Şimdi Ara

LPG DE ATEŞLEME AVANSI AYARI (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
82
Cevap
3
Favori
35.848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Arkadaşlar bu konuda nihai sonuca ulaştım. Lpg ye göre avans ayarı yapılması gerektiği fikrine lpg nin yanma hızının benzinden yavaş olması nedeniyle kapılmıştım. sonra emilen hava soğuk olursa ECU avansı arttırır ve ateşlemeyi daha erken yapar dye emilen hava sensörüne müdahale ederek emilen havayı soğuk gösterdim ama çekiş düştü. Sonra bir sürü test ve deney yaparaka emilen havayı sıcak gösterdiğimde çekişin daha ii olduğunu farkettim. Belli bir değerde kaldım ve o şekilde kullanıyordum. Sonra bir arkadaşımın sorusu üzerine buji kablolarıma yoğunlaştım ve drençlerinin çok fazşa olduğunu ölçtüm . Bodrumda duran eski orj kablolarımı tamir edip ölçtüm ve diren.leri çok daha düşük ve özelliklerinin üstün olduğunu farkedince orj lleri taktım. çekiş ilk etapda düştü sebebini annamaya çalışırken ders notlarıma ve çeşitli kaynaklara bakarken motora emilen hava soğuk olduğunda avansın ECU tarafından arttırılmayıp azaltıldığını emilen hava sıcak ise avansın arttırılarak ateşlemenin daha erken yapıldığı bilgisini tazeledim ki yannış hatırlıyomuşum. Tabi nolcak motor öğretmeni aşçıların berberlerin dersine girerse meslek te körelir. bu kaçınılmaz sonuç. Neyse orj buji kablolarının direnci düşük olduğu için ateşleme anında daha kaliteli bir buji çakması sonucu alev çekirdeği çok sıcak oluyıor ve yanma hızı arttğından avans fazla geliyor yani ateşleme erken oluyordu ki vuruntu hissettim ve motor soğukken hava da soğukken avansı ECU düşürüyor ama benim taktığım drenç nedeniyle olması gereken yere kadar düşürmeyip vuruntuya sebep oluyordu. Sonra direnç deneylerine tekrar başladım ve ulaştığım sonuç orj hali en iyi sonucu veriyor.

    Yani motorda ateşleme kalitesi düşükse avansı arttırıp ateşlemeyi erken başlatmak faydalı ama herşey orj ise buji ve kabloları ve bobin iyi ise Emilen hava sıcaklığını değiştirmek gereksiz. Emilen hava sıcaklık sensörüne paralel bağlayıp kullandığım drenci söktüm ve orj fabrikada takılan buji kabloları ile en üst verimi verdi.. ECU lu araçlarda özellijkle orj buji ve kablo çok önemli demekki

    Ayrıca orj dye önceden satın aldığım kabloların yan sanayi olması ve 46 ytl paramın çalınmış olması ve 1 sene bana fazla ayakıt yaktırması sonucu oluşan zararımdan dolayı sorumlulara hakkımı helal etmeyip alacağım var dyorum.. Şimdi de tamir ettiğim kabloların yerine orj fiat lancia nın orj kablosunu arıyorum ama parçacılarda en dandikleri var

    Fiatın kullandığı orj buji kablosunun özelliklerini;

    En ortada cam elyaf iplik ısı oluşturmaz yanmaz ve dayanıklı manyetik alandan etkilenmez

    Üzerine kaplanmış ferromagnetik madde ki 1,5mm çapında dır bunun üzerine rezistans teli sarılır ve sarım işlemi nedeniyle üzerinden geçen gerilime ters indiksiyon akımı oluşmasını engeller. Zaten kablodan akan akım max 50 mA bide ters indiksiyon akımı olursa iice düşüyor. Akım düşük ama gerilim yüksek en az 10 bin volt ki bu da baya bi manyetik alan oluşturup güçlü bir ters indiksiyona sebep oluyor.ferromagnet yerine yan sanayilerde plastik kullanmışlar.

    ferromagnetin üzerine reziztans teli sarılı 1 m kabloda 1 K ohm drenç olmalı. Ki drençsiz olursa parazite sabep olup ECU nun sensörlerden aldığı sinyalleri karıştırır. Yan sanayilerde mesela doduco markada 13,8 mi öle bi direnç var

    Bunun üzrinde 2 mm kalınlıkda kırmızı silikon kaplı. yüksek gerimi iyi yalıtıp 200 derece ısıya dayanıklı.

    En üstte kauçuk kılıf var siyah renkde ve benzine yağa çekme kesme gibi olaylara dayanıklı.

    orj dye yan sanayi firması arkadaşıma 4 m kablo yooladı o da yarısını bana yolladı ki kabloyu görünce hakkaten güldüm yanii. tv anten kablosunun siyahı sadece

    Öncelikle: @ 1999 Siena 16 16V nickli arkadaşım harika çalışmanızı bizler ile paylaştığınızdan dolayı minnettarım, çok teşekkurler.
    ve diğer tüm forum arkadaşlarımdan konuyu hortlattığım için özür diliyorum ancak ne yapayımki yazma gereği duydum kendimce.

    ben elektronik tamircisiyim (rd.tv. tam.) meslegim gereği mekanik tamirde var. ve hatta elektronik ve yarı elektronik mekanikler.
    palio 1.4 aracımın avans ayarına mudahala edebilmek için konu arar iken açtıgınız bu topigi buldum (nette buldugum en iyi ve eyitici konu bu) benim için çok faydalı bilgiler buldum burada ve konuya mesaj yazarak hortlatmakla bir cok kişiyede faydalı olacağı kanaatindeyim.

    1-böyle bir işe başlamadan önce moturun tüm donanımları yani ECUnun algılayıcılarının, ateşleme tertibatının ve yakıt hava karışım bölümünün incelenip, dogru çalışıp çalışmadığının iyice kontrol edilmesi gerektiğini ögrendim. ki galiba siz bunu yapmamişsınız ancak ben bunuda sizden ögrendim.

    2-dirençler parelel bağlanarak nasıl hesaplanıyor belki biliyorsunuzdurda tekrar bir gözden gecirip düşünün, bir PTC veya NTC ile parelel bir direnç bağlamak ve onu hesaplamak imkansız. heleki bunu ECU hiç yapamaz.Kesinlikle PTC ye parelel direnç bağlamak yerine aynı sıcaklıkta farklı degerler veren 1 adet PTC kullanmalıydınız.

    3-ECU her nekadar motorun calışmasına göre yakıt karışımını ve avansı hesaplasada UNUTMAYINKİ ECUnun hesapladığı yakıt benzin buda demek oluyorki TEORİNİZ doğru
    mutlaka LPG için AVANSa bir modifikasyon gerekli çünkü önce ateşleme sonra kontrol.

    ve son olarak konuyu dikkatlice okuyup uygulama yapçak arkadaşlar; @merruse arkadaştan aşagıda bir alıntı var DİKKAT asla oradaki dişlere dokunmayın çünkü bir diş arttırmak veya eksiltmek 10 turda 10 diş 20 turda 20 1000 turda 1000 diş demek buda motor asla çalışmayacak ve hatta netiçesi çok kötü olaçaktır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: merruse


    Şimdi. Bu noktada, eğer aracınızın avans değerini ECU ya müdahale etmek istemiyrosanız elinizde sadece tek şansınız var o da krang pozisyon sensörünün konumunu değiştirmek. Onun dışında harici olarak gerçekleştirilebilecek basit bir yöntemi yok. Bu alet nasıl çalışır? Manyetiktir. Kranga bağlı olan dişlideki dişleri tek tek sayar. Genellikle 36-1 yada 72-1 dişli kullanılır. Bunların anlamı şu, dişlideki 36 olması gereken diş sayısından birisi yoktur. Ancak dişlerin konumu 36 dişe göre ayarlanmıştır. Biraz karışık bir cümle oldu farkındayım. Basitleştirelim. Elinizde 36 dişe sahip bir dişli olduğunu düşünün, bunlardan birisini kırın. Kalır 35 diş. İşte bu 36-1 dişlinin görünümü aynen onun gibi olacaktır. Amacı nedir? krang döndükçe CPS bu dişlileri tek tek sayar. Dedikya manyetik diye, her dişli geçtiğinde sonraki boşlukta AC akım oluşacağından aslında 36 hz lik bir sinyal göndermesi gerekir. Oysa 35 dişli olduğu için arada sinyal olmadığı zaman orada sinyal gönderemeyeceği için oranın marker noktası yani üst ölü nokta olduğu anlaşılır. Fordlarda falan genelde 36-1 dişli kullanılıyor. İtalyanlarda gene aynı mantıkla işleyen 72-1 dişli kullanılıyor. Bunların arasındaki fark, birini 360/36=10 derecelik stepler halinde üst ölü noktayı belirlemesi, diğerinin 360/72=5 derecelik stepler halinde üst ölü noktayı belirleyebilmesi.




  • konu hala güncel mi acaba
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.