Şimdi Ara

LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
0
Favori
44.159
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu açmamdaki tek maksat temiz bir çevre konusunda duyarlı olmak.

    Herhangi bir LPG firmasıyla bağlantım yok.

    Petrol devlerini zengin edeceğimize, % 50'lere varan tasarrufla, kendi çocuklarımızın eğitimlerine destek verelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dragut76 -- 6 Temmuz 2007; 16:04:22 >



  • LPG Yüksek oktan sayısına sahiptir:

    Normal benzine ve süper benzine oranla LPG daha yüksek oktan sayısına sahiptir; bu sayede motordaki yanma daha düzenli olur, motorun verimi artar.



    LPG; Diğerine oranla motorların daha sessiz çalışmasını sağlar:

    Karbüratöre ve enjektöre gaz halinde geldiğinden motor daha sessiz ve titreşimsiz çalışır.
    LPG; Motoru temiz tutar ve ömrünü uzatır:
    Asit ve karbon artığı bırakmadığından motorun ömrü uzar ve daima rahat çalışır.

    LPG; Güvenlidir:

    LPG kullanılan araçlardaki donanım ve depolar diğerlerine nazaran çok daha dayanıklı malzemelerden üretildiği için daha güvenlidir.



    LPG; Çevre Dostudur:

    LPG kullanan araçlar atmosfere daha az miktarda zararlı gaz bırakır. Bu da bizler için solunacak daha temiz bir hava ve daha yeşil bir çevre demektir.




  • LPG
    REGÜLATÖR

    Görevi :
    1- Yüksek basınçta gelen LPG’nin atmosferik basınca dönüşmesini sağlar.
    2- Sıvı halindeki LPG’yi, motor suyunun sıcaklığından faydalanarak gaz haline dönüştürmek.
    3- Motorun ihtiyacına göre gaz akışını sağlamak.
    4- Motorun devrine göre gaz ayarı yapmak.



    Özellikleri :
    - Gövde ve kapak tamamen composit alüminyum malzemeden yapılmıştır.
    - Su ısıtma odası, gaz odasından su/gaz muhafaza koşulu sağlanarak ayrılmıştır.
    - Diyafram, contalar, yaylar, ECE-R 67 .01 standartlarına göre LPG kullanımına uygun materyalden yapılmıştır.
    - Test basıncı 67.5 bardır.
    - 1. Kademe çıkışında gaz akımının tamamen kapatılması bir elektrovalf ile yapılır.
    - Rölanti hattı ve ayarı ayrıdır.

    Regülatörün elektronik ve vakumlu olarak iki tipi vardır.
    Elektronik tipinde regülatörden karbüratöre giden hat kontak ile birlikte çalışır. Gaz hattı açık olsa bile elektrovalf ile gazın motora akışı kesilir.
    Pnömatik tiplerde yani vakumlu regülatörlerde alt basınçtan yararlanılır. Sadece motor çalıştığında(manifoltta vakum oluştuğunda) regülatör devreye girer.

    Montajı :
    Karbüratöre en yakın noktaya ve araca dikey olarak monte edilmelidir.LPG tankından bakır boru aracılığı ile gaz valfine gelen LPG, valften geçtikten sonra PVC kaplı bakır boru aracılığı ile başına havşa açılarak veya yüzük geçirilerek regülatörün girişine bir rekor ile monte edilir.
    Regülatörde buharlaşan gazın mikser aralıcığı ile motora gönderilmesi için üstü metal kaplı örgülü hortum kullanılmaktadır. Regülatörün sıcak motor suyunu alan giriş ve çıkışına basınca dayanıklı su hortumları kelepçeler vasıtası ile monte edilir. Bu sıcak su sayesinde likit olan LPG, regülatör içinde bulunan bir elektromanyetik valf aracılığı ile motora gaz olarak gönderilir.
    Valf 12 Voltluk elektrik ile çalışır. Bir kablo aracılığı ile seçici anahtardan komut alır. Regülatörün yağ, cüruf ve yabancı partikülleri tutan haznesi mevcuttur. Gaz valfinden likit halde gelen LPG, regülatörde gaz haline dönüşürken, özgül ağırlık farkı nedeniyle gaz haline dönüşemeyen yağ ve partiküller cüruf haznesinde toplanır. Bu haznede birikenler 15.000-20.000 Km.de bir tahliye tıpasından boşaltılmalıdır.
    Diyafram LPG kalitesine göre 50.000-100.000 km’de değiştirilmelidir.
    yukarı


    MULTIVALF

    Görevi:
    - LPG tankı üzerine bağlanmaktadır,
    - Tanka gaz dolum işlevi yapar,
    - Dolum limitini ayarlar,
    - Tankdaki yakıt seviyesini gösterir,
    - LPG’ yi motora gönderir,
    - 27 bar basınçta açan basınç emniyet valfi ile tankın içerisindeki aşırı basıncı tahliye eder,
    - Herhangi bir nedenden dolayı, motora giden borular delinirse gaz çıkışını keserek emniyeti sağlar,



    Doldurma: Yakıt alma sırasında, yakıt pompasından gelen LPG multivalften geçer. Voltran multivalfler, uzun bir dolum süresini önlemek için, LPG’nin geçişine fazla direnç göstermeyecek şekilde dizayn edilmiştir.

    Dolum Limiti: Mevcut standartlar ve güvenlik nedenleriyle depo fazla doldurulmamalıdır. Maksimum miktar deponun toplam kapasitesinin %80’idir. Kalan % 20 lik bölüm LPG buharıyla doldurulur, böylece sıcaklıktaki bir artışla beraber içindeki sıvının bütün hacmi doldurulmadan genleşebilmesine imkan sağlanır. Depoda gaz halindeki LPG için küçükte olsa bir boş hacim bırakıldığı sürece basıncın tehlikeli seviyelere yükselmesi olasılığı yoktur. Dolma işlemini doğru noktada kesebilmek için, multivalf, bu şamandıraya bağlı olan ve maksimum seviyeye ulaşıldığında LPG akışını kesen bir cihazla donatılmıştır.

    Seviye Ölçer: İki mıknatıs sayesinde depodaki LPG seviyesini ölçmek mümkündür; bunlardan biri tankın içinde olup, şamandıraya bağlı cihazlarla birleşiktir; ikncisi ise deponun dışında olup göstergeye bağlıdır. Kadran dörde ayrılmıştır ve bir bölmede rezerv için mevcuttur. Deponun konumu yüzünden okumanın zor olacağı ya da müşterinin arzu ettiği durumlarda multivalf uygun elektronik dönüştürücülere bağlanabilir. Bu dönüştürücüler, gerekli elektronik devrelere bağlanır ve yakıt seviyesini sürücüye uyarı ışıkları veya başka analog ve dijital sistemler aracılığıyla gösterirler.

    LPG Emme İşlemi: Deponun dibine doğru dönük bir emme borusu sayesinde multivalf sıvı LPG çekilmesini sağlar. Her durumda multivalf motorun ihtiyaç duyacağı maksimum sıvı değerlerinin girişine, aşırı yük kaybına neden olmadan, olanak sağlayacak geçiş bölümlerine sahiptir.

    Kesme: Multivalfin üzerinde emme ve doldurma borularını bloke etmeye yarayan iki vana vardır. Bunlar genel olarak açık konumdadır; ancak bakım işlemi sırasında ya da kaza vb. durumda kapatılabilir. Multivalfe erişim güç olduğundan, emme borusunu kolayca kapatabilmek için multıvalf üzerine elektrovalf monte edilmiştir.

    Aşırı akış: Multivalfin içinde ve LPG emme borusu üzerine yerleştirilen “aşırı akış valfi” 1 bar basınç farkında akışı durdurur.

    Montajı :
    Multivalf tank üzerine monte edilir. Gazın seviyesini gösterebilmek için bir şamandırası, birde gazın emilmesi için gaz emme borusu bulunmaktadır. Montaj sırasında hiçbir şekilde şamandıra çubuğu ile oynanmamalıdır. Aksi taktirde, %80’ine ulaşan maksimum hacimde görevini yapamaz.

    Multivalf montajında en önemli husus, yatay konuma paralel olmasıdır.

    MULTİVALF MUHAFAZA KAPAĞI VE HAVALANDIRMA BORUSU

    Görevi : oluşabilecek gaz kaçaklarının havalandırma boruları sayesinde araç içerisinden tahliye edilmesini sağlar. Multivalf kapağı sızdırmaz şeffaf plastikten imal edilmiştir. Tabanında mufun üzerine oturması için bir delik mevcuttur. Buraya sızdırmazlık için o-ring konmaktadır. Muhafaza kutusundan iki adet çıkış olup, bu çıkışlar vent borularıyla araç dışına irtibatlanmıştır. Bir kaçak durumunda araç bagajının havalandırması sağlanmaktadır.
    yukarı

    DIŞARIDAN DOLDURMA NOKTASI

    Dünya standartlarında imal edilmiş çok çeşitli dolum ağızları vardır. VOLTRAN marka dolum ağızları Türkiye’de ve dünyada en yaygın olarak kullanılan tipe uygun olarak üretilmiştir. Özel pirinç alaşımından yapılmaktadır. Gaz dolum borusunun içinde kalan gazın ,0.5 bar basınca kadar sızmaması için bir bilya ve o-ring ile donatılmıştır. Tampona monte edilmelidir.
    yukarı

    BENZİN VALFİ

    Benzin otomatiği ve karbüratör arasına konan, benzin akışını sağlayan veya kesen bir parçadır. Elektrovalf ile donatılmıştır.

    Montaj esnasında LPG konumunda iken, benzin valfinin karbüratöre benzin geçirmemesi gerekmektedir. Motorda LPG ile benzin birbirine karışıyor ise motor zengin karışım yapacağından teklemeli çalışır. Montajda bu hususlara çok dikkat etmek gerekir.

    Benzin valfine gelen elektirik devrelerinden biri (+), diğer şase (nötr) olarak bağlanır.

    Montajı :
    Bu valf benzin pompası ile karbüratör arasına yerleştirilir. Bu valfin yalnızca karbüratörlü araçlarda kullanıldığı unutulmamalıdır. Bu valfin üzerinde manuel bir kol vardır. Bu kol, elektrik sisteminde herhangi bir arıza durumunda çevrildiğinde, sistemi devre dışı bırakarak, otomatikten karbüratöre benzin akışını serbest bırakır. Buda herhangi bir sistem arızasında aracın yolda kalmasını önlemiş olur.

    Şoför mahallindeki yakıt seçici anahtar benzin pozisyonunda ve motor çalışıyor iken bu valf açık olup diğer konumda kapalıdır.
    yukarı

    LPG VALFİ

    Bakır bir boru ile birbiri ile irtibatlandırılmış LPG tankı ve buharlaştırıcı arasında bulunan elektromanyetik kumandalı bir valftir.

    Motor çalışmadığı veya benzin ile çalıştığında LPG akışını kesmektedir.

    Seçici anahtardan motorun LPG ile çalışması istendiğinde benzin valfini kapat komutundan sonra regülatöre (buharlaştırıcıya) LPG gönderen elektronik bir alettir.

    LPG içinde olabilecek hertürlü partikülleri tutmak için özel bir filitresi bulunur.

    Valfin gövdesi basınca dayanıklı pirinç, filitresi selüloz malzeme ve özel kauçuktan imal edilmiştir.

    Gazvalfi regületöre en yakın noktadan aracın gövdesine monte edilir. Aracın motor bölümüne dik bir pozisyonda monte edilmelidir.

    LPG valfinin altında bulunan filtre mutlaka kontrol edilmeli herhangi bir problem var ise değiştirilmelidir. Filitre ömrü maksimum 50.000 km’dir.

    Seçici anahtardan gelen elektrik kablosu LPG valfinin artı ucuna, LPG valfinde bulunan (-) uç da şase (nötr)’ ye bağlanır.

    Seçici anahtardan gaz valfinin açılıp açılmadığı kontrol edilir.

    yukarı




    DİZEL ARAÇLARDA LPG DÖNÜŞÜMÜ

    Bazı elektriksel farklar olmasına rağmen Dizel araçların LPG dönüşümü benzinli araçların LPG dönüşümüne benzer. Dizel dönüşümünde Benzin valfi veya Emilatör kullanılmaz.(+) Kırmızı kablo karterdeki yağ basınç sensörüne bağlıdır. Bu sensörün asıl amacı motor çalışmıyorken gaz sistemini kesmektir. Bu güvenlik amaçlı olup tüm dizel motorlarda bulunur. Basit anahtar yolu ile gelen 12 Volt,LPG Valfi üzerindeki elektrovalfi açar ve LPG gazının regülatöre ulaşmasını sağlar. Regülatör üzerindeki elektrovalf araç LPG ile çalışmadığı her durumda kapalıdır. Pedal altı anahtarını kullanarak elektrovalf pozisyon alır ve regülatördeki gaz miksere ulaşır. Burada hava ile karışarak silindire ulaşır. Silindir içerisinde gaz ve hava karışımı enjekte edilmiş dizel yakıtı ile karışır.

    Dizel’e gereken bu karışımlar az olduğundan,yakıt tasarrufu sağlanır. Bu hem ekonomi sağlar,hemde atmosfere daha az miktarda kirli hava bırakır. Dizel motorlarda buji olmadığından dizel yakıtına daima ihtiyaç duyulacağı unutulmamalıdır.

    Gaz ayarı yapmak için ,gaz pedalına yavaşça dokunularak (%20 oranında) ve LPG devreye sokulur,gaz ayar vanasını motor devir sayısı maksimuma ulaşıncaya kadar açılır




  •  LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA
  •  LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA
  •  LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA
  •  LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA




  • dostum hakikaten ustan becerikli biri değil sanırım.o göstergeyi sağdaki kutunun yan tarafına koysaymış daha güzel olacakmış.çünkü benim corollada öyle çok şık duruyor hemde ele ayağa dolaşmıyor.
  •  LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA




  • Haklısın murattrm, malesef LPG taktıran araç sahipleri genelde LPG'yi ruhsata işletmiyorlar, herhalde benimde ruhsata işletmiyeceğimi sanıp (denetimde dikkat çekmemesi için) monte etmişler. Yeri benimde hoşuma gitmiyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: murattrm

    dostum hakikaten ustan becerikli biri değil sanırım.o göstergeyi sağdaki kutunun yan tarafına koysaymış daha güzel olacakmış.çünkü benim corollada öyle çok şık duruyor hemde ele ayağa dolaşmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dragut76 -- 28 Mayıs 2007; 9:44:13 >
  • bak dostum istersen ben bi fotosunu yollayayım göstergenin.ayrıca komutan ne yakıyor araba senin
  • resim gönderirsen iyi olur. Ne yakıyor sorusuna gelince, konu açmıştım,http://forum.donanimhaber.com/m_13624156/mpage_1/key_/tm.htm
    Ben genede değerleri yazayım;
    ------------------------
    Benzinle 100 Km'de
    Şehir içi 8,5 litre
    Uzun yolda 6 litre.
    ----------------------
    LPG ile 100 Km'de
    Şehir içi 10,86 litre
    Uzun yolda 8,23 litre
  • LPG Yandıktan sonra silindirlerde artık bırakmaz.
    Silindirdeki yağ filminin yırtılması söz konusu olmadığından, motor parçalarının ömrü uzar. Onarım harcamaları azalır
    Yanmanın tam yanmaya çok yaklaşması, hava kirlenmesinde azalma sağlar
    Her kilogram yakıt başına verdikleri enerji miktarı yüksektir, 11858 kcal/kg
    Hava ile çok iyi karıştığından, yanmanın verimi yüksektir.
    Karteldeki yağın incelmesi önlenmiş olacağından, yağlamanın kalitesi bozulmaz ve yağ değişim süresi uzar.
    Oktan sayıları çok yüksek olduğundan, motorun sıkıştırma oranının yükselmesine olanak sağlar. ( 10/1-12/1 ).
    Yandıktan sonra silindirlerde artık bırakmaz.
     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

    Çarpışma testinde,satte 60 km hızla bir otomobilin açıkta duran LPG tankına çarpmasına rağmen tankın sağlam kaldığı görülüyor
     LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA

    Bir başka çarpışma testinde de,satte 60 km hızla bir LPG tankına çarpan sivri çelik malzemenin,LPG tankın yamulttuğu ancak delemediği görülüyor




  • çok güzel anlatmışsınız? bazıları önyargılarını atabilseler....
  • Ah bu önyargılar,,,,
    Her yıl 10'larca araç herhangi bir sebepten dolayı yanıyor, ama her nedense bu yanan araçlardan LPG'li olanlar benzinli araçlara göre daha az sayıda olmasına rağmen TV'ler bangır bangır bağırıyor"LPG'li araç yandı" diye. Bunun sebebi ne olabilir? Petrol devleri benzine rakip çıkmasını istemiyorlar mı?
  • güzel anlatıyosunuzda niye haberlerde yanan lpg li araçları görüyoruz ozaman ve o resimdeki depoda gaz varmıydı acaba gaz sızarsa ve kıvılcım cıkarsa patlama olur bunu bilmek için profösör olmaya gerek yok sanırım nezaman firmalar kendinden lpg li araçlar üretir ozaman alınabilir sonradan taktırılanlara güvenmiyorum ve motorun çekişten düşmeside ömrünü uzatıyormu acaba normalde 3. viteste cıkılan bir yokuş lpg li bir araçla 2. viteste cıkılabiliyor.

    kimse paramız yok mecburiyetten taktırıyoruz demiyorda yok şöyle iyi yok böyle iyi diye övüp duruyorsunuz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: turusan

    güzel anlatıyosunuzda niye haberlerde yanan lpg li araçları görüyoruz ozaman ve o resimdeki depoda gaz varmıydı acaba gaz sızarsa ve kıvılcım cıkarsa patlama olur bunu bilmek için profösör olmaya gerek yok sanırım nezaman firmalar kendinden lpg li araçlar üretir ozaman alınabilir sonradan taktırılanlara güvenmiyorum ve motorun çekişten düşmeside ömrünü uzatıyormu acaba normalde 3. viteste cıkılan bir yokuş lpg li bir araçla 2. viteste cıkılabiliyor.

    kimse paramız yok mecburiyetten taktırıyoruz demiyorda yok şöyle iyi yok böyle iyi diye övüp duruyorsunuz

    yokuşta kapışalım mı?
  • rasgle yerden LPG taktırırsan tabiki yokuşta 2. vitese düşersin. Sıralı sistemden haberin yok herhalde.
    levantino70 'in dediği gibi kapışmak isteyen varsa gelsin. Haber kanallarının patronları aynı zamanda Petrol devlerininde sahibi, Petrol istasyonların LPG'ye göre benzindeki kazancı çok çok daha fazla,
    Mesala Doğu illerimizde benzinin litresi 80 kuruş, Motorinin fiyatıda 90 kuruş, Hemde büyük illerimizdeki iyi benzin ve mazottan(euro dizel, ultimediabenzin vs.) daha iyi. Tabiki petroller 1 litre benzin veya motorinden en az % 50 kazanırken LPG'den % 20 kazanırsa, haber kanallarında da LPG kullanımını azaltmak için LPG aleyhine yayın yapar.
    Avrupada durum çok farklı, avrupalı insanlar bilinçli tüketici olduğu için ve çevre kirliğini azaltmak için LPG kullanıyor. Avrupada LPG'li araçlara kapalı alanda park yasağı var mı acaba?
    İngiltere kraliyet ailesinin araçlarıda LPG'li, (Herhalde kralda şikayetçidir yokuşu 2.vitesle(!) çıkmaktan)
    Ben ingiltere kraliyet ailesinden zengin değilim, bu yüzden LPG kullanıyorum ayrıca performans konusunda da hiç bir şikayetim yok, aynı özelliklere sahip, istenilen benzinli araçla yokuşta 2. vitesle mi, 3 vitesle mi çıktığını denemek isteyen varsa buyursun.

    quote:

    Orjinalden alıntı: turusan

    güzel anlatıyosunuzda niye haberlerde yanan lpg li araçları görüyoruz ozaman ve o resimdeki depoda gaz varmıydı acaba gaz sızarsa ve kıvılcım cıkarsa patlama olur bunu bilmek için profösör olmaya gerek yok sanırım nezaman firmalar kendinden lpg li araçlar üretir ozaman alınabilir sonradan taktırılanlara güvenmiyorum ve motorun çekişten düşmeside ömrünü uzatıyormu acaba normalde 3. viteste cıkılan bir yokuş lpg li bir araçla 2. viteste cıkılabiliyor.

    kimse paramız yok mecburiyetten taktırıyoruz demiyorda yok şöyle iyi yok böyle iyi diye övüp duruyorsunuz




  • LPG taktırınca yol bilgisayarı sapıtıyor mu yoksa gazda da ne yakıyorsa onu mu gösteriyor, birde aracın garantisi nasıl etkileniyor, garantiden tüm araç mı çıkıyor yoksa sadece motor mu? hadi bakalım bir de burdan yakın
  • Toyota marka araçlarda yol bilgisayarının sapıttığını sanmıyorum(Tabiki kaliteli bir LPG dönüşümü olursa) Tecniq arkadaşımız bir konu açmıştıhttp://forum.donanimhaber.com/m_14672603/tm.htm bu linkte gerekli bilgiyi alabilirsin.
    Garantiye gelince, bazı servisler garantiyi etkilemediğini söylüyorlar, bazılarıda araçta LPG'den dolayı bir arıza olursa yalnızca o arızanın garanti dışı olduğunu söylüyorlar (Ki ben böyle birşey duymadım)

    Mesala chevrolet satıcıları sıfır benzinli araç almak istediğinde LPG dönüşümünü kendileri yaptırıyor ve tam garanti kapsamında olduğunu söylüyorlar hatta araçlarının orjinal LPG sistemiyle birlikte sıfır olarak araç satmaya başlamışlar.

    quote:

    Orjinalden alıntı: drak

    LPG taktırınca yol bilgisayarı sapıtıyor mu yoksa gazda da ne yakıyorsa onu mu gösteriyor, birde aracın garantisi nasıl etkileniyor, garantiden tüm araç mı çıkıyor yoksa sadece motor mu? hadi bakalım bir de burdan yakın




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.