Şimdi Ara

Lüks araba parasına teneke alanlar ve cahillik (ikinci el piyasası)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
1
Favori
5.545
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkinci el piyasasında diyelim iki tane araba var ve bu arabalar 200 bin tl olsun. İlk araba 2004-2006 model bir BMW olsun. Diğer araba 2014 model standart marka bir arabası olsun.(renault, opel, hundai vs ne derseniz artık.) Bu kişilere kalsa aynı paraya 2004-2006 model BMW alma elinde kalır sanayiden çıkamazsın diyor. Türkiye'de yaşıyoruz aynı paraya aldığımız renault, opel, hundai vs markalar ne kadar temiz olabilir? Ben bu mantığı yıllardır anlamıyorum. O paraya aldığımız bmw ne kadar sorun çıkaracaksa diğer marka araçlarda aynı sorunu çıkaracak. Sırf 10 yaş daha büyük diye sıfır araba muamelesi yapmayın arabalara. En azından sorununa katlanır bmw yada mercedese biniyorum dersiniz. Bence aynı paraya denk arabalar arasında eski ama lüks araba almak daha mantıklı teneke almaktan. Belki 5 yılda cebinizden çıkacak total para 2 yılda çıkar ama sonrasında aslanlar gibi binersiniz aracınıza. Teneke araçlarınıza ise 2 yılda değil 5 yılda aynı masrafı yapıyorsunuz ne değişiyor? Sonuç olarak eski araba alıyorsanız bmw olsada opel olsada sanayiden çıkma gibi bir durum yok.


    Örnek vereyim. Bmw e36 100 bin tl. (1994 model) birde aynı paraya 2004 model hundai accent var. Şimdi ikiside eski arabalar dolayısıyla sorunları olacaktır. Bmw alsanızda masraf olacak diğer aracı alsanızda masraf olacak. Bu durumda bmw almak daha mantıklı değil mi? Sonuçta artık 2022 yılında yaşıyoruz artık 3d yazıcı ile bile araba malzemeleri basıp uyduruyorlar. Eskidendi o bmw , mercedes yada diğer premium marka araçların yedek parçası pahalı ustası az lafı. Günümüzde artık ne yedek parça , ne usta ne başka bir problem var. Ama hala kafalar aynı. Tabi boya takıntısı olan adamlara bunu anlatamam benim gibi aracın 50 yeri değişse bile orjinal olmasa bile önemsemeyen insanlar benim dediklerime hak verir. Yoksa araba çizildi diye arabasını çöpe atacak tiplere laf anlatacağımı sanmıyorum. Elinizde bir para varsa bunu tenekelere vermek yerine az daha yaşlı ama lüks arabalara verin cidden pişman olmayacaksınız. Bana zamanında aynı lafları söylediler yok 200 bin tlye BMW alınır mı falan diye . Aldım ilk 3-5 ay sıkıntısını çektim şimdi aslanlar gibi biniyorum arabama. O parama teneke alsam yine masraf yapacaktım. En azından BMW'ye biniyorum değer dedim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alihsen -- 29 Nisan 2022; 12:50:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bundan yaklaşık 6 ay öncesine kadar bende senin gibi düşünüyordum, 250 bin lira param varken 2014 2015 toyota, honda, Ford vb C segment bir araç alabiliyor iken gittim 2010 model E90 aldım. Sonuç:hüsran...

    Böyle bir hamle yapacaksanız yapmanız gereken 3 şey var;
    1- mutlaka ama mutlaka sanayide güvenilir asla sizi aldatmayacak ustanız olacak, hemde tek kulvarda değil mekanik, kaporta, elektrik alanlarında uzman ustanız olacak. (yada sanayi esnafı olacaksınız)
    2- arabayı aldığınız miktarın en az 10'da 1'i kadar bütçe ayırmanız gerekecek.
    3- evveliyatını bilmediğiniz premimum araca asla ama asla yaklaşmayın bulabiliyor iseniz ilk sahibi servis bakımlı yoksa da etrafınızda bulunan bildiğiniz bir araba alacaksınız.
    Bu 3 maddeyi yapamıyor iseniz büyük kumar oynuyorsunuz ve mutlaka kaybedeceksiniz!!! Ülkemizde sanayi esnafı kucağına düşünce anlıyorsun bu yazdıklarımı...
    Hayırlısı olsun hakkınızda

    Mercedes alınabilir belki ama Bmw almak rus ruletinden hallice.

    E30 muş 36ymış 39muş bu arabalara düzgün binen insan sayısı kullananların %1 i ancak çıkar.

    Her köşe başında yanlayıp orası burası çatlamış, patlamış araç alabilirsiniz.


    Öncelikle bir bmw parça fiyatıyla o teneke dediğin araçların parça fiyatlarına bir bakmak lazım,

    3D yazıcıyla basılıyordan tam olarak kastınız ne onu da bilmiyorum ama far basacak halleri yok, ufak tefek trim parçalar üretiliyor evet.

    İnsanlar E36 araç alıp sanayide vakit geçirmektense aynı paraya Egea alır dertsiz binerim derdinde.

    Sizin vaktiniz ve paranız varsa gidip alın.

    Beğenmediğiniz o araçları sanayide kolayca yaptırırsınız bi özel servise girersiniz maliyetide düşük şekilde kolayca yaptırırsınız,

    Parçası ustası olmayan arabayı sanayide yaptırmanın bedeli maliyetten çok daha fazlası uğraş gerektirir.

    genç otomobil her zaman iyidir.

    gres kurur,

    kağuçuk çürür

    hortum eskir

    plastik gevrekleşir kırılır.

    koltuktaki sünger bile çürür

    yaşlı otomobilde kapak contası durduğu yerde çürür suya yağ yağa su karışır

    keçeler sertleşir arabanın altı yağ havuzu olur.

    kablolar sertleşir sökerken bile kırılır.

    işin özü istediğin kadar bak metal hariç tüm parçalar kullan kullanma çürür elinde kalır.

    Valla benim babam bu arkadasla ayni dusunceye sahip. 60 kusur arac degistirdi sifir aldigi arac sayisi 5 yoktur. Su anda da 2007 CLS var. 1 senede 1-1.5 ay serviste yatiyor arac ama dert etmiyor neden? Cunku evde baska araclar var.


    Adam diyor ki abi 6-7 bin tutar. Dert etmiyor niye? Cunku geliri var. Parasini veriyorsun parca 2 hafta sonra geliyor yine yatiyor araba.


    Boyle imkanlariniz varsa evet ama 1 parcaya 2-3 maasi cikarip veremiyorsaniz o zaman hic dusunmeyin. Cocuklarinizi okula birskiyorsaniz veya evinize yakin toplu tasima yoksa senede 1-2 ay arabasiz kalacaksiniz.


    Eski araclarin zamaninda offf vay be dedigimiz her ozelligi bize masrsf olarak donmeye basliyor. Hafizali koltuklar, direksiyonun kontagi kapattiginda inip kalkmasi, aynalarin kapanmasi, sunroof, koltuklarin derileri, kol dayamalar vs.

    2022 egea clio falan alır kafam rahat en az 5 yıl binerim. Eski araba fantezisine gerek yok. Durumum düşük ise de Renault fiat toyota alır gezerim. Zengin adam zaten istediğine binsin. Sanayide 1 saat bile olmak insanın parasıyla rezil olmasından başka bişey değil. Araban ne bmw deyince de tüm ücretler 3 e katlar bir anda.
  • Mercedes alınabilir belki ama Bmw almak rus ruletinden hallice.

    E30 muş 36ymış 39muş bu arabalara düzgün binen insan sayısı kullananların %1 i ancak çıkar.

    Her köşe başında yanlayıp orası burası çatlamış, patlamış araç alabilirsiniz.


    Öncelikle bir bmw parça fiyatıyla o teneke dediğin araçların parça fiyatlarına bir bakmak lazım,

    3D yazıcıyla basılıyordan tam olarak kastınız ne onu da bilmiyorum ama far basacak halleri yok, ufak tefek trim parçalar üretiliyor evet.

    İnsanlar E36 araç alıp sanayide vakit geçirmektense aynı paraya Egea alır dertsiz binerim derdinde.

    Sizin vaktiniz ve paranız varsa gidip alın.

    Beğenmediğiniz o araçları sanayide kolayca yaptırırsınız bi özel servise girersiniz maliyetide düşük şekilde kolayca yaptırırsınız,

    Parçası ustası olmayan arabayı sanayide yaptırmanın bedeli maliyetten çok daha fazlası uğraş gerektirir.

  • Ben şahsen ve bizzat katılıyorum. Bire bir de yaşadım bu durumu.

  • BenjaminGreen kullanıcısına yanıt

    Bunu bütçene göre her araba için düşünebilirsin. 300 bine sıradan marka bir araçta var bmw yada mercedes var. Önemli olan burada bütçe herkesin kendi bütçesine denk lüks ama eski araçlar var. E36 günümüzde ne yedek parça , ne usta ne sorunu çözülmeyecek bir araç. Yedek parçaları tofaş gibi bulunuyor her yerde. (yan sanayi) Böyle bir durumda 120 bin tl bütçesi olan birinin e36 yerine accent alması saçma. Egea aldığın paraya alacağın mercedes yada bmw içinde bu söz konusu. Yan sanayi, değişen yada boya takıntın yoksa gayet binilecek araçlar. Dediğimi arabaya yatırım değil binilecek araç gözüyle bakan boya, değişen yada yan sanayi takıntısı olmayanlar anlar. Günümüzde artık sanayide ustalar bile parça işini sana bırakıyor. Al getir diyip sadece işçilik parası alıyor. Ama üşengeç olup her şeyi ustaya bırakırsan oda fırsata çevirip 2x fiyat çeker tabi.


    Yedek parça konusunda basit bir örnek daha vereyim. Kimsenin parçası yok , aman elinde kalır alma dediği alfa romeo 156 yedek parçaları opel tigra ile aynı fiyat. Şimdi baktım E36 ve accent için fiyatlarda neredeyse aynı. Bmw'de 200 tl olup accentte 30 tl olan bir parça göremedim. Parça dediğimiz her ay değişen şeyler değil. Belki yılda bir kere şansın kötü gider farın kırılır 150 değil 300 verirsin ama BMW'ye biniyorum dersin. (Orijinal olmak değil yan sanayi dolu her yerde).

    otoparcasan.com
    HYUNDAI ACCENT Yedek Parça Fiyatları | Otoparcasan.com
    https://otoparcasan.com/oto-yedek-parca/1/hyundai/accent
    www.onlineyedekparca.com
    3 Seri E36 1991-1998 Yedek Parça Fiyatları - OnlineYedekParca.com
    https://www.onlineyedekparca.com/kategori/bmw-3-seri-e36-1991-1998-yedek-parca



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alihsen -- 29 Nisan 2022; 13:30:17 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • alihsen A kullanıcısına yanıt

    Bmw konusunda her zaman aynı düşünmeye devam ederim sanırım.

    Ha şöyle düşünebiliriz, 300-350 ye gidip egea, dacia almak yerine 8-10 yaş civarında D sınıfı bir araç alınması mantıklı olabilir.

    Ama çoğu insan sıfır ya da sıfıra yakın olsun bana 5-6 sene bakım harici masraf yaptırmasın diye düşünüp bu araçları alıyorlar ve böyle bir ekonomik düzende oldukça makul bir istek,

    Konfordan, sürüş keyfinden, belki güvenlikten feragat edip sorunsuzluk satın alıyor insanlar.

  • O paraya aldığımız bmw ne kadar sorun çıkaracaksa diğer marka araçlarda aynı sorunu çıkaracak

    bu tipleri seviyorum.bunlari bir öpüyorlar sanayide,sonra hepsi o küfür ettikleri hyundaiye biniyorlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu arkadaş hiç 3. 4. sahibinden premium almamış anlaşılan....

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Ben bizzat bu durumu tecrübe ettim. BMW servisinin sahibinin eşinin aracını aldım. Noterden çıkarken araç arıza lambası yaktı, düşünün artık nasıl kazığa oturduğumu  

    Gerçi aracın sürüşünün, konforunun, performansının tadı hala damağımda.... binerken yaptığım ve yapamadığım için sattığım masrafları saymazsak çok güzel günler geçirdim X3'le...

  • 10 yıllık bmw, neden 5 yıllık sıradan araç parasına satılıyor ?

    çunku bmw sahipleri yana yakıla satacak adam aradıkları için.

  • Bu olay piyasadaki güvensizlikten kaynaklı bence. Bizim toplumumuzda araba masraf çıkarmaya başlayınca satılır. Bunu şukadar masraf edeceğime satar üstüne koyar yenisini alırım mantığı var. Piyasada iki arabadan tek araba yapan ve bunu hatasız diye satan bunada orjinal diye rapor veren ekspertiz firmaları var. Hal böyle olunca insanlar ister istemez daha az risk barındıran yüksek model veya sıfır araçlara yöneliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • D-Assault kullanıcısına yanıt

    kirve bunların çoğu troll.premium araba yürütmek mangal gibi yürek ister adamda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayiye düşünce anlıyorsun kim cahil, kim akıllı? Daha sonra gösterişten vazgeçip alıyorsun bi teneke paket ekonomik yakıtıyla ilaç mümessili gibi geziyorsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teneke dediğin araç mis gibi sorunsuz her yer gidiyor
    Senin lüks aracın koltuğu eski sahiplerinin osuruk basıncıyla patlamış oluyor sanayi esnafı da sen giriş yaparken ellerini ovusturuyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Onyargisiz -- 29 Nisan 2022; 22:50:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • genç otomobil her zaman iyidir.

    gres kurur,

    kağuçuk çürür

    hortum eskir

    plastik gevrekleşir kırılır.

    koltuktaki sünger bile çürür

    yaşlı otomobilde kapak contası durduğu yerde çürür suya yağ yağa su karışır

    keçeler sertleşir arabanın altı yağ havuzu olur.

    kablolar sertleşir sökerken bile kırılır.

    işin özü istediğin kadar bak metal hariç tüm parçalar kullan kullanma çürür elinde kalır.

  • Zaten her şey yazılmış ama ben de bir şey ilave edeyim.
    Eski bir araç günlük kullanıma gelmez, haftanın 6 günü kullanayım, iştir çocuktur bunları yürüteyim derseniz sürekli yollarda kalırsınız.
    Genç araç bu tempoyu kaldırır.
    Eski araç alacaksan haftada bir iki kez bineceksin, evinin ikinci belki üçüncü aracı olacak, yaptığın masraflarla km başına belki 50 TL harcarsın ama zevk alırsın. Diğer türlü dert babası olursun.
    (Kişisel tecrübelerimle sabittir)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fox913 -- 29 Nisan 2022; 23:25:55 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • yukarıda yazmış ve artı alan kişi bile sanayii ve öpülme demiş ülkenin kafa yapısı bu


    Ben hayatımda sanayi arabamı götürmedim , ama bizim millet salak 300-500 TL ucuz yaptırayım diye sanayii çıkmıyor işinide halledemiyor bunları öpsünler tabii hakediyorlar



    1 hafta önce 2012 Astra J arabamı özel Opel servis götürdüm yağ filtre , devirdaim , termostat , rotlar vs 4200 TL para verdim , ama için rahat adamlar bu işin piri , sanayii gidip 3 kuruş ucuz olsun diye yan sanayii ve iş bilmez usta ile kanser olmakta 3000 TL tutacak ki belki değişmesi gerekeni değişmeyip sağlam parçayı değişecek


    Ama tampon olsun bazı plastik bazı mekanik olmayan basit parçalar olsun arada çok fiyat farkı varsa yan sanayii alırım herşeyi orjinal almakta salaklık bence


    Bende 240bin km 2005 model e270 CDI var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2022 egea clio falan alır kafam rahat en az 5 yıl binerim. Eski araba fantezisine gerek yok. Durumum düşük ise de Renault fiat toyota alır gezerim. Zengin adam zaten istediğine binsin. Sanayide 1 saat bile olmak insanın parasıyla rezil olmasından başka bişey değil. Araban ne bmw deyince de tüm ücretler 3 e katlar bir anda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Valla benim babam bu arkadasla ayni dusunceye sahip. 60 kusur arac degistirdi sifir aldigi arac sayisi 5 yoktur. Su anda da 2007 CLS var. 1 senede 1-1.5 ay serviste yatiyor arac ama dert etmiyor neden? Cunku evde baska araclar var.


    Adam diyor ki abi 6-7 bin tutar. Dert etmiyor niye? Cunku geliri var. Parasini veriyorsun parca 2 hafta sonra geliyor yine yatiyor araba.


    Boyle imkanlariniz varsa evet ama 1 parcaya 2-3 maasi cikarip veremiyorsaniz o zaman hic dusunmeyin. Cocuklarinizi okula birskiyorsaniz veya evinize yakin toplu tasima yoksa senede 1-2 ay arabasiz kalacaksiniz.


    Eski araclarin zamaninda offf vay be dedigimiz her ozelligi bize masrsf olarak donmeye basliyor. Hafizali koltuklar, direksiyonun kontagi kapattiginda inip kalkmasi, aynalarin kapanmasi, sunroof, koltuklarin derileri, kol dayamalar vs.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 29 Nisan 2022; 23:40:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bundan yaklaşık 6 ay öncesine kadar bende senin gibi düşünüyordum, 250 bin lira param varken 2014 2015 toyota, honda, Ford vb C segment bir araç alabiliyor iken gittim 2010 model E90 aldım. Sonuç:hüsran...

    Böyle bir hamle yapacaksanız yapmanız gereken 3 şey var;
    1- mutlaka ama mutlaka sanayide güvenilir asla sizi aldatmayacak ustanız olacak, hemde tek kulvarda değil mekanik, kaporta, elektrik alanlarında uzman ustanız olacak. (yada sanayi esnafı olacaksınız)
    2- arabayı aldığınız miktarın en az 10'da 1'i kadar bütçe ayırmanız gerekecek.
    3- evveliyatını bilmediğiniz premimum araca asla ama asla yaklaşmayın bulabiliyor iseniz ilk sahibi servis bakımlı yoksa da etrafınızda bulunan bildiğiniz bir araba alacaksınız.
    Bu 3 maddeyi yapamıyor iseniz büyük kumar oynuyorsunuz ve mutlaka kaybedeceksiniz!!! Ülkemizde sanayi esnafı kucağına düşünce anlıyorsun bu yazdıklarımı...
    Hayırlısı olsun hakkınızda

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 2004 era >1994 e36

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.