Şimdi Ara

LPG USTALARINA UZMAN SORUSU (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
11.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Oncelikle iyi geceler hocam ,
    arac bilgisayari benzini borudan akan benzini olcerek degilde ,
    enjektorlere gonderdigi komuta gore hesapliyor, daha dogrusu tahmin yurutuyor.
    yani enjektorlere ne kadar hizli calismasini soylemisse ve ne kadar benzin puskurtmesini soylemisse ona gore bir deger belirliyor yol bilg.
    lpg takilinca benzin enjektorlerine komut gitmeye devam ettigi icin(arabanin orj ecusu calismaya devam ediyor , ona mudahale edilmiyor ve o arabanin benzin ile calistigini saniyor) yol bilg benzin tuketim degerini gostermeye devam ediyor.
    fakat aracinda ikinci bir lpg ecusu oldugu , ve bu lpg yi ne kadar gonderecegine kendisi karar verdigi icin tuketimin benzinden fazla veya az olabilir ama genelde %20 gibi fazla oluyor sanirim.
    umarim aciklayici olmustur selamlar
    mc
    quote:

    Orjinalden alıntı: oğuzvvti2001

    SEvgili LPG duayenleri. Aracım toyota corolla 1.6 vvt-i sol special. Aracıma zavoli marka lpg taktırdım.. şimdilik memnunum ve performansta bir eksiklik görmedim. ama ne kadar yakıt harcadığı konusu kafama takıldı. Usta bana 1500 km sonra ilk kontrolü yapacağız dedi. Bu 1500 km içinde mutlaka ne kadar yakıt harcadığım konusunu öğrenmem gerekiyor ki kontrole gittiğimde bunu belirtebileyim. Ustaya yol bilgisyarıyla ilgili bir kaç sorum oldu pek tatmin olamadım çünkü bana aynen şöyle dedi:

    "yol bilgisayarında ortalama gördüğün yakıt miktarınının % 20 fazlasını al ona göre hesapla çünkü gazı değil benzini ölçüyor" dedi. ben de ona şunu sordum: "sonuçta araba litre fiyatını değil kaç litre yaktığını ölçüyor. lpg ile giderken benzin harcamazken ortalama yakıtı nasıl oluyor da benzine göre ölçüyor? sonuçta bilgisayar ölçüm yaparken araba lpg ile gidiyor?" bana olsun dedi üstüne % 20 ekleyeceksin dedi ve anlaşamadık o konuda.

    normalde ben lpg taktırmadan önce benzinle yol bilgisayarından 100 km de 7.5 lt ortalama değer alıyordum.. benzin alırken de kendim manuel ölçüyordum ve oratalama bu rakam (7.5 lt) çıkıyordu. tüp takıldıktan sonra bu rakam 9.2 ye çıktı.. 9.2 litre zaten yaklaşık olarak 7.5 in % 20 fazlası.. şimdi zaten %20 fazlasını gösteriyor ama adamın bana dediği bunun da üstüne % 20 koymak. o zaman da 9.2x1.20 = 11 litre lpg yapıyor.. bu rakam da 150 kuruşa geliyor.. ama ban söylenilen 120 - 130 kuruş arasında yakar denmişti.. şimdi bu yol bilgisayarı lpg harcamasını mı gösteriyor yoksa yol bilgisayarı benzin varsayımına göre hesaplanmıştır diye % 20 daha fazla ekleyecek miyim?

    Ve tabi aklıma ikinci bir soru geldi. Arabamın benzinliyken az yakması (muadillerine göre 7.5 lt yakması) vvti (değişken zamanlı valf teknolojisi) sayesindeydi.. Lpg ye geçince bu özellik ortadan mı kalktı?

    İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...




  • Bence aracınızın lpg ayarlarını kontrol ettirin.Zengin karışım var lpg de.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    Oncelikle iyi geceler hocam ,
    arac bilgisayari benzini borudan akan benzini olcerek degilde ,
    enjektorlere gonderdigi komuta gore hesapliyor, daha dogrusu tahmin yurutuyor.
    yani enjektorlere ne kadar hizli calismasini soylemisse ve ne kadar benzin puskurtmesini soylemisse ona gore bir deger belirliyor yol bilg.
    lpg takilinca benzin enjektorlerine komut gitmeye devam ettigi icin(arabanin orj ecusu calismaya devam ediyor , ona mudahale edilmiyor ve o arabanin benzin ile calistigini saniyor) yol bilg benzin tuketim degerini gostermeye devam ediyor.
    fakat aracinda ikinci bir lpg ecusu oldugu , ve bu lpg yi ne kadar gonderecegine kendisi karar verdigi icin tuketimin benzinden fazla veya az olabilir ama genelde %20 gibi fazla oluyor sanirim.
    umarim aciklayici olmustur selamlar
    mc
    quote:

    Orjinalden alıntı: oğuzvvti2001

    SEvgili LPG duayenleri. Aracım toyota corolla 1.6 vvt-i sol special. Aracıma zavoli marka lpg taktırdım.. şimdilik memnunum ve performansta bir eksiklik görmedim. ama ne kadar yakıt harcadığı konusu kafama takıldı. Usta bana 1500 km sonra ilk kontrolü yapacağız dedi. Bu 1500 km içinde mutlaka ne kadar yakıt harcadığım konusunu öğrenmem gerekiyor ki kontrole gittiğimde bunu belirtebileyim. Ustaya yol bilgisyarıyla ilgili bir kaç sorum oldu pek tatmin olamadım çünkü bana aynen şöyle dedi:

    "yol bilgisayarında ortalama gördüğün yakıt miktarınının % 20 fazlasını al ona göre hesapla çünkü gazı değil benzini ölçüyor" dedi. ben de ona şunu sordum: "sonuçta araba litre fiyatını değil kaç litre yaktığını ölçüyor. lpg ile giderken benzin harcamazken ortalama yakıtı nasıl oluyor da benzine göre ölçüyor? sonuçta bilgisayar ölçüm yaparken araba lpg ile gidiyor?" bana olsun dedi üstüne % 20 ekleyeceksin dedi ve anlaşamadık o konuda.

    normalde ben lpg taktırmadan önce benzinle yol bilgisayarından 100 km de 7.5 lt ortalama değer alıyordum.. benzin alırken de kendim manuel ölçüyordum ve oratalama bu rakam (7.5 lt) çıkıyordu. tüp takıldıktan sonra bu rakam 9.2 ye çıktı.. 9.2 litre zaten yaklaşık olarak 7.5 in % 20 fazlası.. şimdi zaten %20 fazlasını gösteriyor ama adamın bana dediği bunun da üstüne % 20 koymak. o zaman da 9.2x1.20 = 11 litre lpg yapıyor.. bu rakam da 150 kuruşa geliyor.. ama ban söylenilen 120 - 130 kuruş arasında yakar denmişti.. şimdi bu yol bilgisayarı lpg harcamasını mı gösteriyor yoksa yol bilgisayarı benzin varsayımına göre hesaplanmıştır diye % 20 daha fazla ekleyecek miyim?

    Ve tabi aklıma ikinci bir soru geldi. Arabamın benzinliyken az yakması (muadillerine göre 7.5 lt yakması) vvti (değişken zamanlı valf teknolojisi) sayesindeydi.. Lpg ye geçince bu özellik ortadan mı kalktı?

    İlginize şimdiden teşekkür ederim. Saygılarımla...






  • sayın şekerci,

    sanırım kafalarda oluşan sorular sıvı ve gaz fazında ayrı değerlendirilmesi gereken LPG den kaynaklanmakta.Öncelikle şunuı belirteyeyim ben LPG sisteminin teknik detaylarını sizler kadar iyi bilmiyorum.Ancak bu yorum yapamam demek değildir.Çünkü hem sıvı hem gaz davranışlarını iyi bilirim.BURADA ANLAŞILMASI GEREKEN SORU GAZIN YETİŞİP YETİŞEMECEĞİ olmamalıdır.Siz merak etmeyi ngaz her yere yetişir ve her yere dağılımı yapabilir .Buradaki irdelenmesi gereekn soru bahsettğiniz noktaya gelirken KLPG nin fazının(sıvı veya gaz) nasıl olduğudur.Eğer LPG sıvı ile çok ayrı bir alemin formülleri ve davranışlarını sergileyecek ve bayağı hesap kitap yapmak zorunda kalınacaktır.Çünkü sıvıların davranışı bir alemdir ve burada konuyu bilmeyen birine 2 satırda anlatmak çok zordur.Ancak eğer basıncı ve sıcaklığı net olarak bilebilirsek buradan LPGnin gaz fazında mı yoksa sıvı fazında mı püskürtülmeye başlantığını bulabiliriz.
    yine üzerine vurgu yapmak istediğim konu gazlar hız olarak yayılımında basınç değişikliklerine çok duyarladırlar ve kapalı kaplar konununun prensipleriyle hareket ederler.Hızın yetişmemesi gibi bir sorun olabileceğini sanmıyorum yoksa vuruntu denilen bir izleme ile kolayca durum analiz edilebilir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    sayın vezir burada konu edilen şey gazın basıncı ve vakum etkisinin karesteristiği deyil söz konusu olan gazın yol olarak katetiği yani yanma odasına ulaşana kadar olan yolun zaman olarak değerlendirilmesi.belki düşük devirlerde açma kapama zamanının kısaltılması ile bu karşılanabilir ancak devir yükseldikçe gaz olarak ihtiyaç olan debi artacağından bir yetiştirememe söz konusu olabilir yukarıda bahsettiğim mesafe ne kadar kısa olursa gazın yanma odasına ulaşması o denli kısa ve hızlı our diye düşünüyorum. bu aynı bir havuzu 1/2 parmak bir boru ile dolduruken diğer taraftan aynı çapla boşaltırsak bir debi kaybı sözkonusu olmaz ama 3/8 bir çıkışla beslersek haliyle debi eksiye düşecektir. aslında yukarıda çözüm olabilecek birşeyler yazdım ama ne kadar dikkate değerdir bilmiyorum.(gazı benzin gibi direk yanma odasına basmak) bunu benzin enjektörü önüne konacak bir ara parçası ile halletmek mümkün. böyle yapıldığında benzin enjektörünün işlevi 1/1 simüle edilmiş olur dolayısı ile avans zamanı benzin avans zamanı ile eşitlenmiş olur.böylelikle gecikme olmaksızın direk benzinle çalışıyormuşçasına çalışır.hiç bir verim kaybıda olmaz.ha bu arada aslında enjektör devresinin yolunu değiştirerek besleme palsini benzin enjektörünün üzerinden alıp gaz enjektörlerine vererek çalıştırmak mümkün olur diye düşünüyorum burada geliştirilmesi gereken sadece enjektörler olacaktır.hatta bir ecu ya bile ihtiyaç olmayabilir.bir filip flop devre ile gaz ve benzin seçimi yapılır ve çokta ucuza maledilebilir.




  • ilk önce konunun meraklılarınaaraştırmaları için bazı temel dökümanlardan link veriyim.MAdem bu işe kafa yoruyorsunuz elinizde teknik döküman bulunması lazım ki doğru yorum yapılabilsin.Bütün soru önce SIVI mı GAZ mı ile başlıyor.

    bunu anlamak için ilk önce LPG nin Bütan ve propanın belirli yüzdelerle karışımı olduğunu anlamanız gerekmektedir.Bunun ülkemizde tam olarak kaça kaça karıştırldığını bilmiyorum ancak bazı LPG lerin az yakması bazılarının fazla yakması bu karışım oranıyla ilgili birşeydir.Kışın genelde soğuk geçen bölgelerde propan miktarını artırarak donmaya karşı diranç sağlanmaktadır(bu arada çakmaklarınzıa mutlaka PROPAN doldurtunuz yokda 2 kere dolum bozulurlar, memesi tıkanır)

    http://www.elyenergy.com/pdf/CO33.pdf

    bu eğrinin üstünde kalan alan SIVI LPG dir .Altında kalan alandaki noktalar ise GAZ fazındadır.
    Yine sıvı ve gaz fazını iyi anlamak için tek bir prppan için P-T diagramını vereyim.

    http://www.elyenergy.com/pdf/CO13.pdf

    çevirimleri yapabilmeniz için de 1 atm=14,22 PSI veya PSIG dir diyeyim.Siz bana LPG nin fazını bulun ben size bundan sonraki yolun nu olduğunu söyleyeyim.

    aslında detaya inince yaklaşık 1atm=14,7PSI eder PSIG ise göstergenin deniz seviyesine ayarlanmış halidir.Ancak bu ufak nüanslar teknik işler, sizin LPG nin sıvı veya gaz fazı için fazla birşey ifade etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Ağustos 2007; 14:22:08 >




  • Abi enjektor agzindaki basinci 1200 mbar mis.
    yeterli degil mi bu veri?
    ayrica oncesinde mixerden gecip geldigi icin gaz fazinda olmasi lazim , sivi degildir diye tahmin ediyorum.
    selamlar
    mc
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    ilk önce konunun meraklılarınaaraştırmaları için bazı temel dökümanlardan link veriyim.MAdem bu işe kafa yoruyorsunuz elinizde teknik döküman bulunması lazım ki doğru yorum yapılabilsin.Bütün soru önce SIVI mı GAZ mı ile başlıyor.

    bunu anlamak için ilk önce LPG nin Bütan ve propanın belirli yüzdelerle karışımı olduğunu anlamanız gerekmektedir.Bunun ülkemizde tam olarak kaça kaça karıştırldığını bilmiyorum ancak bazı LPG lerin az yakması bazılarının fazla yakması bu karışım oranıyla ilgili birşeydir.Kışın genelde soğuk geçen bölgelerde propan miktarını artırarak donmaya karşı diranç sağlanmaktadır(bu arada çakmaklarınzıa mutlaka PROPAN doldurtunuz yokda 2 kere dolum bozulurlar, memesi tıkanır)

    http://www.elyenergy.com/pdf/CO33.pdf

    bu eğrinin üstünde kalan alan SIVI LPG dir .Altında kalan alandaki noktalar ise GAZ fazındadır.
    Yine sıvı ve gaz fazını iyi anlamak için tek bir prppan için P-T diagramını vereyim.

    http://www.elyenergy.com/pdf/CO13.pdf

    çevirimleri yapabilmeniz için de 1 atm=14,22 PSI veya PSIG dir diyeyim.Siz bana LPG nin fazını bulun ben size bundan sonraki yolun nu olduğunu söyleyeyim.

    aslında detaya inince yaklaşık 1atm=14,7PSI eder PSIG ise göstergenin deniz seviyesine ayarlanmış halidir.Ancak bu ufak nüanslar teknik işler, sizin LPG nin sıvı veya gaz fazı için fazla birşey ifade etmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 20 Ağustos 2007; 17:36:39 >




  • sayın vezir arkadaşın sorduğu soru gaz enjektöründen yanma odasına
    kadar gazın katetmiş olduğu yol gecikme yaparmı yapmazmı sanıyorum soru bu idi. benböyle bir gecikmenin olabileceğini düşündüğümü yazmıştım. şöyle bir örnek vermiştim bir birim enerji gereken bir pozisyonu bir birim enerji ile besleyebilirseniz bir denge sağlarsınız ancak sabit bir akış düzeyi içerisinde aniden devirlenmelerde ise taleb edilen enerji miktarı artacağından. siz basıncı o anda artırarak talep edilen miktarı karşılar yada karşılayamazssınız.buna sebep olabilecek şeyde gazın enjektör sonrası serbes kalmaktan ve vakumdan ötürü meydana gelebilecek olan gaz basıncı düşmesi sebebiyle oluşacak olan anlık fakir karışım sebebi ile bir yığılmanın olabileceği ve araba sürrati arttıkça bunu telafi edeceğidir.doğrusu bunu lpg de ayarlayabilen tek sistem prinstir.
    ve lpg enjektör çeşitlemesi yapmaktadır ayrıca akış debisi ve basınç aralığı en fazla olan kittir.




  • lpg enjektör girişinde düşük basınç altında olduğu için gaz haldedir
  • Mesajınız da aşağıda mor ile işaretlediğim kısmına katılmadığımı belirtmek isterim.Zaten mesajınızın bu kısmı kendi için de tezat oluşturuyor.Şöyle ki bunu lpg de tek ayarlayabilen sistem prins diyorsunuz takip eden cümleniz de ise basın aralığı en fazla olan kittir diyorsunuz demek ki basıncı prins den az veya çok ayarlayabilen kitler var.Saygılar sunarım
    quote:

    Orjinalden alınt ı: şekerci

    sayın vezir arkadaşın sorduğu soru gaz enjektöründen yanma odasına
    kadar gazın katetmiş olduğu yol gecikme yaparmı yapmazmı sanıyorum soru bu idi. benböyle bir gecikmenin olabileceğini düşündüğümü yazmıştım. şöyle bir örnek vermiştim bir birim enerji gereken bir pozisyonu bir birim enerji ile besleyebilirseniz bir denge sağlarsınız ancak sabit bir akış düzeyi içerisinde aniden devirlenmelerde ise taleb edilen enerji miktarı artacağından. siz basıncı o anda artırarak talep edilen miktarı karşılar yada karşılayamazssınız.buna sebep olabilecek şeyde gazın enjektör sonrası serbes kalmaktan ve vakumdan ötürü meydana gelebilecek olan gaz basıncı düşmesi sebebiyle oluşacak olan anlık fakir karışım sebebi ile bir yığılmanın olabileceği ve araba sürrati arttıkça bunu telafi edeceğidir.doğrusu bunu lpg de ayarlayabilen tek sistem prinstir.
    ve lpg enjektör çeşitlemesi yapmaktadır ayrıca akış debisi ve basınç aralığı en fazla olan kittir.




  • söylediğim çok net ve açık ayrıca bir tezatta olduğunu sanmıyorum.kısaca prinsin basınç aralığı örneklemek gerekirse 0 milibar yani kapalıdan başlar 1900 milibara kada ulaşır.diğer sistsmlerde bu basıncın ulaştığı nokta daha düşüktür. yazımda anlatılmak istenen budur.zira araçların cc si arttıkça ikinci bir kitle montaj yapılır yani çift dönüştürücü kullanılır .enjektörler aynı kalır.prinste bu yoktur .dönüştürücü birtanedir.enjektörler ise ne kadar lüzumlu ise o kadar büyüktür.sistemlerinde cc ye göre enjektör değişkenliği gösteren başkada bir kit yoktur.
  • 8 silindirli araçların ve turbo araçlarda prins tercih edilmesinin de sebebi budur.zira diğer kitlerde8 silindirli araca direk iki tane 4 silindir araç kiti uygulanır.depo hariç ama prinste sadece enjektörler ve bağlandığı yakıt rayı değişir okadar.o nedenle 8 silindirli araçlarda prins diğer kitlere göre daha ucuz kalır.
  • evet ben de gaz fazında olduğunu sanıyorum verilen değer ve sıcaklıkta grafiğe bakınca gaz fazında olduğu anlaşılmaktadır.Burada standart kapalı kaplar kanunu valf kapalı olduğu zaman geçerlidir.Yani valfin her kapanışında asnlık olarak basınç pik değere ulaşmakta ve valf açılmasıyla basınç silindir içindeki basınçla eşitlenmektedir.Baınç farkı az olan yere doğru gaz yönelmesi doğa kanunları gereğidir.Geriye bir soru kalıyor o da gazın boru içindeki hızı nedir ? sorusu,

    bu da standart debi formülleriyle bulunur veya kbirim zamanda tüketilen sıvı gaz , gaz fazındaki hacmine çevrilerek bulunur.
    Birim zamanda enjektörden geçen gaz m3/saat veya litre/dakika şeklinde bulunduktan sonra gaz hızını bulmak için klasik formül uygulanır.
    Q= V x A
    Q= debi
    A=boru kesit alanı
    V=boru içinden geçen (valve de olabilir) gazın hızı
    almış olduğunuz birimlere göre sonuç değişeceği için benzer birimler kullanılmalıdır.yani

    Q=m3/saat ise A=metrekare cinsinden alınmalı (cmkare değil) =====>V=m/saat bulunur veya
    Q=cm3/saniye ise A=cm2 olmalı =====>V=cm/saniye bulunur.

    Burada siz milisaniyeyi mutlaka saniye cinsine dönüştürmelisiniz yoksa bin katı hata çıkar.


    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    lpg enjektör girişinde düşük basınç altında olduğu için gaz haldedir




  • Arkadaşım BRC nin ejektör tipleri kapasiteleri ve buharlaştırıcı çeşitleri.Saygılar
    Orjinalden alıntı: şekerci

    söylediğim çok net ve açık ayrıca bir tezatta olduğunu sanmıyorum.kısaca prinsin basınç aralığı örneklemek gerekirse 0 milibar yani kapalıdan başlar 1900 milibara kada ulaşır.diğer sistsmlerde bu basıncın ulaştığı nokta daha düşüktür. yazımda anlatılmak istenen budur.zira araçların cc si arttıkça ikinci bir kitle montaj yapılır yani çift dönüştürücü kullanılır .enjektörler aynı kalır.prinste bu yoktur .dönüştürücü birtanedir.enjektörler ise ne kadar lüzumlu ise o kadar büyüktür.sistemlerinde cc ye göre enjektör değişkenliği gösteren başkada bir kit yoktur.
    [/quot[simage][/simage]

     LPG USTALARINA UZMAN SORUSU




  • Bu da tek kit ile uygulanmış 8 silindir araç montajı.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    8 silindirli araçların ve turbo araçlarda prins tercih edilmesinin de sebebi budur.zira diğer kitlerde8 silindirli araca direk iki tane 4 silindir araç kiti uygulanır.depo hariç ama prinste sadece enjektörler ve bağlandığı yakıt rayı değişir okadar.o nedenle 8 silindirli araçlarda prins diğer kitlere göre daha ucuz kalır.

    [simage][/simage]

     LPG USTALARINA UZMAN SORUSU




  • resimdende anlaşılacağı gibi 2 adet kit yani 4 silindir +4 silindir ve 2 adet dönüştürücü kullanılmış.iyi akşamlar enjektör raylarına 2 ayrı hortum bağlı dikkat edilirse görülecektir .
  • Sizin kit dediğiniz enjektör rail idir.Hortumlar dikkat etseydin siyah kare kutu şeklin de olan buharlaştırıcıya girdiğini görürdünüz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    resimdende anlaşılacağı gibi 2 adet kit yani 4 silindir +4 silindir ve 2 adet dönüştürücü kullanılmış.iyi akşamlar enjektör raylarına 2 ayrı hortum bağlı dikkat edilirse görülecektir .


    [simage][/simage]

     LPG USTALARINA UZMAN SORUSU




  • Şu resim de Prinsin enjektör railleri.Yani tek üç silindir araç için veya tek dört silinir araçlar veya tek altı silindir araçlar için araç sekiz silindir ise iki tane dörtlük enjektör rail i kullanacaksın yani iki kit kullanmış olmuyorsun önemli olan buharlaştırıcının ve ECU nun tek olması.Saygılar
    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    resimdende anlaşılacağı gibi 2 adet kit yani 4 silindir +4 silindir ve 2 adet dönüştürücü kullanılmış.iyi akşamlar enjektör raylarına 2 ayrı hortum bağlı dikkat edilirse görülecektir .


    [simage][/simage]

     LPG USTALARINA UZMAN SORUSU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhannn -- 21 Ağustos 2007; 22:33:02 >




  • Bu resim de Prins 6 silindir montajı sizin gibi enjektör railine ve hortumlara bakarsak Prins de iki ayrı kit kullanmış oluyor.Prins olsun BRC olsun 8 silindire kadar araçlar da tek lpg kiti kullanarak dönüşüm yapmaktadır.Lütfen eksik bilgiler ile insanları yanlış yönlendirmeyelim.Ayrıca rica ediyorum bu defa da Turbo araçlar da yanlız Prins kullanılır mevzusuna geçmeyin BRC nin de turbo araçlar için kitleride mevcut turbo araçlar için açıklama yapma zorunda bırakmış olursunuz beni.Hiç vaktim yok.Saygılar sunarım
    quote:

    Orjinalden alıntı: şekerci

    resimdende anlaşılacağı gibi 2 adet kit yani 4 silindir +4 silindir ve 2 adet dönüştürücü kullanılmış.iyi akşamlar enjektör raylarına 2 ayrı hortum bağlı dikkat edilirse görülecektir .


    [simage][/simage]

     LPG USTALARINA UZMAN SORUSU




  • dikkat ederseniz bende yazılarımda buharlaştırıcı yani dönüştürücünün ve ecu nun tek olarak kullanıldığını(prinste )yazmıştım .ayrıca brc nin böyle bir uygulamaya uygun kiti olup olmadıoını siz söylüyorsunuz .olmadığını biliyordum ama yeni bir ürünse onu bilemem.neyse önemli olan en iyiyi en uygun fiyata kullanabilmek.neticede bu para bizim gibi tüketici türk insanının cebinden çıkıyor.bu arada turbo araçlarda yalnız kelimesi kullanmadım.prins tercih edilmesinin sebeplerini yazdım.ayrıca brc hakkında herhangı olumsuz bir şey yazdığımı hatırlamıyorum.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.