Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.794
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2003 model Fiat Marea Exclusive 1.6 16 V aracım için Lpg bujisi aşağıdaki linkteki midir?Tereddütte kaldım da..


    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html
  • Selam O.B.K hocam, ben kasım ayında 2002 model honda civic 1,6 110 ps aracıma zavoli sıralı sistem taktırdım. Bahsettiğiniz bu bujileri yine bu forumda bir arkadaş tavsiye ediyordu. Ben de bu konuyu hem honda servisindeki ustaya hem de lpg servisindeki ustaya sordum, ikisi de orjinal buji kullanmamı söylediler ama sizin anlattıklarınız ve tecrübeler doğrultusunda ben de bu bujilerden kullanmak istiyorum. aracım için hem bosch hemde NGK'da uygun bujilere baktım. Bosch'da 0 242 240 653 kodlu buji için elektrot aralığı 0,7 mm iken NGK'da LPG6 kodlu buji için GAP 1,1 mm yazıyor. Bu iki buji de benim aracıma uygun olarak görünüyor, sizce hangisi tercih edilmeli ve neden iki marka arasında bu fark var?
  • Evet bende de marea var bundan aldım. Bu buji uygyn olan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mckpghs

    2003 model Fiat Marea Exclusive 1.6 16 V aracım için Lpg bujisi aşağıdaki linkteki midir?Tereddütte kaldım da..


    http://www.oto-parca.net/CNGLPG-Buji-0242236571,PR-59.html
  • bosch bujileri izmirde bulabileceğimiz bir yer varmı yoksa mecbur internettenmi alacağız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suzitusi

    Selam O.B.K hocam, ben kasım ayında 2002 model honda civic 1,6 110 ps aracıma zavoli sıralı sistem taktırdım. Bahsettiğiniz bu bujileri yine bu forumda bir arkadaş tavsiye ediyordu. Ben de bu konuyu hem honda servisindeki ustaya hem de lpg servisindeki ustaya sordum, ikisi de orjinal buji kullanmamı söylediler ama sizin anlattıklarınız ve tecrübeler doğrultusunda ben de bu bujilerden kullanmak istiyorum. aracım için hem bosch hemde NGK'da uygun bujilere baktım. Bosch'da 0 242 240 653 kodlu buji için elektrot aralığı 0,7 mm iken NGK'da LPG6 kodlu buji için GAP 1,1 mm yazıyor. Bu iki buji de benim aracıma uygun olarak görünüyor, sizce hangisi tercih edilmeli ve neden iki marka arasında bu fark var?


    Dostum benim araçta da zavoli var.
    Ford servisi LPG bujisi olmaz diyordu,
    100-TL orjinal buji yerine yarı fiyatına Bosch marka buji taktım.
    FArkını bu forumun değişik yerlerinde tekrar tekrar yazdım.
    Düşük devirlerde mükemmmel sonuç aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    bosch bujileri izmirde bulabileceğimiz bir yer varmı yoksa mecbur internettenmi alacağız...


    İnternet sitesinden aracınıza hangi bujinin uyduğunu öğrenin. Herhangi bir bosch car servise gidip elinizde var mı diye sorun. Eğer varsa zaten hemen takarsınız, yoksa sipariş edip getirtiyorlar... Ben Kartal bosch car serviste taktırdım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    bosch bujileri izmirde bulabileceğimiz bir yer varmı yoksa mecbur internettenmi alacağız...


    İnternet sitesinden aracınıza hangi bujinin uyduğunu öğrenin. Herhangi bir bosch car servise gidip elinizde var mı diye sorun. Eğer varsa zaten hemen takarsınız, yoksa sipariş edip getirtiyorlar... Ben Kartal bosch car serviste taktırdım...

    peki bosch car servislerinin listesini görebileceğim bir yer varmı bulamadımda...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    bosch bujileri izmirde bulabileceğimiz bir yer varmı yoksa mecbur internettenmi alacağız...


    İnternet sitesinden aracınıza hangi bujinin uyduğunu öğrenin. Herhangi bir bosch car servise gidip elinizde var mı diye sorun. Eğer varsa zaten hemen takarsınız, yoksa sipariş edip getirtiyorlar... Ben Kartal bosch car serviste taktırdım...

    peki bosch car servislerinin listesini görebileceğim bir yer varmı bulamadımda...


    http://www.boschservice.com.tr/

    Sağ tarafta arama var, oradan şehir seçebilirsiniz.




  • http://www.oto-parca.net/index.php

    burda satılıyor. daha önce kk ile ampul aldım. güvenilir ve sorunsuzlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Berlin_


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet


    quote:

    Orijinalden alıntı: mitto


    quote:

    Orijinalden alıntı: samet

    bosch bujileri izmirde bulabileceğimiz bir yer varmı yoksa mecbur internettenmi alacağız...


    İnternet sitesinden aracınıza hangi bujinin uyduğunu öğrenin. Herhangi bir bosch car servise gidip elinizde var mı diye sorun. Eğer varsa zaten hemen takarsınız, yoksa sipariş edip getirtiyorlar... Ben Kartal bosch car serviste taktırdım...

    peki bosch car servislerinin listesini görebileceğim bir yer varmı bulamadımda...


    http://www.boschservice.com.tr/

    Sağ tarafta arama var, oradan şehir seçebilirsiniz.

    teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cezayirli


    quote:

    Orijinalden alıntı: suzitusi

    Selam O.B.K hocam, ben kasım ayında 2002 model honda civic 1,6 110 ps aracıma zavoli sıralı sistem taktırdım. Bahsettiğiniz bu bujileri yine bu forumda bir arkadaş tavsiye ediyordu. Ben de bu konuyu hem honda servisindeki ustaya hem de lpg servisindeki ustaya sordum, ikisi de orjinal buji kullanmamı söylediler ama sizin anlattıklarınız ve tecrübeler doğrultusunda ben de bu bujilerden kullanmak istiyorum. aracım için hem bosch hemde NGK'da uygun bujilere baktım. Bosch'da 0 242 240 653 kodlu buji için elektrot aralığı 0,7 mm iken NGK'da LPG6 kodlu buji için GAP 1,1 mm yazıyor. Bu iki buji de benim aracıma uygun olarak görünüyor, sizce hangisi tercih edilmeli ve neden iki marka arasında bu fark var?


    Dostum benim araçta da zavoli var.
    Ford servisi LPG bujisi olmaz diyordu,
    100-TL orjinal buji yerine yarı fiyatına Bosch marka buji taktım.
    FArkını bu forumun değişik yerlerinde tekrar tekrar yazdım.
    Düşük devirlerde mükemmmel sonuç aldım.


    Benim taktırma konusunda bir tereddütüm yok ama bosch ve NGK'da 0,4 mm'lik bir fark var. Aracın orjinal bujisinin elektrot aralığı 1,1 mm, NGK LPG için yaptığı bujide orjinal ölçü olan 1,1 mm kullanmış ama bosch 0,7 mm kullanmış. NGK'nınki orjinal ölçü olduğu için bir sorun olacağını sanmıyorum ama bosch'unki 0,7 mm olduğu için aracın çalışma düzeninde sıkıntı olabilir diye düşünüyorum. Bu nedenle bosch ve NGK arasında tereddütte kaldım.




  • Benim arabadan çıkan orijinal bujinin bir tarafında motorcraft diğer tarafta NGK laser platinum yazıyor made in japan..Fakat bujiler siyahlaşmış ömrünün sonuna doğru yaklaşmıştı..Yeni taktığım bujilerde herhangi bir uyumsuzluk yok..Orijinalin elktrot aralığı 1.3 iken bununki 0.7 mm bu farkı bu bujiler nasıl tolere ediyor merak ediyorum..
  • Bugün NGK marka bujilerden sipariş verdim, hadi hayırlısı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Ben bujilerimden ve gap mesafesinden memnunum. İlk çıktığında NKG'nin sitesinden bakmıştım ve gap'ın 0.7 olduğunu görünce şaşırmıştım. Hyundai motorlarında 1.1mm gap'lı buji kullanıyor ve bu motorlar lpg ile çok uyumlu, zaten malum kore'de benzin teşkilatı olmadan lpg ile fabrika çıkışı satıyor bu motoru taşıyan araçları. Ancak 1.1 gap'ı olan bir araca siz 0.7 gap'lı bir buji takarsanız avansı ciddi şekilde artırırsınız, orta devirler hariç performans alamazsınız ve yakıtıda arttırırsınız. Genelde 0.7 gibi gap'lı bujiler eski karbüratörlü araçlarda kullanılırdı. Neyse bulursam uygun fiyata test etmek istiyorum.


    Merhaba.

    Aracımda orjinal bujilerde aralık 1.1mm idi. Orjinali 1.1mm olan benzin bujilerini kendim 0.8mm'ye kadar daralttım ama 0.9mm'nin en ideal ölçü olduğu kanısındayım. Zaten aldığım LPG bujisi de 0.9 mm aralıklı. Orjinaliyle arasında büyük bir fark yok yani. 0.2mm nin avansta ciddi bir fark oluşturacağını sanmıyorum.


    O.B.K hocam bizim orijinal bujiyle (motorcraft NGK platinum) Bosch lpg bujisi arasında 0.6 mm fark var..Biri 1.3 diğeri 0.7 mm..Şu an için ben bir sorun görmüyorum ama bu fark fazla değil mi sizce, ilerde sorun açma ihtimali var mıdır? Nihayetinde bizim elimizde OBD cihazı yok araçta neler olup bittiğini gözlemleyemiyoruz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: birtasarimci

    Lpg bujilerini taktırıp bi 50 km kullandım.
    Tüm devirlerde daha iyi performans olduğu görüşündeyim.
    Ancak aracım alt devirlerde cansız olduğu için en hissedilir güç artışı
    orada oluyor. Özellikle alt vitese geçmemi isteyen sesi daha alt devirlerde alıyorum artık.

    Elimi vurmuşken bujilerle beraber yağ ve filtreler de değişti.
    Bu yüzden de bir iyileşme var ancak önceki yağ-filtre değişimlerini de hatırlıyorum,
    şimdi daha iyi.

    OBK üstad faydalı paylaşımın için tekrar teşekkürler.


    Rica ederim hocam.

    Yağı da 10W-60 mı aldınız yoksa ?


    Merhaba,
    Yağın 10W-60 olmasının hikmeti nedir hocam?
    Benim de 2004 1.6 16V Megane II aracıma yaklaşık 2000 km önce LPG takıldı. LPG bujisi almayı düşünüyorum. Ama yağ konusu aklıma takıldı. Araca daha önce yetkili servislerde 5W-30 yağ konuluyordu.
    Bunu 10W-60 ile değiştirmem gerekiyor mu?
    Paylaşım için teşekkür ederim.




  • Herkese selamlar...
    Öncelikle O.B.K arkadaşımıza böyle yararlı birşeyi bizlerle paylaştığı için teşekkür ederim.
    Mitsubishi Carisma sahibi olarak LPG/CNG bujisi hakkında yorumlarımı buraya yazayım. O.B.K arkadaşımızın verdiği katalog linkinden aracıma uygun numaralı bujiyi buldum. Bujiyiwww.oto-parca.net adresinden temin ettim. 0242240653 numaralı buji.Buji hakkında yorumlarıma gelince aracım LPG de alt devirlerde çok cansızdı kendini silkeleyerek topluyordu resmen bir zulümdü.Daha sonra motor ustasına giderek üzerindeki benzin bujilerinin tırnak aralıklarını 0,7 mm ye düşürerek silkelenmeyi ortadan kaldırmıştık araç bayağı toparlanmıştı ve sonra bu konuyu okuyunca lpg bujisi mantıklı geldiği için aldım.Düşük devirlerde inanılmaz bir performans artışı var.Önceden tümseklerden geçerken yavaşladıktan sonra 2. vites ile devam edemiyordum artık devam edebiliyorum.Araç kendini çok güzel topluyor.Ve motor soğukken çiğ benzin atma problemi ortadan kalktı.Yakıt konusuna değinecek olursak ben herhangi bir fark göremedim ama aracın düşük devirlerde canlılığı beni yeterince cezbetti.Ve almayı düşünen herkese tavsiye ederim.
    İyi günler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB W115


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: birtasarimci

    Lpg bujilerini taktırıp bi 50 km kullandım.
    Tüm devirlerde daha iyi performans olduğu görüşündeyim.
    Ancak aracım alt devirlerde cansız olduğu için en hissedilir güç artışı
    orada oluyor. Özellikle alt vitese geçmemi isteyen sesi daha alt devirlerde alıyorum artık.

    Elimi vurmuşken bujilerle beraber yağ ve filtreler de değişti.
    Bu yüzden de bir iyileşme var ancak önceki yağ-filtre değişimlerini de hatırlıyorum,
    şimdi daha iyi.

    OBK üstad faydalı paylaşımın için tekrar teşekkürler.


    Rica ederim hocam.

    Yağı da 10W-60 mı aldınız yoksa ?


    Merhaba,
    Yağın 10W-60 olmasının hikmeti nedir hocam?
    Benim de 2004 1.6 16V Megane II aracıma yaklaşık 2000 km önce LPG takıldı. LPG bujisi almayı düşünüyorum. Ama yağ konusu aklıma takıldı. Araca daha önce yetkili servislerde 5W-30 yağ konuluyordu.
    Bunu 10W-60 ile değiştirmem gerekiyor mu?
    Paylaşım için teşekkür ederim.



    Arkadaşımızın aracının özel bir durumu var. Yağ eksiltiyor. Bu sebeple aşınmış ve yağ tüketen motorlar için geliştirilen 10w60 mobil1 yağı önerdim. Yoksa bu yağın LPG ile alakası yok.

    Siz servisinizin önerdiği yağı, mümkünse tam sentetik olanını kullanmaya devam edin.

    Kolay gelsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Ben bujilerimden ve gap mesafesinden memnunum. İlk çıktığında NKG'nin sitesinden bakmıştım ve gap'ın 0.7 olduğunu görünce şaşırmıştım. Hyundai motorlarında 1.1mm gap'lı buji kullanıyor ve bu motorlar lpg ile çok uyumlu, zaten malum kore'de benzin teşkilatı olmadan lpg ile fabrika çıkışı satıyor bu motoru taşıyan araçları. Ancak 1.1 gap'ı olan bir araca siz 0.7 gap'lı bir buji takarsanız avansı ciddi şekilde artırırsınız, orta devirler hariç performans alamazsınız ve yakıtıda arttırırsınız. Genelde 0.7 gibi gap'lı bujiler eski karbüratörlü araçlarda kullanılırdı. Neyse bulursam uygun fiyata test etmek istiyorum.


    Merhaba.

    Aracımda orjinal bujilerde aralık 1.1mm idi. Orjinali 1.1mm olan benzin bujilerini kendim 0.8mm'ye kadar daralttım ama 0.9mm'nin en ideal ölçü olduğu kanısındayım. Zaten aldığım LPG bujisi de 0.9 mm aralıklı. Orjinaliyle arasında büyük bir fark yok yani. 0.2mm nin avansta ciddi bir fark oluşturacağını sanmıyorum.


    O.B.K hocam bizim orijinal bujiyle (motorcraft NGK platinum) Bosch lpg bujisi arasında 0.6 mm fark var..Biri 1.3 diğeri 0.7 mm..Şu an için ben bir sorun görmüyorum ama bu fark fazla değil mi sizce, ilerde sorun açma ihtimali var mıdır? Nihayetinde bizim elimizde OBD cihazı yok araçta neler olup bittiğini gözlemleyemiyoruz..


    Merhaba.

    Buji elektrot aralığı tek başına bir kriter değildir. Buji üreticisi elektrot aralığıını düşünerek bujinin ateşleme karakteristiğini de ona göre tekrar düzenlemiştir.

    Kaldı ki bir sorun yaşanması halinde aralığı genişletmek de mümkündür.




  • O.B.K hocam yakıt durumunu test edebildiniz mi?
  • Resimde gördüğüm lpg bujisinin bence elektrot ucunu çok ince tutarak tırnak aralığını düşürmüşler.Normal bujide bu kadar düşük tırnak aralığında yandan bile ateşleme olabilir.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.