Aldığımdan beri sadece birkez yapmıştı. Manual yaptım bakalım hayırlısı, nası olsa değiştircez paneli |
LG OLED B9 Kullanıcıları (32. sayfa)
-
-
Hocam bugün gelip Televizyonu panel değişimi için aldılar. Siz panel değişimi sonrası ölü piksel ve diğer testleri yaptınız mı ? Sorunsuz bir panel mi taktılar acaba ? Benim panel yurtdışından geldi doğal olarak ama yine de insan merak ediyor gerçekten orijinal panel mi takılıyor diye :) Sonuç olarak biraz daha performansı düşük panel taksalar belki anlayamayız... Bununla ilgili bir evrak vs veriyorlar mı ? Bir başka sorum ise işçilik nasıldı ? Sağda solda belirgin bir açıklık veya servis sonrası yaşanan çizik vs var mıydı cihazınızda ?
-
Evet, gelen panelde testleri yaptım (hem ölü piksel hem de banding testleri) sorunsuzdu. Servis gelmeden önce ölü piksel testi için 4K çözünürlükte,16:9 oranında kırmızı, mavi, yeşil, beyaz, siyah test resimleri bulun, flaş diskine atın (internette bu amaç için hazırlanmış resimler mevcut). Kurulumu yaptıktan sonra USB'ye takıp hızlıca kontrol edebilirsiniz. Serviscilerin hiç öyle hazırlığı olmuyor; testi onların insiyatifine bırakmayın.
Zaten takılan panelin 6 ay garantisi var. 2019 model bir TV'nin yedek panellerinin yeni üretim bandından geçtiğini düşünerek daha yeni teknoloji ile üretilmiş ve nispeten daha uzun ömürlü olacağını düşünüyorum. Normal servis fişinde panel değişimi belirtiliyor, zaten OLED panellerin yan sanayisi olmadığından orijinal olmama gibi bir konu söz konusu olamaz. Panel değişimini cam görünen kısmın değişimi olarak düşünmeyin. Çerçeveli kısım komple değiştiriliyor. Yani arkadaki ekranın yarısı boyutunda olan; güç ve giriş-çıkış portların olduğu yükseltili kısım hariç çerçesi ile beraber öndeki kısım komple değişiyor. TV'yi sıfır aldığımda ekranın arkasına denk gelen (yükseltili kısım hariç) yarım boyutlu ince düz kısmın üzerinde jelatin vardı sökmüştüm; panel değişip geldiğinde tekrar jelatin olduğunu görünce şaşırmıştım, servis elemanları o zaman çerçevenin komple değiştiğini ifade ettiler. İşçilik donanım adına iyiydi ama yazılımdan panel kullanım saati sıfırlama ve yeni panelin renk kalibrasyonu yapılmamıştı. Tavsiyem TV geldiğinde servis menüsüne girip kullanım saatini kontrol edin ve fotoğraf alın. Ola ki satma durumu söz konusu olursa ona göre alıcıya ifade edersiniz. Servis menüsüne girme servis kumandası ile yapılıyor ve bu kumanda servis elemanlarında oluyor. Servis geldiğinde rica edin servis menüsünü açtırın ve fotoğraflayın. Ayrıca rica edin yeni panel takıldıktan sonraki bu kullanım saatini de servis fişine yazsınlar (ben yazdırmayı unuttum, siz sorunca aklıma böyle bir fikir geldi).
Güzel bir panel denk gelmesi dileğiyle...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayaydin -- 16 Haziran 2022; 16:14:12 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Hocam detaylı cevabınız için teşekkür ederim. Ben mesela yeni takılan panelin 6 ay garantisi olduğunu bilmiyordum. B9 panellerinin ben halen üretildiğini sanmıyorum. Büyük şirketler çünkü seri üretime hep yeni ürünlerini sokarlar bu yüzden eski ürünlerim seri üretimi bozacağını düşünüyorum. Belki korede tamir edilmiş paneller bile olabilir bize gelen paneller :) Saat konusunda sanırsam uğraşmama gerek yok çünkü satacağımı hiç düşünmüyorum televizyonu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet bugün itibariyle Televizyonun paneli yenilenerek getirildi ama maalesef gelen panelde yine 2 tane ölü piksel tespit ettim... Kurulum kağıdına not ettirdim. Bakalım ilerleyen zamanlarda ne gösterecek bize panel ama şuan için yaşanan süreçten nispeten memnunum diyebilirim. Toplam 2 gün Televizyonsuz kalarak ( çalıştığım 2 güne denk getirdim) Cihazın paneli sıfırlanmış oldu... Oled yanığı riskim 2 sene ertelenmiş oluyor doğal olarak... Bakalım bu paneli artık ne kadar daha kullanacağız göreceğiz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Sadece not mu aldılar; herhangi bir işlem yapmayacaklar mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayaydin -- 18 Haziran 2022; 19:12:31 > -
2 ölü piksele işlem yapmıyorlar hocam maalesef... Ben tv ilk kurulduğu gün bundan 2 sene önce 1 Adet ölü piksel tespit etmiştim değişim talep etmiştim ama koreden gelen cevap 3 ölü piksele kadar müdahale edilmediği yönünde olmuştu... Ben de şuan çok bir işlem yaptırmak istemedim açıkcası... Ayrıca bu panelin 6 ay garantisi var dimi diyince elemanlar bilgimiz yok abi onu müşteri hizmetlerini arayarak öğrenebilirsin dediler...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şansa bak...
Hiç değilse hızlı bir değişim olmuş ve panel yenilendi.
Güle güle kullanın.
6 ay garanti benimde kafa mı karıştırdı, kesin bilgi edinirsek paylaşalım.
Bu arada ölüpikseller nerede? (yine çerçeveye yakın noktalarda mı?)
-
maalesef iki ölü piksel ekranın orta bölgelerinde bulunuyor. Müşteri hizmetlerini hiç arama fırsatım olmadı halen daha soramadım ama sorup öğrenince muhakkak dönüş yapacağım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Walla şimdi degistirip, degistirmeme konusunda kararsiz kaldim. Benimkiler hep cerceveye yakin yanlarda ve yukarda...
Umarim hizli bir cozum bulunur... Ortada olmasi izleme keyfini baya etkiler gibi[sm=s20.gif] Bunun kontrolunun yapilip, getirilmesi lazim aslinda !
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dediklerine göre bütün testleri yapıp getirdiler ama benim kadar ince detay bakmadıklarına emindim zaten... Çok çok yakından bakmadıkça belli olmadığı için panelin değişmesi ve yenilenmesi aslında oled yanığı olasılığı için daha iyi oldu benim için
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tv oled olduğu için arka aydınlatma yok her piksel kendini aydınlatıyor. Tv de milyonlarca pixs3l var 2-3 tanesini dert etmeyin eminim 2 metreden bakınca görmek imkansız olur
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kumandaki tuslarin silinmesi sorununu cozebilen var mi? Yeni kumanda aldim, o da ayni oldu.. Garantiye de girmiyor aanirim.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Software_File(Version_05.30.10).zip
Yeni güncelleme geldi. USB'den manuel yüklemek isteyenler LG Türkiye resmi web sitesinden indirebilir. 26/09/2022 tarihli, yaklaşık 974 MB olan 05.30.10 güncellemesi (WebOS 4.9.7-10) için yayınlanan sürüm notunda LG Kanalları kullanılabilirliğinin daha fazla ülkeye genişletildiği yazmaktadır. Detaylı bilgi için LG'nin diğer ülke web sayfalarına ve yabancı forumlara da bakmak gerekir.
USB'den manuel yüklemek isteyenler LG Türkiye resmi web sitesindeki şu linkten model numarasını girerek indirebilirler:
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Dün otomatik güncellendi
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Red_devil33 -- 11 Ekim 2022; 11:32:8 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar merhaba,
Televizyonumun garanti süresi 1 hafta içinde dolacak. Garanti uzatma ya da eşya sigortası yaptıran oldu mu? Önerir misiniz?
-
Garanti uzatma satın alımdan belirli bir süre sonra oluyor, bu süreyi kesin bilmiyorum ama bir yılı geçtikten sonra uzatılamayacağını tahmin ediyorum. Eşya sigortası hakkında bilgim yok.
Garantinin biteceği son günlerde panelinizi özellikle ölü veya takılılı pilsel yönü ile sık sık kontrol edin; bir tane bile görürseniz hemen yetkili servise başvurun. Her ne kadar 3-4 ölü piksel bir arada olma şartı söylensede aslında 1 ölü piksel bile garanti kapsamında yeterli (Yargıtay Ankara 7. Tüketici Mahkemesi 2013/1750 kararı ile ölü piksel sayısı kaç olursa olsun cihazın garanti kapsamında çözülmesini karara bağlamıştır.) LG OLED TV Kullanıcılar sayfasında örnek tüketici hakem heyeti kararı ile bu konuya değinildi. Yargıtayın emsal kararı hakem heyeti kararında geçmektedir. İlgili mesajın linki: https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/154069116
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tayaydin -- 23 Ekim 2022; 12:46:48 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
-
Hocam sağolun, peki kesin panel değişimi olur mu? 3 adet ölü pikselim var ve 1 hafta kaldı garantinin dolmasına. Başvursam uzun süre televizyonu alıkoyarlar mı teknik serviste? Tecrübe ettiniz mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Emsal karar ve haklarınız ile ilgili hazırlıklı olun. Servis elemanlarına önce makul yaklaşın eğer çamura yatmaya başlarlarsa hazırlıklarınızı kullanın. İnat ederlerse tüketici hakem heyetine meseleyi taşırsınız. Gelen servis elemanlarının servis fişine ölü piksel ve adeti konusunda doğru bilgiler yazdığından emin olun ki sonra bu fiş ile hak iddia edebilesiniz.
Panel değişim süreci panelin stokta olması, kargoyla gönderilmesi süresine bağlı. Benim panel Şubat ayında 3-4 gün içinde değişmişti mesela...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X