Şimdi Ara

LPG'Lİ TOYOTALAR BURAYA (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
211
Cevap
0
Favori
44.163
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç 2003 1.4 terra corolla sedan 1620 km 200 ytl lpg ile ortalama fiyatı 1.5 ytl yolbilgisayarı ortlama yakıt 8.6 normal ve yavaş kullanndım çok sürat yapmadım alanya izmit arası ve yaklaşı 200 km.side şehir içi
  • Çok iyi km'ye 12,35 Kuruş.
    Klima açık mıydı?
  • yaklaşık ben 10 saat araç kullandım tabiiki açıktı ama ama çokta basmadım zaman zaman 130-140 gittiğim olmuştur giderken gece kullandım öğlen orada idim klimada açıktı arabayı ve kendimi fazla zorlamadım aheste aheste yoldada çok çevirme vardı
  • Cevap yazan forumdaşlara çok teşekkür.
    Aracın kliması polen filtresinden dolayı düzgün çalışmıyormuş. (20 lira) Bugün değiştirdim. Valla klimanın ne olduğunu yeni anladım. (İyiki gaz basalım demedi 50 lira)
    Tamirciye gidince bütün yağlarını kontrol ettirdim. Arasıra böyle yapmak lzaım bence.
    boşa sallama konusunda kararsızım. Tehlikeli ve Besni gibi tehlikeli yerelerde değil tabi. Uygun yer olunca alışkanlık olmuş elim hemen vitese gidiyor.
  • bu forumda güzel yazılar var boşa atmama konusunda boşa attığın zaman araba kendini rolatide çalışıyor zanediyor ve yakıt tüketiyor vitese attığında ise araba ataleti ile gidiyor taki 15o0 devir altına inene kadar yakıt sarfiyatı sıfır(yeni araçalr için) yol bilgisayarın varsa dene bir rampa in uzun olsun viteste yani yüksek viteste birde boşta in göreceksin
    birde az yakamasını istiyorsan tırı takip onunda türbulansından faydalanıyosun ben denedim oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bekaert -- 5 Temmuz 2007; 1:15:43 >
  • arkadaşlar sonun da sonun da ilk Arabamı ve ilk Toyota Corolla mı aldım bugün servise çektriyorum yupiiii
  • Gözün aydın hocam, az bir masrafla kurtulmuşsun,
    Klimacılar, kışın bile arada sırada klimayı çalıştırmamızı söylüyorlar, klima bakımıda ayrı bir konu, ama bu sıcaklarda klimasız araca binmek gerçektende işkencedir.
    Sen sen ol kesinlikle ama kesinlikle, uygun bir yer de olsa vitesi boşa sallama. Önüne aniden birşey çıksa haliyle firene yükleneceksin ve balataların ömrü kısalacak, yani bir yerden kar edeyim derken başka yerden açık verirsin, ayrıca vitesi boşa sallamanın da karlı olduğuda söylenemez ve ayrı bir tartışma konusu.

    quote:

    Orjinalden alıntı: zeync

    Cevap yazan forumdaşlara çok teşekkür.
    Aracın kliması polen filtresinden dolayı düzgün çalışmıyormuş. (20 lira) Bugün değiştirdim. Valla klimanın ne olduğunu yeni anladım. (İyiki gaz basalım demedi 50 lira)
    Tamirciye gidince bütün yağlarını kontrol ettirdim. Arasıra böyle yapmak lzaım bence.
    boşa sallama konusunda kararsızım. Tehlikeli ve Besni gibi tehlikeli yerelerde değil tabi. Uygun yer olunca alışkanlık olmuş elim hemen vitese gidiyor.




  • aracım 97 gli ac izmirden sakaryaya 500 km yi 60 ytl lpg kullandım araçda iki kişiydik.ARA SIRA KLİMADA AÇIKTI 100 -140 arası bir hızla birde lpg Kitim yerli üretim ve sıralı sistem değil SONUÇ:110--120 YKR YAKMIŞ OLUYORUM ŞEHİRİÇİ HERHALDE 150 KRŞ .
  • corolla da 1.6 için km de 110 ykrş altına inen varmı
  • uzunyolda 50 ytl (lt fiyatı ortalama 1,50 ytl) yaklaşık 33 lt. lpg ile 450 km. civarı gidiyor... Klima sürekli açık, ortalama 3 kişi ve az bagaj ile 3 depo denedim. Yol bilgisayarı ortalama hız 79 km. gösterdi. 100-110 km.'yi pek geçmedim..LPG'yi Ankara'dan alsaydım (1,28 ytl/lt civarı) mutlaka 11 kuruşun altına düşerdim..
    quote:

    Orjinalden alıntı: comanderr

    corolla da 1.6 için km de 110 ykrş altına inen varmı
  • lpg ankara da 1.28 mi yani yakınında rafinerimi varda burdan ucuz biz rafineriye 40 km mesafedeyiz 1.45 den alıyoz açıklayın beyler
  • 1999 Corolla 1.3 terra linea şehir içi 120-130 arası yakıyor geçen sene uzun yolda klima açık ortalama sürat 130 Km. 95 bin yakmış idi bu sene uzun yol deneme şansım olmadı
  • ben surekli vitesi bosa atarim. motora da hic bir zararı olmaz. bilmeden kimse bol keseden sallamasin.

    birisi soyle demis yaglama olmaz.

    vitesde ilen yokus asagi 0.00 lt/km yakar, vites bosta iken 0.5 0,9 falan dolayısı ile motor benzinle birlikte yaglanir.

    teknik olarak bilen birisi varsa konussun, birbirimize yanlis seyler ifade etmeyelim.
  • alıntıdır
    yeni nesil araçlarda bulunan bi sistem araç vitesteyken ve gaz verilmediğinde sisteme yakıt yollamayı durdurmaktadır.
    araç boşta giderken rölantide çalıştığını düşünerek motorun çalışması için gereken miktarı sisteme yollayarak aracın stop etmemesini sağlar... siz yokuş aşağı vitesi boşa aldığınızda araç yakıt tüketmeye devam eder. lpg ya da benzin farketmez...ancak viteste olduğunda yakıt kesildiğinden dolayı tüketim olmaz...yol bilgisayarınız varsa şu şekilde test edebilirsiniz....

    aracı çalıştırıp yol bilgisayarındaki harcanan yakıt miktarını sıfırlayın...10 dk çalıştıktan sonra kontrol edin... tahmini 0.3 ile 0.5 arasında yakıt harcadığını göreceksiniz...

    aynı şekilde (biraz zor ama) aracı uzunca bir yokuşun başında durdurun...aynı şekilde yol bilgisayarını sıfırlayın... hiç gaz vermeden 2 ya da 3. vites ile yokuşu inin yokuşu umarım 10 dk sürede inersiniz... şayet 10 dk da ineseniz de yokuşun sonunda bilgisayarı kontrol edin tüketimin hala 0.0 olduğunu ( çok extra bi durum varsa 0.1 ) olduğunu göreceksiniz... iyi günler

    Gaz kelebeği elektronik kontrollü araçlarda araç giderken yokuş aşağı hızlarda araç hızı vitesi karşılayacak şekilde gaz kelebeği kapanır ayak pedaldan çekilse bile gaz kelebeği taktığınız vitesdeki hıza göre açıklığını ayarlar ,yani motora hava girmeye devam eder,ateşleme de devam eder, ancak yakıt akışı kesilir ve soğutma da otomatik olduğundan motor karar ısısını korur tüm bunlar araç vitesde ve pedala basılmaz ise olan olaylardır..
    Eski modellerde yokuş aşağı ayak gazdan çekilince motor yaktığı az yakıtla tekerleklerin devrine erişemez olur böylece ortalama bir hızda bağıra bağıra yokuş aşağı iner ,aracı götürmesi bir tarafa motor freni dediğimiz olay gerçekleşir motor aracın belli bir hızdan daha hızlı gitmesine (1. ve ya 2.vitesde )direnir...Ve bu sırada tabiiki herşeyin bir bedeli olduğu gibi bu aracı frenlemenin de bedeli motorun yaktığı fazladan yakıttır aracı yavaşlatan bu yakıttır ve miktarı her zaman rolantide harcadığından çok fazladır..
    Bazı durumlarda araç öyle hızlanır ki gaz kelebeği kapalı kaldığı için aşırı derecede zorlanma ihtimali oluşur bunu önlemek için gaz kelebeğine bir yay eklenerek böyle zorlanmalarda kendi kendine bir miktar açılıp gereken havayı motora alacak şekilde düzenek ile donatılmıştır.
    Yeni araçlarda tüm bunlar elektronik olarak gerçekleşir...
    Yani kısaca yeni araçlarda boşta gidince benzin yakar, vitesde yakmaz
    Eski araçlarda vitesde yakar ,boşta rolanti kadar yakar...
    Araçlar boşta kullanılırlarsa tekrar moment almaları için gereken yakıt miktarı ,sabit hızla giderlerken gereken yakıt miktarının iki katına yaklaşır bu nedenle araçların yakıt harcaması sabit hızla kullanılırlarsa azalır...
    Yeni hibrit motorlarda (benzin ve elektrik motoru bir arada)benzin motoru devri 2500-3500 d/d olacak şekilde sabit çalışıp en az benzini harcayacak ve aracın akülerini devamlı dolduracak, elektrik motorları tekerlekleri döndürecek ,yokuş aşağı durumlarda benzin motoru yakıt almayı hemen kesecek ve duracak ,elektrik motorları ise aküleri doldurmaya başlayıp böylece aynı zamanda frenleme işlevini yerine getirecek, sakin hızlardan spor sürüşe geçince hem benzin motoru hemde elektrik motorları tekerleklere güç verecek ..
    Böylece sinekten yağ çıkartılarak gezilecek , ancak bizim memlekette bu da yetmeyecek aracın elektrik motorları sökülerek, daha az yaksın diye çıkma çamaşır makinesi (A serisi düşük elektrik yakan ) motorları denenecek ,bobincilerde değişik sarımlar bulunup reklam edilecek ,benzin motoru sökülüp, mazot yakan hatta evdeki atık kızartma yağlarını yakan pancar motorları köylü dayıdan çok ucuz fiyata alınıp takılacak , böylece sinekten çıkan yağ zeytin yağına dönüştürülecek..Tüm bunlardan haberi olmayan avrupalıların ağzı açık kalacak... ......




  • hayal dünyana bayıldım bekaert ama ülkemizde yakıt pahallı olduğu için otomobil tutkunlarının veya ustalarının mucitlerinin bu uğurda yapmayacağı şey yok çünkü artık herkes önce ekonomiye ve kaliteye bakıyor .<<<herzaman toyota>>>.
  • mrblar, forma yeni üye oldum.... bende toyota araç aldım(96 model 1.3 xe modeli) ve yeni lpg taktırdım(landironze)...
    küçük depo tavsiye ettiler, deposu küçük. taktırdığımda depoyu tam doldurmuştum ve kaç lt aldığına dikkat etmedim....bi depo ile 299 km yaptı şehir içinde aceba normalmi dersiniz...İLGİNİZE ŞİMDİDEN TŞK EDERİM SAYGILAR...
  • LPG Lİ TOYOTALARDA YOL BİLGİSARI NASIL ÇALIŞIYOR,LPG İLE GİDERKEN YAKIT DEĞRİNİN GERÇEĞİNİ GÖSTEREMEZ DİYE BİLİYORUM..
    BAŞKA BİLMEDİĞİM NELER VAR..
  • yine cevap vereyim sayın arkadaşım

    ben benzinde kullanırken bile asla gerçek yakıt tüketimi ile yol bilgisayarınınkin tuttuğunu görmedim.

    arabam ve lpg kiti imzamda var.


    yol bilgisayarı 1 lt lpg ile 10,6 km gidildiğini gösterirken
    gerçekte 1 lt lpg ile 12 km gidiyorum.

    saygılarımla...


    quote:

    Orjinalden alıntı: aslanlar72@mynet.com

    LPG Lİ TOYOTALARDA YOL BİLGİSARI NASIL ÇALIŞIYOR,LPG İLE GİDERKEN YAKIT DEĞRİNİN GERÇEĞİNİ GÖSTEREMEZ DİYE BİLİYORUM..
    BAŞKA BİLMEDİĞİM NELER VAR..
  • Merhaba,

    2001 Model Rav4 geçen hafta zavoli takıldı.

    Şuan için bi problemle karşılaşmadık.

    Yakıtla ilgili izlenimlerimi bu hafta içinde yaparım inş.
  • Merhaba,

    İlk kullanım:

    Şehir içi 1 depo ile 252 km. ve km. de 0,262 ykr.

    Not: Sabah ve akşam İstanbul trafiğindeyiz:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnyildirim -- 30 Kasım 2007; 11:44:08 >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.