Şimdi Ara

Lucid: Tesla, verimlilikte mevcut seviyemize 2032'de ulaşabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
417
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Lucid Motors'un patronu, Tesla'nın, şimdiye kadarki en verimli araç olduğunu iddia ettiği yeni Air Pure'un verimliliğine ulaşmasının 2032'yi bulacağını öne sürdü. 



    "Lucid Air, en verimli otomobil"



    Geçtiğimiz ay Lucid, güncellenmiş Air Pure modelinin, kilovatsaat başına 5 mil yani 12,5 kWh/100km enerji tüketimiyle bugüne kadar üretilmiş en verimli otomobil olduğunu öne sürmüştü. 84 kWh batarya paketiyle 676 km menzil sunan lüks elektrikli sedan, Amerikan EPA standartlarına göre 146 MPGe (benzin eşdeğeri galon başına mil) değeriyle, Model S'in 122 MPGe değerinin çok ötesinde bir verimliliğe sahip.




    Rakiplerinin oldukça önünde olduklarını vurgulayan Lucid CEO'su Peter Rawlinson, LinkedIn'de markanın rakiplerinden ne kadar önde olduğunu gösteren bir grafik paylaştı. Grafikte, Tesla Model S'nin verimliliğini doğrusal bir şekilde artırmaya devam ederse, Air Pure'un mevcut 146 MPGe değerine ulaşmasının 2032'ye kadar süreceği belirtiliyor.



    Elbette Lucid, Air'ı geliştirmeye devam edecek ve grafik, 2032'ye kadar Air'ın verimliliğinin 170 MPGe'nin üzerine çıkabileceğini gösteriyor. Porsche Taycan ve Mercedes-Benz EQS dahil diğer rakipler sırasıyla sadece 83 MPGe ve 96 MPGe değeriyle çok geride kalıyor.



    Ayrıca Bkz.Lucid, yeni elektrikli Air Pure'ın üretilmiş en verimli otomobil olduğunu iddia ediyor



    Rawlinson gönderisinde, "Verimlilik, daha iyi, daha hafif, daha geniş, daha uzun menzilli bir araç üretmede kritik öneme sahiptir ve doğrudan üretim maliyetini etkiler. Bu nedenle, verimlilik tartışmasız bir şekilde bir şirketin temel teknolojik kabiliyetinin en geçerli turnusolüdür." sözlerini kaydetti.



    Lucid, verimlilik açısından rakiplerinin önünde olsa da, ileride rakiplerinin grafikte gösterilenden çok daha hızlı bir gelişim göstermesi olasılığı da bulunuyor. Dolayısıyla, gelecekle ilgili bir tahminde bulunmak o kadar kolay değil.



     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2024/08/lucid-claims-tesla-needs-until-2032-to-match-its-current-ev-efficiency/







  • Burada ne kadar araç ürettiğin çok önemli.
    Bu geyik hiç bitmiyor. Dünyanın en verimli aracını da üretebilirsin fakat yılda sadece 10 bin adet üretebilirsin örneğin. Tesla bütün dünyaya araç satmak isteyen bir firma.
    Aynı geyik yıllardır Apple için de mevcut. İşte şu cihaz geçiyor iphone'u. Ya o cihaza o lens en fazla 1 milyon adet üretiliyor örneğin. Fakat Apple satıyor yılda 200 milyon cihaz. Şimdi o lensi nasıl kullansın o firma.
    Neyse işte böyle :)
  • Bayılıyorum şu aracın tasarımına harika ya. Amerikada yaşasam bundan alırdım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yarın bir Çinli tokatlar geçer

  • Tesla'yı bilmem ama çok uzak olmayan bir tarihte bir Çin markasının MELABAAA diyeceğine eminim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Esas Avrupa’lılar herhalde 2070’de filan ulaşırlar bu gidişle o verimliliğe.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konuya Fransız Kalan ben

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Burada ne kadar araç ürettiğin çok önemli.
    Bu geyik hiç bitmiyor. Dünyanın en verimli aracını da üretebilirsin fakat yılda sadece 10 bin adet üretebilirsin örneğin. Tesla bütün dünyaya araç satmak isteyen bir firma.
    Aynı geyik yıllardır Apple için de mevcut. İşte şu cihaz geçiyor iphone'u. Ya o cihaza o lens en fazla 1 milyon adet üretiliyor örneğin. Fakat Apple satıyor yılda 200 milyon cihaz. Şimdi o lensi nasıl kullansın o firma.
    Neyse işte böyle :)

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kullanıcı açısından çok da önemli bir veri değil. fiyat/performans her zaman kazanır.

  • Murat.Ak M kullanıcısına yanıt
    Lamborghini de az üretiyor. Lucid modelleri herkes alsın diye değil. Keşke olsa, o ayrı ama bu kadar verimliliğin ve artı özelliğin bir maliyeti var ve bu da üretim sayısını belirliyor.

  • Olay verimlilikde değil. En makul fiyata verimlilikde. Mühendise bütçe sınırı yok en verimli EV için çalışalım derseniz size en iyisini geliştire bilir. Fakat siz o EV-ni düşük fiyata pazarlayamazsınız. Gelişim harcamaları, son fiyata da yansır. O yüzden Tesla-nın şu an ki verimlilik durumu fiyatına baktığımız zaman optimal düzeyde. Daha yeni teknolojiler ucuzladıkca zaten 10 yıl içinde Lucid-e yetişecekdirler.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.