Şimdi Ara

Liste fiyatları üzerinden Focus Civic karşılaştırması (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
10.085
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Larkyn

    focusla civici aynı segmente bile koymuyorum ben. açık ara civic



    Focusa haksızlık etmeyelim lütfen.

    Özellikle düz vites tercih edildiği için, ben Focus diyorum. Ancak, otomatik şanzıman istenseydi, kesinlikle Civic derdim.

    Arkadaşlar, bütün arabalar çok güzel. Tercihi son olarak alıcı arkadaş yapacak. Yukarıda çok güzel açıklamalar var. Kazasız bir sürüş diliyorum. Selamlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: realmusician

    Arkadaş gerçekten iyi bir konuya temas etmiş. Bir de yedek parça-servis ve aracın ikinci el piyasası açılarından konuyu ele almak lazım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: zaymins

    Birde yedek parça bulunurluğu, yedek parça fiyatı, servis ağı, servis kalitesi, usta yada tamirci bulunurluğu, ikinci el değeri, yeni kasa çıkma durumu
    gibi durumlardanda konuyu ele almak lazım....

    izmirde üretilmeye başladı diye bi marka aldık.. fabrika kapandı.. elimizde patladı desem yeridir..
    görmedim daha yedek parca ve servis konusunda memnun olanı.... (marka belirtmiyorum özellikle ama burda bahsi geçen iki marka değil)




    2. elde Civic daha iyi. 2005 -2006 eski kasa civicler 25-26 bin TL den gidiyor. ki o fiyata makyajsız ghia hemde dizel focus bulabiliyorsun.
    bir arkadaşımızda focus civicden daha kaliteli demiş. heralde civic in dream ile focusun bi trend ini karşılaştırsa sırf Focusun kapılarındaki simsiyah tekparça yapılmış koca plastikten hoşlanmaz.




  • bagaj sorunun olmayacaksa honda cıvıc
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Larkyn

    focusla civici aynı segmente bile koymuyorum ben. açık ara civic


    komik insan.
  • lütfen focus gibi bir araca haksızlık etmeyin,konuyu arkadaşın dediği gibi bu durumda civic almak çok daha mantıklı fakat focus'a pahalı denebilir,kasası eskidi denebilinir ama kalitesine laf edilemez bence..Yol tutuşu yeter sadece
  • Civic iç ve dış dizaynı ile farklı bir araç Focus ise daha ortalamalarda.Focus almak çin sebebim espli olursa yol tutuş ve sürüş zevki olur.Yok şirket aracı yok taksiymiş imajını yemişim.Taksici kaliteli araçla taksicilik yapmak istiyorsa kim ne diyebilir.
  • Focus yol tutuşu konusunda çok iyi . Ama çok benzin harcıyor.
    Ben sedan kasasını beğenmiyorum , hathback olsa Focus derdim.
    Ben hatchback A/T titanium Focus'da ısrarlıydım.
    Ford'a yedek parça üreten bir abim aracılığıyla alacaktım.
    Bana "Ford alınmaz", " Bak kefil değilim" diye diye soğuttu beni.
  • 2009 dayız; 40000 i verdim mi (bugün piyasada 26000 lik arabalar bile ESP yi standart sunarken) "bilmem ki getirebilir miyiz" tarzı bir ağız açıldı mı ben üzülürüm, sinirlenirim; Avrupa da bir Getz e bile ESP koyulurken Türkiye yi teknoloji çöplüğü gören zihniyete karşı çeker kapıyı çıkarım!Üstelik de bu tarz güvenlik ekipmanlarına yol mühendisliği v.s. olayları yüzünden Avrupa ya nazaran çok daha ihtiyacımız olduğu halde!Kusura bakmayın; biraz sert oldu belki ama benim düşüncem bu..

    Meseleye brz daha subjektif olarak bakarsak ben Civic derim, hem iç hem dış tasarım orjinalliği; Japon oluşu; çok yeterli bir motor sahibi oluşu benzinli açıdan v.s. v.s. ler de tercih sebebim olur...
  • kesinlikle civic. japon olması ayrı bir +
    focustan her zaman için üstün görünüyor...
  • ford kalite olarak çok geridedir hondaya göre. Karşılaştırma bile yapamam.

    Ayrıca fordun müşteri menuniyetide hiç iyi değildir. Honda gibi sorunsuz bir marka varken ford alınırmı.

    Ayrıca civic sanki bir sınıf üste gibi.
  • fordcu olsam bile bi yere kadar ama yinede ford uleyn
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fatih_Law

    2009 dayız; 40000 i verdim mi (bugün piyasada 26000 lik arabalar bile ESP yi standart sunarken) "bilmem ki getirebilir miyiz" tarzı bir ağız açıldı mı ben üzülürüm, sinirlenirim; Avrupa da bir Getz e bile ESP koyulurken Türkiye yi teknoloji çöplüğü gören zihniyete karşı çeker kapıyı çıkarım!Üstelik de bu tarz güvenlik ekipmanlarına yol mühendisliği v.s. olayları yüzünden Avrupa ya nazaran çok daha ihtiyacımız olduğu halde!Kusura bakmayın; biraz sert oldu belki ama benim düşüncem bu..




    Kesinlikle katılıyorum... Ancak bu ayıp sadece Ford'a ait değil, Honda da yeni Civic ilk çıktığında benzer yanlışı yapmıştı.

    Yukarıda yazdığım gibi yeni kasa Civic önce ESP'siz (Honda diliyle VSA'sız) satışa sunuldu. Opsiyonel olarak dahi VSA yoktu... Bir yıl geçti, geçmedi; 1.200 TL gibi bir farkla VSA opsiyonunu sunmaya başladılar. Bundan altı ay kadar sonra da artık VSA standart özellik haline gelmişti...

    Koskoca Honda'ya güvenip de piyasaya ilk sürülen Civicler'i 40.000 TL civarında para ödeyerek alanlar, diğer tüm özellikleri aynı olan VSA'lı otomobilleri duyunca kahroldular. İnsanlar "kardeşim ben zaten arabaya 41.500 TL ödedim, baştan seçenek sunsalardı 1.250 TL daha öder, VSA'lı alırdım" diyor... VSA opsiyonunun bedeli neredeyse sunroof opsiyonunun bedeli kadar ama faydası sunroof'un kat be kat üstünde... Derdin paraysa; VSA'yı standart sunroof'u opsiyonel yapsaydın!...

    Civic komple yenilenmiş, şekil-şemal açısından güçlenmiş ancak VSA'sız olarak piyasaya çıktığında Focus opsiyonel de olsa ESP'yi sunuyordu. Bence bu nedenle Focus Civic'den daha saygı değer bir modeldir. Neticede eskimiş bir model olan Focus bir şekilde ESP'yi telaffuz ediyorken; komple yeni (sözde uzay çağı otomobili) Civic'de ESP'yi standart almak için birbuçuk yıl beklemek gerekti.

    Benim gözümde yeni Civic bir albeni projesidir; ancak Honda bu projeyi gayet iyi yürütmüştür. Özellikle "herşeyi içinde" Elegance seçeneği ile adeta kendi kendini rakipsiz ilan etmiştir. Eğer Ford küresel mali krizin etkilerini atlatıp da makul maliyetlerle komple yenilenmiş bir Focus piyasaya sürebilirse, Civic'in aslında kendi içinde ne de çok çelişkiler/yetersizlikler taşıyan bir model olduğunu ortaya çıkaracaktır.




  • iki arabayıda bol bol kullandım. Civic focustan hemen hemen her katogeride üstün. ( elegans vs titanyum kullandım)

    Özelliklede ayrıntılara verilen özen. Gözün görmediği kısımlarda daha da bariz. Motor kaputunu açın bakın. Civicte kablolama çok daha düzgündür. Açıkta özensiz yerleştirilmemiştir. Bu gibi özenli üretim dolayısıyla arıza yapma istatistiği fordda çok daha düşüktür.

    İki arabayı yanyana koyun, civic birkaç nesil daha sonra yapılmış sanki aynı dönemin arabası gibi durmuyorlar.

    Hele focusun o direksiyonu beni araçtan çok soğutuyor, bildiğin transit direksiyonu. Gerçi fiestada biraz geliştirmişler.

    bu iki arabanın müşteri profili farklı gibi. Civicin hitap ettiği kesin daha çok şehirli konforuna düşkün son kullanıcı , otomatik vites çok tercih ediliyor.


    Focusta otomatik vites pek tercih edilmiyorki zaten adam gibi bir otomatik vites opsiyonu yok. Şirketler çok tercih ediyor. Takıt tüketimi ön planda bu müşteri profili için dizel çok tercih ediliyor.

    focus 1 daha zamanına göre çok ileri bir arabaydı ama focus 2 zamanın gerisinde.

    Birde hep gördüğüm ve sahip olduğum bişey var. Honda alıpta pişman olan görmedim. Aynı şey toyota içinde geçerli ama ford alıp bişman olan gördüğüm çok oldu.

    Hele bir yarı otomatik şanzuman hikayesi varki....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yavuz2020 -- 18 Şubat 2009; 1:57:13 >




  • yeni astra sedan bu araçlara iyi bir alternetif olabilir bence...performans olarak benzinli focusla astra yakın civic bunlardan iyi ancak
    civic 90 km den yüksek hızlarda ses ve yol tutuş olarak bu iki araçtan da kötü ve iç dizayn ön konsol olarak koltuk olarak diz mesafesi
    olarak astra en iyisi ..astranın baz donanım essentia nın ön konsolu elegance civic 'i katlar...
    focusların kapı iç malzemeleri çok kalitesiz bu arada
  • Bugün sırasıyla Honda, Ford ve Mitsubishi satıcılarına uğradım...

    Honda, geçen haftalarda yaptığı zamlardan sonra Civic Elegance'ın liste fiyatını; düz viteste 43.900 TL, otomatikte ise 45.900 TL olarak belirlemiş. Ancak, laf daha pazarlık seviyesine gelmeden dahi satıcı bayan her ikisinde de 500-600 TL'lik iskontoları ortaya atıverdi...

    Honda fiyatları "arş-ı alâ" seviyesine çekerken Ford da baş durmamış; 115 beygirlik benzinli düz vites Focus Titanium'un fiyatını 39.400 TL'ye çıkarmış. Bunda da bayanın "buyrun çay ikram edeyim, bu arada küçük bir iskonto yapayım" tarzında yaptığı indirim 500 TL oldu...

    Fiyatlar böyle (pazarlığın gözüne vurmadan tabii...), peki ya tavırlar?...

    Honda tarafı kendinden pek bir emin! "Arabam şahane, piyasada rakibi yok. Kapış kapış gidiyor, hele bir de makyaj gördü ki tam süper oldu!" havasında...

    Ford tarafının süngüsü biraz düşük; daha kalender yaklaşıyor alışverişe... Açıkça telaffuz etmese de Civic'e göre donanım eksikliğinin olduğunu kabul ediyor, ESP'li Focus temin etmenin neredeyse bir mucize olduğunu söylemekten de çekinmiyor. Bu açığını "Focus'un yol tutuş efsanedir, bu nedenle ESP'yi fazla kafaya takmamak lazım... Avrupalılar Focus için -rayda giden araba- benzetmesini yapıyorlar" diyerek kapatmaya çalışıyor... Sonrasında da "Konfora yönelik artıları olan Titanium'a o kadar para vermek yerine 5.000 TL daha az ödeyip Trend de alınabilir. Nasıl olsa motor ve güvenlik açısından bir farkları yok" diyor...

    Belli ki Ford, Focus'un genel imajından da rahatsız.. Artık büyük indirimlerle filo gibi yerlere toplu şatış yapmaktan vazgeçtiklerini, Focus'u bireysel bir model olarak lanse etmek istediklerini söylüyor (Focus için aynı lafı, Ford'dan yarım saat sonra uğradığım Mitsubishi'de de söylediler). Atı alan Üsküdar'ı geçti desem yeri miydi acaba?...

    Günün sürprizi Mitsubish Lancer... Kağıt üstündeki özellikleriyle Cvic'in Premium'u ile Elegance'ı arasında yer alan, Focus'u ise sollayıp geçen Lancer Invite modeli göz alıyor, akıl çeliyor... Geniş iç mekan (bagajı biraz küçük), bence başarılı iç /dış tasarım ve cazip bir fiyat : 35.000 YTL liste fiyatı üzerinden 1.500 YTL "hoşgeldiniz" indirimi... Yetmedi, "Müdürü de devreye sokar, size özel güzel br indirim alırız" diye 32.500 TL civarına göz kırpan bir yaklaşım... Bu arada Civic'in dört yıldız aldığı güvenlik testinden Focus gibi beş yıldızla geçmiş olmasını da hatırlatalım...

    Servisi nasıldır, yedek parçası kaçadır; bilinmez! Çoğu yönüyle bana Mazda 3'ü çağrıştıran Lancer, Mazda 3 gibi önümüzdeki kısa vadede kasa değiştirmeyecek olmasından dolayı da cazip görünüyor...

    Hava çoktan karardığından test sürüşüne çıkmadık. Ama yakın zamanda yeniden görüşmek üzere sözleştik, kısmet olursa bu hafta sonuna kadar bir test sürüşü yapacağım. Sürüş izlenimlerimi buradan aktarırım. Siz de bu arada Focus-Civic kıyaslamasının, Lancer ve Mazda 3'ün de katılması suretiyle genişletilmesine katkıda bulunursanız çok sevinirim.




  • Anlaşılan Honda'nın havasından geçilmiyor.Kaç kişi söyledi bunu.Civic'in satışları iyi gidince (dizeli olmaması,filo satışı yapmamalarına rağmen) nasılsa satarız moduna girmişler.Yakında havalarını alırlarsa akılları başlarına gelir herhalde.

    Focus tarafında ise,klasik satış temsilcisi lafı söylenmiş.Focus iyi yol tutar ESP'ye gerek yok.Bunu ya cahil birisi ya da müşteriyi kandırmaya çalışan biri söyleyebilir ancak.Yalnız filo indirimi kısmına katılmıyorum.Bence indirim yapmaya devam edecekler.Sonuçta bunlar yapmasa başkası yapar (mesela Fiat).

    Lancer ise,tasarım olarak etkileyici.Fiyat/performans açısından alınası bir araç.Özellikle gençler için.Fakat forumda Lancer incelemesi var.Malzeme kalitesinden şikayetçiydi incelemeyi yapan yöneticimiz.Mitsubishi'nin servis sıkıntısı yok.En azından İzmir'de durum böyle.

    Euro'nun yükselmesi 0 km.araç alacaklar için kötü oldu.Focus'u takip ediyordum bir ara,şimdiki benzinlinin fiyatı,benim takip ettiğim zamandaki dizelin fiyatıyla eşit olmuş.




  • ikisi de orta sınıf araçlar. kıyaslarken .okunu çıkarmayalım.
  • Arkadaşım yeni kasa Astra aldığında da şok olmuştum, hala da fikrim aynı; ön konsol çok ama çok kötü. Alt sınıf araba gibi gösteriyor arabayı. Otomatiği sorunlu , HB'in tipi fena değil.
    Ben makyajlı Focus HB Titanium'a (AT) bayıldım ama araştırıken Ford'un burnundan kıl aldırmaması, koskoca İstanbul'da elde kalan 2-3 araba üstünden konuşulması, Ford'a yedek paraça satan bir abimin Ford'a kefil olmaması ve otomataiğine güvensizliğim nedeniyle almadım.
    Honda Civic çok rahat. İsterdim ki arabayı biri kullansın ben arka koltukta yolculuk edeyim sürekli . Civic otomatiğin sorunsuzluğu nedeniyle tercih ettim. Aracın boyutuna göre bagajının dar olması, 120 km.den sonra yol tutuşunun kötü olması bence en büyük iki handikapı. Far sensörünün, yağmur sensörünün ve otomatik kapanan far ışığının olmaması da garibime gitti.
    Ford insanların gözünde ki imajını yenilemeli..




  • Bir tarafta otomobil satışları geçen seneye göreye çok fazla düştü, krizden etkilenen sektörlerin başında otomotiv sektörü geliyor, ÖTV indirimi ile piyasayı canlandırma talepleri vb. haberleri okurken, diğer tarafta sürekli ZAM haberleri....hiç anlamış değilim bu işi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Nicotinell

    ikisi de orta sınıf araçlar. kıyaslarken .okunu çıkarmayalım.



    Yaklaşımınızı biraz daha açarsanız...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.