Bildirim
LPG ye geçiş sıcaklığı...Ustalar yazsın sürücüler bilgilensin...
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
Normali 35-40 derecedir.Daha aşağı bir ısı derecesi ayarlanırsa regülatörden bir kaç dakika bir uğultuya,sese neden olduğunu biliyorum.Ancak fazla benzin yakmama açısından bazı arkadaşlarımızın 20-25 dereceye kadar düşürdüklerini de biliyorum. -
Standart 30 bence iyidir. ama farklı yapanlarda olabilir tabiki. -
sizce iyi olan değil, standart ve ideal olanı önemli. -
standart 30 derecedir birçok yazılımda ! ideal olanıda budur. teşekkürler. -
Saın Florya Otogaz @
standart 30 derece demişsiniz, benim aracımda BRC kit var ve ustanın dediği ve 2Anın sitesinde yazdığı ise 39,5-40 derece ustaya gittim dedimki sıcaklığı 30-35 dereceye düşürün böyle olunca aracın benzin harcaması azalacaktır diye düşünüyorum dedim, ustanın cevabı ise "düşüremeyiz düşürürsek arıza ışığı yakar." şeklinde oldu, ayrıca soğuk gazdan dolayı motor ısınana kadar sarsıntılı çalışır denildi.
şimdi sizler çeşitli LPG kitleri takıyorsunuz. markayı göz ardı edecek olursak hemen hemen hepsinde ki prensip ve çalışma olayı aynı olduğuna göre bazı şeylerde ayrıldığınızı gözlemliyorum. -
Benimde bildiğim 40 derecedir ancak kendi aracımdaki 30 dereceye ayarlı ve herhangibir sıkıntı yok.Ayrıca arıza lambasını yaktıracağını sanmıyorum.Sadece geçişler biraz sarsıntılı olabilir ama fazla hissedilmez. -
benim aracımdakide 28 dereceye ayarlı bencede 30 derece yeterli bir sıcaklık 30 dan 40 çıkması zaten çok uzun bir süre almaz 200mt ya da 2 dakika çok büyük bir fark değil -
öteden beri düşündüğüm bir formül var ama uygulamak ve test etmek gerekli buda ancak Faruk bey üstad gibi teknolojiye düşkün bir arkadaşla gerçekleşir,
(belkide benim düşündüğüm şeyi başkaları yapmış geliştirmiş olabilir) ama ben yinede yazayım.
bu uygulamaya benzer bir uygulamayı mercedes C220 dizel araçta gördüm oradaki uygulama pompadaki/enjektörlerdeki mazotu ısıtmak donmasını önlemek için konulmuş (bahsettiğim şey ısıtma bujileri değil yanlış anlaşılmasın, bu ayrı bir sistem) ve hava sıcaklığı eksilere düştüğünde devreye giriyor ve motor sıcaklığı belli bir seviyeye ulaştığında ise devreden çıkıyor,
buradan yola çıkarak, LPG.li araçlarımızda bulunanregülatör içerisine bir ısıtıcı yerleştirilse ve bu ısıtıcıyıda belli bir hava sıcaklığı altında devreye girecek şekilde ısı sensörü konulsa yine LPG ye geçiş sıcaklığı 40 dereceye ulaşıldığında da ısıtıcıyı devreden çıkaracak bir sensör ilave edilse ki bu mümkün ve olabilecek bir şey, bu sayede araçların fazla benzin yakması önlenmiş olur, böyle oluncada tasarruf daha fazla gerçekleşir.
(şimdi bu yazıyı Faruk Sevgili üstadım okuyunca şöyle diyecek "evet o sistem var ama uygulanmıyor yada uygulanması engellenmiş bir sistem.")
-
Sürekli aküden belli bir akım çekecek ve bir süre aracını zaten kış şartlarında çalıştıramayan arkadaşlar tamamen boşalmış akü ile karşılaşacaklardır. -
quote:
Orijinalden alıntı: Okifi
Sürekli aküden belli bir akım çekecek ve bir süre aracını zaten kış şartlarında çalıştıramayan arkadaşlar tamamen boşalmış akü ile karşılaşacaklardır.
hayır sürekli aküden akım çekmeyecek siz iyice okumadınız galiba
kontağı açtınız aracı benzinde çalıştırdınız ve 3-5 saniye sonra ısıtıcı devreye girecek, yani ilk çalıştırma benzinle olacak ama bu sistem ısıtmayı daha çabuk gerçekleştirecek, hani kısa mesafelerde sık sık kontak açanlar için daha iyi olacak bilindiği gibi motor suyu henüz ısınmadığı için her kontak açmada benzin sarfiyatı oluyor ama ısıtıcı bir sistemle desteklendiğinde ısınma daha çabuk gerçekleşeceğinden LPG devreye daha çabuk girecek
ben şimdiden planlamaya çalışacağım önce ısıtıcının nereye yerleştirileceği önemli (regülatörün içine müdahale edemeyeceğimize göre muhtemelen dışına yerleştireceğiz) daha sonrada gerekli elektronik devrenin yapımı ve ısı sensörlerinin uygulanması önemli yani dış hava sıcaklığı regülatör sıcaklığı gibi algılayıcıların çalışması için gerekli elektronik düzeneğin projesni hazırlayabilirsem uygulama ve deneme aşamasına geçebilirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muzo86 -- 25 Nisan 2011; 21:00:00 >
-
Kulağım çınladı beni ananlar olmuş :)
Geçiş ısısı bulunduğunuz coğrafyaya göre değişir arkadaşlar,
Adanadaki kullanıcı ile Sivastaki kullanıcı aynı şeyleri savunursa yanlışlık vardır.
İdeal geçiş ısısı 30-40 aralığıdır (TR Genelinde coğrafyaya göre değişir)
Daha erke^'e ayarlanmış araçlar benzinden tasarruf yaparlar doğrudur ama o oranda LPG yi fazla tüketecekleri için farkeden birşey olmayacaktır, Yani servisinizin uyarısına kulak verin :)
Çok soğuk iklimi olan ülkelerde gaz boruları egsoz'a yakın ve paralel döşenir. Dolayısı ile sizin düşündüğünüz gibi harici bir enerjiye gerek kalmaz, hatta bunu ısıtılan su ve serpantin şeklinde deneyenler bile oldu.
Ancaaak burası Türkiye ;
Akişama kadar egsoz'a 10 cm yakından geçmiş boruları kovalayıp duruyoruz burada, sistem bizde farklı çalışıyor.
Orjinal olarak bnz.depo kapağının yanına konulan LPG dolum uçları tüm dünyada kullanılırken biz dolum uçlarını arabanın dütüne saklamaya çalışıyoruz halen. MMOB bana kızacak şimdi ama gerçek bu , kafalarını kumdan çıkartıp dünyayı gezsinler biraz.
-
Buyurun ağa'lar sizin için orjinal benzin kapağının yanına yapılan LPG dolum ucu montajı resimleri.
Avrupa dışına çıkıldığında ise size bir adaptör veriyorlar mesela TR de bu adaptör ile aynı ağızdan dolum yapabiliyorsunuz.
İşte resimler
-
Üstad hayran olduğum tek şey var, adamların iş yerleri ne kadar temz ve düzenli görünüyor, birde bizim sanayi çarşılarındaki dükkanların bir çoğunu bu adamlara göstersek her halde kapıdan içeri girmezler. Ülkemizdeki binlerce sanayici dükkanından ancak %10-20 si düzenli, temiz ve tertiplidir -
quote:
Orijinalden alıntı: muzo86
Üstad hayran olduğum tek şey var, adamların iş yerleri ne kadar temz ve düzenli görünüyor, birde bizim sanayi çarşılarındaki dükkanların bir çoğunu bu adamlara göstersek her halde kapıdan içeri girmezler. Ülkemizdeki binlerce sanayici dükkanından ancak %10-20 si düzenli, temiz ve tertiplidir
@muzo86
Bu görüntüler BRC nin fabrikasından görüntüler;
Herhangi bir montaj servisi değil.
OEM (Orıgınal Equıpment Montage) kapsamında montaj yapan bir fabrikayı görüyorsunuz burada, Avrupanın ünlü birçok markalarının montajları burada yapılmaktadır. Bu disiplin ve mükemmellik bundandır.
BRC Türkiye nin gn.md. yrd. Genci bey Türkiyedeki OEM montajlarının bu şekilde yapılmasının uygun olmayacağını, Bütün montajcılarımızın bu OEM montajlardan ekmek yemesi gerektiğini düşündüğü için bu pastayı tüm BRC servisleriyle paylaştı :)
Kendilerine bu ince düşüncesinden dolayı huzurlarınızda teşekkür ediyorum.
Bu arada sadece BRC montajı yapan LPG dönüşüm servislerinin, sizin düşündüğünüz kalıpların dışında olduğunuda bilmenizi isterim :))
Saygılar efendim :)
-
quote:
Orijinalden alıntı: muzo86
şimdi sizler çeşitli LPG kitleri takıyorsunuz. markayı göz ardı edecek olursak hemen hemen hepsinde ki prensip ve çalışma olayı aynı olduğuna göre bazı şeylerde ayrıldığınızı gözlemliyorum.
0, +10 derece kış şartlarında dahi aracı direk gaz ile ! çalıştırabilirsiniz benim Fiat Doblo Kullanan bir müşterim 2 yıldır benzin pompası bozuk bir şekilde ilk marşı dahi
gaz ile yapmakta aylık yaptığı km 10.000 turizm iş yapıyor. yani sizinde dediğiniz gibi markaların çalışma prensibi aynı araç 1-2 ayda bir mutlaka gelir filltre değişiriz ben default 30 derece yazarken tecrübe ,deneyim ile yazmaktayım ezbere değil, Ustalar biribirinin ne işini ne sözünü beğenir bunuda iyi bilmekteyim. Fakat Halep ordaysa Arşın Burada! Siz Gidin 30 dereceye düşürtün ve çekinmeden deneyin, lamba yakar veya stop etme olursa tekrar 40 dereceye alırsınız sonucuda yazın lütfen
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Florya Otogaz -- 26 Nisan 2011; 23:12:58 >
-
ben 30 dereceye ayarladım. iki yıldır sorun yok
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X