Şimdi Ara

LOVATO FAST MONTAJ HATASI-(Resim Eklendi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
4.229
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Havalarin sogumasiyla beraber yazin aldigim aracimda benzinden LPGye gerçerken önce titreme ve gaz yememe, şimdi ise gaza geçiste debrija basılırsa STOP etme sorunum var.
    LPGye geçtiği ilk anda eger gaza basıyorsam ve 3-4 saniye gidebilirsem birdaha kesinlikle stop etmiyor, ancak motor harareti surekli durdugu konumun altinda oldugu her geçişte (buna bir yere park edip 10 dk sonra calistirip yola cikmak icin gaz verdigim anlarda dahil) STOP ediyor.

    aslinda eskinden durum daha kötüydü zira soğutma sisteminde eski karisima eklenen 3lt. antifirz vardi
    1,5lt boaşltıp su koyunca daha az zorlanmaya başladı LPGye geçişte


    Tandigim bir ustanın Lovato icin yonlendirdigi yere baktırdıgımda lpg enjektörlerini manifolda cok uzaga (radyatörün arkasına) takıdıgından bu durumun olduğu ve sökülüp enjektör manifold arası boruların kısaltılmasıyla çözüleceği söylendi.

    Ayrica beyin denilen o mor parcaninda aşağıda kalması gerektigi ve uzun vadeli çözüm icin bu iki islemin yapilmasi gerektigini soyledi.
    1 gun surecek ve bana 150tlye mal olacakmis.

    LPG servislerinin goruslerine ihtiyacım var, fotolardanda durum görülüyor.


     LOVATO FAST MONTAJ HATASI-(Resim Eklendi)


     LOVATO FAST MONTAJ HATASI-(Resim Eklendi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 31 Ocak 2009; 19:06:54 >







  • arkadaşım geçmiş olsun öncelikle resimlere bakıyorum birebir benim aracın montaj sistemi enjektör olsun beyin falan hepsi milimi milimine aynı yerde montajdan kaynaklansa ben de aynı sorunlarla karşılaşmazmıydım sence . tam 50.000 km oldu sadece filtre değiştirdim, iki sene önce takıldığında yapılan ayardan başka ayarda yaptırmadım benim sana yardımcı olacagım tek nokta montaj yerlerin aynı olma noktası ha körün taşı usta elini atar düzelir dediği olur orasınıda tabiki bilemem sana kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.

    benim brc fast marka takılı aracımda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kvaconi -- 31 Ocak 2009; 21:25:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kvaconi

    arkadaşım geçmiş olsun öncelikle resimlere bakıyorum birebir benim aracın montaj sistemi enjektör olsun beyin falan hepsi milimi milimine aynı yerde montajdan kaynaklansa ben de aynı sorunlarla karşılaşmazmıydım sence . tam 50.000 km oldu sadece filtre değiştirdim, iki sene önce takıldığında yapılan ayardan başka ayarda yaptırmadım benim sana yardımcı olacagım tek nokta montaj yerlerin aynı olma noktası ha körün taşı usta elini atar düzelir dediği olur orasınıda tabiki bilemem sana kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.

    benim brc fast marka takılı aracımda
    quote:

    Orjinalden alıntı: kvaconi

    arkadaşım geçmiş olsun öncelikle resimlere bakıyorum birebir benim aracın montaj sistemi enjektör olsun beyin falan hepsi milimi milimine aynı yerde montajdan kaynaklansa ben de aynı sorunlarla karşılaşmazmıydım sence . tam 50.000 km oldu sadece filtre değiştirdim, iki sene önce takıldığında yapılan ayardan başka ayarda yaptırmadım benim sana yardımcı olacagım tek nokta montaj yerlerin aynı olma noktası ha körün taşı usta elini atar düzelir dediği olur orasınıda tabiki bilemem sana kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.

    benim brc fast marka takılı aracımda


    sizin sistemde Lovato fast mi?

    yazın dedigim gibi hic sorun yok, ama kışın habire LPGye geçiste stop emeye meyilli.

    tabi eger guzergahınız dahilinde eger gaza geçtiği yerde sürekli gaza basarak gidebiliyorsanız mesele yok ama şehir içi trafiğinde bu imkansız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    quote:

    Orjinalden alıntı: kvaconi

    arkadaşım geçmiş olsun öncelikle resimlere bakıyorum birebir benim aracın montaj sistemi enjektör olsun beyin falan hepsi milimi milimine aynı yerde montajdan kaynaklansa ben de aynı sorunlarla karşılaşmazmıydım sence . tam 50.000 km oldu sadece filtre değiştirdim, iki sene önce takıldığında yapılan ayardan başka ayarda yaptırmadım benim sana yardımcı olacagım tek nokta montaj yerlerin aynı olma noktası ha körün taşı usta elini atar düzelir dediği olur orasınıda tabiki bilemem sana kolay gelsin tekrar geçmiş olsun.

    benim brc fast marka takılı aracımda


    sizin sistemde Lovato fast mi?

    yazın dedigim gibi hic sorun yok, ama kışın habire LPGye geçiste stop emeye meyilli.

    tabi eger guzergahınız dahilinde eger gaza geçtiği yerde sürekli gaza basarak gidebiliyorsanız mesele yok ama şehir içi trafiğinde bu imkansız

    Alıntıları Göster
    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mustafacec -- 1 Şubat 2009; 5:32:51 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.


    antifirizin etkisi, gaz boruları sogutma suyu ile ısıtılıyor, soğutma suyu antifirizden dolayı ısınmayınca stop etme durumu daha erken oluyordu.

    simdiyse dedigim gibi ilk anlari atlatirsan bir daha stop etmiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.


    antifirizin etkisi, gaz boruları sogutma suyu ile ısıtılıyor, soğutma suyu antifirizden dolayı ısınmayınca stop etme durumu daha erken oluyordu.

    simdiyse dedigim gibi ilk anlari atlatirsan bir daha stop etmiyor

    Alıntıları Göster
    Kitim Lovato değil, ancak bahsettiğiniz sorunun aşağı yukarı aynısını ben de yaşamıştım.

    Problem, kalibrasyon ve gaza geçiş ısısının biraz yükseltilmesi ile çözüldü.

    Bence ustanın önerdiği işlemleri yapmadan önce bunu deneyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.


    antifirizin etkisi, gaz boruları sogutma suyu ile ısıtılıyor, soğutma suyu antifirizden dolayı ısınmayınca stop etme durumu daha erken oluyordu.

    simdiyse dedigim gibi ilk anlari atlatirsan bir daha stop etmiyor

    Alıntıları Göster
    benim kafa yine almadı antifiriz mantık olarak donmayı engelledigi icin ısınma daha hızlı ve kolay olmaz mı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.


    antifirizin etkisi, gaz boruları sogutma suyu ile ısıtılıyor, soğutma suyu antifirizden dolayı ısınmayınca stop etme durumu daha erken oluyordu.

    simdiyse dedigim gibi ilk anlari atlatirsan bir daha stop etmiyor





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafacec

    benim kafa yine almadı antifiriz mantık olarak donmayı engelledigi icin ısınma daha hızlı ve kolay olmaz mı?

    quote:

    Orjinalden alıntı: bond777


    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafacec

    Selamlar benim anlamadığım antifiriz ile ne alakası var soğutma sisteminde çatlakmı var ?
    araçda çatlak patlak korozyon yoksa antifiriz donmayı engellediğinden ısınmada daha kolay olacaktır.
    beyin diye bahsettiğin mor parça fotodan tam seçilemiyor regulator olması lazım. onun yerinin pek onemli olduğunu sanmıyorum üzerinde basınç vanası var hortum uzadığı için gaz basıncında düşme varsa biraz basınç arttırırsın olur biter.
    Genelde lpg montajcıları emme manifoltu ile lpg enjectörleri arasındaki gaz borularının ne kadar kısa olursa o kadar sağlıklı olduğunu söylüyorlar doğruluk payı yüksek gibi görülüyor doğru değilse bile mantıklı enjöktörden püskürtülen gaz basınç kaybetmeden manifolta ulaşır.
    ama şöylede birşey düşünüyorum yazın bu problem yoksa sadece kış varsa montaj yeri değişmeden ayar ile düzelebilir gaz basıncı arttırılır biraz olur biter diye düşünüyorum. yalnış varsa ustalar düzeltsin. Sana tavsiyem başka bir lpg ayar servisinde götür göster ama diğer usta böyle dedi deme bakalım ne diyecekler.


    antifirizin etkisi, gaz boruları sogutma suyu ile ısıtılıyor, soğutma suyu antifirizden dolayı ısınmayınca stop etme durumu daha erken oluyordu.

    simdiyse dedigim gibi ilk anlari atlatirsan bir daha stop etmiyor



    Alıntıları Göster
    Benim araçtaki montajda resimdekinin aynısı ve zaten çok farklı bir montajda olmaz. Stop etme sıkıntısı bende de vardı bu haftasonu boğaz kelebeğini temizlettim, bujilerim çok kötü değildi ama usta benzinde sıkıntı çıkarmaz ama tüpde tat vermez değiştirelim dedi değiştirdik. Netice şimdilik geçişlerde stop etmiyor zaten gazı yedikten sonra sıkıntı yok ama bugün sabah geçişte gene baya salladı. Ultranet' in dediği gibi geçiş ısısı ve geçiş zamanı ayarını deneyeceğim artık haftaya kaldı o iş. Geçiş ısısı 30 geçiş zamanı 15 sn. olunca bu tür sıkıntıların azaldığını söylüyolar ama bu ayarları arttırmanın yakıta veya başka bir şeye etkisi olurmu onu bilemiyorum.




  • Regülatörünüzün yerinde bir sorun yok ancak resimden anladığım kadarıyla enjektörleriniz uygun yerlere koyulmamış.Marea motorlarda biz enjektörleri alttan bağlama taraftarıyız(örnek resimler internet sitemizde mevcuttur).Gittiğiniz ustanın size söylediği gibi enjektörlerle manifold a giriş yapılan yer arasındaki mesafenin kısa tutulması gerekmektedir.
    Öncelikle aracınıza iyi bir Lovato servisinde yeniden kalibrasyon attırmanızı tavsiye ederim.Daha sonra,şart olmamakla birlikte enjektörlerinizin yerini değiştirirseniz aracınızdan daha iyi randıman alacağınızı düşünmekteyim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayçeotogaz

    Regülatörünüzün yerinde bir sorun yok ancak resimden anladığım kadarıyla enjektörleriniz uygun yerlere koyulmamış.Marea motorlarda biz enjektörleri alttan bağlama taraftarıyız(örnek resimler internet sitemizde mevcuttur).Gittiğiniz ustanın size söylediği gibi enjektörlerle manifold a giriş yapılan yer arasındaki mesafenin kısa tutulması gerekmektedir.
    Öncelikle aracınıza iyi bir Lovato servisinde yeniden kalibrasyon attırmanızı tavsiye ederim.Daha sonra,şart olmamakla birlikte enjektörlerinizin yerini değiştirirseniz aracınızdan daha iyi randıman alacağınızı düşünmekteyim.
    Sayın ustam peki bu ısı ve zaman ayarları hakkında ne söyleyebilirsin? geçiş zamanını 15 sn üstüne çıkarırsak faydası olurmu veya zararı olurmu? Bendeki 3 aylık atiker ve tüpe geçişlerde arabada ciddi yumulma oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qrbaa -- 2 Şubat 2009; 11:00:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qrbaa

    Sayın ustam peki bu ısı ve zaman ayarları hakkında ne söyleyebilirsin? geçiş zamanını 15 sn üstüne çıkarırsak faydası olurmu veya zararı olurmu? Bendeki 3 aylık atiker ve tüpe geçişlerde arabada ciddi yumulma oluyor.

    Alıntıları Göster
    Ankaradaki LOVATO resmi servisi Damla otogaz, orda yeni yazilimi yuklettim, hararet tam ortadayken gaza geçislerde düzelme oldu ama sıcakık o seviyey gelene kadar stop etmeye devam ediyor

     LOVATO FAST MONTAJ HATASI-(Resim Eklendi)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    Ankaradaki LOVATO resmi servisi Damla otogaz, orda yeni yazilimi yuklettim, hararet tam ortadayken gaza geçislerde düzelme oldu ama sıcakık o seviyey gelene kadar stop etmeye devam ediyor

     LOVATO FAST MONTAJ HATASI-(Resim Eklendi)


    Alıntıları Göster
    LPG konusunda katkida bulunmak isteyenler bu kadar az mi arkadaslar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    LPG konusunda katkida bulunmak isteyenler bu kadar az mi arkadaslar?

    Alıntıları Göster
    Bende anlamadım, geçiş zamanı ve ısısı ile ilgili sorum da havada kaldı. Bi bizim arabalar stop ediyo anlaşılan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qrbaa

    Bende anlamadım, geçiş zamanı ve ısısı ile ilgili sorum da havada kaldı. Bi bizim arabalar stop ediyo anlaşılan

    Alıntıları Göster
    yani illaki su markamı bu markamı diye sormak mi lazim, ben ozaman ona gore konu acayim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bond777

    yani illaki su markamı bu markamı diye sormak mi lazim, ben ozaman ona gore konu acayim

    Alıntıları Göster
    dostum ben de tecrübemle yardımcı olayım....

    Eskişehirdeyim kışın çok sert geçer....

    tartarini marka kitim var ve takalı 25bin km oldu....

    LPG değerlerime gelince..: LPG ECU'suna 3 adet LPG'ye geçiş ayarı yapılabiliyor. ve bu ayarlar aşağıdaki sıraya göre oluyor...yani önce sıcaklık değeri karşılanacak..sonra süre, sonra da devir....

    GEÇEN KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 500 (yani rolanti devri olan 750'nin altında olduğu için bu ayar devre dışı bırakılmış)
    Bu değerler ile geçen sene ben de stop etme sorunu yaşıyordum.... motor ısısı 30 dereceyi geçince lpg'ye geçiyordu. eğer kırmızı ışıkta iken lpg'ye geçiş yapmak isterse kesin stop ediyordu....

    BU KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 1500
    artık, önce 30 derece kriteri sağlanıyor... eğer kırmızı ışıkta beklerken, yada vitesi boşa aldığım bir ana denk gelirse (yani rolantide iken) 30 dereceyi bulduysa bile lpg'ye geçmiyor...ancak ben gaz verirsem ve 1500 devrin üstüne çıkarırsam (ki bu da zaten araba hareket halindeyken yani vitesdeyken oluyor) lpg'ye o anda geçiyor ve böylece stop etme probleminden kurtulmuş oluyorum....

    böyle bir imkan olduğu halde bir çok lpg kiti montajı-ayarı yapan yerin GEÇİŞ DEVRİ'ni iptal ettiğini görüyorum.... montajı yaptığım yere bu geçiş devri ile ilgili soru sorduğumda bile (geçen sene) sorumu geçiştirmişti... bu sene ısrarla ancak devri 1500'e ayarlatabildim... BENCE, KESİNLİKLE BU GEÇİŞ DEVRİ OLAYINI DİKKATE AL.... çünkü, stop etme sorunu, özellikle ilk lpg'ye geçiş esnasında-sırasında araba boşa çıkarsa oluyor.....



    umarım yardımcı olmuşumdur....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maymotdur

    dostum ben de tecrübemle yardımcı olayım....

    Eskişehirdeyim kışın çok sert geçer....

    tartarini marka kitim var ve takalı 25bin km oldu....

    LPG değerlerime gelince..: LPG ECU'suna 3 adet LPG'ye geçiş ayarı yapılabiliyor. ve bu ayarlar aşağıdaki sıraya göre oluyor...yani önce sıcaklık değeri karşılanacak..sonra süre, sonra da devir....

    GEÇEN KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 500 (yani rolanti devri olan 750'nin altında olduğu için bu ayar devre dışı bırakılmış)
    Bu değerler ile geçen sene ben de stop etme sorunu yaşıyordum.... motor ısısı 30 dereceyi geçince lpg'ye geçiyordu. eğer kırmızı ışıkta iken lpg'ye geçiş yapmak isterse kesin stop ediyordu....

    BU KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 1500
    artık, önce 30 derece kriteri sağlanıyor... eğer kırmızı ışıkta beklerken, yada vitesi boşa aldığım bir ana denk gelirse (yani rolantide iken) 30 dereceyi bulduysa bile lpg'ye geçmiyor...ancak ben gaz verirsem ve 1500 devrin üstüne çıkarırsam (ki bu da zaten araba hareket halindeyken yani vitesdeyken oluyor) lpg'ye o anda geçiyor ve böylece stop etme probleminden kurtulmuş oluyorum....

    böyle bir imkan olduğu halde bir çok lpg kiti montajı-ayarı yapan yerin GEÇİŞ DEVRİ'ni iptal ettiğini görüyorum.... montajı yaptığım yere bu geçiş devri ile ilgili soru sorduğumda bile (geçen sene) sorumu geçiştirmişti... bu sene ısrarla ancak devri 1500'e ayarlatabildim... BENCE, KESİNLİKLE BU GEÇİŞ DEVRİ OLAYINI DİKKATE AL.... çünkü, stop etme sorunu, özellikle ilk lpg'ye geçiş esnasında-sırasında araba boşa çıkarsa oluyor.....



    umarım yardımcı olmuşumdur....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: maymotdur

    dostum ben de tecrübemle yardımcı olayım....

    Eskişehirdeyim kışın çok sert geçer....

    tartarini marka kitim var ve takalı 25bin km oldu....

    LPG değerlerime gelince..: LPG ECU'suna 3 adet LPG'ye geçiş ayarı yapılabiliyor. ve bu ayarlar aşağıdaki sıraya göre oluyor...yani önce sıcaklık değeri karşılanacak..sonra süre, sonra da devir....

    GEÇEN KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 500 (yani rolanti devri olan 750'nin altında olduğu için bu ayar devre dışı bırakılmış)
    Bu değerler ile geçen sene ben de stop etme sorunu yaşıyordum.... motor ısısı 30 dereceyi geçince lpg'ye geçiyordu. eğer kırmızı ışıkta iken lpg'ye geçiş yapmak isterse kesin stop ediyordu....

    BU KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 1500
    artık, önce 30 derece kriteri sağlanıyor... eğer kırmızı ışıkta beklerken, yada vitesi boşa aldığım bir ana denk gelirse (yani rolantide iken) 30 dereceyi bulduysa bile lpg'ye geçmiyor...ancak ben gaz verirsem ve 1500 devrin üstüne çıkarırsam (ki bu da zaten araba hareket halindeyken yani vitesdeyken oluyor) lpg'ye o anda geçiyor ve böylece stop etme probleminden kurtulmuş oluyorum....

    böyle bir imkan olduğu halde bir çok lpg kiti montajı-ayarı yapan yerin GEÇİŞ DEVRİ'ni iptal ettiğini görüyorum.... montajı yaptığım yere bu geçiş devri ile ilgili soru sorduğumda bile (geçen sene) sorumu geçiştirmişti... bu sene ısrarla ancak devri 1500'e ayarlatabildim... BENCE, KESİNLİKLE BU GEÇİŞ DEVRİ OLAYINI DİKKATE AL.... çünkü, stop etme sorunu, özellikle ilk lpg'ye geçiş esnasında-sırasında araba boşa çıkarsa oluyor.....



    umarım yardımcı olmuşumdur....


    kesinlikle doğru çozüm lpg geçis devrini yükseltirseniz araç 1500 devire geldiğinde lpg geçer ve stop etme ve sarsıntı olmaz arkadasa katılıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maymotdur

    dostum ben de tecrübemle yardımcı olayım....

    Eskişehirdeyim kışın çok sert geçer....

    tartarini marka kitim var ve takalı 25bin km oldu....

    LPG değerlerime gelince..: LPG ECU'suna 3 adet LPG'ye geçiş ayarı yapılabiliyor. ve bu ayarlar aşağıdaki sıraya göre oluyor...yani önce sıcaklık değeri karşılanacak..sonra süre, sonra da devir....

    GEÇEN KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 500 (yani rolanti devri olan 750'nin altında olduğu için bu ayar devre dışı bırakılmış)
    Bu değerler ile geçen sene ben de stop etme sorunu yaşıyordum.... motor ısısı 30 dereceyi geçince lpg'ye geçiyordu. eğer kırmızı ışıkta iken lpg'ye geçiş yapmak isterse kesin stop ediyordu....

    BU KIŞKİ DEĞERLERİM:
    1. GEÇİŞ ISISI : 30 derece
    2. SÜRE : 25 saniye
    3. GEÇİŞ DEVRİ: 1500
    artık, önce 30 derece kriteri sağlanıyor... eğer kırmızı ışıkta beklerken, yada vitesi boşa aldığım bir ana denk gelirse (yani rolantide iken) 30 dereceyi bulduysa bile lpg'ye geçmiyor...ancak ben gaz verirsem ve 1500 devrin üstüne çıkarırsam (ki bu da zaten araba hareket halindeyken yani vitesdeyken oluyor) lpg'ye o anda geçiyor ve böylece stop etme probleminden kurtulmuş oluyorum....

    böyle bir imkan olduğu halde bir çok lpg kiti montajı-ayarı yapan yerin GEÇİŞ DEVRİ'ni iptal ettiğini görüyorum.... montajı yaptığım yere bu geçiş devri ile ilgili soru sorduğumda bile (geçen sene) sorumu geçiştirmişti... bu sene ısrarla ancak devri 1500'e ayarlatabildim... BENCE, KESİNLİKLE BU GEÇİŞ DEVRİ OLAYINI DİKKATE AL.... çünkü, stop etme sorunu, özellikle ilk lpg'ye geçiş esnasında-sırasında araba boşa çıkarsa oluyor.....



    umarım yardımcı olmuşumdur....

    Alıntıları Göster
    Çok sağol benimde problemim birebir sizin anlattığınız olay ve söylediklerinizde gayet mantıklı stop etmeden çok hafif gaz versem dahi araba topluyor dediğiniz gibi geçiş devrini 1500 yaptığımda zaten gaz veriyo olacağımdan stop etmeyecek ama şöyle bir durum oluyor stop etme sorununu temelden değilde semptomatik çözmüş oluyoruz samsunda bu problemi yaşatacak kadar soğuk olmadığından arabanın normal koşullarda gaz vermeden de geçmesi gerekir diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qrbaa

    Çok sağol benimde problemim birebir sizin anlattığınız olay ve söylediklerinizde gayet mantıklı stop etmeden çok hafif gaz versem dahi araba topluyor dediğiniz gibi geçiş devrini 1500 yaptığımda zaten gaz veriyo olacağımdan stop etmeyecek ama şöyle bir durum oluyor stop etme sorununu temelden değilde semptomatik çözmüş oluyoruz samsunda bu problemi yaşatacak kadar soğuk olmadığından arabanın normal koşullarda gaz vermeden de geçmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: qrbaa

    Çok sağol benimde problemim birebir sizin anlattığınız olay ve söylediklerinizde gayet mantıklı stop etmeden çok hafif gaz versem dahi araba topluyor dediğiniz gibi geçiş devrini 1500 yaptığımda zaten gaz veriyo olacağımdan stop etmeyecek ama şöyle bir durum oluyor stop etme sorununu temelden değilde semptomatik çözmüş oluyoruz samsunda bu problemi yaşatacak kadar soğuk olmadığından arabanın normal koşullarda gaz vermeden de geçmesi gerekir diye düşünüyorum.



    kışın soğuğunda arabanın normal çalışması sadece lpgde değil benzinde bile değişiyor.... Samsunda 8 sene kaldım.... eskişehir kadar olmasa da yine de arabada sorunlar yaşatabilecek (lpg'de) kadar hava soğuyabiliyor... dediğinize katılıyorum... yukarıda anlattığım şekilde, sorun yapay olarak çözülmüş oluyor gibi görünüyor ancak bahsettiğimiz sorunlar eğer yazın özellikle de benzinde de devam ediyorsa sırasıyla şu işlemleri yaptırmanızı yine tecrübeyle tavsiye edebilirim....:

    1. buji kabloları: belli bir omaja sahip olması gerekiyor.... sağlıklı ölçümünü sanayide kim yapar bilmiyorum ama ben benzer bir sorunu benzinde de yaşıyordum... kırmızı ışıkta benzinde de stop ediyor ve 3.vitese kadar arabada sarsıntı da oluyordu.... buji kablolarını değiştirince bu sorun ortadan kalkmıştı...
    2. bujler..
    3. aşırı tıkanmış hava filtresi
    3. lpg filtreleri.. (kimisi 10000 km de değiştiriyor... 40000 km hiç değiştirmeden sorunsuz binen de gördüm...ben 25bin km de değiştirdim....)

    ayrıca, açık hava filtresi gibi motora yönelik ekstra modifiye yapanların da benzer sorunlar yaşadıklarını duymuştum....

    marea için ilk olarak benzin kelebeği derler hemen.... bence işin içinden çıkamayan ustalar hemen suçu bu kelebeğe atıyorlar gibime geliyor.... kelebeği temizletip, hatta değiştirip aynı sorunu yaşayanları da yine gördüm-duydum.....

    Samsun'da ne iş yapıyorsunuz...?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maymotdur

    quote:

    Orjinalden alıntı: qrbaa

    Çok sağol benimde problemim birebir sizin anlattığınız olay ve söylediklerinizde gayet mantıklı stop etmeden çok hafif gaz versem dahi araba topluyor dediğiniz gibi geçiş devrini 1500 yaptığımda zaten gaz veriyo olacağımdan stop etmeyecek ama şöyle bir durum oluyor stop etme sorununu temelden değilde semptomatik çözmüş oluyoruz samsunda bu problemi yaşatacak kadar soğuk olmadığından arabanın normal koşullarda gaz vermeden de geçmesi gerekir diye düşünüyorum.



    kışın soğuğunda arabanın normal çalışması sadece lpgde değil benzinde bile değişiyor.... Samsunda 8 sene kaldım.... eskişehir kadar olmasa da yine de arabada sorunlar yaşatabilecek (lpg'de) kadar hava soğuyabiliyor... dediğinize katılıyorum... yukarıda anlattığım şekilde, sorun yapay olarak çözülmüş oluyor gibi görünüyor ancak bahsettiğimiz sorunlar eğer yazın özellikle de benzinde de devam ediyorsa sırasıyla şu işlemleri yaptırmanızı yine tecrübeyle tavsiye edebilirim....:

    1. buji kabloları: belli bir omaja sahip olması gerekiyor.... sağlıklı ölçümünü sanayide kim yapar bilmiyorum ama ben benzer bir sorunu benzinde de yaşıyordum... kırmızı ışıkta benzinde de stop ediyor ve 3.vitese kadar arabada sarsıntı da oluyordu.... buji kablolarını değiştirince bu sorun ortadan kalkmıştı...
    2. bujler..
    3. aşırı tıkanmış hava filtresi
    3. lpg filtreleri.. (kimisi 10000 km de değiştiriyor... 40000 km hiç değiştirmeden sorunsuz binen de gördüm...ben 25bin km de değiştirdim....)

    ayrıca, açık hava filtresi gibi motora yönelik ekstra modifiye yapanların da benzer sorunlar yaşadıklarını duymuştum....

    marea için ilk olarak benzin kelebeği derler hemen.... bence işin içinden çıkamayan ustalar hemen suçu bu kelebeğe atıyorlar gibime geliyor.... kelebeği temizletip, hatta değiştirip aynı sorunu yaşayanları da yine gördüm-duydum.....

    Samsun'da ne iş yapıyorsunuz...?

    Alıntıları Göster
    Üniversitede çalışıyorum,
    havalar bu ara iyi gidiyor o yüzden havayla pek alakası olduğunu zannetmiyorum, boğaz kelebeğini geçen hafta temizlettim ayrıca bujilerimde çok kötü olmamasına rağmen değiştirdim, hava filtremi temizlettim modifiye yok, tüp daha 3 aylık felan çok km gitmedi yani filitrelerinde sorun olacağını zannetmiyorum, benim düşüncem benzinden gaza geçiş esnasında yakıt gitmiyor yani benzinde gazda 1 sn. civarında püskürtülmeyince bu durum meydana geliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: qrbaa

    Üniversitede çalışıyorum,
    havalar bu ara iyi gidiyor o yüzden havayla pek alakası olduğunu zannetmiyorum, boğaz kelebeğini geçen hafta temizlettim ayrıca bujilerimde çok kötü olmamasına rağmen değiştirdim, hava filtremi temizlettim modifiye yok, tüp daha 3 aylık felan çok km gitmedi yani filitrelerinde sorun olacağını zannetmiyorum, benim düşüncem benzinden gaza geçiş esnasında yakıt gitmiyor yani benzinde gazda 1 sn. civarında püskürtülmeyince bu durum meydana geliyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: qrbaa

    Üniversitede çalışıyorum,
    havalar bu ara iyi gidiyor o yüzden havayla pek alakası olduğunu zannetmiyorum, boğaz kelebeğini geçen hafta temizlettim ayrıca bujilerimde çok kötü olmamasına rağmen değiştirdim, hava filtremi temizlettim modifiye yok, tüp daha 3 aylık felan çok km gitmedi yani filitrelerinde sorun olacağını zannetmiyorum, benim düşüncem benzinden gaza geçiş esnasında yakıt gitmiyor yani benzinde gazda 1 sn. civarında püskürtülmeyince bu durum meydana geliyor.


    bence daha önce dediğim gibi geçiş devrini 1500'e getirtin....

    bu arada ben de 1998-2001 yılları arasında çalışmıştım 19 mayıs üniversitesinde... ingilizce okutmanıydım.... siz?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.