Şimdi Ara

Doğuş OTO kullandığı frenlerle ilgili soru,

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
3.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2017 son makyaj bir A3 sahibiyim, çok uzun yol ve hızlı/sert kullandığımdan fren balata/disk sık değiştiririm. Sadece 1 defa artık Doğuş pahalı geldiği için sanayide arayarak sözde Doğuş'tan parça getirttiğini birebir aynısı olduğunu söyleyen birinden aldığım balataları taktırdım. Kutusunda çok gerçekçi duran VW/Audi amblemleri OEM parça numaraları falan da vardı büyük hevesle taktırdım ancak inanılmaz sertlik ve yüksek hızlarda bastığımda uğultu/yavaşlamama şikayetiyle hemen anladım ki alakası bile yok. Normalde frene parmak ucuyla dokunmakla bile duran aracım frene basarken bacak ağrıtır olmuştu resmen. Bulunduğum şehirdeki(Bursa) çok beğenilen başka bir özel VW grubu servisine gittim oranın sahibi de anladım abi ben senin derdini bende kral bir marka var italyan üretim onu takalım dedi. Bir de oraya para verdim yine hüsran. Anca 1 tık iyiydi bir öncekinden ama yine de Doğuşta takılan balatalarla alakası yoktu. Bir kaç gün sonra gittim verdim yine Bursa Doğuş'a dedim balatalar değişsin, 100-200 km kullanımdan sonra frenler oturdu ve eski çakı gibi frenler geri geldi. Diskleri de sık sık değiştiririm bu arada periyodundan çok daha erken, onlar da hep doğuş'ta takıldı.


    Şimdi sorum şu, Doğuş OTO'nun A3 araçlar için kullandığı fren balatası ne markadır. Piyasada hangi isimle hangi kod ile bulabiliriz. TRW diyenler var ATE diyenler var. Ama net bir bilgi yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 4 Ocak 2021; 14:31:29 >







  • Üreticisi gerçekten sizin dediğiniz firmalar dahi olsa VAG veya diğer otomotiv markaları bu parçaları kullanırken kendi standartlarını dayatırlar ve buna göre kalite kontrolden geçer satışa sunulur. Bayiiler de bu standartlara güvenerek garanti verir.


    Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler bu onayları almadan, standart dayatmalarına takılmadan doğrudan piyasaya parça sunduklarında aradaki fark budur. Siz ar-ge'ye, garantiye, kalite kontrolüne, standartlara para ödersiniz.


    Türkiye'de Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler son 10 yılda kendilerine bir şeyler kattıkları için bu kalite farkı daha da azaldı hatta yan sanayilerin bile çin malları piyasa da görülmeye başlandı ama halen %100 kalite yakalanmış değil zaten yakalansa orijinali ile aşağı yukarı aynı paralara denk geleceğinden yapılmıyor.


    İyisi mi siz orijinal parçadan devam edin.

  • ate hocam , ben ilk kez balata ve diskleri değiştirdim km 78.000


    eskisi orijinaldi , şimdi ate tercih ettim, piyasada satılanlara göre pahalı ancak , eski frenlerimden farkı yok


    araç : 2014 polo 1.6 tdi


    sizin fren parçası ile birebir aynı


    trw diyenlere kulak asma ; ate al zaten fiyattan anlayacaksın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedman -- 4 Ocak 2021; 22:42:27 >
  • speedman kullanıcısına yanıt

    Maşallah hocam iyi kullanmışsınız  Ben 25.000-30.000 balata / 50.000 disk değiştiriyorum mutlaka. Geçen 100.000'de de fren hidroliği değişti. Benim de bir gözüm ATE'deydi hep demek ki doğru düşünüyomuşum bir kaç bin daha yapıp onu alıcam o zaman tabi orjinalini bulabilirsek.

  • Teşekkürler hocam sizin önerilerinizi de dikkate alacağım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheBCD

    Maşallah hocam iyi kullanmışsınız  Ben 25.000-30.000 balata / 50.000 disk değiştiriyorum mutlaka. Geçen 100.000'de de fren hidroliği değişti. Benim de bir gözüm ATE'deydi hep demek ki doğru düşünüyomuşum bir kaç bin daha yapıp onu alıcam o zaman tabi orjinalini bulabilirsek.

    hocam ben fren yapmadan kullanmaya çalışıyorum 

  • Diğer markaların da benzer politikaya sahip olduğunu düşünüp fakat emin olmayarak VW özelinde yedek parça konusunda bilgi verebilirim.


    Şirket, dışarıdan kendi için yaptırıp aldığı yedek parçaların üreticilerini ihale usulüyle belirleyip, bu parçaları temin etmek için anlaşma yapar. Bu anlaşmalar belirli süreler için geçerlidir. Fren balataları için 2015 yılında TRW markasıyla anlaşıp kendi için balata yaptırıp, 2016 yılında Ferodo markasına geçebiliyor. Her ne kadar bir sürü kalite kontrol testinden geçse de; araç modeli ve satılan ülkeye göre kaliteleri değişmekle beraber, farklı üreticiler arasında da kalite farkı oluyor. Bu yüzden yetkili servisten satın alınan her parça her dönemde aynı kaliteye sahip olmayabilir.


    Bu yüzden parça kodlarında da oynama yapabiliyorlar. 2015 yılında "3G0 xxx 840 A" koda sahip parça, üretici değişmesiyle beraber "3G0 xxx 840 B" olabiliyor. Bu yüzden yedek parça alırken "değişken parça kodları" diye bir ibare görüyoruz. Hepsi aynı parça fakat yıl farkından dolayı üretici değişmiş oluyor.


    Özetlemek gerekirse, yetkili servis şu markayı takıyor demek tam olarak doğru bir cümle değildir. Fakat servisten alınan parçaların %99'unun kalitesi piyasada bulabileceklerinizden daha iyidir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ekoman245 -- 6 Ocak 2021; 3:41:29 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kafama takılan bişey var. Muadil dediğiniz vw oem fren balatanızın ve disklerinizin orjinal olduğunu farz edelim sanayiden aldığınız yani;

    Acaba fren disk ve balata değişimindede rodaj olduğunu biliyor muydunuz ? Hatta bu rodaj kullanım kitapçığında bile yazar yeni disk ve balata değişiminden sonra

    Ani frenleme
    Frene az basarak yokuş inmek
    Fren pedalına kuvvetlice basmak
    Kırmızı ışıklarda çok durmamak

    Gibi hususlar var. Bu rodaj süreside 300-400 km olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Rodaj meselesini kitapçığınıza bakarak dikkate alınız. Yeni takılan disk ve balatalar hemen frenlemeye hazır olan parçalar değillerdir

    Bendede makyajlı a4 var ate demişler fakat bende TRW var. Belkide a4 için trw orjinal logoludur.

    Bu arada markanın bi önemi yok. Hatta yurt dışından getirtebiliyorsanız efsane olur gidin delikli brembo getirtin. "Brembo online catalog" yazın googlea. Araç bilgilerinizi girin sizin için oem olarak fren disk ve balataları önerecektir ve hatta delikli opsiyonları bile mevcut

    www.bremboparts.com
    AUDI A3 Limousine (8VS, 8VM) 1.6 TDI Balataları ve Diskleri
    https://www.bremboparts.com/europe/tr/catalogue/audi-a3-limousine-8vs-8vm-1-6-tdi/000126082-1


    Arabanızın a3 sedan 1.6 tdi olduğunu varsaydım. Extra ve delikli seçenekleride var düz diskten ziyade. Yurt dışında yaşayan bi tanıdığınız varsa yollatsın buraya bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 6 Ocak 2021; 4:40:13 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt

    Rodaj sürecini tabi ki biliyorum hocam bahsettiğim sanayide takılan 2 balata için de 800-1000 km arası müddet verdim ve yazdığınız hususlara tabi ki dikkat ettim, bu bahsettiklerim 3 günde olmadı zaten. Özellikle VW OEM logolu olan kullandıkça daha da sertleşti taksici balatasına döndü iyice. Kesinlikle hileli bir üründü. Yetkilide taktırdıklarım 500-1000 km civarlarında iyice oturup artık dokunduğun an arabayı yere çakıyor ama bu bahsettiğim balatalarda tam tersi oldu.


    Malesef yabancı forumlarda da Audi için orjinalin ATE mi TRW mi olduğu konusunda kimse mutabık değil. Ama bakıyorum ciddi fiyat farkı var arada.


    Evet aracım 1.6 TDI, soft bir şekilde 155hp,330NM yaptık daha ilk aldığımda. Şehir dışı-yurtdışı gidiyorum aracımla ve fren meselesi cidden önemli benim için. Brembo ürünleri her zaman merak etmişimdir, 2 ayda 1 bulgaristan-yunanistan yapıyorum ama oralarda bulabileceğimi sanmam, Almanya'da bir sordurayım.Teşekkür ederim bilgiler için.





  • ekoman245 kullanıcısına yanıt

    Bilgiler için teşekkürler hocam, direk git servistan parçayı satın al dışarda taktır diyenler de oldu Doğuş dışarı satıyor mu bu şekilde fazla yerleştirmeden bilginiz var mı? Yaz sonu 4 disk 4 balata değiştirdim ben 3100 lira civarıydı yanlış hatırlamıyosam parça+işçilik toplam fatura, Faturadaki işçilik kalemleri de yüksekti aslında onları çıkardığımızda fazla bişey kalmıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    Üreticisi gerçekten sizin dediğiniz firmalar dahi olsa VAG veya diğer otomotiv markaları bu parçaları kullanırken kendi standartlarını dayatırlar ve buna göre kalite kontrolden geçer satışa sunulur. Bayiiler de bu standartlara güvenerek garanti verir.


    Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler bu onayları almadan, standart dayatmalarına takılmadan doğrudan piyasaya parça sunduklarında aradaki fark budur. Siz ar-ge'ye, garantiye, kalite kontrolüne, standartlara para ödersiniz.


    Türkiye'de Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler son 10 yılda kendilerine bir şeyler kattıkları için bu kalite farkı daha da azaldı hatta yan sanayilerin bile çin malları piyasa da görülmeye başlandı ama halen %100 kalite yakalanmış değil zaten yakalansa orijinali ile aşağı yukarı aynı paralara denk geleceğinden yapılmıyor.


    İyisi mi siz orijinal parçadan devam edin.

    "Türkiye'de Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler son 10 yılda kendilerine bir şeyler kattıkları için bu kalite farkı daha da azaldı hatta yan sanayilerin bile çin malları piyasa da görülmeye başlandı ama halen %100 kalite yakalanmış değil zaten yakalansa orijinali ile aşağı yukarı aynı paralara denk geleceğinden yapılmıyor."

    Dediğiniz tam olarak doğru değil. Çünkü burada hesaba katmadığınız unsur, Yetkili servislerin nin zaman zaman uyguladığı fahiş kar lar. Örneğin önce ki aracım Clio 3 ün Hava Filtresi Yetkili Servis de "Renault Mais" markası ile 180 TL iken "Bu arada Renault Mais bu filtreleri OEM olarak Mann, Purflux veya UFI ye ürettirip kendi markasını basıyor" , aynı Filtre Mann markası ile 110 TL, Purflux ve UFI olarak 90-100 TL olarak satılıyor. Bu bir çok araç için geçerli. Yani orjinal parça alırken, marka damgasından çok, üretici OEM olarak aranırsa çok daha iyi bir seçim olur.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    "Türkiye'de Muadil/Yan Sanayi/OE/OEM üreticiler son 10 yılda kendilerine bir şeyler kattıkları için bu kalite farkı daha da azaldı hatta yan sanayilerin bile çin malları piyasa da görülmeye başlandı ama halen %100 kalite yakalanmış değil zaten yakalansa orijinali ile aşağı yukarı aynı paralara denk geleceğinden yapılmıyor."

    Dediğiniz tam olarak doğru değil. Çünkü burada hesaba katmadığınız unsur, Yetkili servislerin nin zaman zaman uyguladığı fahiş kar lar. Örneğin önce ki aracım Clio 3 ün Hava Filtresi Yetkili Servis de "Renault Mais" markası ile 180 TL iken "Bu arada Renault Mais bu filtreleri OEM olarak Mann, Purflux veya UFI ye ürettirip kendi markasını basıyor" , aynı Filtre Mann markası ile 110 TL, Purflux ve UFI olarak 90-100 TL olarak satılıyor. Bu bir çok araç için geçerli. Yani orjinal parça alırken, marka damgasından çok, üretici OEM olarak aranırsa çok daha iyi bir seçim olur.



    Alıntıları Göster

    Valeo'da Renault grubu için baskı-balata üretimi yapıyor aynı dediğiniz şekilde Mais bu parçaların üzerine Renault amblemi yaptırıp kullanıyor. Hatta Mais'in baskı-balatalarından alırsanız içinden çıkan ufak kılavuz doğrudan Valeo'ya ait onu değiştirmeye zahmet etmemişler.


    Ama bazı parçalara Mais'te karışamıyor doğrudan ithal geliyor üzerlerinde Made in France yazanlardan bahsediyorum özetle. Bu parçalar kur farkından dolayı tabi ki daha yüksek fiyatlı fakat mukavemet olarak hem maisle hem oem üreticisiyle arada dağlar kadar fark var. Özellikle bazı mekanik yada alt takım parçalarında bunu çok net gözlemledim.


    Bu da ilk yazımda dediğim kalite ve ar-ge farkını ortaya çıkarıyor. Her ne kadar orijinal gibi gözükse de Mais tamamen kendi standartları üzerinden yürüdüğü için doğrudan Fransa'dan ithal yedek parçalarda ciddi kalite farklılıkları oluşuyor.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Malik the Mafia

    Valeo'da Renault grubu için baskı-balata üretimi yapıyor aynı dediğiniz şekilde Mais bu parçaların üzerine Renault amblemi yaptırıp kullanıyor. Hatta Mais'in baskı-balatalarından alırsanız içinden çıkan ufak kılavuz doğrudan Valeo'ya ait onu değiştirmeye zahmet etmemişler.


    Ama bazı parçalara Mais'te karışamıyor doğrudan ithal geliyor üzerlerinde Made in France yazanlardan bahsediyorum özetle. Bu parçalar kur farkından dolayı tabi ki daha yüksek fiyatlı fakat mukavemet olarak hem maisle hem oem üreticisiyle arada dağlar kadar fark var. Özellikle bazı mekanik yada alt takım parçalarında bunu çok net gözlemledim.


    Bu da ilk yazımda dediğim kalite ve ar-ge farkını ortaya çıkarıyor. Her ne kadar orijinal gibi gözükse de Mais tamamen kendi standartları üzerinden yürüdüğü için doğrudan Fransa'dan ithal yedek parçalarda ciddi kalite farklılıkları oluşuyor.



    Alıntıları Göster

    Bakın sizin karıştırdığınız nokta, Orjinal ile yan sanayii parçayı birbirine karıştırıyorsunuz. Örnek olarak Renault tan gidelim, Üretici kendi ürettiği parçalarda sizin dediğiniz doğru mesela Krank Mili ni ya da ne bileyim Egzantirik Mili ni kendi üretiyordur ve kendi belirlediği standartlarda üretir, siz bu parçaların yan sanayii ni alırsanız aynı kaliteyi yakalayamazsınız, ama mesela Renault Silecek motorunu kendi üretmez, Bosch a ürettirir veya Mazot Filtresini UFI ye ürettirir üzerine kendi "Mais" damgasını basar ama sonuçta o ürün UFI ye aittir. Siz Servis den Yağ filtresi ni 50 TL ye alırsınız, çünkü Servis fahiş kar uygular, ama UFI aynı Filtreyi size 25 TL ye satar. Ben bunu demek istiyorum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Bakın sizin karıştırdığınız nokta, Orjinal ile yan sanayii parçayı birbirine karıştırıyorsunuz. Örnek olarak Renault tan gidelim, Üretici kendi ürettiği parçalarda sizin dediğiniz doğru mesela Krank Mili ni ya da ne bileyim Egzantirik Mili ni kendi üretiyordur ve kendi belirlediği standartlarda üretir, siz bu parçaların yan sanayii ni alırsanız aynı kaliteyi yakalayamazsınız, ama mesela Renault Silecek motorunu kendi üretmez, Bosch a ürettirir veya Mazot Filtresini UFI ye ürettirir üzerine kendi "Mais" damgasını basar ama sonuçta o ürün UFI ye aittir. Siz Servis den Yağ filtresi ni 50 TL ye alırsınız, çünkü Servis fahiş kar uygular, ama UFI aynı Filtreyi size 25 TL ye satar. Ben bunu demek istiyorum.



    Alıntıları Göster

    Hocam ben sizin demek istediğinizi gayet iyi anladım hem ilk yazınızda hem şuanda yazdığınız yazıda.


    Siz fiyat odaklı düşünüyorsunuz ben kalite odaklı bir yazı yazdım ki zaten konu sahibi de kalite odaklı bir yaklaşımla dert yanmış.



    Silecek motoru üzerinden gidersek ;


    Sizin dediğiniz silecek motorunu Bosch üretir olayı zaten doğru ona lafım yok fakat Bosch bunu Renault'a üretirken Renault x standartlarının altında olmasın, suya şu kadar dayansın, şu kadar güce veya yüke dayanabilsin şeklinde bazı şartlar koşar Bosch bu şartlara ve standartlara uygun parçayı Renault'a yollar.


    Renault bu parçayı kendi istedikleri şekil ve standartlara uyuyor mu diye ar-ge'sini incelemesini yapar ve buna göre parça üretim onayı alır.



    İlerleyen dönemlerde yine Bosch bu standartlara bağlı kalmadan aynı parçayı kendi belirlediği hususlar ile üretir ve piyasaya sürer.


    Aradaki kalite ve fiyat farkı Bosch'un kendi belirlediği standartlarda üretim yapmasından kaynaklıdır.


    Bir çok markada bu durum yaşandı ama konu Renault üzerinden gitti yine Renault üzerinden devam edelim.


    Misal, Megane 2 benzinlilerde olan bobin problemi.


    Orijinal Fransız üretimi bobinler aşırı pahalı olduğu için Türkiye'de Mais tarafından OEM onayı almış Valeo marka bobinleri yetkili servis dahil herkes kullandı. Mais'in orijinal dediği yeşil kafalı Valeo üretiimi bobinler Renault kullanıcıları tarafından baya topa tutuldu.


    Bobin problemi devam edince Mais OEM onayını Valeo'dan alıp başka bir üreticiye verdi sorun çözüldü.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malik the Mafia -- 6 Ocak 2021; 11:58:1 >




  • speedman kullanıcısına yanıt
    Hocam polo 6r için motora göre fren değişiyor mu? Mesela 1.4 atmosferik motor için farklı balata ve disk mi oluyor? Yoksa kasa tipi aynı olan 6r/6c için hep aynı disk fren mi oluyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen anlasmaya baglıdır bu durum. Ben oto yedek parca sektorunde calısıyorum doguslada calısıyoruz.


    Simdi söyle golflerin,passatların,sciroccoların,a3 lerin vs disk ve balataları aynıdır. Hangi marka üretirse üretsin birbirine uyar simdi işin cakallıgı su.


    Yetkili servis diyor ki Audi A3 Geldi haa bu lüx segment buna Ornek veriyorum 480 TL Olan ATE Üretimi balatayı takalım fazla para kazanalım


    Passat geliyor ulan bu daha lüx bunada TRW Uretimi Ornek 600 Liralık balatayı takalım daha cok kazanalım


    Scirocco golf geliyor bunlar Orta sınıf Bunlara Hella pagid uretimi Olan 250 Liralık balatayı takalım


    Durum bu :) Yani aslında passata 250 liralık hella balatalarda oluyor scirocco ya 600 liralık trw balatalarda.


    Ben vw sciroccomda hella pagid kullanıyorum ön arka disk balata asırı memnunum.


    ATE,FERODO,TRW,HELLA PAGİD,JURİD bunlar vw grubuna orjinal üreten firmalardır siddetle tavsiye ederim.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Kafama takılan bişey var. Muadil dediğiniz vw oem fren balatanızın ve disklerinizin orjinal olduğunu farz edelim sanayiden aldığınız yani;

    Acaba fren disk ve balata değişimindede rodaj olduğunu biliyor muydunuz ? Hatta bu rodaj kullanım kitapçığında bile yazar yeni disk ve balata değişiminden sonra

    Ani frenleme
    Frene az basarak yokuş inmek
    Fren pedalına kuvvetlice basmak
    Kırmızı ışıklarda çok durmamak

    Gibi hususlar var. Bu rodaj süreside 300-400 km olması lazım yanlış hatırlamıyorsam. Rodaj meselesini kitapçığınıza bakarak dikkate alınız. Yeni takılan disk ve balatalar hemen frenlemeye hazır olan parçalar değillerdir

    Bendede makyajlı a4 var ate demişler fakat bende TRW var. Belkide a4 için trw orjinal logoludur.

    Bu arada markanın bi önemi yok. Hatta yurt dışından getirtebiliyorsanız efsane olur gidin delikli brembo getirtin. "Brembo online catalog" yazın googlea. Araç bilgilerinizi girin sizin için oem olarak fren disk ve balataları önerecektir ve hatta delikli opsiyonları bile mevcut

    https://www.bremboparts.com/europe/tr/catalogue/audi-a3-limousine-8vs-8vm-1-6-tdi/000126082-1

    Arabanızın a3 sedan 1.6 tdi olduğunu varsaydım. Extra ve delikli seçenekleride var düz diskten ziyade. Yurt dışında yaşayan bi tanıdığınız varsa yollatsın buraya bence

    a3'e delikli brembo tavsiyesi.  


    a3 bu 300-500 bg falan mı sanıyorsun a3'ü?  





  • quote:

    Orijinalden alıntı: RedRocco34

    Tamamen anlasmaya baglıdır bu durum. Ben oto yedek parca sektorunde calısıyorum doguslada calısıyoruz.


    Simdi söyle golflerin,passatların,sciroccoların,a3 lerin vs disk ve balataları aynıdır. Hangi marka üretirse üretsin birbirine uyar simdi işin cakallıgı su.


    Yetkili servis diyor ki Audi A3 Geldi haa bu lüx segment buna Ornek veriyorum 480 TL Olan ATE Üretimi balatayı takalım fazla para kazanalım


    Passat geliyor ulan bu daha lüx bunada TRW Uretimi Ornek 600 Liralık balatayı takalım daha cok kazanalım


    Scirocco golf geliyor bunlar Orta sınıf Bunlara Hella pagid uretimi Olan 250 Liralık balatayı takalım


    Durum bu :) Yani aslında passata 250 liralık hella balatalarda oluyor scirocco ya 600 liralık trw balatalarda.


    Ben vw sciroccomda hella pagid kullanıyorum ön arka disk balata asırı memnunum.


    ATE,FERODO,TRW,HELLA PAGİD,JURİD bunlar vw grubuna orjinal üreten firmalardır siddetle tavsiye ederim.

    aynen. eskiden alfa ile fiat servisleri biraradaydı. aynı usta iki arabaya aynı süre uğraştığı halde alfa'ların periyodik bakım işçiliği daha pahalıydı.


    stilo'nun baskı balatası linea'nın üç katıydı. ancak bilmemkaç yılında linea'da stilo balatası kullanmışlar. bu durumu internetten öğrenmiştim ben de. onun özel bir parça kodu vardı. o kodla sipariş etmiştim balatayı, içinde aynı balata tamamen, sadece kutunun üzerindeki kod farklı, üçte bir fiyatına almıştım, bilen öyle yapıyordu. bilmeyen 150 liralık balataya 500 lira veriyordu o zamanın parasıyla.





  • TheBCD T kullanıcısına yanıt

    Aracın model yılı ve motorunu söylerseniz servis fiyatını söyleyebilirim balataların.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.