Şimdi Ara

LPG DE ATEŞLEME AVANSI AYARI (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
82
Cevap
3
Favori
35.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    aynı oranda gaza basarak 3300 devirde çıktıysanız. burdan şöyle söylemek yanlış olmaz tahminen %5-10 arasında yakıt tasarufu sağlar

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    aynı oranda gaza basarak 3300 devirde çıktıysanız. burdan şöyle söylemek yanlış olmaz tahminen %5-10 arasında yakıt tasarufu sağlar



    Yakıt tasarrufu sağlamasa bile güç artışı yetti zaten. Özellikle ilk kalkışta aracın motoru benzine göre güçsüz dü şimdi aynı kesinlikle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: utkucay

    aynı oranda gaza basarak 3300 devirde çıktıysanız. burdan şöyle söylemek yanlış olmaz tahminen %5-10 arasında yakıt tasarufu sağlar



    Yakıt tasarrufu sağlamasa bile güç artışı yetti zaten. Özellikle ilk kalkışta aracın motoru benzine göre güçsüz dü şimdi aynı kesinlikle.

    Alıntıları Göster
    benim araçtada düşük devirde bi güç eksikliği hissediiliyor. hatta 2000 devirde gaz yememe sorunu yapıyor ara sıra. araç injeksiyonlu ve avansı ecu ile kontrol ediliyor. iyice bir araştırmak lazım bu olayı benim araç için

    ayrıca araç ile tamir dökümanı nı nerden bulabiliriz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utkucay -- 17 Ağustos 2007; 22:57:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Araç model markaya göre farklılık gösterir. Ben uzun zamandır kendi aracımı bizzat tamir kataloğu ile karşılaştırarak inceledim ve bu sonuca vardım. Asıl mesele LPG montajı yapanların yada motor tamircilerinin bu konuda bişy ler yapıyor olması. Aracı dinomemetreye bağlayıp, ECU sunun çalışmasını ve sensörlerini iyi bilerek müdahele etmek lazım. Mesela ben toyota da işe yarar fayda verir diyemem. Çünkü çok detaylı incelemedim. Belki vuruntu sensörü vardır hiç gerek yoktur..

    Bu konuyu LPG ekipman üreticileri dikkate almalı bence. Fakat kimsenin bu konuda sesi çıkmyor..

    Ayrıca bahsettiğim sensör yanıltma olayı sadece ECU lu araçlarda gerekli, yada ECU lu araçlarda avansı değiştirmenin başka yolu varsa öle yapmak lazım.

    Eski tip distribütörlü araçlarda bu yönteme hiç gerek yok onu zaten ustalar 1 dk da ayarlıyor...

    Yaptığım işlemi sadece 1,6 16V motorlu palio, siena, marea, palio weekend, brava, bravo, albea modelleri için fayda verir ve sadece bu şekilde yapılabilir de diyemem çünkü lpg ye göre ECU prgramı güncellenebilir ve avans haritaları lpg ye göre düzeltilebilir. Çünkü bu araçların motoru ve ECU yönetimi aynı. Ama başka araçlarda bişy diyemem.

    Keşke elimde hepsinin dökümanı olsa da inc elesem

    Alıntıları Göster
    Üstadım sizin aracınız da sanırım bu sensör gaz kelebeğin den sonra ve mutlaka biliyorsunuzdur bu kelebekten motor suyu dolaşmaktadır yani bir nevi motora giren hava ısıtılıyor ayni zamanda da kelebeğin soğuk havalar dan korunması sağlanıyor kelebekten geçen motor suyunu baypas ederek de bir deneme yapabilirsiniz.Nasıl temel de elektrik oduğunu yakalamışım.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Araç model markaya göre farklılık gösterir. Ben uzun zamandır kendi aracımı bizzat tamir kataloğu ile karşılaştırarak inceledim ve bu sonuca vardım. Asıl mesele LPG montajı yapanların yada motor tamircilerinin bu konuda bişy ler yapıyor olması. Aracı dinomemetreye bağlayıp, ECU sunun çalışmasını ve sensörlerini iyi bilerek müdahele etmek lazım. Mesela ben toyota da işe yarar fayda verir diyemem. Çünkü çok detaylı incelemedim. Belki vuruntu sensörü vardır hiç gerek yoktur..

    Bu konuyu LPG ekipman üreticileri dikkate almalı bence. Fakat kimsenin bu konuda sesi çıkmyor..

    Ayrıca bahsettiğim sensör yanıltma olayı sadece ECU lu araçlarda gerekli, yada ECU lu araçlarda avansı değiştirmenin başka yolu varsa öle yapmak lazım.

    Eski tip distribütörlü araçlarda bu yönteme hiç gerek yok onu zaten ustalar 1 dk da ayarlıyor...

    Yaptığım işlemi sadece 1,6 16V motorlu palio, siena, marea, palio weekend, brava, bravo, albea modelleri için fayda verir ve sadece bu şekilde yapılabilir de diyemem çünkü lpg ye göre ECU prgramı güncellenebilir ve avans haritaları lpg ye göre düzeltilebilir. Çünkü bu araçların motoru ve ECU yönetimi aynı. Ama başka araçlarda bişy diyemem.

    Keşke elimde hepsinin dökümanı olsa da inc elesem




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Üstadım sizin aracınız da sanırım bu sensör gaz kelebeğin den sonra ve mutlaka biliyorsunuzdur bu kelebekten motor suyu dolaşmaktadır yani bir nevi motora giren hava ısıtılıyor ayni zamanda da kelebeğin soğuk havalar dan korunması sağlanıyor kelebekten geçen motor suyunu baypas ederek de bir deneme yapabilirsiniz.Nasıl temel de elektrik oduğunu yakalamışım.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Araç model markaya göre farklılık gösterir. Ben uzun zamandır kendi aracımı bizzat tamir kataloğu ile karşılaştırarak inceledim ve bu sonuca vardım. Asıl mesele LPG montajı yapanların yada motor tamircilerinin bu konuda bişy ler yapıyor olması. Aracı dinomemetreye bağlayıp, ECU sunun çalışmasını ve sensörlerini iyi bilerek müdahele etmek lazım. Mesela ben toyota da işe yarar fayda verir diyemem. Çünkü çok detaylı incelemedim. Belki vuruntu sensörü vardır hiç gerek yoktur..

    Bu konuyu LPG ekipman üreticileri dikkate almalı bence. Fakat kimsenin bu konuda sesi çıkmyor..

    Ayrıca bahsettiğim sensör yanıltma olayı sadece ECU lu araçlarda gerekli, yada ECU lu araçlarda avansı değiştirmenin başka yolu varsa öle yapmak lazım.

    Eski tip distribütörlü araçlarda bu yönteme hiç gerek yok onu zaten ustalar 1 dk da ayarlıyor...

    Yaptığım işlemi sadece 1,6 16V motorlu palio, siena, marea, palio weekend, brava, bravo, albea modelleri için fayda verir ve sadece bu şekilde yapılabilir de diyemem çünkü lpg ye göre ECU prgramı güncellenebilir ve avans haritaları lpg ye göre düzeltilebilir. Çünkü bu araçların motoru ve ECU yönetimi aynı. Ama başka araçlarda bişy diyemem.

    Keşke elimde hepsinin dökümanı olsa da inc elesem


    Alıntıları Göster
    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 18 Ağustos 2007; 0:10:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..

    Alıntıları Göster
    Performans artı diyorsunuz doğrudur yakıtın artıp artmadığı önemli.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Performans artı diyorsunuz doğrudur yakıtın artıp artmadığı önemli.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..


    Alıntıları Göster
    Dün sanayide LPG ustasıyla çay içiyoduk. Ona dedim oda LPG ye göre avansa gerek yok dyor benzinde iyi çalışıyosa lpg de sorun olmaz dyor. Sen bırak onu dedim distribütörlü araçlara avan ayarı yapıyonuzmu dedim yapıyoz dedi. E ne oluyo o zaman dedim. Avansı çok fazla yaparsan yakıt artar güç de düşer dedi. E güç artıyosa ne olur dedim. Max güç olduğu nokta avansın tam ayarında old noktadır ve yakıtın azalması lazım değilmi dedim. Tabi dedi azalır dedi. Avans az ise de yakıt artar güç düşer dedi. ZAten ben de o mantıkla avansı ayarlama ihtiyacı duydum.

    Ykıtın artıp artmadığının zamanla görcez....Buraya mutlaka yazarım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Dün sanayide LPG ustasıyla çay içiyoduk. Ona dedim oda LPG ye göre avansa gerek yok dyor benzinde iyi çalışıyosa lpg de sorun olmaz dyor. Sen bırak onu dedim distribütörlü araçlara avan ayarı yapıyonuzmu dedim yapıyoz dedi. E ne oluyo o zaman dedim. Avansı çok fazla yaparsan yakıt artar güç de düşer dedi. E güç artıyosa ne olur dedim. Max güç olduğu nokta avansın tam ayarında old noktadır ve yakıtın azalması lazım değilmi dedim. Tabi dedi azalır dedi. Avans az ise de yakıt artar güç düşer dedi. ZAten ben de o mantıkla avansı ayarlama ihtiyacı duydum.

    Ykıtın artıp artmadığının zamanla görcez....Buraya mutlaka yazarım.

    Alıntıları Göster
    yakıt ile ilgili merakla bekliyoruz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: utkucay

    yakıt ile ilgili merakla bekliyoruz?

    Alıntıları Göster
    MERABALAR BAŞTAN SONA KADAR FORMU OKUDUM.
    SAYIN 1999 SİENA YATIKLARINIZ ÇOK ÖNEMLİ EVET MAALESEF ÜLKEMİZDE ARTIK USTALAR YOK SADECE MONTAJCILAR VAR.AL YENİ Yİ TAK ,ESKİSİ ÇÖPE MANTIĞI VAR BÜTÜN SERVİSLERDE .
    İZLENİMLERİNİ DİKKATLE TAKİP EDİYORUM HERKESE SAYGILAR.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozdem07

    MERABALAR BAŞTAN SONA KADAR FORMU OKUDUM.
    SAYIN 1999 SİENA YATIKLARINIZ ÇOK ÖNEMLİ EVET MAALESEF ÜLKEMİZDE ARTIK USTALAR YOK SADECE MONTAJCILAR VAR.AL YENİ Yİ TAK ,ESKİSİ ÇÖPE MANTIĞI VAR BÜTÜN SERVİSLERDE .
    İZLENİMLERİNİ DİKKATLE TAKİP EDİYORUM HERKESE SAYGILAR.

    Alıntıları Göster
    merhaba kardeşim benimde öyle bir sorunum olmuştu gerçekten 90 geçtiğinde performans düşüklüğü gözle görülebiliyordu ve araba teklemeye başladı ve yığılmalar yaptı ustaya götürdüm bujilere avans ayarı yaptı lgpde bu ayarı yapman gerekir dedi aracımda sıralı sistem mevcut




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yakamozcuk

    merhaba kardeşim benimde öyle bir sorunum olmuştu gerçekten 90 geçtiğinde performans düşüklüğü gözle görülebiliyordu ve araba teklemeye başladı ve yığılmalar yaptı ustaya götürdüm bujilere avans ayarı yaptı lgpde bu ayarı yapman gerekir dedi aracımda sıralı sistem mevcut

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yakamozcuk

    merhaba kardeşim benimde öyle bir sorunum olmuştu gerçekten 90 geçtiğinde performans düşüklüğü gözle görülebiliyordu ve araba teklemeye başladı ve yığılmalar yaptı ustaya götürdüm bujilere avans ayarı yaptı lgpde bu ayarı yapman gerekir dedi aracımda sıralı sistem mevcut



    aracın ne marka model ? ayarını nasıl yaptılar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..

    Alıntıları Göster
    Sn Siena aracınızı sabahları benzin ile çalıştırdığınız da bu havalar da soğuk motor da ilk çalışmada devir 1200 d/d civarı olması gerek sizden bir konuya dikkat etmenizi ve bizim ile paylaşmanızı rica edeceğim 1 k direci bağladıktan sonra bahsettiğim andaki motor devrin de bir yükselme veya düşme oldumu dikkat ettiniz mi? Bence daha yüksek devir de çalışacak.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Sn Siena aracınızı sabahları benzin ile çalıştırdığınız da bu havalar da soğuk motor da ilk çalışmada devir 1200 d/d civarı olması gerek sizden bir konuya dikkat etmenizi ve bizim ile paylaşmanızı rica edeceğim 1 k direci bağladıktan sonra bahsettiğim andaki motor devrin de bir yükselme veya düşme oldumu dikkat ettiniz mi? Bence daha yüksek devir de çalışacak.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Evet ii yakalamışınız. Sensörün yerini bizim araçlar için biliyorum Benzin buharı selenoidinin hemen altında ve manifoldun ortasında sayılır. suyu kesmeyi sensörü soğuk tutmak için sölediysen başka sorunlara yol açar bence. Ayrıca manifold metal olduğundan motorun ısısını kendi üzerine alıyor ve sensörün gerçekten fazla ısınmasına yol açıyor. Bu problemi çözmek için sonraki modellerde plastik manifold kullandılar. Gaz kelebeğinin ısıtmasını kesmek başka sorunlara yol açar. Oradaki mekanizmada hava içindeki su buharının yoğunlaşması ile su oluşmasın dye yapılmış yoğunlaşan su buz da tutabilir. Zaten motorun hiç bir düzeneğine dokunmadan sadece ECU yu yanıltmak istedim ve oldu bence. İçeri giren havayı planlanandan daha soğuk yaparsak başka sorunlar çıkar bence.

    Bakalım zaman gösterecek sorun mu olacak ii mi olacak.

    LPG ustaları bişy biliyodur dye buraya yazdım. hani benim bilmediğim bişy yaparlar elbette dye ama bişy çıkmadı. Voltran konusunda C. Atasever yazmış bi tek cevap o da ustalara sordum karbüratörlüde yapılıyor ayar ama enjeksiyonlulara avans ayarı yapmıyolarmış demiş..


    Alıntıları Göster
    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..

    Alıntıları Göster
    İlk çalıştırma da bence az da olsa hava sıcaklığını da işe katıyordur.Ama motor suyu sıcaklığı ile oynayarak rolanti yükseltme olayı pratikte de işe yarayabilir.Rolantisi düşük araçları bir potansiye metre ile halledilebilir bence.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..

    Alıntıları Göster
    Hocam helal olsun sana yaa
    tebrik ediyorum gercekten sorgulamalarin ve azmin icin...

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..

    Alıntıları Göster
    Rolantiyi 50-100 d/d motor suyu sıcaklığı ile oynayarak yükseltmek için su sıcaklığı ile 25-30 derece civarın da bir oynama gerekebilir saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Rolantiyi 50-100 d/d motor suyu sıcaklığı ile oynayarak yükseltmek için su sıcaklığı ile 25-30 derece civarın da bir oynama gerekebilir saygılar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Bu olaya dikkat ettim tabii.

    Emilen hava sıcaklığına göre relantinin üst deviri ni değil alt devirini ayarlıyor. O da şöle ; eğer bu sensörü arızaya alırsa gene aynı 1200 devir de ilk anda sonra ısınınca 900 de tutuyor sadece bu oluyor. onu da arızaya alırsa. Arızaya almazssa ve bu yaptığım işten sonra soğukken 1200 devir sıcakken 700 civarı oluyor önceden de böleydi zaten. Yani soğuk çalıştırmada relanti eskisi gibi bişy değişmedi.


    Ancak; relanti devrini yükseltmek yada düşürmek için motor soğutma suyu sıcaklığı bilgisini kullanıyor. Daha önce termostadın üzerindeki motor soğutma suyu sensörüne de müdahele ettim sıcak gösterince soğukta bile relantiyi yükseltmedi. Soğuk gösterince sıcakda bile relantiyi yüksek tuttu.

    Ben avansı bu sensöre göre ayarladığını bulana kadar çok uğraştım. Tamir kitabında baya detaylı anlatıyor ama şu sensörün bilgisine göre bu yapılır demiyor. Çok uğraştırdı beni..


    Alıntıları Göster
    relantiyi yükseltmeye gerek yokki gayet güzel çokrahat çalışıyor. Benim aracın relantisi benzinli iken de 700 de idi zaten.

    Kışın arabanın camları buz tuttuğu zamanlarda 1200 devirde çalışır dı 700 e inerdi ısınınca. Şİmdi 1000 devirde çalışıyor 700 e iniyor ısınınca.

    Önceki msj da ilk çalıştırmada 1200 de çalışıyor derken normalde olduğu gibi çalıştığını anlatmak için yazdım. herkesin aynı değil sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    relantiyi yükseltmeye gerek yokki gayet güzel çokrahat çalışıyor. Benim aracın relantisi benzinli iken de 700 de idi zaten.

    Kışın arabanın camları buz tuttuğu zamanlarda 1200 devirde çalışır dı 700 e inerdi ısınınca. Şİmdi 1000 devirde çalışıyor 700 e iniyor ısınınca.

    Önceki msj da ilk çalıştırmada 1200 de çalışıyor derken normalde olduğu gibi çalıştığını anlatmak için yazdım. herkesin aynı değil sanırım.

    Alıntıları Göster
    Rolanti sorunu olan araçlar için böyle bir şey yazdım.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    relantiyi yükseltmeye gerek yokki gayet güzel çokrahat çalışıyor. Benim aracın relantisi benzinli iken de 700 de idi zaten.

    Kışın arabanın camları buz tuttuğu zamanlarda 1200 devirde çalışır dı 700 e inerdi ısınınca. Şİmdi 1000 devirde çalışıyor 700 e iniyor ısınınca.

    Önceki msj da ilk çalıştırmada 1200 de çalışıyor derken normalde olduğu gibi çalıştığını anlatmak için yazdım. herkesin aynı değil sanırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhannn

    Rolanti sorunu olan araçlar için böyle bir şey yazdım.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    relantiyi yükseltmeye gerek yokki gayet güzel çokrahat çalışıyor. Benim aracın relantisi benzinli iken de 700 de idi zaten.

    Kışın arabanın camları buz tuttuğu zamanlarda 1200 devirde çalışır dı 700 e inerdi ısınınca. Şİmdi 1000 devirde çalışıyor 700 e iniyor ısınınca.

    Önceki msj da ilk çalıştırmada 1200 de çalışıyor derken normalde olduğu gibi çalıştığını anlatmak için yazdım. herkesin aynı değil sanırım.


    Alıntıları Göster
    İyi fikir

    Ama relanti sorunlu ise ise belli olmasa da üst devirlerde de sorun vardır. belli olmaz ama yakıt sarfı ve güç düşüklüğü olarak ortaya çıkar da anlaşılmayabilir sadece relanti prblemi zannedilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 19 Ağustos 2007; 19:34:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    İyi fikir

    Ama relanti sorunlu ise ise belli olmasa da üst devirlerde de sorun vardır. belli olmaz ama yakıt sarfı ve güç düşüklüğü olarak ortaya çıkar da anlaşılmayabilir sadece relanti prblemi zannedilir.

    Alıntıları Göster
    bu gün biraz yolculuk yaptım gaz almamıştım iyice bitsin de 20 ytl lik alıp ne kadar gidiyo dye bakacam dye. Eve 5 km kala gaz bitti çekişden yığılmalardan belli oldu. neyse debriyaja basıp benzine geçtim. Sonra farkettim ki araç benzinde de eskisine göre daha seri. hem alt devirlerde hem üst devirlerde daha güzel. Alaaalaaa acaba araçta bi sorun vardı da tesadüfen onu mu halletmiş olduk dye düşünmeye başladım.

    Bu aralar çok oynadım artık karıştırıyorum ne yapınca nasıl çekiyodu. Bir müddet böle bincem iyice bu duruma alışayım. sonra direnci iptal edip deneyecem durum daha ii anlaşılır.

    Bakalım biraz gaz alıp bu haliyle deneyeyim.

    Bence Fiatın metal manifoldlu olanlarında manifoldun ısınması ile sensör hava sıcaklığını olduğundan fazla gösteriyor. Ben bu hatayı düzeltmiş oldum galiba. Zaten sonraki modellerinde manifold plastik ve sensorün ısınmasına yol açmaz bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    bu gün biraz yolculuk yaptım gaz almamıştım iyice bitsin de 20 ytl lik alıp ne kadar gidiyo dye bakacam dye. Eve 5 km kala gaz bitti çekişden yığılmalardan belli oldu. neyse debriyaja basıp benzine geçtim. Sonra farkettim ki araç benzinde de eskisine göre daha seri. hem alt devirlerde hem üst devirlerde daha güzel. Alaaalaaa acaba araçta bi sorun vardı da tesadüfen onu mu halletmiş olduk dye düşünmeye başladım.

    Bu aralar çok oynadım artık karıştırıyorum ne yapınca nasıl çekiyodu. Bir müddet böle bincem iyice bu duruma alışayım. sonra direnci iptal edip deneyecem durum daha ii anlaşılır.

    Bakalım biraz gaz alıp bu haliyle deneyeyim.

    Bence Fiatın metal manifoldlu olanlarında manifoldun ısınması ile sensör hava sıcaklığını olduğundan fazla gösteriyor. Ben bu hatayı düzeltmiş oldum galiba. Zaten sonraki modellerinde manifold plastik ve sensorün ısınmasına yol açmaz bence.

    Alıntıları Göster
    fiatın başka tip motorlu araçları ve başka marka araçlarda farklı sonuçların çıkabileceğini göz önünde bulundurmak lazım. Deneyen en iyi nasıl ise karar verip öle kullanmalı. Ben faydalı oldu dyorum ama benim aracın motoru için denedim. Başka motorlar için bişy diyemem.

    LPG ekipman firmaları bu duruma bi cevap vermeli bence. Ben olsam yalandan da olsa ECU motorun gaz kelebeği açıklığını algıladığı ve motorun olması gereken devri ile karşılaştırıp devir düşük ise devir en az yakıt püskürtmesi ile en yüksek olacağı avans ve pskürtme zamanlamasını sürekli deneyerek takip eder ve farklı zamanlarda farklı devirlerde başka zamanlara göre farklı avanslar verir. Yakıt lpg olsa da gaz kelebeği açıklığına göre en yüksek deviri bulana kadar avans ayarını otomatik yapar derdim. Ama diyemiyolar. Çünkü ECU ların çoğunluğu önceden çizilmiş avans haritalarını takip ediyor. Yani duruma göre hareket etmiyor.

    Çok kızıyorum böle kimsenin bilmediği şeylere..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.