Şimdi Ara

LPG'nin motora verdiği zarar - Focus1 Yaşanmış tecrübe (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
92
Cevap
5
Favori
8.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Abi sık sık redlineda gezersen hangi yakıtlı olursa olsun o motor zaten cortlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: covert

    merhaba hocam ilk olarak geçmiş olsun. Benim aracımda 2001 focus söylemiş olduğunuz olay benimde başıma geldi ancak araç 155.000km de subaplar değişti şu an 160.000km'de LPG yaklaşık 50-60 bin km önce takılmış aracımda, sizinki yine iyi dayanmış. Triger değişimi dahil sadece subap değişimi ile birlikte 1200TL masraf yaptım herşey güzel oldu hoş oldu ancak rolanti sorunu ve stop etmeyi çözebilmiş değilim, sizin aracınızda rolanti sorunu ve stop etme var mı ? yoksa nasıl düzelttiniz?
    Rolanti sorunumu çözebilmek için yaptıklarımız:
    -ilk olarak motora kontrolsüz hava girmemesi adına t hortumu vs. bakıldı düzeltildi sonuç değişmedi,
    -boğaz kelebeği, rolanti valfi temizlendi sonuç değişmedi
    -araç yazılımına bakıldı güncellendi sonuç değişmedi
    -yeni rolanti valfi takıldı denendi sonuç yine aynı
    eskisi kadar yapmasada rolanti sorunu ve stop etme devam ediyor bir türlü çözemedik. En sonunda aracı satıcaz o olacak. Bu söylemiş olduklarım dışında önerebileceğiniz başka bir işlem var mı?

    hocam bende de 2010 jetta var dediğiniz gibi rölanti sorunu ve stop etme problemi bende de oldu. denemediğim şey kalmadı neredeyse. en son lpg ciye gittim adam landirenzonun türkiye de ki en iyi ustasını aradı.. uzaktan bağlantı yaptı ve beyne özel bi klasör açtı birşeyler ekledi çıkardı, birde enjektörlerin yerini değiştirdi ( 1 ile 2 nin yerini değiştirin dedi telefonda tabi ) inanırmısınız belki on kere lpg ayarı yaptırdım ama hiçbiri olmadı, ama bu adam yaptıktan sonra bütün mesele çözüldü... nasıl yaptı bilmiyorum ama iyi yaptı vesselam... sizin probleminizde büyük ihtimal lpg beyninde... çok çok iyi bi usta bulup sorunu belki benim gibi çözebilirsiniz..




  • Eniştemde Focus 1 var 2004 model ve araç bir yaşında ve 10.000 km de iken lpg takıldı ve araç 200.000 kmye dayanmış durumda. Bir kere depodaki yakıt pompasını değiştirdik başka büyük sorun yaşattığını bilmiyorum. Küçük şehirde yaşadıkları için AVM otoparkı gibi bir sorunlarıda yok ama İstanbulda yaşayan biri olarak Hem yetkili servislerin LPG li araçlara bakmaması ( Ford yetkili servisleri küçük şehirlerde LPG li araçlara bakıyormuş ama büyük şehirlerde LPG li araçları servise kabul etmiyorlar.) hem de AVM otoparklarındaki sorunlar yüzünden LPG li araç almam, mecburen dizele devam.
  • bi araba olcak su yakcak ve 5 milyon km gitçek olay bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pink Floyd

    Yahu bırakın Allah aşkına 100.000 sonra hangi dizel aracın turbosu bitiyormuş ? Bizde bi 470.000 birde 215.000 de olan iki dizel araç var turbosu saat gibi çalışıyor.

    vallahi billahi tovbe dedim. tamam siz haklisiniz.
  • Çok uzun zamandır lpg kullanan akrabalarım var bitmek bilmeyen motor ve lpg problemleri nedeniyle hepsi dizele yöneldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    3000tl zarari dizel kullansaydiniz bakimlardaki filitrelere verecektiniz. 100.000i gecince buyuk ihtimalle turbo degisecektiniz burdan da bir masraf cikacakti. Yani yaptiginiz kar sadece yakitta degil bir cok yerde.

    Benim dizel araç 150.000'de turbo'da da hiç bir şey yok. Ayrıca dizellerin filtrelerine ne olmuş ki ekstra 3000 veriyoruz?

    dizel araclarin filtrelerine birsey oldugu yok. benzinli motora kiyasla daha komplike oldugu icin bakimlarinda biri 400tl ise digeri 600tl oluyor 15.000de bir bakima girse 260.000km'de yapilan fark ne kadardir hesap edebilirsiniz. ayriyetten mevzu bendeki sendeki arac degil. konu sahibi araci sert kullandigini belirtmis bu hususta daha konuyu uzatmanin manasi yok. lpgde her kullanicida 60.000kmde motor yemiyor ama burda yenmis bir motoru ele aldik.

    Hiç bir dizel aracın filtresi benzinli muadiline göre 200 tl pahalı değildir, komplike hiç değildir.
    30 ile 40 bin km civarında mazot filtresi değişir. Eğer aracınız lüks değil ise bosch marka mazot filtreleri 100 - 120 tl civarındadır.

    Her periyodik bakımda değişen yağ filtrelerini benzinli ve dizel için inceleyelim:

    1.4 fire benzinli motorun yağ filtresi:

     LPG'nin motora verdiği zarar - Focus1 Yaşanmış tecrübe


    1.3 Multijet yağ filtresi:
    [simage]
    http://www.kirazcioglu.com/grande-punto-yag-filtresi-13-multijet-purflex-tip-2005-2008-35474-13-O.jpg[/simage]

    İkiside opar marka 15 tl.

    Element uydurmayın artık, milleti dizelden soğutmak için. En azından afedersiniz kıçımda gaz yüklü bir tank ile gezmiyorum her ne kadar güvenli olasada.

    yemin ederim biktim artik sizin gibi okumadan sallayipta kendini uste cikarmaya calisan ukalalardan. bak mesajimdan aynen alinti yapiyorum:
    ''benzinli motora kiyasla daha komplike oldugu icin BAKIMLARIDA biri 400tl ise digeri 600tl oluyor''

    simdi altta kalmayi egona yediremezsin. ben dizel aracin bakimini bedava yaptiriyorum benzinli araclarin bakiminda 1400tl para istiyorlar dersin. bunun icin
    http://upload.social-hyundai.com/Hyundai_Periyodik_Bakim_Tablosu.pdf
    ornek olarak bu siteyi bulabildim. mumkunse mesajimi okudugun gibi atla butla degilde tane tane incele dizel motor nedir bilmiyorsan bak orada crdi yazanlar dizel motor oluyor. benzililer ile dizel motor arasindaki bakim fiyatlarini bir incele ha unutma bu mesaji alintilayip beni yermeye calisacaksin ya sana bir ipucu git o listede makas arasi en dusuk olan modeli ele al bak ikisi arasinda sadece 3kurus fark var de...

    Bilader boş yapma
    Hyundai servisindeyim, Ankara'da isen Motor nedir, bakım nedir ne kadar tutar hangi parçalar iskitlere gel göstereyim.
    Dizel motor komplike falan değildir. Turbo, enjektör falan diyorsan şu anda karmaşa bakımından benzinli araçlarda başa baş gider. Piyasada doğru dürüst atmosferik araç kalmadı. Honda toyota falan dersen eyvallah ancak bakım maliyeti açısından fazladan 1 lt yağ alır dizelleri.
    Gelmiş bana hyundai yi öğretiyor ya. Bak orada komplikeden önce virgül var. Oku baban gibi, eşşek olma hikayesi gibi. Filtre resimlerini de birisini çevirip çıkartıyorsun diğerinin üzerinde yağ filtre kabını söküp çıkartıyorsun ok?
    Yetkiliye gidip kazıklanmak tercih meselesi. 1.6 admire ile 1.5 admire deki farka bak sdfsdfds. ya 10000 kmde admire mi kaldı? kalsa bile servis yağın lt sini astromik fiyattan sattığı için o fark oluşuyor.

    Her konuda insanlari yanilttigin gibi yine aynen devam ediyorsun. Midlar boyle şeyleride artik takip etmeli senin yaptigin ana avrat sovmekten daha buyuk zarar su foruma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Bu kadar sacma bir benzetme hayatimda gormedim.

    Su mideye gider buhar cigere sizin mantiginizla lpg yi motora degil yolcu kabinine baglamak gerekiyor araba gitsin diye.. ☺

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    quote:

    Orijinalden alıntı: coskunserce

    quote:

    Orijinalden alıntı: frood

    3000tl zarari dizel kullansaydiniz bakimlardaki filitrelere verecektiniz. 100.000i gecince buyuk ihtimalle turbo degisecektiniz burdan da bir masraf cikacakti. Yani yaptiginiz kar sadece yakitta degil bir cok yerde.

    Benim dizel araç 150.000'de turbo'da da hiç bir şey yok. Ayrıca dizellerin filtrelerine ne olmuş ki ekstra 3000 veriyoruz?

    dizel araclarin filtrelerine birsey oldugu yok. benzinli motora kiyasla daha komplike oldugu icin bakimlarinda biri 400tl ise digeri 600tl oluyor 15.000de bir bakima girse 260.000km'de yapilan fark ne kadardir hesap edebilirsiniz. ayriyetten mevzu bendeki sendeki arac degil. konu sahibi araci sert kullandigini belirtmis bu hususta daha konuyu uzatmanin manasi yok. lpgde her kullanicida 60.000kmde motor yemiyor ama burda yenmis bir motoru ele aldik.

    Hiç bir dizel aracın filtresi benzinli muadiline göre 200 tl pahalı değildir, komplike hiç değildir.
    30 ile 40 bin km civarında mazot filtresi değişir. Eğer aracınız lüks değil ise bosch marka mazot filtreleri 100 - 120 tl civarındadır.

    Her periyodik bakımda değişen yağ filtrelerini benzinli ve dizel için inceleyelim:

    1.4 fire benzinli motorun yağ filtresi:

     LPG'nin motora verdiği zarar - Focus1 Yaşanmış tecrübe


    1.3 Multijet yağ filtresi:
    [simage]
    http://www.kirazcioglu.com/grande-punto-yag-filtresi-13-multijet-purflex-tip-2005-2008-35474-13-O.jpg[/simage]

    İkiside opar marka 15 tl.

    Element uydurmayın artık, milleti dizelden soğutmak için. En azından afedersiniz kıçımda gaz yüklü bir tank ile gezmiyorum her ne kadar güvenli olasada.

    yemin ederim biktim artik sizin gibi okumadan sallayipta kendini uste cikarmaya calisan ukalalardan. bak mesajimdan aynen alinti yapiyorum:
    ''benzinli motora kiyasla daha komplike oldugu icin BAKIMLARIDA biri 400tl ise digeri 600tl oluyor''

    simdi altta kalmayi egona yediremezsin. ben dizel aracin bakimini bedava yaptiriyorum benzinli araclarin bakiminda 1400tl para istiyorlar dersin. bunun icin
    http://upload.social-hyundai.com/Hyundai_Periyodik_Bakim_Tablosu.pdf
    ornek olarak bu siteyi bulabildim. mumkunse mesajimi okudugun gibi atla butla degilde tane tane incele dizel motor nedir bilmiyorsan bak orada crdi yazanlar dizel motor oluyor. benzililer ile dizel motor arasindaki bakim fiyatlarini bir incele ha unutma bu mesaji alintilayip beni yermeye calisacaksin ya sana bir ipucu git o listede makas arasi en dusuk olan modeli ele al bak ikisi arasinda sadece 3kurus fark var de...

    Bilader boş yapma
    Hyundai servisindeyim, Ankara'da isen Motor nedir, bakım nedir ne kadar tutar hangi parçalar iskitlere gel göstereyim.
    Dizel motor komplike falan değildir. Turbo, enjektör falan diyorsan şu anda karmaşa bakımından benzinli araçlarda başa baş gider. Piyasada doğru dürüst atmosferik araç kalmadı. Honda toyota falan dersen eyvallah ancak bakım maliyeti açısından fazladan 1 lt yağ alır dizelleri.
    Gelmiş bana hyundai yi öğretiyor ya. Bak orada komplikeden önce virgül var. Oku baban gibi, eşşek olma hikayesi gibi. Filtre resimlerini de birisini çevirip çıkartıyorsun diğerinin üzerinde yağ filtre kabını söküp çıkartıyorsun ok?
    Yetkiliye gidip kazıklanmak tercih meselesi. 1.6 admire ile 1.5 admire deki farka bak sdfsdfds. ya 10000 kmde admire mi kaldı? kalsa bile servis yağın lt sini astromik fiyattan sattığı için o fark oluşuyor.

    Her konuda insanlari yanilttigin gibi yine aynen devam ediyorsun. Midlar boyle şeyleride artik takip etmeli senin yaptigin ana avrat sovmekten daha buyuk zarar su foruma.



    Hahah :)
    Arabalardan anlamadigin gibi hic birseyden haberin yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 13 yaşında bir araç aldım. 117.000 de idi 120.000 de lpg taktırdım (1700 tl) 2 yılda 150.000 olmuş. 30.000 km de ki tasarrufum (ölçümlerime göre %40) ortalama 3500 tl kadar. Bir kaç defa klima açıkken stop etme dışında sorun yaşamadım. Genellikle şehir içi kısa mesafe de kullanıyorum. Dizelci arkadaşlarım gibi işyerine varınca kalorifer ısıtmaya başlamıyor.
    Aracımı benimle mezara gömdürmeyeceğim, varsın yıpransın ettiğim tasarrufun yanında masrafı devede kulak.
    13 yaşındaki bir dizelden bu tasarruf ve sorunsuzluğu bekleyebilir misiniz?
  • Çok mattah bir şey lpg de dünyada çok fazla satıyor.
    Evdeki soba kadar tehlikeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 160 bin km yakacağı benzin 160000÷100:1600×10:16000 lt benzin × 4.15 TL (hesabı siz yapın)
    Lpg 16000*1.2:19200 lt ×2 TL 38400 tl
    Total masraf 3000 TL değmez mi?
    Değer hemde sonuna kadar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.