Şimdi Ara

LPG ve BUJİ seçimi (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
997
Cevap
31
Favori
380.046
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talfar

    Resimde gördüğüm lpg bujisinin bence elektrot ucunu çok ince tutarak tırnak aralığını düşürmüşler.Normal bujide bu kadar düşük tırnak aralığında yandan bile ateşleme olabilir.


    İşte esas nokta tam da burası.

    Normal bujide birçok noktadan ateşleme olabiliyor ve her seferinde kıvılcım boyu ve şekli değişebiiliyor. Bu da her seferinde farklı ateşleme kalitesi demek oluyor. Ama bu sivri platinyum uçlu bujilerde ateşleme hep aynı noktadan ve aynı boyda oluyor. Bu da sabit ateşleme kalitesi anlamına geliyor.

    Yakıtta hissedilir bir fark göremedim. Etkisi var ama %10 değildir. Bu da zaten ölçüm sapması dahilinde gözardı edilebilir. Fakat düşük devirlerin güçlenmesi ile daha geç vites düşer oldum. Bu da tüketimi olumlu etkileyecektir.

    Kısaca lpg bujileri düşük devirlerdeki verimi için kesinlikle tercih edilir. Ama yakıta etkisi sınırlı. 40 liralık bujiden zaten yakıtta %10luk bir fark oluşturmasını beklemek yanlış olur. Bu bujilerle düşük devirler daha yoğun kullanılarak daha iyi tasarruf sağlanabilir. Ayrıca LPG kullanımında bujinin yapısı daha geç bozulacaktır. Motor ve buji sağlığı için, düzgün ateşleme ve yanma için tercih edilebilir.

    Kolay gelsin.




  • Sayın O.B.K. Merhaba

    Benim nissan primera 2000 odel 1.6 motorlu bir aracım var ve katologdan bakarak aracıma uygun BOSCH LPG bujisini aldım. Bir sorum var. ben bazen aracımı benzinde kuulanıyorum. ayın yarısında benzin yasında lpg kullanıyorum. bu bujiler uzun süreli benzinli kullanımda sizce zararlı olurmu. cevabınız için teşekkür eder
    otomobil konusundaki engin bilginizden dolayı sizi kutlarım.
  • Bugün NGK marka LPG6 kodlu bujileri (4x40=160 TL) aracıma taktırdım. Biraz fark hissettim, ama bu psikolojikmidir yoksa otm. vites olduğu için mi farkı az hissettim bilemiyorum. Ama bu bujileri aldığıma pişman değilim.

    Araç benzinde herhangi bir sorun yaşamadı, zaten GAP mesafesi orjinali ile aynı 1,1 mm. Bosch'un bujileri 0,7 mm idi. Ben de bu yüzden NGK tercih ettim.
  • Dün şehirdışı kullanımda farkı daha iyi hissettim, sanırım düz vitesli araçlarda bu daha kolay hissedilir.
  • Bende de 99 model golf 1.8 var..
    boshtan baktığıma göre 0242240653 nolu lpg bujisi uygun..
    fakat stokta bulunmamakta şu anda.Bulabileceğim bir internet adresi var mı acaba ?
    bulunduğum yerde bulmam biraz zor çünkü...
    teşekkürler
  • bende biraz önce alfa romeo 166 v6 turbo aracım içinwww.oto-parca.net 'den bosch lpg bujisi siparişi verdim. nusret beyi arayıp kendisiyle görüştüm. almak istediğim bujinin doğru buji olduğunu teyit ettik. Allah razı olsun çok yardımcı oldu...



    sizlerdekine benzer aynı şikayet bende de vardı. gaza ani yüklenmelerde aracım yürürken hafif hafif sarsılıyordu, kesilmeler yapıyordu. ama gaz pedalına yedire yedire bastığım zaman hiç bir sorun yoktu. gaz ayarından falan diye düşündüm ama ne aya yaparsak yapalım kesemedik sarsıntıyı. ilk başlarda fazla gaz geliyo boğuluyo falan dedik ama gaz ayarını düşürüncede sorun düzelmedi. aracım şu anda lpg'de tam yarı yarıya yakıyor. benzinde km'de 560 kr (benzin 3,78 tl), lpg de ise 275 kr (lpg 1,63 tl) yakıyor. sonunda ustam dedi ki yapacak bişey yok. lpg bujisi alıcan. geçenlerde mercedes e200 kompressor'e taktık, onda da aynı sıkıntı vardı, bujileri değiştirdikten sonra düzeldi dedi. ama ustam ngk'yı söyledi bana. bosch'dan hiç bahsetmedi. büyük ihtimal bosch'da da lpg bujisi olduğunu bilmiyodu. ngk'da 4'erli paket halinde satılıyodu. paketi 120 tl. e benim araba 6 silindir. mecbur 2 paket almam gerekecek. buda 240 tl eder bide 2 buji elimde fazla kalacak. ha ilerde lazım olurdu ama bu kadar kasmaya gerek yok. bi deneyelim görelim bakalım. bu fiyat farkıda değişim km'sinden anladığım kadarıyla. bosch lpg bujisinin değişimi 30000 km yazıyor. ngk'nın ki ise 60000 km. zaten şu anda denemek için aldığımdan, bosch ucuz olduğu için bunu tercih ettim. dediğim gibi bu farkda km değişim periyodundan kesin. aslında 30000 km'de az değil yani...


    deneyip görücez bakalım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apojitsu -- 2 Haziran 2010; 15:53:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: MB W115


    quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orijinalden alıntı: birtasarimci

    Lpg bujilerini taktırıp bi 50 km kullandım.
    Tüm devirlerde daha iyi performans olduğu görüşündeyim.
    Ancak aracım alt devirlerde cansız olduğu için en hissedilir güç artışı
    orada oluyor. Özellikle alt vitese geçmemi isteyen sesi daha alt devirlerde alıyorum artık.

    Elimi vurmuşken bujilerle beraber yağ ve filtreler de değişti.
    Bu yüzden de bir iyileşme var ancak önceki yağ-filtre değişimlerini de hatırlıyorum,
    şimdi daha iyi.

    OBK üstad faydalı paylaşımın için tekrar teşekkürler.


    Rica ederim hocam.

    Yağı da 10W-60 mı aldınız yoksa ?


    Merhaba,
    Yağın 10W-60 olmasının hikmeti nedir hocam?
    Benim de 2004 1.6 16V Megane II aracıma yaklaşık 2000 km önce LPG takıldı. LPG bujisi almayı düşünüyorum. Ama yağ konusu aklıma takıldı. Araca daha önce yetkili servislerde 5W-30 yağ konuluyordu.
    Bunu 10W-60 ile değiştirmem gerekiyor mu?
    Paylaşım için teşekkür ederim.



    Arkadaşımızın aracının özel bir durumu var. Yağ eksiltiyor. Bu sebeple aşınmış ve yağ tüketen motorlar için geliştirilen 10w60 mobil1 yağı önerdim. Yoksa bu yağın LPG ile alakası yok.

    Siz servisinizin önerdiği yağı, mümkünse tam sentetik olanını kullanmaya devam edin.

    Kolay gelsin.


    Cevabımız için teşekkür ederim. Yetkili servis ELF 5W-30 yağ kullanmış bugüne kadar. Ben de artık yağ değişimlerinde servise gitmiyorum.2 kez dışarıda yağ değiştirdim ve aynı yağı koydum. Tam sentetik mi bilmiyorum. Önerebileceğiniz yağ nedir?
    Teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apojitsu

    bende biraz önce alfa romeo 166 v6 turbo aracım içinwww.oto-parca.net 'den bosch lpg bujisi siparişi verdim. nusret beyi arayıp kendisiyle görüştüm. almak istediğim bujinin doğru buji olduğunu teyit ettik. Allah razı olsun çok yardımcı oldu...



    sizlerdekine benzer aynı şikayet bende de vardı. gaza ani yüklenmelerde aracım yürürken hafif hafif sarsılıyordu, kesilmeler yapıyordu. ama gaz pedalına yedire yedire bastığım zaman hiç bir sorun yoktu. gaz ayarından falan diye düşündüm ama ne aya yaparsak yapalım kesemedik sarsıntıyı. ilk başlarda fazla gaz geliyo boğuluyo falan dedik ama gaz ayarını düşürüncede sorun düzelmedi. aracım şu anda lpg'de tam yarı yarıya yakıyor. benzinde km'de 560 kr (benzin 3,78 tl), lpg de ise 275 kr (lpg 1,63 tl) yakıyor. sonunda ustam dedi ki yapacak bişey yok. lpg bujisi alıcan. geçenlerde mercedes e200 kompressor'e taktık, onda da aynı sıkıntı vardı, bujileri değiştirdikten sonra düzeldi dedi. ama ustam ngk'yı söyledi bana. bosch'dan hiç bahsetmedi. büyük ihtimal bosch'da da lpg bujisi olduğunu bilmiyodu. ngk'da 4'erli paket halinde satılıyodu. paketi 120 tl. e benim araba 6 silindir. mecbur 2 paket almam gerekecek. buda 240 tl eder bide 2 buji elimde fazla kalacak. ha ilerde lazım olurdu ama bu kadar kasmaya gerek yok. bi deneyelim görelim bakalım. bu fiyat farkıda değişim km'sinden anladığım kadarıyla. bosch lpg bujisinin değişimi 30000 km yazıyor. ngk'nın ki ise 60000 km. zaten şu anda denemek için aldığımdan, bosch ucuz olduğu için bunu tercih ettim. dediğim gibi bu farkda km değişim periyodundan kesin. aslında 30000 km'de az değil yani...


    deneyip görücez bakalım...



    heyooooo geldi bujiciklerimbugün iş çıkışı gidip taktırıcam. bakalım nolcak




  • 2006 model fiat panda 1.2 8v 60bg araç için bosch marka buji yok galiba..ya da ben çözemedim..anlayan arkadaş varsa yardımcı olabilir mi?
  • merhaba,

    aldığım bujileri taktırdım, benzinde ve lpg de kullandım. benzinde herhangi bir sıkıntı görmedim. lpg de ise ateşleme sisteminde olan arızadan dolayı ayar yapılırken tırnak aralığını 0,65 olarak yeniden ayarlayarak
    takıldı. şu an iyi gibi. ateşlemenin daha iyi olduğu kesin. tavsiye ederim. aracımın orjinal bujisinin tırnak aralığı 0,80 mm. bu daralma sebebiyle benzinde sorun çıkamayacağını umarım.
  • lpg bujisi mi daraltıldı
  • evet lpg bujisi daraltıldı.
  • lpg bujisi tırnak aralığı normale göre zaten dar siz onu bir daha daraltarak yanlış yapmışsınız. ateşleme sorunu buji aralığıyla gidermek mantıksız. aracınız ne marka bilmiyorum ama eziyet çekiyordur bence
  • aracım nissan primera 2000 model. zaten lpg bujisinin tırnak aralığı 0,70 ve biz bunu 0,65 e getirdik. bukadar farkın çok zarar vereceğini sanmıyorum ve daha iyi oldu sanki. ateşleme zayıflığı için buji kablolarıda değişti ve distribütör kapağı kontrolu yapıldı. şu an sorun yok gibi. ateşleme daha iyi olur diye düşünüyorum. lpg zaten en iyi ateşlemeyi istiyor. eziyet çekiyordur demişsiniz. eziyet çektiğini nasıl anlarım.
  • %10 dan fazla bosh daraltmış siz bir %10 daha daraltınız. hadi nissan lpg için üretmedi diye bosh lpg bujisi yaptı onu optimum aralıpa çekti. bence usta hatalı bir uygulama yapmış. halen kafamda soru işaretleri var bu daraltma konusunda lpg takan kişi bu lpg bujisini önermedi bana. lpg için hadi tamam derim ama kafamdaki benzinde ne oluyor sorusu biraz aydınlansa iyi oalcak. takanlar memnun ama geneli zaten eski bujilerini söktüğü için yada bakımda değiştiği için gibi geliyor. yani sıfır benzin bujisi taksakta iyileşme gözlemleyecekken bu iyileşme lpg bujisinden mi bilmiyorum
  • Teklemeyedi azalttımı değil mi arkadaşlar yanlış anlmadıysam.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    %10 dan fazla bosh daraltmış siz bir %10 daha daraltınız. hadi nissan lpg için üretmedi diye bosh lpg bujisi yaptı onu optimum aralıpa çekti. bence usta hatalı bir uygulama yapmış. halen kafamda soru işaretleri var bu daraltma konusunda lpg takan kişi bu lpg bujisini önermedi bana. lpg için hadi tamam derim ama kafamdaki benzinde ne oluyor sorusu biraz aydınlansa iyi oalcak. takanlar memnun ama geneli zaten eski bujilerini söktüğü için yada bakımda değiştiği için gibi geliyor. yani sıfır benzin bujisi taksakta iyileşme gözlemleyecekken bu iyileşme lpg bujisinden mi bilmiyorum

    aracım yetkili servis bakımından çıktı,bujileri de değişmişti.
    yeni bujilerle yaklaşık 500 km yaptıktan sonra lpg bujilerine geçtim.
    fark var.




  • OBK HOCAM BENİM 1997 TİPO 1.4İESX ARACIM VAR.MOTOR CİNSİ 160 AZ 55A VERDİĞİNİZ SİTELERDEN BİRKAÇ TANE LPG BUJİSİ BULDUM.EMİN OLAMADIM.EGER BU KONUDA YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM. ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
  • bujileri bende taktırdım. lpg kullanmaktan ötürü depoda kalan benzin sürekli devir daim olarak zamanla bozulduğundan dolayı, aracım sabah ilk çalıştığında, yol almaya başladığı ilk 50-100 metre benzinde iken gaza zor tepki verirdi, kasılarak giderdi. bujileri taktırdığımdan beri gözlemliyorum ve artık böyle bir olay kalmadı. sanki lpg'yi taktırmadan önceki sürekli benzinde çalışan motorum gibi çalışmaya başladı. lpg'de ise kesintilerim bayağı azaldı, aracım şimdi daha güzel ve istikrarlı devirleniyor, gaza güzel tepki veriyor...
  • yarın Nusret beyle konuşup bende lpg buji siparişimi vereceğim ellerinde varsa bakalım işe yarayacakmı...bu arada kargolar kaç gün içerisinde elinize ulaşıyor?
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.