Şimdi Ara

LPG USTALARINA UZMAN SORUSU (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
11.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • gazı alırken sıvı fazda ise bir problem olmaz ama gaz fazına geçmiş ise iş değişir.Ancak ben 1 atm üsütnde LPG olduğu için sıvı fazda olduğunu sanıyorum.
    formül o zaman basittir.

    Q =V x A

    Q= debi m3/dakika
    V=m/dakika
    A=akışkanın geçtiği borunun kesit alanı (metrekare cinsinden)

    eğer debi sabit kalırsa (belirli güç için belirli miktarda yakıt tüketilmelidir),boru çapının kesit alanı ile ters orantı söz konusudur.Hatta basit bir örnek vererek olayı netleştirebiliriz.

    Q=1 m3/dakika
    A=0.1 m2 ise ------------>V =10 m/dakika hız bulunur

    A=0.05 olursa ---------->V=20 m/dakika olur.

    şimdi olaya biraz daha dikkatlice bakarsak silindirik kesit alanı için A= PI xD2/4 formülünde bulunan Pi sayısı ve dört sayısını sabit olduğunu görür ve alanın artışının çapın(D) karesiyle orantılı olduğunu bilmemiz hızı ne kadar etkileyeceğini bulmamızda işe yarar .bundan sonra artık elimizde tamirat yapana üfürebileceğimiz mantık çerçevesinde akılcı bir veri olmuş olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 8 Ağustos 2007; 17:28:30 >




  • 'Vezir'
    bu yaptığın hesaplamaları ustalar yapabilecek mi acaba

    gerçekten vezir dışında ustaca bir cevap verebilen yok. Bende artık sıralı sistemin farklı olmadığını düşünmeye başlıyorum (imzamdaki araç sıralı sistem). Peki neden hep forumda sıralı sistem takılmış x arabasına bi bindim benzin mi lpg mi hiç farkedilmiyor denmesinin sebebi ne? Sebebi, sıralı sistem enjeksiyonlu araçlara takıldığından bu araçlarda zaten benzinde çok iyi çalıştığında lpg de de iyi çalışmaktadır. Bu benzinde çok iyi çalışan enjeksiyonlu araca patlatmayacağını varsayarsak (patlamayan örnekleri mevcut) mikserli sistemi de takınca lpg de benzin gibi performans almak mümkün olacağına inanıyorum.
  • Arkadaşlar merhaba,

    Enjektörler hakkındaki sorularınızın cevabını "Enjektör sesi - kalitesi" başlıklı forumda cevapladım.

    Saygılar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gazı alırken sıvı fazda ise bir problem olmaz ama gaz fazına geçmiş ise iş değişir.Ancak ben 1 atm üsütnde LPG olduğu için sıvı fazda olduğunu sanıyorum.
    formül o zaman basittir.

    Q =V x A

    Q= debi m3/dakika
    V=m/dakika
    A=akışkanın geçtiği borunun kesit alanı (metrekare cinsinden)

    eğer debi sabit kalırsa (belirli güç için belirli miktarda yakıt tüketilmelidir),boru çapının kesit alanı ile ters orantı söz konusudur.Hatta basit bir örnek vererek olayı netleştirebiliriz.

    Q=1 m3/dakika
    A=0.1 m2 ise ------------>V =10 m/dakika hız bulunur

    A=0.05 olursa ---------->V=20 m/dakika olur.

    şimdi olaya biraz daha dikkatlice bakarsak silindirik kesit alanı için A= PI xD2/4 formülünde bulunan Pi sayısı ve dört sayısını sabit olduğunu görür ve alanın artışının çapın(D) karesiyle orantılı olduğunu bilmemiz hızı ne kadar etkileyeceğini bulmamızda işe yarar .bundan sonra artık elimizde tamirat yapana üfürebileceğimiz mantık çerçevesinde akılcı bir veri olmuş olur.


    Depodan sıvı olarak gelen lpg dedantörden sonra tamamen gaz olarak hareket eder basıncıda çok düşük tür. Tek noktalılarda motor emiş yaptıkça dedantörden gaz salımı çoğalır. Sıralılarda bir nebze daha fazla gaz basıncı var enj den çıkması için.

    Sıralıda enj leri manifolda bağlayan hortum ne kadar kısa ise o kadar ii olur ve hepsinin aynı boyda olması lazm.




  • gaz fazı için daha önce verdiğim formül geçersizdir.giriş ve çıkış basınçları verilebilirse hesaplanabilir.Formülü birazdan vereceğim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    gazı alırken sıvı fazda ise bir problem olmaz ama gaz fazına geçmiş ise iş değişir.Ancak ben 1 atm üsütnde LPG olduğu için sıvı fazda olduğunu sanıyorum.
    formül o zaman basittir.

    Q =V x A

    Q= debi m3/dakika
    V=m/dakika
    A=akışkanın geçtiği borunun kesit alanı (metrekare cinsinden)

    eğer debi sabit kalırsa (belirli güç için belirli miktarda yakıt tüketilmelidir),boru çapının kesit alanı ile ters orantı söz konusudur.Hatta basit bir örnek vererek olayı netleştirebiliriz.

    Q=1 m3/dakika
    A=0.1 m2 ise ------------>V =10 m/dakika hız bulunur

    A=0.05 olursa ---------->V=20 m/dakika olur.

    şimdi olaya biraz daha dikkatlice bakarsak silindirik kesit alanı için A= PI xD2/4 formülünde bulunan Pi sayısı ve dört sayısını sabit olduğunu görür ve alanın artışının çapın(D) karesiyle orantılı olduğunu bilmemiz hızı ne kadar etkileyeceğini bulmamızda işe yarar .bundan sonra artık elimizde tamirat yapana üfürebileceğimiz mantık çerçevesinde akılcı bir veri olmuş olur.


    Depodan sıvı olarak gelen lpg dedantörden sonra tamamen gaz olarak hareket eder basıncıda çok düşük tür. Tek noktalılarda motor emiş yaptıkça dedantörden gaz salımı çoğalır. Sıralılarda bir nebze daha fazla gaz basıncı var enj den çıkması için.

    Sıralıda enj leri manifolda bağlayan hortum ne kadar kısa ise o kadar ii olur ve hepsinin aynı boyda olması lazm.




  • Mikserli sistemle ayni performansi yakalama olasiligi %0 dir. Cunku;

    1- Mikserin venturi etkisinden dolayi olusan kayiplardan dolayi motora daha az karisim girer,volumetrik verim duser.

    2- Karisim orani hicbirzaman tam olarak tutturulamaz,motor belli devirlerde zengin, belli devirlerde fakir karisimla calisir, buda artan yakit tuketimi ve emisyonlar ile dusuk performansa sebep olur. Elektronik olarak gaz kelebegi konumu,hava debisi, manifold mutlak basinci,hava sicakligi,motor sicakligi,atmosferik basinc ve lambda sensoru bilgisi v.s. gibi bircok parametre kullanilarak kontrol edilen bir yakit sisteminin sadece hava debisi(venturi ile) parametresi kullanilarak tam olarak ayarlanmasi imkansizdir.

    Ayrica otomatik jigle, klima v.s. gibi motora yuk binme durumunda karisimin elektronik olarak ayarlanmasi ve rolanti duzenlenmesi islemleri v.s. gerceklestirilemez

    Performans disinda fiziksel zarar olarak ta sunlar olabilir;
    1- Olasi bir karisim ayarsizligi veya atesleme atlamasi(misfire)durumunda bildigimiz emme manifoldunda patlama

    2- Zengin veya fakir karisim durumundan kaynaklanan katalitik konvertor zarari

    quote:

    Orjinalden alıntı: uykusuz

    'Vezir'
    bu yaptığın hesaplamaları ustalar yapabilecek mi acaba

    gerçekten vezir dışında ustaca bir cevap verebilen yok. Bende artık sıralı sistemin farklı olmadığını düşünmeye başlıyorum (imzamdaki araç sıralı sistem). Peki neden hep forumda sıralı sistem takılmış x arabasına bi bindim benzin mi lpg mi hiç farkedilmiyor denmesinin sebebi ne? Sebebi, sıralı sistem enjeksiyonlu araçlara takıldığından bu araçlarda zaten benzinde çok iyi çalıştığında lpg de de iyi çalışmaktadır. Bu benzinde çok iyi çalışan enjeksiyonlu araca patlatmayacağını varsayarsak (patlamayan örnekleri mevcut) mikserli sistemi de takınca lpg de benzin gibi performans almak mümkün olacağına inanıyorum.




  • Eğer tamemen gaz fazında bir maddemiz varsa ve bunun akış hızını bulmak istiyorsak ideal gas denklemini almamız lazım.yani

    PxV =nRT burada denkem aynı gaz olduğu için eşitlenir ve

    P1 xV1 /T1 =P2 xV2/ T2 olarak bulunur .Burada T değeri kelvin cinsinden V ise hacim değişimidir.Burada ilginç bir durum ise hacim değişimini nasıl hesaplayacağınızdır.Burda boruyu silindirik bir haim olarak görüp silindir hacim heaplaması şeklinde yapılmalıdır.Çap değişince hacim büyür.

    gaz olunca fark olarak gazın ilk çıkış sıcaklığı ile T2 noktasındaki sıcaklığı kelvin cinsinden farklılık ihitiva edecektir.Burada boru çapı veya uzunluğuyla oynandığında GAZIN SICAKLIĞI DEĞİŞECEĞİ İÇİN yakış anında motor soğukken yaşanan problemlerin temel kaynağını oluşturmaktadır.Beyin denilen ana ekipmanın asıl görevi de budur.Yani basınç düşürürken gazın sıcaklığını radyatör suyu ile artırak gaz sıcaklığını dengede tutmak.bilineceği üzere gaz bedalına bastığımızda fazla gaz kullanılacağı için gazın sıcajklığı eksi derecelere hızla inerek donma durumu hasıl olacaktır.İşte burada mühendislerimiz dahiyene bir özüm ile buharlaştırıcıda gazın basıncını düşürürken aynı zamanda hızla ısıtarak dengeyi yakalamaya çalışmaktadırlar.Basit ama etkili bir çözümdür.

    aslında gaz direk olarak silindire vermek verim açısından gazın az yakılmasını sağlar ama işte bu sıcaklık düşüşü yüzenden de silindir içinde ciddi problem olacak ve yanma verimi düşeceği için ön basınç düşürme ile dengeyi sağlamaktadırlar.




  • http://www.tunali.com.tr/lpg.htm

    Bu linkteki enjektçrler baya ii gibi..
  • bu konu beni hep düşündürmüştür.gazın enjektörden manifolta olan mesafeyi zaman birimi olarak nasıl katettiği konusu benim hep dikkatimi çekmiştir.çünkü gazınenjektör arkasında basınçlı bir şekilde bekliyor olmasına kadar bir sorun yok ama enjektör açıldıktan sonra enjektör çıkışından manifolta kadar olan gaz serbes kalan ve basıncı olmayan bir haldedir bu arada katettiği ve manifoltun taşıdığı vakum etkisi ileenjaktörden salınan gaz emilmektedir.yukarıda sorulan sorudan da anla
    şılacağı gibi arada kalan zaman her neyse bir an diyelim bu bile bir gecikmeye sebep olabilirbu gecikmede bize performans eksikliği olarak geri dönecektir diye düşünüyorum.prins bunu enjektör püskürtme basıncını ve açma kapama zamanının ayarlanması neticesinde
    halletmiş yani bu ikisi bir değer olarak yazılımında var.siz benzindeki kalorifik değeri rolantideyken okuyorsunuz gaza aldığınızda bu değeri yakalamak için enjektör açma kapama hızını lamdadan gelen yanma değeri ni ve enjektör üzerine yüklenen gaz basıncını ayarlıya biliyorsunuz.
    aslında aynı eski sistemdeki mikser adı verilen ve karbüratöün üstüne takılan parçanın bir benzerini benzin enjektörünün altına bir halka gibi
    takıp benzin enjektörünü üstüne bağlasak daha iyi verim alınacağı kanaatindeyim.hem manifolt delme hadiseside olmaz devamına da enjektör bağlanabilir.prinsin diğer kitlerden farkı benzinin kalorifik değer parametresini dikkate alarak gaz salınımı yapabilmesidir.o neden le turbo araçların yüksek devirlerde meydana getirdiği manifolt basıncına karşıbasınç oluşturacak basınçlara çıkabilmesi ni mümkün kılmaktadır.
    enjeksiyonlu araçlarda aslında enjektör direk yanma odasına açılır
    yani şimdiki montajlarda uygulanan ki gibi olmamalı zira lpg gazı zaten sıcak olan bir ortamı hava ile karışarak kat etmekte ve bu esnada yüksek devirlerde lüzumsuz yerlerde yanarak sibup yuvasının arkasında yanarak
    gereğinden fazla ısıya ve verim düşmesine sebep olmaktadır.oysa benzin enjektörü gibi hava ayrı yakıt ayrı nakledilse bahsi geçen sorunların hiç biri yaşanmayacaktır.dolayısı ile herşey yerli yerine oturmuş olacaktır.
    eski motor teknolojilerindeki lpg ile ilgili en büyük sorun budur.benzinin yanış karekteristiği ayrı gazın yanış karesteristiği ayrıdır.benzin hava ile karışarak bir buhar ve rutubet gibi yanma odasına emilmekte sıkıştırma esnasında gaz halini almakta ve ateşlem olmakta ve eksoz zamanı yaşanmakta halbuki gaz öyle değil zaten gaz olarak yolu katedip sıcak olan silindir kapagında sibop arkasında alev almakta ve verimsizliğe neden olmaktadır.her neyse bunlar tartışılabiilir konulardır.mümkün mertebe aracı over load konumunda kullanmaz isek bu söylediğimiz hasarlara pek sebebiyet vermeyiz yani 4000 devirin üstüne çıkacak isek benzine geçmekte fayda var diye düşünüyorum.over load dan kastım
    emme ile eksozun açık kalma ve kapanma sürelerinin devir olarak birbirine çok yaklaşmaları ve artık birbirini etkileyecek noktaya gelmeleri.




  • sekerci ,
    eğer sizi yanlış anlamadıysam aşagıdaki ifadenizde gazın basıncı olmadan nasıl mesafe katettiğini düşünüyorsunuz.

    ''çünkü gazınenjektör arkasında basınçlı bir şekilde bekliyor olmasına kadar bir sorun yok ama enjektör açıldıktan sonra enjektör çıkışından manifolta kadar olan gaz serbes kalan ve basıncı olmayan bir haldedir bu arada katettiği ve manifoltun taşıdığı vakum etkisi ileenjaktörden salınan gaz emilmektedir.yukarıda sorulan sorudan da anla
    şılacağı gibi arada kalan zaman her neyse bir an diyelim bu bile bir gecikmeye sebep olabilirbu gecikmede bize performans eksikliği olarak geri dönecektir diye düşünüyorum
    ''

    gazlar bilineceği üzere basınç farkıyla hareket ederler ,burada valve açıldığı zaman oluşan vakum ile gazın hareketine yön verilmektedir.Basınç farkı vakumdan gelen ile gazın pozitif delta basıncı arasındaki fark ne kadar büyük olursa harekey bu kadar hızlı olacaktır.Eğer bir çıkış kapalı ve gaz sisteme verilirse denge basıncına kadar sistemin basıncı yükselir ve gaz hareketi bekler.inlet valve açılır açılmaz silindir içinde vakum oluşacağı için tüm bekleyen gaz deli danalar gbi silindirin içine koşar .Eğer giriş valfi ile enjektör arasında bir gecikme olur ise gazda eylemsizlik oluşacaktır.




  • sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.




  • o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 bar bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 18 Ağustos 2007; 22:05:28 >




  • Sadece Tip-İn olayın da açık kalır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz


    o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 msn bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.






  • Sizin gibi bir üstada normal sistemi yakıştıramadım.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    bu konuyu müsait bi zamanda etraflıca okuyup bildiklerimi yazcam.

    Ben sıralıyı gereksiz gördüğüm için tek nokta taktım...

    bu konu harbi ciddi bir konu ve tatmin edici bir cevap verebilen yok.
    sadece bir firma ile telde konustum , o da zaten emme subaplari acilip kapaniyor , onemli degil dedi.
    eee o zaman niye enjektor var? bagla gazi o acildikca alsin o zaman


    Aynen +++++ 10000





  • Tip-in gibi mesleki terimler yerine aciklama yaparsaniz bizde engin bilgilerinizden faydalanmis oluruz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Sadece Tip-İn olayın da açık kalır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz


    o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 msn bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.








  • Var mı aksine ikna edebilecek olan şeklin de bir cümle yazarken Tip-İn bilmeniz gerekirdi.Neyse Tip-İn gaz pedalına tabastığımız vaya ani yüklendiğimiz analardır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Tip-in gibi mesleki terimler yerine aciklama yaparsaniz bizde engin bilgilerinizden faydalanmis oluruz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Sadece Tip-İn olayın da açık kalır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz


    o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 msn bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.











  • ben aksini soylemedim ki.bende enjektorun acik kaldigini soyluyorum.
    hala ikna edemediniz beni.
    benim sorum bu kadar kisa sure icinde gaz nasil oluyorda enjektorden subap agzina ulasiyor?
    hizli cekim kamerasi bulsam seffaf hortum ve renkli lpg gazi bulup deneyecegim bunu ,
    gercekten gaz ne kadar hizla ne kadar zamanda ulasiyor enjektor memesinden subap girisine

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Var mı aksine ikna edebilecek olan şeklin de bir cümle yazarken Tip-İn bilmeniz gerekirdi.Neyse Tip-İn gaz pedalına tabastığımız vaya ani yüklendiğimiz analardır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Tip-in gibi mesleki terimler yerine aciklama yaparsaniz bizde engin bilgilerinizden faydalanmis oluruz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Sadece Tip-İn olayın da açık kalır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz


    o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 msn bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.












  • Üstadım benim söylemek istediğim hep açık kalmıyor bazen açık kalır bazende çok ani kapatır bazen de normal çalışır burda önemli olan bu olayları yapabilecek lpg sisteminin öncelikle enjektöre eletronik kontrol ünitesine ve yazılıma sahip olması gerekir.Örnek enjektörler ani kapatması gerektiğinde elektronik kontrol ünitesi enjektörlere normal çalışma geriliminden iki kat daha fazla gerilim uygular bu işlemi de ECU yazılım sayasinde yapar tabi bu işlemde ECU ve yazılım yetmez bu değişgen gerilim şartlarına enjektörlerin de dayanabilmesi gerekir aksi durum da yanar.
    LPG nin subaplara ulaşmasına gelince monifot için de emme subaplarına doğru oluşan vakum vasıtası ile.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    ben aksini soylemedim ki.bende enjektorun acik kaldigini soyluyorum.
    hala ikna edemediniz beni.
    benim sorum bu kadar kisa sure icinde gaz nasil oluyorda enjektorden subap agzina ulasiyor?
    hizli cekim kamerasi bulsam seffaf hortum ve renkli lpg gazi bulup deneyecegim bunu ,
    gercekten gaz ne kadar hizla ne kadar zamanda ulasiyor enjektor memesinden subap girisine

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Var mı aksine ikna edebilecek olan şeklin de bir cümle yazarken Tip-İn bilmeniz gerekirdi.Neyse Tip-İn gaz pedalına tabastığımız vaya ani yüklendiğimiz analardır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Tip-in gibi mesleki terimler yerine aciklama yaparsaniz bizde engin bilgilerinizden faydalanmis oluruz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: oguzhannn

    Sadece Tip-İn olayın da açık kalır.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz


    o yuksek devirlerde enjektorlerin hizinin yetisebilecegini , gazin o kadar surede enjektorden cikip boruyu gecip manifolda girip , manifoldu gecip subapdan gecebilecegine inanmiyorum.
    3000 devirdeki bir motorda bile her piston saniyede 25 atesleme yapmaktadir ve bu 1/25 saniye surede 4 zaman tamamlamak zorundadir.
    yani aslinda emme zamani 1/100 saniye yani 1 milisaniyedir...
    1 mili saniyede enjektor acilacak , gaz enjektorden cikip boruyu manifoldu gececek...
    en iyi enjektorun tepki suresi bile 0.9 msn olarak verilmis yukarida.
    gazin basincida 1.2 msn bu arada...
    bana bu enjektor isi hikaye , manifold devamli gaz dolu ve vakum etkisiyle ordan subaplar acildikca aliyor gibi geliyor.
    zaten telde de bir usta bu sekilde ifade etti. yuksek devirde enjektor acik kaliyor devamli , kendisi aliyor dedi.

    var mi aksine ikna edebilecek olan beni?


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.














  • SEvgili LPG duayenleri. Aracım toyota corolla 1.6 vvt-i sol special. Aracıma zavoli marka lpg taktırdım.. şimdilik memnunum ve performansta bir eksiklik görmedim. ama ne kadar yakıt harcadığı konusu kafama takıldı. Usta bana 1500 km sonra ilk kontrolü yapacağız dedi. Bu 1500 km içinde mutlaka ne kadar yakıt harcadığım konusunu öğrenmem gerekiyor ki kontrole gittiğimde bunu belirtebileyim. Ustaya yol bilgisyarıyla ilgili bir kaç sorum oldu pek tatmin olamadım çünkü bana aynen şöyle dedi:

    "yol bilgisayarında ortalama gördüğün yakıt miktarınının % 20 fazlasını al ona göre hesapla çünkü gazı değil benzini ölçüyor" dedi. ben de ona şunu sordum: "sonuçta araba litre fiyatını değil kaç litre yaktığını ölçüyor. lpg ile giderken benzin harcamazken ortalama yakıtı nasıl oluyor da benzine göre ölçüyor? sonuçta bilgisayar ölçüm yaparken araba lpg ile gidiyor?" bana olsun dedi üstüne % 20 ekleyeceksin dedi ve anlaşamadık o konuda.

    normalde ben lpg taktırmadan önce benzinle yol bilgisayarından 100 km de 7.5 lt ortalama değer alıyordum.. benzin alırken de kendim manuel ölçüyordum ve oratalama bu rakam (7.5 lt) çıkıyordu. tüp takıldıktan sonra bu rakam 9.2 ye çıktı.. 9.2 litre zaten yaklaşık olarak 7.5 in % 20 fazlası.. şimdi zaten %20 fazlasını gösteriyor ama adamın bana dediği bunun da üstüne % 20 koymak. o zaman da 9.2x1.20 = 11 litre lpg yapıyor.. bu rakam da 150 kuruşa geliyor.. ama ban söylenilen 120 - 130 kuruş arasında yakar denmişti.. şimdi bu yol bilgisayarı lpg harcamasını mı gösteriyor yoksa yol bilgisayarı benzin varsayımına göre hesaplanmıştır diye % 20 daha fazla ekleyecek miyim?

    Ve tabi aklıma ikinci bir soru geldi. Arabamın benzinliyken az yakması (muadillerine göre 7.5 lt yakması) vvti (değişken zamanlı valf teknolojisi) sayesindeydi.. Lpg ye geçince bu özellik ortadan mı kalktı?

    İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oğuzvvti2001 -- 20 Ağustos 2007; 0:20:19 >




  • Üstadım yol bilgisayarı tüketim değerlerini eşit göstermesi lazım.Fakat lt bazın da lpg yi benzin den %15-20 civarı fazla harcarsın.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oğuzvvti2001

    SEvgili LPG duayenleri. Aracım toyota corolla 1.6 vvt-i sol special. Aracıma zavoli marka lpg taktırdım.. şimdilik memnunum ve performansta bir eksiklik görmedim. ama ne kadar yakıt harcadığı konusu kafama takıldı. Usta bana 1500 km sonra ilk kontrolü yapacağız dedi. Bu 1500 km içinde mutlaka ne kadar yakıt harcadığım konusunu öğrenmem gerekiyor ki kontrole gittiğimde bunu belirtebileyim. Ustaya yol bilgisyarıyla ilgili bir kaç sorum oldu pek tatmin olamadım çünkü bana aynen şöyle dedi:

    "yol bilgisayarında ortalama gördüğün yakıt miktarınının % 20 fazlasını al ona göre hesapla çünkü gazı değil benzini ölçüyor" dedi. ben de ona şunu sordum: "sonuçta araba litre fiyatını değil kaç litre yaktığını ölçüyor. lpg ile giderken benzin harcamazken ortalama yakıtı nasıl oluyor da benzine göre ölçüyor? sonuçta bilgisayar ölçüm yaparken araba lpg ile gidiyor?" bana olsun dedi üstüne % 20 ekleyeceksin dedi ve anlaşamadık o konuda.

    normalde ben lpg taktırmadan önce benzinle yol bilgisayarından 100 km de 7.5 lt ortalama değer alıyordum.. benzin alırken de kendim manuel ölçüyordum ve oratalama bu rakam (7.5 lt) çıkıyordu. tüp takıldıktan sonra bu rakam 9.2 ye çıktı.. 9.2 litre zaten yaklaşık olarak 7.5 in % 20 fazlası.. şimdi zaten %20 fazlasını gösteriyor ama adamın bana dediği bunun da üstüne % 20 koymak. o zaman da 9.2x1.20 = 11 litre lpg yapıyor.. bu rakam da 150 kuruşa geliyor.. ama ban söylenilen 120 - 130 kuruş arasında yakar denmişti.. şimdi bu yol bilgisayarı lpg harcamasını mı gösteriyor yoksa yol bilgisayarı benzin varsayımına göre hesaplanmıştır diye % 20 daha fazla ekleyecek miyim?

    Ve tabi aklıma ikinci bir soru geldi. Arabamın benzinliyken az yakması (muadillerine göre 7.5 lt yakması) vvti (değişken zamanlı valf teknolojisi) sayesindeydi.. Lpg ye geçince bu özellik ortadan mı kalktı?

    İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.