Şimdi Ara

LG G4 Garanti Para İadesi (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
147
Cevap
5
Favori
22.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LG G4 için 18.10.2016 tarihinde 20 iş günü geçti. Fakat 20 iş günü içerisinde ürün değişim onayı verdikleri için yasal olarak 24.09.2016 tarihinde servise verdiğim için 24.10.2016 tarihine kadar ürünü teslim edip etmemelerini beklemek zorundayım. Yani servise ürünü verdiniz ve 20 iş günü içerisinde servis size sms ile ürünün değiştirileceğini bildirdiyse servise verdiğiniz tarihten itibaren 30 gün beklemek zorundasınız. (THH de çalışan bana bu şekilde anlattı) Firmanın 20 iş günü içinde değişim kararı vermesini bildirmesinden dolayı servisi teslim tarihinden itibaren 30 gün bekledikten sonra eğer ürün teslim edilmezse THH ye başvurabiliyoruz. Ben 25.10.2016 da THH ye başvurabileceğim.

    Gelelim asıl konuya. Firma telefon görüşmesinde bana ücret iadesi istenmesi halinde yıpranma payı adı altında %10 luk kesintinin yapılacağını söyledi. Tüketici haklarının kaçıncı maddesinde bu yazıyor dedim. Madde olarak bilmiyoruz ancak LG firmasının hukuk depertmanı yargıtayın bu şekilde bir kararı var diyerek kesintinin yasal olduğunu belirtmektedir dedi. Yargıtayın kararının tarafıma mail atılmasını istedim. Mail gelsin yazıyı THH ye göstereceğim.

    Yargıtayın bu kararından haberdar olan var mı?

    Az önce THH yi aradım. Öyle bir şey yok dediler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maximilanos -- 19 Ekim 2016; 10:39:11 >




  • Benim durumumda cihazımı ben 21/09/2016 teslim etmiştim servise. 14/10/2016'da LG Müşteri hizmetleriniş aradım. O güne kadar tarafıma herhangi bir bildirimde bulunulmadığı gibi cihazımın akıbeti hakkında da bilgi verilmediğini söyledim. Para iadesi talebimin olduğunu değişimi kabul etmediğimi, tarafıma G4 önerdikleri için verilecek olan G4'ün de aynı sıkıntıları yaşatacağını ve bundan yeniden muzdarip olacağımı, bu kez de kısalan garanti süresinin de sıkıntı olacağını söyledim. G5 bile istemediğimi direkt olarak sadece para iadesi talebim olduğunu belirttim. LG firması olarak para iadesinden önce değişim önerdiklerini benim cihazımı da değişime aldıklarını 14/10/2016 tarihinde ilk kez tarafıma beyan ettiler. Para iadesi olsa bile bu para iadesini ilk 6 aylık dönem sonrası 1 yıllık kullanım öncesinde olduğu için %10 kesintili olacağını söylediler. ben de LG'nin kuralları beni bağlamaz Muz cumhuriyetinde yaşamıyoruz kanunlar spor olsun diye çıkartılmıyor. Kendi garanti belgenizde belirttiğiniz dayanak belge olan Kanuna uymadıklarını hakem heyetine başvuracağımı söyledim. Konuşmamızın da kayıt altında olup olmadığının teyidini aldıktan sonra telefonu kapadım. ardından derhal yetkili servise gittim. Bana verdikleri servis formunun ekte belirttiğim Teknisyen notu kısmına Değişim Önerildi yazdırıp kaşe ve imza işleminden sonra tarih attırdım. Böylece 21. günde tarafıma değişim önerildiği tescillendi. Bu hali ile de İL HAKEM HEYETİ'ne başvurumu yaptım. 1 - 1,5 ay sonra kararın olumlu çıkacağını raportörden öğrendikten sonra şimdi bekliyorum gelsin paracıklar diye. Umarım sizin için de aynı durum söz konusu olur.

     LG G4 Garanti Para İadesi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyazgolge55 -- 19 Ekim 2016; 16:17:59 >




  • Arkadaşlar meraba. Şimdi size cenaze namazımı anlatayım belki gömülmeden dirilmem için bir umut verirsiniz :) 30 ağustosta aservise verdiğim lg g4 üm anakart sorunu olarak parça bekliyor diye bugüne kadar geldi. 36 iş günü oldu ses yok bende 10 ekimde thh ye başvurdum. Telefonu aldığım şirket iflas etmiş (incir elektronik) Şimdi ben ne yapacam thh karşı taraftan savunma almazsa ne olacak, para iade alabilecek miyim yoksa telefon elimde mi patladı?
  • Telefonunuz lg garantili mi eger lg garantili ise lg yi hakem heyetine verebilirsiniz ama paralel ithalatsa ne yapacaginizi bilmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba 12 Ağustos tarihinde servise ulaşan telefonu ancak bugün onararak (anakart değişmiş) kargoya vermişler. Yani 2 ay 10 gün geçmiş aradan. Bu durumda yasal olarak thh'ye başvurma hakkım var mı para iadesi için ? (2 ay boyunca sürekli bu hafta göndereceğiz diye oyaladıkları için thh'ye gitmemiştim.)
  • Hocam servise verdiğin tarihten itibaren 20 İŞ GÜNÜ geçtiyse seçimlik haklarından birini kullanabilirsin bu da garanti belgesi yönetmeliğinde yazıyor ücret iadesini tabiki talep edebilirsin...
  • Benim de aynı şekilde sorunum var pazartesi 20 iş günü dolacak hakem heyetine salı gideceim para iadesi isteyeceğim bakalm delta servis verecek mi dün aradım parça bekliyoruz dediler.
    Sizlere asıl sorum hakem heyetine gittikten sonra telefon tamir olup gelirse hakem heyeti sonuçlanana kadar telefonu alıp kullanablirmiyz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lg G4 telefonumda bootloop sorunu oldu anakart değişimi yapıldı.Telefon garantiden geldi Ghost Screen sorunu baş gösterdi.Daha önceden Ghost Screen sorunu yoktu.Ayrıca telefonda görüşme yaparken bazen cazur cuzur ses geliyor karşı tarafın sesi gidiyor görüşmeyi sonlandırmak zorunda kalıyorum.Bir diğer hata ise aramayı sonlandırınca sonlandırıldı menüsünde donup kalıyor.Ara sıra veri bağlantısı da açmıyor.Ben de telefonu garantiye tekrar yolladım.Para iadesi isteniyor diye nota yazdırdım.

    Telefon garantiye girince mesaj geldi işlemler başlatıldı diye müşteri hizmetlerini aradım konuşma aynen şöyle:

    (B)- İyi günler Lg G4 telefonumu garantiye verdim anakart değişimi yapıldı.Şimdi Hayalet ekran sorunu var tekrar garantiye verdim.
    (M)- Tamam imei numarasını söyleyin biz burdan bakalım.
    (B)- Imei numarasını söyledim.
    (M)- Evet lcd ekran değişimi yapılacak parça bekleniyor.
    (B)- Ben para iadesi istiyorum.
    (M)- 4 kere servis işlemi yapılan cihazlara para iadesi yapıyoruz.
    (B)- Tüketici haklarında öyle bir madde yazmıyor.
    (M)- O da bu sefer Lg'nin kendi garanti kitapçığında yazıyor.
    (B)- Orayı da okudum orda da yazmıyor.
    (M)- Bu sefer Lg'nin kendi prosedürü felan filan..
    (B)- Ben de tüketici haklarının 9. maddesini okudum.
    (M)- Bu şartlarda para iadesi yapamayız.Hakem heyetine başvuru yapabilirsiniz.Ancak öyle para iadesi yapılabilir dedi.
    (B)- Tamam benim için sorun değil beklerim acelemiz yok dedim.

    Tüketici haklarının dokuzuncu maddesi şöyle:

    MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

    a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

    b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

    (2) Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

    (3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.

    (4) Tüketicinin, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakkını seçmesi durumunda satıcı, üretici veya ithalatçının, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi talebinin kendilerine bildirilmesinden itibaren azami otuz iş günü içerisinde, bu talebi yerine getirmesi zorunludur.

    (5) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen raporun, arızanın bildirim tarihinden itibaren o mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenmesi zorunludur.

    bu maddenin (a) bendine istinaden hakem heyetine başvuru yapacağım.Cihazı Türk Telekom'dan kampanyalı aldım.Adam faturayı 2000 tl kesti.Normalde faturaya ek 2328tl geliyor.Aldığım yere gittim faturayı düzelttirdim.2328tl tarafımızca düzeltilmiştir diye faturaya yazıp kaşeledi.

    Daha önce anakart değişimi yapılınca serviste 2000 tl'lik fatura gözüküyor.Telefonu servise verince faturayı tekrar tarattırdım.Servisteki bayan para iadesi verirlerse kabul etmeye bilirler dedi.

    Bakalım hakem heyetine başvuru yapacağım neler olacak detayları yazarım.

    Samsung'un ara yüzünde zamanla donlamalar yaşanıyor ve amoled ekran zamanla mavimleşiyor diye samsung almadım Lg aldım pişman oldum.Galiba en iyisi İphone.

    Şimdilik nokia reyize geri döndüm.Nokia 1203



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ömer_71 -- 22 Ekim 2016; 12:30:12 >




  • Herkese iyi forumlar, cumartesi gününü 20 iş günü kapsamına dahil edebilir miyiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • esagnak E kullanıcısına yanıt
    Hocam dahil ediliyor diye forumda okudum.
  • ömer_71 Ö kullanıcısına yanıt
    Simdi guzel yazmissiniz ama tamirinin 20 is gunu icinde yapilmasi ile sizin bu isteklerinizi lg karsilamaz cunku tamirinin mumkun olmadigini belirtmesi gerekiyor yetkili servis formunda o yuzden ekrani degistirip gonderirlerse yapabileceginiz hic birsey yok o yuzden bence 20 is gununun dolmasini bekleyin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lord_of_darks kullanıcısına yanıt
    hocam 20 gün içinde yaparlar.Cihaz tekrar bozuldu.Garanti süresi içinde tekrar arızalanması durumunda bedel iadesi talep hakkı diye madde de yazıyor.Hakem heyetine başvuru yapsam 9.maddeden yararlanamaz mıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ömer_71 -- 23 Ekim 2016; 0:20:58 >
  • Bence kabul etmezler 4. Kez diye birsey okumustum ben pqra iadesi durumunu arastirirken sizde biraz arastirin bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lord_of_darks

    Bence kabul etmezler 4. Kez diye birsey okumustum ben pqra iadesi durumunu arastirirken sizde biraz arastirin bence

    Evet hocam. Dediğiniz gibi. 4 kez servise gitmeden thh'ye başvuramıyorsun seçimlilik haklarını kullanabilmek için. İçtihat boyle, thh'ki memurlar bana böyle demişlerdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk 6 ay içinde 1 kez arızalanması yeterli iken, 6 ay ile 1. Sene arası 2 kez, 1. Senesini de doldurdu ise 4 kez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • losthero15 L kullanıcısına yanıt
    Hocam bu bilgiyi nerden öğrendiniz?Valla herkes bi şey diyor ne yapsam ne etsem diye düşünüyorum.
  • lord_of_darks kullanıcısına yanıt
    gidip bi hakem heyetine sormak lazım
  • ömer_71 Ö kullanıcısına yanıt
    İlk 6 ay içindeki bir arızada seçimlilik haklarınızı kullanabilirsiniz. Bu 6502 sayılı tuketicinin korunması kanununda var.



    http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/11/20131128-1.htm



    6 aydan sonra 1. yıla kadar 2 kere ve 1. Yıl doldu ise 4 kez arızalanması ise eski tüketici kanununda var idi bildiğim kadarı ile ve şu anda içtihatta da böyle. Yani kanunda olamasada hukuki uygulama bu. 175 Tüketici şikayet hattını ararsanız veya Kaymakamlığınızdaki THH ye sorarsanız aynı şeyi söylerler.



    Başvuruken ise servis fişi yeterli kanıt. Ben başvurduğunda yardımcı olmuşlardı Tüketici Hakem Heyetine.



    Benim şikayetim serviste 20 iş gününü geçmesiydi. Fatura, garanti belgesi ve servise yolladığıma dair kargo fişi ve servise ulaştığı tarihi gösteren kargo takip sayfası ekran resminin çıktısı ile başvurdum. İade talep ettim. Tam 3 ayda sonuçlandı. Kararı vermelerinden birkaç gün önce hakem heyetinden arayıp eğer cihazı teslim almadı isem lehime karar vereceklerini bildirdiler. Sonrasında 15 gün bekleyip icraya verdim satıcıyı. Daha 10 gun oldu icraya vereli. İcra dairesindeki memur 1 aya hesabınıza yatarırız parayı demişti. Bakalım bekliyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar benim cihazım delta serviste 28 iş gününü doldurdu. Geçen hafta mesajıma cevap olarak Anakart beklendiğini yazdılar.
    Şimdi ben ne yapsam bilemedim. Delta servisten sorununu çözen var mı ? ne kadar sürede tamiri sonuçlanıyor? tamir olan cihaz sağlıklı çalışıyor mu?
    Ayrıca Ben yurtdışında yaşıyorum. Cihaz izne geldiğimde bozuldu, ben de servise göndermiştim. eğer para iadesi başvurmak istersem, THH ne online başvuru yapılabiliyormuş. Yurtdışından bu başvuruyu yapıp haklı bulunsam bile satıcının ücreti geri ödemesini nasıl isteyebilirim ?

    Bi akıl veren olur mu ?
  • Valla tr garantili cihaz disinda kesinlikle cihaz almam umarim arkadaslar arasinda paralel ithalat alipta sorununu coz3n vardir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.