Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (49. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
379.969
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    bir önceki mesajımda bahsettiğiniz gibi bakım maliyetinin normal bujilere göre düşük olduğunu söylemiştim. benim kablolar oldukça pahalı olduğu için değiştiremedim. lakin kablodan olsa benzinde de sıkıntı yapar diye tahmin ediyorum. 5000km civarı oldu taktıralı yine en başta söylediğim yerdeyim. lpg ye geçince çekişi düşüyor. önceki mesajımda da belirttiğim gibi yine de alınabilir ama muhakkak alınmalı veya alınmamalı demiyorum.
  • ucantekmeci U kullanıcısına yanıt
    kesinlikle aynı fikirdeyim, öyle ahım şahım bir fark yakıt ekonomisi gibi bir fark görmedim. araçan araca da değişir tabi. sizin konuya da gelirsek ateşleme sistemi arızaları lpg de kendini daha çok belli ediyor.
  • mrb 96 model brodway için öneriniz

    varmı

    dün akşam zehir gibi çalışan motorum bu gün çalışmadı sabah

    gece yağmur yağdı kaputun altında bir ıslaklık görmedim

    marş vuruyor ama çalışmoyor

    ustayı aradım

    tevzi makarası muhtemelen dedi parçayı aldım kendim takmayı deneyecem ama bujilerden şüphem var çünkü süekli sabahleyin ilk veya ikinci marşta ama geç çalışıyor

    öneriniz nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vehipcabuk V kullanıcısına yanıt
    yağmurda yolculuk yaptıysanız motor illaki ıslanıyor yolda belli etmiyor ama uzun süre park ettiğiniz zaman içeride bir hava döngüsü olmadığı için tabiri caizse sauna gibi oluyor motor:) tevzi makarası da haliyle nasibini alıyor. ufak bir buharlaşmadan ötürü çalışmıyor aracınız. iki vidası var kendiniz söküp araçtan uzak bir yerde içinde gazete yakın buharlaşmayı alır. sonra sıcakken takın çalışır. genel olarak da tavsiyem ilk çalıştırmada benzinle çalıştırmaya alıştırın motoru. r9 motorları lpg ile çalıştıkça benzini unutuyor ilerleyen zamanda da motorun tadı kaçıyor. hatta benzinle çalıştırıp biraz da ısıtmadan lpgye almayın. bujileriniz de eskiyse değiştirin yakıtta ve çekişte çok farkeder
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vehipcabuk

    mrb 96 model brodway için öneriniz

    varmı

    dün akşam zehir gibi çalışan motorum bu gün çalışmadı sabah

    gece yağmur yağdı kaputun altında bir ıslaklık görmedim

    marş vuruyor ama çalışmoyor

    ustayı aradım

    tevzi makarası muhtemelen dedi parçayı aldım kendim takmayı deneyecem ama bujilerden şüphem var çünkü süekli sabahleyin ilk veya ikinci marşta ama geç çalışıyor

    öneriniz nedir

    uçan tekmeci arkadaşa katılıyorum, onun tavsiyelerine uymakta fayda var. bende bir zamanlar broadway değil de 1.6 olan fairway modelini kullanmıştım. aşırı bir yağmur sonucunda araç ne benzinde ne lpgde çalışmıyordu. sağı solu söküp bakarken distribütörün içi nemlenmiş ondan ateşleme yapamıyormuş, peçete ile güzelce kuruladıktan sonra araç çalışmıştı.
    sabahları ilk çalıştırmada geç çalışması havaların soğukluğundandır. karbüratörlü araçlar soğukta lpg gaz fazına geçmediği için hemen çalışmaz. önerim benzinde bi dk çalıştırıp gaza geçmeniz, stop ederkende benzinde stop etmeniz. böylece benzin sistemi de kolay kolay bozulmaz.




  • Merhaba, çok acil olarak cevap bulabilirsem memnun olacağım.
    Aracım 2012 model astra h kasa A16XER motor koduna sahip, 1.6 Litre benzinli aracım. LPG montajı yaptırdım ve daha sonra yıllık bakımı geldi. Dün bakıma gittim, usta benim internetten aldığım bujilerin aracıma uygun olmadığını söyledi. Bujileri bu linkten aldım. 4 tanesi 110 tl ye. Satıcıya durumu anlattım, satıcı ustanı değiştir, başka usta takar dedi, bosh kataloğunda uyumlu diyor, sorun olmaz diye bilgi verdi. Ustama ilettim durumu ve ustam ben takmam, takacak ustaya taktır, sorumluluk alamam, tanıdık vasıtasıyla geldin, aracın zarar görsün istemem dedi. Hatta bundan dolayı bobin bile yakabilirsin, 700 tl masrafı var, bunun başına gelmesini istermisin diye de uyardı. Kullandığım bujiler 0,9 mm aralıktaymış, benim aldığım buji 0,7 mm aralıkta. Ustaya bunu söyledim, o zaten 1.6 turbo motorlar için kullanılan bujiler, buna takılmaz o dedi. Kafam karışık ne yapmam lazım? İade edeceğim ama usta bujilerin tamamının kutusunu açtı ve çöpe attı, sadece 1 kutuyu alabildim, diğer kutuları da üzerine yağ gibi birşey döküldü alamadım haliyle. Bu şekilde iade etme imkanım var mı onu da bilmiyorum doğrusu? Yardım lütfen.
    quote:



    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Üretici OPEL
    Model Astra H
    Model yılları 03.2004 - ...
    Silidir 4
    Ltr. 1.6
    kW 74
    GAP 1,1
    Buji ZFR5F-11
    Sipariş No. 2262
    V-Line
    LPG/CNG LPG 6
    Sipariş No. 1565

    O.B.K kardeş,benim araba için Bosch yok,NGK'da ise yukarıdakini buldum,ama GAP aralığı 1,1. Şu anda orijinal buji kullanıyorum,orijinal bujini aralığı kaçtır?Değiştirmeye değer mi acaba?


    Hocam ben aralık için değiştirmedim. Zira aralığı kendim de düşürebilirim. Ben farklı elektrodu ve ateşleme ucu için değiştirdim.

    NGK için gayet yüksek fiyatlardan bahsediyorlar. O kadar yüksek fiyatlara değer mi bilemiyorum.

    Yalnız bosch'ta var sizin bujiniz.

    0 242 236 571

    OPEL
    ASTRA H
    1.6

    motor;
    Z 16 XEP, XER

    için uyumlu.

    Bosch bujileri parça numarasına göre bosch yetkili satıcılarından bulabilirsiniz. Tanesi 4 ile 4.5 euro + KDV
    @O.B.K @anaconda41 @ucantekmeci
    @mehmet0761 hocam siz ne yaptınız bujileri, belirtilen bujileri aldım, taktıysanız olumlu olumsuz ne yaşadınız?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg'li motorlara zaten iridyum buji tavsiye edilmiyor ki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem

    Merhaba, çok acil olarak cevap bulabilirsem memnun olacağım.
    Aracım 2012 model astra h kasa A16XER motor koduna sahip, 1.6 Litre benzinli aracım. LPG montajı yaptırdım ve daha sonra yıllık bakımı geldi. Dün bakıma gittim, usta benim internetten aldığım bujilerin aracıma uygun olmadığını söyledi. Bujileri bu linkten aldım. 4 tanesi 110 tl ye. Satıcıya durumu anlattım, satıcı ustanı değiştir, başka usta takar dedi, bosh kataloğunda uyumlu diyor, sorun olmaz diye bilgi verdi. Ustama ilettim durumu ve ustam ben takmam, takacak ustaya taktır, sorumluluk alamam, tanıdık vasıtasıyla geldin, aracın zarar görsün istemem dedi. Hatta bundan dolayı bobin bile yakabilirsin, 700 tl masrafı var, bunun başına gelmesini istermisin diye de uyardı. Kullandığım bujiler 0,9 mm aralıktaymış, benim aldığım buji 0,7 mm aralıkta. Ustaya bunu söyledim, o zaten 1.6 turbo motorlar için kullanılan bujiler, buna takılmaz o dedi. Kafam karışık ne yapmam lazım? İade edeceğim ama usta bujilerin tamamının kutusunu açtı ve çöpe attı, sadece 1 kutuyu alabildim, diğer kutuları da üzerine yağ gibi birşey döküldü alamadım haliyle. Bu şekilde iade etme imkanım var mı onu da bilmiyorum doğrusu? Yardım lütfen.
    quote:



    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Üretici OPEL
    Model Astra H
    Model yılları 03.2004 - ...
    Silidir 4
    Ltr. 1.6
    kW 74
    GAP 1,1
    Buji ZFR5F-11
    Sipariş No. 2262
    V-Line
    LPG/CNG LPG 6
    Sipariş No. 1565

    O.B.K kardeş,benim araba için Bosch yok,NGK'da ise yukarıdakini buldum,ama GAP aralığı 1,1. Şu anda orijinal buji kullanıyorum,orijinal bujini aralığı kaçtır?Değiştirmeye değer mi acaba?


    Hocam ben aralık için değiştirmedim. Zira aralığı kendim de düşürebilirim. Ben farklı elektrodu ve ateşleme ucu için değiştirdim.

    NGK için gayet yüksek fiyatlardan bahsediyorlar. O kadar yüksek fiyatlara değer mi bilemiyorum.

    Yalnız bosch'ta var sizin bujiniz.

    0 242 236 571

    OPEL
    ASTRA H
    1.6

    motor;
    Z 16 XEP, XER

    için uyumlu.

    Bosch bujileri parça numarasına göre bosch yetkili satıcılarından bulabilirsiniz. Tanesi 4 ile 4.5 euro + KDV
    @O.B.K @anaconda41 @ucantekmeci
    @mehmet0761 hocam siz ne yaptınız bujileri, belirtilen bujileri aldım, taktıysanız olumlu olumsuz ne yaşadınız?

    hocam daha önceki sayfalarda hem bosch un hem de ngk nın buji arama linklerini paylaştım ordan bakabilirsiniz.
    bende 3, 4 aydır kullanıyorum, sözde bobine binen yükü azaltıyordu ama 1 sene bile dolmadan iki hafta önce bobini yedik, bu nasıl iş bende anlamadım. benim araç 2004 euro 3 1.5 16 v atmosferik motor lada vega. ben bir fark göremedim açıkçası ama bu forumda olumlu fark görenler var, geriye doğru bakarsanız daha detaylı bilgi sahibi olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem

    Merhaba, çok acil olarak cevap bulabilirsem memnun olacağım.
    Aracım 2012 model astra h kasa A16XER motor koduna sahip, 1.6 Litre benzinli aracım. LPG montajı yaptırdım ve daha sonra yıllık bakımı geldi. Dün bakıma gittim, usta benim internetten aldığım bujilerin aracıma uygun olmadığını söyledi. Bujileri bu linkten aldım. 4 tanesi 110 tl ye. Satıcıya durumu anlattım, satıcı ustanı değiştir, başka usta takar dedi, bosh kataloğunda uyumlu diyor, sorun olmaz diye bilgi verdi. Ustama ilettim durumu ve ustam ben takmam, takacak ustaya taktır, sorumluluk alamam, tanıdık vasıtasıyla geldin, aracın zarar görsün istemem dedi. Hatta bundan dolayı bobin bile yakabilirsin, 700 tl masrafı var, bunun başına gelmesini istermisin diye de uyardı. Kullandığım bujiler 0,9 mm aralıktaymış, benim aldığım buji 0,7 mm aralıkta. Ustaya bunu söyledim, o zaten 1.6 turbo motorlar için kullanılan bujiler, buna takılmaz o dedi. Kafam karışık ne yapmam lazım? İade edeceğim ama usta bujilerin tamamının kutusunu açtı ve çöpe attı, sadece 1 kutuyu alabildim, diğer kutuları da üzerine yağ gibi birşey döküldü alamadım haliyle. Bu şekilde iade etme imkanım var mı onu da bilmiyorum doğrusu? Yardım lütfen.
    quote:



    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Üretici OPEL
    Model Astra H
    Model yılları 03.2004 - ...
    Silidir 4
    Ltr. 1.6
    kW 74
    GAP 1,1
    Buji ZFR5F-11
    Sipariş No. 2262
    V-Line
    LPG/CNG LPG 6
    Sipariş No. 1565

    O.B.K kardeş,benim araba için Bosch yok,NGK'da ise yukarıdakini buldum,ama GAP aralığı 1,1. Şu anda orijinal buji kullanıyorum,orijinal bujini aralığı kaçtır?Değiştirmeye değer mi acaba?


    Hocam ben aralık için değiştirmedim. Zira aralığı kendim de düşürebilirim. Ben farklı elektrodu ve ateşleme ucu için değiştirdim.

    NGK için gayet yüksek fiyatlardan bahsediyorlar. O kadar yüksek fiyatlara değer mi bilemiyorum.

    Yalnız bosch'ta var sizin bujiniz.

    0 242 236 571

    OPEL
    ASTRA H
    1.6

    motor;
    Z 16 XEP, XER

    için uyumlu.

    Bosch bujileri parça numarasına göre bosch yetkili satıcılarından bulabilirsiniz. Tanesi 4 ile 4.5 euro + KDV
    @O.B.K @anaconda41 @ucantekmeci
    @mehmet0761 hocam siz ne yaptınız bujileri, belirtilen bujileri aldım, taktıysanız olumlu olumsuz ne yaşadınız?

    hocam daha önceki sayfalarda hem bosch un hem de ngk nın buji arama linklerini paylaştım ordan bakabilirsiniz.
    bende 3, 4 aydır kullanıyorum, sözde bobine binen yükü azaltıyordu ama 1 sene bile dolmadan iki hafta önce bobini yedik, bu nasıl iş bende anlamadım. benim araç 2004 euro 3 1.5 16 v atmosferik motor lada vega. ben bir fark göremedim açıkçası ama bu forumda olumlu fark görenler var, geriye doğru bakarsanız daha detaylı bilgi sahibi olursunuz.

    Hocam satın aldığım yer ısrarla bujiyi taktıktan sonra lpg ye göre ateşleme ayarı yaptırın diyor. Bu tür birşey yaptınız mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem

    Merhaba, çok acil olarak cevap bulabilirsem memnun olacağım.
    Aracım 2012 model astra h kasa A16XER motor koduna sahip, 1.6 Litre benzinli aracım. LPG montajı yaptırdım ve daha sonra yıllık bakımı geldi. Dün bakıma gittim, usta benim internetten aldığım bujilerin aracıma uygun olmadığını söyledi. Bujileri bu linkten aldım. 4 tanesi 110 tl ye. Satıcıya durumu anlattım, satıcı ustanı değiştir, başka usta takar dedi, bosh kataloğunda uyumlu diyor, sorun olmaz diye bilgi verdi. Ustama ilettim durumu ve ustam ben takmam, takacak ustaya taktır, sorumluluk alamam, tanıdık vasıtasıyla geldin, aracın zarar görsün istemem dedi. Hatta bundan dolayı bobin bile yakabilirsin, 700 tl masrafı var, bunun başına gelmesini istermisin diye de uyardı. Kullandığım bujiler 0,9 mm aralıktaymış, benim aldığım buji 0,7 mm aralıkta. Ustaya bunu söyledim, o zaten 1.6 turbo motorlar için kullanılan bujiler, buna takılmaz o dedi. Kafam karışık ne yapmam lazım? İade edeceğim ama usta bujilerin tamamının kutusunu açtı ve çöpe attı, sadece 1 kutuyu alabildim, diğer kutuları da üzerine yağ gibi birşey döküldü alamadım haliyle. Bu şekilde iade etme imkanım var mı onu da bilmiyorum doğrusu? Yardım lütfen.
    quote:



    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmet0761

    Üretici OPEL
    Model Astra H
    Model yılları 03.2004 - ...
    Silidir 4
    Ltr. 1.6
    kW 74
    GAP 1,1
    Buji ZFR5F-11
    Sipariş No. 2262
    V-Line
    LPG/CNG LPG 6
    Sipariş No. 1565

    O.B.K kardeş,benim araba için Bosch yok,NGK'da ise yukarıdakini buldum,ama GAP aralığı 1,1. Şu anda orijinal buji kullanıyorum,orijinal bujini aralığı kaçtır?Değiştirmeye değer mi acaba?


    Hocam ben aralık için değiştirmedim. Zira aralığı kendim de düşürebilirim. Ben farklı elektrodu ve ateşleme ucu için değiştirdim.

    NGK için gayet yüksek fiyatlardan bahsediyorlar. O kadar yüksek fiyatlara değer mi bilemiyorum.

    Yalnız bosch'ta var sizin bujiniz.

    0 242 236 571

    OPEL
    ASTRA H
    1.6

    motor;
    Z 16 XEP, XER

    için uyumlu.

    Bosch bujileri parça numarasına göre bosch yetkili satıcılarından bulabilirsiniz. Tanesi 4 ile 4.5 euro + KDV
    @O.B.K @anaconda41 @ucantekmeci
    @mehmet0761 hocam siz ne yaptınız bujileri, belirtilen bujileri aldım, taktıysanız olumlu olumsuz ne yaşadınız?

    hocam daha önceki sayfalarda hem bosch un hem de ngk nın buji arama linklerini paylaştım ordan bakabilirsiniz.
    bende 3, 4 aydır kullanıyorum, sözde bobine binen yükü azaltıyordu ama 1 sene bile dolmadan iki hafta önce bobini yedik, bu nasıl iş bende anlamadım. benim araç 2004 euro 3 1.5 16 v atmosferik motor lada vega. ben bir fark göremedim açıkçası ama bu forumda olumlu fark görenler var, geriye doğru bakarsanız daha detaylı bilgi sahibi olursunuz.

    Hocam satın aldığım yer ısrarla bujiyi taktıktan sonra lpg ye göre ateşleme ayarı yaptırın diyor. Bu tür birşey yaptınız mı?

    Evet yaptım. Lpg ayar ve bakımlarını ben kendim yapıyorum. Belki de bozulacağı vardı bilemiyorum ama sitelerinde böyle yazılar okuyunca ve tersi olunca insan bi işe yaramıyor diye düşünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • arkadaşlar orjinal buji kullanmaya devam edin. 2015 focus aracımı 1,5 yıldır BRC'li kullanıyorum. orjinal bujiler 30bin bakımda orjinaliyle serviste değişti. belki değişmese de olurdu. hiçbir sıkıntı yaşamadım. benzinde nasıl gidiyorsa LPGde de öyle gidiyor.
  • Birkaç ay önce Bosch marka LPG bujisi aldım kendim memnunum ama geçen emisyon ışığı yanınca Atiker servise götürdüm aracımı usta önce hangi firmalardan gaz aldığımı sordu OPET, PO falan deyince o zaman bujileri değiştir dedi bende bujileri yeni deyip durumu anlatınca LPG bujisi diye birşey yok pazarlama için yapılan şeyler bunlar bir daha ki sefere orijinal buji taktir elektrot ayarını 0.6 mm( yanlış hatırlamıyorsam) yaptır dedi yeni ayarları yapıp işlemi tamamladı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar önemli olan LPG ayarlarını zengin veya fakir karışıma düşürmeden yapmak. ayar düzgün yapılmadıktan sonra hangi bujiyi kullanırsanız kullanın bobin veya buji zarar görecektir.
  • 30000 km Bosch lpg bujisi kullandım.

    Genel olarak memnundum.

    Bu değişimde bu sefer ngk lpg bujisi aldım.

    Bayağı farketti.

    Fiyatını hakediyor.

    Daha rahat devirlenme yakıtta düştü sanki.

    Daha sonra yine yorum yaparım ama ilk bakışta herşey olumlu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha önceleri de yazdım (ki sallayan olmamış belli). Bir daha yazayım.

    LPG bujisi diye bir şey yoktur. Shell in doğalgazdan üretilen Yağ masalı gibi yersen uzay eriği vardır.

    Şekilli buji (iridyum falanyum filanyum). Daha uzun süre gitmesi için yapılmış bujidir. (çünkü gavuristanda işçilik pahallı hacı. Adam arabayı alırken şeklinede bakıyor işletme masrafına da)

    Lakin şekilli bujiyi işletmek için şekilli ateşleme ister. Aracın orjinalinde yoksa takmayın paranız çöpe gider.

    LPG de, sabah çalıştı akşam çalışmadı. Bayırda bayıldı yokuşta ayıldı. Tamamen ayar kaynaklı bir sorundur.

    Karbüratörlü araçlarda düzgün ayarlı bir araç sabah tık diye çalışır. Mesela benim Samara 2 tık diye çalışıyor. Sebep ? LPG regülatörü ile karbüratör arası uzak. Gaz gidemiyor zamanında, onun için önce kontağı bir tık açıyorum bekliyorum kırmızı sönünce basıyorum bir tıkta çalışıyor.

    Sıralı sistemde, ayar yaptıracağınız yere sorun, usta sen elinle map yapabiliyormusun diye. Yapamıyorsa o zaman orada ayar yaptırmanızın anlamı yoktur. Sebep ? arabalarınızın çoğunda ucuz oksijen sensörü var (4 kablo) bu zamazingo, ısıya çok duyarlı (sıcaklığa göre okuduğu değer değişiyor ve sıcaklığı kontrol mekanizması yok) ve dar bir ölçüm aralığı var.

    Eeee noolmuş, araba 10 senedir bununla gidiyor diyebilirsin. Söyle düşün pusula aldın, üstünde iki şey yazıyor kuzey ve kuzey değil.

    Şimdi senin usta gidiyor, otomatik kalibrasyon yapıyor yani eski sensörün kısıtlı verisine göre aracı lpg ye göre ayarlıyor.

    Sonra yok lpg iyi değil, yok bayır çıkmadı, sabah çalışmadı, ahh benzin ahh. Arada %5 fark var, normalde fark etmeniz için Aytron Senna olmanız lazım.

    Yani lpg o kadar iyibir yakıt ki, bu dandik ayarlarla bile gidiyor.

    Özetle, araçtan memnun değilseninz sıkıntıyı bujide aramayın mümkün oldukça orjinal buji ile devam edin, aksi durumda paranızı boşa harcarsınız (ben çok harcadım mesela). Turbo araçlarda tırnak aralığı mühim bir tıktan aşağı takmayın. birde bujilerin motoru soğutma etkisi var.

    http://profflpg.com/gaz-ayar/lpg-li-araclarda-buji-secimi/

    Merak eden devamını buradan okusun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Daha önceleri de yazdım (ki sallayan olmamış belli). Bir daha yazayım.

    LPG bujisi diye bir şey yoktur. Shell in doğalgazdan üretilen Yağ masalı gibi yersen uzay eriği vardır.

    Şekilli buji (iridyum falanyum filanyum). Daha uzun süre gitmesi için yapılmış bujidir. (çünkü gavuristanda işçilik pahallı hacı. Adam arabayı alırken şeklinede bakıyor işletme masrafına da)

    Lakin şekilli bujiyi işletmek için şekilli ateşleme ister. Aracın orjinalinde yoksa takmayın paranız çöpe gider.

    LPG de, sabah çalıştı akşam çalışmadı. Bayırda bayıldı yokuşta ayıldı. Tamamen ayar kaynaklı bir sorundur.

    Karbüratörlü araçlarda düzgün ayarlı bir araç sabah tık diye çalışır. Mesela benim Samara 2 tık diye çalışıyor. Sebep ? LPG regülatörü ile karbüratör arası uzak. Gaz gidemiyor zamanında, onun için önce kontağı bir tık açıyorum bekliyorum kırmızı sönünce basıyorum bir tıkta çalışıyor.

    Sıralı sistemde, ayar yaptıracağınız yere sorun, usta sen elinle map yapabiliyormusun diye. Yapamıyorsa o zaman orada ayar yaptırmanızın anlamı yoktur. Sebep ? arabalarınızın çoğunda ucuz oksijen sensörü var (4 kablo) bu zamazingo, ısıya çok duyarlı (sıcaklığa göre okuduğu değer değişiyor ve sıcaklığı kontrol mekanizması yok) ve dar bir ölçüm aralığı var.

    Eeee noolmuş, araba 10 senedir bununla gidiyor diyebilirsin. Söyle düşün pusula aldın, üstünde iki şey yazıyor kuzey ve kuzey değil.

    Şimdi senin usta gidiyor, otomatik kalibrasyon yapıyor yani eski sensörün kısıtlı verisine göre aracı lpg ye göre ayarlıyor.

    Sonra yok lpg iyi değil, yok bayır çıkmadı, sabah çalışmadı, ahh benzin ahh. Arada %5 fark var, normalde fark etmeniz için Aytron Senna olmanız lazım.

    Yani lpg o kadar iyibir yakıt ki, bu dandik ayarlarla bile gidiyor.

    Özetle, araçtan memnun değilseninz sıkıntıyı bujide aramayın mümkün oldukça orjinal buji ile devam edin, aksi durumda paranızı boşa harcarsınız (ben çok harcadım mesela). Turbo araçlarda tırnak aralığı mühim bir tıktan aşağı takmayın. birde bujilerin motoru soğutma etkisi var.

    http://profflpg.com/gaz-ayar/lpg-li-araclarda-buji-secimi/

    Merak eden devamını buradan okusun

    kardeşim merhaba.
    bende vega 1.5 16 v kullanıcısıyım. bu sayfada arkadaşlara epey yardımcı oldum, sonunda bende boschun lpg bujisini aldım, yaklaşık 10bin km kullanıyorum bi artısını göremedim henüz. hatta bobine binen yükü azalttığı yazar sitelerinde lakin yeni bobini yine değişmek zorunda kaldık.
    dediklerine tamamen katılıyorum, neymiş arabana sonradan bişey sokmayacakmışsın.
    bu arada seni facede #ladagarage grubunda görmek isteriz.




  • 10 binde bobin değişmez. LPG nin bobini bozması usta dolmasıdır, yersen lpg nin bobini bozması tamamen tesisat hatası ile alakalı.

    Bobinin ömrünü erken tamamlamasının temel sebebi, yapılan ateşlemenin geri tepmesi diye geçiyor. Yani buji çaktı diyelim 10kv eğer kurulumda sıkıntı varsa bunun bir kısmı geri dönüyor oda bobini erken yıpratıyor.

    Yoksa bobine yük binme diye bişi yok. Bobinler her daim Allah ne verdiyse çalışır, üst devirlerde daha zorlanır. Çünkü daha sık çakar. Mesela bu yüzden yeni arabalarda her silindir için ayrı bobin var. DIS veya COP lar bu prensiple çalışır. O yüzden reno 9 zor zenaat 9kv vurur reno sümbül 20kv vurur bobinler ayrı çünkü.

    Normalde bobini ölçen cihazlar var, tabi bizim usta milletinin bundan haberi yok onun için kafama göre serivicing takılıyorlar işte kara düzen. Ustanın biri "Zaten bunlarda hastalık" diye cümle kurmaya başladı mı anla, ya anlamıyorlar yada tamiratından para kazanamayacakları kadar basit bişi.

    Gavuristandaki ihtiyar ustalar derki, antin kuntin buji takmayın. Buji ne kadar içerde kalırsa o kadar çok korozyona uğrar (eee ?) söküp takarken o korozyon motorun içine düşer mazallah. Ucuz olsun 5000 binde 7500 de bir değişsin daha güzel derler, iyi de derler.

    Özetle, lpg için çekilen elektrik tesisatını gözden geçirin, izolasyonu sağlam olsun, buji kabloları sağlam olsun. Sağdan soldan kaçırmasın.

    Ha bir de imkan varsa, bobin Bosch bobin olsun, mesela karbüratörlüler için özellikle mercedes w124 (e200) bobini olsun. Çin çan çon lar (bakınız çinliye bişi dediğim yok, ürettiren hazretler son kuruşa kadar ucuz istediği için) çabuk sorun çıkartıyor. Para yoksa Makonun bobinleri parasına göre gayet güzeldir.

    Bir de keyfe keder, ateşleme modülü ve bobini soğutabiliyorsanız soğutun.




  • Arkadaşım baya yorumlarını okudum , bu konuya emek vermişsin . Tecrübelerine dayanarak sana danışmak istedim . Hyundai i30 2010 model 1.4 motor 80kw de 109 hp aracıma uyumlu ngk iridyumlu lpg bujisi almak istiyorum ama ngk nin kendi sitesinde LPG'li araçlar için üretilen bujiler bölümüne basınca benim aracım listede yok. Doğal olarak hangisi uyumlu göremiyorum . Lakin bujidünyası bujimarket sitelerine bakınca lpg 6 modeli uyumlu görünüyor. Hatta müşteri hizmetlerini arayıp bu durumu teyit ettirdim . Kendi sitesinde olmayıp bu sitelerde lpg 6 nın uyumlu olması kafamı karıştırdı . Sen ne dersin ? Lpg 6 yı alayım mı ? Bosch un uyumlu olanına baktım var araca uygun ama 35 lira ngk ise 40 lira vermişken 5 lira daha verip ngk almak istiyorum ve yardımını rica eriyorum . Şimdiden teşekkürler .

    EDİT : ngk uyumlu görünmüyor diye boschun sitesinden uyumlu var mı diye baktım orada 0242 236571 uyumlu görünüyor araca . Onu aldım baktım boyu posu alakası yok . şase numarasından 0242140515 numaralı ürünü verdi bana onu taktım . 20-30 km güzel kullandım ama sonra motor arıza lambası yandı söndü yandı söndü araç gitmedi.yokuş yukarı gidiyordum aracı birince vitese attım ilerledi motor arıza lambası söndü kendiliğinden .sonra bir 100 km sonra kırmızı ışıkta durdum araçı birinci vitesle kaldıramadım. Daha sonra da 50 km sonra herşey normale döndü teklesin diye zorladım ama hiçbirşey olmamış gibi benzinli kıvamında yardırdı araç . Aracıma uygun değil mi acaba ürün ? ya da ngk markasında uyumlu olmaması benim aracıma uygun lpg bujisi olmamasından mı böyle bir sorun yaşıyorum.

    Bu arada buji taktıktan sonra atiker bayisinde kalibrasyon falan yaptırmadım . Buji taktıktan sonra kalibrasyon yaptırmam gerekir mi ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZevkiSefa -- 12 Haziran 2017; 0:0:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Lpg bujisi diye bir buji vardır.

    Lpg benzin gibi kolay ateslenmez ilk önce bunu bi öğrenelim

    Araçların orj bujileri benzine göredir

    Lpg de kullanımda bu bujilerin elektrot aralığı fazla gelir vede istenilen ateslemeyi sağlayamaz

    Ha siz bunu hissedersiniz yada hissedemezsiniz ama işin gerçeği budur

    Lpg bujilerinin elektrot araliklarina bakın hep orjinal benzin bujisi aralığından daha dardır

    Gelelim malzeme kalitesine

    Klasik bujilerden kesinlikle 3 kat daha uzun ömürlü vede stabildir

    Aracın motoru ve ateşleme elemanları sağlıklı ise bu ömür 4 katdir klasik bujiye göre

    Çekiş performansı ve yakıt değerlerine gelecek olursak

    Kesinlikle ama kesinlikle performans artar çünkü silindirdeki yanma klasik bujiye oranla daha iyi olacağı için performansa etki eder

    Yakıt ekonomisi yaptırır ama bu ekonomide sizin ilgilenmenizle olur

    Lpg bujisini taktıktan sonra lpg ayarı için gidin ve tekrar kalibrasyon yaptırın eski map haritanizdan -5 puan civarında bi düşüş yaptırın

    Buda size hem yakıt ekonomisi hemde performans olarak geri döner



    Lpg nin ilk çıktığı sıralarda bizler bujilerimizin tırnak araliklarini daraltirdik eski arkadaşlar yada sanayiciler bilirler bunları hatırlayarak bazı şeyleri aklınızda belirginlessin

    Bobininiz daha uzun ömürlü olur vs



    Sormak istediğiniz bişeyler varsa cevaplarım

    Sanıyorum bu lpg bujisini de bu forumda ilk ben dillendirmistim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cc_cihan kullanıcısına yanıt
    Merhaba.
    Konu biraz eskimiş ama, bende bu ara lpgli aracım için buji seçmeye çalışıyorum.

    Bu konuda maalesef, bir görüş birliği yok. Kimi tamamen reddediyor, kimide faydalı olacağını savunuyor. Gerçi iridyum ve platinyum bujilerin daha uzun ömürlü olabileceğini herkes kabul ediyor ama ben ömrünü önemsemiyorum. Ben diğer konulardaki +ları ile ilgileniyorum. Ateşleme performansı ile oluşabilecek faydalar yani.

    Bende mantıken, aracın orjinal bujisinden daha gelişmiş, daha iyi bir buji seçeneği olabileceğini düşünüyorum. Heleki, aracın orjinali bozulup LPG ile kullanınca, neredeyse ihtiyaç denebilir. Yani motora performans ve yakıt tasarrufu sağlayabileceğini düşünüyorum.

    Bu düşünce ile araştırdığımda, Bosch Double Iridium(0242236663) ve NGK Laser Line Platinium(PTR5A-13) bujilere denk geldim. İkisinden birini kullanmayı düşünüyorum. Aracım 1.6 focus2

    Yalnız, emin olamadığım diğer husus ise, sadece buji değişimi ile fayda sağlanabilir mi? yoksa, buji ile ilişkili diğer kısımlarda da uygun değişiklik yapmak gerekiyor mu? Mesela ateşleme bobini ? Ateşleme için gereken voltaj ve akım her tür buji için sabit midir ?
    Diğer bir deyişle; aracın orjinal bujisi için tasarlanmış bobinler, özel tipteki (iridyum ve platinyum) bujiler için de en uygun voltaj ve akımı verebilir mi ?
    Youtube da standart buji ile özel seri bujilerin aynı anda çalıştırıldığı videolar var. Standart buji, atıyorum dakikada 100 kıvılcım atıyosa, iridyum 500 falan atıyo. Neredeyse kesintisiz sürekli bir kıvılcım görülüyor. Bu ateşlemeyi aracın standart bobini sağlar mı ?
    Piranha Tubeyoutube
    What is the difference stock spark plug and iridium plugs?
    https://www.youtube.com/watch?v=FPD9-Ko2NMc


    Özellikle mesleği bu iş olan arkadaşlar yorumlarsa, çok memnun olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allaturcha -- 11 Temmuz 2018; 16:1:22 >




  • 
Sayfa: önceki 4647484950
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.