Merhaba 2000 odel ford focus aracım var. Aracıda lpg de çekiş problemi başladı. LOVATO serise gitti. Aracın LPG beynine bağlandılar. LPG beyninin arızalı olduğunu motor derini yanlış okuduğunu ve kalibrasyonu bitiremediğini söylediler. LPG bağlantı kablosu ve yazılımı elimde var. Dedikleri doğru devri yanlış okuyor ve kalibrasyona cevap vermiyor. Aracın tüm kablo bağlantılarını özellikle ateşleme bobininden devir okuduğu kabloyu kontrol ettim. Problem görünmüyor. Sanki problem yazılımsal gibi geliyor bana. Fikir veresi açısından araç rolantide çalışırken menülerin ekran görüntüsünü aldım. Motor devri 750-800dd iken devri 1600dd gibi gösteriyor. Sanırım bu nedenle kalibrasyonu bitiremiyor. Konu ile alakalı LOVATO yetkilisinden veya fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. |
LOVATO EASY FAST LPG ECU PROBLEMİ
-
-
Kalibrasyon şart değil ltft değerine göre map ayarlanabilir ama devir yanlış gösteriyorsa programla çözülmez zannımca, internette ecu tamir eden siteler var onlarla bir görüşün bence, bir fikir verirler, ben daha önce lpgkablo sitesinden çıkma ecu almıştım sorunsuz çalışmıştı, tamirde ediyorlar ama ecu yu sökünce araba çalışmıyordu o yüzden tamire gönderememiştim, şimdilerde olsa tamire gönderirim
Tabi önce sorun ecu den mi emin olmak lazım, götürdüğün servis ecu yu değiştirip deneme yaptımı acaba
Devir kablosunda sıkıntı olabilir ayrıca Lpg devir sensörü diye bir cihaz var sorunu çözebilir belki
https://www.lpgyedekparca.com/rpm-devir-sensoru
Ayrıca şu konuda devir sinyalini obd kablosundan almışlar
https://forum.donanimhaber.com/devir-sinyali-problemi-sorun-cozuldu-tesekkurler-florya-otogaz--50863619
https://www.lpgkablo.com/product/lovato-easyfast-easyfast-plus-lpg-ecu-tamiri/
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dndd -- 9 Mayıs 2021; 23:36:17 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
1 haftadır LPG ile sorun yaşıyorum,
bir fikriniz var mı?
şu konuda 31 Aralık 2017 de anlatılan mesajdaki sorunlar da benim yaşadığım soruna benziyor;
https://forum.donanimhaber.com/cevap-lovato-sirali-otogaz-destek-platformu--86223614
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Yazdıklarınızı okudum sorun birçok şeyden olabilir, ecu den, regulatörden veya bilemiyorum ama sırf elektrik bağlantı yerlerindeki oksitlenmeden bile olabilir, benzinde kullandığınızda hiç problem olmuyorsa demekki sorun lpg de, ki 10bin küsür tl vermektense lpg yi söktür benzinde kullan daha iyi, lpg 10 yıllıkmış, bütün parçalarının kıçı başı oynamaya başlamıştır, tank değişmediyse tank değişim zamanı gelmiş, tank değişip elektrik bağlantıları yenilenip regülatör kontrol edilebilir, sorun ecu deyse değiştirilip denenebilir, yazması bile insanı yoruyor, kolay gelsin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler;
Toyota Avensis’i üç gündür şehir içinde benzinde kullanıyordum,
Arıza ışıkları yanmadı,
dün uzun yolda rampada 4. Vitesde 3000 devirde arıza lambaları yandı.
Uzun yola çıkınca 3000 devirde, rampada arıza yakıyor,
40-50 km daha gittim,
stop ettim, Bir saat moladan sonra devam ettim arıza yanıyordu.
Mahalle arasında 1. Viteste 300 metre felan gidip durdum.
5-10 dk sonra marş yaptım, arıza ışığı sönmüştü.
Evde durdum iki saat sonra markete gittim geldim, şimdi arıza ışığı yanmıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar. Adadan 3 yıl geçmiş ama tesadüfen konuya denk geldim. Benim de clio 2 aracımda lovato easy fast sistemi mevcut. Lpgcilerde uğraşmamak için kablo alıp kendim ayarlara bakıyorum. Kalibrasyon yapmak isterken, sizin sorununuzla karşılaştım. Kendi kendime programı karıştırırken, devir algılama noktasını tek bobinliden iki bobinliye çevirdim ve sorun düzeldi. Şimdi devri düzgün okuyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X