Şimdi Ara

LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
6
Favori
18.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Biraz önce araştırırken farkettim.Programda enjektör tipini 3 ohm olarak seçmişim.Benim araçtaki enjektörler bobinler kırmızı renk ve kütüğü siyah renkli olanlardan.
    Bu model sanırım AHC 3 OHM diye geçiyor. Programda çok fark edermi acaba.Yanlış milisaniye okuma falan??

    Alıntıları Göster
    sorularının cevabını aldığında burda ki herkes için çok faydalı olacak bence bu soruyuhttp://forum.donanimhaber.com/m_68323587/tm.htm burda ki konuda sor cevabını alacaksındır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    sorularının cevabını aldığında burda ki herkes için çok faydalı olacak bence bu soruyuhttp://forum.donanimhaber.com/m_68323587/tm.htm burda ki konuda sor cevabını alacaksındır

    Alıntıları Göster
    biraz önce enjektörlere baktım.Kütükte AHC 3 ohmyazıyor.Programdan enjektörleri AHC 3 Ohm yapınca araba temelli sapıttı.
    Tekrar atiker 3 Ohm olarak değiştirdim.

    Ecu reset yaptım.Tüm map tablosu 130 gibi değerlere döndü.Araç STOP etti.
    Değerlerin tümünü seçip önce %5 Sonra tekrar %5 yani toplam %10 arttırınca stop kesildi.
    İşin garip tarafı araç bu kez benzinde rolenti dalgalanması yapmaya başladı.LPG şöyle böyle çalışıyor.
    Sanırım yapmaya çalıştığım ayarlar aracın kendi Map haritasını bozdu.
    Ne yapmamı önerirsiniz





    bu benzinde çalışırken


     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu


    bu da LPGde çalışırken

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu


    Burada da ecu resetledikten sonra NOZZLE ölçüsünün eski haline geldiğini görebilirsiniz.

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    sorularının cevabını aldığında burda ki herkes için çok faydalı olacak bence bu soruyuhttp://forum.donanimhaber.com/m_68323587/tm.htm burda ki konuda sor cevabını alacaksındır

    Alıntıları Göster
    şu an fazla zamanım yok o yüzden detaya giremicem ama dikkatimi çeken 1 2 husus var.
    enjektörleriniz "ahc 3 ohm". onu seçip kalibrasyon yapmanız lazım.
    regülatörden enjektör kütüğüne giden hortum baya uzun sanırım.
    regülatör basıncı yüksek.
    benzin msleri bana yüksek geldi. gazda daha da yükselmesi lpgde fakirde kaldığını gösterir.
    uygun bir saatte güzel bir açıklama yazacağım. ona uygun kalibrasyon yaparsanız sorun büyük ihtimalle çözülecek. 2. bir alternatif te nozulları büyükmek gibi görünüyor.

    umarım üründen memnun kalmışsınızdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    şu an fazla zamanım yok o yüzden detaya giremicem ama dikkatimi çeken 1 2 husus var.
    enjektörleriniz "ahc 3 ohm". onu seçip kalibrasyon yapmanız lazım.
    regülatörden enjektör kütüğüne giden hortum baya uzun sanırım.
    regülatör basıncı yüksek.
    benzin msleri bana yüksek geldi. gazda daha da yükselmesi lpgde fakirde kaldığını gösterir.
    uygun bir saatte güzel bir açıklama yazacağım. ona uygun kalibrasyon yaparsanız sorun büyük ihtimalle çözülecek. 2. bir alternatif te nozulları büyükmek gibi görünüyor.

    umarım üründen memnun kalmışsınızdır.

    Alıntıları Göster
    merhaba ugurtelefon

    1 ile işaretlediğim yer rpmi doğru okumak için gerekli. bende çift bobin seçili. montajcım enjektör tipini yanlış ayarlamış bunu da yanlış yapmış olabilir. gerçi babin ve etrafına bakınca bir kablo bağlantısı gözükmüyor. rpm sinyalini nerden aldı tam bilmiyorum ama emin olmamakla birlikte rpm'i çift yada tek bobin de doğru okuyorsanız o şekilde bırakmanızı öneriyorum. burda kritik olan enjektör tipi. sizinki de ahc 3 ohm. onu seçmeniz lazım. enjektör tipi değişince ayar sıfırlanır. tekrar ayar+kalibrasyon yapmanız gerekir.

    2 ilk ve her çalışmada benzinden gaza geçiş şartlarıdır. rpm yükselirken 35 derece 5 saniye yi tavsiye ederim yaz kış.

    3 burda bir sıkıntı var. regülatörden enjektör kütüğüne/gaz filtresine giden hortum gereğinden fazla uzun olabilir. regülatörde ısınan gaz enjektörlere gidene kadar tekrar soğuyor. diğer ihtimalde filtredeki sıcaklık sensöründe bir sıkıntı olabilir. sabah soğuk motorda ikisi de aynı dereceyi gösteriyorsa hortum ihtimali daha fazla. mesela benim arabada regülatör 85 derece iken gaz 50-55 derece civarında oluyor.

    4 gerçekte rölantide benzin enjeksiyon süresinin ne olduğunu en iyi gerçek bir vw ustası(araç polo olduğu için) bilir. ben opelim için öyle bir ustayı 6 ay arayıpta buldum ankarada. bana dediği x16xel için rölantide sağlıklı motorda benzin enjeksiyon süresi 2,9-3,1ms gibi olur dedi. ben de de 4e yakındı nedeni de motorsuyu sıcaklık sensörünün arızalı hava filtresinden boğaz kelebeğine giden plastik hortumdaki sensörün kablolarının kısa devre olması idi. bunları düzeltince 3,1e indi. size tavsiyen bu değerleri bir şekilde öğrenmeye bakın. aracı işi bilen birinin yerinde makinaya bağlatın. sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığından emin olun çünkü bazen araçtaki bir arızanın nedeni lpg montajında aranıyor. obd cihazınız olmadığı için doğru ayar için tek doneniz benzin enj. süreleridir o yüzden buraya dikkat.
    bir sanraki resimde de aynı yer 4 le işaretli ve map haritası hatalı olduğu için araç gaza geçince benzin enj. süreleri artıyor yani araç fakirde ve benzin ecüsü daha fazla yakıt göndermeye çalışıyor.
    mutlaka ve mutlaka benzinle çalışmadaki ms ne ise gaza geçince de benzin ms o olacak. bu rakamlar sürekli değiştiği için birebir yakalayamazsınız ama sırıtmayacak şekilde birbirine yaklaştırabilirsiniz map haritası üzerinde değişiklik yaparak. map değerlerini enter tuşuna basarak değiştirebilirsiniz. yüzde yada mutlak cinsten. 10 yazarsanız 10 artar -10 yazarsanız 10 azalır. map haritasındaki değerler büyüdükçe gaz enjeksiyon miktarı artar. dolayısıyla da benzin ecüsünün lpg de benzin enjeksiyon sürelerini kısaltmaya başladığı görülür.

    5 regülatör basıncınız yüksek. standart kitlerde 1 bar tavsiye edilir. regülatörün ortasında alyan girecek bir yer vardır. oraya alyanı sokun saat yönünde yada tersi yönde döndürerek regülatör basıncınızı gazla çalışırken 1-1,05 bar aralığına getirin. benzine geçince regülatör basıncı artabilir ona takılmayın.
    regülatör basıncı değişince 1 2 nolu ayarları değiştirmenize gerek yok ama kalibrasyon gerekir. çünkü gaz ecusu map haritasını regülatör basıncına göre ayarlar.

    6 otomatik kalibrasyonu 3000 devirde yapmanızı öneririm. ayak gazda sabit duracak. eğer ayağımı sabit tutamadım diye bir düşünceniz varsa tekrar kalibrasyon yapın. otomatik kalibrasyon genellikle kalibrasyonun yapıldığı devir ve civarı için iyi sonuçlar üretir ama rölanti bölgesinde biraz fakir bırakabilir. otomatik kalibrasyondan sonra sırasıyla rölanti 1000 2000 3000 4000 kullanıyorsanız 5000 ve 6000 devir içinde benzinde bir miktar gaza geçip bir miktar bekleyerek benzin mslerini gözleyin. değerler yaklaşık aynı ise kalibrasyon olmuştur. farklar varsa ilgili devir için yukarıdan aşağı o sütunu seçerek +- değerler vererek benzin msleri eşitleyin. tüm devirler için işlemi yaptıktan sonra tüm haritayı seçip değerleri %2-%3 gibi zenginleştirmenizi öneririm.

    daha iyisini yapmak istiyorum diyorsanız. bir arkadaşınıza verin direksiyonu tüm viteslerde 1000 2000 3000 4000 devir için msleri gözleyin benzin ve gazda. farkların oluştuğu yerlere +- değer verme şeklinde müdahale edin.

    işlem tamam. aracınızı güle güle kullanın. unutmayın artık bir kablonuz var ve güç sizde artık ;)






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi truvaelektronik -- 23 Kasım 2012; 21:00:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    merhaba ugurtelefon

    1 ile işaretlediğim yer rpmi doğru okumak için gerekli. bende çift bobin seçili. montajcım enjektör tipini yanlış ayarlamış bunu da yanlış yapmış olabilir. gerçi babin ve etrafına bakınca bir kablo bağlantısı gözükmüyor. rpm sinyalini nerden aldı tam bilmiyorum ama emin olmamakla birlikte rpm'i çift yada tek bobin de doğru okuyorsanız o şekilde bırakmanızı öneriyorum. burda kritik olan enjektör tipi. sizinki de ahc 3 ohm. onu seçmeniz lazım. enjektör tipi değişince ayar sıfırlanır. tekrar ayar+kalibrasyon yapmanız gerekir.

    2 ilk ve her çalışmada benzinden gaza geçiş şartlarıdır. rpm yükselirken 35 derece 5 saniye yi tavsiye ederim yaz kış.

    3 burda bir sıkıntı var. regülatörden enjektör kütüğüne/gaz filtresine giden hortum gereğinden fazla uzun olabilir. regülatörde ısınan gaz enjektörlere gidene kadar tekrar soğuyor. diğer ihtimalde filtredeki sıcaklık sensöründe bir sıkıntı olabilir. sabah soğuk motorda ikisi de aynı dereceyi gösteriyorsa hortum ihtimali daha fazla. mesela benim arabada regülatör 85 derece iken gaz 50-55 derece civarında oluyor.

    4 gerçekte rölantide benzin enjeksiyon süresinin ne olduğunu en iyi gerçek bir vw ustası(araç polo olduğu için) bilir. ben opelim için öyle bir ustayı 6 ay arayıpta buldum ankarada. bana dediği x16xel için rölantide sağlıklı motorda benzin enjeksiyon süresi 2,9-3,1ms gibi olur dedi. ben de de 4e yakındı nedeni de motorsuyu sıcaklık sensörünün arızalı hava filtresinden boğaz kelebeğine giden plastik hortumdaki sensörün kablolarının kısa devre olması idi. bunları düzeltince 3,1e indi. size tavsiyen bu değerleri bir şekilde öğrenmeye bakın. aracı işi bilen birinin yerinde makinaya bağlatın. sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığından emin olun çünkü bazen araçtaki bir arızanın nedeni lpg montajında aranıyor. obd cihazınız olmadığı için doğru ayar için tek doneniz benzin enj. süreleridir o yüzden buraya dikkat.
    bir sanraki resimde de aynı yer 4 le işaretli ve map haritası hatalı olduğu için araç gaza geçince benzin enj. süreleri artıyor yani araç fakirde ve benzin ecüsü daha fazla yakıt göndermeye çalışıyor.
    mutlaka ve mutlaka benzinle çalışmadaki ms ne ise gaza geçince de benzin ms o olacak. bu rakamlar sürekli değiştiği için birebir yakalayamazsınız ama sırıtmayacak şekilde birbirine yaklaştırabilirsiniz map haritası üzerinde değişiklik yaparak. map değerlerini enter tuşuna basarak değiştirebilirsiniz. yüzde yada mutlak cinsten. 10 yazarsanız 10 artar -10 yazarsanız 10 azalır. map haritasındaki değerler büyüdükçe gaz enjeksiyon miktarı artar. dolayısıyla da benzin ecüsünün lpg de benzin enjeksiyon sürelerini kısaltmaya başladığı görülür.

    5 regülatör basıncınız yüksek. standart kitlerde 1 bar tavsiye edilir. regülatörün ortasında alyan girecek bir yer vardır. oraya alyanı sokun saat yönünde yada tersi yönde döndürerek regülatör basıncınızı gazla çalışırken 1-1,05 bar aralığına getirin. benzine geçince regülatör basıncı artabilir ona takılmayın.
    regülatör basıncı değişince 1 2 nolu ayarları değiştirmenize gerek yok ama kalibrasyon gerekir. çünkü gaz ecusu map haritasını regülatör basıncına göre ayarlar.

    6 otomatik kalibrasyonu 3000 devirde yapmanızı öneririm. ayak gazda sabit duracak. eğer ayağımı sabit tutamadım diye bir düşünceniz varsa tekrar kalibrasyon yapın. otomatik kalibrasyon genellikle kalibrasyonun yapıldığı devir ve civarı için iyi sonuçlar üretir ama rölanti bölgesinde biraz fakir bırakabilir. otomatik kalibrasyondan sonra sırasıyla rölanti 1000 2000 3000 4000 kullanıyorsanız 5000 ve 6000 devir içinde benzinde bir miktar gaza geçip bir miktar bekleyerek benzin mslerini gözleyin. değerler yaklaşık aynı ise kalibrasyon olmuştur. farklar varsa ilgili devir için yukarıdan aşağı o sütunu seçerek +- değerler vererek benzin msleri eşitleyin. tüm devirler için işlemi yaptıktan sonra tüm haritayı seçip değerleri %2-%3 gibi zenginleştirmenizi öneririm.

    daha iyisini yapmak istiyorum diyorsanız. bir arkadaşınıza verin direksiyonu tüm viteslerde 1000 2000 3000 4000 devir için msleri gözleyin benzin ve gazda. farkların oluştuğu yerlere +- değer verme şeklinde müdahale edin.

    işlem tamam. aracınızı güle güle kullanın. unutmayın artık bir kablonuz var ve güç sizde artık ;)





    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik



    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik



    Alıntıları Göster




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik



    Alıntıları Göster
    map haritasındaki çarpan değerleriyle ilgili olarak şöyle bir not düşeyim.

    kalibrasyon sonrasında map haritasına manuel olarak mudahale edip benzin msleri eşitlediniz ama nozzle küçük ile ortanın tam kesiştiği yerde çıktı olabilir. rölantide benzin ms 3,6 lpg 6 olabilir. 3000 devirde benzin 2,4 lpg 4 olabilir. aracı problemsiz bir şekilde kullanabiliyorsanız, geçişleri hissetmiyorsanız. lpg ile ciddi bir rampaya tırmanırken benzine aldığınızda araç aynı şekilde devam ediyorsa kendini birden öne atmıyorsa. map haritasındaki değerler bırakın öle kalsın. çünkü bazı yerlerde görüyorum map haritasında değerler min 110 maks 155 arası olacak yada şafak otogazın dediği gibi min su kadar ms yada maks şu kadar ms farklı olacak deniyor. pratikte 1 ila 2,5 ms arasında benzin ile gaz enk. süreleri arasında fark olabilir ama onunda hesabını 2 satır sonra yapacağız. map haritasındaki çarpan değerleri 110-155 arası olacak diye regülatör basıncını sakın arttırmayın çünkü önerilen nozzle çapları 1 bar referans alınarak veriliyor. ustalar iyi niyetle problemleri çözmek için böyle yollara girebilir/önerebilir, ama unutmayın üretici önermiyor. atıyorum rölantide benzin enj. süresi 3,2ms lpg de 6 ms aradaki fark 2,5 den fazla diye sistem sıkıntısız çalışıyorsa nozzle büyütmek gerekir diye çalışan sistemi kurcalatmayın :) ustalarımızda çalışanı bozma potansiyeli var. başıma geldiği için söylüyorum.

    hemen basit bir hesap yapalım. diyelimki rölantide araç 900 devir/dakikada yani 1 saniyede 15 tam devir yapıyor krank. yani 1 tam devir için 67 msyesi var. araçların motorları 4 zamanlıdır. emme sıkıştırma yanma egsoz. bu 4 zamanın tamamlanması için krankın 2 tam tur arması gerekir. yani aynı silindirin peş peşe patlaması için 67*2=134 ms var. bu 134 ms 4 zamana eşit dağılır. yani emme için 33,5 ms var. nette silindir için yanmanın gösterildiği ağır çekim bir video var denk gelirseniz izleyin. piston aşağı inmeye başlarken emme sübabı açılmaya başlar ve yakıt+hava içeri hücum eder sıkıştırma başlamadan hemen önce de sübap kapanır. yani demem o ki 33,5 ms zaman varken benzinde 3,1 ms olan süre lpg enjeksiyonunda 6,1 ms oldu 2,5 msyi geçti ve aşağıdaki görselde küçük ile ortanın kesiştiği yerde kaldı diye nozzle ı kurcalatmayın nozul çapı motor hacmine, turbo olup olmama ve motor gücüne göre seçilir ve unutmayın önerilen çaplarda 1 bar basınç referans alınarak önerilir.

    aynı hesabı 3000devir/dakika için yapalım yani 1 saniyede 50 devir. 1 tam devir için 20ms. 4 zaman için 40ms. emme için 10ms. benim arabada 3000 devirde benzin enj süresi yaklaşık 2,2 ms lpg de 3,5 gibi bişey heralde tam aklımda değil şu anda ama benim gördüğüm 2000 3000 4000 devirlerde benzin enj süresi çok değişmiyor. aynı hesapla 6000 devire bakarsak emmeye 5 ms düşer. benzinde 2,5ms lpg de 4,5 ms ye kadar yolu var.

    enjektörlerin valtek olduğunu, valteklerin yavaş olduğunu da göz önünde bulundurarak benzindeki enk süresi 3,1ms iken lpgde 10ms gibi abuk bir durum oluşmadığı sürece 1 barlık regülatör basıncında, lpg enj süresiyle benzin enj süresi arasındaki farka ve map haritasındaki çarpan değerlerinin 155 üzerinde olmasına kafayı takmayın. araç iki yakıttada rahat marş alıp şıkır şıkır çalışıyorsa, saçmalama yapmıyorsa gazlamaya devam :)

    eski ayarınız zengin yada fakirdeyse ve yebi kalibrasyonla daha ideal bir karışım yakaladıysanız yakıt tüketiminiz düşecek, performansınız artacaktır.

    lpg montajcısı değilim. zamanında bazı problemlerle karşılaşmış bir kullanıcıyım. kurcalaya kurcalaya bunları öğrendim. umarım konuya meraklı arkadaşlara bir faydam olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    map haritasındaki çarpan değerleriyle ilgili olarak şöyle bir not düşeyim.

    kalibrasyon sonrasında map haritasına manuel olarak mudahale edip benzin msleri eşitlediniz ama nozzle küçük ile ortanın tam kesiştiği yerde çıktı olabilir. rölantide benzin ms 3,6 lpg 6 olabilir. 3000 devirde benzin 2,4 lpg 4 olabilir. aracı problemsiz bir şekilde kullanabiliyorsanız, geçişleri hissetmiyorsanız. lpg ile ciddi bir rampaya tırmanırken benzine aldığınızda araç aynı şekilde devam ediyorsa kendini birden öne atmıyorsa. map haritasındaki değerler bırakın öle kalsın. çünkü bazı yerlerde görüyorum map haritasında değerler min 110 maks 155 arası olacak yada şafak otogazın dediği gibi min su kadar ms yada maks şu kadar ms farklı olacak deniyor. pratikte 1 ila 2,5 ms arasında benzin ile gaz enk. süreleri arasında fark olabilir ama onunda hesabını 2 satır sonra yapacağız. map haritasındaki çarpan değerleri 110-155 arası olacak diye regülatör basıncını sakın arttırmayın çünkü önerilen nozzle çapları 1 bar referans alınarak veriliyor. ustalar iyi niyetle problemleri çözmek için böyle yollara girebilir/önerebilir, ama unutmayın üretici önermiyor. atıyorum rölantide benzin enj. süresi 3,2ms lpg de 6 ms aradaki fark 2,5 den fazla diye sistem sıkıntısız çalışıyorsa nozzle büyütmek gerekir diye çalışan sistemi kurcalatmayın :) ustalarımızda çalışanı bozma potansiyeli var. başıma geldiği için söylüyorum.

    hemen basit bir hesap yapalım. diyelimki rölantide araç 900 devir/dakikada yani 1 saniyede 15 tam devir yapıyor krank. yani 1 tam devir için 67 msyesi var. araçların motorları 4 zamanlıdır. emme sıkıştırma yanma egsoz. bu 4 zamanın tamamlanması için krankın 2 tam tur arması gerekir. yani aynı silindirin peş peşe patlaması için 67*2=134 ms var. bu 134 ms 4 zamana eşit dağılır. yani emme için 33,5 ms var. nette silindir için yanmanın gösterildiği ağır çekim bir video var denk gelirseniz izleyin. piston aşağı inmeye başlarken emme sübabı açılmaya başlar ve yakıt+hava içeri hücum eder sıkıştırma başlamadan hemen önce de sübap kapanır. yani demem o ki 33,5 ms zaman varken benzinde 3,1 ms olan süre lpg enjeksiyonunda 6,1 ms oldu 2,5 msyi geçti ve aşağıdaki görselde küçük ile ortanın kesiştiği yerde kaldı diye nozzle ı kurcalatmayın nozul çapı motor hacmine, turbo olup olmama ve motor gücüne göre seçilir ve unutmayın önerilen çaplarda 1 bar basınç referans alınarak önerilir.

    aynı hesabı 3000devir/dakika için yapalım yani 1 saniyede 50 devir. 1 tam devir için 20ms. 4 zaman için 40ms. emme için 10ms. benim arabada 3000 devirde benzin enj süresi yaklaşık 2,2 ms lpg de 3,5 gibi bişey heralde tam aklımda değil şu anda ama benim gördüğüm 2000 3000 4000 devirlerde benzin enj süresi çok değişmiyor. aynı hesapla 6000 devire bakarsak emmeye 5 ms düşer. benzinde 2,5ms lpg de 4,5 ms ye kadar yolu var.

    enjektörlerin valtek olduğunu, valteklerin yavaş olduğunu da göz önünde bulundurarak benzindeki enk süresi 3,1ms iken lpgde 10ms gibi abuk bir durum oluşmadığı sürece 1 barlık regülatör basıncında, lpg enj süresiyle benzin enj süresi arasındaki farka ve map haritasındaki çarpan değerlerinin 155 üzerinde olmasına kafayı takmayın. araç iki yakıttada rahat marş alıp şıkır şıkır çalışıyorsa, saçmalama yapmıyorsa gazlamaya devam :)

    eski ayarınız zengin yada fakirdeyse ve yebi kalibrasyonla daha ideal bir karışım yakaladıysanız yakıt tüketiminiz düşecek, performansınız artacaktır.

    lpg montajcısı değilim. zamanında bazı problemlerle karşılaşmış bir kullanıcıyım. kurcalaya kurcalaya bunları öğrendim. umarım konuya meraklı arkadaşlara bir faydam olur.

    Alıntıları Göster
    Cevap ve ilgi için teşekkürler.

    Daha önce de söylediğim gibi zaten sıkıntım özellikle düşük devirlerde isteksiz çalışmaydı.Hele klimayı açınca araç rolenti çakılıyordu.
    3 ay evvel ateşleme bobini,takım kablo,bujiler,boğaz temizliği& adaptasyon,benzin enjektör temizliği,şanzıman,motor yağı gibi full bakıma girdim.
    LPG enjektörleri arızalı çıktığı için 1 ay kadar aracı benzinde kullandım.Hiç bir sıkıntım olmadı.Sonra LPG enjektörleri geldi taktık.Ayar yapıldı,bu isteksizlik meydana geldi.
    Birkaç defa daha ayr oldu ama sorun değişmedi.Yüksek devirlerde sorun yoktu,belkide ben hissetmedim.

    Neyse artık güç bizde,ayar kablom var. ;)

    Benim anladığım şu;
    Benzin sürelerinin uzun çıkması,uzun süre (yaklaşık 3 ay) LPGde fakir karışımda kullanınca,aracın LFT değerleri değişmiş.Süreler uzamış.Ben kabloyu takar takmaz sürelere bakınca hemen MAP üzerinden oynama yapmaya başladım.Araba temelli sapıttı tabiki.
    İçindeki benzinin belki beklerken oktanıda düşmüştür diyerekten depoyu fulledim.Akşam benzinde 40-50Km yaptım.Aracın düzeni geri gelmeye başladı.Uzun süreli enjeksiyon aracı zengin karışıma alıp,rolentide boğulmasına yol açıyordu sanırım.
    Birkaç gün daha böyle kullanıp benzin süresini gözleyeceğim.Daha sonra düzgün bir kalibrasyon hafif bi zenginleştirme ile sanırım istenilen değeri yakalarım.

    Bir konuda şu;
    regülatör ile enjekter kütüğü arasındaki borunun kısa olmaması.Bu konuda yapılacak bir şey yok.Volkswagen seri kaput içinde yer bulmak zordur :)
    Buna daha önceden bende dikkat ettim.Şöyle bir sorun çıkarıyor;
    Araç çalıştı,bir müddet sonra motor suyu sıcaklığı 40 derece oldu,regülatör ısısı 35 gibi oldu diyelim.Gaz geçiş ısısı da 35 olsun.Araç gaza geçiyor.
    Ama hortum boyu uzun olduğundan 35 derecelik gaz enjektör kütüğüne girinceye kadar hava şartlarına bağlı olarak 20-25 dereceye düşüyor.
    Bu durumda araç soğuk gazla çalıştığından özellikle kış aylarında biraz sarsıntılı çalışıyor.
    Bir müddet sonra su sıcaklığı 90,reg. sıcaklığı 85 gibi olduğunda ise bu soğuma etkisiz kaldığından sarsıntı geçiyor.Burada birkaç dakikalık kayıp söz konusu.
    Bunuda programdan gaza geçişi 40 yapınca mümkün mertebe önlemiş oluyoruz.
    serviste yapılan son ayarda,ben kabloyu takınca bu ayarın 25 derece olduğunu gördüm.

    Valla iyi ki kabloyu almışım,hatta neden daha önce almamışım diye kendime kızıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Cevap ve ilgi için teşekkürler.

    Daha önce de söylediğim gibi zaten sıkıntım özellikle düşük devirlerde isteksiz çalışmaydı.Hele klimayı açınca araç rolenti çakılıyordu.
    3 ay evvel ateşleme bobini,takım kablo,bujiler,boğaz temizliği& adaptasyon,benzin enjektör temizliği,şanzıman,motor yağı gibi full bakıma girdim.
    LPG enjektörleri arızalı çıktığı için 1 ay kadar aracı benzinde kullandım.Hiç bir sıkıntım olmadı.Sonra LPG enjektörleri geldi taktık.Ayar yapıldı,bu isteksizlik meydana geldi.
    Birkaç defa daha ayr oldu ama sorun değişmedi.Yüksek devirlerde sorun yoktu,belkide ben hissetmedim.

    Neyse artık güç bizde,ayar kablom var. ;)

    Benim anladığım şu;
    Benzin sürelerinin uzun çıkması,uzun süre (yaklaşık 3 ay) LPGde fakir karışımda kullanınca,aracın LFT değerleri değişmiş.Süreler uzamış.Ben kabloyu takar takmaz sürelere bakınca hemen MAP üzerinden oynama yapmaya başladım.Araba temelli sapıttı tabiki.
    İçindeki benzinin belki beklerken oktanıda düşmüştür diyerekten depoyu fulledim.Akşam benzinde 40-50Km yaptım.Aracın düzeni geri gelmeye başladı.Uzun süreli enjeksiyon aracı zengin karışıma alıp,rolentide boğulmasına yol açıyordu sanırım.
    Birkaç gün daha böyle kullanıp benzin süresini gözleyeceğim.Daha sonra düzgün bir kalibrasyon hafif bi zenginleştirme ile sanırım istenilen değeri yakalarım.

    Bir konuda şu;
    regülatör ile enjekter kütüğü arasındaki borunun kısa olmaması.Bu konuda yapılacak bir şey yok.Volkswagen seri kaput içinde yer bulmak zordur :)
    Buna daha önceden bende dikkat ettim.Şöyle bir sorun çıkarıyor;
    Araç çalıştı,bir müddet sonra motor suyu sıcaklığı 40 derece oldu,regülatör ısısı 35 gibi oldu diyelim.Gaz geçiş ısısı da 35 olsun.Araç gaza geçiyor.
    Ama hortum boyu uzun olduğundan 35 derecelik gaz enjektör kütüğüne girinceye kadar hava şartlarına bağlı olarak 20-25 dereceye düşüyor.
    Bu durumda araç soğuk gazla çalıştığından özellikle kış aylarında biraz sarsıntılı çalışıyor.
    Bir müddet sonra su sıcaklığı 90,reg. sıcaklığı 85 gibi olduğunda ise bu soğuma etkisiz kaldığından sarsıntı geçiyor.Burada birkaç dakikalık kayıp söz konusu.
    Bunuda programdan gaza geçişi 40 yapınca mümkün mertebe önlemiş oluyoruz.
    serviste yapılan son ayarda,ben kabloyu takınca bu ayarın 25 derece olduğunu gördüm.

    Valla iyi ki kabloyu almışım,hatta neden daha önce almamışım diye kendime kızıyorum.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca,benzin süresi uzun olunca buna bağlı olarak Lpg süreside doğal olarak uzuyor.Süreler uzadıkça program nozzleları küçük yada küçüğe yakın gösterebilir,diye düşünüyorum.
    Bakalım benzin haritası düzelsin,süre 3 ms gibi olduğunda gerçek nozzle ölçümü kendini belli eder diyorum.

    Benzinde kullanmak bambaşka birşey.Belirtmeden edemiycem.Ama istasyona yanaşıp ''fulle'' deyince 55Lt'lik depo,içindekiyle beraber 200TL bayılınca insan
    bir hoş oluyor.LPG de full dediğin zaman 33'lük simit tank içindekiyle beraber çok çok 70TL doluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurtelefon -- 24 Kasım 2012; 10:52:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Ayrıca,benzin süresi uzun olunca buna bağlı olarak Lpg süreside doğal olarak uzuyor.Süreler uzadıkça program nozzleları küçük yada küçüğe yakın gösterebilir,diye düşünüyorum.
    Bakalım benzin haritası düzelsin,süre 3 ms gibi olduğunda gerçek nozzle ölçümü kendini belli eder diyorum.

    Benzinde kullanmak bambaşka birşey.Belirtmeden edemiycem.Ama istasyona yanaşıp ''fulle'' deyince 55Lt'lik depo,içindekiyle beraber 200TL bayılınca insan
    bir hoş oluyor.LPG de full dediğin zaman 33'lük simit tank içindekiyle beraber çok çok 70TL doluyor.

    Alıntıları Göster
    merhabalar arkadaşlar lovato smart, siena 1.6 üzerinde kurulu. güncel 3.50 firmware var.

    aracın sıkıntısı: SADECE ARAÇ SOĞUKKEN Kİ gaza geçişlerde araba silkeliyor gaz yemiyor gibi oluyor bir süre sonra kendine geliyor. Sıcakkenki gaza geçişlerde sıkıntı yok başkaca bir sıkıntısı da yok.

    Aşağıda ekran görüntülerini yükledim arkadaşlar bir fikir verebilirseniz sevinirim. veya neler yapabileceğim hususunda şimdiden teşekkürler.



     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu

     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    merhabalar arkadaşlar lovato smart, siena 1.6 üzerinde kurulu. güncel 3.50 firmware var.

    aracın sıkıntısı: SADECE ARAÇ SOĞUKKEN Kİ gaza geçişlerde araba silkeliyor gaz yemiyor gibi oluyor bir süre sonra kendine geliyor. Sıcakkenki gaza geçişlerde sıkıntı yok başkaca bir sıkıntısı da yok.

    Aşağıda ekran görüntülerini yükledim arkadaşlar bir fikir verebilirseniz sevinirim. veya neler yapabileceğim hususunda şimdiden teşekkürler.



     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu




    Yukarıda regülatör-enjektör arası borunun uzunluğu ile ilgili sıkıntıyı bu yüzden konuşmuştuk.
    Nacizane fikrim,yakıt değişimi sayfasındaki 30 derece değerini 40 yapıp deneyin.Araca zararı olmaz,belki çok az bir miktar daha
    benzin tüketiminiz olur o kadar.

    Ama MAP sayfanızdaki değerlerin zengin yada fakir oluşuyla ilgili bir sıkıntı varsa ustaların yorumunu almak gerekir.
    Sağlıklı yorum yapabilmeleri için,araç benzinde çalışırkenki ekran görüntüsü ve gaza geçtiğiniz andaki ekran görüntüsü gerekir.
    Benzin sürelerinde sapma varmı görebilmek açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurtelefon -- 24 Kasım 2012; 13:21:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    merhabalar arkadaşlar lovato smart, siena 1.6 üzerinde kurulu. güncel 3.50 firmware var.

    aracın sıkıntısı: SADECE ARAÇ SOĞUKKEN Kİ gaza geçişlerde araba silkeliyor gaz yemiyor gibi oluyor bir süre sonra kendine geliyor. Sıcakkenki gaza geçişlerde sıkıntı yok başkaca bir sıkıntısı da yok.

    Aşağıda ekran görüntülerini yükledim arkadaşlar bir fikir verebilirseniz sevinirim. veya neler yapabileceğim hususunda şimdiden teşekkürler.



     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu




    Yukarıda regülatör-enjektör arası borunun uzunluğu ile ilgili sıkıntıyı bu yüzden konuşmuştuk.
    Nacizane fikrim,yakıt değişimi sayfasındaki 30 derece değerini 40 yapıp deneyin.Araca zararı olmaz,belki çok az bir miktar daha
    benzin tüketiminiz olur o kadar.

    Ama MAP sayfanızdaki değerlerin zengin yada fakir oluşuyla ilgili bir sıkıntı varsa ustaların yorumunu almak gerekir.

    varol ugurtelefon usta teşekkür ederim. evet doğru diyorsunuz başka ustalar da bir bakabilirse sevinirim şimdiden teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    merhabalar arkadaşlar lovato smart, siena 1.6 üzerinde kurulu. güncel 3.50 firmware var.

    aracın sıkıntısı: SADECE ARAÇ SOĞUKKEN Kİ gaza geçişlerde araba silkeliyor gaz yemiyor gibi oluyor bir süre sonra kendine geliyor. Sıcakkenki gaza geçişlerde sıkıntı yok başkaca bir sıkıntısı da yok.

    Aşağıda ekran görüntülerini yükledim arkadaşlar bir fikir verebilirseniz sevinirim. veya neler yapabileceğim hususunda şimdiden teşekkürler.



     LPG Interface Kablosu / LPG Ayar Kablosu / LPG Bağlantı Kablosu




    Yukarıda regülatör-enjektör arası borunun uzunluğu ile ilgili sıkıntıyı bu yüzden konuşmuştuk.
    Nacizane fikrim,yakıt değişimi sayfasındaki 30 derece değerini 40 yapıp deneyin.Araca zararı olmaz,belki çok az bir miktar daha
    benzin tüketiminiz olur o kadar.

    Ama MAP sayfanızdaki değerlerin zengin yada fakir oluşuyla ilgili bir sıkıntı varsa ustaların yorumunu almak gerekir.

    varol ugurtelefon usta teşekkür ederim. evet doğru diyorsunuz başka ustalar da bir bakabilirse sevinirim şimdiden teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    uğurtelefon demese ben diyecektim.
    motor sıcakken(90) rölanti 2000 3000 sabit devirlerinde gaz ve benzin için screenshot alırmısınız?
    benzin mslerine bakalım 2 yakıtta da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    uğurtelefon demese ben diyecektim.
    motor sıcakken(90) rölanti 2000 3000 sabit devirlerinde gaz ve benzin için screenshot alırmısınız?
    benzin mslerine bakalım 2 yakıtta da.

    tamam üstad. teşekkürler yarın alır eklerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esginmurat

    quote:

    Orijinalden alıntı: truvaelektronik

    uğurtelefon demese ben diyecektim.
    motor sıcakken(90) rölanti 2000 3000 sabit devirlerinde gaz ve benzin için screenshot alırmısınız?
    benzin mslerine bakalım 2 yakıtta da.

    tamam üstad. teşekkürler yarın alır eklerim.

    Alıntıları Göster
    Evett gelelim yavaş yavaş sonuçlara
    Hafta sonu aracı benzinle kullandım.Ben birazda devirli kullanan biriyim.
    Biraz önce benzinde test ettim.Benzin enj. süreleri 3.50-3.60 ms'nin altına düşmedi.Bu sürelerde araç sıkıntısız çalışıyor.Çekiş-hızlanma-performans açısından benzinde
    gayet güzel.

    Bende tekrar LPG ye alıp kalibrasyon yaptım.2.900 devirde kalibrasyona başladım.Yaklaşık 2dk gibi bir sürede başarılı bir kalibrasyon oldu.
    Ekran görüntüsü alamadım ama map değerleri epey yüksek.187-205 arası değerler verdi.
    Sıkıntım düşük devirlerdeki isteksizlikti.
    1.000 ve 2.000devirleri komple seçip %5 gibi zenginleştirdim.

    Test sürüşüne çıktım.Kalkışlar güzel,hızlanma falan çok iyi.
    Aracım öncede söylediğim gibi '96 model polo 1.600cc 75HP
    3. vites kadranı 115Km/hız olarak gördüm.Gaz pedalının altı boşalmış gibi :)
    Aynı benzindeki performansa geldi.Hatta daha iyi desek bile olur.

    Şimdilik 2 pürüz kaldı.
    Son kalibrasyondan sonra program Nozzle ölçümünü küçük gösteriyor.
    Benzin enjeksiyon süreleri genele bakınca yüksekmiş gibi görünüyor.
    Eğer nozzle gerçektende küçük geliyorsa,enjeksiyon sürelerinin ve map'teki değerlerin yüksek olması buna bağlanabilir.
    Bu durumda uygun bir zamanda biraz daha büyük bir nozzle takıp denemek gerekiyor.
    Ama ben nozzle değiştirmeden önce aracı bir müddet böyle kullanıp yakıt değerlerini gözlemlemek istiyorum.
    Yakıtı ekonomikse ve şu anda performanstan da memnun olduğum için hiç değiştirmeyebilirim.

    Nasıl olsa elimde program kablosu var.Ayda 1 zaman ayırıp kontrol etmek zor olmasa gerek :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Evett gelelim yavaş yavaş sonuçlara
    Hafta sonu aracı benzinle kullandım.Ben birazda devirli kullanan biriyim.
    Biraz önce benzinde test ettim.Benzin enj. süreleri 3.50-3.60 ms'nin altına düşmedi.Bu sürelerde araç sıkıntısız çalışıyor.Çekiş-hızlanma-performans açısından benzinde
    gayet güzel.

    Bende tekrar LPG ye alıp kalibrasyon yaptım.2.900 devirde kalibrasyona başladım.Yaklaşık 2dk gibi bir sürede başarılı bir kalibrasyon oldu.
    Ekran görüntüsü alamadım ama map değerleri epey yüksek.187-205 arası değerler verdi.
    Sıkıntım düşük devirlerdeki isteksizlikti.
    1.000 ve 2.000devirleri komple seçip %5 gibi zenginleştirdim.

    Test sürüşüne çıktım.Kalkışlar güzel,hızlanma falan çok iyi.
    Aracım öncede söylediğim gibi '96 model polo 1.600cc 75HP
    3. vites kadranı 115Km/hız olarak gördüm.Gaz pedalının altı boşalmış gibi :)
    Aynı benzindeki performansa geldi.Hatta daha iyi desek bile olur.

    Şimdilik 2 pürüz kaldı.
    Son kalibrasyondan sonra program Nozzle ölçümünü küçük gösteriyor.
    Benzin enjeksiyon süreleri genele bakınca yüksekmiş gibi görünüyor.
    Eğer nozzle gerçektende küçük geliyorsa,enjeksiyon sürelerinin ve map'teki değerlerin yüksek olması buna bağlanabilir.
    Bu durumda uygun bir zamanda biraz daha büyük bir nozzle takıp denemek gerekiyor.
    Ama ben nozzle değiştirmeden önce aracı bir müddet böyle kullanıp yakıt değerlerini gözlemlemek istiyorum.
    Yakıtı ekonomikse ve şu anda performanstan da memnun olduğum için hiç değiştirmeyebilirim.

    Nasıl olsa elimde program kablosu var.Ayda 1 zaman ayırıp kontrol etmek zor olmasa gerek :)


    Alıntıları Göster
    Önemli bir ayrıntıyı eklemek isterim;
    Programla LPG ECU'suna ilk bağlandiğimda,önceki mesajlarımda belirttiğim gibi Enjektör tipi-- Atiker 3 Ohm diye görülüyordu.
    Sanırım montajı yapan ustalar öyle uygun görmüşler,yada gözlerinden kaçmışta olabilir.
    Kalibrasyon esnasında ben bu seçimi AHC atiker 3 Ohm diye değiştirdim.Zira aracımdaki enjektör tipi bu.
    Eğer programda bu tip belirtirken bir önemi varsa(ki illaki vardır),belkide daha iyi sonuç almamda bir etkisi olmuştur.

    Birde gaza geçiş ısısını 35 dereceye ayarladım.Kış aylarındayız,malum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Evett gelelim yavaş yavaş sonuçlara
    Hafta sonu aracı benzinle kullandım.Ben birazda devirli kullanan biriyim.
    Biraz önce benzinde test ettim.Benzin enj. süreleri 3.50-3.60 ms'nin altına düşmedi.Bu sürelerde araç sıkıntısız çalışıyor.Çekiş-hızlanma-performans açısından benzinde
    gayet güzel.

    Bende tekrar LPG ye alıp kalibrasyon yaptım.2.900 devirde kalibrasyona başladım.Yaklaşık 2dk gibi bir sürede başarılı bir kalibrasyon oldu.
    Ekran görüntüsü alamadım ama map değerleri epey yüksek.187-205 arası değerler verdi.
    Sıkıntım düşük devirlerdeki isteksizlikti.
    1.000 ve 2.000devirleri komple seçip %5 gibi zenginleştirdim.

    Test sürüşüne çıktım.Kalkışlar güzel,hızlanma falan çok iyi.
    Aracım öncede söylediğim gibi '96 model polo 1.600cc 75HP
    3. vites kadranı 115Km/hız olarak gördüm.Gaz pedalının altı boşalmış gibi :)
    Aynı benzindeki performansa geldi.Hatta daha iyi desek bile olur.

    Şimdilik 2 pürüz kaldı.
    Son kalibrasyondan sonra program Nozzle ölçümünü küçük gösteriyor.
    Benzin enjeksiyon süreleri genele bakınca yüksekmiş gibi görünüyor.
    Eğer nozzle gerçektende küçük geliyorsa,enjeksiyon sürelerinin ve map'teki değerlerin yüksek olması buna bağlanabilir.
    Bu durumda uygun bir zamanda biraz daha büyük bir nozzle takıp denemek gerekiyor.
    Ama ben nozzle değiştirmeden önce aracı bir müddet böyle kullanıp yakıt değerlerini gözlemlemek istiyorum.
    Yakıtı ekonomikse ve şu anda performanstan da memnun olduğum için hiç değiştirmeyebilirim.

    Nasıl olsa elimde program kablosu var.Ayda 1 zaman ayırıp kontrol etmek zor olmasa gerek :)



    quote:

    4 gerçekte rölantide benzin enjeksiyon süresinin ne olduğunu en iyi gerçek bir vw ustası(araç polo olduğu için) bilir. ben opelim için öyle bir ustayı 6 ay arayıpta buldum ankarada. bana dediği x16xel için rölantide sağlıklı motorda benzin enjeksiyon süresi 2,9-3,1ms gibi olur dedi. ben de de 4e yakındı nedeni de motorsuyu sıcaklık sensörünün arızalı hava filtresinden boğaz kelebeğine giden plastik hortumdaki sensörün kablolarının kısa devre olması idi. bunları düzeltince 3,1e indi. size tavsiyen bu değerleri bir şekilde öğrenmeye bakın. aracı işi bilen birinin yerinde makinaya bağlatın. sensörlerin doğru çalışıp çalışmadığından emin olun çünkü bazen araçtaki bir arızanın nedeni lpg montajında aranıyor.


    demişim bi ara. poloyu bilmiyorum dediğiniz gibi olma ihtimali de var. ama dediğim gibi aklınızın bir köşesinde olsun. yarın birgün gerçek bir vw ustasına rastlarsanız aracınız için enj. süreleri nedir öğrenmeye bakın.

    quote:

    187-205 arası değerler verdi.


    bende de yaklaşık o seviyelerde. belkide enjektör 1,8lik nozullarla geliyor, montajcı talep gelmezse 2,0lıkla değiştirmekle uğraşmıyor.

    quote:

    Sıkıntım düşük devirlerdeki isteksizlikti.
    1.000 ve 2.000devirleri komple seçip %5 gibi zenginleştirdim.


    otomatik kalibrasyon birçok durumda başarılı bir kalibrasyon yapmayı başarıyor fakat her aracın benzin mapı aynı olmadığı için her araçta aynı performansı vermiyor olabilir. her zaman düşük devirlerde isteksiz olacak diye bir kaide yok. mesela sizin aracınızda 1000-2000 devirde zayıf kalır, benimkinde 4000 devirde. tabi şöyle bir ihtimal de var kalibrasyonu yaklaşık 3000 devirde yapıyorsunuz belki de o yüzden o devir aralığının çarpanlarını daha iyi hesaplıyor.

    ben %2'lik dilimleri tercih ediyorum. bakıyorum olmuyo bir %2 daha. ama %5 zengin hali performansta sizi tatmin ediyorsa ne ala.

    quote:

    3. vites kadranı 115Km/hız olarak gördüm.Gaz pedalının altı boşalmış gibi :)


    sürat felakettir aman diyeyim :)

    quote:

    Şimdilik 2 pürüz kaldı.
    Son kalibrasyondan sonra program Nozzle ölçümünü küçük gösteriyor.
    Benzin enjeksiyon süreleri genele bakınca yüksekmiş gibi görünüyor.
    Eğer nozzle gerçektende küçük geliyorsa,enjeksiyon sürelerinin ve map'teki değerlerin yüksek olması buna bağlanabilir.
    Bu durumda uygun bir zamanda biraz daha büyük bir nozzle takıp denemek gerekiyor.
    Ama ben nozzle değiştirmeden önce aracı bir müddet böyle kullanıp yakıt değerlerini gözlemlemek istiyorum.
    Yakıtı ekonomikse ve şu anda performanstan da memnun olduğum için hiç değiştirmeyebilirim.


    benim araçta da son kalibrasyondan sonra nozzle ölçüsü orta ile küçük arasında, tam kesiştikleri yerde. bunu pürüz olarak görmeye gerek yok derim. kalibrasyon sonrası yakıt beklentileriniz doğrultusunda olursa nozzleları hiç kurcalatmayın. yapacaz derken bozabilirler :)
    şu an benzinde ve gazda benzin msleri eşitse, kayıt beklediğiniz gibi olursa ve sabahları ilk marşta araç zorlanmazsa, benzin enj. sürelerini de kafaya takmayın. vw de o şekildedir belki kim bilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    Önemli bir ayrıntıyı eklemek isterim;
    Programla LPG ECU'suna ilk bağlandiğimda,önceki mesajlarımda belirttiğim gibi Enjektör tipi-- Atiker 3 Ohm diye görülüyordu.
    Sanırım montajı yapan ustalar öyle uygun görmüşler,yada gözlerinden kaçmışta olabilir.
    Kalibrasyon esnasında ben bu seçimi AHC atiker 3 Ohm diye değiştirdim.Zira aracımdaki enjektör tipi bu.
    Eğer programda bu tip belirtirken bir önemi varsa(ki illaki vardır),belkide daha iyi sonuç almamda bir etkisi olmuştur.

    Birde gaza geçiş ısısını 35 dereceye ayarladım.Kış aylarındayız,malum.


    her enjektörün debi karakteristiği farklıdır. elbette orda seçilen enjektörün özelliğine göre kalibrasyon yapıyordur lpg ecusu. benim montajcıda new 2,8 ohm seçmiş. meşhur siyah enjektörler ama alakası yok bende de sizdeki 3 ohmluk kırmızılardan var. eski kalibrasyonla yazın bir de klima açıkken kalkışlarda resmen kalkamıyordum. sonradan durumu fark ettim bir ayar bir kalibrasyon, araba da kendine geldi ben de :)

    ben yaz kış 35 derece / 5 saniyede kalıyorum. tavsiye ederim. yaz kış propan bütan oranı değişiyor. kışın lpg atıyorum -10 derecede buharlaşıyorsa yazında 28 derecede buharlaşıyor. euro/euro2 tip motorlarda yaz/kış 35 derece iyidir diye düşünüyorum.




  • ilgili cevaplar için teşekkür ederim.Her işin her mesleğin incelikleri ve ustalıkları illaki vardır.Benim şahsen lpg ustası olma niyetim yok zaten.Ama üniversite bitirmiş bir elektronikçi olarak bir programı iyiden daha iyi kullanabilmek için önce ingilizce,sonra teknik ingilizce,sonra da o meslek ile ilgili teknik bilgi gerektiğini söyleyebilirim.Ama ülkemizdeki servislerin birçoğu karga tulumba iş yapıyor.İşini iyi yapan ustaları tenzih ederek söylüyorum.Hal böyle olunca kendi göbeğimizi kesmek zorunda kalıyoruz.
    Önümüzdeki günlerde yakıt sarfiyatına bakıp duruma göre davranacağım.Bu konu başlığı altında bildiğim ve tecrübe edindiğim kadar yardımcı olmaya hazırım.
    Zaten sırada uzun süredir almayı ertelediğim VW için VagCom kablosu var.Bu sayede aracım LTFT ve STFT değerlerine de ulaşabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugurtelefon -- 27 Kasım 2012; 0:17:44 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.