Değişiyor evet. Polo'da donanıma göre de değişiyor aslında ama TR'de sadece model yılı ve motora göre değişiyor. |
Doğuş OTO kullandığı frenlerle ilgili soru, (2. sayfa)
-
-
1.6 TDI sportline A3 2017 model sedan hocam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 6 Ocak 2021; 14:10:44 > -
Evet hocam bu mesajdan sonra kafam tamamen allak bullak olmuş durumda ilk mesajdaki soruya döndüm yine Cevaplara ve duyumlarıma göre Doğuş'a "Balataları değiştirin" dediğimde ATE takıldığı sonucuna varmıştım ta ki bu mesaja kadar. Bir de ATE ile TRW arasında hassasiyet olarak kıyaslarsak hangisini almalıyım. Hassasiyetten kastım şu frene az dokunmayla bile güzel frenleme.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheBCD -- 6 Ocak 2021; 14:20:36 > -
quote:
Orijinalden alıntı: TheBCDEvet hocam bu mesajdan sonra kafam tamamen allak bullak olmuş durumda ilk mesajdaki soruya döndüm yine Cevaplara ve duyumlarıma göre Doğuş'a "Balataları değiştirin" dediğimde ATE takıldığı sonucuna varmıştım ta ki bu mesaja kadar. Bir de ATE ile TRW arasında hassasiyet olarak kıyaslarsak hangisini almalıyım. Hassasiyetten kastım şu frene az dokunmayla bile güzel frenleme.
EBC Yellowstuff al hocam
-
quote:
Orijinalden alıntı: Malik the MafiaHocam ben sizin demek istediğinizi gayet iyi anladım hem ilk yazınızda hem şuanda yazdığınız yazıda.
Siz fiyat odaklı düşünüyorsunuz ben kalite odaklı bir yazı yazdım ki zaten konu sahibi de kalite odaklı bir yaklaşımla dert yanmış.
Silecek motoru üzerinden gidersek ;
Sizin dediğiniz silecek motorunu Bosch üretir olayı zaten doğru ona lafım yok fakat Bosch bunu Renault'a üretirken Renault x standartlarının altında olmasın, suya şu kadar dayansın, şu kadar güce veya yüke dayanabilsin şeklinde bazı şartlar koşar Bosch bu şartlara ve standartlara uygun parçayı Renault'a yollar.
Renault bu parçayı kendi istedikleri şekil ve standartlara uyuyor mu diye ar-ge'sini incelemesini yapar ve buna göre parça üretim onayı alır.
İlerleyen dönemlerde yine Bosch bu standartlara bağlı kalmadan aynı parçayı kendi belirlediği hususlar ile üretir ve piyasaya sürer.
Aradaki kalite ve fiyat farkı Bosch'un kendi belirlediği standartlarda üretim yapmasından kaynaklıdır.
Bir çok markada bu durum yaşandı ama konu Renault üzerinden gitti yine Renault üzerinden devam edelim.
Misal, Megane 2 benzinlilerde olan bobin problemi.
Orijinal Fransız üretimi bobinler aşırı pahalı olduğu için Türkiye'de Mais tarafından OEM onayı almış Valeo marka bobinleri yetkili servis dahil herkes kullandı. Mais'in orijinal dediği yeşil kafalı Valeo üretiimi bobinler Renault kullanıcıları tarafından baya topa tutuldu.
Bobin problemi devam edince Mais OEM onayını Valeo'dan alıp başka bir üreticiye verdi sorun çözüldü.
Alıntıları Göster"Renault bu parçayı kendi istedikleri şekil ve standartlara uyuyor mu diye ar-ge'sini incelemesini yapar ve buna göre parça üretim onayı alır.
İlerleyen dönemlerde yine Bosch bu standartlara bağlı kalmadan aynı parçayı kendi belirlediği hususlar ile üretir ve piyasaya sürer." İşte anlaşamadığımız nokta burası. Siz Renault Bosch'a Silecek Motoru kendi standartlarına göre ürettirir, sonra Bosch bu standartlara bağlı kalmadan üretim yapar diyorsunuz, öyle bir şey yok. Bosch firması bu silecek motorunu Megane 2 için Renault a OEM olarak üretim yaptıktan sonra, aynı motoru piyasa da, aynı standartlarda satar yani "Amaaaaan boşveer, şunun kalitesini düşüreyim de daha fazla kar yapayım" demez. Sizin dediğiniz olması için ne olması gerekir biliyor musunuz??? Mais örneğin Polen Filtresini Purflux firmasına kendi belirlediği standartlarda üretim yaptırır kendi markasını basar, Purflux aynı filtreyi piyasa da kendi markasıyla belirlediği fiyattan satar. Fakat Bosch aynı Filtreyi kendi istediği gibi yapar çünkü O Filtre için OEM üretici değildir. Bura da Bosch un ürettiği Filtrenin daha kaliteli veya aynı olması bekleyemezsiniz, çünkü standart garantisi yoktur. ama Purflux o Filtre için OEM üretici olduğu için Firmanın belirlediği standartlarda 100 Tane üretir, 50 Tanesinin üstüne Firmanın istediği "Mais" damgasını basar firmaya satar, geri kalan 50 Tanesini iç piyasa da ya da ihracatta kendi markasıyla satar, sonuçta aynı standartlarda ki filtredir.
-
Gülme adam seri kullanıyormuş napalım. Ayrıca isteyen istediğini taktırır mühim olan fabrikasyondan daha iyi bi frenleme elde edecekse neden olmasın ? Delikli frenin olayı sanırım 200 kmye çıksın sonra zınk diye fren yapıp kazadan yırtsın diyen kullanıcılar için mi yapılıyor sadece ? Delikli fren daha iyi frenleme sağladığından değil daha iyi soğutulduğundan tercih edilir buda sık sık fren yaptıktan sonra suya girince veya oto yıkamaya girildiğinde diskin yamulmasının önüne daha çabuk geçer diskin ömrünü uzatırquote:
Orijinalden alıntı: beyinsisa3'e delikli brembo tavsiyesi.
a3 bu 300-500 bg falan mı sanıyorsun a3'ü?
Alıntıları Göster
-
Kesinlikle ATE hocam. TRW çıktığı da olabiliyor ama bence ate ve trw arasında kalite farkı var. Zaten biri 200TL iken diğerinin 400TL olması açıklıyor her şeyi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Gülme adam seri kullanıyormuş napalım. Ayrıca isteyen istediğini taktırır mühim olan fabrikasyondan daha iyi bi frenleme elde edecekse neden olmasın ? Delikli frenin olayı sanırım 200 kmye çıksın sonra zınk diye fren yapıp kazadan yırtsın diyen kullanıcılar için mi yapılıyor sadece ? Delikli fren daha iyi frenleme sağladığından değil daha iyi soğutulduğundan tercih edilir buda sık sık fren yaptıktan sonra suya girince veya oto yıkamaya girildiğinde diskin yamulmasının önüne daha çabuk geçer diskin ömrünü uzatır
Alıntıları GösterDemek porshce oto yıkamacıda disk yamulmasın diye delikli fren kullanıyor.
Yahu delikli fren kullanan porsche'ın lastikleri 20binde bir değişiyor ve fiyatı servet. Porsche kullanan biri için fren diskinin uzun dayanması önemsizdir. 250 km ile gidebilen bir araç için diskin hızlı soğuması önemlidir, çünkü o hızda disk çabuk ısınır frenlemede
-
quote:
Orijinalden alıntı: sahin1001
Hocam polo 6r için motora göre fren değişiyor mu? Mesela 1.4 atmosferik motor için farklı balata ve disk mi oluyor? Yoksa kasa tipi aynı olan 6r/6c için hep aynı disk fren mi oluyor?hocam bilmiyorum valla yalan söylemeyeyim ben otosuper market sahibinden aldım ; ürün kataloğundan a3 ile aynı olarak geçiyordu ondan dolayı öyle yazdım
-
quote:
Orijinalden alıntı: Dura-AceKesinlikle ATE hocam. TRW çıktığı da olabiliyor ama bence ate ve trw arasında kalite farkı var. Zaten biri 200TL iken diğerinin 400TL olması açıklıyor her şeyi.
kesinlikle doğru ; ate daha iyi
-
Dediğiniz mağazanın linkini bırakayım. Motor seçenekleri çıkıyor ama fiyat görsel değişmiyor. Temsili resim koymuşlar sanırım. En iyisi arayıp sormak
urun.n11.comVolkswagen Polo 5 (6R /6C) Ön Fren Balatası [2010-2016] (ATE) Fiyatları ve Özelliklerihttps://urun.n11.com/fren-balatasi/volkswagen-polo-5-6r-6c-on-fren-balatasi-2010-2016-ate-P148254850
-
quote:
Orijinalden alıntı: sahin1001
Dediğiniz mağazanın linkini bırakayım. Motor seçenekleri çıkıyor ama fiyat görsel değişmiyor. Temsili resim koymuşlar sanırım. En iyisi arayıp sormak
urun.n11.comVolkswagen Polo 5 (6R /6C) Ön Fren Balatası [2010-2016] (ATE) Fiyatları ve Özelliklerihttps://urun.n11.com/fren-balatasi/volkswagen-polo-5-6r-6c-on-fren-balatasi-2010-2016-ate-P148254850adlığ otomotiv getiriyor kendi mağaza isimleri oto super market
kadıköyde yerleri ben direk kendilerinden aldım bir tık daha indirim yaptılar online mağazaya göre
-
İzmirdeyim hocam. İnternetten alabilirim anca -
kargo yapıyorlar dekont gönderince
-
ATE, Textar iyidir.
Surekli fren ve disk nasil değiştiriyorsun , nasil kullanarak bunu beceriyorsunuz gerçekten hayret verici. Ben en son diski120.000km de değiştim ilk defa o da tolerans limitlerinin en altında olduğu için. -
Yalan sadece frenler daha çabuk soğur ve performans kaybı en aza indirilir. Tabikide 200 km hızda zink diye dursun diye alınır.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X