< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 21 Nisan 2019; 17:8:5 > |
LPG'nin Avantajları/Dezavantajları (2. sayfa)
-
-
O zaman aracın 80-120 hızlanmasında mesela ciddi kayıp yaşamam lazım. Ya da LPG ile aracın son hızında en azından %10'luk bir kayıp yaşamam lazım. Ancak bunlar gerçekleşmiyor. Bununla birlikte fabrika çıkış LPG'li araçların beygir güçlerinden bir kaçına bakalım:quote:
Orijinalden alıntı: etusch
Bunu şöyle düşünürsek daha doğru olabilir. Mesela normalde 2500/3000 de civarında kullnaıyorsun bu devirlerde bahsettiğin gibi bir fark anca vardır. Ama maksimum güç gerektiğinde %10 a yaklaşması makul. Benim aractan örnek verecek olursak alırken önceki kullanıcı 140 bg nin tamamını verebilen bir kit olduğunu söylemişti. O zamanlar yeni ve güçlü (artık rakibi çok ) bir araç hevesiyle tam gaz yapardım sık sık. O zamanlar daha fazla benzin tüketiyordu, sıcak hatta deli gibi yanan yaz aylarında... Üst devirlerde benzinle takviye ettiğini düşünüyorum.
Alıntıları Göster
Hyundai i10 1.0
Benzinle güç 69 Bg
LPG ile güç 67 Bg
LPG ile elde edilen gücün benzin ile elde edilene oranı: %97.1
Volvo V70 2.4 Bifuel
Benzinle güç 138 Bg
LPG ile güç 135 Bg (Aslında ayrı bir değer verilmemiş ama 4500 devirde 214 nm tork veriyormuş, bu da 135 beygir yapıyor)
LPG ile elde edilen gücün benzin ile elde edilene oranı %97.8
Yine Volvo'nun 142 beygire 120 beygir motorları var ama bunlar zannedersem bilerek kısılmış motorlar.
Renault'un K4M motorlarında LPG'li modeller var ama hepsi için 103 beygir güç rakamı tek olarak verilmiş. Ayrı bir güç değeri olsaydı yazarlardı diye düşünüyorum.
136 beygirlik bir motorda 13-14 beygir güç kaybından bahsediyorsunuz, yani 122 beygir falan olmuş oluyor benim arabanın gücü. Aynısının 1.8 motorlu olanları o kadar güç veriyor. Yani benzine aldığımda hissedilirden öte bir farkı görmem lazımken neredeyse fark görülmüyor.
Düşük güç alınan 2000-3000 devir aralığında gaz pedalından ayağımı oynatmadan aracı benzine aldığımda hızlanmaya başlaması lazımken hızı sabit kalıyor. Yani arada kayda değer bir güç farkı yok.
-
YÜZDE 2.2 daha az güç ama yüzde 50 civarı daha az yakıt faturası. Hata mı ettik lpg ile uğraşamam diyerek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 21 Nisan 2019; 19:5:41 > -
BENZİNLİ ARABA MI?!!! DERHAL SATIN HOCAM O ARABAYI NAPTINIZ AİLENİZİ BENZİNLİ ARABAYA MI BİNDİRİYORSUNUZ?!!quote:
Orijinalden alıntı: beyazakbil
Evet çocuklarımı imkanım olsa tank ile dolaştırırdım ,
itirazı olan Bilgisizdir ve sorumsuzdur benim gözümde.
biraz düşünerek yazın
3-5 dediniz de onun için yazdım , 410,000 saysı çıktı belki bu sizi düşündürür dedim yine olmadı
insan 1 km de şu kadar kuruş az yakacam diye çocuklarını ailesini tehlikeye atarmı
ben atmam , atan atsın ,
zaten insan hayatı sayı ile belirlenemez yani 3-5 patlama olursa 3-5 insan yanarsa ,
ölürse sorun değil sorun olmaz mı
sorun olur yananlar , ölenler , psikolojisi bozulanlar için çok büyük sorun olur
1 çocuğun hayatı tüm kuruşlardan değerlidir
25 senedir benzinli araç biniyorum ( şahsi aracım olarak ) aracım şu an 12 lt/100 km yakıyor
maddi durum orta seviye . trafik her zaman riskli zaten ama extra risk almam bir kaç kuruş için .
şirket aracı olarak 1 sene kadar lpg li kartala bindim ama o zamanda benzinli şahsi aracım vardı
çocuklarımı şahsi aracıma bindirdim
lpg az yakıyor evet ama internette acı örneklerde var . onları unutmayalım
kuruşlarınızla mutluluklar diliyorum size .
60 litre kadar yanmak için bahane arayan benzini plastik bir kapta muhafaza eden araca biniyorsunuz yapmayın etmeyin derhal satın kurtulun o arabadan gidin dizel arabaya binin!
Tehlike olarak bakarsak bakımlı bir LPG sistemi, benzin sisteminden daha tehlikeli değildir. Her şeyden önce LPG, kurşun geçirmeyecek kadar kalın tanklarda depolanır. Buna rağmen tank içerisindeki basınç aşırı artarsa valf yakıtı boşaltır, basınç düşerse (kaçak oluşursa) yakıtı keser. Benzinde ise tek güvenlik önlemi, aracın ağır bir kaza yapması durumunda benzin pompasının durmasıdır. Benzin tankı bakalitten imaldir ve arkadan sert bir çarpmada her ne kadar güvenli bir yere konulmuşsa da parçalanma ihtimali vardır. Peki benzin tankının birazcık yakınından ne geçiyor? EGZOZ! Egzoz ise oldukça sıcaktır, benzini çok rahat tutuşturabilir, tarihte skandal bir örneği mevcut! Ford Pinto. LPG'li değildi ama arkadan her vurmada cayır cayır yanıyordu.
Şimdi benzin tankları daha güvenli yerde, egzoz yeterince uzaktan dolaştırılıyor ama LPG tankı kadar sağlam bir tanktan söz etmiyoruz.
Şöyle söyleyeyim zaten LPG'li araç patlasaydı, etrafındaki bir kaç aracı da yanında götürerek kocaman bir krater açardı. Mutfak tüpü patlamalarını hatırlayın. LPG'li aracın yanmasına gelince, dizel araç da yanabiliyor. Biraz zorlanınca turbodan kızgın motorun ya da katalizörün üzerine yağ damlatıp tutuşabiliyor.
https://forum.donanimhaber.com/yolda-aracim-yandi-kasko-teklif-yapti--135073555forum.peugeotturkey.comAz kals�n arabay� yak�yordum:( - Peugeot T�rkiye Forumlar� - Peugeothttps://forum.peugeotturkey.com/forum_posts.asp?TID=42560&title=az-kalsin-arabayi-yakiyordumwww.sikayetvar.comPeugeot Alev Alan Araç Yapmışlarhttps://www.sikayetvar.com/peugeot/peugeot-alev-alan-arac-yapmislar
Hepsini geçtim, araç güvenliğinin kompedanı Volvo, eğer LPG güvensiz olsaydı LPG'li araba üretmezdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 21 Nisan 2019; 19:13:14 >
-
benzin 3 tl olsa lpg fiyatı da 1.5 tl yi geçmez ve yine alıcısı daha fazla olur benzinliden.quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_
Alım gücüne oranla benzin fiyatı düşük olsa mesela 3 TL kimsenin yüzüne bakmayacağı şeye burada bir sürü güzelleme yazılıyor. Neden ???
Çünkü burası DH Otomobil Genel. -
Evet bu yuzden Avrupa,Rusya ve Amerika Lpgli arac kayniyor degil mi ?quote:
Orijinalden alıntı: alpikom
benzin 3 tl olsa lpg fiyatı da 1.5 tl yi geçmez ve yine alıcısı daha fazla olur benzinliden.
Alıntıları Göster
Biraz dusunup alinti yapin lutfen
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Trt belgeselde bi program izlemistim benzin ve lpg araclari karsilastiriyordi. Sniper dedigimiz tufek delememisti tanki. Dinamitle patlattilar en son 250 ya da yarim kilo dinamit zarar verebildi(dinamit miktarini hatirlayamadim).Araci yaktilar, ucurumdan asagiya attilar baya bi test ettiler. Benzinden daha guvenli cikti. Adamlarin dedigi isciligi ve bakimlari yetkili biyerde yapilirsa hicbir ek guvenlik sorunu cikarmaz. Onyargili olanlar bulup izleyebilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
türkiye şartları için verdim örneği.amerika ve avrupa için değil.quote:
Orijinalden alıntı: TheCaliph_
Evet bu yuzden Avrupa,Rusya ve Amerika Lpgli arac kayniyor degil mi ?
Biraz dusunup alinti yapin lutfen
Alıntıları Göster -
-
-
Tek bir ozelligi var Fiyatı 3.30 TL den LPG alabiliyorsun.Bu fiyata rakip olabilecek baska bir yakıt yok.
Ayrıca Honda Civic dısında TR de bildigim direkt LPG li arac da yok.Bu aracta 23 ya da 27 parca LPG uyumu icin degistirilmis durumda...
LPG demek genelde cok yakan Atmosferigin ustune %20 daha yakıt koymak demek ama inanılmaz fiyatı var.Benzin 7.10 Mazot 6.50 LPG Normlade 3.80 ama satısı 3.30 larda...
Son yapılan testte LPG li Civic'in yaktıgı yakıt 11.5 LT bu da 11.5X3.30 desen kabaca 40 kurus yapar.Aynı durumda Dizel 7.5 yaksa 7.5X6.5 kabaca 50 kurus yapar.Turbo Benzin de 8.5 LT yaksa 60 kurus yapar.Atmosferik de 10 LT yaksa 70 kurus yapar.
İnanılmaz bir fiyattan satıldıgı icin rekabet edebilecek bir yakıt yok.Ama dezavantajları da mevcut Civic testinde bile ufak tefek problemlerden bahsediliyordu,onun dısında subaplar,bujiler,enjektorler potansiyel sorun cıkarabilecek parcalar yine tekleme vs problemler de olabilir. -
Hortlatmak gibi olmasın ama, konunun en büyük avantajını direk ilgilendiriyor.
Yarın (21.10.2021) itibari ile Ankaradaki 1Lt yakıt fiyatları şöyle olacak LPG:6.17TL, Motorin:8.28TL, Benzin: 8.01TL
Dolayısıyla LPG li arabanın benzinli arabaya göre ilave masraflar (bakım, ilave benzin v.s) ile birlikte eşdeğer çekiş gücüne ulaşmak için %30 fazla yakıt tükettiğini düşünürseniz, benzin ile aynı fiyata geldiğini kolayca hesaplayabilirsiniz.
Motorinin de banzinden pahalı olduğu düşünüldüğünde, neredeyse tüm yakıtlar için ulaşım masrafı eşitlenmiş durumdadır. Hızlı ve/veya yüklü kullanılan taşıtlarda bir tık motorinli taşıtlar ekonomik olabilir.
Geçmiş olsun Türkiye, nice güzel günlere hep beraber inşallah
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bsd -- 21 Ekim 2021; 9:11:21 >
-
Son 1 hafta itibarıyla hiç bir avantajı kalmadı lpgnin. Eskiden benzinli araç kullananlara imrenirdim. Ne kadar zengin insanlar rahat rahat benzinli arabaya biniyorlar derdim. Bugün mondeo gibi bir arabaya benzinde biniyorum. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim:))
-
Su LPG Pompa Fiyatından Satılsın Kurus Karı yok. 6.18 demek %20 koy 7.40 demek 30 Kurus da Ort BEnzin Tuketimi Koy 7.70 demek buna Masrafı,Ruhsatı,Teklemesi,Bujisi,Subabı,Bobini vs dahil degil
Su anda LPG yi tek kurtaran 6.18 degil de 5.40-5.50 lerden satılması ki Orjinal LPG li olan araclarda Honda,Reno,Dacia,Fiat gibi arada alınıp kullanılır.
Ama Sıfırdan LPG taktırmanın mantıgı yok.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X