Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.778
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: att1971

    O. B. K. usta ben aracıma lpg taktıralı bir ay oldu
    aracım ford focus 2009 115 lik
    lpg atktırdığımda 18 bindeydi şimdi 19500 de acaba buji değişim olayını hemen yapmalıyız yoksa 40 50 bine geldikten sonramı yapalım


    Merhaba.

    Aracınızı uzun süre kullanacaksanız değiştirilebilir de. Ama fabrikadan üstünde gelen buji de servisin daha sonra bakımda takacağı fomoco buji değil, orjinal motorcraft bujidir. Ve nispeten kalitelidir. Hatta belki o da platin buji olabilir. Fabrikasyon buji km'si gelene kadar kalabilir.

    Alıntıları Göster
    Bugün Oto Parça dan aldığım Lpg bujilerim elime ulaştı ve aracıma hemen taktım.İlk izlenimim çok ama çok olumlu yönde.Aracın sesi inanılmaz derecede azaldı,rölantisi çok daha düzgün hale geldi ve çok daha titreşimsiz çalışmaya başladı.
    Ayrıca aldığım ürün ile anahtarlık ve oto kokusu göndermişler çok hoşuma gitti.Gerçekten iyi hizmet veriyorlar.
    Saygılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: att1971

    O. B. K. usta ben aracıma lpg taktıralı bir ay oldu
    aracım ford focus 2009 115 lik
    lpg atktırdığımda 18 bindeydi şimdi 19500 de acaba buji değişim olayını hemen yapmalıyız yoksa 40 50 bine geldikten sonramı yapalım


    Merhaba.

    Aracınızı uzun süre kullanacaksanız değiştirilebilir de. Ama fabrikadan üstünde gelen buji de servisin daha sonra bakımda takacağı fomoco buji değil, orjinal motorcraft bujidir. Ve nispeten kalitelidir. Hatta belki o da platin buji olabilir. Fabrikasyon buji km'si gelene kadar kalabilir.

    buraya anlamadım hocam. fabriaksoyn gelnl er fomoco mu motocraft mı servis hangisini kullanıyor. 2005 ve sonrası ford servileri çoğunlula fomoco kullanmaya başladı önceden motocraft ve otosan paketliydi ki fomoco otosanın avrupa versiyonu gibi. üretici değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: att1971

    O. B. K. usta ben aracıma lpg taktıralı bir ay oldu
    aracım ford focus 2009 115 lik
    lpg atktırdığımda 18 bindeydi şimdi 19500 de acaba buji değişim olayını hemen yapmalıyız yoksa 40 50 bine geldikten sonramı yapalım


    Merhaba.

    Aracınızı uzun süre kullanacaksanız değiştirilebilir de. Ama fabrikadan üstünde gelen buji de servisin daha sonra bakımda takacağı fomoco buji değil, orjinal motorcraft bujidir. Ve nispeten kalitelidir. Hatta belki o da platin buji olabilir. Fabrikasyon buji km'si gelene kadar kalabilir.

    buraya anlamadım hocam. fabriaksoyn gelnl er fomoco mu motocraft mı servis hangisini kullanıyor. 2005 ve sonrası ford servileri çoğunlula fomoco kullanmaya başladı önceden motocraft ve otosan paketliydi ki fomoco otosanın avrupa versiyonu gibi. üretici değil


    Mustafa hocam;

    Orjinalinde motorcraft geliyor diye biliyorum. Ama tabi ki araç üstündekine de bakmak lazım. Sonuçta parti parti kullanılıyor bu tip malzemeler.

    Servis ise sonraki bakımlarda hep fomoco kullanıyor. Fomoco zaten bosch'a ürettirilen buji. Bu başlığın ilk mesajında fomoco'nun üstündeki bosch amblemini gösermiştim.

    Ben arkadaşa eğer orjinalinde motorcraft buji varsa hele bir de bu buji platin buji ise değiştirmemesini önerdim. Ama değişim zamanında fomoco takmak yerine LPG'ye uygun platin buji takabilir.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: att1971

    O. B. K. usta ben aracıma lpg taktıralı bir ay oldu
    aracım ford focus 2009 115 lik
    lpg atktırdığımda 18 bindeydi şimdi 19500 de acaba buji değişim olayını hemen yapmalıyız yoksa 40 50 bine geldikten sonramı yapalım


    Merhaba.

    Aracınızı uzun süre kullanacaksanız değiştirilebilir de. Ama fabrikadan üstünde gelen buji de servisin daha sonra bakımda takacağı fomoco buji değil, orjinal motorcraft bujidir. Ve nispeten kalitelidir. Hatta belki o da platin buji olabilir. Fabrikasyon buji km'si gelene kadar kalabilir.

    buraya anlamadım hocam. fabriaksoyn gelnl er fomoco mu motocraft mı servis hangisini kullanıyor. 2005 ve sonrası ford servileri çoğunlula fomoco kullanmaya başladı önceden motocraft ve otosan paketliydi ki fomoco otosanın avrupa versiyonu gibi. üretici değil


    Mustafa hocam;

    Orjinalinde motorcraft geliyor diye biliyorum. Ama tabi ki araç üstündekine de bakmak lazım. Sonuçta parti parti kullanılıyor bu tip malzemeler.

    Servis ise sonraki bakımlarda hep fomoco kullanıyor. Fomoco zaten bosch'a ürettirilen buji. Bu başlığın ilk mesajında fomoco'nun üstündeki bosch amblemini gösermiştim.

    Ben arkadaşa eğer orjinalinde motorcraft buji varsa hele bir de bu buji platin buji ise değiştirmemesini önerdim. Ama değişim zamanında fomoco takmak yerine LPG'ye uygun platin buji takabilir.

    Kolay gelsin.

    Alıntıları Göster
    Bugün bujiyi değiştirdikten sonra ilk defa LFT değerine baktım. Öncesinde %+3 civarında gezen değer LPG bujisi sonrası %-10'a düşmüş. Bu iyi birşey Zaten aracın yakıt tüketimi de LFT değerini takip ederek yaklaşık %10 civarında düştü diyebilirim. Gerçi birkaç depo bitirmeden tam oran vermek doğru olmaz. Ama sonuçta aracımın ne kadar tükettiğini biliyorum. Ne kadar yakıt tükettiğini yazmayayım da nazar değmesin

    Oluşan yeni duruma göre tekrar kalibrasyon yapmadan önce bir de hava filtresini değiştireyim diyorum. Belki zenginliği bir miktar düşürür. Gerçi zengin karışımdan kim zarar görmüş, fakir olmasın yeter

    Düşük devirlerde toparlanma ile birlikte tüketimdeki bu iyileşme bence çok güzel oldu. Buji değişimi yapacak herkese LPG bujilerini tavsiye ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 30 Nisan 2010; 21:59:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün bujiyi değiştirdikten sonra ilk defa LFT değerine baktım. Öncesinde %+3 civarında gezen değer LPG bujisi sonrası %-10'a düşmüş. Bu iyi birşey Zaten aracın yakıt tüketimi de LFT değerini takip ederek yaklaşık %10 civarında düştü diyebilirim. Gerçi birkaç depo bitirmeden tam oran vermek doğru olmaz. Ama sonuçta aracımın ne kadar tükettiğini biliyorum. Ne kadar yakıt tükettiğini yazmayayım da nazar değmesin

    Oluşan yeni duruma göre tekrar kalibrasyon yapmadan önce bir de hava filtresini değiştireyim diyorum. Belki zenginliği bir miktar düşürür. Gerçi zengin karışımdan kim zarar görmüş, fakir olmasın yeter

    Düşük devirlerde toparlanma ile birlikte tüketimdeki bu iyileşme bence çok güzel oldu. Buji değişimi yapacak herkese LPG bujilerini tavsiye ederim.

    Hocam bence filtreyi değiştirmeyin yani aracın yakıt tüketimini etkileyen şartları değiştirmemek adına,yeni bujiler ile en azından yakıt tüketimini netleştirinceye kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün bujiyi değiştirdikten sonra ilk defa LFT değerine baktım. Öncesinde %+3 civarında gezen değer LPG bujisi sonrası %-10'a düşmüş. Bu iyi birşey Zaten aracın yakıt tüketimi de LFT değerini takip ederek yaklaşık %10 civarında düştü diyebilirim. Gerçi birkaç depo bitirmeden tam oran vermek doğru olmaz. Ama sonuçta aracımın ne kadar tükettiğini biliyorum. Ne kadar yakıt tükettiğini yazmayayım da nazar değmesin

    Oluşan yeni duruma göre tekrar kalibrasyon yapmadan önce bir de hava filtresini değiştireyim diyorum. Belki zenginliği bir miktar düşürür. Gerçi zengin karışımdan kim zarar görmüş, fakir olmasın yeter

    Düşük devirlerde toparlanma ile birlikte tüketimdeki bu iyileşme bence çok güzel oldu. Buji değişimi yapacak herkese LPG bujilerini tavsiye ederim.


    Öncesinde aracınız %3 fakirmiş, şimdi %10 zengin olmuş:)
    %10' lar bir hastalık belirtisi. İleri tetkik gerektirir.
    Ayrıca bu değerlerle yakıt tüketiminiz düşmez, yükselir. Dikkat edin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnisanal

    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Bugün bujiyi değiştirdikten sonra ilk defa LFT değerine baktım. Öncesinde %+3 civarında gezen değer LPG bujisi sonrası %-10'a düşmüş. Bu iyi birşey Zaten aracın yakıt tüketimi de LFT değerini takip ederek yaklaşık %10 civarında düştü diyebilirim. Gerçi birkaç depo bitirmeden tam oran vermek doğru olmaz. Ama sonuçta aracımın ne kadar tükettiğini biliyorum. Ne kadar yakıt tükettiğini yazmayayım da nazar değmesin

    Oluşan yeni duruma göre tekrar kalibrasyon yapmadan önce bir de hava filtresini değiştireyim diyorum. Belki zenginliği bir miktar düşürür. Gerçi zengin karışımdan kim zarar görmüş, fakir olmasın yeter

    Düşük devirlerde toparlanma ile birlikte tüketimdeki bu iyileşme bence çok güzel oldu. Buji değişimi yapacak herkese LPG bujilerini tavsiye ederim.


    Öncesinde aracınız %3 fakirmiş, şimdi %10 zengin olmuş:)
    %10' lar bir hastalık belirtisi. İleri tetkik gerektirir.
    Ayrıca bu değerlerle yakıt tüketiminiz düşmez, yükselir. Dikkat edin..

    Alıntıları Göster
    :)

    Alıntıladığınız mesajda durumun anlamını yazmıştım gerçi, ama artık forumda daha çok kişinin LFT değerini yorumlayabildiğini görmek güzel.

    %-10 LFT demek ECU'nun yakıt enjeksiyonunu varsayılan harita üzerinden milisaniye bazında %10 kıstığı demek olur ki bu da motora daha az yakıt gitmesi demektir. Eğer yeni oluşan püskürtme sonucu lambda sensörleri de fakir algılamıyorsa bu şekilde araç yürümeye devam eder. Haliyle püskürtme azalınca yakıt tüketimi de azalır. Ama bu ideal karışımın bozulduğu anlamına gelmez. Çünkü ECU %-10 ile lambda değerinin düzgün kaldığını gördüğü için LFT'yi %-10'da tutuyor. Yani yeni durum için yeni ideal karışım %-10 olmuştur. Tabi ki kalibrasyonla ECU'nunu -%10 vermesine gerek bırakılmadan %0'a denk gelecek şekilde düzeltme yapılabilir. Ama LFT değerinin sürekli %0'da kalamayacağı, %+-5 aralığında gezeceği de aşikar. Benzinde bile bu sapmalar yaşanırken LPG'de gayet doğal. Diğer yandan özellikle LPG'de fakir karışım yerine zengin karışım her zaman tercihimdir. Kastım %-20'ler değil. Ama %-10'a kadar makul görüyorum. Tabi ki %0 olsa daha iyi. Ama bunun sebebi muhtemelen kirli olan hava filtresi... Hava filtresi ile de değişmezse o zaman kalibrasyonla hallederiz.

    Beni iki sene önce yine bu forumda yazdığım LFT yorumlarıma götürdünüz :) Nostalji oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 1 Mayıs 2010; 12:12:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yarimpower

    Bugün Oto Parça dan aldığım Lpg bujilerim elime ulaştı ve aracıma hemen taktım.İlk izlenimim çok ama çok olumlu yönde.Aracın sesi inanılmaz derecede azaldı,rölantisi çok daha düzgün hale geldi ve çok daha titreşimsiz çalışmaya başladı.
    Ayrıca aldığım ürün ile anahtarlık ve oto kokusu göndermişler çok hoşuma gitti.Gerçekten iyi hizmet veriyorlar.
    Saygılar..


    Teşekkur ederiz.Memnuniyetiniz bizide sevindirir,iyi günler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-

    quote:

    Orijinalden alıntı: yarimpower

    Bugün Oto Parça dan aldığım Lpg bujilerim elime ulaştı ve aracıma hemen taktım.İlk izlenimim çok ama çok olumlu yönde.Aracın sesi inanılmaz derecede azaldı,rölantisi çok daha düzgün hale geldi ve çok daha titreşimsiz çalışmaya başladı.
    Ayrıca aldığım ürün ile anahtarlık ve oto kokusu göndermişler çok hoşuma gitti.Gerçekten iyi hizmet veriyorlar.
    Saygılar..


    Teşekkur ederiz.Memnuniyetiniz bizide sevindirir,iyi günler dilerim.

    Alıntıları Göster
    sayın O.B.K

    bana da buji seçimi ve alabileceğim yer konusunda yardım edermisiniz


    2003 honda civic ES
    vtec
    1600cc
    otomatik
    atiker marka lpg si var


    çok teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihat1551

    sayın O.B.K

    bana da buji seçimi ve alabileceğim yer konusunda yardım edermisiniz


    2003 honda civic ES
    vtec
    1600cc
    otomatik
    atiker marka lpg si var


    çok teşekkürler

    Alıntıları Göster
    Ford mondeo aracımda 9000km kullanılmış orjinal bujilerimi BOSCH marka LPG bujileri değiştirdim.
    Sonuç kesinlikle mükemmel...
    Düşük devirlerdeki toparlanmaya inanamadım....
    Böyle bir etki yapacağını tahmin ettiğim halde bulamadığım bu bujileri almam için
    gerekli adresi bulmamda yardımcı olan O.B.K ya "eyvallah" diyorum....
    Çok makbule geçti.

    Ford servisindeki yetklili "bu bujileri takman hiç bir şeyi değiştirmez" demişti.
    Kardeşim arabayı kullanırken değişime inanamadığını söyledi.

    1 dk bile düşünmeyin.. Alın bu bujileri ve hemen takın....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cezayirli -- 5 Mayıs 2010; 15:02:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezayirli

    Ford mondeo aracımda 9000km kullanılmış orjinal bujilerimi BOSCH marka LPG bujileri değiştirdim.
    Sonuç kesinlikle mükemmel...
    Düşük devirlerdeki toparlanmaya inanamadım....
    Böyle bir etki yapacağını tahmin ettiğim halde bulamadığım bu bujileri almam için
    gerekli adresi bulmamda yardımcı olan O.B.K ya "eyvallah" diyorum....
    Çok makbule geçti.

    Ford servisindeki yetklili "bu bujileri takman hiç bir şeyi değiştirmez" demişti.
    Kardeşim arabayı kullanırken değişime inanamadığını söyledi.

    1 dk bile düşünmeyin.. Alın bu bujileri ve hemen takın....

    Alıntıları Göster
    Merhabalar, bende geçen gün Kartal Bosch serviste bujileri kendi aracıma uyan lpg bujisi ile değiştirdim. Bu arada bujileri değiştirdikten sonra tekrar kalibrasyon yaptırmak gerekli midir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Merhabalar, bende geçen gün Kartal Bosch serviste bujileri kendi aracıma uyan lpg bujisi ile değiştirdim. Bu arada bujileri değiştirdikten sonra tekrar kalibrasyon yaptırmak gerekli midir?

    Alıntıları Göster
    2003 honda civic ES
    vtec
    1600cc
    otomatik
    atiker marka lpg si var

    Nihat bey;
    Motor numaranız D16V1 midir?
    Değilse yazarsanız veya telefon ile söylerseniz sizin aracınıza uygun buji konusunda yardımcı olmak isterim.O.B.K ustadımada teşekkur ederim.
    Tel:02642914444-2751176

    Oto-parca.net




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-

    2003 honda civic ES
    vtec
    1600cc
    otomatik
    atiker marka lpg si var

    Nihat bey;
    Motor numaranız D16V1 midir?
    Değilse yazarsanız veya telefon ile söylerseniz sizin aracınıza uygun buji konusunda yardımcı olmak isterim.O.B.K ustadımada teşekkur ederim.
    Tel:02642914444-2751176

    Oto-parca.net

    Alıntıları Göster
    2001 model Pejo 306 1.6 aracıma Lpg montajı ile uygun bujileri taktım, yani montajları aynı anda oldu. Araçta herhangi bir problem (titreme, rölanti düşmesi/yükselmesi vs.) yok 30 Lt. otogaz (60 TL.) ile 300 Km. yol yaptım sanırım 3-8 Km daha yapar gibi. :) Bujilerden sıkıntı yaşamassınız kesinlikle alınması gerekli diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mefisto-TR

    2001 model Pejo 306 1.6 aracıma Lpg montajı ile uygun bujileri taktım, yani montajları aynı anda oldu. Araçta herhangi bir problem (titreme, rölanti düşmesi/yükselmesi vs.) yok 30 Lt. otogaz (60 TL.) ile 300 Km. yol yaptım sanırım 3-8 Km daha yapar gibi. :) Bujilerden sıkıntı yaşamassınız kesinlikle alınması gerekli diye düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    lpg bujilerine ben de geçiş yaptım sonunda,nusret bey'e ilgilerinden dolayı teşekkürler..
    özellikle alt devirlerdeki gaz tepkisi,hissedilir biçimde arttı.
    ayar kısmına benim de aklım takılmıştı,ısparta balbay brc deki engin ustam,ayara gerek yok dedi,ben de herhangi bir sorun (arıza lambası vs.) olmadığı sürece tekrar gitmeyi düşünmüyorum.
    yarın istanbula doğru yola çıkacağım,yakıt tüketimi ve yeni bujilerin uzun yol ve yüksek hız performansı konusunda görüşlerimi aktarırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: froandto41

    Üstadım iyi günler..

    renault 9 1994 broadway 1400 cc

    buna göre uygun lpg bujisini linkten bulamadım yardımcı olurmusun?

    Alıntıları Göster
    2005 model ls honda cıvıc var.lpg taktırmak ıstıyorum bujıyde degıstırmek ıstıyorum uygun lpg bujısı hangısı verılen bosch sıtesınde yapamdım bulamadım yardım edın lutfen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bestmen79

    2005 model ls honda cıvıc var.lpg taktırmak ıstıyorum bujıyde degıstırmek ıstıyorum uygun lpg bujısı hangısı verılen bosch sıtesınde yapamdım bulamadım yardım edın lutfen

    Alıntıları Göster
    Herkese selamlar;
    Ustam opel lpg li aracım için siteden 0 242 236 571 kod nolu (FR 7 KI 332 S) PLATİNİUM bujileri buldum. Ankarada bir kaç yere sordum (bosch car se.) bulamadım. Ankarada bulabileceğim bir yer varsa yardımlarınız beklemekteyim. Saygılarımla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: REHBER2002

    Herkese selamlar;
    Ustam opel lpg li aracım için siteden 0 242 236 571 kod nolu (FR 7 KI 332 S) PLATİNİUM bujileri buldum. Ankarada bir kaç yere sordum (bosch car se.) bulamadım. Ankarada bulabileceğim bir yer varsa yardımlarınız beklemekteyim. Saygılarımla.


    İnternet üzerinden alabilirsiniz.Nusret bey sanırım size yardımcı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    1999 model palio 1.6 için hangi bujiyi tavsiye edersiniz?Ben arabada 4 tırnaklı bosch fr78x bujisini kullanıyorum.Ngk bujiyi öneriyorlar onlar bayağı pahalı ve 2 sene önce ngk üretimi fiat-lancia buji almıştık 1 yıl içinde paslanıp gitmişti.

    Alıntıları Göster
    palio 1.4 EL 8valve tek nokta enjeksiyon aracıma uygun bujiyi bosch sitesinden buldum,fakat piyasada ve nette bulamadım,nerden temin edebilirim ?

    buji kodu ; BOSCH 0 242 240 653 / FR 6 KI 332 S
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Nusret-

    2003 honda civic ES
    vtec
    1600cc
    otomatik
    atiker marka lpg si var

    Nihat bey;
    Motor numaranız D16V1 midir?
    Değilse yazarsanız veya telefon ile söylerseniz sizin aracınıza uygun buji konusunda yardımcı olmak isterim.O.B.K ustadımada teşekkur ederim.
    Tel:02642914444-2751176

    Oto-parca.net


    ilginize teşekkür ederim ruhsat arabada kaldı

    bakınca size yazarım çok sağolun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tamer_10

    palio 1.4 EL 8valve tek nokta enjeksiyon aracıma uygun bujiyi bosch sitesinden buldum,fakat piyasada ve nette bulamadım,nerden temin edebilirim ?

    buji kodu ; BOSCH 0 242 240 653 / FR 6 KI 332 S


    nusret ve abdullah beye ilgileri için teşekkür ederim,aradığımda 0 242 240 653 nolu bujinin olmadığını,sistemden bakarak 0 242 240 593 bujinin onun yerine olduğunu söylediler,mail adresime bujinin teknik detaylarını yolladılar,siparişimi verdim,elektrot aralığı 0.7 yerine 0.8,ve sanırım 653 e göre elektrot yapısıda farklı,umarım uyum sağlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tamer Teknik Servis -- 6 Mayıs 2010; 13:17:06 >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.