vazgeçtim. Destek kişilerden geliyor, firmadan değil.


    LG Ankara Teknik Servis: Yapabilecekleri hiçbir şey yok maalesef. Oradaki hanımefendiyle uzun uzun konuştuk. Benzer sıkıntıların hep yaşandığını ve müşterilerle karşı karşıya geldiklerini söylediler. Ürün resimlerini merkeze gönderiyorlar ve merkezden gelen yanıta göre müşteriyle kavga ediyorlar. Onların hiçbir suçu yok yani. Tamamen LG'nin operasyon beceriksizliğinden kaynaklı. Madem bu tarz sorunlar sık yaşanıyor o zaman bir aksiyon alınması lazım. Her ışık sızması olan TV için taa Kore'den onay mı alınır? Bu nasıl bir saçmalık.




    Umarım herkes gönlüne göre alışverişini yapar ve ürününü uzun yıllar sorunsuzca kullanır. Büyük ihtimalle bu sefer şansımı Sony'den yana deneyeceğim. Ben bu konuyu, benzer sorun yaşayan arkadaşlara fikir vermesi açısından yazdım. Özellikle iade hakkınızın peşini bırakmayın arkadaşlar, takipçisi olun. Benzer sıkıntılar yaşarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. Firmalar müşterileri korkutup bezdirmeye çalışıyorlar... Bu arada LG tarafında problem yaşarsanız, forumdan Burak Bey @brknil06 ile gönül rahatlığıyla iletişime geçebilirsiniz.


    Herkese sağlık günler dilerim.


    LG 65NANO916 Satın Alma, Tercih, Sıkıntılar, İade Süreci - Teknosa - Gittigidiyor
    LG 65NANO916 Satın Alma, Tercih, Sıkıntılar, İade Süreci - Teknosa - Gittigidiyor
    LG 65NANO916 Satın Alma, Tercih, Sıkıntılar, İade Süreci - Teknosa - Gittigidiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fenerlee1907 -- 25 Şubat 2021; 13:22:19 >







  • Bilgilendirdiğiniz için teşekkürler ancak tüm firmalar böyle maalesef. Bende lg televizyon alacağım inşallah sorun çıkmaz bizde de.

  • TheWhiteBuffalo T kullanıcısına yanıt

    Tüm firmalar böyle değil kesinlikle LG Türkiye resmen keriz yerine koyuyor müşterisini.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Firma genel olarak mı böyle, bana mı denk geldi bilemiyorum tabi ama benim için bu tarz bir üründe maalesef artık tercih sebebi olmayacak.

  • 2021 model LG düşünüyorum ama şimdi tekrar düşüneceğim...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam yazdığınıza o kadar benzer bir durum yaşadım, 55 nano916 aldım teknosa web sitesinden ve dediğiniz gibi mac yayınlarında inanilmaz banding var bende mesafeli satış sözleşmesine istinaden cayma hakkımı kullanmak istedim ancak teknosa kabul etmedi. Bende mağazada yanlarında 175’i aradım iade hakkınız var denildi teknosadaki eleman cevap veremedi bizde süreç böyle dedi. Şuan tüketici mahkemesinden yanıt bekliyorum muhtemelen kazanacağım çünkü yasal olarak 14 gün icinde iade almak zorunda. Ama malesef teknosa bende aynı şekilde davranmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi de_bsr -- 8 Haziran 2021; 21:23:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.