Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (29. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • redstone: sizin araba için citroen c4 2004model ve üstü 1.4i kfu motor kodu 65kw motor gücü için:Buji, Platin-Ir CNG/LPG gazı(VR 7 SI 332 S) 0 242 135 517 çıkan tek kod bu.otoparçadan sipariş edecekseniz oradanda teyit ettirebilirsiniz.bosch parçacılarda varsa bizide bilgilendirin ltf.kargoyla uğraşmayalım.yurtiçi kardo yuzunden 2hft. gecikmeli olarak bugün aldım bujilerimi.geçen sene 14tl iken zamlanmış 18 tl olmuş bıjiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Merhabalar.

    Neredeyse herkes LPG'li aracında benzin bujisini aynen veya elektrot aralığını daraltarak kullanmaya devam ederken ben aynı hataya düşmeyip, LPG için özel buji araştırayım dedim. Çünkü bu iki yakıtın yanma karakteristikleri birbirinden çok farklı. Benzin bujisinin aralığını 0.2mm daraltınca olumlu etki almam üzerinde LPG için özel bir buji ile daha da verimli bir sonuç alabileceğimi düşündüm.

    Ve araştırmaya başladım. Aracım ford c-max 1.6 16V benzinli. Focus ile aynı motoru kullanıyor.

    Birçok LPG'ci ve ford yetkili ve özel servisleri orjinal buji haricinde, yani Fomoco-Motorcraft buji haricinde buji kullanılmamasını, eşdeğer buji bosch dahi olsa kullanılmamasını söylediler. Yalnız bana mantıklı hiçbir açıklama sunamadılar. Fomoco, bosch'dan daha büyük bir buji üreticisi değil sonuçta. Bosch buji ile sorun yaşayacağımı sanmıyordum.

    Bosch'un elektronik kataloğuna baktım. Ve yurtdışında aracımın fabrikasyon LPG'li üretileninde çift platinli LPG/CNG bujisi kullanıldığını gördüm. Katalog numarasında bujiyi bulmaya çalıştım ama epey zorlandım. Sonunda Bosch distribütöründen çift platinli, tek tırnaklı, aracıma özel LPG/CNG bujisini temin ettim. Tanesini 4.5 euro +KDV'ye aldım.

    Gelelim bujilere;

    Önce aracın üstünden çıkan 50bin km'dir LPG ile kullandığım aralığı 1.1mm'den 0.8mm'ye düşürülmüş bujiler;

     LPG ve BUJİ seçimi


    Görüldüğü gibi 50 bin km'lik buji olmasına ve LPG ile kullanılmasına rağmen hiçbir aşınma, erime, kurum belirtisi göstermiyor. Bu resim öncelikle LPG bujiyi çabuk bitirir, buji elektrodunu eritir diyenlere gelsin. Neden 50 bin km'dir değiştirmiyorum? Çünkü sık sık söküp kontrol etmeme rağmen hiçbir tahribat görmüyordum. Lakin sonuçta bu bujiler benzin bujisi. Aralığını centil ile daraltınca bu sefer de açı bozuluyor. Bana orjinal LPG için üretilmiş bujiler lazımdı.

    Derken söktüğüm Fomoco, güya orjinal bujiyi incelerken bir de ne göreyim; Fomoco yazan bujinin metal kısmında Bosch amblemi var;

     LPG ve BUJİ seçimi


    Herkesin muadil bosch buji olmaz, kesinlikle orjinalini kullan dediği Fomoco da bosch'muş aslında...

    Bunu farkettiğim iyi oldu. Artık muadil buji olmaz diyenlere bu resmi gösterebilirim.

    Gelelim yeni aldığım çift platinli tek tırnak LPG bujilerine;

     LPG ve BUJİ seçimi


     LPG ve BUJİ seçimi


    Görüldüğü gibi bu bujide aralık kendiliğinden fabrikasyon olarak zaten 0.9mm olarak geliyor. Ve öyle açıda bir bozukluk da yok. Üretim amacı zaten bu, LPG...

    Ayrıca resimde de görüldüğü gibi bujinin ateşleme elektrodu da benzin bujisi gibi kalın ve geniş değil, ince ve sivri... Bu da tek noktadan daha iyi ateşleme demek oluyor.

     LPG ve BUJİ seçimi



    Gelelim verilere;

    Bujileri değiştirmeden önce OBD'den ateşleme avansını kontrol ettim. Rölantide LPG bujisi ile daha rahat avans verilebiliyor. Bu da daha büyük güç çıktısı demek oluyor. Ayrıca bujinin bobinden çektiği akım da düştü. Benzin bujisine göre yeryer %20'lere varan akım ihtiyacında düşüşler var. Bu da hem bujinin, hem de bobinin ömrünü uzatıyor. Lambda sensöründen takip ettiğim değerlere göre de yakıt daha düzgün yakılıyor.

    Ayrıca düşük devirlerde araç çok daha yumuşak hızlanıyor. 5.viteste 1000 devir civarında bile gazı kökleseniz dahi vuruntu oluşmuyor. Vites düşmeye erindiğiniz durumlarda motor rahatsız etmeden devirleniyor.

    Performansta bariz bir fark görmek için tek başına buji değiştirmek tabi ki yeterli değil. Ancak alt devirlerdeki bu toparlama dahi bence yeterli.

    Düzgün ateşleme demek tabi ki daha verimli yanma demek. Bu da yakıt tasarrufu demek. Bir oran veremem. Ama tasarruf sağlayacağı mutlak.

    Bir diğer nokta ise, elektrot aralığı düşürülmüş benzin bujisinde araç LPG'de normal çalışmasına rağmen motor ısınana kadar benzinde çalıştığı sırada benzini çiğ atıyordu. Çünkü kıvılcım boyu yetmiyordu. Fakat üretim aşamasında 0.9mm'ye göre ayarlanmış ve ince sivri elektrot ile desteklenmiş bu LPG bujisi ile araç ilk çalışmada benzinde de çiğ yakıt atmıyor.


    Sonuç olarak;

    Aracınıza uygun bir LPG/CNG bujisi varsa muhakkak kullanın.

    Uygun Bosch buji için;
    http://ecat-online.bosch.de/toc/enter?COUNTRY=TR&LANGUAGE=TR

    Burada aracınızı ve motoru seçerek ateşleme kısmından bujiyi seçin. Varsa aracınıza özel LPG bujisi görünecektir.

    İlle de Bosch olacak diye bir kaide yok. NGK'nın da LPG bujileri var. NGK LPG laserline diye geçiyor.

    NGK uygun buji için;
    http://www.ngk.com.tr/index.php?id=1860&pd=1861&lng=tr&t=pkwzuendkerzen
     LPG ve BUJİ seçimi


    Görüldüğü gibi NGK da olsa Bosch da olsa LPG bujisi özeldir. Benzin bujisinin aralığını daraltarak kullanmak yerine aracınıza uygun LPG bujisini kullanın. LPG için özel olarak platin ve iridiumdan üretilen bu bujilerle daha uzun süre daha sorunsuz ateşleme sağlarsınız.

    Kazasız sürüşler...

    çok güzel hazırlamışsın konuyu, ancak bu araştırma sıralı sistemler için galiba hocam, benim arabam tek nokta palıo1.4 ben nasıl buji kullayım ?şuan kullandıklarım bosh.




  • arkadaslar 2000 model golf 4 aracım var 6 ay once lpg taktırdımaracıma ama bujı ve kablolarını degıstırmeme gerek varmıdır herhangı bır sıkıntı yok aracımda..
  • luna167

    koskoca resimleri alıntı yapmanın nedeni nedir? sayfa kirliliği oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: idemo

    luna167

    koskoca resimleri alıntı yapmanın nedeni nedir? sayfa kirliliği oluyor.

    gerçekten haklısın idemo, acemilik diyebiliriz.
  • 15 gün önce aracımı 90.000 bakımına soktum hem önümüz kış ... serviste bujileride değişmişler ama ne taktıklarını bilmiyorum, araba konusunda ÇOK cahilim (: Zaman buldukça burada bilgili arkadaşların yorumlarını okuyorum, en azından önümüzdeki zamanlarda servisin dayattığı ürünler yerine kendi istediğimiz malzemeleri taktırabileceğiz yada talep edebileceğiz. Aracı 77.000 km de aldım. 80.000 de Landirenzo lpg taktırdım, şu anda 87.000 binde. K.Maraş'ta bu işi adam akıllı yapan bir lpg servisi varmıdır ? Aracım ilk çalıştığında bazen boğulmuş gibi yerinden kımıldamıyor buna sinir oluyorum. Ayrıca benzinden lpg geçişte zıplıyor, buda sinir bozucu bir durum olduğundan adam akıllı bir ustaya göstermek istiyorum.

    Opel Vectra C - 2004, 1.6

    Bu arada dediğim gibi bu konularda cahilim, hangi bujiyi kullanmam gerekir ?
  • merhaba konuyu bayağıdır takip ediyordum.aracım peugeot 206 1.6 16V 01.08.11de otoparca.net üzerinden 0242236577 kodlu FR7NI332S buji takımı satın aldım.önce telefonla sormuştum hatta önce burdaki bosch servislerine sormuştum hiçbirinin birşeyden haberi yok sallapati çalışıyorlar.otoparca.net direk ithalatçı o yüzden sadece onlarda bulursanız aradığınız parçayı şaşırmayın.bu arada benim yakıtla derdim yoktu bujileri almadan 20 gün kadar önce 60 liraya 360 km yaptım çanakkale eceabat girişinde bitmişti.ben özellikle performans artar diyerek aldım bujileri ama ne alt ne üst devirlerde hiçbir canlanma göremedim onu geçtim yakıt 2/3 arttı.depoyu dolduruyorum ş.içi 250-260 kmde bitecek diye beklerken küt bir bakıyorum 160-170 civarı bitiyor.ilk oldu allah allah dedim ben 30 liralık falan aldımdı heralde lpgyi bir daha aldım baktım yine aynı ben tesadüfen bujileri takıldığı zamanda arabanın sensörlerine falan suç buldum makineye bağlattım herşey normal bujilere bakalım dedik kararma eğilme falan var mı o da yok ya ben yarımakıllı oldum aldığım lpgyi unutuyorum ya bu araba resmen içiyor gazı diyordum.velhasıl 2-3 derken özellikle deniyim diye 5-6 kez depoyu doldurmuşumdur yine aynı.baktım olacak gibi değil eski bujileri taktırıp tekrar doldurttum depoyu ve lpg yine ş.içi 250 km yapmaya başladı.OBK nickli arkadaşın buradan birçok mesajına rastlamışımdır her zaman açıklayıcı bilgileri var yalnız bujilerde bu anlattığım olay aynen başıma geldi.birde aşağıda çektiğim resimlerde bujide herhangi bir bozulma olmadığını görebilirsiniz.(ince olan aldığım platin buji kalın aracın kendi bujisi)buna rağmen lpg değerlerini uçurdu.ben böylece orjinal buji kodundan şaşmamayı öğrendim karar sizin

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi

     LPG ve BUJİ seçimi




  • Merhaba arkadaşlar. Konuyu okuyunca bende denemeye karar verdim. Birkaç ay önce 96 model otomatik vites corolla aldım. 2 hafta önce kartal oto sanayideki bosch servisine gittim. Sonu 653 ile biten lpg bujilerinden istedim. Tanesi 18 tl idi. Adamın elinde 8 tane vardı, meğerse benden önce bir volvo gelmiş. 5 silindir olduğundan 5 tane buji aldı bana da 3 tane kaldı Bende madem geldim elim boş dönmeyeyim diye sonu 593 ile biten lpg bujilerinden aldım. Tanesi 7,5 tl. Bunlarda uyar dedi satıcı. Bende orjinal denso benzin bujilerini çıkarıp bunlardan taktırdım.

    Arabanın çekişinde, yakıt tüketiminde bir fark olmadı ama şunları farkettim; normalde aracımda xenon far var. Eski bujilerde farları yakarken son ön far bazen yanmıyordu. Bende kaputu açıp kabloyu biraz oynatarak yakıyordum Yeni bujilerde böyle bir sıkıntı kalmadı. Ne zaman farları yaksam ikiside yanıyor. Demekki eski bujiler fazla akım çekiyormuş, xenonlara yeterli akım gelmiyordu.
    Fakat şöyle olumsuz bir durum oldu. Eski bujilerde araba çok güzel roketleme yapıyordı (kick down olayı). Yeni bujilerde ise roketleme kabiliyeti zayıfladı. Gazı köklediğimde 5500 devire daha geç çıkıyor. Belki gaz aldığım yerden de olabilir. Farklı yerlerden alıp tekrar denerim.




  • Aracımın bujilerini lpg bujileri ile değiştirdim. Yakıt sarfiyatı konusunda bir katkısı olmadı, düşük devirlerde sarsılma azaldı ancak sanki araç daha sesli çalışıyor. Bujilerin aracın sesli yada sessiz çalışmasına bir etkisi olur mu? Tecrübeli arkadaşlar cevaplarlarsa sevinirim. (Aracım skoda fabia 1.2 12v)



  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drfx77 -- 31 Ekim 2011; 22:12:24 >
  • Gerekli bilgiyi bulamayan arkadaslar aracınız için hangi cng lpg bujisi olur cevabına mail atarak yanıt bulabilirsiniz ben oyle yapmıştım.Satıcı ithalatcıya zamanında bende mail attım (oto-parca ) yanıt geldi yalnız motor numarası kw modeli ve üretim yılıını yazmayı unutmayın olmadı boschun katalog sayfası var oradan kendinizde bakabilir numarasını tespit edebilirsiniz.Basitce bosch katalog yazmanız yeterli google.Küçük bir hatırlatma bujide bosch denso ngk bunlardan şaşmayın.İster lpg bujisi olsun ister benzin.Selametle kalın.OBK hocama saygılarımı sevgilerimi sunarım.
  • Tek bobin ateslemesi olan arac sahipleri heveslenmesin. Takviyeli ateslemesi olmayan, takviyeli bujiyi suremez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezayirli

    quote:

    Orijinalden alıntı: sicakyuz

    quote:

    Orijinalden alıntı: drtroy
    Arkdaşlar ben aldım fakat bugün taktırmaya gidince samimi olduğum usta takmaktan beni vazgeçirdi.
    Orjiladen şaşma dedi bende takmadım.

    0242240653 kodlu 4 adet LPG BOSH bujisi elimde kaldı.

    Saygılar



    Sevgili drtroy.
    Ne yazık ki "samimi ustalar"ımız genelde modern şeylere karşı bir duruş sergilerler, klasik şeylerin en iyisi olduğunu savunurlar.

    En güzel örneği:
    Aracımı nereye subap ayarı için götürsem, her seferinde "bunlarda valf ayarı otomatiktir aaağğbiii" cevabı alıyorum.
    Bunların içinde "bu bölgedeki en iyi usta (!)" diye tanıtılanlar da var.

    Bir başka örneği de 1980'lerin ortalarında çıkan Renault 9'lar için yıllar boyu "Renault 12 varken R9 alınmaz. Bunlarda beyin varmış" söylemleridir. Şimdi hangi usta R12'ye biniyor?

    Takın bujilerinizi, kullanın.
    Beğenmezseniz ertesi gün sökün. Ustaların kelamlarını biraz da kulak arkası etmeyi bilin.

    Naçizane görüşüm bu şekilde.
    Saygılar...


    Kesinlikle katılıyorum.
    Koskoca Bosch işi bilmiyor. Bizim ustalar biliyor.
    Çok gördük herşeyi bilen ustaları.

    Aracımı Büyükçekmece de çok iyi bir ustaya götürdüm.
    Sağ arkadan lastiğin oaralardan vurma sesi geliyordu.
    Arabayla tur attık. Bagajdan 2-3 kişi bastırdık.
    Cevap: Amortisörden..

    Çözüm : Yetkili servis gittik bir kere dinledi, cevap "abi el fren kablosu(telin içinden geçtiği) gevşemiş"
    İnanamadım. Doğruydu çünkü.

    Bir daha o çok iyi ustaya gider miyim!!! Asla...


    Kesinlikle katılıyorum.
    Koskoca Bosch işi bilmiyor. Bizim ustalar biliyor.
    Çok gördük herşeyi bilen ustaları.

    Aracımı Büyükçekmece de çok iyi bir ustaya götürdüm.
    Sağ arkadan lastiğin oaralardan vurma sesi geliyordu.
    Arabayla tur attık. Bagajdan 2-3 kişi bastırdık.
    Cevap: Amortisörden..

    Çözüm : Yetkili servis gittik bir kere dinledi, cevap "abi el fren kablosu(telin içinden geçtiği) gevşemiş"
    İnanamadım. Doğruydu çünkü.

    Bir daha o çok iyi ustaya gider miyim!!! Asla...




    usta filan yalan bi b*ktan anladıkları yok , en iyisi yetkili servis , paranla rezil olmak istiyorsan sanayiye git




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doenitz



    Kesinlikle katılıyorum.
    Koskoca Bosch işi bilmiyor. Bizim ustalar biliyor.
    Çok gördük herşeyi bilen ustaları.

    Aracımı Büyükçekmece de çok iyi bir ustaya götürdüm.
    Sağ arkadan lastiğin oaralardan vurma sesi geliyordu.
    Arabayla tur attık. Bagajdan 2-3 kişi bastırdık.
    Cevap: Amortisörden..

    Çözüm : Yetkili servis gittik bir kere dinledi, cevap "abi el fren kablosu(telin içinden geçtiği) gevşemiş"
    İnanamadım. Doğruydu çünkü.

    Bir daha o çok iyi ustaya gider miyim!!! Asla...




    usta filan yalan bi b*ktan anladıkları yok , en iyisi yetkili servis , paranla rezil olmak istiyorsan sanayiye git

    Alıntıları Göster
    quote:

    paranla rezil olmak istiyorsan sanayiye git

    Paranla rezil olmak istemiyorsan, usta nerdeyse oraya git. Bu sanayi de olabilir, servit de.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orada Olmayan Adam

    Sonuç olarak net şekilde taktır ya da taktırma diyemiyoruz.O zaman eski sisteme devam.Her 5.000 km'de bir değiştirmeye devam.

    her 5000 de bi buji mi değişir? ben 20000 diye biliyordum yanlışmı biliyorum
  • Valla hocam araç 97 RN broadway lpgli.Her 5000 km de bir bakım yaptırınca 4 tanesi 11 lira olan bujileri de değiştiriyorum
  • arkadaşlar aracım hyundai 99 accent 1,5 gls lpg bujisi taktırmak istiyorum ucuz yollu marka ve model önerirmisiniz. birde bilen varsa ankarada nereden alabilirim teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orada Olmayan Adam

    Valla hocam araç 97 RN broadway lpgli.Her 5000 km de bir bakım yaptırınca 4 tanesi 11 lira olan bujileri de değiştiriyorum

    5000 de bir bakımmı hocam ne yapdın sen zengin ettin ustayı 10000 den aşşa bakıma sokmam ben hiç arabayı.
  • Kullandığım yağ 20-50 numara olunca 5000-6000 km de bir değiştir diyorlar beni mi kekliyorlar o zaman.
  • 20-50 daha çabuk değişir doğru çabuk bozuluyor.
  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.