VW golf 1.6 primeline 2002 araba sahibiyiz.km resi 97000 de.araç lpg li.benzindede yokuşlarda çekmiyor lpg dede. vites düşürmek zorunda kalınıyor.debriyaj çok yukarda kavrıyor.düzlükte araba max 130 km hıza çıkabiliyor.daha fazla gitmiyor.acaba araçtaki performasn düşüklüğü debriyaj baskı balatalarının gittiği içinmi?yoksa motorda bir sorun olduğu içinmi.eğer sorun debriyaj baskı balatasından ise golf 4 lerin bakı balatası 240lt civarındaymış.acaba oto tamircileri değişim işciliği ne kadar alır. ve değişimi kaç saat surer? birde normalde aracın yakıt tüketimine baktığımızda; şehir içi ve sehirdışı kullanımında(yani ikisi karışık)20 tl lik lpg ile 122.8 km yol gidiyor.buda kmde hemen hemen 16 kr falan yakmış sayılıyor.yakışı normalmidir.?
debriyaj sorunu benim araçtada var (2001 golf cmfrtlne) ve çok yukarda kavrıyor isçilikle beraber 350 lira demislerdi bana , 130 km/h hızı geçmemesi tamamen debriyaja bağlamamak lazım rampalarda kalkıslarda debriyajdan ayağınızı çekince halen hareket etmeyip motor devri yükseliyorsa debriyaj son günlerini yasıyor kaçırma yapıyor demektir. benim arac 140 binde debriyaj biraz daha idare eder durumda ancak hızlanmada bariz fark yaratmıyor . kaçıncı viteste 130 u geçmiyor ? zaten bu arabalar 3 . viteste o hızı rahatlıkla geçebiliyor . motorda bir sorun olup olmadığını tamirciye göstererek öğrenebilirsin enjeksiyon ünitesindeki arızaları test cihazına bağlatmadan anlamak zor . debriyaj değisimi 3-4 saati bulabilir ustaya bağlı bir iş . lpg de bir sorun varsa lpg servisinde baktırın , sadece debriyaja bağlamayın hızlanma problemini
bence yakıtı normal,servise götürün derim.
cevaplar için çok teşekür ederim ama sanırım debriyajdan değil. mesela daha biraz önce denedik.dik bir yokuşa geldiğinde ayağın debriyaja hiç basılı değilken gazı kestiğinde araba yavaşladığında gazı tekrar bastığında (ki köküne kadar basılıyor) araba gitmiyor devirde yükselmiyor.resmen araba bayıyor. ve araba stop ediyor. arabayı patinaj bile çektiremiyoruz. acaba sorun motordamı?bu arada 130 km hıza 5 viteste görüyoruz.ve gaz sonuna kadar basılı devirde 3.5 de falan.araba gitmiyor.
arac sanırım gaz yemiyor , bir çok sebebi olabilir ilk önce aracı vag-com test cihazına bağlatın elektronik arızaları teşhis ettirin , bujileri ve hava filtresini eskiyse yenileyin hava filtresi tıkalıysa araç çekisten düser , anlamak için bilgisayara bağlatmak sart ! motorda problem varmı derken motor çok genel bir tabir oluyor bir çok eleman mevcut enjeksiyon ünitesi atesleme ünitesi vs vs. motor (yani silindir piston vs) hararet yaptırılmadıysa ve yağsız bırakılmadıysa zarar görmez , lpg deki ayarsızlıkta çekis problemi yaratır , benzinde de aynı problem varsa sorun araç kaynaklıdır
quote:
Orijinalden alıntı: brkpls
arac sanırım gaz yemiyor , bir çok sebebi olabilir ilk önce aracı vag-com test cihazına bağlatın elektronik arızaları teşhis ettirin , bujileri ve hava filtresini eskiyse yenileyin hava filtresi tıkalıysa araç çekisten düser , anlamak için bilgisayara bağlatmak sart ! motorda problem varmı derken motor çok genel bir tabir oluyor bir çok eleman mevcut enjeksiyon ünitesi atesleme ünitesi vs vs. motor (yani silindir piston vs) hararet yaptırılmadıysa ve yağsız bırakılmadıysa zarar görmez , lpg deki ayarsızlıkta çekis problemi yaratır , benzinde de aynı problem varsa sorun araç kaynaklıdır
anlladım o zaman motorda bir sorun yok.çünkü birkaç oto tamircisi arkadaşada sordum hepsi sizin dediğinizi diyor ve" motor gidik olsa daha iyi gaz yer ve yağ yakar "diyorlar. birde ejeksiyon boğazımı varmış ne varmış zamanla orası tıkanıyormuşmu pisleniyormuşmu ne bişeyler oluyormuş.spreyle temizlendiğinde eski haline dönemilir diyorkar. o zaman önce hava filtresine bakayım.sonra spreyle enjeksiyonları temizleyeyim.olmadı servise götürüp buji ateşleme sistemi gibiyerlere baktıralım. ha bide bobin gibi bişey varmış.ondanda yapabilirmiş.hatta o yan sanayi takıldığında 2 kat fazla bile yaktırıyormuş.
daha bu arabalarda öğrenecek çok şeyvar.en iyisi bi ustanın yanında takılıp çıraklık yapmak
anlatılanlara göre aracın debriyaj balatası bitmiş,kavrayamıyor ve stop ediyor,büyük ihtimal,motorda sorun olsa arabadan çıkan sesten belli olur,
quote:
Orijinalden alıntı: legendmarea
anlatılanlara göre aracın debriyaj balatası bitmiş,kavrayamıyor ve stop ediyor,büyük ihtimal,motorda sorun olsa arabadan çıkan sesten belli olur,
bak şimdi evham oldum motordan çıkan ses diyince.araba içindeyken 3000 devirin üstüne çıkınca motorun sesi içeriye duyuluyor.normal rölantide çalışırken ve motor sıcakken içerdede dışardada ne ses duyuluyor nede titreşim var.ama motor soğuk iken çıff çıff çıff diye dışarıda duyuluyor. ama içerde yok ama motorun çalıştığını hissettiren çok az titreşim oluyor.
isis1982 evham yapacak bisey yok benim aracımın debriyaj balatası eminim seninkinden daha vahim durumdadır ama hızlanmada falan pek büyük sorun olusturmuyor , senin araçta büyük ihtimal debriyaj kaynaklı bir arıza yok , dediğim gibi sen bosuna uğrasma enjeksiyonları temizlerim falan demissin enjeksiyon dediğıin tek bir parça değilki komple enjeksilyon ünitesi var enjektorler sensorler bir sürü ıvır zıvır hangi birini nasıl temizleyeceksin , . ustanız sanırım gaz kelebeği temizlinden bahsetmis ki bunun aracın çekisine bir etkisi yoktur rolantiyi düzenleyen bir parçadır bu , siz aracı bilgisayara bağlatın sorun ortaya çıkar ve isin ehli bir ustaya gösterin
quote:
Orijinalden alıntı: isis1982
quote:
Orijinalden alıntı: legendmarea
anlatılanlara göre aracın debriyaj balatası bitmiş,kavrayamıyor ve stop ediyor,büyük ihtimal,motorda sorun olsa arabadan çıkan sesten belli olur,
bak şimdi evham oldum motordan çıkan ses diyince.araba içindeyken 3000 devirin üstüne çıkınca motorun sesi içeriye duyuluyor.normal rölantide çalışırken ve motor sıcakken içerdede dışardada ne ses duyuluyor nede titreşim var.ama motor soğuk iken çıff çıff çıff diye dışarıda duyuluyor. ama içerde yok ama motorun çalıştığını hissettiren çok az titreşim oluyor.
evham yapmanıza gerek yok bahsettiğim ses motordan çatırtı gibi sesler,içindeki parçaların kırılıyormuş gibi ses yapması,motor yanarsa bunu rahatlıkla anlarsınız,motor soğukken şarj dinamosunun kayışıda gevşeklikten veya düşük şarjda çıf çıf sesi yapar,sizin ses olayı egzozla ilgili olabilir yinede kesin bilgi veremiyorum,en iyisi servise göstermek olur
HAVA AKIŞ METRE DİYE BİR PARÇA VARDIR. ARACIN ÇEKİŞİNİ BU PARÇA ETKİLER. TEMİZLİKLER KURTARIRSA NE ALA YENİSİ DE 200 TL. CİVARINDADIR. TAM OLARAK YERİ: HAVA FİLTRESİNİN MOTORA GİDEN BORUSU ÜZERİNDE SOKETLİ BİR PARÇA.
quote:
Orijinalden alıntı: erkandere
HAVA AKIŞ METRE DİYE BİR PARÇA VARDIR. ARACIN ÇEKİŞİNİ BU PARÇA ETKİLER. TEMİZLİKLER KURTARIRSA NE ALA YENİSİ DE 200 TL. CİVARINDADIR. TAM OLARAK YERİ: HAVA FİLTRESİNİN MOTORA GİDEN BORUSU ÜZERİNDE SOKETLİ BİR PARÇA.
Aracımda performans açık hava filtresi takılı. Bu akış metre ile ilgili filtreden tam verim alınması için yapılması gereken bişey var mıdır?
BUNU İPTAL ETME DURUMU, MÜMKÜNMÜDÜR BİLMEM FAKAT, ARAÇ BEYİN YAZILIMI VE TAMİRİ İLE UĞRAŞAN ELEKTRONİKÇİLERE VEYA TUNİNGCİLERE DANIŞMALISIN.
KATALİZÖRÜN TIKALI OLABİLİR , BİRDE DEĞİŞKEN EMME MANİFOLT SİSTEMİNDEKİ VALF ARIZALI OLABİLİR HEM LPG DE HEMDE BENZİNDE ÇEKİŞ PROBLEMİ YAŞIYORSANIZ ENJEKSİYON SİSTEMİNİ ES GEÇEBİLİRSİN AYRICA DEBRİYAJ KAÇIYOR OLSA ARABA BAĞIRIR AMA GİTMEZ DEVİR ÇABUK ÇIKAR DAHA PERFORMANSLI OLUR DEVİR GÖSTERGESİ ANCAK ARABA GİTMEZ İÇERİ KOKU GELİR YANIKSI YASNIKSI
motor kaputunun açtığımda motorun üzerinde kocaman bir plastik parça var onu nasıl çıkaracagımı bulamadımonu bir çıkarsam hava filtresini herşeyini bir gözden geçirecem de işte.birde enjeksiyonları temizlemek için bir sıvı döktük benzine.biraz faketti ama daha sıvıyı dökeli 5 km yol yaptık.bakalım benzin bitene kadar böyle idare edriz.daha olmadımı servise götürürüz.hepinize çok teşekür ederim değerli bilgilerinizi paylaştığınız için.
quote:
Orijinalden alıntı: isis1982
motor kaputunun açtığımda motorun üzerinde kocaman bir plastik parça var onu nasıl çıkaracagımı bulamadımonu bir çıkarsam hava filtresini herşeyini bir gözden geçirecem de işte.birde enjeksiyonları temizlemek için bir sıvı döktük benzine.biraz faketti ama daha sıvıyı dökeli 5 km yol yaptık.bakalım benzin bitene kadar böyle idare edriz.daha olmadımı servise götürürüz.hepinize çok teşekür ederim değerli bilgilerinizi paylaştığınız için.
motor üst yağ dolum kapağını çıkarın, daha sonra da yukarıya doğru zorlayarak kaldırıp motordan ayırın.
Orijinalden alıntı: erkandere
.
motor üst yağ dolum kapağını çıkarın, daha sonra da yukarıya doğru zorlayarak kaldırıp motordan ayırın.
çok teşekür ederim
sonucu yazarmısın servisten dönünce...
quote:
Orijinalden alıntı: Puntojet
sonucu yazarmısın servisten dönünce...
servise götürmeyi açıkcası daha düşünmüyoruz.aslında servise gitmeli ama hava filtresi değiştikten sonra ve enjeksiyon temizleyicisi döktükten sonra araç hemen hemen kendine geldi.üstelik yakıtta farkedilir derecede az yakmaya başladı.mesela gaz tankını ful dolduruldu.tam 70 km yol yapıldı.tekrar ful dolduruldu.9.96 tl (10 tl verildi gerçi) ödendi.(gazın litre fiyatını izmir kemalpaşada 1.670 alındı)önceden 10 tl lik gaz ile 60 km yol yapılırken şimdi 70 km yol yaptı.sadece hava filtresinin bu kadar etki edecegi bizide şaşırttı. ama ekonomik durum düzeldiğinde servise götürülecek. ozaman değişenleri masrafını ve araçtaki farklılığı detaylı olarak yazarız.
bu konu hakkında sonuç nedir. aynı sorun benimde başımda var. hava filtresini değiştirdim, kelebeği temizlettim,bujileri yeniledim, ama araba hala 150 den yukarı çıkmıyor. baskı balatadan olsa gösterdiğim tüm ustalar baskın iyi kaçırma yok diyor. hava akış metrenin üzerindeki soketi çıkarınca fark ediliyor değişiklik bozuk olduğunu sanmıyorum. ama tıkanmış ola bilirmi. aracı arkadan birisi çekiyor sanki.