Şimdi Ara

LG Türkiye Rezilliği

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme: Arkadaşlar brknil06 nickli temsilciyle görüştüm, malesef elektronik mağazasının çamura yatmasından dolayı yardımcı olamadıklarını belirttiler. Malesef tek çözüm yolu olarak adli merci kalıyor geriye. Yaşadıklarımı kimsenin yaşamamasını temenni ediyorum. Biliyorsunuz Türkiye yerine Birleşik Devletler yahut Birleşik krallıkta bu sorunu yaşasaydım bu şekilde sonuçlanmayacağından eminim. Bir marka Türkiye gibi premium müşterinin az bulunduğu ülkede premium müşterisini harcıyorsa sizcede bir sorun yokmudur? Sadece ürünü aldığım elektronik mağazaya yönlendiriliyorum fakat onlar zaten bu çamuru başıma çalan kişiler. Ben markaya güvenerek ürün alıyorum, güvendiğim markanın servisi dahil ayıplı mal satışının bir ucundan tutarken bir tüketici olarak ben ne yapabilirim? Ek servis raporunuda yükledim.


    ekşi sözlük konu linki : https://eksisozluk.com/4-subat-2021-lg-rezilligi--6819905



    Merhaba arkadaşlar,


    Malesef bu başlığın temasıda tüketici haklarının tazmanya canavarı gibi yenmesinden bahsetmekte. Öyleki artık lokal, spotçu satıcıların basitliklerine, kurnazlıklarına kadar düştü yurdumda satış yapan uzak doğulu kurumsallar. Olayın baş kahramanı televizyonum olan LG65W7 OLED TV'dir. Bu güzelliği yaklaşık 6 ay önce ...NOSA adlı elektronik mağazasından aldım. Ürünü mağazadan alırken arkadaşlar ürünün outlet ve kesinlikle sıfır ürün olduğunu belirtmişlerdi. Ürünün mağazada olmadığını depodan direk servis aracılığıyla evime gönderileceğini aktardılar. Peki soruyorsunuz e sen nasıl aldın ürünü? TV reyonlarını gezerken daha önceden LG OLED kullandığım için LG standlarına özellikle bakınıyordum. Bir etiket gözüme takıldı, LG65W7 30.000 TL çizgi çekilmiş 19.900 yazıyordu. Yani bildiğiniz klasik kampanya hikayeleri. Açıkçası ürüne balıklama düşmedim, mağazada bir yarım saat düşündüm. En son tv reyonu sorumlusunun ürünün sıfır olduğunu belirtmesi ve fiyat avantajı neticesinde ürünü satın almaya karar verdim. İşte bütün hikaye burada başlıyor :) ..


    Serüven şöyle devam ediyor, ürün evime LG Yetkili Servisi tarafından ulaştırılıyor. Ürünün kurulumu yapılıyor ve oda ne, üründeki demo ana menü görüntüsünde bile dikey renk kaymalarını görüyorum ayan beyan ortada. Fakat ne hikmetse yetkili servis elemanı arkadaş kesinlikle sorun olmadığını belirtiyor. Sorun var, sorun yok derken en son restimi çekiyorum, ya ürününü al git yada montaj kaydına kusuru not düş diye. Arkadaş kırmıyor beni ve montaj kaydına "müşteri ekranda kusur olduğunu belirtiyor" şeklinde not düşüyor. Sonrasında dönüş bekliyorum dönen yok. Aldığım mağazayı arıyorum kesinlikle öyle şey olmaz size dönücekler biz iletişime geçicez şimdi diyor. Vel hasılı kelam onu ara bunu ara LG ye yaz derken 6 ay'ım arkadaşlarla heba oluyor. Bu süreçten sonra güzel bir gelişme oluyor, LG genel merkezi birdaha arıyorum ve bu sefer beni başka servise yönlendirmelerini istiyorum. Yönlendirilen servise bütün durumu izah eden bir yazı yazıyor, ürünün kusurlarını gösteren fotoğraflar, servis montaj belgesi ve faturamı atıyorum. Daha sonrasında yetkili servis duruma benden daha çok şaşırıyor. LG W serisi fiyatından ve kalitesinden ötürü signature serisi bir oled tv, bu sebeple kullanıcıları premium kullanıcı olarak geçiyor ve o şekilde servis hizmeti alması gerekiyor diyerekten bana bilgi aktarıyor. Halbuki normal bir servis hizmetine bile razı ben ürün için destek beklerken... Bir kaç telefon görüşmesinden sonra yetkili servis, montaj kaydını sistemde bulamadığını söylüyor ve genel merkeze iletiyor, bu sebeple de kurulum yapan servisten savunmalar vs isteniyor. Kurulum yapan servis ürünün teşhir ürün olduğunu, müşterinin bunu bildiğini iletiyor. İşte iş burada tıkanıyor, ben genel merkeze ve yetkili servislere ürünün bana teşhir olarak satılmadığını defaatle söylememe rağmen bunu kabul etmiyorlar.

    Hakeza faturada da teşhir olduğunu belirten hiç bir ibare yok. Gerçi olsa almazdım o ayrı konu. Biliyorsunuz OLED TV teşhir olarak alınmayacak elektronik ürünlerin başında gelir. Genel merkez ise buna çözüm olarak mağazaya gidin bunun teşhir olmadığına dair size bir yazı versin diyerek bir çözüm sunuyor. Mağazaya ulaşabilene aşk olsun, bunu yine deniycem fakat vericeklerini hiç ama hiç sanmıyorum. Sonuçta kurumsal bir firma ve kafasına göre yazı verecek bir yetkili olur mu muamma. Bir ikincisi ben müşteri olarak neden böyle bir sürece girme mağduriyetini yaşamalıyım oda uzak doğunun kültüründen aksediyor sanırım. Genel merkezin son olarak sunduğu çözüm, ekranı değişelim ama cihaz değişemeyiz oldu.


    Ne garip değil mi? İnsan canı yanmadan, mağdur olmadan dersini almıyor. Şuanda hukuki süreç başlatma mecburiyetinde kalıyorum ve biliyorum ki bu süreç uzun sürecek. Beni paramla rezil eden, ayrıca mağduriyet üstüne başka mağduriyetler yaratmaya çalışan LG Türkiye'yi tebrik ediyorum. Yorum sizlerin değerli forumdaşlar. Bu arada tavsiyem onuruyla ün salmış komşularına yönelmenizdir. Bunlardan daha iyi yönetildiği kesin.

    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği


    LG Türkiye Rezilliği
    LG Türkiye Rezilliği
    LG Türkiye Rezilliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kalfatt -- 4 Şubat 2021; 17:19:34 >







  • Konuyu dikkatli bir şekilde okudum fakat burada Lg Türkiye'ye ait bir rezillik göremedim, Lg Türkiye mağdur olduğunuza karar verip müşteri memnuniyeti kapsamında size panel değişimi sunmuş, neden bu teklifi kabul etmediniz?


    Burada bir rezillik varsa sizi mağdur eden ilk aldığınız yer olan Teknosa mağazasıdır ve Kuruluma gelen Lg Yetkili Servisidir.


    Bknz. Benzer olayı bizzat kendim 10 gün önce yaşadım.


    Aynı sizin gibi X ildeki bir teknosa mağazasına gittim, Teşhirde 75XG9505 model bir tv gördüm fiyatı 15.000 civarıydı. Mağaza çalışanları bana ürünün 4 ay 5 ay teşhirde olduğunu ve üründe 1 adet ölü pixel olduğu belirtildi. Fakat ben bir hata yaparak onların beyanına güvenerek(servis kullanım saatine ve ölü pixel incelemesini tam yapmayarak) ürün fiyatında pazarlık yapıp ürünün ödemesini yaptım. Yine mağaza çalışanları tarafından bana ürünün 2 yıl garantili olduğunu belirttiler. Faturada ürünün teşhir olduğu açıkca belirtilmiş.


    Ürün ilgili ildeki sony servisin mağazaya gidip ürünü teslim almasıyla sorunlar başladı.


    Servis gelip ürünü kurarken panelde 1 adet ölü pixel olduğunu belirtip kurulumu yapıp gitti.


    Akşam evde ürünü incelerken 1 ölü pixel yerine 6 dan fazla ölü pixel olduğunu ve ürünün kullanım saatini 10.000 saat görünce şok oldum. 2 yıl boyunca ürün günde 12 saat açık bırakılmış.


    Teknosa mağazası ile görüşmelere başladım tabi hemen ilgileniyoruz felan sonra müşteri hizmetleri vs derken en son Sony Servisi duruma dahil oldu ve kesinlikle teşhir ürün olduğundan hiç bir şekilde yardımcı olmadılar. Yani sony servisi bu konuda çok daha katı.


    Mağaza bana iyi niyetli davrandı fakat tek sorun 15 gün içerisinde verdiğim paranın üstünde bir ürün almaya zorladılar.


    Sonra ilgili mağazanın üst seviye yöneticileri ile irtibat kurup paramızı iade alabildik.


    Teknosa kurumsal bir firmadır o yüzden mağaza müdürü ile gerekirse kavga et paranı geri iste.

  • Merhaba hocam,
    Geçmiş olsun öncelikle, ortada bir sorun var sorun nereden kaynaklanıyor onu çözmek için yazıyorum size,
    Hocam ürünü herhangi bir mağazadan mı aldınız siz?
    Bana özelden evinize gelen servis bilgisi ikince gelen servis bilgilerini iletirseniz, sizin için servis müdürü ile görüşme yapacağım ve sorunuzu çözmeye çalışacağım
  • Hocam NOSA elektronik nedir ya? Zamanında üst model olan bu tv yi alacak başka yer bulamadınız mı nasıl güvenip alıyorsunuz böyle adamlardan? Ayrıca neden bu kadar eski bir model aldınız? 2017 model bir oled tv nin günümüzde sıfırını bulma şansınız olmaz adamların resmen teşhir ürün gönderecekleri çok açık şekilde belli oluyor. Keşke almadan önce forumda konu açsaydınız eminim 1 kişi bile size aldırmazdı bu tv yi. Geçmiş olsun diyorum ve Burak beyin sorununuzu çözebileceğini umuyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Philipp_Plein

    Hocam NOSA elektronik nedir ya? Zamanında üst model olan bu tv yi alacak başka yer bulamadınız mı nasıl güvenip alıyorsunuz böyle adamlardan? Ayrıca neden bu kadar eski bir model aldınız? 2017 model bir oled tv nin günümüzde sıfırını bulma şansınız olmaz adamların resmen teşhir ürün gönderecekleri çok açık şekilde belli oluyor. Keşke almadan önce forumda konu açsaydınız eminim 1 kişi bile size aldırmazdı bu tv yi. Geçmiş olsun diyorum ve Burak beyin sorununuzu çözebileceğini umuyorum.

    teknosa hocam isim vermek istememiştim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Philipp_Plein

    Hocam NOSA elektronik nedir ya? Zamanında üst model olan bu tv yi alacak başka yer bulamadınız mı nasıl güvenip alıyorsunuz böyle adamlardan? Ayrıca neden bu kadar eski bir model aldınız? 2017 model bir oled tv nin günümüzde sıfırını bulma şansınız olmaz adamların resmen teşhir ürün gönderecekleri çok açık şekilde belli oluyor. Keşke almadan önce forumda konu açsaydınız eminim 1 kişi bile size aldırmazdı bu tv yi. Geçmiş olsun diyorum ve Burak beyin sorununuzu çözebileceğini umuyorum.
    Hocam gerekli yerler ile görüşme yaptım ürün Teknosa dan alınmış,müşteriye outlet ürün diye özel indirim yapılmış ama ürün teşir ürünü ve panel değişmiş ürün gitmiş,müşteriye satış yapılırken ürün outlet ama sıfır diye satılmış burada LG ile bir durum yok tüketici direk, Teknosa ile çözüm üretecek,
    Teknosa çözüm üretmek zorunda ortada bir mağduriyet var ve tamamen Teknosa dan kaynaklanan bir durum ürün değiştirme veya ücret iadesi direk Teknosa nın yapması gerekiyor,
    Konu sahibine detaylı bilgi verdim umarım en kısa sürede çözüme kavuşur.
    Saygılarımla
    İyi forumlar.




  • İki yıl önce OLED'e niyetlendiğimde aynı zincirde gene serisi bitmiş bir OLED vardı. Fiyat müthiş. LED fiyatına. Dedim nasıl olur. Panel yetkili serviste yeni değişti cihaz sıfır dediler. Aynı hikaye. Demek ki bu adamlar iade olan cihazları değiştirtip böyle iteliyorlar insanlara.


    İşin en ilginç tarafı LG servisin cihazı kendi getirip montaj yapmış olması. Hangi LG servis mağazanın ürününü kendisi getiriyor ki. Hepsi ya kargo ya da ücretini alıp kendi dağıtıcılarıyla gönderiyorlar. Servisin getirdiğini ilk kez duydum sıkıntı oarada başlıyor işte. Danışıklı dövüş.


    Kanun hukuk olsa yapabilirler mi? Millet zaten dünyanın 2 misli para verip en pahalı fiyattan cihaz alıyor onda da uğraş dur. Çok geçmiş olsun. Umarım çözülür.

  • Konuyu dikkatli bir şekilde okudum fakat burada Lg Türkiye'ye ait bir rezillik göremedim, Lg Türkiye mağdur olduğunuza karar verip müşteri memnuniyeti kapsamında size panel değişimi sunmuş, neden bu teklifi kabul etmediniz?


    Burada bir rezillik varsa sizi mağdur eden ilk aldığınız yer olan Teknosa mağazasıdır ve Kuruluma gelen Lg Yetkili Servisidir.


    Bknz. Benzer olayı bizzat kendim 10 gün önce yaşadım.


    Aynı sizin gibi X ildeki bir teknosa mağazasına gittim, Teşhirde 75XG9505 model bir tv gördüm fiyatı 15.000 civarıydı. Mağaza çalışanları bana ürünün 4 ay 5 ay teşhirde olduğunu ve üründe 1 adet ölü pixel olduğu belirtildi. Fakat ben bir hata yaparak onların beyanına güvenerek(servis kullanım saatine ve ölü pixel incelemesini tam yapmayarak) ürün fiyatında pazarlık yapıp ürünün ödemesini yaptım. Yine mağaza çalışanları tarafından bana ürünün 2 yıl garantili olduğunu belirttiler. Faturada ürünün teşhir olduğu açıkca belirtilmiş.


    Ürün ilgili ildeki sony servisin mağazaya gidip ürünü teslim almasıyla sorunlar başladı.


    Servis gelip ürünü kurarken panelde 1 adet ölü pixel olduğunu belirtip kurulumu yapıp gitti.


    Akşam evde ürünü incelerken 1 ölü pixel yerine 6 dan fazla ölü pixel olduğunu ve ürünün kullanım saatini 10.000 saat görünce şok oldum. 2 yıl boyunca ürün günde 12 saat açık bırakılmış.


    Teknosa mağazası ile görüşmelere başladım tabi hemen ilgileniyoruz felan sonra müşteri hizmetleri vs derken en son Sony Servisi duruma dahil oldu ve kesinlikle teşhir ürün olduğundan hiç bir şekilde yardımcı olmadılar. Yani sony servisi bu konuda çok daha katı.


    Mağaza bana iyi niyetli davrandı fakat tek sorun 15 gün içerisinde verdiğim paranın üstünde bir ürün almaya zorladılar.


    Sonra ilgili mağazanın üst seviye yöneticileri ile irtibat kurup paramızı iade alabildik.


    Teknosa kurumsal bir firmadır o yüzden mağaza müdürü ile gerekirse kavga et paranı geri iste.





  • Konunun LG ile ilgisini anlayamadım. Bahsettiğiniz tekno-market, bildiğin sizi dolandırmış. Aylarca, 7/24 çalışan, ekranı yanmış OLED TV'yi size kakalamış. 30 bin TL'lik cihazı 19 bin TL'ye düşürmelerinden belli zaten bu durum.


    Adli merciler çözer bu durumu ancak.

  • Arkadaşlar tekrardan selamlar, ürünün LG'yi ilgilendiren kısmı yetkili servisi olacak düzenbazların kirli oyunları sebebiyleydi. Bu yetkili servis ürünü kendi bizzat servisten evime getirmiş, kurulum kaydını sisteme yüklememiş ve üstüne üstlük yakalanınca biz size sıfır ürün kurmadık ki diyor. Ya ben bu adamlardan yarın öbür gün garantide sıkıntı olur diye kurulum sırasında değeri 50 tl olan akım korumalı prizi 250 ye aldım varmı ötesi. Konu zaten mecburi adli sürece gidiyor, ben neden sıfır tv almışken panel değişimine razı olayım? Ayrıca panel değişse bile ürünün ana ünitelerinin bulunduğu soundbar değişmeyecek ve kaç saat çalıştığını bilmediğim bir ürünle baş başa bırakılmış olucam. LG Türkiye kendi yetkili servisinin kurulum sürecini dahi örtpas etmesine gözünü yumuyor, mağdur müşteriyi külfet görüyor. Benmiyim teknosa ile anlaşan? Benim mi satış ortaklığım var yahut ben mi uğraşmalıyım teşhir için verdiğim tv nin sıfır olarak satılmış olmasıyla? Bunların hepsi markanın sorunu. Teknosa konusuna gelince, hiç bir ümidim olmadığı için hiç girip kendimi yıpratmak istemiyorum. Aradım görüştüm ve sonuç çıkmayacağı çok aşikar. Lalet televizyonu mahkeme sürecinde kullanacağım ve o davayı kazanıp aynı ürünün yenisi yahut bir üst modeli elde ettiğimde de satıp kurtulacağım. Bir daha LG çöpü almam. Samsung premium müşterilerine bir masaj hediye etmediği kalıyor, LG mağdur ede dursun.





  • lg lik bir durum yok? pert bir bmw alinca sorumlusu bmw mi oluyor? ben olsam bana o tv yi satanlari yakalayip döverdim. dolandiricilik bu.65w7 eski tv, uyanmaniz lazimdi aslinda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi popturceyn -- 14 Şubat 2021; 2:10:16 >
  • Teknosa dan uzak durun arkadaşlar ne ürün alın nede baskasina tavsiyede bulunun bir kac gun önce ankara ankamal teknosadan ps5 digital almak için gittim telefonda konusmama rağmen ürün şuan stok sorunu ve az olduğu için bunuda biliyorlar yaninda ekstra kol yada ekstra 1 yıl garanti uzatmasi yada kamera almazsam ürünü bana veremiyceklerini söylediler boyle bir rezil firma olamaz bir daha hayatta Teknosa ile işim olmaz
  • Hata üzerine hata yapılmış...


    1) Öncelikle fiyat avantajı nedeniyle ve sadece mağaza çalışanlarının sözlü beyanına güvenilerek, teşhir veya tamir edilerek satışa sunulduğu belli olan bir televizyon hiç de azımsanmayacak bir fiyata satın alınmış. Sonuçta burada tüketicinin "kar etme" hırsının vardığı sonuçları okuyoruz.


    2) Ürünün ayıbı henüz montaj aşamasında alıcı tarafından fark edilmişken, yine televizyonun fiyatının cazibesinden olsa gerek, ürün iade edilmiyor da sadece montaj kaydına not düşülmesi yeterli bulunuyor. Büyük hata...hem de montaj kaydına not düşülürken "tüketici problem var diyor" gibi, servisin üzerinden sorumluluğu atan bir ifade kabul ediliyor.


    3) Outlet veya teşhir bir ürünü satın alırken, LG Türkiye'nin bu tür bir ürüne nasıl hizmet verdiği sorgulanmadan sadece mağazada yarım saat düşünülerek karar veriliyor.


    4) Ürün satın alındı, kurulumu yapıldı ve sonradan ayıp ortaya çıktı...işte burada tüketicilerin yasal haklarını bilmemelerinden kaynaklanan hak kayıpları ortaya çıkıyor genellikle...


    6502 sayılı TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN şöyle der;


    https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6502&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5


    İspat yükü

    MADDE 10- (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

    (2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.

    (3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.


    Burada ne diyor?


    Ayıplı mala ilişkin bilgiyi satıcı tüketiciye vermek zorundadır diyor. Eğer sizin faturanızda ürünün "teşhir" veya "outlet" olduğu belirtilmemişse sadece mağaza çalışanının sözlü beyanı hiç bir şey ifade etmez. Burada faturaya bu bilginin yazılmasını talep etmek sizin sorumluluğunuzdadır. Yoksa işte böyle sonradan derdinizi kanıtlamaya çalışmak zorunda kalırsınız.


    5) Ürünü aldınız, faturasında "teşhir" veya "outlet" olduğuna dair hiç bir ibare yok ama ürün ayıplı çıktı. Burada yine aynı kanunun 11. maddesi devreye girer.


    (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

    a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

    b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

    c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

    ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

    seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.


    Ne diyor? SATICI Müşterinin talebini yerine getirmek zorundadır diyor. Kim zorunda? SATICI. Yani LG Türkiye değil...


    Siz ona buna yazıp 6 ay kaybedeceğinize, bu haklarınızı bilseniz, hemen satıcıya noter üzerinden ihtarname çekip bu seçimlik haklarınızı talep edebilir ve boşuna sinir savaşı yaşamamış olurdunuz...


    HER FIRSATTA YAZIYORUM...


    Tüm tüketiciler 6502 sayılı Kanun ile kendilerine tanınan hakları ezberlemedikleri sürece bu mağduriyetler hep yaşanacaktır.


    Çözüm bulma yeri forumlar değil, yasal mevzuat bilgi sistemidir...





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.