Şimdi Ara

LPG'li Sistemler Çekişi Artırır mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
1.474
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.



  • aynen katılıyorum size bende
    motor ısındıktan sonra lpg daha iyi çekiyor
    sebebi lpg 100 oktan diye düşündüm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    aynen katılıyorum size bende
    motor ısındıktan sonra lpg daha iyi çekiyor
    sebebi lpg 100 oktan diye düşündüm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.
    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.

    Alıntıları Göster
    abicim 4500 devirden sonrası karacaahmet, lütfen saf zihinleri bulandırmayalım.

    en iyi şöfor en yavaş kullanabilendir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    abicim 4500 devirden sonrası karacaahmet, lütfen saf zihinleri bulandırmayalım.

    en iyi şöfor en yavaş kullanabilendir.

    Alıntıları Göster
    HER ŞEY AYARDA BİTİYOR




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.


    Sn.ccaparli . Servisinize bu durumu bildirin yüksek devirlerde lambda sensörü devre dışı kaldığı için LPG de aracınızın ayarını biraz değiştirerek gücünü 2 hp daha artırabilirsiniz. Bakın bakalım LPG nasıl gaz yiyormuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.

    Alıntıları Göster
    Sn ccaparli 1. ve 2. parağraflar da yazdığınıza aynen kaatılıyorum 4500 d/d sonra çakılma olayı olmaz lpg de yüksek devirlerde daha fazla randuman almanız gerek siz ayarlarınızı bir kontrol ettirin derim saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    benzin sisteminin eksileri lpg de artı olarak gözüküyor.

    çünkü benzin sisteminde kurumlar var, eskimiş parçalar vs oluyor. lpg kiti yeni olduğundan daha güçlü gibi geliyor.

    aynısı yazın bana da olmuştu. ama arada bir benzine geçip bakıyorumda, benzinin yerni hiç biri tutamaz. özellikle 4500 devir sonrası devirlenmeyi. lpg çakılıp kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    abicim 4500 devirden sonrası karacaahmet, lütfen saf zihinleri bulandırmayalım.

    en iyi şöfor en yavaş kullanabilendir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    abicim 4500 devirden sonrası karacaahmet, lütfen saf zihinleri bulandırmayalım.

    en iyi şöfor en yavaş kullanabilendir.



    1 veya 2. viteste 4500 devir niye karacaahmet olsunki. devire göre mi hız tahmin edilebiliyor?


    arkadaşlar çevirirsin diyenlere söylüyorum. aracım 8 valf. 16 valfler elbette daha rahat çevirir motoru yapısı gereği ancak yine de lpg benzinden daha düşük güç üretiyor. kendimizi kandırmayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu

    abicim 4500 devirden sonrası karacaahmet, lütfen saf zihinleri bulandırmayalım.

    en iyi şöfor en yavaş kullanabilendir.



    1 veya 2. viteste 4500 devir niye karacaahmet olsunki. devire göre mi hız tahmin edilebiliyor?


    arkadaşlar çevirirsin diyenlere söylüyorum. aracım 8 valf. 16 valfler elbette daha rahat çevirir motoru yapısı gereği ancak yine de lpg benzinden daha düşük güç üretiyor. kendimizi kandırmayalım.

    Alıntıları Göster
    Sn ccaparli :Fikirlere ve bilgilere açık olduğunuzu düşünerek yazmıştım ...valf sayısı hiç önemli değil, özür dilerim sizin fikrinizi bilmiyorum kendimi ukelalık yapmış gibi hissettim birden. Ama yinede bizim yazdıklarımızı bir deneyin bu kadar insan yanılıyor olamaz niyetiniz başkaysa bilemeyiz fikirlere kapalıysanız bile önce deneyin sonra siz yalan söylüyorsunuz diye dilediğinizi yazabilirsiniz Tekrar ediyorum YÜKSEK DEVİRLERDE BENZİNDEN DAHA FAZLA TORK ELDE EDERSİNİZ
    (tabii servisiniz bu konuda yeterliyse) Anlaşılan şuki servisiniz bu konuda yeterince eğitimli değil.,Yada siz servisinizde çözüm aramak yerine burada bişii yaratmaya çalışıyorsunuz.Affınıza sığınıyorum yapılan yorumlardan sonra yazdıklarınız beni bunları yazmaya zorladı

    Sn çağlarca, Sn.oğuzhan, ve faruksevgili mi yanılıyor
    sizmi yanılıyorsunuz
    MÜRETTEBAT FARKLI YÖNLERE KÜREK ÇEKİYORSA
    KAPTANIN LİMANI GÖSTERMESİ HİÇ BİR İŞE YARAMAZ
    J.Q.ADAMS
    fsotogaz.com



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 21 Aralık 2007; 22:59:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: triger

    aynen katılıyorum size bende
    motor ısındıktan sonra lpg daha iyi çekiyor
    sebebi lpg 100 oktan diye düşündüm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.
    Ben LPG'nin 100 oktan olduğunu bilmiyordum. Çekişinde artış hissetmemin sebebi bu olabilir. Tabi başka yan etmenler de söz konusu değilse. Bu arada ben 4500 devirde herhangi bir yığılma ya da çekişin eksilmesi gibi bir yaşamadım. Aksine şunu rahatlıkla söyleyebilirim, devir yükseldikçe araba daha da rahat ivmeleniyor. Bu araba hızlandıkça anlamı taşımıyor, biliyorsunuz her viteste bu devir yakalanabilir. Tartışmaya katılan arkadaşlardan bazıları devrin artmasını hızlanmakla eşdeğer olarak düşünüyorlar. Saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    aynen katılıyorum size bende
    motor ısındıktan sonra lpg daha iyi çekiyor
    sebebi lpg 100 oktan diye düşündüm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: merivalpg

    Ben LPG'nin 100 oktan olduğunu bilmiyordum. Çekişinde artış hissetmemin sebebi bu olabilir. Tabi başka yan etmenler de söz konusu değilse. Bu arada ben 4500 devirde herhangi bir yığılma ya da çekişin eksilmesi gibi bir yaşamadım. Aksine şunu rahatlıkla söyleyebilirim, devir yükseldikçe araba daha da rahat ivmeleniyor. Bu araba hızlandıkça anlamı taşımıyor, biliyorsunuz her viteste bu devir yakalanabilir. Tartışmaya katılan arkadaşlardan bazıları devrin artmasını hızlanmakla eşdeğer olarak düşünüyorlar. Saygılarımla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: triger

    aynen katılıyorum size bende
    motor ısındıktan sonra lpg daha iyi çekiyor
    sebebi lpg 100 oktan diye düşündüm.
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Ben yaklaşık 1 ay önce arabama LPG sistemi taktırdım. Bilmem yanılıyor muyum ama ben arababanın performansının daha da iyi olduğunu hissettim. Çekişi, seriliği ve vites geçişleri daha iyi oldu. Bunun bir sebebi var mı? Yani, yakış olarak benzin ile LPG arasında kıyaslama yapabilecek olan arkadaşların görüşlerini bekliyorum. Saygılarımla.




    Alıntıları Göster
    LPG 100 oktan değil 115 oktandır... Ciddi ilgilenenlere duyurulur ,
    Ama yanması biraz tembeldir ! Dolayısı ile benzine eş değer olsun diye biz ayarlarımızı 10 lt benzin=11 lt LPG olarak ayarlarız(Şehirler arası)-
    Şehir içinde bu oranı 10 lt benzin=12 lt LPG olarak ayarlarız (DOLAYISI İLE YÜKSEK DEVİRLERDE DAHA FAKİR KARIŞIM NEDENİYLE ARAÇ DAHA FAZLA PERFORMANS GÖSTERİR Hani yüksek devirde araç LPG de bitiyor diyen arkadaşlar varya onlar a ithaf ediyorum bu bilgileri




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    LPG 100 oktan değil 115 oktandır... Ciddi ilgilenenlere duyurulur ,
    Ama yanması biraz tembeldir ! Dolayısı ile benzine eş değer olsun diye biz ayarlarımızı 10 lt benzin=11 lt LPG olarak ayarlarız(Şehirler arası)-
    Şehir içinde bu oranı 10 lt benzin=12 lt LPG olarak ayarlarız (DOLAYISI İLE YÜKSEK DEVİRLERDE DAHA FAKİR KARIŞIM NEDENİYLE ARAÇ DAHA FAZLA PERFORMANS GÖSTERİR Hani yüksek devirde araç LPG de bitiyor diyen arkadaşlar varya onlar a ithaf ediyorum bu bilgileri

    Alıntıları Göster
    Ben de teknik olarak bilmiyorum ama tecrübe ettiğim kadarıyla gerçekten özellikle devirlenmelerde lpg daha atik ve performanslı. Bu arada bu bilgilere de ayrıca teşekkür ediyorum. Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merivalpg

    Ben de teknik olarak bilmiyorum ama tecrübe ettiğim kadarıyla gerçekten özellikle devirlenmelerde lpg daha atik ve performanslı. Bu arada bu bilgilere de ayrıca teşekkür ediyorum. Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    sayın faruksevgili ben şunu düşünüyorum. araç en optimum ayarlarında iken (gazda) yani gaz ayarları yerinde iken ve normal performansı verecek şekilde ayarlandığında üst devirlerde bir hantallık oluyor. ama sizin dediğiniz gibi ayarlarsak, o artık ekonomi ayarından çıkmış olmaz mı? üst devirlerde daha fazla tork elde etmek için gaz ayarı yapıldığında, araç normalden çok daha fazla tüketmez mi?

    onun bende farkındayım istenirde çok hassas aletlerle bir ayar yapılırsa lpg olsun benzin olsun farketmez değişik devir bantlarında farklı güç değerleri alınabilir. ancak aracın en ekonomik (gaz kısma demiyorum) yani tam kararında ayarında sizin dediğiniz nasıl mümkün oluyor onu kavrayamadım. detaylı anlatırsanız sevinirim. ama dediğiniz ayarın yakıt tüketimini çok artıracağını ve ekonomi için yapılan bir sistemde onun uygun olacağını düşünmüyorum pek.

    ayrıca benim gerek forum olsun gerek bazı belgeler olsun gördüğüm şu. lpg 105 oktan dolayısı ile çok homojen bir yanma sağlanıyor. ancak lpgnin tutuşma sıcaklığı benzinin neredeyse 2 katı. ayrıca lpg benim bildiğim tembel yanma yapan bir yakıt değil aksine çok hızlı yanıp sönen bir yakıt.
    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.

    ayrıca yüksek devirlerde fakir karışımın aracın performansına ne gibi etkisi var açıklarsanız sevinirim. vites oranı büyük olunca fakir karışımın gücü normal karışımdan daha az olmayacak mı?

    edit: şunuda belirtmek isterim aracım 117 nm torku 4500 devirde, 75 bg gücü 5250 devirde üretmekte. güncel arabalar bu torku daha çok 3500 devir gibi düşük devirlerde üretmekte. yüksek devirde ayar kurcalanarak yüksek performans alınabilir dediniz. bu araçta o muazzam yakıt tüketimine sebep olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ccaparli -- 22 Aralık 2007; 10:39:00 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    sayın faruksevgili ben şunu düşünüyorum. araç en optimum ayarlarında iken (gazda) yani gaz ayarları yerinde iken ve normal performansı verecek şekilde ayarlandığında üst devirlerde bir hantallık oluyor. ama sizin dediğiniz gibi ayarlarsak, o artık ekonomi ayarından çıkmış olmaz mı? üst devirlerde daha fazla tork elde etmek için gaz ayarı yapıldığında, araç normalden çok daha fazla tüketmez mi?

    onun bende farkındayım istenirde çok hassas aletlerle bir ayar yapılırsa lpg olsun benzin olsun farketmez değişik devir bantlarında farklı güç değerleri alınabilir. ancak aracın en ekonomik (gaz kısma demiyorum) yani tam kararında ayarında sizin dediğiniz nasıl mümkün oluyor onu kavrayamadım. detaylı anlatırsanız sevinirim. ama dediğiniz ayarın yakıt tüketimini çok artıracağını ve ekonomi için yapılan bir sistemde onun uygun olacağını düşünmüyorum pek.

    ayrıca benim gerek forum olsun gerek bazı belgeler olsun gördüğüm şu. lpg 105 oktan dolayısı ile çok homojen bir yanma sağlanıyor. ancak lpgnin tutuşma sıcaklığı benzinin neredeyse 2 katı. ayrıca lpg benim bildiğim tembel yanma yapan bir yakıt değil aksine çok hızlı yanıp sönen bir yakıt.
    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.

    ayrıca yüksek devirlerde fakir karışımın aracın performansına ne gibi etkisi var açıklarsanız sevinirim. vites oranı büyük olunca fakir karışımın gücü normal karışımdan daha az olmayacak mı?

    edit: şunuda belirtmek isterim aracım 117 nm torku 4500 devirde, 75 bg gücü 5250 devirde üretmekte. güncel arabalar bu torku daha çok 3500 devir gibi düşük devirlerde üretmekte. yüksek devirde ayar kurcalanarak yüksek performans alınabilir dediniz. bu araçta o muazzam yakıt tüketimine sebep olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.


    gerçekten aygaz-milangaz-şarkgaz-oralgaz .....vs arasında gerçekten bir fark varmı?(bayi hileleri hariç tabi)
    çünkü bir forumda sanayi bakanlığının çıkardığı bir genelge ile tüm otoggazların kışın propan oranını arttırdığı yazıyordu.
    yani bu kışa özel propan aygaza has değilmiş. doğru mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asbengu

    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.


    gerçekten aygaz-milangaz-şarkgaz-oralgaz .....vs arasında gerçekten bir fark varmı?(bayi hileleri hariç tabi)
    çünkü bir forumda sanayi bakanlığının çıkardığı bir genelge ile tüm otoggazların kışın propan oranını arttırdığı yazıyordu.
    yani bu kışa özel propan aygaza has değilmiş. doğru mu?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu



    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.


    gerçekten aygaz-milangaz-şarkgaz-oralgaz .....vs arasında gerçekten bir fark varmı?(bayi hileleri hariç tabi)
    çünkü bir forumda sanayi bakanlığının çıkardığı bir genelge ile tüm otoggazların kışın propan oranını arttırdığı yazıyordu.
    yani bu kışa özel propan aygaza has değilmiş. doğru mu?



    bende bütün gazların aynı olduğunu düşünüyordum ama baktım ki farklı istasyonlardan aldığım farklı gazlarda markaya göre hep değişik karakteristikler var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu



    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.


    gerçekten aygaz-milangaz-şarkgaz-oralgaz .....vs arasında gerçekten bir fark varmı?(bayi hileleri hariç tabi)
    çünkü bir forumda sanayi bakanlığının çıkardığı bir genelge ile tüm otoggazların kışın propan oranını arttırdığı yazıyordu.
    yani bu kışa özel propan aygaza has değilmiş. doğru mu?



    bende bütün gazların aynı olduğunu düşünüyordum ama baktım ki farklı istasyonlardan aldığım farklı gazlarda markaya göre hep değişik karakteristikler var.

    Alıntıları Göster
    Peki o zaman, en randımanlı olanı hangi firmanınki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orjinalden alıntı: asbengu



    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.


    gerçekten aygaz-milangaz-şarkgaz-oralgaz .....vs arasında gerçekten bir fark varmı?(bayi hileleri hariç tabi)
    çünkü bir forumda sanayi bakanlığının çıkardığı bir genelge ile tüm otoggazların kışın propan oranını arttırdığı yazıyordu.
    yani bu kışa özel propan aygaza has değilmiş. doğru mu?



    bende bütün gazların aynı olduğunu düşünüyordum ama baktım ki farklı istasyonlardan aldığım farklı gazlarda markaya göre hep değişik karakteristikler var.

    Alıntıları Göster
    Sn ccaparli
    BRC nin proğramında iki ayar vardır
    Boşta ve yükte
    Ayarınızı boşta (rolantide)ayarlar ve yola çıkarsınız , yükte ve yüksek devirlerde gerekli performansı alamazsınız. Buyüzden Biz laptopumuzu aracın içine alarak yolda performans ayarı yaparız. Bu sizin dediğiniz gibi fazla yakıt yakmayıp aksine daha az yakıt yakmanızı sağlar.
    Niye derseniz, onuda açıklayayım basitce,
    Performansı düşük bir araçta istediğiniz ivmeyi yakalamak için daha fazla gaza basmanız gerekir, oysa performanslı bir araçta aynı ivmeyi yakalamak için daha az gaza basmanız yeterli olacaktır , Saygılarıma




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    sayın faruksevgili ben şunu düşünüyorum. araç en optimum ayarlarında iken (gazda) yani gaz ayarları yerinde iken ve normal performansı verecek şekilde ayarlandığında üst devirlerde bir hantallık oluyor. ama sizin dediğiniz gibi ayarlarsak, o artık ekonomi ayarından çıkmış olmaz mı? üst devirlerde daha fazla tork elde etmek için gaz ayarı yapıldığında, araç normalden çok daha fazla tüketmez mi?

    onun bende farkındayım istenirde çok hassas aletlerle bir ayar yapılırsa lpg olsun benzin olsun farketmez değişik devir bantlarında farklı güç değerleri alınabilir. ancak aracın en ekonomik (gaz kısma demiyorum) yani tam kararında ayarında sizin dediğiniz nasıl mümkün oluyor onu kavrayamadım. detaylı anlatırsanız sevinirim. ama dediğiniz ayarın yakıt tüketimini çok artıracağını ve ekonomi için yapılan bir sistemde onun uygun olacağını düşünmüyorum pek.

    ayrıca benim gerek forum olsun gerek bazı belgeler olsun gördüğüm şu. lpg 105 oktan dolayısı ile çok homojen bir yanma sağlanıyor. ancak lpgnin tutuşma sıcaklığı benzinin neredeyse 2 katı. ayrıca lpg benim bildiğim tembel yanma yapan bir yakıt değil aksine çok hızlı yanıp sönen bir yakıt.
    hatta şöyle ki aygaz daha hzlı yanar ve söner o yüzden az daha performanslı olur ancak menzili kısadır, milangaz ise daha uzun yanar ve söner performansı normaldir ancak menzili biraz daha uzundur.

    ayrıca yüksek devirlerde fakir karışımın aracın performansına ne gibi etkisi var açıklarsanız sevinirim. vites oranı büyük olunca fakir karışımın gücü normal karışımdan daha az olmayacak mı?

    edit: şunuda belirtmek isterim aracım 117 nm torku 4500 devirde, 75 bg gücü 5250 devirde üretmekte. güncel arabalar bu torku daha çok 3500 devir gibi düşük devirlerde üretmekte. yüksek devirde ayar kurcalanarak yüksek performans alınabilir dediniz. bu araçta o muazzam yakıt tüketimine sebep olmaz mı?

    Alıntıları Göster
    sayın faruksevgili ben şunu düşünüyorum. araç en optimum ayarlarında iken (gazda) yani gaz ayarları yerinde iken ve normal performansı verecek şekilde ayarlandığında üst devirlerde bir hantallık oluyor. ama sizin dediğiniz gibi ayarlarsak, o artık ekonomi ayarından çıkmış olmaz mı? üst devirlerde daha fazla tork elde etmek için gaz ayarı yapıldığında, araç normalden çok daha fazla tüketmez mi?

    Sadece yüksüz ayar yaparsanız durum sizin ediğiniz gibi olur Sizin cihazınızın markasını ve proğramını bilmiyorum Dediğim gibi servisinizle bir görüşün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: merivalpg

    Peki o zaman, en randımanlı olanı hangi firmanınki?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: merivalpg

    Peki o zaman, en randımanlı olanı hangi firmanınki?



    Zengin firmaların kendi gemileri (tankerleri) var Kendi gazını kendi getiriyor ve bütan/propan karışımınıda kendi belirliyor. Yanılmıyorsam 60/40 oranında karıştırıyor ... Bütan/propan karışımı her ülkenin iklim yapısına göre ülkeler tarafından belirlenmiştir. Ülkemizde belirlenen oran 70/30 dur Bütan ve propan karışımı tankerden rafineriye pompalanırken yapıldığı için tüm firmalarda aynıdır Mutfak veya otogaz farkı olmaksızın, sadece mutfak gazına koku ilave edilir. Küçük firmalar yeterince stok sahası olmadığı için her ikisinide kokulu olarak satar. Olay bu arkadaşlar,
    60/40 kullanırsanız çok performanslı ama daha az km.
    70/30 kullanırsanız normal performans ve daha fazla km.
    Tercih sizin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    sayın faruksevgili ben şunu düşünüyorum. araç en optimum ayarlarında iken (gazda) yani gaz ayarları yerinde iken ve normal performansı verecek şekilde ayarlandığında üst devirlerde bir hantallık oluyor. ama sizin dediğiniz gibi ayarlarsak, o artık ekonomi ayarından çıkmış olmaz mı? üst devirlerde daha fazla tork elde etmek için gaz ayarı yapıldığında, araç normalden çok daha fazla tüketmez mi?

    Sadece yüksüz ayar yaparsanız durum sizin ediğiniz gibi olur Sizin cihazınızın markasını ve proğramını bilmiyorum Dediğim gibi servisinizle bir görüşün

    Alıntıları Göster
    faruksevgili benim yazdıklarıma dalga geçer gibi mesaj yazarken az da olsa imzama dikkat etseydiniz cihazı ve aracı görürdünüz.

    landi renzo kit var aracımda. ayara gittiğimde önce rölantide bir ayar yapılır sonra istanbul yolunda (ankara) ayara çıkarız, araçta 3 kişi olarak. o ayar sırasında aracı ben kullanırım ve arkadaş bilgisayardan ayarı yapar.

    edit: ayrıca alıntı yaparken "alıntı" butonuna basın, direk kendi mesajınız gibi oluyor, anlamakta zorluk çekiliyor.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.