Şimdi Ara

Lüks araba parasına teneke alanlar ve cahillik (ikinci el piyasası) (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
5.580
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 98 BMW ile 2013 301ile bu dediğine benzer bir durum yaşadık.301e hala binilirken BMW motoru sapıttı.%30 altına zor sattılar.o yüzden alacağın arabada şans işi biraz.yorgun parçalar er geç sorun yaşatıyor..

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aynı mantıkla 2017-2018 clio, 2016-2017 i20 alabilecekken gidip 2013 focus aldım. Pişmanda değilim ama 30una merdiven dayamış bmwyi sırf bmw diye de almaz gidip clio, i20 alırdım herhalde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    sen bunların tek kapılılarına hiç bakmadın mı? neredeyse aynı boy daha alçak ve tek kapı:eldorado 


    bir de sana şu videoyu bırakayım;


    Car Wizardyoutube
    The Car Wizard highlights the design flaws of the late '90s thru early 2000's Cadillac Northstar V8 engine and how they can be fixed. 🔮🔧 AMAZON AFFILIATE STORE: https://www.amazon.com/shop/omegaautoclinic 🔧🔮 🇬🇧🇬🇧 UK AMAZON STORE: https://www.amazon.co.uk/shop/omegaautoclinic 🇬🇧🇬🇧 💻 OVERSTEER ARTICLES: https://www.autotrader.com/oversteer 💻 👕 CAR WIZARD MERCH: https://teespring.com/stores/carwizard 👕 📷 INSTAGRAM @therealcarwizard 📷
    https://www.youtube.com/watch?v=-nf0bp4dmZU

     




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi texjrwillerjr -- 1 Mayıs 2022; 23:44:45 >
  • Eski lüks arabaların tamiratını YouTube'da yabancı kanallarda seyrediyordum. Bana yetiyor. Türkiye'de bu topa girsem başıma gelecekleri düşünemiyorum bile.
    Hem yurtdışında genelde burada çok nadir bulunacak top spec araçlarla uğraşıyorlar (m3, m5, 500e, e63, wrx/sti gibi)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Hocam babamda 83 model caprice classic vardı açık ve koyu gri renkte. 4 barrel çift karbüratörlüydü.

    Çocukluk anılarım depreşiyor senin profili görünce. 

    Orta doğu çöllerinde köklerdi gazı. Tey tey tey....


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt

    Temizleri illa ki kalmıştır. Düşük km, servis bakımlı vs. Tabii fiyatını da ona göre istiyorlardır.


    Eğer sanayi ile aranız iyiyse yani mekanikten biraz anlıyorsanız (üçkağıtçı ustaları eleyebilmek ve gerekli durumlarda arıza tespiti vs. için), ve biraz ingilizce ile (yurtdışından parça temini ve yabancı forumlarda vs. araştırma için) eğer araç kurcalanmamış bir örnekse bence bazı sıkıntılı modeller hariç her eski araç alınır. Özellikle ABD ve Avrupa'da yaygın satılmış ise.


    Yedek parça fiyatları ve ustanın ekstra işçilik maliyeti fazla olur orası kesin. Fakat eğer günlük hayatta arabaya bağlı değilseniz, arıza verince veya parça beklerken 1-2 hafta yataması sıkıntı olmayacaksa ekstra masraf kabul edilebilir bir şey. Benim görüşüm yeni standart araçlara kafadan yüksek fiyatlar bayılmaktansa eski üst segmenlere daha az verip aradaki miktarı taksit taksit tamire-bakıma ayırmak daha mantıklı. Tabii bunu arabalardan-mekanikten az çok anlayan birisi olarak söylüyorum. Belki işin sonunda yeni araçla kafa kafaya hatta daha pahalıya denk gelir, o da (en azından düzgün çalıştığı zamanlarda ) keyif masrafı olarak kabullenilebilir.


    Üst segment araçlarda tamir bütçesini arabanın fiyatının %20'si kabul edebilirsiniz. Benim s40 pek üst segment sayılmaz, ama yine de Türkiye için uç noktada bir otomobil. Bugünkü fiyatının yaklaşık %20'si kadar harcatmıştır.

    Sene başında da güzelce toplamak amaçlı bir 960'a bulaştım. 460 bin km'de, bayağı binilmiş ama sadece binilmiş. Titizlikle bakılmamış ama kurcalanmamış da. Onu uzun yola kafa rahat gidecek hale getirmek de o zamanki fiyatına oranla yaklaşık %20 yedi. Eksiklerini tamamen kapatıp işte oldu diyebilmek için bir o kadar daha yer sanırım.


    Bir arabaya bu kadar masraf yapmak kimisine mantıksız, israf olarak gelebilir ama ben şahsen işin sonunda direksiyona geçince aldığım hisse bakıyorum. Bugün sorunsuz sınıfına girecek max. 3-5 yaşında araçlar 200'den aşağı bulunmuyor. Onlar da symbol-egea'dan öteye geçmiyor malum. Eskiyi tercih ettiğim zaman onun yarı fiyatına 3 litre, E segment, sürüş zevki olan bir arabaya binebiliyorum. Aradaki farkı da ekstra yakıt ve tamir olarak harcamak bana normal geliyor. Biraz da bakış meselesi.





  • nacker kullanıcısına yanıt

    ben de aynı kafadayım. buradaki arkadaşların bir yanlışı da 2002 model bmw yi sıfır egea ile karşılaştırmaları ama bence mevzu bu değil. mesela benim durumumda 150.000 ve altı hiçbir piyasa aracı eski premiumlardan daha iyi kondisyonda değil. şirket aracı ve rent a car aracı olarak kullanılanların zaten anası ağlamış durumda. sahibinden iyi bakılanların hiçbiri de bu fiyata gelmiyor. e o zaman ne yapacağız? 300.000 km de nasıl kullanıldığı belli olmayan focus yada fiesta mı yoksa d-e sınıfı 2006 ve altı bir araç mı? bence mesele bundan ibaret.

  • nacker kullanıcısına yanıt

    Mesela 180 bine kadar otomatik bir araç önerebilir misiniz sizin kriterlere uyan?


    Benim gözlemlediğim kadarıyla eski araçlarda:

    1. Sahipleri neredeyse hiç bakmıyorlar. Sadece benzin koyup biniyorlar. Kolay çözülemeyecek sıkıntılar oluyor blokta aşınma gibi ... Öyle arabayı alayım yağını filtresini bujisini değiştirip bineyim gibi bir şansınız pek olmuyor.

    2. Sportif sürüşü olan araçların içinden geçiyorlar.

    3. Son 2-3 yılda araçlar inanılmaz derecede el değiştirdi. Artık araçların servis geçmişi vs bilinmiyor.

    4. Artık paslanma sorunu başlıyor. Boya da çok zarar görmüş oluyor.

    5. Bmw gibi bazı araçlarda birçok plastik parça var ve 10-20 yıl geçince çatlamaya patlamaya başlıyor. Benzer konu elektrik tesisatı için de geçerli. Premium araçlarda bozulabilecek çok aksesuar var. (Sunroof, elektrikli ısıtma/soğutmalı koltuk, dijital klima, cd changer vs.)

    6. Yine bmw'den örnek vereyim birçok modelde bir parçayı sökmek için birçok parçayı çıkarmak gerekiyor. İşçilik ücretleri artıyor.

    7. Yüksek km sebebiyle yıpranmış ve değişmesi gereken ama siz alana kadar değişmemiş maliyetli bakım kalemleri size patlıyor (yürüyen aksam, baskı balata, kayışlar/zincirler vs.)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • schavelle S kullanıcısına yanıt

    Benim daha çok volvo araçlar ile tecrübem olduğundan diğer markalardan pek bir örnek veremeyeceğim açıkçası. Volvo üzerinden gidersem, 180 bin eğer ilk alım bütçesiyse eski kasa s80/s60/v70 gibi modellere bakardım. Ama dediğim gibi markası fark etmeden eski üst segment araçlarda %20'yi gözden çıkarmak gerekiyor. Bu da 180 bin için 35-40 bin yapar. Yani aslında 180'lik değil de, 220'lik bir araç alıyormuş gibi düşünmek lazım. Ha şansınıza hiç sıkıntı çıkmaz, %10 bile harcamazsınız veya motoru-şanzımanı yer ekstra masrafa girersiniz ayrı konu.



    1- Tabii 2.el araç özellikle eski modellerde kapalı kutu almış oluyorsunuz. Fakat blok aşınması gibi büyük problemleri bir nebze olsun almadan önce tespit etmek mümkün. Kompresyon testi yaptırmak silindirlerin ve kapak contasının aşınma durumu hakkında bilgi verir mesela. Veya 0-100 hızlanma süresi ölçümleri vs. Ama farklı bir yerden sorun çıkarmayacağının garantisini de vermez tabii. Risk her zaman mevcut, bunu hesaba katarak yaklaşmak lazım.

    Mesela 460 bindeki araca yakın gelecekte motor yaptırmam gerekebileceğini öngörerek baktım. Ha, şimdilik hiçbir sıkıntısı yok performansı da olması gerektiği yerde. Ama o ihtimali bilerek, ona uygun mentaliteyle giriştim.


    2- Maalesef öyle, düzgün binilenleri de yok değil ama fiyatları da ona göre oluyor tabii. Bu açıdan bütçeyle alakalı bir durum aslında.

    4- Eğer anormal bir durum geçirmediyse ve markanın genel olarak bir pas problemi yoksa çok sıkıntı olmuyor. Tabii arabanın kullanım şartları bunu çok etkiler. Nemli iklim, kış şartları vs.

    Çok anormal bir durum olmadığı sürece boyaya bakmıyorum ben. Yine kişisel bir tercih meselesi,


    5-6-7 Bunlar aslında bahsettiğim %20'lik tamir masrafının karşılayacağı şeyler. Bu oranın içinde rutin bakımlar muhtemelen %5 anca tutuyordur. Geri kalanı zamanla eskiyen aksamların tedbiri olarak yenilenmesi veya arıza durumunda değiştirilmesine harcanır.

    Eski araçlara kafa rahat binebilmenin ilk kuralı o esnada sağlam olsun veya olmasın yolda bırakma veya daha büyük problemlere yol açabilme ihtimali olan her şeyi arabayı daha yola çıkarmadan yenilemek. Arabanın hararet yapıp yolda kalmasını, veya su eksiltip conta vs. yakmasını istemiyorsanız devirdaim pompası-hortumlar-gerekirse radyatör tek seferde (tabii kaliteli parçalarla) değişmeli. Mesela araç benzinliyse olası ateşleme ve yakıt problemlerini komple ortadan kaldırmak için buji-bobin setini, benzin pompasını yenileyeceksiniz vs. vs.



    Ek: Tabii bunlar için arabalarla uğraşmaktan keyif almanız ve ustalar-parçacılar ile az çok bir tanışıklığınız olmalı. Zaten bu tür araçları, arabayla uğraşmak için değil de sadece binmek için alanlara kesinlikle önermiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 2 Mayıs 2022; 2:19:54 >




  • nacker kullanıcısına yanıt

    Teşekkürler.

    S60/V70 benim de ilgimi çekiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Açtığım konuları okumadınız mı ya 😂

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Hacı, al bi tane de gazlayalım ara sıra. Gazlayamasak bile burada sesini duyar ekmek banarız…

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    tabi gazlayın, 30 saniye tadını çıkarın sonrasında silindir kapağı gümm ama alet dehşet gözüküyor

  • Yeni her zaman iyidir yeğen


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • o dedigin elektronigin hayatimiza fazla girmedigi zamanlardi. mesala 2000 lerde 85 - 90 model mercedes bmw almak mantikli olabilirdi. Ama artik 5 yasindan buyuk tamamen elektronigin hakim oldugu araclarda bunu yapmak cok dogru bir haml degil. 3 yasindaki aracimda abs beyni arizaladin 13500 . Tamiri yapilamadi. Arac yeni cikmasini bulamadim. Yani olayin ozeti ne kadar yeni o kadar kafan rahat.

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Videoda rakipleri bmw7 ve mercedes s diyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt

    vallahi cadillac hiyerarşisi biraz değişik. aslında S serisinin rakibi fleetwood ama onun da 96 üretilmi bitti. sonrasında deville geliyor o da seville ile aynı zamanda üretildi. aslında boyut olarak seville s serisi kısa şasesi ile aynı ama tam karşılamıyor bence.

  • cahillik değil kerizlik... enayilik...

  • texjrwillerjr T kullanıcısına yanıt
    Katılıyorum. Seville daha çok E segment gibi duruyor. Dönemin alman F leri ile yarışması zor hem boyut hem de kalite olarak.

    Bu arada şu arabayı da ciddi ciddi takip ediyorum. Aşırı heybetli ve karizmatik bir arac. Hem de mtv avantaji da var uzerinde yeni nesil 4 silindir 2.0 turbo 300hp motor var 0-100ü 6sn deli bi alet. 5 serisi E serisi filan bunun heybetinin yaninda oyuncak gibi kaliyor.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-cadillac-2016-cadillac-cts-4x4-boyasiz-tramersiz-bose-isitma-sogutma-956633598/detay

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.