< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Türkiye şartlarında zor.
LPG yurt dışında Avustralya hariç, Araba üretilen memleketlerde hala NICHE yakıt. Yani alengirli adam yakıtı. Bu yüzden üretici bazında ilgilenen yok. Dahası Tuningci tayfada ilgilenmediği için LPG tuning memlekette halen daha kara büyü sınıfında. LPG motora, fazla verildiği zaman zarar verir. Yani, LPG ayarı azıcık fakir olacak. Detaylı yazacağım, bilgi kesindir, memlekette pek bilinmez o ayrı. her 1 birim benzin için 14.7 birim hava, her 1 birim LPG için 15.5 birim hava gerekir. Bunu unutmayın 1 Benzin sıvı olarak püskürtüldüğü için, motorda soğumaya yardımcı olur, ayrıca soğuyan monifold motora biraz daha güç verir. bu yüzden benzinli araçlar normalden biraz daha zengin karışımla çalışır. Bunu unutmayın 2 Şimdi aracı LPG ye çevirdik, elimizdeki LPG ecu su, SALAK dediğimiz, Benzin ecusundan gelen bilgileri tekrar process edip LPG enjektörlerini çalıştırıyor. Memleketim ustalarında iki enjektör tipinin zamanlamasını ve nozul boynu tutturmaya çalışıyor, yani iki sistemde aynı miktarda yakıt versin. Şimdi, bunu unutmayın 2 ye göre araç zaten olmasın gerektiğinden zengin. Ayrıca Bunu unutmayın 1 e de bahsettiğimiz gibi. LPG benzinden biraz daha fazla hava istiyor. Yani araba benzine göre kitap gibi ayarlı olsa bile LPG de zenginde kalacaktır. O zaman. Ortalama bir LPG dönüşüm şirketinden 10 numara 5 yıldız işçilikle çıkan aracımız, eğer standart benzin ayarına göre mekanı terk ettiyse, zengin karışımda çalışıyor demektir. Benzinde zengin karışımlı bir araba, performans artışı sağlarken, LPG de (gaz halindeki LPG uygulamaları için konuşuyorum), motor sıcaklığını yükseltir. Avansta ayarlanmadığı için (LPG nin oktanı yüksektir ve yanma hızı biraz daha düşüktür). Sübap kapakları daima olarak piston içindeki aleve maruz kalır. ortalaması 60 bin km olarak kapakları yakar. Bazı motorların sıcaklık toleransı daha yüksektir (tasarıma bağlı olarak) onlarda daha uzun sürer bu evre. Servisler halen daha emisyon test cihazı ile ayar yapıyor, bu cihazlar emisyon gösterir, araç çok açıldığında veya çok kısıldığında yardımcı olur, ancak burada bahsettiğimiz ince ayar için yeterli değildir. Tabi bir de ustalarda çalıştırdım yürüyor mantığıda mevcut. E sonrdun mu adam diyorki mekanda 8 bin liralık bosch cihaz var. oda kendine göre haklı. Veya söyle sorayım, memleketimin güzide firmalarının mal alıp üzerine etiket yapıştırdığı bir marka var, bu markanın, avans ayarı için geliştirdiği ateşleme modülleri var kataloglarda çarçaf çarşaf var. Siz hiç gördünüzmü avans ayar modülü. Flash lube (yağlama sisemi) meselesine gelince. Bundan yaklaşık 3 sene kadar once, Holden (GM Avustralya) HSV nin LPGi sini yaptı. https://www.youtube.com/watch?v=DI5M098fMYE Bu araba 4200 rpm den sonra otomatik olarak benzine geçiyor. Konu üstüne şirketin başkanı, LPG kuru bir yakıt, yağlama lazım vs gibisinden bir açıklama yapmıştı. Açıkçası ben pek inanmadım, bence motoru yeteri kadar soğutamadıkları için böyle bir uygulamaya gitmişler. Aslında çokta mantıksız değil. Neticede araba performans arabası olsada günlük biniliyor, Günlük binmede ne kadar zorlasın ki ? Hele medeni memleket trafiğinde. Haticenin neticesi. Motorları çift yakıt çalıştırmak zordur. Sırf LPG olsa bu sorunların %80 ni ortadan kalkar. Çift yakıta, çift harita, çift avans, hatta çift buji ister. Aftermarket ürünleri ile (tuningci beyni diyelim) bunlar kolay, eh bujide belki iki ara bir dere halledilebilir veya denilirki benzinde biraz performans düşer. Sorun siz bu kadar uğraşacakmısınız, hadi pisikopata bağladınız kime yaptıracaksınız. Bu kadar uğraşıp didineceiğinize, verirsin 10 bin fazla binersin dizele. 5 yaşında 80 binde satarsın olmaz mı ?. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 1 Mart 2015; 13:54:42 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Afanasyevo -- 2 Mart 2015; 14:48:06 > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|