Şimdi Ara

LPG USTALARINA UZMAN SORUSU

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
58
Cevap
0
Favori
11.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar ,
    gecenlerde lpg donusumu yapan bir yerde donusum islemini biraz inceledim ve aklima bir iki konu takildi.
    birincisi sudur :
    lpg enjektorleri manifolda direk olarak degil , bir hortum ile baglanmislar.
    hortum uzunluguda gordugum kadari ile aracin cinsine gore 5 cm ile 20 cm arasi degisebiliyor.
    gaz basinc altinda ama bu hortum boyunu katedip manifolda ulasmasi icin bir zaman gecmektedir neticede.
    3000 devirde donen bir motor icin ise her silindir saniyede 25 kez emme yapmaktadir.(ve bu 1/25 saniyede daha tamamliyacak 3 zamani daha oldugu dusunulurse)
    emme suresi max 1/100 saniyedir ve gaz enjektorude 1/100 saniye surede gazi birakmak ve manifolda ulasmasini saglamak durumundadir.ki bu 3000 devirdeki degerdir. devir sayisi arttikca bu sure azalmaktadir.
    simdi ustalara sorum sudur :
    bu hortum boyunu neye gore nasil ayarliyorsunuz? bu hesabi hic parametre olarak beyine giriyormusunuz?
    yani enjektor ile manifold arasindaki hortum boyunun sisteme etkisini parametre veya bir deger olarak sistemin calisma degerlerine giriyormusunuz?
    bu hortumu koymadan direk enjektorleri manifolda takmak mumkun degilmidir?
    selamlar
    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 26 Temmuz 2007; 18:24:28 >







  • Mümkün değildir çünkü motorun titreşimleri nedeni ile selonoid kısmı ağır olan enj bağlandığı manifolddan kımıldamakta ve gaz kaçağı hava sızması vs yapmaktadır. hatta yerinden bile çıkabilir. Kaput kapalı kullandığımızdan çeşitli şartlarda orada olanları göremiyoruz. Çok şeyler oluyor..
    Ayrıca gazın zamanlamasında bi sorun olmuyor çünki 1500 devirden sonra enj hep açık kalıyor.. gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor. Emme manifoldundaki vakuma göre...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Mümkün değildir çünkü motorun titreşimleri nedeni ile selonoid kısmı ağır olan enj bağlandığı manifolddan kımıldamakta ve gaz kaçağı hava sızması vs yapmaktadır. hatta yerinden bile çıkabilir. Kaput kapalı kullandığımızdan çeşitli şartlarda orada olanları göremiyoruz. Çok şeyler oluyor..
    Ayrıca gazın zamanlamasında bi sorun olmuyor çünki 1500 devirden sonra enj hep açık kalıyor.. gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor. Emme manifoldundaki vakuma göre...
    Bir soru da benden olsun ustalara.

    Sızdırmazlık kontrolünde birşey çıkmıyor. Bazen yokuş yukarı yüklenince, çoğunlukla yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğimde gaz kokusu oluyor. Koku havalandırma kanallarından değil, camlar açıkken geliyor. Kışın takıldı farketmedim yazın mecburen anlaşılıyor. Egzoz sağlam. Başka başka marka lpg denedim değişen olmadı. Bu konuda fikir, tavsiye verebileceklerin cevaplarını bekliyorum. Otomobilim imzamdakidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Bir soru da benden olsun ustalara.

    Sızdırmazlık kontrolünde birşey çıkmıyor. Bazen yokuş yukarı yüklenince, çoğunlukla yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğimde gaz kokusu oluyor. Koku havalandırma kanallarından değil, camlar açıkken geliyor. Kışın takıldı farketmedim yazın mecburen anlaşılıyor. Egzoz sağlam. Başka başka marka lpg denedim değişen olmadı. Bu konuda fikir, tavsiye verebileceklerin cevaplarını bekliyorum. Otomobilim imzamdakidir.

    Alıntıları Göster
    hocam dur konuyu karistirma
    hele benimkine bi cevap alalim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Bir soru da benden olsun ustalara.

    Sızdırmazlık kontrolünde birşey çıkmıyor. Bazen yokuş yukarı yüklenince, çoğunlukla yokuş aşağı ayağımı gazdan çektiğimde gaz kokusu oluyor. Koku havalandırma kanallarından değil, camlar açıkken geliyor. Kışın takıldı farketmedim yazın mecburen anlaşılıyor. Egzoz sağlam. Başka başka marka lpg denedim değişen olmadı. Bu konuda fikir, tavsiye verebileceklerin cevaplarını bekliyorum. Otomobilim imzamdakidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Mümkün değildir çünkü motorun titreşimleri nedeni ile selonoid kısmı ağır olan enj bağlandığı manifolddan kımıldamakta ve gaz kaçağı hava sızması vs yapmaktadır. hatta yerinden bile çıkabilir. Kaput kapalı kullandığımızdan çeşitli şartlarda orada olanları göremiyoruz. Çok şeyler oluyor..
    Ayrıca gazın zamanlamasında bi sorun olmuyor çünki 1500 devirden sonra enj hep açık kalıyor.. gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor. Emme manifoldundaki vakuma göre...
    hocam o dedigin parca ,
    mutfaktaki ocagin memesinde olan zimbirtinin(hani dogalgaz lpg degsiiminde degisen ufak sari parca) deligi ve boyu buyuk olani.
    ici delik sari bi metal ya o dedigin , nasil ayarliyor bu kadar seyi????

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor.




  • Güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Güncel
    Güncel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Güncel

    Alıntıları Göster
    Güncel
  • Güncel lütfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    hocam o dedigin parca ,
    mutfaktaki ocagin memesinde olan zimbirtinin(hani dogalgaz lpg degsiiminde degisen ufak sari parca) deligi ve boyu buyuk olani.
    ici delik sari bi metal ya o dedigin , nasil ayarliyor bu kadar seyi????

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor.


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    hocam o dedigin parca ,
    mutfaktaki ocagin memesinde olan zimbirtinin(hani dogalgaz lpg degsiiminde degisen ufak sari parca) deligi ve boyu buyuk olani.
    ici delik sari bi metal ya o dedigin , nasil ayarliyor bu kadar seyi????

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor.




    Yok o değil benim dediğim 0,5 cm iç çapında lastik basit bi hortumu emme manifolduna 0,4mm çapında bi deliğe takıyolar. Bunun maksadı emme manifoldundaki vakumu dedantöre iletmek ...Gazı nasıl ayarladığı uzun iş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    hocam o dedigin parca ,
    mutfaktaki ocagin memesinde olan zimbirtinin(hani dogalgaz lpg degsiiminde degisen ufak sari parca) deligi ve boyu buyuk olani.
    ici delik sari bi metal ya o dedigin , nasil ayarliyor bu kadar seyi????

    quote:

    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V
    gaz miktarındaki artışı azalışı da emme manifolduna vakum hortumu ile bağlı olan dedantör ayarlıyor.




    Yok o değil benim dediğim 0,5 cm iç çapında lastik basit bi hortumu emme manifolduna 0,4mm çapında bi deliğe takıyolar. Bunun maksadı emme manifoldundaki vakumu dedantöre iletmek ...Gazı nasıl ayarladığı uzun iş

    Alıntıları Göster
    Merhaba
    Lpg enjektörü ile manifold girişi arasındaki hortum uzunluğu 10 cm'den az 15 cm'den fazla olmamalı ve bütün hortumlar aynı boyda olmalıdır. (Buji kablolarında olduğu Gibi)
    Diğer konu Buharlaştırıcıdan çıkan gaz basıncıda min.1,2 (1200 milibar) olduğu için ve aynı zamanda manifold tarafı daha düşük basınçta(vakum) olduğu içinde elektronik beyin desteğiyle gaz verilebilmektedir.

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Bir soru da benden olsun ustalara.
    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Camlar açıkken gaz kokusu geliyorsa bence gazdan ayağını çekince cut-off(yakıt kesme)'a giren motor ateşleme yapmadığı halde cut-off yapamıyor olabilir.
    iyi günler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CiViC75

    Merhaba
    Lpg enjektörü ile manifold girişi arasındaki hortum uzunluğu 10 cm'den az 15 cm'den fazla olmamalı ve bütün hortumlar aynı boyda olmalıdır. (Buji kablolarında olduğu Gibi)
    Diğer konu Buharlaştırıcıdan çıkan gaz basıncıda min.1,2 (1200 milibar) olduğu için ve aynı zamanda manifold tarafı daha düşük basınçta(vakum) olduğu içinde elektronik beyin desteğiyle gaz verilebilmektedir.

    Orjinalden alıntı: darkxwing

    Bir soru da benden olsun ustalara.
    Orjinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Camlar açıkken gaz kokusu geliyorsa bence gazdan ayağını çekince cut-off(yakıt kesme)'a giren motor ateşleme yapmadığı halde cut-off yapamıyor olabilir.
    iyi günler

    Alıntıları Göster
    Son soru icin soyluyorum, cut-off sirasinda bildigim araclarda enjeksiyon kesilir fakat atesleme devam eder. Istisnali olan motorlar varmi bilmiyorum ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Son soru icin soyluyorum, cut-off sirasinda bildigim araclarda enjeksiyon kesilir fakat atesleme devam eder. Istisnali olan motorlar varmi bilmiyorum ama.

    Alıntıları Göster
    cut-off enjeksiyon, ateşlemesi bile elektronik olmayan bir araç için mi bu terimler. Ayak gazda değilken ne gazı kesiyordur ne de ateşlemeyi... Aracım '92 Renault 9 Spring. Tek boğaz karbüratör, platinli distribütörlü meksefeli ateşlemeli bir motor.

    Neyse benzinle kullanırken de aynı koşullarda egzoz kokusu geliyor. Sorunumu bu yeni bilgiler ışığında değerlendirebilecek, yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    cut-off enjeksiyon, ateşlemesi bile elektronik olmayan bir araç için mi bu terimler. Ayak gazda değilken ne gazı kesiyordur ne de ateşlemeyi... Aracım '92 Renault 9 Spring. Tek boğaz karbüratör, platinli distribütörlü meksefeli ateşlemeli bir motor.

    Neyse benzinle kullanırken de aynı koşullarda egzoz kokusu geliyor. Sorunumu bu yeni bilgiler ışığında değerlendirebilecek, yardımcı olabilecek bir arkadaş var mı?

    Alıntıları Göster
    CİVİC75 ALTINDA OBİTED GAZİ YAZAN ALINTI OLARAK VERDİĞİN CUTT - OFF LU YAZIYI NERDEN BULDUN BEN YAZDIĞIMI HATIRLAYAMADIM DA...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    CİVİC75 ALTINDA OBİTED GAZİ YAZAN ALINTI OLARAK VERDİĞİN CUTT - OFF LU YAZIYI NERDEN BULDUN BEN YAZDIĞIMI HATIRLAYAMADIM DA...

    Alıntıları Göster
    Cut-off olayini sizin araciniz icin yazmamistim,genel bilgi olmasi acisindan soyledim.

    Sizin aracta benzinde de ayni kokunun gelmesi birtek yere isaret ediyor, eksoz sistemi. Sunlarin kontrol edilmesi gerekir.

    1-Eksoz manifoldu-silindir kapagi arasindaki conta
    2-Manifold cikisindaki conta(ozellikle buna baktirin)
    3-Susturucularin kaynaklari




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-25B1CCF06

    Cut-off olayini sizin araciniz icin yazmamistim,genel bilgi olmasi acisindan soyledim.

    Sizin aracta benzinde de ayni kokunun gelmesi birtek yere isaret ediyor, eksoz sistemi. Sunlarin kontrol edilmesi gerekir.

    1-Eksoz manifoldu-silindir kapagi arasindaki conta
    2-Manifold cikisindaki conta(ozellikle buna baktirin)
    3-Susturucularin kaynaklari

    Alıntıları Göster
    Şu anda beni sevindiren birşey oldu ama uzun yola gitmeden kesin konuşmayayım.

    Koku bagaj fitilini değiştirdikten sonra kesildi galiba ama dediğim gibi haftaya kesin sonucu söylerim.

    Katkılar için teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkxwing

    Şu anda beni sevindiren birşey oldu ama uzun yola gitmeden kesin konuşmayayım.

    Koku bagaj fitilini değiştirdikten sonra kesildi galiba ama dediğim gibi haftaya kesin sonucu söylerim.

    Katkılar için teşekkür ederim.

    Alıntıları Göster
    slmlar,
    enjektörlerin direk manifolta takılmadığını yazmışlar ama TELEFLEX te ara kablo yok benim bildiğim ,yani gaz enjektörleri direk manifoltta benzinde olduğu gibi,
    bu marka hakkında bilgisi olan arkadaşlar bunun bi avantajı olurmu?
    diğereleri devamlı açık olduğundan işeme yapmıyolarmı belli bir devirden sonra?




  • 26 Temmuzdan beri kaç tane UZMAN dan cevap geldi size.Acaba bu forumdaki UZMAN lar sadece reklamcımı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhabalar ,
    gecenlerde lpg donusumu yapan bir yerde donusum islemini biraz inceledim ve aklima bir iki konu takildi.
    birincisi sudur :
    lpg enjektorleri manifolda direk olarak degil , bir hortum ile baglanmislar.
    hortum uzunluguda gordugum kadari ile aracin cinsine gore 5 cm ile 20 cm arasi degisebiliyor.
    gaz basinc altinda ama bu hortum boyunu katedip manifolda ulasmasi icin bir zaman gecmektedir neticede.
    3000 devirde donen bir motor icin ise her silindir saniyede 25 kez emme yapmaktadir.(ve bu 1/25 saniyede daha tamamliyacak 3 zamani daha oldugu dusunulurse)
    emme suresi max 1/100 saniyedir ve gaz enjektorude 1/100 saniye surede gazi birakmak ve manifolda ulasmasini saglamak durumundadir.ki bu 3000 devirdeki degerdir. devir sayisi arttikca bu sure azalmaktadir.
    simdi ustalara sorum sudur :
    bu hortum boyunu neye gore nasil ayarliyorsunuz? bu hesabi hic parametre olarak beyine giriyormusunuz?
    yani enjektor ile manifold arasindaki hortum boyunun sisteme etkisini parametre veya bir deger olarak sistemin calisma degerlerine giriyormusunuz?
    bu hortumu koymadan direk enjektorleri manifolda takmak mumkun degilmidir?
    selamlar
    edit:imla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çağrıbey

    26 Temmuzdan beri kaç tane UZMAN dan cevap geldi size.Acaba bu forumdaki UZMAN lar sadece reklamcımı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhabalar ,
    gecenlerde lpg donusumu yapan bir yerde donusum islemini biraz inceledim ve aklima bir iki konu takildi.
    birincisi sudur :
    lpg enjektorleri manifolda direk olarak degil , bir hortum ile baglanmislar.
    hortum uzunluguda gordugum kadari ile aracin cinsine gore 5 cm ile 20 cm arasi degisebiliyor.
    gaz basinc altinda ama bu hortum boyunu katedip manifolda ulasmasi icin bir zaman gecmektedir neticede.
    3000 devirde donen bir motor icin ise her silindir saniyede 25 kez emme yapmaktadir.(ve bu 1/25 saniyede daha tamamliyacak 3 zamani daha oldugu dusunulurse)
    emme suresi max 1/100 saniyedir ve gaz enjektorude 1/100 saniye surede gazi birakmak ve manifolda ulasmasini saglamak durumundadir.ki bu 3000 devirdeki degerdir. devir sayisi arttikca bu sure azalmaktadir.
    simdi ustalara sorum sudur :
    bu hortum boyunu neye gore nasil ayarliyorsunuz? bu hesabi hic parametre olarak beyine giriyormusunuz?
    yani enjektor ile manifold arasindaki hortum boyunun sisteme etkisini parametre veya bir deger olarak sistemin calisma degerlerine giriyormusunuz?
    bu hortumu koymadan direk enjektorleri manifolda takmak mumkun degilmidir?
    selamlar
    edit:imla
    hocam hakkaten hic kimse yazmadi desem yeridir...
    reklam konusunda katiliyorum bende.
    bu konu harbi ciddi bir konu ve tatmin edici bir cevap verebilen yok.
    sadece bir firma ile telde konustum , o da zaten emme subaplari acilip kapaniyor , onemli degil dedi.
    eee o zaman niye enjektor var? bagla gazi o acildikca alsin o zaman
    turk isi hocam , turk isi
    herkes usta, en iyi montaji yapiyor kendine gore ama soruya cevap yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: çağrıbey

    26 Temmuzdan beri kaç tane UZMAN dan cevap geldi size.Acaba bu forumdaki UZMAN lar sadece reklamcımı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhabalar ,
    gecenlerde lpg donusumu yapan bir yerde donusum islemini biraz inceledim ve aklima bir iki konu takildi.
    birincisi sudur :
    lpg enjektorleri manifolda direk olarak degil , bir hortum ile baglanmislar.
    hortum uzunluguda gordugum kadari ile aracin cinsine gore 5 cm ile 20 cm arasi degisebiliyor.
    gaz basinc altinda ama bu hortum boyunu katedip manifolda ulasmasi icin bir zaman gecmektedir neticede.
    3000 devirde donen bir motor icin ise her silindir saniyede 25 kez emme yapmaktadir.(ve bu 1/25 saniyede daha tamamliyacak 3 zamani daha oldugu dusunulurse)
    emme suresi max 1/100 saniyedir ve gaz enjektorude 1/100 saniye surede gazi birakmak ve manifolda ulasmasini saglamak durumundadir.ki bu 3000 devirdeki degerdir. devir sayisi arttikca bu sure azalmaktadir.
    simdi ustalara sorum sudur :
    bu hortum boyunu neye gore nasil ayarliyorsunuz? bu hesabi hic parametre olarak beyine giriyormusunuz?
    yani enjektor ile manifold arasindaki hortum boyunun sisteme etkisini parametre veya bir deger olarak sistemin calisma degerlerine giriyormusunuz?
    bu hortumu koymadan direk enjektorleri manifolda takmak mumkun degilmidir?
    selamlar
    edit:imla





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 2 Ağustos 2007; 13:29:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    hocam hakkaten hic kimse yazmadi desem yeridir...
    reklam konusunda katiliyorum bende.
    bu konu harbi ciddi bir konu ve tatmin edici bir cevap verebilen yok.
    sadece bir firma ile telde konustum , o da zaten emme subaplari acilip kapaniyor , onemli degil dedi.
    eee o zaman niye enjektor var? bagla gazi o acildikca alsin o zaman
    turk isi hocam , turk isi
    herkes usta, en iyi montaji yapiyor kendine gore ama soruya cevap yok.


    quote:

    Orjinalden alıntı: çağrıbey

    26 Temmuzdan beri kaç tane UZMAN dan cevap geldi size.Acaba bu forumdaki UZMAN lar sadece reklamcımı.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Merhabalar ,
    gecenlerde lpg donusumu yapan bir yerde donusum islemini biraz inceledim ve aklima bir iki konu takildi.
    birincisi sudur :
    lpg enjektorleri manifolda direk olarak degil , bir hortum ile baglanmislar.
    hortum uzunluguda gordugum kadari ile aracin cinsine gore 5 cm ile 20 cm arasi degisebiliyor.
    gaz basinc altinda ama bu hortum boyunu katedip manifolda ulasmasi icin bir zaman gecmektedir neticede.
    3000 devirde donen bir motor icin ise her silindir saniyede 25 kez emme yapmaktadir.(ve bu 1/25 saniyede daha tamamliyacak 3 zamani daha oldugu dusunulurse)
    emme suresi max 1/100 saniyedir ve gaz enjektorude 1/100 saniye surede gazi birakmak ve manifolda ulasmasini saglamak durumundadir.ki bu 3000 devirdeki degerdir. devir sayisi arttikca bu sure azalmaktadir.
    simdi ustalara sorum sudur :
    bu hortum boyunu neye gore nasil ayarliyorsunuz? bu hesabi hic parametre olarak beyine giriyormusunuz?
    yani enjektor ile manifold arasindaki hortum boyunun sisteme etkisini parametre veya bir deger olarak sistemin calisma degerlerine giriyormusunuz?
    bu hortumu koymadan direk enjektorleri manifolda takmak mumkun degilmidir?
    selamlar
    edit:imla




    Alıntıları Göster
    bu konuyu müsait bi zamanda etraflıca okuyup bildiklerimi yazcam.

    Ben sıralıyı gereksiz gördüğüm için tek nokta taktım...

    bu konu harbi ciddi bir konu ve tatmin edici bir cevap verebilen yok.
    sadece bir firma ile telde konustum , o da zaten emme subaplari acilip kapaniyor , onemli degil dedi.
    eee o zaman niye enjektor var? bagla gazi o acildikca alsin o zaman


    Aynen +++++ 10000




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.