Toyota Dynamic Force engine , M15A-FKS motorlu araçlarla ilgili Arşiv çalışmasıdır. Hangi sarf malzeme ? ,Hangi Motor yağı kullanılmalı ? Kullanıcı tarafından servise danışılmış arızalar ve çözümleri , kullanıcı tavsiyeleri . www.amayama.com Toyota Car and Auto Spare Parts - Genuine Online Car Parts Catalogue - Amayama https://www.amayama.com/en/catalogs/toyota?_s=hmodel yılını seç ---şase numaranı yaz ---model grade denen numarayı doğrula ! ( şöför kapı kilidinin orada yazar örnek DEXDBB . hangi parça numarası lazımsa teknik resimden bul ,bu numaranın adı OEM numarasıdır . bu teknik resimdeki AİR Fliter üzerindeki numaraya tıkladık , yan tarafta mavi boyalı yerdeki numaralar hava filtresi OEM numarasıdır . İki ayrı numara vermiş , olabilir ikiside uygundur . sıfır hata.! 17801-0T060 ve 17801-77050 < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 5 Mayıs 2024; 19:48:54 > |
M156A-FKS Toyota Dynamic Force engine Arşiv
-
-
ÖNCE bu video yu seyredin lütfen
Toyota Motor CorporationyoutubeToyota City, Japan, February 26, 2018―Toyota Motor Corporation (Toyota) announces that it has developed a new continuously variable transmission (CVT), 6-speed manual transmission, 2.0-liter engine, 2.0-liter hybrid system, and 4WD systems based on the Toyota New Global Architecture (TNGA), a development framework aimed at making ever-better cars. The new technologies offer both superb driving performance and high environmental performance. More information: https://newsroom.toyota.co.jp/en/corporate/21179861.html Toyota Global Newsroom: https://newsroom.toyota.co.jp/en/ Toyota Global website: http://www.toyota-global.com/ Toyota Motor Corporation on Twitter: http://www.twitter.com/ToyotaMotorCorp/https://www.youtube.com/watch?v=m-MLyKjYqSwM156A-FKS Toyota Dynamic Force engine COROLLA 210 Kasa , YARİS Cross ve Yaris modellerinde kullanıldı.
2020 yılından itibaren bu modellerde Aisin marka K320/K320F - kodlu CVT şanzımanlar kullanılmaktadır.( 1,5 M15A-FKS motorlu 2WD veya 4WD modeller için (Yaris, Yaris Cross) )
Specs
K320 AİSİN CVT Transmision
Fluid capacity (full): 8.4 liters
Fluid type: Toyota genuine CVT Fluid FE
Gear ratio: 3.362 (forward) / 3.120 (reverse)
Pulley tatio: 2.236~0.447
Final fear ratio: 4.007
Weight (with fluid): 90 kg
Ana yenilik - İlk hareket (kalkış) dişlisi: kasnaklar arasındaki metal kayışa ek olarak, kalkış sırasında, düşük hızlarda ve geri giderken bir dişli mekanizması kullanılır.
Böylece, ilk hareket dişlisi en zor modlarda kayışın yerini alır: bükülmüş kayışın tahrik kasnağı ile minimum temas alanında minimum yarıçap boyunca çalıştığı ve kayarken ve tam durmadan başlayarak aşırı konum.
diğer 2 yenilikse ; # çelik kayış (kasnak) çapı önemli ölçüde azaltıldı, kayış (kasnak) açısı 11°'den 9°'ye daraltıldı, bu da daha yüksek vites değiştirme hızı sağladı.
# yeni şanzımanın oran aralığı 6-6,5 yerine 7,5'e yükseldi, ancak değiştiricinin kendisinin oran aralığı tam tersine 5,0'a düştü - bu da kayışa açıkça fayda sağladı.
Kaynak;
Fotoğraf; Türkiye üretimi 2023 model 1.5 Corolla cvt şanzımanı ( K320 ) model numarası gözüküyor.
NOT; Tüm CVT'lerin zayıf noktası, soğuk yağla durma halinden itibaren agresif hızlanmadır. Bu durumda bant koni üzerinde minimum yarıçap boyunca bükülür, bant bölümlerinin koni yüzeyi ile teması minimum alanda gerçekleşir ve iletilen moment maksimum olur, bu da kayma riskini artırır (özellikle soğuk yağda).
ÖZELLİKLE ; Kirli yağla ve aşırı yük altında çalışırken kayışın kritik derecede aşınması, konilerin yüzeyinin hasar görmesine ve bunların değiştirilmesi ihtiyacına yol açar -
Çelik kasnak (Kayış) uzun bir süre çalışırlar, ancak garanti edilen 150.000 km'den sonra muayene ve değiştirme gerektirirler ( sürüş tarzına ve... daha fazla ayrıntıya bağlı olarak ). Kayışın değiştirilmesi ihtiyacı , lastiklere benzer şekilde diş aşınmasıyla belirlenir. Diş çentiği ne kadar aşınırsa, gaz pedalına basıldığında kayış o kadar çabuk kayar. Aşınmış bir kayışla spor modlarında çalıştırılması, yatakların aşırı yüklenmesine ve aşınmasına neden olur. Bu, titreşimler ve uğultu ile ifade edilir ve değiştiricinin tahrip edilmesinin zincirleme reaksiyonuna yol açar.
Bu durumda, bant şeritleri sınır değerlerine kadar gerilir (milimetrenin kesirleri kadar), bu da segmentlerin boşluklarını ve konilere doğru eğimlerini artırır. Bu, zincirleme bir reaksiyonla kaymanın bilgisayarı kayış gerginliğini sınıra kadar artırmasına neden olur ve rulmanların ömrünü kısaltır.
Ve maksimum hızlarda, bantların metali eskimeye başladığında bant kırılır ki bu pek sık gerçekleşmez. Çok daha önce kayış tork aktarımını durdurur ve değiştirilir. Kayış değişiminin geciktirilmesi, konilerin ayna yüzeyinin çizilmesine ve aşınmasına yol açar, bu da pratik olarak koninin silinmesine neden olur.
KAYNAK;
www.transakpp.ruCVT K310, K311, K312, K111, K112, XA-15LN, Описание, запчасти, Цены, справочная информацияhttps://www.transakpp.ru/232/main/toyota/cvt-k310.html?_x_tr_sl=auto&utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 26 Mayıs 2024; 8:39:39 >
-
Konu; Motor Yağı
Toyota fabrikasının verdiği kitapcıktaki yağ tavsiyesi yan taraftada görüldüğü üzere 0W16 ve APİ sınıfı SN , SN Plus
veya SP sınıfı ''Resource Conserving ''( yakıt tasarrufu ) veya İLSAC GF-GB olarak tavsiye edilmiş .
Muadil olarak; 0W20 ve 5w30 APİ SM energy conserving , SN, SN+ , SP, '' Resource Conserving'' veya İLSAC GF-6A.
Son standartlarda yağlar ikiye bölünüyor. Eski motorlarda kullanılması gereken GF5 veya GF6A , yeni nesil motorlarda GF6B gibi .GF6A aslında GF5 yerine geçecek olan standart, GF5'ten farklı olarak LSPI detonasyon'u engellemek üzere kinematic viscosite saver ve friction modifier katkılar içeriyor,
GF6B ise DI motorlar için (ki bilindiği üzere DI motorlar çok daha fazla kurum üretiyor) kinemtaic viscosite saver ve friction modifier katkılar'a ek olarak daha yüksek oranda deterjan içeriyor.
Toyota özelinde konuşmak gerekir ise M15A-FKS gibi yeni nesil DI motorlar için ILSAC GF6B elzem bir konu ancak, 2ZR-FXE ve 8NR-FTS motorlar için ILSAC GF6A yeterli bir standart, kullanım koşulları ve kullanıcının hassasiyetine bağlı olarak ILSAC GF6A, API SN+ RC ürünler ile birlikte ek friction modifiier kullanmak uzun vadede mantıklı olabilir düşüncesindeyim.
M15A-FKS motor için bakım önerisidir; ILSAC GF6B standartlarında 0W16 kullanabilirsiniz, maksimum iki bakımda bir motor iç temizleyici kullanın ve her 5000km. periyodunda bir GDI Cleaner yakıt katkısı kullanmanız uzun vadede mantıklı olur.
çünkü direk enjeksiyonlu motorlar dizel motor kadar olmasada hatırı sayılır kurum biriktirmesi yapıyor,o yüzden motor iç temizliği önerisi yapılıyor.
DİKKAT; direkt enjeksiyonlu motorlar da yağ konusuna çok daha dikkat etmek gerekiyor çünkü manifolt üzerinden yakıt püskürtmeli motorlarda benzin emme subapını yıkayarak silindir içine püskürüyor bu sayede subap tertemiz kalıyor . DİREKT ENJEKSİYON lu sistem de böyle bi yıkama söz konusu değil normal motordan daha fazla kurum üretiyor. Kurum yapışan yüzeyler ısı dağılımını motordan atılmasını dahada zorlaştırıyor,bu tip motorlarda motor kaputu dahi farklı metallerden imal edilir (aleminyum motor kaputları) motordaki ısıyı dış ortama daha rahat aktarsın diye.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 16 Nisan 2024; 17:56:25 >
-
SORU; 2024 model 3 silindirli 1500cc bi toyota corolla otomobil aldım . servis kitabı derki ; yağ değişiminde fabrika size 0W16 ve İLSAC GF6B onaylı yağ kullanmanızı tavsiye eder , eğer bulamaz iseniz 0W20 kullanabilirsiniz AMA birdahaki yağ değişiminde mutlaka 0W16 ya dönüş yapın diye yazmış .
Kocaeli nde yaşıyorum , yazın hava sıc . ortalaması 30-35 derece gibi diyebiliriz . 0W16 yağın 16 olması sıcak havalarda bi handikap yaratırmı ? yetkili servisler 5W30 kullanıyormuş , herkes yakıt tuketimi arttı şikayeti veriyor . Sizce 0W16 KULLANMAYA DEVAMMI ? YOKSA 0w20 olmadı 0W30 mu kullanılmalı?
CEVAP; ALINTIDIR ;19can84 ; 0W20'nin Wden önceki kısmı yağ soğukken olan akışkanlığı, ılıman iklimde olduğunuz için sizin için önemli değil. önemli olan kısım W'den sonra olan kısımıdır.
W16,W20,W30,W40 arttıkça, yağ kullanım sıcaklığındayken daha kalın kalıyor demektir.
daha kalın olduğu için silindirle piston arasında daha iyi bir koruma filmi üretir, fakat YAKIT tüketimini arttırır, alt devirlerde toparlanma yeteneği düşer. yağ pompası daha fazla zorlanır, daha sesli çalışır tabii en kötüsü LSPI'dir.
Yani piston daha henüz aşağı hareketini sürdürürken benzinin basınç sebebiyle kendi kendine patlayarak aşağı inmekte olan pistona ters yönde kuvvet uygulaması durumu.
Bu durum yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda gözükür (1.5 Toyota motoru 13:1 sıkıştırma oranı ile oldukça yüksek), çünkü sıkıştırma oranı arttıkça benzinin buji tarafından ateşlenme yapılmadığı halde basınç silindir içi basınç yüzünden alev alması daha kolay hale gelir. (özellikle alt devirde araç toparlansın diye çok gaz verildiği zaman görülen bir durum)
Bunun için yağın içinde benzinin daha yüksek basınçta alevlenmemesini sağlayacak katkı maddelerinin olması gerekir (İLSAC GF6B standartı bunu temin ediyor) bunu da bildiğim kadarıyla sadece 0W16 yağlar karşılayabiliyor . Türkiyede GF6B onaylı sadece Motul hybrid 0W16 var , görebildiğim kadarıyla.
Kısaca ben olsam İLSAC GF6B onaylı olan 0W16 kullanır, arabayı fazla sıkıştırmadan kullanırdım,
eğer bu yağı kullanamıyorsam,arabayı biraz daha fazla devirli kullanır özellikle alt devirlerde fazla gaz vermektense vitesi küçültür kullanırdım .
Bilgi ;
M15A-FKS için soruyorsanız termal verimliliği yüksek bir motor, 0W16'nın TBN değeri 0w20 ile aynı olmasından dolayı normal kullanım koşullarında kullanım ömrü süresince kinematik viskozite stabilitesi sorunu yaşatacağını sanmıyorum.
Tabii LPG ile kullanımda işler değişebilir ancak DI veya LPDI kit ile kullanılabileceğinden dolayı sorun ihtimali yine nispeten düşük kalır, ancak ben olsam DI veya LPDI'da olsa friction modifier ile birlikte LPG varsa 0w20 kullanırdım, tabi DI veya LPDI dışında kit kullananlar için olay tamamen sürpriz.
Hybrid araçlarda motor zaten Atkinson çevrimi olduğundan ısıl yükleri çok daha düşük, bir nevi jeneratör niyetine çalışıyor motorlar, NZ ve ZR serisi motorlu hybrid araçlarda 0w20, M15A-FKS serisi araçlarda 0W16 (GF6B onaylı ) motor yağı kullanmak makul görünüyor şu an.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 18 Nisan 2024; 13:18:6 >
-
Liqui moly ve Motul’un 0w16 ve 0w20 yağları arasında (hybrid-japon grubu için olanlar) çok az fark var. Aralarındaki en büyük fark 0w16’ların HTHS (HİGH TEMPARATURE HİGH SHEAR ) oranı 2,3’ten büyük. 0w20’ler 2,6’dan büyük. 0w16’lar biraz daha buharlaşmaya müsait. HTHS ölçümü 150 derecede yapılır ve 3.5 altı spor kullanım için risk dir.
Hybrid için en önemlisi düşük motor sıcaklığı. Bu yağların 20 derece viskoziteleri benzer zaten. Sıcak halleri de benzer. 40 derece için bakarsak 0w16’lar 10puan civarında daha düşük. Bu da soğuk motorda uzun zaman geçiren hybrid motor için bence önemli bir fark.
TBN , sülfat külü, yoğunluk oranları çok yakın. Neredeyse aynı.
Viskozite endeksi motulda fark az. 6 puan farkla 0w20 üstün. 166-160.
Liqui moly’de fark çok. 172-155
Hybrid araçlarda ne kullanalım sorusu hep gündemde. Japon eneos müdürü biz 0w8’e geçtik diyor. Millet nelerle uğraşıyor diyor.
-
Toyota'nın en son ürettiği 1.5 dynamic force motoru artık üç bölgeden soğutuluyor bunlarında sensörleri okuma aralıkları vs çok farklı ama sürücü yine ekranda 90 C⁰ sabit görüyor,yani tamamen hararet muşürünün referans aralığı ile alakalı bir durum,işte o yüzden hareret müşürü orjinal olmazsa ekranda ibre sapıtıyor.
Soru ; önceden 2019 model 1.6 valvematic aracım vardı şimdi 2022 1.5 Dynamic Force motor olanı aldım , motor olarak 3 silindir dışında fark nedir ? neye dikkat etmeliyim ?
Cevap; 1.5 M15A-FKS motor , diğer Toyota modellerindeki motordan çok farklı bir ünite barındırmakta Atkinson ve otto çevrimini kullanabilmektedir, valfmatic sayesinde her iki çevrimi taklit edebilmektedir,bir önceki nesil 1.6 lar da valfmatic olması aklınızı karıştırmasın yeni nesil motor daha farklı çalışmakta ve motorun 3 silindirli olmasından ötürü titreşimi önlemek amaçlı volan ve krank üzerinde ağırlıklar bulunmakta ve daha hassas çalışmakta bu hassasiyeti karşılayacak özel yağ (0w16 --İLSAC GF6B ) gereksinimi istiyor.
İlk etapta normal yağlarda (5w30 ) sıkıntı çıkartmaz ama ilerde sıkıntılar baş gösterecektir, ayriyeten aracınız direk enjeksiyonlu olduğu için normal motorlardan daha çok kurum biriktirmekte o yüzden her bakımda hava filtresi değiştirin , hiç olmazsa her iki bakımda bir Engine FLUSH yapın ve her 5000Km de bir benzin deposuna GDİ Cleaner koyun .
Aracınızın valf sistemi son derece gelişmiş otomatik sistemdir adıda onun için valfmatic'tir motordan bağımsız ayarlama yapabilen sistemdir ve bu sistemin motor yağı ile haşır neşir olan bir tek noktası var ve en önemli nokta orası o dişli kalın yağda sıkışıyor belli zaman sonra valfmatiği bozuyor(hemenmi oluyor hayır ama zamanla birikiyor).
Kalın yağın diğer dez avantajıda harareti normalden fazla yükseltmesi,çünkü yağın bir görevinde ısı transferi dir yağ akışkan olmayınca ısının daha fazla yükselmesine aracın daha fazla elektrik harcamasına ve alternötörün fazla mesai yapmasına neden olur,sürekli devrede gereğinden fazla yük altında olan şarj dinamosu motora daha fazla yük bindirir ve yakıtın daha çok harcanmasına sebeb olur, 0W16 İLE 5W30 ARASINDAKİ FİYAT FARKI size çok şey kazandırır, aracınızın daha uzun yıllar daha iyi hizmet etmesine yardımcı olur,ayrıca yeni nesil motorlarda her bakımda engine flush yapılması motorun ve valflerin daha temiz kalmasına imkan sağlar,bir motorda en önemli noktalardan biri valflerin temizliğidir,çünkü 10 bin km boyunca fosil yakıtlar dan çıkan kurumlar valflerin üzerine yapışıyor ve zamanla görevini yapmasına engel oluyor,fiyat olarak düşük yağlarda bu kurumlaşma tortu bırakımı daha fazla oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 20 Mart 2024; 10:15:53 >
-
ALINTIDIR ANIL KÖKSAL BAYBURT bey toyotaclubtr sitesinde paylaşmıştır ;
Bugün kendim bile inanamadım , yağ değişiminden sonra motorumda ki uğultu ve vurultu gitti.
Aracım 2020 hybrid corolla . normalde klavuzda yazan yağı 0w-16 . Ben servis de ve kendim 0w-20 yi tercih etmiştim , hata etmişim.
Arabanın servis sonrası 5000 km si dolmuştu. Yağın karardığını görmüştüm ama neticede bakım aralığı 15 bin km. Bakım aralığını ikiye bölüyordum fakat 5000 km de yağın rengi değişince bakım yapmak istedim. Motor yağına motor içi temizleyici koydum. çıkan yağa inanamadım. Kapkara , simsiyah. Öyle bir yağ çıktı ki içinden motora üzüldüm. Ki düşünün daha servis bakımı yapılalı 5000 km olmuş. Servisin yağının kalitesini de böylece görmüş olduk. Aracım 20 bin km de. Henüz 2 yıllık araba. Motor içinde bu kadar pisliğin çıkabileceğini de tahmin etmemiştim. daha önce 6000 km de kendim değiştirmiştim , sonra 15 bin de servis yağını değiştirmişti. Demek ki sadece yağ değiştirerek olmuyormuş.
Yeni koyduğum yağı kontrol edemedim. Çünkü yağ çubuğunda varlığı yokluğu bile belli olmuyordu. Okadar temiz olmuş içerisi !
Yağ olarak 0w 16 koydum. Endişelerim vardı. İnce geleceğini ve özellikle zorlandığında motora ince geleceğini düşünmüştüm. Tam tersi oldu. Normalde 13 litre ortalama ile çıktığım yeri yağ değişimi sonrası 10 litre ortalama ile çıktım. Gözlerime inanamadım !
Beni tanıyan biliyor. Motor sesinden çok şikayetçi idim.Birsürü yalıtım da yaptım.. Yağ değişimi sonrası motor kedi gibi oldu. Resmen 4000 devir çeviren motorun sesini duyamadım ! kadar pürüzsüz , ipek gibi çalışıyor makina..
Enteresan bir olay daha var. normalde ısınan ve EV moda geçmeyen aracım her fırsatta EV yani elektrikli moda geçti. Batarya bayırı çıkana kadar bitmedi ve seviyesini korumayı başardı. Bu da garip bir durum çünkü daha önceleri gaza bas bas çıkardım, bataryaya yük binerdi. Yukarı çıkınca fanı bile çalışmadı !
Demek ki arabanın yağı bu imiş...
Arabamı yeniden sevdim. Kesinlikle hybrid kullanan herkese tavsiye ederim. Altı üstü bir yağ fakat şaşkınlıktan kendime gelemedim. Bakım bukadar şeyi değiştirirmi demeyin , deneyin. Benim gibi ince yağ sevmeyen birisinin bunları yazması mucize gibi. inanın ki bu denli fark olmasa yazmazdım buraya..
Liqui Moly hakkında; synthoil serisi ürünleri tam sentetik (PAO )'tir.
top tec serisi yarı sentetik ile sentetik arası (hc sentetik) yağlardır. hc sentetik baz yağlar esas olarak pao sentetiklerden bir alt kategoride yer alırlar. Türkiye ve Amerika pazarında tam sentetik olarak adlandırılabilse de öyle değiller. zaten bu grup ürünlere dikkat edilirse ambalajlarında sentez teknolojisi, sentetik teknolojisi gibi ayrı ifadeler olduğu fark edilir. bu kötü yağlar olduğu anlamına gelmese de bilmekte fayda var.
yani;
synthoil serisi tam sentetik,
top tech serisi tam sentetik değil. (hc)
geriye kalan seriler tam sentetik değil. (hc, yarı sentetik ya da mineral)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 17 Mart 2024; 10:22:20 >
-
Soru ; Toyota Corolla /Yaris cross 1.5cc (M15A-FKS) motor 3 silindir Direkt enjeksiyonlu tüm benzinli motorlarda ''kurumlanma '' nasıl önleriz /geciktiririz?
Cevap; Toyota , Suzuki, Mazda , Hyundai , Volkswagen TSİ/FSİ gibi GDI motorlarda karbon birikimi ise çoğunlukla supap ve supap yatağı üzerinde gerçekleşmektedir, doğru ve düzenli yapılan carbon clean işlemi bu durumu engeleyebilmektedir.
GDI Cleaner kullanımı ile Carbon Clean işlemi birbirinden ayrı işlemler, GDI Cleaner yakıt hattı üzerinden enjektör vasıtası ile enjektör memesi ve yanma hücresi içerisinde temizlik yapmaya odaklanırken, carbon clean işleminde amaç supap yatağı, yuvası ve supap üzerindeki karbon birikimini temizlemektir.
Kullanım koşullarınızı vs. bilemiyorum ( sehir içi /10km altı kısa mesafede kullanım gibi ) ama şahsi fikrim, her 5000km periyodunda benzin deposu içine ilave GDI cleaner kullanarak, yine kullanım koşullarına göre ( sehir içi /10km altı kısa mesafede kullanım ) 40.000 km periyodunda carbon clean işlemi yapmakta fayda olabileceğini düşünüyorum, ek olarak mümkün fırsatta motor yağı 80-100c aralığındayken aracı yüksek devirli (hızlı değil ! sadece devirli) kullanmanın da bu karbon birikimini geciktirdiğini belirtmem gerekli.
Oto yolda uzun mesafede yüksek devirli veya şehir içinde yuksek devirli araç kullanıyorsanız bu kurum oluşmasını minimum a indirebilirsiniz bu şekilde kullanımla 150.000km de hala kurum oluşmamış benzinli motorlar var .
Soru; Nereden Motor yağı alabiliriz ? kime güvenebiliriz ?
Cevap;
Ankarada BAYSAL CİVATA var , yedek parca ve yag satar sanayide herkes tanir. Internetten satis yapiyorlar.
Aksu madeni yağ sitesi var ayrica Ankara Motul bolge bayi.
Frzrulman youtube da guven kazanmak icin video cekiyor internet siteleri de var orada yağ markalarindan onay belgeleri yüklü
Meka otoyu burada taniniyor luiqi moly yetkili satıcıları auto cher, divortex, anthpa auto cher, laskar otomotiv(meka oto)
Mobil yetkili satici CLEANPEKS
Castrol yetkili saticisı lastikcim. com n11, trendyol ve kendi sitesi üzerinden satışı var .
Motul internet satisi var
Filtremarketim GÜVENİLİR ! iSTANBUL fİRMASI ,fatura adresi KAYMAZLAR Motor San ve Tic Ümraniye 0535 960 9675 Whats app .
yağçarsısı .com GÜVENİLİR ! İSTANBUL Firması , fatura adresi Omega petrol istanbul. Motul Türkiye yi aradım bu firmayı sordum , bizim alt bayimizdir güvenebilirsiniz dediler.
tozlumadeniyağ GÜVENİLİR ! SAMSUN Firması , Motul Türkiye den sorgulandı uygundur bilgisi alındı.
otolojistikparcam GÜVENİLİR ! Diyarbakır Firması , Motul Diyarbakır Bölge Distribütörü Askent Petrol ile konuştum , yağları direkt bizden alır ve internette satar güvenebilirsiniz dediler .0534 746 3136
Bir de cok iyi yorumlar alan uzun sureli satis yapan saticilar boyle bir işe girismez sanırım. sanayi sitelerindeki , sehirlerarası yol üzerindeki yağcılardan /tamircilerden alinan yağ da sahte cikabilir.tabi Cok ucuza satan firmalardan uzak durmali.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 24 Mart 2024; 11:43:27 >
-
Bütün direkt enjeksiyonlu araçların yağı 300-500km yapın, anında dizel gibi kararır. nedeni basit: çünkü aynı dizel gibi direkt enjeksiyon oldukları için, sıkışma esnasında gönderilen benzin etrafında patlama esnasında "is" yani Nox partikül salınımı yaparlar. bu da patlama esnasında piston halkaları etrafında blow-by yaparak kartere ulaşır, yağ tarafından emilir.
yani gördüğünüz o koyu yağ, aslında sıkışma ve patlama esnasında arta kalan istir, motor kiri değildir.
Arkadaşa biraz boşa halaylar çekmiş :) yağ görevini yapmış ama tabi.
-
U.SÖNMEZ mesajıdır ;
ALINTIDIR ;
SORU ; Eneos yöneticileri biz araçlarımıza 0w8 koymaya başladık . 0w16’yı uzun zamandır kullanıyoruz diyor. Mesela ben 0w16 kullanmakta tereddütte kalıyorum.
Evet yağlama süresi kısa ama bu sefer HTHS oranı da düşüyor. GF-GB diyorki HTHS 2,3 üstünde olacak. 0w20’lerde bu değer 2,6 üstü. 5w30’larda çoğu markada 3,5 üstü. Ekonomi yapacağız diye sorun olmasın?
0w16 için erken ısınma deniyor mesela. Bir şey neden ısınır? Yanma ve sürtünmeden. Yanmayı geçelim. Silindir içi olay. Erken ısınma için sürtünmenin fazla olması lazım. Burada da bir tezat var anlamış değilim. Eğer ince yağ sürtünmeyi erken yağlayarak azaltıyorsa neden erken ısınma vaadediyor?
Yeni toyota genuine motor yağı 0w16 APİ SN spekli. Kitapçıkta ise fazlasını istiyor. SN PLUS (rc) olsun diyor ama?
CEVAP; motor yağının çalışma ısısına erken ulaşması istenen bir durumdur, yağ ısısının stabil kalması da bir o kadar önemli, bu kadar hızlı ısıl değişim sonucu moleküllerin stabilitesini sağlamak da yağın baz yağ kalitesi, baz yağ miktarı ve katkılarına, kısacası kalitesine bağlı bir konu.
APİ SN ve SN+ arasındaki temel fark ön ateşleme sonucu hızlı ısıl yük dayanımıdır ki, ön ateşleme düşük devirde gerçekleştirildiği için aslında uçurum bir dayanım farkı söz konusu değildir ancak fark olduğundan ve bunun bir şekilde belirtilmesi gerektiğinden dolayı SN+ olarak adlandırılmıştır, bu konunun asıl uçurum olan miktarı APİ SP standartlarındadır, Mazda HCCİ gibi yüksek kompresyonlu ve GDİ motorların bu tip spesifikasyonlara hayati ihtiyacı söz konusu zira.
RC (Resource Conserving) onayı İLSAC GF4 standartı ile gündeme gelen bir konu, APİ SN+ ile (ani ısınma ve soğurma nedeni ile) tam olarak anlam kazanmış bir kavram, yağın kullanım süresince baz spesifikasyonunu daha uzun süre muhafaza ettiğini belirten bir onay, yağ değişim periyodu 9000 mile belirtilen aracın yağını 10.000km'de değiştiriyorsanız bununda pek önemi kalmıyor ancak sadece süreç değil (özellikle hybrid araçlar için) kullanım koşullarının da etken olduğunu düşünen taraftayım
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 15 Mart 2024; 1:28:12 >
-
U.SÖNMEZ mesajıdır ;
Atladığınız nokta akışkanlık direnci düşük sıvıların ısı transfer hızınında aynı oranda yüksek olduğu.Sıvının kullanıldığı mekanizmada soğutmaya yönelik ekipman mevcut ise, akışkanlık direnci düşük sıvının ısı transferi daha hızlı olacağından, sıvının daha az ısınma/soğuma döngüsü geçireceğinden dolayı etkisini daha uzun koruyabileceğini de unutmamak gerekli.
Bu açıdan değerlendirildiğinde sıvıların ısıl transfer değerleri önem kazanır, yüksek viskoziteli yağlar ile yüksek koruma sağlanacağı düşünülürken, bu yağların soğuma direnci ve ısıl koşullar altındaki koruma özellikleri sorgulanmamaktadır.
Kullandığımız araçlarda yağ soğutması için mekanizmalar mevcut, mevcut olmayanlarda da bu görevi karter üstleniyor,bu durumda en önemli nokta yanma odası sıcaklığı haline geliyor, yanma odası sıcaklığını değiştirici bir etken söz konusu değil ise düşük viskoziteli yağın, standartları ve özellikleri dahilinde koruma sağlayabileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
-
T.KALAFATOĞLU mesajıdır ; 31 Aralık 2020 tarihli
aracım daha yeni. Garantisi kendinden 2025’e kadar devam ediyor. +2 sene uzatma hakkım var. Mecburen yetkili servise gidiyoruz. Serviste ilk yağ değişiminde hybrid corolla’ya castrol 0w20 start stop yağ koyuldu. Spekleri api sn, gf5. 0w16 koymuyorlar. Bir sonraki değişimde yağı kendim götürmeyi düşünüyorum. Yağlara baktığımda birkaç seçeneğim var.
Kitapçıkta yazanlar bu:
0w16 için APİ SN (rc) veya APİ SN+(rc)
0w20 için APİ SN (rc) veya APİ SN+(rc)
Benim baktığım yağlar ise bu:
-Liqui moly special tec 0w20 (api sp, gf6a) veya 0w16 (api sp, gf-6b)
-Motul hybrid 0w20 (api sn-rc, gf5), 0w16 (api sn)
-Eneos 0w20 ve 0w16 (api sn, sn+, gf5)
Sizler gerçekten ne öneriyorsunuz? Bu arabalar bir zaman sonra size gelmeye de başlayacak. 1.8 atkinson motorlarda erken ateşleme var mı bilmiyorum ama istanbul’da motorun ısınması için yarım saatten fazla kullanmak gerekiyor. Yani motor sıcaklığı çoğunlukla 60 derecelerde sürüyoruz arabayı. Sp spek daha çok küçük hacimli turbo motorlardaki şiddetli vuruntu olayı için anladığım kadarıyla. Bizim de o kritere bakmamıza gerek var mı? Ben daha çok düşük sıcaklıkta çalışan motordan çıkacak çamur tortu denilen yağ birikintisinden çekiniyorum. Artı aşınma tabi
U.SÖNMEZ mesajıdır; 31 Aralık 2020 tarihli
Şu an için benim fikrim Liqui Moly Special Tec AA 0W16'dan yana, bu arada Motul Hybrid 0W16 tds incelendiğinde aslında ILSAC GF6B standartlarını desteklediğini ancak tahminimce henüz onay alamadıklarını düşünüyorum, ancak ülkemizde şu an sadece 1 litrelik ambalaj ile satıldığını düşünürsek yine en mantıklı seçim Liqui Moly Special Tec AA 0W16 gibi görünüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 15 Mart 2024; 1:38:3 >
-
Önceki bakımlarda hep 5w 30 koyulmuş bir motora 0w20 koymanın bir zararı var mıdır?
1.33'lerde kitapçığında 0w20 tavsiye ediliyor ama servisler 5w30 koyup geçiyor. 1.33 motorlarda yağ yakma probşemi var. Geçen bakıma götürdüğümde yağ yakıyor mu dediler, yok dedim. Şanslısın o zaman dedi servis ustası. Er ya da geç hepsinde oluyormuş. Kimisinde 30binde kiminde 150binde.
-
Km yüksek ise 0w-20'ye geçişte yağ eksiltme başlayabilir, hiç eksiltmeyen bir motorun eksiltmeye başlaması demek, durumu görüp vazgeçip 5w-30'a geri dönsen bile yağ segmanları bir kere ince yağı kaçırmaya başladığı için, değişen yağ da yüksek sıcaklık görünce yine hafiften kaçırmaya başlayabilir. oturmuş, çalışan düzene biraz çomak sokmak gibi oluyor.
düşük km'de geçmekte zarar yok.. özellikle kısa mesafe, soğuk motor kullanımında 0w-20 ideal bir yağ. ama ülkemizin iklimini düşününce atmosferik motorda her kilidi açan yağ 5w-30'dur doğruya doğru. erzuruma da gelir, izmir'e de.. servislerin 5w-30 koyması doğru karar.
-
motor kaputunu açtığında hemen ön kısım üretici firma yağın özelliklerini belirtmiş
5LT kutusu 1.400-1.500₺ (bugünün şartlarında)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi infinite -- 15 Mart 2024; 15:12:23 > -
E210 kasa cam sileceği bilgisi;Aracım 2019 model Corolla Hybrid Dream.
Toyota Fabrika taktığı , sol silecek 70cm fakat servisde Meksika malı Uni Wiper Blade de 65cm ölçü var 70cm yok ( servis hatalı biliyor ) ,
Yetkili servisin taktıklarının Uni Wiper Blade, Meksika üretimi. Sol silecek 65 cm, ürün kodu 85222-YZZTJ. sağ silecek 35 cm, ürün kodu 85212-YZZTA
CEVAP;
Sol tarafı yanlış takılmış, Japon NWB firması üretimi isterseniz 8522212B00 kodlu ürünü, UniBlade üretimi isterseniz 85222YZZTK kodlu ürün takılmalıydı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 19 Mart 2024; 16:44:7 > -
Soru; Bu motor ic temizleyicisi her bakimda yaptirmak sart mi? Aracim daha 30bin km de..
Cevap;1
Araç 1.5 M15A-FKS Motor ise ; Direkt Enjeksiyonlu DEMEKTİR ! . Her bakımda yaptırmanız araç sağlığı için çok iyi olur,yağdan ve yakıttan arta kalan kurumlar siboblara piston kollarına ve birçok yere yapışıyor zamanla motor performansını düşürüyor motor daha sesli çalışmaya başlıyor,heleki direk enjeksiyonlu motorlar normal enjeksiyonlu motorlara nazaran daha fazla kurum biriktirirler o yüzden dahada önem arz ediyor.
cevap;2
Eğer aracınız direkt enjeksiyonlu DEĞİLSE ; Her bakım öncesi, motor iç temizleyici koymaya gerek yok. Aracınız henüz az km yapmış. Bir sonraki bakımda kullanabilirsiniz. Ben genelde bir bakımdan önce kullandıysam, diğerinde kullanmıyorum.
''Ne gibi katkısı var?'' sorunuza işe şöyle cevap vereyim. Eski aracım (astra H Triptonik vites 2012 model) 6 yaşında ve 80.000 km civarındayken arıza ışığı yaktı. Arıza kodu ''Kam mili zamanlama hatası'' diyordu. Sanayideki ustam motorun yağ kısmına, bu motor iç temizleyicilerden koydu. Yarım saat boyunca aracı rölantide çalıştırdık. Yağı boşaltıp yeni yağı ekledik. Arıza kodunu sildik. Aracı satana kadar ( bir buçuk yıl boyunca) aynı arıza kodunu vermedi. Bu olaya kadar, motor iç temizleyici hiç kullanmamıştım. O gün bugündür birer bakım arayla kullanırım.
Soru ; 2019+ sonrası 1.6 motorlarda , 2021+ sonrası 1.5 motorlar gibi direkt enjeksiyonlumuydu?
Cevap; 2019 ,2020 1.6 valfmatic ler ; çok noktadan enjeksiyonlu ve manifolddan beslemeli ama 2021 sonrası 1.5cc 3 silindir (M15A-FKS ) motorlar direkt enjeksiyonlu dur.
Soru; Servislerin kullandigi motor ic temizleyici Toyotanin kendi markasi mi?
Cevap; Türkiye distribütörü Protec firması ile anlaşmalı, faturanızda 15B725 veya 15C7C8 kodlu ürün ise Protec firmasının ürünü kullanılmış olması gerekli (tabi bayi bu kod ile farklı bir ürün girmediyse).
Soru; Corolla 2021 1.5 motorlu aracim icin yag flitre sokme aparati ariyorum acaba nerden temin edebilirim ? Kayisli veya zincirli istemiyorum direk flitrenin ustune takilanlardan istiyorum
Cevap ;0922806502 kodu ile yetkili servislerden temin edebilirsiniz, yan sanayileri bir kaç kullanımda filtreyi sıyırmaya başlıyor.
Soru; Lpg taktırdıktan sonra aracım su eksiltti , bende saf su ile tamamladım , hangi antifriz ile yeniden soğutma suyu dolumu yapmalıyım?
Cevap; Eğer birebir uyumlu antifiriz koyacaksanız ya orjinal antifiriz kullanacaksınız yada Motul hİbrit antifirizi de uyumlu.
Ben servise sorduğumda kanalların çok ince olduğundan ve motor yapısı gereği özellikle fosfatlanmış hidrit organik antifiriz kullanıldığını söyledi ve araç için bu konu önemli olsa da para vermek istemezseniz total gracelf auto supra kullanabileceğimizi ama tavsiye etmediklerini belirtti.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 20 Mart 2024; 17:22:9 >
-
kitabında 0w-20 yazan arabaya 5w30 niye doğru karar?
çalışma sıcaklığında daha viskoz olması segmanlara gereksiz yük binmesi, yağ basıncıyla çalışan aktüatör gergi vsnin de yanlış zamanlaması, yağ pompasının zorlanması vs demek olmuyor mu?
ayrıca soğuk iklimde de ilk çalıştırmadaki aşınma fazla olacak.
-
EU kullanım klavuzu sadece 0w-20 önerilir yazıyor ve başka yağa yer vermiyor, Eu harici ülkeler ve güney asya-afrika ortadoğu ülkelerinde kullanım klavuzu 0w-20 veya 5w-30 diyor. aynı motorlu araçtan(yaris) bizde de var.
0w-20 ideal yazdım dikkat ederseniz. evet 0w-20 yağ kullanmak doğru ama Türkiye gibi çoklu iklim özellikleri olan ülkelerde 5w-30 gibi yağlar sadece Toyota değil diğer markalarda da sık kullanılıyor. her araba ve her iklim için tek yağ diye bir kural yok, 0w-20 yağ ile çıkar izmir antalya sıcağında yoğun trafiğe girer veya gazlarsanız yağ basıncınızın düşmesi ve buharlaşma artışı kaçınılmaz. 0w-20, 0w-16 yağlar maksimum ekonomi minimum sürtünme, minimum emisyon (özellikle soğuk çalışma emisyonu) için öneriliyor. şuan içten yanmalı motorlarda emisyondan daha önemli birşey yok, aracınızın uzun dönem sağlığı biraz daha geri planda, ne yazık ki günümüz gerçeği bu.
"0w-20 low pressure oil" yazıp aratabilirsiniz veya "blackstone lab 0w-20 oil" yazabilirsiniz. blackstone çok detaylı yağ içerik analizleri yayınlayan bir bağımsız kurum.. toyota için değil ama başka için de zamanında epey detaylı araştırdığım bir konu.
tekrar edeyim 0w-20 yağ ideal yağdır, 5w-30'a doğru dememin sebebi kullanılmasında "ortalama türkiye şartlarında" bir engel veya uyumsuzluk olmayacağından dolayıdır.
-
Direkt Enjeksiyonlu Motorlarda
Toyota ; Dİ
Hyundai ; GDİ
Volkswagen ; FSİ /TSİ benzin deposunun içine atılan yakıt katkıları İnjection cleaner /GDİ cleaner bir işe yarıyormu?
BENZİN DEPOSU İÇİNE İLAVE EDİLEN BU TİP ÜRÜNLERLE sadece motordaki enjektörleri ve yanma bölgeleri temizlenebilir. polyether amines (PEA)
.Piyasadaki en iyi gaz katkı maddeleri, piyasadaki en yüksek PEA'ya sahip olan ve Amazon'dan sipariş edilmesi kolay olan redline yakıt sistemi temizleyicisidir.
KUTU İÇERİĞİ ÖNEMLİDİR ; . Gaz katkı maddelerinin birçoğunda yalnızca nathpa, alkol ve yağ kullanılır ancak PEA kullanılmaz. Bu ürünler dolandırıcılıktır ve yalnızca üst silindir veya yakıt pompası yağlayıcısı olarak işlev görebilir.
Valflerinizi temizlemek için gaz kelebeği gövdesine püskürtülen aerosol bazlı P.E.A temizleyici kullanmanız gerekir yada Carbon Clean Makinası ile temizlik yapılmalıdır Bunu yapmazsanız, valfleri manuel olarak temizlemek için emme fanifolt kısmını manuel olarak çıkarmanız ve temizleyiciyi püskürtmeniz gerekir.
AYRICA karbon yani kurum oluşmasının diğer bir sebebinin otomobil üreticisinin önerdiğinden daha düşük kaliteli yağların kullanılmasından kaynaklandığı tespit edilmiştir. Özellikle Direkt enjeksiyonlu motorların valflerde fazla miktarda karbon oluşumunu önlemek için daha iyi ,daha kaliteli, deterjan özelliğ yuksek yağlar tasarlanmış. Örnek APİ SP ve İLSAC GF6B .
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GÖLCÜK -- 21 Kasım 2024; 18:18:45 >
Benzer içerikler
- peugeot 407 kronik sorunları
- aracımın modelini nasıl öğrenirim
- kia carens 2.0 crdi yorumlar
- arceo jant yorum
- ford ranger yakıt tüketimi
- uçan araba fiyatları
- bayiden sıfır araba fiyatları
- passat 2025
- byd han
- golf 7.5 hangi yıllar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X