Şimdi Ara

LPG'nin Zararları ? Sıfır Araca LPG ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
85
Cevap
1
Favori
5.053
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Öncelikle LPG Patlar. Ve gaz kaçırır. Ve çekişten düşürür. Motorun ömrünü de kısaltır. Baş belasıdır. Motora da adama da Conta yaktırır. Arabadan soğutur, sattırır. Kapalı otoparklara alınmaz. İkinci sınıf vatandaş muamelesi görür. (Böylece ben arabama ekonomik ekonomik binerim.)

    İşin cahil cüheyla geyiğini, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olanları ve yanlış montaj, kalitesiz ürün veya eski teknoloji mağdurlarını bir kenara bırakır isek, LPG candır.

    Benim 2011 model Subaru Legacy Station aracım var. 2.0 Boxer motorlu, CVT otomatik şanzımanlı ve 4 çeker. Prins VSI2 yağlama kitli modelini taktırdım. 72 litrelik simit (stepne deliğine giren) LPG taktırdım. Takribi 54 litre kullanılabilir gaz demek oluyor. O da uzun yolda 500km yol yaptırıyor. Benzin depo kapağım nispeten büyük olduğu için, LPG dolum ağzı benzin kapağının içinde kalacak şekilde monte edilebildi. Böylece alttan bakınca görünen hiçbirşey mevcut değil. Benzinlikte pompacı aşağı eğilmiyor, medeni bir biçimde benzin doldurur gibi gaz pompasını takıyor falan. Şeklen güzel oldu. Neyse, gelelim işleve:

    Performans:
    LPG montajım sonrası hayal meyal bir performans düşüşü oldu. İkisi arasındaki farkı anlamak için arabayı sürekli kanırtarak kullanmak lazım. Daha çok gaz tepkisinde düşüş gibi hissediliyor. Ancak dediğim gibi, yolda giderken benzine alıp kapatıp, gaza alıp kapatıp, tekrar yapınca falan, "Evet hayal meyal bir fark var!" deniyor. Kısaca performans düşüşü önemsiz. Bu noktada eski karadüzen LPG'ciler ve aracına uygun enjektör kullanmayan sıralı LPG'cileri dinlememek gerekiyor. Karbüratörlü araçlarda karadüzen LPG mevcuttur ve bu sistem performans düşüşüne sebep olur. O yüzden bu arkadaşların yorumları sizin bir işinize yaramaz. Sıralı LPG'ye sahip olup, performans düşüşünden yakınan LPG ayarına, enjektör seçimine bir tekrar baktırsın. Sistemde bir sıkıntı vardır.

    Motor Ömrü:
    LPG motor ömrünü kısaltır. Ancak "ne kadar kısaltır?"ın cevabını bulmak lazım. Bu sorunun cevabı arabadan arabaya değişir. Hafif alaşım sübaplar kullanan bir araçta daha kısa sürede bir rektifiye ihtiyacı doğar. Ancak çelik sübaplı bir arabada düzgün bir montajla, lpg ile motorun ömründen çaldığınız süreyi siz görmezsiniz. 250.000km'yi de devirir. Benim aracımda Boxer motor ve hafif alaşım var. Hedefim rektifiyesiz 160.000km. Şu anda 34.000km'sini yapmış bulunuyorum. Benim aracımda 100.000km'de bir sübap ayarı yapılıyor. Araç boxer motor olduğu için sübaplara ulaşım için motor lifte alınıyor. Bu işlem sırasında motoru üstten açıp sübapların durumunu kontrol ettirmeyi düşünüyorum. Ne de olsa işçiliğin çoğunluğu olan motor sök-tak'ı gerçekleştirmişken, 300TL daha veririm içini de kontrol ederiz.

    Motor ömrünü kısaltmasının sebebi ise basit: Benzinli araçta yanma odasına giren benzinin tamamı yanmamakta. Kalan benzin yanma odasını soğutmakta. Ancak LPG'de yanma odasına giren gazın tamamı yanmakta ve soğutma işlemi gerçekleştirilememekte. Bu da yanma odası sıcaklığını arttırmakta. Hafif alaşım sübaplarında ve sübap yuvalarında çökme, erime yaratmakta. Bunun bir nebze önüne geçmek için LPG sistemlerinde yağlama kitleri mevcuttur. Bu kitlerin amacı bir yeri yağlamak değil, Yanma odasına bir miktar geç yanan sıvı göndererek yanmayan benzinin taklit edildiği bir ortam yaratmaktır. %100 işe yaramamakla birlikte, faydası olduğu kesindir. Buradaki püf nokta damlatmalı yağlamalı sistemlerin güvenilir olmamasıdır. Prins sisteminde her bir enjektöre zamanlamalı yağ gönderiliyor ve tüm yanma odalarına istenen miktarda yağın gittiğinden emin olunuyor. Benim Prins tercih etmemdeki sebep buydu. Yoksa Subaru sahibiyim, Teleflex taktırırdım.

    Güvenlik:
    LPG de güvenlidir. Benzinden farklı değildir. Benzin deposu kaza anında kırılır ve benzini boşaltır. Bu bir güvenlik önlemidir; ancak şans bu ya, diğer arabada yangın çıkarsa sizin yere döktüğünüz benzin tutuşabilir. Örnekleri çoktur. LPG tankı taplamaz, sızdırmaz, delinmez. LPG kitinizin güvenlik önlemleri doğru çalıştığı sürece LPG'nin benzinden daha tehlikeli olduğu tezleri yalandır. Bu kitlerde güvenlik önemlerine güvenmek durumunda olduğumuzdan fazladan valfler mevcuttur. O çalışmazsa öbürü mantığı güdülür. Aynı önlemler benzin yakıt hattında da mevcuttur. Kısaca bu önlemlerin çalışmama ihtimali LPGde de Benzinde de aynıdır.

    LPG'nin kapalı garajlara alınmama sebebi: Bakımsız benzinli bir araba benzin kaçıra kaçıra otoparka gelse, gene de yangın çıkarma ihtimali çok düşüktür. Çıkarsa da büyük ihtimal bir tek kendi yanar. LPG ise havadan ağır bir gaz olarak, bir sızıntı durumunda etrafta birikir. Yeteri kadar yoğun bir hale geldiğinde ışık açmak bile havaya uçmak için yeterli olabilir (küçük ihtimal olmakla birlikte). Kapalı otoparklarımız zeminden havalandırmalı olmadıkları için ve memleketimde LPG'li araçların bakımlı olduğundan emin olamayacağın için LPG'li araçlar giremiyor. Ben giriyorum ama. Kafanız rahat olsun. Girmek isterseniz girersiniz. Hele dolum ağzını depo kapağı içine yaparsanız, rahat rahat girersiniz.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    LPG taktıralı 9 ay oldu. Büyük depo ile birlikte 3300'e taktırdım. 3 ay erteleme 10 ay taksit yaptırdım. Ödemesiz 3 aylık dönemde LPG maliyetinin yarısını çıkarmıştım. Taksitlerimi öderken ilk 3 ayda kafa kafaya gelmiştim. Son 3 aydır kardayım. Motor ömrü mü? Niye ki? Bu arabayı kullanacağım dönem boyunca motor yaptırma maliyetlerini de düştükten sonra yapacağım ekonomi ile şirkete baz C sınıfı veya üst B sınıfı sıfır bir araç alabilirim. Öyle söyleyeyim. Taktırmamak aptallık olurdu.

    HOCAM BEN SUBARU DEĞİL ANCAK BAŞKA BİR JAPON KULLANIYORUM ÖMÜR KONUSUNDA HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN ZİRA 120BİN KM DİR LPG Lİ ARACIM (PRİNS VSI1) TOPLAM 200BİN E GELDİM ARAÇ RELANTİDE ÇALIŞIRKEN YANINDAKİ HERKES HAYRAN KALIYOR BİR SAAT GİBİ VE SIFIR GİBİ HALEN ÇEKİŞİDE EKONOMİSİDE....




  • Araca zararli olan lpg degil bilmez ustalardir.

    Eger motorda magnezyum alasimli subab yuzugu varsa. Bunu celik olanla degistirn.

    Avustralada hem ford hem gm 0 lpg li arac satiyor. Ayni garanti sartlarini vererek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinli kullan sakın lgp ye bulaşma
  • akıllı adam işi değildir... yakıttan kar edim derken başka yerde koca bi delik açarsın.. ilk arabamı 2 yıl önce 22.000 km lpg de kullanılmış bir araç olarak aldım... bobin,egsoz manfoldu,benzin pompası, subablar,benzin enjeksiyon tertibatı,3 yakıt enjeksiyon sensörü değiştirdim araba kendine geldi... alır almaz sorunlar çıkınca gitmeyince çalışmayınca söktürmüştüm.. 2 yılda harcadığım zaman ve paraya acıyorum... yılda 600 lira kar edim derken 3500 lira zarara girdim... arabaların orjinal parçaları ucuz değil arkadaşlar...sık sık conta yakar hararet yapar su eksiltir.. sağlam üzer adamı... lpgli araç çevremde kim aldıysa aldıklara kişiyede baya iyi sövüyolar.. sorunlu lpgli aracınız varsa başkasına satmayın bence kulaklarınızın çınlamasını istemiyosanız.... :)




  • merhaba dostlar forumda fazla takılmam ama sırf lpgden ağzım yandığı için bu mesajı yazıyorum. sorunsuz lpg kit ve montaja sözüm yok ama ben yaklaşık 2 yıl önce skoda fabia lpg li araç aldım. aldığıma alacağıma pişman oldum. araç benim ilk arabam . araç km si düşük çok temiz araba gözüküyordu aracı deneme esnasında acemi olduğum için bir kaç kez stop ettirdim. daha sonra gördümki aracın kronik sorunuymuş bu stop etme işi lpgde. neyse bir müddet öyle bindikten sonra araç conta yaktı. yaklaşık 1000 tl masrafım oldu. daha sonra lpg de stop etme işini kalibrasyonu artırarak hallettik ama haliyle bu kez de çok yakmaya başladı. şimdi ise bir kaç gün önce araç lpgde sarsıntılı çalışmaya motor ışığı yanıp sönmeye başladı. erzincanda bir elektrikçiğe gittik bilgisayara bağladık 3.silindir arızalı gözüktü bobinlerin yeri değişti falan 40 tl bayıldım bir kaç gün sonra aynı sorun tekrar çıktı ve lpgciye gittim aracın lpg enjektör kütüğünün değişmesi gerektiğini söyledi neyse 220 tl karşılığında ayar bakım enjektör yapıldı. araba adam oldu diye sevinerek çıktım. bir kaç saat sıkıntısız bindim. ama bir kaç saat sonra araç sarsıntılı çalışma sıkıntısını tekrar gösterdi ve dünyam başıma yıkıldı. neyse tekrar gittim lpgciye bu araç benzinde sıkıntılı çalışıyor deyip araca da çamur atmaya başladı baktım kurcalayınca iş iyice çığırından çıkıyor motor 2 silindirle çalışmaya başladı bende derhal oradan uzaklaşıp bir elektrikçiye gidip bilgisayara bağlatıp bütün hataları sildirdikten sonra lpg düğmesini kapattım. keşke arabayı aldığım ilk günde o düğmeyi kapatsaymışım hiç değilse sanayiye kaptırdığım ve bir sonuç alamadığım parayı benzine verir kafam rahat sıkıntısız binerdim. bendeki lpg düşman başına anlayacağınız...




  • özel serviste bir cruze görmüştüm. üst kapak açılmış sübaplar değişiyormuş. 1500tl masraf var dedi servis sorumlusu. sübapların ömrü için mümkün olduğunca düşük devirlerde kullanılmalı dedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Düsük devirde kullanma sacmaligini hep duyardim ama imzamdaki BMWme Prins VSI taktirirken (Almanya) ustaya özellikle sordum neye dikkat etmem lazim diye.

    Adam normalde nasil kullaniyorsan öyle kullanmaya devam et dedi.

    Ama ben az tüketimin de etkisiyle daha da basiyorum. Gecenlerde Hamburgdan Aachena 3 bucuk saatte gittim. Yeri geldi yarim saat 200kmhnin üzerinde kullandim (yaklasik 5000rpm) .

    LPG taktirdigimdan beri 15000km yol gittim simdilik hicbir sorun ya da degisiklik yok sadece benzincide yasadigim tarif edilmez mutluluk var.

    Burada LPGyi cok pahaliya taktirdigim icin daha 10bin km daha kullanmam gerekiyor sistemin kendisini amorti etmesi icin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sirdiesel

    Düsük devirde kullanma sacmaligini hep duyardim ama imzamdaki BMWme Prins VSI taktirirken (Almanya) ustaya özellikle sordum neye dikkat etmem lazim diye.

    Adam normalde nasil kullaniyorsan öyle kullanmaya devam et dedi.

    Ama ben az tüketimin de etkisiyle daha da basiyorum. Gecenlerde Hamburgdan Aachena 3 bucuk saatte gittim. Yeri geldi yarim saat 200kmhnin üzerinde kullandim (yaklasik 5000rpm) .

    LPG taktirdigimdan beri 15000km yol gittim simdilik hicbir sorun ya da degisiklik yok sadece benzincide yasadigim tarif edilmez mutluluk var.

    Burada LPGyi cok pahaliya taktirdigim icin daha 10bin km daha kullanmam gerekiyor sistemin kendisini amorti etmesi icin

    acaba sübapların zamanla bozulması egzoz sübaplarının lpg kullanıldığında benzine göre daha yüksek sıcaklıktaki egzoz gazı üretmesinden ve aracı da yüksek devirlerde kullandığımızda birim zamanda daha fazla egzoz gazı üreteceğinden özellikle egzoz sübablarını daha kısa zamanda bozuyor olabilir mi?

    ama haklısın yukarıda yazdıklarım fizik ve kimya yasalarına aykırı yani

    saçmalık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alın işte size lpg nin zararları. 2009 model vw jetta 102 beygir 8v aracıma 20 haziran 2013 tarihinde lpg sistemi montajı yaptırdım. uygun marka doğru montaj diyen arkadaşların bilgisine markası BRC, montajı yapan yer 2A mühendislik iç anadolu bölge bayii MAVİ DENİZLER. montajı yaptırdığım günden itibaren sürekli sorun yaşadım.
    1) Montaj yapıldığı gün ayarlar için gaz aldığımda şamandra contasında kaçak vardı. giderildi OLABİLİR dedim.
    2) Ertesi gün 21 haziran tarihinde sızdırmazlık raporu için mmo ya gittim. tank üzerindeki rekorlardan birinde kaçak tespit edildi montajı yapan bayiye gittim. parça değiştirilip giderildi OLABİLİR NORMAL dedim.
    3) Aracı kullanmaya başladığımın 4. günü henüz 120-130km yol yapmışken motor arıza ışıkları (EPC, egsoz ve ASR) yanmaya başladı ve araç gaz yemedi ve gitmez oldu. kontağı 5-6 kez kapatıp açarak aracı çalıştırdım zorlukla bayiye tekrar götürdüm manifolt contasından hava aldığını arızanın bundan kaynaklandığını söylediler ve manifoldu söküp sorunu giderdiklerini gönül rahatlığıyla binebileceğimi söylediler. OLABİLİR nasılolsa giderildi dedim.
    4) Ertesi gün 26 haziran tarihinde aynı arıza ışıkları tekrar yandı yine birkaç kez aracı stop edip yeniden çalıştırdım ve zorlukla bayiye kadar gidebildim. motora gelen hava hortumlarından birinin gevşemiş olduğunu ve arızanın bundan kaynaklandığını söylediler.hortuma metal bir kelepçe takıp sorunu giderdiklerini söylediler. nasıl olsa arıza giderildi OLABİLİR dedim.
    5) 27 haziran tarihinde tatile gittim 6 temmuz tarihinde dönüş yolunda mola yerinde aynı arızayı tekrar verdi, yolda kaldık çoluk çocuk yollarda erişan olduk. 8 temmuz pazartesi aracı tekrar bayiye götürdüm. aracı orda bırakmamı söylediler giderildiğinde bana bilgi vereceklerini söylediler. 2. günün sonunda aracın hava tahliye valfinde sorun olduğunu serviste değiştirtip arızayı giderdiklerini söylediler ve 100 tl bedeli olduğunu söyleyip benden parasını aldılar. bundan sonra gönül rahatlığıyla sorunsuzca binebileceğimi söylediler. bayidn ayrıldım daha 15 km kadar gittim gitmedim yakıt almak için benzinliğe girdim yeniden kontağı açtığımda aynı arıza ışıkları tekrar yandı artık bu kadarı da OLAMAZ dedim gerisin geriye bayiye döndüm. bu kez hiçbirşey söyleyemediler. mavi denizlerden bir yetkiliyle birlikte bir vw özel servisine gittik. orda bu kezde arızanın boğaz kebeğinden kaynaklandığını söylediler. kelebeği kabaca temizleyip adaptasyonu sağladılar. kesin arıza tespiti için bu şekilde binmemi tekrar arıza durumunda geçici olarak boğaz kelebeğini değiştirip takrar kullanmamı arıza yapmaması durumunda sonun boğaz kelebeğinde olduğunun kesinleşeceğini yeni bir boğaz kelebeği takılacağını (değeri 550 TL), geçici takılan boğaz kelebeğinin de arıza yapması durumunda sorunu başka yerde arayacaklarını söylediler.
    şuan 10 temmuz aracı bayiden o halde aldım ve tekrar arıza yapsın diye biniyorum. sonuçta mavi denizler aracıma LPG montajını yaptı ama sonunda oluşan sorun ve sıkıntıların hiçbirine çözüm bulamadı. benim maduriyetim devam ediyor.
    Ayrıca 2A mühendislik sitesinin forumunda aracımda oluşan bu sorunlardan bahsettiğim ve çözüm önerileri istediğim bir başlık açmak istemiştim ama sorun ihtiva eden böyle bir başlığı onaylamadılar ve yayınlamadılar. bu da benim lpg taktırmadan önce yaptığım internet araştırmasında 2A mühendislik sitesine de bakarak BRC nin ne kadar sorunsuz bir marka olarak karşıma çıkmasının sebebini açıklıyor. sorun ya da memnuniyetsizlik ihtiva eden mesajları yayınlamıyorlar.
    Yani ben LPG taktırmaya karar vererek büyük bir hata yaptım ama BRC yi seçerek daha büyük bir hata yapmışım. lpg taktırmadan önce hiç hatasız bir aracım vardı. şimdi ise montaj yapılalı henüz 20 gün olduğu halde lpg montajından kaynaklanan arızalarla boğuşuyorum. sistem garantili olduğu halde sistemin sebep olduğu diğer arızalar için ödemek zorunda kalıyorum. brc ile kaybetmek yok yazmışlar ben 20 günde huzurumu kaybettim. işin kötüsü ilgili yerleri haberdar ettiğim halde ne 2a mühendislikten ne de mavi denizlerden arayıp senin sorunun çözümü şu getir aracını düzeltelim diyebilen çıkmadı. bu maili ingilizce olarak özetledim birazdan info@brc.it adresine de yollayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: havafiltresi

    arkadaş bu araba sonuçta metal yığınından başka bişey değil
    çok saçma geliyor bana tüp taktırırsam motor şöylemi olur böylemi olur
    taktırın paşa paşa binin aklınız cüzdanda olmasın
    10 senede motor bitermiş...
    biterse bitsin kardeşim ya
    bi düşünsene 30 yaşında aldın arabayı 10 sene sonra 40 yaşındasın
    zaten insan ömrü ne kadar ki?
    müzeye mi kaldıracaksınız aracı?

    adam noktayı koymuş.
    tebrik ederiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wildknight

    alın işte size lpg nin zararları. 2009 model vw jetta 102 beygir 8v aracıma 20 haziran 2013 tarihinde lpg sistemi montajı yaptırdım. uygun marka doğru montaj diyen arkadaşların bilgisine markası BRC, montajı yapan yer 2A mühendislik iç anadolu bölge bayii MAVİ DENİZLER. montajı yaptırdığım günden itibaren sürekli sorun yaşadım.
    1) Montaj yapıldığı gün ayarlar için gaz aldığımda şamandra contasında kaçak vardı. giderildi OLABİLİR dedim.
    2) Ertesi gün 21 haziran tarihinde sızdırmazlık raporu için mmo ya gittim. tank üzerindeki rekorlardan birinde kaçak tespit edildi montajı yapan bayiye gittim. parça değiştirilip giderildi OLABİLİR NORMAL dedim.
    3) Aracı kullanmaya başladığımın 4. günü henüz 120-130km yol yapmışken motor arıza ışıkları (EPC, egsoz ve ASR) yanmaya başladı ve araç gaz yemedi ve gitmez oldu. kontağı 5-6 kez kapatıp açarak aracı çalıştırdım zorlukla bayiye tekrar götürdüm manifolt contasından hava aldığını arızanın bundan kaynaklandığını söylediler ve manifoldu söküp sorunu giderdiklerini gönül rahatlığıyla binebileceğimi söylediler. OLABİLİR nasılolsa giderildi dedim.
    4) Ertesi gün 26 haziran tarihinde aynı arıza ışıkları tekrar yandı yine birkaç kez aracı stop edip yeniden çalıştırdım ve zorlukla bayiye kadar gidebildim. motora gelen hava hortumlarından birinin gevşemiş olduğunu ve arızanın bundan kaynaklandığını söylediler.hortuma metal bir kelepçe takıp sorunu giderdiklerini söylediler. nasıl olsa arıza giderildi OLABİLİR dedim.
    5) 27 haziran tarihinde tatile gittim 6 temmuz tarihinde dönüş yolunda mola yerinde aynı arızayı tekrar verdi, yolda kaldık çoluk çocuk yollarda erişan olduk. 8 temmuz pazartesi aracı tekrar bayiye götürdüm. aracı orda bırakmamı söylediler giderildiğinde bana bilgi vereceklerini söylediler. 2. günün sonunda aracın hava tahliye valfinde sorun olduğunu serviste değiştirtip arızayı giderdiklerini söylediler ve 100 tl bedeli olduğunu söyleyip benden parasını aldılar. bundan sonra gönül rahatlığıyla sorunsuzca binebileceğimi söylediler. bayidn ayrıldım daha 15 km kadar gittim gitmedim yakıt almak için benzinliğe girdim yeniden kontağı açtığımda aynı arıza ışıkları tekrar yandı artık bu kadarı da OLAMAZ dedim gerisin geriye bayiye döndüm. bu kez hiçbirşey söyleyemediler. mavi denizlerden bir yetkiliyle birlikte bir vw özel servisine gittik. orda bu kezde arızanın boğaz kebeğinden kaynaklandığını söylediler. kelebeği kabaca temizleyip adaptasyonu sağladılar. kesin arıza tespiti için bu şekilde binmemi tekrar arıza durumunda geçici olarak boğaz kelebeğini değiştirip takrar kullanmamı arıza yapmaması durumunda sonun boğaz kelebeğinde olduğunun kesinleşeceğini yeni bir boğaz kelebeği takılacağını (değeri 550 TL), geçici takılan boğaz kelebeğinin de arıza yapması durumunda sorunu başka yerde arayacaklarını söylediler.
    şuan 10 temmuz aracı bayiden o halde aldım ve tekrar arıza yapsın diye biniyorum. sonuçta mavi denizler aracıma LPG montajını yaptı ama sonunda oluşan sorun ve sıkıntıların hiçbirine çözüm bulamadı. benim maduriyetim devam ediyor.
    Ayrıca 2A mühendislik sitesinin forumunda aracımda oluşan bu sorunlardan bahsettiğim ve çözüm önerileri istediğim bir başlık açmak istemiştim ama sorun ihtiva eden böyle bir başlığı onaylamadılar ve yayınlamadılar. bu da benim lpg taktırmadan önce yaptığım internet araştırmasında 2A mühendislik sitesine de bakarak BRC nin ne kadar sorunsuz bir marka olarak karşıma çıkmasının sebebini açıklıyor. sorun ya da memnuniyetsizlik ihtiva eden mesajları yayınlamıyorlar.
    Yani ben LPG taktırmaya karar vererek büyük bir hata yaptım ama BRC yi seçerek daha büyük bir hata yapmışım. lpg taktırmadan önce hiç hatasız bir aracım vardı. şimdi ise montaj yapılalı henüz 20 gün olduğu halde lpg montajından kaynaklanan arızalarla boğuşuyorum. sistem garantili olduğu halde sistemin sebep olduğu diğer arızalar için ödemek zorunda kalıyorum. brc ile kaybetmek yok yazmışlar ben 20 günde huzurumu kaybettim. işin kötüsü ilgili yerleri haberdar ettiğim halde ne 2a mühendislikten ne de mavi denizlerden arayıp senin sorunun çözümü şu getir aracını düzeltelim diyebilen çıkmadı. bu maili ingilizce olarak özetledim birazdan info@brc.it adresine de yollayacağım.

    Öncelikle geçmiş olsun.

    Ayni motora ve brc kit takili aracimi 180binde almıştım. 290binde sattım. Aldığımda motor yağ eksiltiyordu. Motor komple yapıldı ve o şekilde kullandım. 110bin km boyunca tık demedi motor. Ama dediğiniz hava akismetre parçasıni ben de temizlettim. Bu motorlarda kronik birşey.

    sizde çıkan arızalar , özellikle ilk yazılanlar ,montajin Çırağa yaptırıldığı izlenimi veriyor.

    tekrar geçmiş olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big


    Öncelikle geçmiş olsun.

    Ayni motora ve brc kit takili aracimi 180binde almıştım. 290binde sattım. Aldığımda motor yağ eksiltiyordu. Motor komple yapıldı ve o şekilde kullandım. 110bin km boyunca tık demedi motor. Ama dediğiniz hava akismetre parçasıni ben de temizlettim. Bu motorlarda kronik birşey.

    sizde çıkan arızalar , özellikle ilk yazılanlar ,montajin Çırağa yaptırıldığı izlenimi veriyor.

    tekrar geçmiş olsun.

    aynı izlenim bende oluştu. brc iç anadolu bölge bayisi mavi denizleri işimi şansa bırakmamak için tercih etmiştim oysa ki. ama montajımın usta ellerden çıkmadığı yaşadığım sorunlardan belli oluyor. demek ki bayi ya da servis seçimi de yeterli olmuyormuş doğrudan usta seçmek gerekiyormuş. inşallah sorunu çözebilirim.




  • 60bin km'dir lpg kullanıyoruz hiç sorun yaratmadı atmosferik araç, ama euro 5 olan motorlarda sübablara zarar verdiğini duymuştum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Subaruya taktırmadan binmek için benzinlik sahibi olmak lazım zaten :)
    ben 2008'de 55 kuruş yaktırıyordum. Garanti garanti diye taktırmadan 2 yıl bindim
    en az 4-5 bin lira zararım oldu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wildknight

    alın işte size lpg nin zararları. 2009 model vw jetta 102 beygir 8v aracıma 20 haziran 2013 tarihinde lpg sistemi montajı yaptırdım. uygun marka doğru montaj diyen arkadaşların bilgisine markası BRC, montajı yapan yer 2A mühendislik iç anadolu bölge bayii MAVİ DENİZLER. montajı yaptırdığım günden itibaren sürekli sorun yaşadım.
    1) Montaj yapıldığı gün ayarlar için gaz aldığımda şamandra contasında kaçak vardı. giderildi OLABİLİR dedim.
    2) Ertesi gün 21 haziran tarihinde sızdırmazlık raporu için mmo ya gittim. tank üzerindeki rekorlardan birinde kaçak tespit edildi montajı yapan bayiye gittim. parça değiştirilip giderildi OLABİLİR NORMAL dedim.
    3) Aracı kullanmaya başladığımın 4. günü henüz 120-130km yol yapmışken motor arıza ışıkları (EPC, egsoz ve ASR) yanmaya başladı ve araç gaz yemedi ve gitmez oldu. kontağı 5-6 kez kapatıp açarak aracı çalıştırdım zorlukla bayiye tekrar götürdüm manifolt contasından hava aldığını arızanın bundan kaynaklandığını söylediler ve manifoldu söküp sorunu giderdiklerini gönül rahatlığıyla binebileceğimi söylediler. OLABİLİR nasılolsa giderildi dedim.
    4) Ertesi gün 26 haziran tarihinde aynı arıza ışıkları tekrar yandı yine birkaç kez aracı stop edip yeniden çalıştırdım ve zorlukla bayiye kadar gidebildim. motora gelen hava hortumlarından birinin gevşemiş olduğunu ve arızanın bundan kaynaklandığını söylediler.hortuma metal bir kelepçe takıp sorunu giderdiklerini söylediler. nasıl olsa arıza giderildi OLABİLİR dedim.
    5) 27 haziran tarihinde tatile gittim 6 temmuz tarihinde dönüş yolunda mola yerinde aynı arızayı tekrar verdi, yolda kaldık çoluk çocuk yollarda erişan olduk. 8 temmuz pazartesi aracı tekrar bayiye götürdüm. aracı orda bırakmamı söylediler giderildiğinde bana bilgi vereceklerini söylediler. 2. günün sonunda aracın hava tahliye valfinde sorun olduğunu serviste değiştirtip arızayı giderdiklerini söylediler ve 100 tl bedeli olduğunu söyleyip benden parasını aldılar. bundan sonra gönül rahatlığıyla sorunsuzca binebileceğimi söylediler. bayidn ayrıldım daha 15 km kadar gittim gitmedim yakıt almak için benzinliğe girdim yeniden kontağı açtığımda aynı arıza ışıkları tekrar yandı artık bu kadarı da OLAMAZ dedim gerisin geriye bayiye döndüm. bu kez hiçbirşey söyleyemediler. mavi denizlerden bir yetkiliyle birlikte bir vw özel servisine gittik. orda bu kezde arızanın boğaz kebeğinden kaynaklandığını söylediler. kelebeği kabaca temizleyip adaptasyonu sağladılar. kesin arıza tespiti için bu şekilde binmemi tekrar arıza durumunda geçici olarak boğaz kelebeğini değiştirip takrar kullanmamı arıza yapmaması durumunda sonun boğaz kelebeğinde olduğunun kesinleşeceğini yeni bir boğaz kelebeği takılacağını (değeri 550 TL), geçici takılan boğaz kelebeğinin de arıza yapması durumunda sorunu başka yerde arayacaklarını söylediler.
    şuan 10 temmuz aracı bayiden o halde aldım ve tekrar arıza yapsın diye biniyorum. sonuçta mavi denizler aracıma LPG montajını yaptı ama sonunda oluşan sorun ve sıkıntıların hiçbirine çözüm bulamadı. benim maduriyetim devam ediyor.
    Ayrıca 2A mühendislik sitesinin forumunda aracımda oluşan bu sorunlardan bahsettiğim ve çözüm önerileri istediğim bir başlık açmak istemiştim ama sorun ihtiva eden böyle bir başlığı onaylamadılar ve yayınlamadılar. bu da benim lpg taktırmadan önce yaptığım internet araştırmasında 2A mühendislik sitesine de bakarak BRC nin ne kadar sorunsuz bir marka olarak karşıma çıkmasının sebebini açıklıyor. sorun ya da memnuniyetsizlik ihtiva eden mesajları yayınlamıyorlar.
    Yani ben LPG taktırmaya karar vererek büyük bir hata yaptım ama BRC yi seçerek daha büyük bir hata yapmışım. lpg taktırmadan önce hiç hatasız bir aracım vardı. şimdi ise montaj yapılalı henüz 20 gün olduğu halde lpg montajından kaynaklanan arızalarla boğuşuyorum. sistem garantili olduğu halde sistemin sebep olduğu diğer arızalar için ödemek zorunda kalıyorum. brc ile kaybetmek yok yazmışlar ben 20 günde huzurumu kaybettim. işin kötüsü ilgili yerleri haberdar ettiğim halde ne 2a mühendislikten ne de mavi denizlerden arayıp senin sorunun çözümü şu getir aracını düzeltelim diyebilen çıkmadı. bu maili ingilizce olarak özetledim birazdan info@brc.it adresine de yollayacağım.

    Aynı sorunları birebir yaşadım. Size boşa masraf yaptırmışlar gibi geldi. Aynı model araçtan kullanıyorum. Zaten sorun bizde demezler. Ankara'da iseniz yardımcı olayım, hiç uğraşmayın bunlarla boşa.. Takmışlardır bilgisayara, boğaz kelebeği arızası görünce, sorun bundandır demişlerdir. Bana da aynısını dediler. Aracınızın lpg programını düzgün atamamışlar. Kelebek boğazı vs hikaye.. EPC ışığı yanınca araç rampada 2 vitesi geçmedi (otomatik) yolda rezil olduğumla kaldım.. İşini bilen usta önemli..




  • newtonmeter kullanıcısına yanıt
    Aman da hemen alinirmiymis benim forumdasim

    Belliki termodinamikle aran pek iyi degil. Sadece LPG daha sicak yanar demisler gelmissin.

    Lamba kontrollü (su anda üretilen tüm araclarda) yüksek devirlerde vuruntuyu ve yüksek sicakliklari engellemek icin Lambda 1den (Yani tam kivaminda benzin hava karisimi) daha yüksege ayarlanir. Lambdanin birden fazla almasi havanin yakabileceginden daha fazla yakitla karistirilmasi demektir. (Bu da daha soguk yanmaya yol acar)

    Simdi isin kirilma noktasi geliyor DIKKAT: Dogru ayarlanan LPG sisteminde özellikle yüksek devirlerde karisimin zenginlestirilmesi cok önemlidir. Özellikle yanlis LPG enjektör secimiyle gerekli gaz miktari ayarlanamazsa karisim fakir hale gelir ve yanma sicakligi artar.

    Düzgün ayarlanmis ve araca uygun olan LPG sistemiyle yapilan degisimde isi problemi olusmamasi gerekir.




  • o zaman bu bildiklerini hondaya ve diğer otomotiv firmalarına anlat boşuna motorlarında masraflar yapıp lpg uyumu için sübap değişimine gitmesinler

    madem bu kadar basit madem bunu sen biliyorsun bu bilgini sat bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • newtonmeter kullanıcısına yanıt
    Onlar bu isin bilmediklerinden öyle yapmiyorlar.

    Onlar her köse basindaki LPG firmasinin yaptigi isin altina imza atamayacaklari icin böyle yapiyorlar.

    Örnek olarak LPGye uyumlu denilen motorlarda sübaplar (VW Hitler, BMW R6 M52/M54) LPGyle kullanmak icin üretilmemistir. Sadece daha yüksek sicakliklara dogru daha toleransli yapilmislardir. Bu yüzden kötü yapilan LPG dönüsümlerinde de sorun cikartmiyorlar. Ama artik o devirler gecti.

    Motor teknolojisindeki gelismelere paralel olara her sey daha hafif, daha ufak, daha ucuz olacak sekilde gelistirildikce sonradan yapilan (önr. LPG) degisikliklere olan tolerans azaliyor.

    Ben sana olaylari biraz isin teknigine de girerek anlatmaya calistim. Bu bildigim bir konu olmasa seninle bu kadar tartismaya girmezdim. LPG isindeki kötü isciligin sorumlusu bizleriz. Sadece sistem montaj fiyatlarina bakarak kararimizi veriyoruz. Ama bu egilim LPG montaji yapan yerleri hizli ve özensiz montaj yapmaya itiyor.

    Aslinda her aracta LPG degisimi yapilmadan önce benzinle calismada sorun var mi yok mu diye iyice arastirmak gerekiyor. Özellikle eskiyen araclarda manifolda baglanan hortumlarin zarar görmesiyle karisim fakire kayiyor. Bunun yaninda montajin manifold sökülerek yapilip sonrasinda sökülmüs tüm contalarin yenilenmesi gerekiyor. Sonrasinda LPG ayarinin sadece bosta dagil yolda giderken de yapilip kontrol edilmesi gerekiyor.

    Umarim kalbini kirmadan bu isin bildigim kadarki kismini iletmeye calistim sana. Baska tartisilacak konular olursa da cekinmeden yaz. Bu isin icinden gelmeme ragmen (LPG dönüsümü degil )benim de bu konuda bilmedigim/yanlis bildigim seyler vardir eminim. Belki de sen yasadigin kötü tecrübelerle bu kadar net cevap verdin bana. Ama ustalarin LPG sonrasinda cikan her sorunu yakita ve araca atmasi o kadar sinir ediyorki beni. Türkiye'de de Almanya'da da hicbir ustaya güvenmiyorum artik. Daha bu da benim hatam kusuruma bakma diyeni görmedim.

    Biraz uzun oldu kusuruma bakmayin




  • Motordan motora farkediyor. Avrupalı araçlarda sorunlar yaşanabiliyor. Bugüne kadar hiçbir Japon arabasında LPG problemi duymadım.
  • Lpg ile ekonomi yaptigini sananlara guluyorum... Tankin kitin bakimi parasi, montaj sonrasi okusan sorunlarin giderilmesi icin harcanan para, aracin saglam parcalarinin bozuk denilerek lpg sistemini bozmasi iddiasiyla degistirilmesi masrafi... Her yavrum hey

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.