Şimdi Ara

LPG'nin Zararları ? Sıfır Araca LPG ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
5.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    Honda Accord 3.0 V6 aracımda yaklaşık 160.000 km'dir lpg takılı ve lpg sebepli denilebilecek bir arıza yaşamadım.

    Bu km boyunca bana sağladığı tasarruf ile arabayı çöpe atsam zararım yok.
    200 hp olduğu için de güç düşmesini sorun olarak görmüyorum, kalanı da yetiyor.

    Uygun bir motor, kaliteli bir lpg kiti ve en önemlisi gerçek bir usta üçlemesini birleştirince sorun yaşama ihtimaliniz azalır.

    Ama kalitesiz montaj yüzünden sanayiden çıkamayıp isyan edenler de var.

    hayalimdeki kombinasyondu hep, peki kaç litre yakıyor hocam lpg yi?

    12-14 lt/100km gibi bir tüketim var.
    Pratikte 30-35 krş/km arasında diyebilirim.
    Şehir dışı sakin giderseniz 10 litreye kadar düşebiliyor. Devamlı sıkışık şehir içi trafiğe girerseniz 18 litre/100km lere çıkabilir.
    Kullanıma, trafiğe göre oldukça değişken.
    Ama her koşulda keyifli.

    Bu ağırlıkta ve motora sahip bir araç için başarılı bence.
    Benim sakin kullanım tarzımla birleşince sonuç tatminkar.

    Selamlar.

    cvp için teşekkürler.
    30-35 kuruş böyle keyifli bir makine için bence mükemmel bir tüketim... kazasız belasız sürüşler...




  • konu takip
  • Ben takmam kapalı otoparklara girememekte cabası
  • yorumları için teşekkürler
  • arkadaş bu araba sonuçta metal yığınından başka bişey değil
    çok saçma geliyor bana tüp taktırırsam motor şöylemi olur böylemi olur
    taktırın paşa paşa binin aklınız cüzdanda olmasın
    10 senede motor bitermiş...
    biterse bitsin kardeşim ya
    bi düşünsene 30 yaşında aldın arabayı 10 sene sonra 40 yaşındasın
    zaten insan ömrü ne kadar ki?
    müzeye mi kaldıracaksınız aracı?
  • Hiçbir zararı yok. Hatta lpg kuru yakıt olduğu için motoru temizliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A380

    quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    lpg zararsız diyenler var kendi aracımdada kullanıyorum zararlı arkadaş... çekişten düşmeler ve motorunda ömrünü kısaltır buna bir şey diyemessiniz tek yararı yakıt tüketimi

    litresi 5 liradan benzin diye bişey satıyorlar ondan kullanırsan çekişten düşmüyor

    tüpü boşunamı taktırdık bu arada çekişte mesele değil motorun ömrünü kısalttığı kesin bir kanı bunu herkes biliyor ve montajının kesinlikle iyi yapılması gereken bir sistem yoksa altından kalkamassınız sorunların




  • quote:

    Orijinalden alıntı: havafiltresi

    arkadaş bu araba sonuçta metal yığınından başka bişey değil
    çok saçma geliyor bana tüp taktırırsam motor şöylemi olur böylemi olur
    taktırın paşa paşa binin aklınız cüzdanda olmasın
    10 senede motor bitermiş...
    biterse bitsin kardeşim ya
    bi düşünsene 30 yaşında aldın arabayı 10 sene sonra 40 yaşındasın
    zaten insan ömrü ne kadar ki?
    müzeye mi kaldıracaksınız aracı?

    helal sana benzinci ve dizelci tayfaya kapak olmuş resmen
  • Araba ya lpg li olur yada dizel. Lpg motora zarar vermez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 15 yildir lpg kullaniyorum.
    Dun sifir arac aldim araba benzinle hic yurumeyecek.
    Serviste takilip oyle teslim alinacak.

    Ne bir zarar gordum ne bir performans kaybi.
    Araciniza uyumlu olduktan ve siz araca baktiktan sonra lpg ne zarar verebilir?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu takip
  • "LPG motoru öldürür bitirir" sözü ne kadar yanlışsa "LPG'nin motora hiç zararı yoktur" sözü de o kadar yanlış.

    Bazı araçların özellikle yeni nesil araçların sübap, sübap yuvaları, üst silindir kapağı gibi parçalarda alüminyum, vs. gibi alaşımlar kullanılmakta ve bu parçalar benzine göre test edilmektedir. Bu alaşımların LPG ile çalışmaya maruz kaldığı zaman uzun vadede nasıl bir sonuç doğuracağı ise soru işareti. Sonuçta LPG'nin kuru bir yakıt, benzin gibi soğutucu ve yağlayıcı bir etkisi yok.

    Bazı motorlarda LPG çok uzun km'ler hiç bir sorun çıkarmamakta, bazı motorlarda ise sübap yuvalarında aşınmaya sebebiyet vermektedir. Ülkemize gelmeyen (nedenin çözemedim) bazı fabrika çıkışı LPG'li (TR'de bayilerde takılan sıfır LPG'li araçlar değil) olan araçlarda benzinli versiyonuna göre sübaplarda, sübap yuvalarında, silindir üst kapağınında daha dayanıklı malzemeler kullanıldığını biliyorum.

    Örnek olarak ben 100.000km'de iken Focus1 aracıma LPG taktırdım, şu an 210.000'de ve şu an motor az da olsa yağ eksiltmeye başladı. Ayrıca sübap yuvalarında az miktarda aşınma oluştu. Sübap yuvalarının aşınması rölantide bir miktar sarsıntılı çalışmaya neden oluyor ve uzun km'ler yapmış hemen hemen bütüm Focus1'lerde bu titreme mevcut.

    Bütün bunlara rağmen LPG'nin litresi benzinin yarısı ve tasarrufu oldukça yüksek. O yüzden bu tip sorunları rahatlıkla göze alınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinkoy -- 10 Nisan 2013; 15:18:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    lpg zararsız diyenler var kendi aracımdada kullanıyorum zararlı arkadaş... çekişten düşmeler ve motorunda ömrünü kısaltır buna bir şey diyemessiniz tek yararı yakıt tüketimi

    Başka nasıl bir yararı olmasını bekliyorsunuz lpgnin amacı zaten tasarruf etmek, aracı amuda kaldırıp dans ettirmek gibi bir yararı olmasınımı bekliyordunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19CARSIBJK03

    quote:

    Orijinalden alıntı: CakirAkinSen

    lpg zararsız diyenler var kendi aracımdada kullanıyorum zararlı arkadaş... çekişten düşmeler ve motorunda ömrünü kısaltır buna bir şey diyemessiniz tek yararı yakıt tüketimi

    Başka nasıl bir yararı olmasını bekliyorsunuz lpgnin amacı zaten tasarruf etmek, aracı amuda kaldırıp dans ettirmek gibi bir yararı olmasınımı bekliyordunuz

    orası işin şakası




  • Ustasını bulur ayarlarını iyi yaptırırsan bir sıkıntı yaşıcağını düşünmüyorum.. Fakat tabiki performans kaybı yaşayacaksın ama benzine 5 lira vermekten iyidir.. Sıfır araca LPG taktırmanın da bir farkı yok aynı şey.. Mesele ayarını iyi yapmada
  • gidip turbolu arabaya lpg taktırmadıgın surece bı sorun yok gayet ıyı ve hostur :) 3 senedır kullanıyorum suankı fıyatlara gore bıle kmde 18 krs yakıyor
  • LPG takılamayan araçlar turbolu değil direkt enjeksiyonlu olan motorlar.

    Turbolu bir çok araca gayet güzel LPG takılabiliyor : Fiat 1.4TJet, B5 Passat 1.8T, Volvo'nun eski turbo motorları, vs.

    Problem direk enjeksiyonlu motorlarda FSI, TSI, Ecoboost, GDI gibi motorlar.
  • Araç kesinlikle çekişten düşüyor. Rampalarda 4. hatta 3. vitese düştüğümü bilirim.

    Kışın çok yakması da cabası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 2yle cıktıgım bayırları 1 le zor cıkıyorum kendını yırtıyor araç yeni lpg takld ve cok yakıyor..

    Arabada artık ölü gibi keşke yaptırmasaydım.. Yada bana öyle geliyor sogudum arabadan. yeni araba alma arifesindeyiz kurtulacam inşllah.
  • Öncelikle LPG Patlar. Ve gaz kaçırır. Ve çekişten düşürür. Motorun ömrünü de kısaltır. Baş belasıdır. Motora da adama da Conta yaktırır. Arabadan soğutur, sattırır. Kapalı otoparklara alınmaz. İkinci sınıf vatandaş muamelesi görür. (Böylece ben arabama ekonomik ekonomik binerim.)

    İşin cahil cüheyla geyiğini, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanları ve yanlış montaj, kalitesiz ürün veya eski teknoloji mağdurlarını bir kenara bırakır isek, LPG candır.

    Benim 2011 model Subaru Legacy Station aracım var. 2.0 Boxer motorlu, CVT otomatik şanzımanlı ve 4 çeker. Prins VSI2 yağlama kitli modelini taktırdım. 72 litrelik simit (stepne deliğine giren) LPG taktırdım. Takribi 54 litre kullanılabilir gaz demek oluyor. O da uzun yolda 500km yol yaptırıyor. Benzin depo kapağım nispeten büyük olduğu için, LPG dolum ağzı benzin kapağının içinde kalacak şekilde monte edilebildi. Böylece alttan bakınca görünen hiçbirşey mevcut değil. Benzinlikte pompacı aşağı eğilmiyor, medeni bir biçimde benzin doldurur gibi gaz pompasını takıyor falan. Şeklen güzel oldu. Neyse, gelelim işleve:

    Performans:
    LPG montajım sonrası hayal meyal bir performans düşüşü oldu. İkisi arasındaki farkı anlamak için arabayı sürekli kanırtarak kullanmak lazım. Daha çok gaz tepkisinde düşüş gibi hissediliyor. Ancak dediğim gibi, yolda giderken benzine alıp kapatıp, gaza alıp kapatıp, tekrar yapınca falan, "Evet hayal meyal bir fark var!" deniyor. Kısaca performans düşüşü önemsiz. Bu noktada eski karadüzen LPG'ciler ve aracına uygun enjektör kullanmayan sıralı LPG'cileri dinlememek gerekiyor. Karbüratörlü araçlarda karadüzen LPG mevcuttur ve bu sistem performans düşüşüne sebep olur. O yüzden bu arkadaşların yorumları sizin bir işinize yaramaz. Sıralı LPG'ye sahip olup, performans düşüşünden yakınan LPG ayarına, enjektör seçimine bir tekrar baktırsın. Sistemde bir sıkıntı vardır.

    Motor Ömrü:
    LPG motor ömrünü kısaltır. Ancak "ne kadar kısaltır?"ın cevabını bulmak lazım. Bu sorunun cevabı arabadan arabaya değişir. Hafif alaşım sübaplar kullanan bir araçta daha kısa sürede bir rektifiye ihtiyacı doğar. Ancak çelik sübaplı bir arabada düzgün bir montajla, lpg ile motorun ömründen çaldığınız süreyi siz görmezsiniz. 250.000km'yi de devirir. Benim aracımda Boxer motor ve hafif alaşım var. Hedefim rektifiyesiz 160.000km. Şu anda 34.000km'sini yapmış bulunuyorum. Benim aracımda 100.000km'de bir sübap ayarı yapılıyor. Araç boxer motor olduğu için sübaplara ulaşım için motor lifte alınıyor. Bu işlem sırasında motoru üstten açıp sübapların durumunu kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Ne de olsa işçiliğin çoğunluğu olan motor sök-tak'ı gerçekleştirmişken, 300TL daha veririm içini de kontrol ederiz.

    Motor ömrünü kısaltmasının sebebi ise basit: Benzinli araçta yanma odasına giren benzinin tamamı yanmamakta. Kalan benzin yanma odasını soğutmakta. Ancak LPG'de yanma odasına giren gazın tamamı yanmakta ve soğutma işlemi gerçekleştirilememekte. Bu da yanma odası sıcaklığını arttırmakta. Hafif alaşım sübaplarında ve sübap yuvalarında çökme, erime yaratmakta. Bunun bir nebze önüne geçmek için LPG sistemlerinde yağlama kitleri mevcuttur. Bu kitlerin amacı bir yeri yağlamak değil, Yanma odasına bir miktar geç yanan sıvı göndererek yanmayan benzinin taklit edildiği bir ortam yaratmaktır. %100 işe yaramamakla birlikte, faydası olduğu kesindir. Buradaki püf nokta damlatmalı yağlamalı sistemlerin güvenilir olmamasıdır. Prins sisteminde her bir enjektöre zamanlamalı yağ gönderiliyor ve tüm yanma odalarına istenen miktarda yağın gittiğinden emin olunuyor. Benim Prins tercih etmemdeki sebep buydu. Yoksa Subaru sahibiyim, Teleflex taktırırdım.

    Güvenlik:
    LPG de güvenlidir. Benzinden farklı değildir. Benzin deposu kaza anında kırılır ve benzini boşaltır. Bu bir güvenlik önlemidir; ancak şans bu ya, diğer arabada yangın çıkarsa sizin yere döktüğünüz benzin tutuşabilir. Örnekleri çoktur. LPG tankı taplamaz, sızdırmaz, delinmez. LPG kitinizin güvenlik önlemleri doğru çalıştığı sürece LPG'nin benzinden daha tehlikeli olduğu tezleri yalandır. Bu kitlerde güvenlik önemlerine güvenmek durumunda olduğumuzdan fazladan valfler mevcuttur. O çalışmazsa öbürü mantığı güdülür. Aynı önlemler benzin yakıt hattında da mevcuttur. Kısaca bu önlemlerin çalışmama ihtimali LPGde de Benzinde de aynıdır.

    LPG'nin kapalı garajlara alınmama sebebi: Bakımsız benzinli bir araba benzin kaçıra kaçıra otoparka gelse, gene de yangın çıkarma ihtimali çok düşüktür. Çıkarsa da büyük ihtimal bir tek kendi yanar. LPG ise havadan ağır bir gaz olarak, bir sızıntı durumunda etrafta birikir. Yeteri kadar yoğun bir hale geldiğinde ışık açmak bile havaya uçmak için yeterli olabilir (küçük ihtimal olmakla birlikte). Kapalı otoparklarımız zeminden havalandırmalı olmadıkları için ve memleketimde LPG'li araçların bakımlı olduğundan emin olamayacağın için LPG'li araçlar giremiyor. Ben giriyorum ama. Kafanız rahat olsun. Girmek isterseniz girersiniz. Hele dolum ağzını depo kapağı içine yaparsanız, rahat rahat girersiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    LPG taktıralı 9 ay oldu. Büyük depo ile birlikte 3300'e taktırdım. 3 ay erteleme 10 ay taksit yaptırdım. Ödemesiz 3 aylık dönemde LPG maliyetinin yarısını çıkarmıştım. Taksitlerimi öderken ilk 3 ayda kafa kafaya gelmiştim. Son 3 aydır kardayım. Motor ömrü mü? Niye ki? Bu arabayı kullanacağım dönem boyunca motor yaptırma maliyetlerini de düştükten sonra yapacağım ekonomi ile şirkete baz C sınıfı veya üst B sınıfı sıfır bir araç alabilirim. Öyle söyleyeyim. Taktırmamak aptallık olurdu.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.