Şimdi Ara

Lütfen.. - 2009 Megane 2 Privilege Sedan veya 2009 Citroen C4 HB (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
1
Favori
5.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sadece sürün diyorum, test edin bişey demiyorum. Doğru kararı vereceksiniz... Bu arada tüketim değerleri c4 mcp ile 308 auto6r de aynıdır...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otmotvmhndsi


    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    2006 Focus ile 2009 model 308 karşılaştırması güzelmiş.

    2009 focusa bininiz kullanınız.



    2009 focus topiğinde okuduğum kadarıyla ne süspansiyonlarda nede yalıtım konusunda makyajlı focusta bir ilerleme olmadığı yönünde. Siz aksini mi iddia ediyorsunuz???


    Yol tutuş liderliği kimde? Tabiki yapmayacaklar gelişme zaten hala en iyisi o segmentte.

    Ses yalıtımı konusunda Trend-line ı iyi değil Ghia sı gayet iyi.

    Yakıt tüketimi 308 ile aynı.

    Sorunsuzluk konusunda 308 den daha sorunsuz.

    Ben kendim Audi A3 sahibiyim audi önermem amortisör sertliği konusunda mesela.

    Lütfen tarafsız yaklaşalım, imzanızdaki aracımızı savunucağız diye böyle polemiklere girmeyelim.




  • 2007 focus2 tdci kullanıcısıyım.öncelikle bu sınıfta her aracın birbirine göre üstünlükleri veya eksiklikleri olmakla beraber,seçim tamamen kişiye kalıyor.çünkü bu sınıf araçları içerisinde çok da aşırı bir fark yok,genelde bir standart tutturulmuş durumda.focus için konuşursam,çoğu otorite sürüş dinamikleri konusunda sınıf lideri gösteriyor focusu,hepsini test etmiş biri olarak da buna katılıyorum.yalnız bu konuda astra ve C4 de iyidir.motor performansı olarak zaten C4-308-focus eş motorlular,kesinlikle yeterli geleceğini düşünüyorum.megane biraz daha güçsüz.yakıt tüketiminde ise bu 109 bglik duratorq tdci motorun karakteri (308 ve C4 de 110 bg HDI ünite) doğal olarak kullanıma göre değişiyor.uzun yolda 90-100 ortalama hızla 4-4.5 litre,120 civarlarında 5.5-6,150 ve üstü sürüşlerde ise 6.5-7 litre yakıt tüketiyor.istanbul içi gibi bir trafikte ise 7 litreleri ne yazık ki buluyor ancak bunda daha çok aracı değil dur kalk trafiği suçlamak gerekiyor akan şehir içi trafiğinde ise 6 litrelerde geziyor.şunu da belirtmek isterim ki fabrika verilerinde fazla fark olmasa da gerek toyotanın gerekse astranın dizeli focuslara göre güçsüz ancak ortalama 1litre civarlarında az yakıyor günlük kullanımda.




  • arkadaşım imzamdaki aracı niye savunayım, bak ne diyorum sana BİZDE DE FOCUS TDCI GHIA var.

    öncelikle hiç ama hiç bir fark yok TREND - GHIA arasında yalıtım konusunda(motor kapağı var bidek ghia da)birde trend-line nedir ya!!!trend olmasın(hala golf te mi kaldı aklın)

    Yol tutuşta kesinlikle katlıyorum, lakin yol tutuş=sert süspansiyon = konfor eksikliğ(tabi focus ta tam bağımsız arka aks sitemi var ki çok başarılı ama her halukarda 308 den DAHA SERT yani DAHA KONFORSUZ.

    Sorunsuzluk konusunda ise mesela focus tdci ile peugeot hdi motorlar aynı olsada tasarım farklılıkları var. Özelllikle 2008 öncesi modellerde turbo hortumu çatlatmayan focus oranı nedir??? bu sorun peugeot hdi lerde bir sorun olmamıştır. Ancak elbette diğer aksamlarda 307 ile 308 i bir tutmamak lazım, aynı şekilde makyajlı focus la makyajsız focusuda bir tutmamak gerekir.

    Ayrıca seninde eski bir focus çu olduğunu takip ettiğim kadarıyla biliyorum yanlışsa ifade et, ancak o zaman anlaşılır kimin marka fanatiği olduğu Cyborg00tr



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otmotvmhndsi -- 1 Kasım 2008; 11:53:56 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: otmotvmhndsi

    arkadaşım imzamdaki aracı niye savunayım, bak ne diyorum sana BİZDE DE FOCUS TDCI GHIA var.

    öncelikle hiç ama hiç bir fark yok TREND - GHIA arasında yalıtım konusunda(motor kapağı var bidek ghia da)birde trend-line nedir ya!!!trend olmasın(hala golf te mi kaldı aklın)

    Yol tutuşta kesinlikle katlıyorum, lakin yol tutuş=sert süspansiyon = konfor eksikliğ(tabi focus ta tam bağımsız arka aks sitemi var ki çok başarılı ama her halukarda 308 den DAHA SERT yani DAHA KONFORSUZ.

    Sorunsuzluk konusunda ise mesela focus tdci ile peugeot hdi motorlar aynı olsada tasarım farklılıkları var. Özelllikle 2008 öncesi modellerde turbo hortumu çatlatmayan focus oranı nedir??? bu sorun peugeot hdi lerde bir sorun olmamıştır. Ancak elbette diğer aksamlarda 307 ile 308 i bir tutmamak lazım, aynı şekilde makyajlı focus la makyajsız focusuda bir tutmamak gerekir.

    Ayrıca seninde eski bir focus çu olduğunu takip ettiğim kadarıyla biliyorum yanlışsa ifade et, ancak o zaman anlaşılır kimin marka fanatiği olduğu Cyborg00tr



    2008 öncesi derseniz oran azalır,2007 öncesi derseniz ise oran yükselir.çünkü bu problem 2007 marttan itibaren üretilenlerde giderildi.benimkinde de yok mesela sorun.yan aynaları sinyalli,GHIA yazısı ön çamurluğun üstünde krom olarak yazan 2007 ve üstü makyajsız focusların hiçbirinde bu problem yok.




  • Konfor denildiğinde önemli olan tek şey sadece süspansiyon değil. Örneğin yükseltilebilir koltuk - ön ve arka koltuklardaki genişlikte bunun içerisine girebilir. Mesela sürücü koltuğunu yatırdığınızda, sürücü arkasında oturan yolcunun dizlerine yatıyor mu? (308, Focus HB, C4 HB) HB kasalar için bu da ciddi bir tercih meselesi.

    308 de motor sesi yalıtılmış fakat hala süspansiyonları sert sanırım... Yol tutuşunu ilerletmek adına bu şekilde üretiliyormuş. Markalar bölümünde bu tarz yorumlar var.

    Edit: 308'in iç ışıklandırmasına bayıldım. Özellikle beyaz ibreler süper duruyor.

    Tekrar bir edit: 308'in yakıt tasarrufunda aynı motora sahip diğer araçlara göre bir artısı var sanırım: Energy saver tipi Michelin lastikler. Diğer modellere göre daha az/fazla sorun çıkartıp çıkartmadığı hakkında bilgi sahibi değilim ama bizi aydınlatacak arkadaşlar mutlaka çıkacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sound_of_love -- 1 Kasım 2008; 12:09:16 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: otmotvmhndsi

    arkadaşım imzamdaki aracı niye savunayım, bak ne diyorum sana BİZDE DE FOCUS TDCI GHIA var.

    öncelikle hiç ama hiç bir fark yok TREND - GHIA arasında yalıtım konusunda(motor kapağı var bidek ghia da)birde trend-line nedir ya!!!trend olmasın(hala golf te mi kaldı aklın)

    Yol tutuşta kesinlikle katlıyorum, lakin yol tutuş=sert süspansiyon = konfor eksikliğ(tabi focus ta tam bağımsız arka aks sitemi var ki çok başarılı ama her halukarda 308 den DAHA SERT yani DAHA KONFORSUZ.

    Sorunsuzluk konusunda ise mesela focus tdci ile peugeot hdi motorlar aynı olsada tasarım farklılıkları var. Özelllikle 2008 öncesi modellerde turbo hortumu çatlatmayan focus oranı nedir??? bu sorun peugeot hdi lerde bir sorun olmamıştır. Ancak elbette diğer aksamlarda 307 ile 308 i bir tutmamak lazım, aynı şekilde makyajlı focus la makyajsız focusuda bir tutmamak gerekir.

    Ayrıca seninde eski bir focus çu olduğunu takip ettiğim kadarıyla biliyorum yanlışsa ifade et, ancak o zaman anlaşılır kimin marka fanatiği olduğu Cyborg00tr



    Arkadaşım Focus alma Pejo al focus kötü araç pejo harika amortisörleri bi sessiz çalışıoki sorma tık yok

    Elektrik düzeneği harika hiç sorun çıkartmaz pejonun, turbonun hortumu çatlak olmayan modeli yok Focusun bi benimkinin

    bide bizim şirketteki kiralık 100 kadar focusunki çatlamadı. Gerisi hepsi bozuk.

    Ben bilgisiz ve cahil birisiyim hiç 308 e 307 ye 306 ya binmedim.


     Lütfen.. - 2009 Megane 2 Privilege Sedan veya 2009 Citroen C4 HB



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Unforgiven3 -- 1 Kasım 2008; 12:11:30 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sound_of_love

    Konfor denildiğinde önemli olan tek şey sadece süspansiyon değil. Örneğin yükseltilebilir koltuk - ön ve arka koltuklardaki genişlikte bunun içerisine girebilir. Mesela sürücü koltuğunu yatırdığınızda, sürücü arkasında oturan yolcunun dizlerine yatıyor mu? (308, Focus HB, C4 HB) HB kasalar için bu da ciddi bir tercih meselesi.

    308 de motor sesi yalıtılmış fakat hala süspansiyonları sert sanırım... Yol tutuşunu ilerletmek adına bu şekilde üretiliyormuş. Markalar bölümünde bu tarz yorumlar var.

    Edit: 308'in iç ışıklandırmasına bayıldım. Özellikle beyaz ibreler süper duruyor.

    Tekrar bir edit: 308'in yakıt tasarrufunda aynı motora sahip diğer araçlara göre bir artısı var sanırım: Energy saver tipi Michelin lastikler. Diğer modellere göre daha az/fazla sorun çıkartıp çıkartmadığı hakkında bilgi sahibi değilim ama bizi aydınlatacak arkadaşlar mutlaka çıkacaktır.



    Konunun kırıcı tartışmalara sebep olmaması açısından bu mesaja cevap vererek gidelim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sound_of_love -- 1 Kasım 2008; 12:30:09 >




  • aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. ama astra ve toyota kesinlikle daha az yakıyorlar. bu gerçeği inkar etmek bence tamamen taraflı bir yorum yapmak olur. ha burada az yakmaktan kasıt litrelerce fark değildir tabiki. ayrıca ilk mesajımda yazdığım gibi vergi avantajıda var. kısacası benim için öncelik performans diyen birisine astra önerilmez tabiki ama ekonomiklik ilk kıstassa astra her daim alternatifler arasında bulundurulmalıdır.lütfen bu gerçeği yadsımayınız. saygılarımla..
    quote:

    Orjinalden alıntı: otmotvmhndsi

    Şimdi arkadaşlar bana sakın marka fanatiği falan demeyin lütfen, mantık çerçevesinde bizde en son imzamdaki arabada karar kıldık-ki seçenekler arasında ASTRA-AURIS-C4-308 vardı(otomatik dizel bakıyorduk).

    Astra için hernekadar küçük hazimli bir motoru olsada gerçek hayatta seçenekler arasındaki arabalar kadar tüketime sahip olduğu bir gerçek. Ayrıca performans olarakta auris ile birlikte son sırada yer alıyor(90 hp dizel, ikiside yakın performans.)

    c4 ile 308 kıyaslaması ise şöyle-cevap 308, çünkü 308 DAHA YENİ, DAHA OTURAKLI GİDİYOR(1400 kg olmasından mı bilmiyorum)-C4 e göre iç mekan daha kaliteli, DAHA SESSİZ, ve 10,000 km deki test arabasından SES GELMİYORDU süspansiyonlarından ki c4 ten farklı süspansiyon kullanılıyor 308 de.
    Bundan dolayıda c4 üde eledik,

    tabi en son astra - 308 arasında kalmıştık, çünkü akıllarda marka imajı olarak opel bize daha kaliteli geliyor. Nitekim iyide bir pazarlık yapınca 308 aldık.

    Babamın da bu arada2006 focus tdci ghia sı var, hafta sonları 308 sürüyor ve daha rahat, daha az yoruyor diyor ki bencede öyle. Ayrıca gerçekten motor seside focus'a göre çok çok daha iyi yalıtılmış durumda...

    Seçim sizin ama bence bir 308 e bakın...

    not: 2009 modellerde dahi C4 süspansiyonlarında HERHANGİ BİR İYİLEŞTİRME YAPILMAMIŞTIR.gerçek bu şekilde, ne yazıkki...




  • Megane ve C4 üm vardı Megane ı sattım...C4 hala duruyor..Megane güzel bir araba..2003 yılında çıktığı ve şuan karşılaştırıldığı arabaların çoğunun Megane dan 3-4 sene sonra piyasaya sürüldüğü unutulmamalı..Seneye büyük ihtimal yeni kasası gelecek Megane'ın...

    C4 gelince uzun yolda aklınıza takılan hiçbir şey olmasın..Verdiği sürüş zevki üst düzey..Direksiyon hassasiyeti arabanın yola tutunması hepsi mükkemmele yakın..Frenler de gerçekten etkileyici..Ancak şehiriçine gelince çukurlar,kasistler can sıkıcı olabiliyor ama sadece arka yolcular için..Ön kabin yeterince geniş ve ferah..Benim C4'üm 92 hp lik olandan ve performansı tatmin edici..Otobanda 190 ı görürsünüz..110 hplik olanı denemedim ama gayet seri bir araç olacağı muhakkak..

    Bence C4'ü kullanmadan karar vermeyin..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Megane ve C4 üm vardı Megane ı sattım...C4 hala duruyor..Megane güzel bir araba..2003 yılında çıktığı ve şuan karşılaştırıldığı arabaların çoğunun Megane dan 3-4 sene sonra piyasaya sürüldüğü unutulmamalı..Seneye büyük ihtimal yeni kasası gelecek Megane'ın...

    C4 gelince uzun yolda aklınıza takılan hiçbir şey olmasın..Verdiği sürüş zevki üst düzey..Direksiyon hassasiyeti arabanın yola tutunması hepsi mükkemmele yakın..Frenler de gerçekten etkileyici..Ancak şehiriçine gelince çukurlar,kasistler can sıkıcı olabiliyor ama sadece arka yolcular için..Ön kabin yeterince geniş ve ferah..Benim C4'üm 92 hp lik olandan ve performansı tatmin edici..Otobanda 190 ı görürsünüz..110 hplik olanı denemedim ama gayet seri bir araç olacağı muhakkak..

    Bence C4'ü kullanmadan karar vermeyin..




    C4'ün yeni kasasının ne zaman geleceğini biliyor musunuz?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: xolaires


    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Megane ve C4 üm vardı Megane ı sattım...C4 hala duruyor..Megane güzel bir araba..2003 yılında çıktığı ve şuan karşılaştırıldığı arabaların çoğunun Megane dan 3-4 sene sonra piyasaya sürüldüğü unutulmamalı..Seneye büyük ihtimal yeni kasası gelecek Megane'ın...

    C4 gelince uzun yolda aklınıza takılan hiçbir şey olmasın..Verdiği sürüş zevki üst düzey..Direksiyon hassasiyeti arabanın yola tutunması hepsi mükkemmele yakın..Frenler de gerçekten etkileyici..Ancak şehiriçine gelince çukurlar,kasistler can sıkıcı olabiliyor ama sadece arka yolcular için..Ön kabin yeterince geniş ve ferah..Benim C4'üm 92 hp lik olandan ve performansı tatmin edici..Otobanda 190 ı görürsünüz..110 hplik olanı denemedim ama gayet seri bir araç olacağı muhakkak..

    Bence C4'ü kullanmadan karar vermeyin..




    C4'ün yeni kasasının ne zaman geleceğini biliyor musunuz?


    TR'ye 2009 yılında makyajlısı gelecek..Yeni kasası ise 2011 den aşağı çıkmaz..




  • C4'te iç mekan tercihleri var mıydı? Yoksa standart siyah döşeme mi var sadece?

    Edit: ha bir de koltuk yükseltme.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sound_of_love -- 1 Kasım 2008; 18:10:10 >
  • Corollayı öneriririm dizelde içi siyah ama benzinlide bej seçeneği var...megane falan geçin onun yeni kasası çıkacak yakında.Ben Corollayı öneriririm..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sound_of_love

    C4'te iç mekan tercihleri var mıydı? Yoksa standart siyah döşeme mi var sadece?

    Edit: ha bir de koltuk yükseltme.


    Sadece siyah döşeme ama koltukların rengi siyah değil..Ayrıca geniş ön cam sayesinde çok havadar ve etrafa hakim bir sürüşüvar..Koltuk yükseltme ayarıda sürücü için mevcut..
  • 2008 C4 1.6 HDI 110hp sahibiyim , aracım şu anda 36,000 km.de , periyodik servis bakımları haricinde bir sıkıntı yaratmadı , arka süspansiyondaki sıkıntıyı ben size şöyle izah edeyim , sert bir çukura hızla girdiğinizde arka süspansiyon yeteri kadar esnemediği için rahatsızlık verecek bir şekilde sesli çalışıyor , şuda varki araba ile 36,000 km. yaptım bu sesi 3 veya 4 defa duydum. Beni çokda rahatsız etmedi açıkcası , önemli olan aracın sorunsuz ve uzun ömürlü olması. Megane II 1,5 100 hp isi sanırım , üst modeldi çünkü , bir arkadaşımın arabası ile marmarise gidip geldik , yakıt olarak daha ekonomik fakat performans ve sürüş keyfi olarak C4 ile kıyaslamak doğru olmaz. Sorunsuz araba almak istiyorsanız ben size japon öneririm , coralla gibi , ancak motor zayıf bilmiyorum sizi kesermi?? Diğer alternatifler için ise C4 de dahil , birbirinden çok üstün olduklarını sanmıyorum , ama megane II düşünmeyin derim ben size , taksi arabası oldu yahu bu araba , ikinci elde en çok değer kaybeden araç..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sound_of_love

    quote:

    Orjinalden alıntı: UrbanRacer

    Hemşerim birdefa motor teknolojisi tüketim hızlanma falan olarak C4 ile Focus öne çıkar. Geriside sana kalmış 2 sini test et ben etmiştim ve Focus aldım.


    Konfor (süspansiyon + genişlik + hidrolik + iç dizayn rengi) bakımından hangi aracı önerirsin hemşehrim? Aslında hepsinde öne çıkanı bir bir yazsan daha iyi olur.

    Arkadaşım senin istediğin kriterler direk meganı işaret ediyor.Geniş ,süspansiyon konforu olan ,yüksek oturma pozisyonuyla ferah ,iç döşemelerin rengi açık olan ve kısmen kullanılan deri ilede göze oldukça hoş gelen bir iç mekana sahip.Ses yalıtımı konusunda ise rakiplerinden önde olan bir araç türkiye şartlarına göre tasarlanmış.Sorunlu yaftası yapıştırılmaya çalışılsada özellikle faz 2 meganeler en az focus kadar sorunsuzdur.DCİ motor performans olarak TDCİ motordan geri kalsada ses konusunda TDCİ den daha sessiz bir motordur.Meganın handikapı artık son demlerini yaşaması.Focus ise yeni makyajlandı bu bakımdan daha iyi.Ayrıca yol tutuş bakımından focus meganeden üstün ,motor performansıda iyi ve referans bir motor.
    Sonuç olarak focus daha sert megane ise daha yumuşak bir stile sahip.Senin aradığın benim anladığım kadarıyla megane.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR


    quote:

    Orjinalden alıntı: xolaires


    quote:

    Orjinalden alıntı: DH-ALEMDAR

    Megane ve C4 üm vardı Megane ı sattım...C4 hala duruyor..Megane güzel bir araba..2003 yılında çıktığı ve şuan karşılaştırıldığı arabaların çoğunun Megane dan 3-4 sene sonra piyasaya sürüldüğü unutulmamalı..Seneye büyük ihtimal yeni kasası gelecek Megane'ın...

    C4 gelince uzun yolda aklınıza takılan hiçbir şey olmasın..Verdiği sürüş zevki üst düzey..Direksiyon hassasiyeti arabanın yola tutunması hepsi mükkemmele yakın..Frenler de gerçekten etkileyici..Ancak şehiriçine gelince çukurlar,kasistler can sıkıcı olabiliyor ama sadece arka yolcular için..Ön kabin yeterince geniş ve ferah..Benim C4'üm 92 hp lik olandan ve performansı tatmin edici..Otobanda 190 ı görürsünüz..110 hplik olanı denemedim ama gayet seri bir araç olacağı muhakkak..

    Bence C4'ü kullanmadan karar vermeyin..




    C4'ün yeni kasasının ne zaman geleceğini biliyor musunuz?


    TR'ye 2009 yılında makyajlısı gelecek..Yeni kasası ise 2011 den aşağı çıkmaz..


    tekrar mı makyaj olacak? çünkü şu anda showroom'da olana Ulugöl otomotiv makyajlı dedi, devir göstergesi orta ekrana alınmış olan?
    sitesinde de C4 ve yeni C4 diye iki bölüm var, gerçi aynı fiyatları vermişler ama...

    http://www.citroen.com.tr/?page_id=238




  • Cevaplar için teşekkür ederim arkadaşlar.

    Bir sorum daha olacak, C4'de tüm göstergelerin dijital olması uzun vadede alışkanlık yaratıyor ve faydalı bir hale geliyor mu? Kadrana alışmış biri olarak bu konuya çekimser yaklaşıyorum. Kullananlar sıkıntı veya sıkkınlık yaşıyorlar mı bu konuda?
  • 2008 megane 2 sedan privilege sahibiyim arabam yakıtı resmen kokluyor 500 km ye çeyreğin biraz üstü yakıyor yol tutuşu bakımından 170 ile viraja girdim banamısın demedi 1.5 dizel olmasına rağmen 1.6 ile rahat yarışabilir. yani megane diyorum başka birşey demiyorum
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.