Şimdi Ara

LPG neye göre motora zarar verir? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
2.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    araç karbüratörlüyse memenin işeme yerin tam nereye denk geliyor

    ayrıca araba yağ yakıyorsa az da olsa bu yağ yanma odasına girerken yağlama olmaz mı

    Tek nokta enjeksiyondaki gibi manifold tepesinden yapılıyor. Gaz kelebeğinin oradan. Süpaplarla pek alakası yok o yüzden

    Yağı, segman aşınmasından yakıyorsa yağlamanın süpaplara faydası yok. Ancak süpap gaydlarından yağ kaçırıyorsa o zaman bir nebze yağlama söz konusu evet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    hocam madem lpg de benzin gibi yağlama olmuyor neden o zaman motorlar hemencecik bitmiyor veya nasıl lpg ile uzun kilometreler yapılıyor
    aşınma daha da artmaz mı o zaman
    öğrenmek amaçlı soruyorum

    Süpaplar eğer sıcaklığa ve aşınmaya dayanıklıysa dediğiniz doğru. LPG nin en büyük zararı süpaplara. Süpapları değişip devam edebilirsiniz. Ancak can sıkıyor işte değiştirmek, kapak açılıyor sonuçta

    Peki şu yağlamalı sistemler hakkında ne düşünüyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    hocam madem lpg de benzin gibi yağlama olmuyor neden o zaman motorlar hemencecik bitmiyor veya nasıl lpg ile uzun kilometreler yapılıyor
    aşınma daha da artmaz mı o zaman
    öğrenmek amaçlı soruyorum

    Süpaplar eğer sıcaklığa ve aşınmaya dayanıklıysa dediğiniz doğru. LPG nin en büyük zararı süpaplara. Süpapları değişip devam edebilirsiniz. Ancak can sıkıyor işte değiştirmek, kapak açılıyor sonuçta

    Peki şu yağlamalı sistemler hakkında ne düşünüyorsunuz

    Lpg li aracım olmadığından pek bilgim yok. Ancak yakın zamanda araştırmayı düşünüyorum. Bu aralar bu işlere sardım.




  • katalizörü erken mefta ettiği de doğru değil mi LPG nin ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Benzin pompası ve enjektör gibi şeylerde dediğiniz doğru. Ancak yağlama kısmı farklı.

    Motor yağı altta piston segmanında, üstte ise süpapların tepesinde kalır. Süpapların silindir kapağı üzerindeki yatakları yağlanmaz. Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda motor benzinle çalışırken , benzin süpabın üstüne püskürtülür. Benzin de sonuçta sıvı olduğundan, silindir kapağı üzerindeki süpap yataklarını biraz yağlar. Yanma esnasında zaten süpap kapalı olduğundan sırt kısmında kalan benzin yanmaz.

    Ayrıca benzin süpabın üstüne püskürtüldüğünde süpabı soğutur. Aşırı ısınıp genleşmesini önler. Bu nedenle lpg araç kullanıcılarına uzun yolda gazladıktan sonra şöyle bir 7-8 km benzinde gitmeyi öneriyorum şahsen.

    Şahsen ben de dizel araba kullanıyorum, ancak kafamdaki plan benzin+lpg ye dönmek. Dizel sanıldığı kadar ekonomik değil . Yakıt hesabı yaptım. Normal bir 1.6 atmosferik motor lpg takılınca dizele yetişiyor ekonomide. (çok yakan 1.6 motorlar istisnadır) Ayrıca dizel motor sabahları çok geç ısınıyor. İş yeri yakınsa gidene kadar ısınmıyor bile, ancak benzinli motor çabuk ısınıyor. İnsanlar bu faktörleri öngörmeden , fabrika değerlerinden yorum yapıyorlar.

    Hele dpf, turbo, mazot pompası gibi hassas parçalar ömrünü bitirdiğinde toplam masraf 2500-3000 lere yaklaşır. Bu da benzinli aracın rektefiye parasına eş değer. Bu parçaların türkiye şartlarında 150 bin dolaylarında uyarı sinyalleri verdiğini, normal bir benzinli motorun ise rektefiyeye kadar 300 bin civarı gördüğünü varsayarsak sonuç ortada.
    Sadece bu üç parça fiyatı bir de, daha yüksek motor basıncında yorulan motor aksamını işin içine katmadım.

    Ne gibi bir basınca maruz kaldığını göstermek için örnek vereyim. 1.4 tdci motor , okuduğum değerlere göre maksimum 1.2 bar civarında turbo basıncı sağlıyor. Ciddi bir basınçtır 1.2 bar. 1.8 litre 187 hp accord dc2 type r 'a 1.3 bar turbo basmışlar. 505 hp olmuş. Tabi diğer donanımların büyük etkisi var ancak 1.2 bar turbo ile gücün yaklaşık 2 katına yaklaşacağını söyleyebilirim. Gerisini siz düşünün.

    Şimdi diyeceklerdir, o basınçla güç iki katına çıkıyorsa bu araç nasıl 70 hp oluyor diye. Olur efendim. Dizeli güçlü bir motor mu sandınız ? Dizelin gücü ve torku , turbo basıncının yüksekliğinden gelir. Turbosuz dizel motoru, benzinli araç yarı gazda bile geçer. Şöyle ki, 2002 sonrası peugeot partner 1.9 dizel. Turbo yok. 69 beygir. 125Nm tork. Hani nerede o kudretli dizel gücü, torku ?

    Hocam çok haklısınız dizel turbo olmayınca bir hiç neredeyse.Dayımın dizel motorlu kamyoneti var turbosuz 4.3 litre 100hp gücü var litresine göre çok düşük sadece yakıt ucuzluğundan dolayı ticarilere ve diğer araçlara dizel motor koyuyorlar emin olun ki benzin fiyatları ucuz olsa kimse 1.6 tdi,dci,cdi motor kullanmaz benzinli motor her daim uzun ömürlü ve dayanıklıdır.Japonlar bu yüzden yıllardır benzinli motor kullanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye şartlarında zor.

    LPG yurt dışında Avustralya hariç, Araba üretilen memleketlerde hala NICHE yakıt. Yani alengirli adam yakıtı. Bu yüzden üretici bazında ilgilenen yok. Dahası Tuningci tayfada ilgilenmediği için LPG tuning memlekette halen daha kara büyü sınıfında.

    LPG motora, fazla verildiği zaman zarar verir. Yani, LPG ayarı azıcık fakir olacak.

    Detaylı yazacağım, bilgi kesindir, memlekette pek bilinmez o ayrı.

    her 1 birim benzin için 14.7 birim hava, her 1 birim LPG için 15.5 birim hava gerekir. Bunu unutmayın 1

    Benzin sıvı olarak püskürtüldüğü için, motorda soğumaya yardımcı olur, ayrıca soğuyan monifold motora biraz daha güç verir. bu yüzden benzinli araçlar normalden biraz daha zengin karışımla çalışır. Bunu unutmayın 2

    Şimdi aracı LPG ye çevirdik, elimizdeki LPG ecu su, SALAK dediğimiz, Benzin ecusundan gelen bilgileri tekrar process edip LPG enjektörlerini çalıştırıyor. Memleketim ustalarında iki enjektör tipinin zamanlamasını ve nozul boynu tutturmaya çalışıyor, yani iki sistemde aynı miktarda yakıt versin.

    Şimdi, bunu unutmayın 2 ye göre araç zaten olmasın gerektiğinden zengin. Ayrıca Bunu unutmayın 1 e de bahsettiğimiz gibi. LPG benzinden biraz daha fazla hava istiyor. Yani araba benzine göre kitap gibi ayarlı olsa bile LPG de zenginde kalacaktır.

    O zaman.

    Ortalama bir LPG dönüşüm şirketinden 10 numara 5 yıldız işçilikle çıkan aracımız, eğer standart benzin ayarına göre mekanı terk ettiyse, zengin karışımda çalışıyor demektir.

    Benzinde zengin karışımlı bir araba, performans artışı sağlarken, LPG de (gaz halindeki LPG uygulamaları için konuşuyorum), motor sıcaklığını yükseltir. Avansta ayarlanmadığı için (LPG nin oktanı yüksektir ve yanma hızı biraz daha düşüktür). Sübap kapakları daima olarak piston içindeki aleve maruz kalır. ortalaması 60 bin km olarak kapakları yakar. Bazı motorların sıcaklık toleransı daha yüksektir (tasarıma bağlı olarak) onlarda daha uzun sürer bu evre.

    Servisler halen daha emisyon test cihazı ile ayar yapıyor, bu cihazlar emisyon gösterir, araç çok açıldığında veya çok kısıldığında yardımcı olur, ancak burada bahsettiğimiz ince ayar için yeterli değildir. Tabi bir de ustalarda çalıştırdım yürüyor mantığıda mevcut. E sonrdun mu adam diyorki mekanda 8 bin liralık bosch cihaz var. oda kendine göre haklı.

    Veya söyle sorayım, memleketimin güzide firmalarının mal alıp üzerine etiket yapıştırdığı bir marka var, bu markanın, avans ayarı için geliştirdiği ateşleme modülleri var kataloglarda çarçaf çarşaf var. Siz hiç gördünüzmü avans ayar modülü.

    Flash lube (yağlama sisemi) meselesine gelince.
    Bundan yaklaşık 3 sene kadar once, Holden (GM Avustralya) HSV nin LPGi sini yaptı.

    https://www.youtube.com/watch?v=DI5M098fMYE

    Bu araba 4200 rpm den sonra otomatik olarak benzine geçiyor. Konu üstüne şirketin başkanı, LPG kuru bir yakıt, yağlama lazım vs gibisinden bir açıklama yapmıştı. Açıkçası ben pek inanmadım, bence motoru yeteri kadar soğutamadıkları için böyle bir uygulamaya gitmişler. Aslında çokta mantıksız değil. Neticede araba performans arabası olsada günlük biniliyor, Günlük binmede ne kadar zorlasın ki ? Hele medeni memleket trafiğinde.

    Haticenin neticesi. Motorları çift yakıt çalıştırmak zordur. Sırf LPG olsa bu sorunların %80 ni ortadan kalkar. Çift yakıta, çift harita, çift avans, hatta çift buji ister. Aftermarket ürünleri ile (tuningci beyni diyelim) bunlar kolay, eh bujide belki iki ara bir dere halledilebilir veya denilirki benzinde biraz performans düşer.

    Sorun siz bu kadar uğraşacakmısınız, hadi pisikopata bağladınız kime yaptıracaksınız.

    Bu kadar uğraşıp didineceiğinize, verirsin 10 bin fazla binersin dizele. 5 yaşında 80 binde satarsın olmaz mı ?.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Delifisek.Tux -- 3 Mart 2015; 0:20:04 >




  • Bazı bilgileriniz benimkilerle çakışıyor, doğrusunu üstadlar anlatsın lütfen:

    quote:

    Orijinalden alıntı: seven_7343

    Lpg devreye girince aracın orjinal yakıt sistemi devreden çıktığı için benzin pompası ve ejektörler gibi parçaların ömrünün uzadığını düşünüyorum.



    Benzin pompası, kuru ortamda ve sık lpg'li kullanımda arızalanıyor (örneklerini, forum da dahil olmak üzere gördüm). "Pompa yakma" tabirli durum meydana geliyor.


    quote:

    Ayrıca lpg nin bildiğim kadarıyla oktan seviyesi yüksek buda iyi bişey bence araç vurunsunuz çalışır ve motor ömrü uzar.


    Evet, avans ayarları yapıldığı sürece vuruntu ihtimali düşer.



    quote:

    Ayrıca lpg benzin gibi patlamadan sonra piston üzerinde kurumda bırakmaz motor daha temiz kalır.


    Doğrudur, ama yüksek km yapmış araçlarda -belli düzeyde- kurum iyidir. Çünkü yataklardaki mikroskobik boşlukları doldurur, sızıntıyı engeller (Motor silk, Bor Power vb ürünlerin etkisine benzer şekilde).


    "Motor kuru çalışıyor gibi söylemlerde hiç inanasım gelmiyor zaten piston üzerinde yağlama yok orası yanma odası araç zaten yağlama sistemiyle pistonları yağlıyor bence uydurmaca gibi. "


    Yanıt verilmiş bu duruma zaten, soğutma konusunda benzin daha başarılı. Yağlama kitlerinin de çok başarılı olmadığına dair bayağı yazı okumuştum.



    quote:

    Aynı paraya bomboş diesel alacağıma full benzinli araç alırım takarım lpg mi bakarım keyfime. Zaten bitek bizim millet antipatiyle bakıyor çoğu ülke teşvik ediyor.
    Hani bilmediğim birşey varsa merak ediyorum. malum sitede hiç lpg takılmamış(sanki aracın motoru fabrikadan çıktığı gibi duruyor) ibareleri kullanıp fiyatı yükseltiyorlar


    Günümüzde otomatik vites ve dizele artan talep, maalesef dizel araç fiyatlarını aşırı yükseltti. Dediğinizde haklısınız, tercih meselesi. Fakat günümüzde, LPG'ye doğuştan uyumlu araç sayısı hayli azaldı. Ayrıca benim gibi "torku mümkün mertebe günlük kullanımda -yani alt devirde- hissetmek isteyenler" de dizel tercih ediyor.

    Şahsen benzinli araç alacak olsam, LPG'sini kendim taktırmak isterim, bu yüzden direkt benzinlisini alırım. Halihazıda LPG'li araca hangi bayi LPG takmış, montajı nasıl yapmış, ayarları nasıl yapılmış, güvenli bir işlem mi yapılmış gibi sorular aklımda olmaz en azından, giderim kendim taktırırım, sorun çıkarsa da ustanın yakasına yapışırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aytürk -- 3 Mart 2015; 0:48:28 >




  • Arkadaşın da dediği gibi. Benzin ile lpg nin sadece yakıt-hava oranı değil, yanma hızları da farklıdır. Dolayısıyla verilmesi gereken ateşleme avansı da farklıdır. Grafiğini şöyle vereyim:

     LPG neye göre motora zarar verir?
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    karbüratörde o zaman lpg'nin bir eksisi yok diyebilir miyiz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 3 Mart 2015; 17:21:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    karbüratörde o zaman lpg'nin bir eksisi yok sübaplar için diyebilir miyiz ?

    Evet diyebiliriz. Ancak karbüratörlü sistemde ise lpg, sıralı sistem gibi verimli çalışmıyor. Öyle bir sıkıntısı var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Türkiye şartlarında zor.

    LPG yurt dışında Avustralya hariç, Araba üretilen memleketlerde hala NICHE yakıt. Yani alengirli adam yakıtı. Bu yüzden üretici bazında ilgilenen yok. Dahası Tuningci tayfada ilgilenmediği için LPG tuning memlekette halen daha kara büyü sınıfında.

    LPG motora, fazla verildiği zaman zarar verir. Yani, LPG ayarı azıcık fakir olacak.

    Detaylı yazacağım, bilgi kesindir, memlekette pek bilinmez o ayrı.

    her 1 birim benzin için 14.7 birim hava, her 1 birim LPG için 15.5 birim hava gerekir. Bunu unutmayın 1

    Benzin sıvı olarak püskürtüldüğü için, motorda soğumaya yardımcı olur, ayrıca soğuyan monifold motora biraz daha güç verir. bu yüzden benzinli araçlar normalden biraz daha zengin karışımla çalışır. Bunu unutmayın 2

    Şimdi aracı LPG ye çevirdik, elimizdeki LPG ecu su, SALAK dediğimiz, Benzin ecusundan gelen bilgileri tekrar process edip LPG enjektörlerini çalıştırıyor. Memleketim ustalarında iki enjektör tipinin zamanlamasını ve nozul boynu tutturmaya çalışıyor, yani iki sistemde aynı miktarda yakıt versin.

    Şimdi, bunu unutmayın 2 ye göre araç zaten olmasın gerektiğinden zengin. Ayrıca Bunu unutmayın 1 e de bahsettiğimiz gibi. LPG benzinden biraz daha fazla hava istiyor. Yani araba benzine göre kitap gibi ayarlı olsa bile LPG de zenginde kalacaktır.

    O zaman.

    Ortalama bir LPG dönüşüm şirketinden 10 numara 5 yıldız işçilikle çıkan aracımız, eğer standart benzin ayarına göre mekanı terk ettiyse, zengin karışımda çalışıyor demektir.

    Benzinde zengin karışımlı bir araba, performans artışı sağlarken, LPG de (gaz halindeki LPG uygulamaları için konuşuyorum), motor sıcaklığını yükseltir. Avansta ayarlanmadığı için (LPG nin oktanı yüksektir ve yanma hızı biraz daha düşüktür). Sübap kapakları daima olarak piston içindeki aleve maruz kalır. ortalaması 60 bin km olarak kapakları yakar. Bazı motorların sıcaklık toleransı daha yüksektir (tasarıma bağlı olarak) onlarda daha uzun sürer bu evre.

    Servisler halen daha emisyon test cihazı ile ayar yapıyor, bu cihazlar emisyon gösterir, araç çok açıldığında veya çok kısıldığında yardımcı olur, ancak burada bahsettiğimiz ince ayar için yeterli değildir. Tabi bir de ustalarda çalıştırdım yürüyor mantığıda mevcut. E sonrdun mu adam diyorki mekanda 8 bin liralık bosch cihaz var. oda kendine göre haklı.

    Veya söyle sorayım, memleketimin güzide firmalarının mal alıp üzerine etiket yapıştırdığı bir marka var, bu markanın, avans ayarı için geliştirdiği ateşleme modülleri var kataloglarda çarçaf çarşaf var. Siz hiç gördünüzmü avans ayar modülü.

    Flash lube (yağlama sisemi) meselesine gelince.
    Bundan yaklaşık 3 sene kadar once, Holden (GM Avustralya) HSV nin LPGi sini yaptı.

    https://www.youtube.com/watch?v=DI5M098fMYE

    Bu araba 4200 rpm den sonra otomatik olarak benzine geçiyor. Konu üstüne şirketin başkanı, LPG kuru bir yakıt, yağlama lazım vs gibisinden bir açıklama yapmıştı. Açıkçası ben pek inanmadım, bence motoru yeteri kadar soğutamadıkları için böyle bir uygulamaya gitmişler. Aslında çokta mantıksız değil. Neticede araba performans arabası olsada günlük biniliyor, Günlük binmede ne kadar zorlasın ki ? Hele medeni memleket trafiğinde.

    Haticenin neticesi. Motorları çift yakıt çalıştırmak zordur. Sırf LPG olsa bu sorunların %80 ni ortadan kalkar. Çift yakıta, çift harita, çift avans, hatta çift buji ister. Aftermarket ürünleri ile (tuningci beyni diyelim) bunlar kolay, eh bujide belki iki ara bir dere halledilebilir veya denilirki benzinde biraz performans düşer.

    Sorun siz bu kadar uğraşacakmısınız, hadi pisikopata bağladınız kime yaptıracaksınız.

    Bu kadar uğraşıp didineceiğinize, verirsin 10 bin fazla binersin dizele. 5 yaşında 80 binde satarsın olmaz mı ?.

    Hocam değerli yorumunuz için teşekkürler. Size bişey sormak istiyorum bu hidrojen yakıt tasarruf sistemleri hakkında ne düşünüyorsunuz. Lpg de ciddi yakıt tasarrufu yapıldığı söyleniyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seven_7343


    Hocam değerli yorumunuz için teşekkürler. Size bişey sormak istiyorum bu hidrojen yakıt tasarruf sistemleri hakkında ne düşünüyorsunuz. Lpg de ciddi yakıt tasarrufu yapıldığı söyleniyor

    Hidrojen yakıt tasarruf işi, mevcut, arabadaki elektrik kaynağı ile sudan elektroliz yöntemi ile üretilen hidrojenle yalandır.

    Araç yakıt tasarruf etmez, aksine daha çok yakar. Yapılan bilimsel testlere göre, aracın sadece ateşlemesinde oluşacak fark için, teorik olarak 90 - 100 amper arası ekstra güce ihtiyaç vardır.

    Piyasada satılanlarda yapılan dümen, aracı elektronik zımbırtı ile kısarak (sensörü yanıltıp aracı fakire düşürüyorlar). Hidrojen kitini takmadan, aynı cihazı takın, tasarrufu gene elde edersiniz. Ha arabanın gidişi çekişi çok düşer o başka.

    Ben test ettim ona göre konuşuyorum.

    Hidrojencilerin genel yaklaşımı,

    Gelin, takın ona göre konuşun, test yapmazlar, sorduğun sorularda geldiğin nokta her zaman, ABİ MÜŞTERİ MEMNUN dur.

    neye göre kime göre memnun belli değil.

    Forumda bir kaç kişi taktırıp sonradan mağdur oldu. Mağdurlar şikayet ederken hiç biri ortada olmaz, aradan zaman geçince gene çıkıp, saçma sapan tasarruf oranları açıklarlar.

    Konuyu ben başka bir şekilde izah edeyim.

    Malum Dünyada aracını seven tek millet biz değiliz. Bu işler o kadar ilerlediki, bizde şahinciler, hondacılar varken, mesela amerikada low rider cemaati var. Şimdi bu adamlarda fabrication / uydurma - üret,m yeteneği acayiptir.

     LPG neye göre motora zarar verir?


    Bu ortalama bir low rider bagajıdır. Sizce bunu yapan adam, hidrojen sistemini yapamaz mı ? Bu adamlar salak mı ? Bir akıllı biz miyiz.

    Devamlı olarak yurt dışı kaynaklı 20 civarı tuning, toplama, cemaat yayını takip ederim. en iyisiden en cacığına bir tanesinde, bir reklam görmedim.

    İyi kötü tanınan AEM firmasının mesela su - metanol enjeksiyon kiti var. Bunun üzerine hidrojen kiti yapması çocuk oyuncağı. Ki artan maliyetler yüzünden gaza basan adamların yakıt giderleri deli arttı. %10 tasarruf etsin, peynir ekmek gibi satılır, bırak gider ben kendim üretirim.

    Uzun lafın kısası. Hidrojen yakıt tasarruf işi yalandır




  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    sormak istediğim 1-2 birşey var size.

    lpg fakir olmalı demişsiniz, fakir karışım yanma sıcaklığı yüseltmez mi, ECU'lu araçlar 14.7'e göre ayarlamaya çalışıyor olabilir ama karbüratörlü sistemde işler daha farklı.
    istediğimiz gibi müdahale edebiliyoruz. Oksijen fazlalaşıp yakıt az olduğunda yanma verimsizleşmez mi ? sonuçta hava yanıcı değil yakıcı bir gaz.

    2.soru ise biraz daha konu dışı
    jikle sistemi iptal olan bir araç için konuşuyorum
    lpg beyni denilen regülatör üzerinde sarı bir vida var.
    aracınız granada sizin benimki de taunus anlarsınız birazdan anlatacağım şeyi.
    regülatör üzerindeki sarı vidayı sonuna kadar sıkarsak fakir, açmaya başladıkça zenginleşmeye başlıyor karışım.
    soğuk motorda 3tur açmak yeterli oluyor ilk çalışmada stop vs. olmuyor.
    fakat gaz verildiğinde 3 tur açıkken yeterli devri vermiyor.
    karbüratörün üzerinde bir vida var gaz kelebeğinin konumu tutan rölanti vidası da deniyor.
    onu sonuna kadar sıkıyorum devir 2000 oluyor 3 tur açıkken.
    bunu 4 tur açık yapıyorum devir 2350 civarına çıkıyor yani zenginleşip aynı gaz konumunda daha çok devir alıyorum.
    fakat rölanti vidasını kısınca soğuk çalıştırma başarısız oluyor 1km öncesinde stop ediyor ısınana kadar
    bu vida ile soğukta çalışma ve performans arasında seçim mi yapmamız gerekiyor ?




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.