Şimdi Ara

LPG neye göre motora zarar verir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
1
Favori
2.471
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bizim millet lpg takılmış araca ön yargıyla bakıyor sanki o motordan adam olmaz bi hava oluşuyor ben tam tersini düşünüyorum. Nedenine gelince iyi bir montaj için konuşuyorum.
    Lpg devreye girince aracın orjinal yakıt sistemi devreden çıktığı için benzin pompası ve ejektörler gibi parçaların ömrünün uzadığını düşünüyorum.
    Ayrıca lpg nin bildiğim kadarıyla oktan seviyesi yüksek buda iyi bişey bence araç vurunsunuz çalışır ve motor ömrü uzar.
    Ayrıca lpg benzin gibi patlamadan sonra piston üzerinde kurumda bırakmaz motor daha temiz kalır.
    Motor kuru çalışıyor gibi söylemlerde hiç inanasım gelmiyor zaten piston üzerinde yağlama yok orası yanma odası araç zaten yağlama sistemiyle pistonları yağlıyor bence uydurmaca gibi.
    Aynı paraya bomboş diesel alacağıma full benzinli araç alırım takarım lpg mi bakarım keyfime. Zaten bitek bizim millet antipatiyle bakıyor çoğu ülke teşvik ediyor.
    Hani bilmediğim birşey varsa merak ediyorum. malum sitede hiç lpg takılmamış(sanki aracın motoru fabrikadan çıktığı gibi duruyor) ibareleri kullanıp fiyatı yükseltiyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Türkiye şartlarında zor.

    LPG yurt dışında Avustralya hariç, Araba üretilen memleketlerde hala NICHE yakıt. Yani alengirli adam yakıtı. Bu yüzden üretici bazında ilgilenen yok. Dahası Tuningci tayfada ilgilenmediği için LPG tuning memlekette halen daha kara büyü sınıfında.

    LPG motora, fazla verildiği zaman zarar verir. Yani, LPG ayarı azıcık fakir olacak.

    Detaylı yazacağım, bilgi kesindir, memlekette pek bilinmez o ayrı.

    her 1 birim benzin için 14.7 birim hava, her 1 birim LPG için 15.5 birim hava gerekir. Bunu unutmayın 1

    Benzin sıvı olarak püskürtüldüğü için, motorda soğumaya yardımcı olur, ayrıca soğuyan monifold motora biraz daha güç verir. bu yüzden benzinli araçlar normalden biraz daha zengin karışımla çalışır. Bunu unutmayın 2

    Şimdi aracı LPG ye çevirdik, elimizdeki LPG ecu su, SALAK dediğimiz, Benzin ecusundan gelen bilgileri tekrar process edip LPG enjektörlerini çalıştırıyor. Memleketim ustalarında iki enjektör tipinin zamanlamasını ve nozul boynu tutturmaya çalışıyor, yani iki sistemde aynı miktarda yakıt versin.

    Şimdi, bunu unutmayın 2 ye göre araç zaten olmasın gerektiğinden zengin. Ayrıca Bunu unutmayın 1 e de bahsettiğimiz gibi. LPG benzinden biraz daha fazla hava istiyor. Yani araba benzine göre kitap gibi ayarlı olsa bile LPG de zenginde kalacaktır.

    O zaman.

    Ortalama bir LPG dönüşüm şirketinden 10 numara 5 yıldız işçilikle çıkan aracımız, eğer standart benzin ayarına göre mekanı terk ettiyse, zengin karışımda çalışıyor demektir.

    Benzinde zengin karışımlı bir araba, performans artışı sağlarken, LPG de (gaz halindeki LPG uygulamaları için konuşuyorum), motor sıcaklığını yükseltir. Avansta ayarlanmadığı için (LPG nin oktanı yüksektir ve yanma hızı biraz daha düşüktür). Sübap kapakları daima olarak piston içindeki aleve maruz kalır. ortalaması 60 bin km olarak kapakları yakar. Bazı motorların sıcaklık toleransı daha yüksektir (tasarıma bağlı olarak) onlarda daha uzun sürer bu evre.

    Servisler halen daha emisyon test cihazı ile ayar yapıyor, bu cihazlar emisyon gösterir, araç çok açıldığında veya çok kısıldığında yardımcı olur, ancak burada bahsettiğimiz ince ayar için yeterli değildir. Tabi bir de ustalarda çalıştırdım yürüyor mantığıda mevcut. E sonrdun mu adam diyorki mekanda 8 bin liralık bosch cihaz var. oda kendine göre haklı.

    Veya söyle sorayım, memleketimin güzide firmalarının mal alıp üzerine etiket yapıştırdığı bir marka var, bu markanın, avans ayarı için geliştirdiği ateşleme modülleri var kataloglarda çarçaf çarşaf var. Siz hiç gördünüzmü avans ayar modülü.

    Flash lube (yağlama sisemi) meselesine gelince.
    Bundan yaklaşık 3 sene kadar once, Holden (GM Avustralya) HSV nin LPGi sini yaptı.

    https://www.youtube.com/watch?v=DI5M098fMYE

    Bu araba 4200 rpm den sonra otomatik olarak benzine geçiyor. Konu üstüne şirketin başkanı, LPG kuru bir yakıt, yağlama lazım vs gibisinden bir açıklama yapmıştı. Açıkçası ben pek inanmadım, bence motoru yeteri kadar soğutamadıkları için böyle bir uygulamaya gitmişler. Aslında çokta mantıksız değil. Neticede araba performans arabası olsada günlük biniliyor, Günlük binmede ne kadar zorlasın ki ? Hele medeni memleket trafiğinde.

    Haticenin neticesi. Motorları çift yakıt çalıştırmak zordur. Sırf LPG olsa bu sorunların %80 ni ortadan kalkar. Çift yakıta, çift harita, çift avans, hatta çift buji ister. Aftermarket ürünleri ile (tuningci beyni diyelim) bunlar kolay, eh bujide belki iki ara bir dere halledilebilir veya denilirki benzinde biraz performans düşer.

    Sorun siz bu kadar uğraşacakmısınız, hadi pisikopata bağladınız kime yaptıracaksınız.

    Bu kadar uğraşıp didineceiğinize, verirsin 10 bin fazla binersin dizele. 5 yaşında 80 binde satarsın olmaz mı ?.
  • İyi bir ustada taktırdıktan sonra LPG nin sorun yaratacağını sanmam. Performansıda gözle görünür bir şekilde etkilediğini düşünmüyorum.
  • Benzin pompası ve enjektör gibi şeylerde dediğiniz doğru. Ancak yağlama kısmı farklı.

    Motor yağı altta piston segmanında, üstte ise süpapların tepesinde kalır. Süpapların silindir kapağı üzerindeki yatakları yağlanmaz. Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda motor benzinle çalışırken , benzin süpabın üstüne püskürtülür. Benzin de sonuçta sıvı olduğundan, silindir kapağı üzerindeki süpap yataklarını biraz yağlar. Yanma esnasında zaten süpap kapalı olduğundan sırt kısmında kalan benzin yanmaz.

    Ayrıca benzin süpabın üstüne püskürtüldüğünde süpabı soğutur. Aşırı ısınıp genleşmesini önler. Bu nedenle lpg araç kullanıcılarına uzun yolda gazladıktan sonra şöyle bir 7-8 km benzinde gitmeyi öneriyorum şahsen.

    Şahsen ben de dizel araba kullanıyorum, ancak kafamdaki plan benzin+lpg ye dönmek. Dizel sanıldığı kadar ekonomik değil . Yakıt hesabı yaptım. Normal bir 1.6 atmosferik motor lpg takılınca dizele yetişiyor ekonomide. (çok yakan 1.6 motorlar istisnadır) Ayrıca dizel motor sabahları çok geç ısınıyor. İş yeri yakınsa gidene kadar ısınmıyor bile, ancak benzinli motor çabuk ısınıyor. İnsanlar bu faktörleri öngörmeden , fabrika değerlerinden yorum yapıyorlar.

    Hele dpf, turbo, mazot pompası gibi hassas parçalar ömrünü bitirdiğinde toplam masraf 2500-3000 lere yaklaşır. Bu da benzinli aracın rektefiye parasına eş değer. Bu parçaların türkiye şartlarında 150 bin dolaylarında uyarı sinyalleri verdiğini, normal bir benzinli motorun ise rektefiyeye kadar 300 bin civarı gördüğünü varsayarsak sonuç ortada.
    Sadece bu üç parça fiyatı bir de, daha yüksek motor basıncında yorulan motor aksamını işin içine katmadım.

    Ne gibi bir basınca maruz kaldığını göstermek için örnek vereyim. 1.4 tdci motor , okuduğum değerlere göre maksimum 1.2 bar civarında turbo basıncı sağlıyor. Ciddi bir basınçtır 1.2 bar. 1.8 litre 187 hp accord dc2 type r 'a 1.3 bar turbo basmışlar. 505 hp olmuş. Tabi diğer donanımların büyük etkisi var ancak 1.2 bar turbo ile gücün yaklaşık 2 katına yaklaşacağını söyleyebilirim. Gerisini siz düşünün.

    Şimdi diyeceklerdir, o basınçla güç iki katına çıkıyorsa bu araç nasıl 70 hp oluyor diye. Olur efendim. Dizeli güçlü bir motor mu sandınız ? Dizelin gücü ve torku , turbo basıncının yüksekliğinden gelir. Turbosuz dizel motoru, benzinli araç yarı gazda bile geçer. Şöyle ki, 2002 sonrası peugeot partner 1.9 dizel. Turbo yok. 69 beygir. 125Nm tork. Hani nerede o kudretli dizel gücü, torku ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 1 Mart 2015; 13:54:42 >




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    helal olsun.sizin gibi bu işten anlayan birini burada yazarken görmek çok hoşuma gitti.Yazdıklarınıza tam olarak katılıyorum.Bilmeden yazmayan , bilgisini paylaşan insanlar sizlerde olmasanız bu foruma bir daha uğramam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Benzin pompası ve enjektör gibi şeylerde dediğiniz doğru. Ancak yağlama kısmı farklı.

    Motor yağı altta piston segmanında, üstte ise süpapların tepesinde kalır. Süpapların silindir kapağı üzerindeki yatakları yağlanmaz. Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda motor benzinle çalışırken , benzin süpabın üstüne püskürtülür. Benzin de sonuçta sıvı olduğundan, silindir kapağı üzerindeki süpap yataklarını biraz yağlar. Yanma esnasında zaten süpap kapalı olduğundan sırt kısmında kalan benzin yanmaz.

    Ayrıca benzin süpabın üstüne püskürtüldüğünde süpabı soğutur. Aşırı ısınıp genleşmesini önler. Bu nedenle lpg araç kullanıcılarına uzun yolda gazladıktan sonra şöyle bir 7-8 km benzinde gitmeyi öneriyorum şahsen.

    Şahsen ben de dizel araba kullanıyorum, ancak kafamdaki plan benzin+lpg ye dönmek. Dizel sanıldığı kadar ekonomik değil . Yakıt hesabı yaptım. Normal bir 1.6 atmosferik motor lpg takılınca dizele yetişiyor ekonomide. (çok yakan 1.6 motorlar istisnadır) Ayrıca dizel motor sabahları çok geç ısınıyor. İş yeri yakınsa gidene kadar ısınmıyor bile, ancak benzinli motor çabuk ısınıyor. İnsanlar bu faktörleri öngörmeden , fabrika değerlerinden yorum yapıyorlar.

    Hele dpf, turbo, mazot pompası gibi hassas parçalar ömrünü bitirdiğinde toplam masraf 2500-3000 lere yaklaşır. Bu da benzinli aracın rektefiye parasına eş değer. Bu parçaların türkiye şartlarında 150 bin dolaylarında uyarı sinyalleri verdiğini, normal bir benzinli motorun ise rektefiyeye kadar 300 bin civarı gördüğünü varsayarsak sonuç ortada.
    Sadece bu üç parça fiyatı bir de, daha yüksek motor basıncında yorulan motor aksamını işin içine katmadım.

    Ne gibi bir basınca maruz kaldığını göstermek için örnek vereyim. 1.4 tdci motor , okuduğum değerlere göre maksimum 1.2 bar civarında turbo basıncı sağlıyor. Ciddi bir basınçtır 1.2 bar. 1.8 litre 187 hp accord dc2 type r 'a 1.3 bar turbo basmışlar. 505 hp olmuş. Tabi diğer donanımların büyük etkisi var ancak 1.2 bar turbo ile gücün yaklaşık 2 katına yaklaşacağını söyleyebilirim. Gerisini siz düşünün.

    Şimdi diyeceklerdir, o basınçla güç iki katına çıkıyorsa bu araç nasıl 70 hp oluyor diye. Olur efendim. Dizeli güçlü bir motor mu sandınız ? Dizelin gücü ve torku , turbo basıncının yüksekliğinden gelir. Turbosuz dizel motoru, benzinli araç yarı gazda bile geçer. Şöyle ki, 2002 sonrası peugeot partner 1.9 dizel. Turbo yok. 69 beygir. 125Nm tork. Hani nerede o kudretli dizel gücü, torku ?

    Diesel konusunda söylediklerinize katılıyorum. Zaten oldum olası sevmemişimdir diesel motorları.
    Subablar konusunda söyledikleriz çok mantıklı ama lpg de bildiğim kadarıyla subayların üstünden püskürtülüyor lpg gaz haline geçince çakmak gazı gibi değdiği yeri soğutur sonuçta yağlama yapmasada soğutma görevini üstlenmiş oluyor. Yani bu durumda lpg nin tek dez avantajı emme subablarını yağlamıyor oluşu. Ama şöylede bi mantık oluşmuyormu egzoz gazını tahliye eden Subablar her koşulda yağlanmıyor onlar yağsız çalışmaya dayanıyorsa emme subablarıda dayanır gibime geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: seven_7343


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Benzin pompası ve enjektör gibi şeylerde dediğiniz doğru. Ancak yağlama kısmı farklı.

    Motor yağı altta piston segmanında, üstte ise süpapların tepesinde kalır. Süpapların silindir kapağı üzerindeki yatakları yağlanmaz. Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda motor benzinle çalışırken , benzin süpabın üstüne püskürtülür. Benzin de sonuçta sıvı olduğundan, silindir kapağı üzerindeki süpap yataklarını biraz yağlar. Yanma esnasında zaten süpap kapalı olduğundan sırt kısmında kalan benzin yanmaz.

    Ayrıca benzin süpabın üstüne püskürtüldüğünde süpabı soğutur. Aşırı ısınıp genleşmesini önler. Bu nedenle lpg araç kullanıcılarına uzun yolda gazladıktan sonra şöyle bir 7-8 km benzinde gitmeyi öneriyorum şahsen.

    Şahsen ben de dizel araba kullanıyorum, ancak kafamdaki plan benzin+lpg ye dönmek. Dizel sanıldığı kadar ekonomik değil . Yakıt hesabı yaptım. Normal bir 1.6 atmosferik motor lpg takılınca dizele yetişiyor ekonomide. (çok yakan 1.6 motorlar istisnadır) Ayrıca dizel motor sabahları çok geç ısınıyor. İş yeri yakınsa gidene kadar ısınmıyor bile, ancak benzinli motor çabuk ısınıyor. İnsanlar bu faktörleri öngörmeden , fabrika değerlerinden yorum yapıyorlar.

    Hele dpf, turbo, mazot pompası gibi hassas parçalar ömrünü bitirdiğinde toplam masraf 2500-3000 lere yaklaşır. Bu da benzinli aracın rektefiye parasına eş değer. Bu parçaların türkiye şartlarında 150 bin dolaylarında uyarı sinyalleri verdiğini, normal bir benzinli motorun ise rektefiyeye kadar 300 bin civarı gördüğünü varsayarsak sonuç ortada.
    Sadece bu üç parça fiyatı bir de, daha yüksek motor basıncında yorulan motor aksamını işin içine katmadım.

    Ne gibi bir basınca maruz kaldığını göstermek için örnek vereyim. 1.4 tdci motor , okuduğum değerlere göre maksimum 1.2 bar civarında turbo basıncı sağlıyor. Ciddi bir basınçtır 1.2 bar. 1.8 litre 187 hp accord dc2 type r 'a 1.3 bar turbo basmışlar. 505 hp olmuş. Tabi diğer donanımların büyük etkisi var ancak 1.2 bar turbo ile gücün yaklaşık 2 katına yaklaşacağını söyleyebilirim. Gerisini siz düşünün.

    Şimdi diyeceklerdir, o basınçla güç iki katına çıkıyorsa bu araç nasıl 70 hp oluyor diye. Olur efendim. Dizeli güçlü bir motor mu sandınız ? Dizelin gücü ve torku , turbo basıncının yüksekliğinden gelir. Turbosuz dizel motoru, benzinli araç yarı gazda bile geçer. Şöyle ki, 2002 sonrası peugeot partner 1.9 dizel. Turbo yok. 69 beygir. 125Nm tork. Hani nerede o kudretli dizel gücü, torku ?

    Diesel konusunda söylediklerinize katılıyorum. Zaten oldum olası sevmemişimdir diesel motorları.
    Subablar konusunda söyledikleriz çok mantıklı ama lpg de bildiğim kadarıyla subayların üstünden püskürtülüyor lpg gaz haline geçince çakmak gazı gibi değdiği yeri soğutur sonuçta yağlama yapmasada soğutma görevini üstlenmiş oluyor. Yani bu durumda lpg nin tek dez avantajı emme subablarını yağlamıyor oluşu. Ama şöylede bi mantık oluşmuyormu egzoz gazını tahliye eden Subablar her koşulda yağlanmıyor onlar yağsız çalışmaya dayanıyorsa emme subablarıda dayanır gibime geliyor

    Maliyet kaygısı. Egzoz süpaplarının aynısı emmede kullanılsa sıkıntı olmaz. Ancak valf ağırlığını arttırmak demek , yüksek devir kabiliyetini azaltmak demek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    quote:

    Orijinalden alıntı: seven_7343


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Benzin pompası ve enjektör gibi şeylerde dediğiniz doğru. Ancak yağlama kısmı farklı.

    Motor yağı altta piston segmanında, üstte ise süpapların tepesinde kalır. Süpapların silindir kapağı üzerindeki yatakları yağlanmaz. Çok nokta enjeksiyonlu araçlarda motor benzinle çalışırken , benzin süpabın üstüne püskürtülür. Benzin de sonuçta sıvı olduğundan, silindir kapağı üzerindeki süpap yataklarını biraz yağlar. Yanma esnasında zaten süpap kapalı olduğundan sırt kısmında kalan benzin yanmaz.

    Ayrıca benzin süpabın üstüne püskürtüldüğünde süpabı soğutur. Aşırı ısınıp genleşmesini önler. Bu nedenle lpg araç kullanıcılarına uzun yolda gazladıktan sonra şöyle bir 7-8 km benzinde gitmeyi öneriyorum şahsen.

    Şahsen ben de dizel araba kullanıyorum, ancak kafamdaki plan benzin+lpg ye dönmek. Dizel sanıldığı kadar ekonomik değil . Yakıt hesabı yaptım. Normal bir 1.6 atmosferik motor lpg takılınca dizele yetişiyor ekonomide. (çok yakan 1.6 motorlar istisnadır) Ayrıca dizel motor sabahları çok geç ısınıyor. İş yeri yakınsa gidene kadar ısınmıyor bile, ancak benzinli motor çabuk ısınıyor. İnsanlar bu faktörleri öngörmeden , fabrika değerlerinden yorum yapıyorlar.

    Hele dpf, turbo, mazot pompası gibi hassas parçalar ömrünü bitirdiğinde toplam masraf 2500-3000 lere yaklaşır. Bu da benzinli aracın rektefiye parasına eş değer. Bu parçaların türkiye şartlarında 150 bin dolaylarında uyarı sinyalleri verdiğini, normal bir benzinli motorun ise rektefiyeye kadar 300 bin civarı gördüğünü varsayarsak sonuç ortada.
    Sadece bu üç parça fiyatı bir de, daha yüksek motor basıncında yorulan motor aksamını işin içine katmadım.

    Ne gibi bir basınca maruz kaldığını göstermek için örnek vereyim. 1.4 tdci motor , okuduğum değerlere göre maksimum 1.2 bar civarında turbo basıncı sağlıyor. Ciddi bir basınçtır 1.2 bar. 1.8 litre 187 hp accord dc2 type r 'a 1.3 bar turbo basmışlar. 505 hp olmuş. Tabi diğer donanımların büyük etkisi var ancak 1.2 bar turbo ile gücün yaklaşık 2 katına yaklaşacağını söyleyebilirim. Gerisini siz düşünün.

    Şimdi diyeceklerdir, o basınçla güç iki katına çıkıyorsa bu araç nasıl 70 hp oluyor diye. Olur efendim. Dizeli güçlü bir motor mu sandınız ? Dizelin gücü ve torku , turbo basıncının yüksekliğinden gelir. Turbosuz dizel motoru, benzinli araç yarı gazda bile geçer. Şöyle ki, 2002 sonrası peugeot partner 1.9 dizel. Turbo yok. 69 beygir. 125Nm tork. Hani nerede o kudretli dizel gücü, torku ?

    Diesel konusunda söylediklerinize katılıyorum. Zaten oldum olası sevmemişimdir diesel motorları.
    Subablar konusunda söyledikleriz çok mantıklı ama lpg de bildiğim kadarıyla subayların üstünden püskürtülüyor lpg gaz haline geçince çakmak gazı gibi değdiği yeri soğutur sonuçta yağlama yapmasada soğutma görevini üstlenmiş oluyor. Yani bu durumda lpg nin tek dez avantajı emme subablarını yağlamıyor oluşu. Ama şöylede bi mantık oluşmuyormu egzoz gazını tahliye eden Subablar her koşulda yağlanmıyor onlar yağsız çalışmaya dayanıyorsa emme subablarıda dayanır gibime geliyor

    Maliyet kaygısı. Egzoz süpaplarının aynısı emmede kullanılsa sıkıntı olmaz. Ancak valf ağırlığını arttırmak demek , yüksek devir kabiliyetini azaltmak demek

    Subab farklılığı varsa haklısınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Peki arkadaşla, subab yağlama hakkında ne düşünüyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Denim_Blue

    Peki arkadaşla, subab yağlama hakkında ne düşünüyorsunuz?

    Birazdaha açarmısnız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • seven_7343 kullanıcısına yanıt
    Önceki aracımda Lpg montajından sonra subablara yağlama ünitesi takılmıştı. Lpg daha kuru bir yakıt olduğundan dolayı bunun dengeyi sağlandığı söylendi. Bazı arkadaşlar bunun sadece efsane olduğunu bir işe yaramadığını söylüyorlar, bunun hakkında ne düşünüyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg takılmış eksiksiz her bir araca çöp gözüyle bakanlardan biride benim. piyasa fiyatının 10 da 1 i fiyatına verseler lpg li aracı almam. aldırmam da.

    ben çok sevdiğim aracıma tüp taktırıp aylarca sanayide gezdim, deneme yanılma bir ton parça değiştirdim. yinede adam olmadı.

    ayrıca bahsedilen iyi montaj ve montajcıda şehir efsanesidir.

    bildiğiniz iyi usta iyi servis varsa burada paylaşınız ve bu montajcıların arkasında durunuz.
  • Misal ben örek vereyim.

    Kadosan-Üçel Otogaz

    Arabaya uygun kiti kendileri seçtiler, özellikle ustanın takmasını istedim. Sorun yaşamadım eski aracımda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genelde modül takılmadan yapılan dönüşümlerde benzin pompası çalışır yani ömrü uzamaz.Depoda az benzin bulundurursanız benzin pompası ömrü kısaları aksine.Bir de yağlama kısmı kurşunlu benzinlerde oluyordu.Benzinin yağlama gibi bir görevi yok diye biliyorum.Ama benzin neredeyse sıvı olarak geldiğinden sübapları soğutmaya katkısı vardır.Lakin lpg diğer elektrik aksamlarını yıpratıyor bence.Mesela ateşleme bobini,buji gibi parçaların ömrü daha kısa sürede doluyor bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afanasyevo -- 2 Mart 2015; 14:48:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Denim_Blue

    Misal ben örek vereyim.

    Kadosan-Üçel Otogaz

    Arabaya uygun kiti kendileri seçtiler, özellikle ustanın takmasını istedim. Sorun yaşamadım eski aracımda.

    usta isminide belirtin nerede bunlar adı adresi firmanın kendi numarası gibi bilgileri de paylaşın bu şekilde havada kalıyor. belki yararlanmak isteyen çıkabilir.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    teşekkürler bu bilgiler için.
  • hocam madem lpg de benzin gibi yağlama olmuyor neden o zaman motorlar hemencecik bitmiyor veya nasıl lpg ile uzun kilometreler yapılıyor
    aşınma daha da artmaz mı o zaman
    öğrenmek amaçlı soruyorum
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    araç karbüratörlüyse memenin işeme yerin tam nereye denk geliyor

    ayrıca araba yağ yakıyorsa az da olsa bu yağ yanma odasına girerken yağlama olmaz mı
  • Bugün sızdırmazlık belgesi almaya gittim bir kitapçık verdiler orda şöyle yazıyor:

    Lpg pistonların,segmanların,valflerin ve bujilerin aşınmasından meydana gelebilecek kurşun,vernik ya da karbon atığı çıkarmaz.Motor karterini ya da motorun yanma odasını kirletmez.Motoru temiz tutar,karbon ve kurum oluşturmaz,motor yağı temiz kalır,dolayısıyla motor ömrünü uzatır; yazıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonofisiris

    lpg takılmış eksiksiz her bir araca çöp gözüyle bakanlardan biride benim. piyasa fiyatının 10 da 1 i fiyatına verseler lpg li aracı almam. aldırmam da.

    ben çok sevdiğim aracıma tüp taktırıp aylarca sanayide gezdim, deneme yanılma bir ton parça değiştirdim. yinede adam olmadı.

    ayrıca bahsedilen iyi montaj ve montajcıda şehir efsanesidir.

    bildiğiniz iyi usta iyi servis varsa burada paylaşınız ve bu montajcıların arkasında durunuz.



    Hocam alfa romeo 156 2.0 tivink spark araç kullanıyorum aracı 2 ay önce aldım araç 7 senedir lpg li motor ömrü %93 çıktı ve lpg de araç çok güzel gidiyor ve 2.0 olmasına rağmen çok makul yakıyor. Çekişte süper. Bundan önceki aracımda lpg li idi ondada hiç bi problem yaşamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    hocam madem lpg de benzin gibi yağlama olmuyor neden o zaman motorlar hemencecik bitmiyor veya nasıl lpg ile uzun kilometreler yapılıyor
    aşınma daha da artmaz mı o zaman
    öğrenmek amaçlı soruyorum

    Süpaplar eğer sıcaklığa ve aşınmaya dayanıklıysa dediğiniz doğru. LPG nin en büyük zararı süpaplara. Süpapları değişip devam edebilirsiniz. Ancak can sıkıyor işte değiştirmek, kapak açılıyor sonuçta
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.