Şimdi Ara

macbook pro 13 xcode

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, şu an bilişimde 2600 küsür liraya satılan 13'' i5 li macbook pro yu almayı düşünüyorum, alma amacım ise, xcode ile iphone a app yapmak, ilk başlarda günlük kullanıma yönelik appler yapacağımdan performans sorunu yaşayacağımı sanmıyorum, fakat ilerde bir ekiple birlikte oyun geliştirmek istersem bu cihaz yeterli olur mu?
    *3ds max i windows ta çalıştıracağım mac versiyonu yok zaten
    *kodlama konusunda zaten sıkıntı çıkaracağını zannetmiyorum
    *animasyonlar windowsta mı yoksa mac te mi yapılıyor pek bilgim yok fakat mac te yapmak istersem bu cihaz ihtiyacımı karşılar mı
    *bunların dışında ne gibi bir süreçle karşılaşacağımı kestiremiyorum, daha önce ios e oyun geliştiren birileri bana yardımcı olabilir mi tam olarak nelere ihtiyacım olacak? birde elimde dell 5110 gt525m i3 lü 6gb ram li bi notebook var windows olarak bunu kullanmayı düşünüyorum







  • Yazilim konusundaki geçmişin nedir? Ona göre tavsiyede bulunayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanunver

    Yazilim konusundaki geçmişin nedir? Ona göre tavsiyede bulunayım.

    şu anda herşeye sıfırdan başladım, o yüzden c++ ı öğreniyorum daha sonra objective c ye geçicem, bazı tavsiyelere göre oyun geliştirmek için c++ sql vs gibi dilleri öğrenmek gerekiyormuş, bu işe yeni başladım körü körüne dalmak istemediğim için tam olarak girmeden önce araştırma yapıyorum çok teşekür ederim
  • madem sifirdan basliyorsun sana aci gercekleri soyleyeyim.

    ilk once sifir bilgi ile oyun yapacagim gaziyla olaya girersen o isten bi olay olmaz. cunku oyun gelistirmek goruldugunden kat ve kat daha zordur. ilk hedefin algoritma olayini kavramak olmali daha sonra bu algoritmayi herhangi bir programlama dili kullanarak bilgisayara aktarmak olmali. tabi burada kodlarin nasil calistigini programlamada olan temel kavramlari kavrarsin. bu bahsettiklerimi adam gibi ogrenmen 6 ay ile 1 sene icinde olur.

    daha sonra diyeceksin bu ogrendiklerim ile ne yapabilirim? sana diyeyim hic birsey. en azindan oyun tarafinda hicbirsey. cunku duz mantikla program yazarak en fazla cok cok ufak bazli oyunlar yaparsin oda kendi veya arkadaslarin arasinda tatmin olur. bak daha mobile olayina girmedik bile.

    sonra gunumuz bilisim teknolojilerinin developer kutuphanelerinin senin ogrendigin duz programlama ile calismadigini goreceksin. burada object oriented programming karsina geliyor. bu teknik ile program nasil yazilir onu ogrenmen gerekecek. bu da senin ilk asamayi saglam gectikten sonra min 3 ayini alir. adam akilli ogrenmen gene 1 sene.

    bundan sonrasi daha kolay. artik ios olsun android olsun gene .net olsun ne bileyim java kutuphaneleri olsun hepsinin nasil calistigini ogrenmis olacaksin. bu farkli platformlara alisman her biri 1 veya 2 ayini alir.

    simdi oyun tarafina gelelim:
    yukarida son asamaya geldiginde kendi capinda kutulari filan carpttirarak oyunlar yapabilirsin ama yetmeyecek. en azindan 3d oyun isine girmek istersen yetmeyecek. artik bilgisayar grafigi olayini ogrenme vaktin geldi. bastan diyeyim lisede matematik ve geometrin kotuyse isin zor cunku ilk asamada belki cok zorlamaz ama bir sonraki adimlarda isin icine analetik dusunme giriyor. matematik ve geometriden iyi anlamak lazim.

    mobil oyun sektorunde her platforma uygun oldugundan opengl kullaniliyor. (windows phone'a hic girmiyorum orasi daha muamma)bilgisayar grafigi cizdirmen icin hazir bir kutuphane olan opengl ogrenmen gerekli, cunku oyunlar tamamen bu bilgsayar grafigini kutuphaneleri kullanarak ekrana gordugun cizimleri yapiyor.

    adam akilli opengl ogrenmek nerden baksan 1 seneni alir gene. tabi modelleme olaylarina filan hic girmedim zaten opengl ile biraz oradan da temel seyleri kapiyorsun mecburen.

    artik object oriented programming ile opengl i birlestirerek oyun yazma sirasi geldi. buradaki yapilar o kadar karmasik olacaktir ki o yuzden yukaridaki asamalari cok saglam ilerlemen gerekli aski taktirde ortaya cok iyi birsey cikaramazsin.

    ben sana diyeyim 8 senedir bu isle ugrasiyorum son 2 veya 3 senedir artik profesyonellige adimimi attim. ben bile bu isle yeni yeni basa cikmaya basladim. son asama olan opengl tarafindayim ve hakkaten kolay is degil. hele ki aaa ios oyunlari cok satiyor iyi para kazanirim hevesiyle girilecek is hic degil. cunku 0 bilgi ile bir kac ayda halledemezsin bunu. cunku bu isin %80i tecrubedir ve bu tecrubeyi sen 1 2 senede kazanamazsin cok daha fazla zamana ihtiyac var.


    ha simdi bunun mac alacaksan tekrar gozden gecir derim.




  • Çok acı oldu gercekten :(((

    Ama bence sırf tasarımı ve malzeme kalitesi ve digerlerinden daha iyi olan pil ömrü için MacBook alınır. Tabi farkli bir dunyanın keşfi de güzel olur. Ama bekleyip 2012 modelleri görmek lazım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanunver

    madem sifirdan basliyorsun sana aci gercekleri soyleyeyim.

    ilk once sifir bilgi ile oyun yapacagim gaziyla olaya girersen o isten bi olay olmaz. cunku oyun gelistirmek goruldugunden kat ve kat daha zordur. ilk hedefin algoritma olayini kavramak olmali daha sonra bu algoritmayi herhangi bir programlama dili kullanarak bilgisayara aktarmak olmali. tabi burada kodlarin nasil calistigini programlamada olan temel kavramlari kavrarsin. bu bahsettiklerimi adam gibi ogrenmen 6 ay ile 1 sene icinde olur.

    daha sonra diyeceksin bu ogrendiklerim ile ne yapabilirim? sana diyeyim hic birsey. en azindan oyun tarafinda hicbirsey. cunku duz mantikla program yazarak en fazla cok cok ufak bazli oyunlar yaparsin oda kendi veya arkadaslarin arasinda tatmin olur. bak daha mobile olayina girmedik bile.

    sonra gunumuz bilisim teknolojilerinin developer kutuphanelerinin senin ogrendigin duz programlama ile calismadigini goreceksin. burada object oriented programming karsina geliyor. bu teknik ile program nasil yazilir onu ogrenmen gerekecek. bu da senin ilk asamayi saglam gectikten sonra min 3 ayini alir. adam akilli ogrenmen gene 1 sene.

    bundan sonrasi daha kolay. artik ios olsun android olsun gene .net olsun ne bileyim java kutuphaneleri olsun hepsinin nasil calistigini ogrenmis olacaksin. bu farkli platformlara alisman her biri 1 veya 2 ayini alir.

    simdi oyun tarafina gelelim:
    yukarida son asamaya geldiginde kendi capinda kutulari filan carpttirarak oyunlar yapabilirsin ama yetmeyecek. en azindan 3d oyun isine girmek istersen yetmeyecek. artik bilgisayar grafigi olayini ogrenme vaktin geldi. bastan diyeyim lisede matematik ve geometrin kotuyse isin zor cunku ilk asamada belki cok zorlamaz ama bir sonraki adimlarda isin icine analetik dusunme giriyor. matematik ve geometriden iyi anlamak lazim.

    mobil oyun sektorunde her platforma uygun oldugundan opengl kullaniliyor. (windows phone'a hic girmiyorum orasi daha muamma)bilgisayar grafigi cizdirmen icin hazir bir kutuphane olan opengl ogrenmen gerekli, cunku oyunlar tamamen bu bilgsayar grafigini kutuphaneleri kullanarak ekrana gordugun cizimleri yapiyor.

    adam akilli opengl ogrenmek nerden baksan 1 seneni alir gene. tabi modelleme olaylarina filan hic girmedim zaten opengl ile biraz oradan da temel seyleri kapiyorsun mecburen.

    artik object oriented programming ile opengl i birlestirerek oyun yazma sirasi geldi. buradaki yapilar o kadar karmasik olacaktir ki o yuzden yukaridaki asamalari cok saglam ilerlemen gerekli aski taktirde ortaya cok iyi birsey cikaramazsin.

    ben sana diyeyim 8 senedir bu isle ugrasiyorum son 2 veya 3 senedir artik profesyonellige adimimi attim. ben bile bu isle yeni yeni basa cikmaya basladim. son asama olan opengl tarafindayim ve hakkaten kolay is degil. hele ki aaa ios oyunlari cok satiyor iyi para kazanirim hevesiyle girilecek is hic degil. cunku 0 bilgi ile bir kac ayda halledemezsin bunu. cunku bu isin %80i tecrubedir ve bu tecrubeyi sen 1 2 senede kazanamazsin cok daha fazla zamana ihtiyac var.


    ha simdi bunun mac alacaksan tekrar gozden gecir derim.

    Öncelikle açıksözlülüğünüz için çok teşekür ederim, şimdi çok daha eminim bu işi gerçekten yapmak istiyorum ve inanın bunun çok uzun yıllar alacağını tahmin edebiliyorum, işte bu noktada alacağım cihazın beni nereye götüreceğini merak ettim, sonuçta 2500 lira para verip alıcam ve 3 yıl sonra, aaaa hd3000 ile paint bile açılmıyormuş demek istemiyorum :D birde bu söyledikleriniz bana inanılmaz yardımcı oldu artık atacağım adımları çok iyi biliyorum çok teşekür ederim :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: carman1tr

    Çok acı oldu gercekten :(((

    Ama bence sırf tasarımı ve malzeme kalitesi ve digerlerinden daha iyi olan pil ömrü için MacBook alınır. Tabi farkli bir dunyanın keşfi de güzel olur. Ama bekleyip 2012 modelleri görmek lazım.

    aslından gerçekten acı oldu, acı ve zor, en azından neyle uğraştığını anlıyor insan :D 2012 modellerin optik sürücüsü olmayacak diyorlar ivy bridge kullanacak ve daha ince olacak, birde fiyatlara bakmak lazım tabi :D
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • fiyat konusunda indirim beklememek lazım; apple'a göre bir strateji hiç olmadı o konu, olmazda. ama donanım ve yazılım olarak daha iyi bir ürün sunacakları ortada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visiotech.gen.tr

    fiyat konusunda indirim beklememek lazım; apple'a göre bir strateji hiç olmadı o konu, olmazda. ama donanım ve yazılım olarak daha iyi bir ürün sunacakları ortada

    Bazen pupa da indirim oluyor onları yakalamak lazım, onun dışında bilişimde fiyatlar zaten ucuz saturn de son zamanlarda bilişime yakın fiyatlarda indirim yapıyordu devam ediyor mu bakmak lazım tabiki
  • bilişimden kastın istanbulbilişimse eğer; vah ki ne vah. forumda epey görüşecez demek, problemler konusunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanunver

    madem sifirdan basliyorsun sana aci gercekleri soyleyeyim.

    ilk once sifir bilgi ile oyun yapacagim gaziyla olaya girersen o isten bi olay olmaz. cunku oyun gelistirmek goruldugunden kat ve kat daha zordur. ilk hedefin algoritma olayini kavramak olmali daha sonra bu algoritmayi herhangi bir programlama dili kullanarak bilgisayara aktarmak olmali. tabi burada kodlarin nasil calistigini programlamada olan temel kavramlari kavrarsin. bu bahsettiklerimi adam gibi ogrenmen 6 ay ile 1 sene icinde olur.

    daha sonra diyeceksin bu ogrendiklerim ile ne yapabilirim? sana diyeyim hic birsey. en azindan oyun tarafinda hicbirsey. cunku duz mantikla program yazarak en fazla cok cok ufak bazli oyunlar yaparsin oda kendi veya arkadaslarin arasinda tatmin olur. bak daha mobile olayina girmedik bile.

    sonra gunumuz bilisim teknolojilerinin developer kutuphanelerinin senin ogrendigin duz programlama ile calismadigini goreceksin. burada object oriented programming karsina geliyor. bu teknik ile program nasil yazilir onu ogrenmen gerekecek. bu da senin ilk asamayi saglam gectikten sonra min 3 ayini alir. adam akilli ogrenmen gene 1 sene.

    bundan sonrasi daha kolay. artik ios olsun android olsun gene .net olsun ne bileyim java kutuphaneleri olsun hepsinin nasil calistigini ogrenmis olacaksin. bu farkli platformlara alisman her biri 1 veya 2 ayini alir.

    simdi oyun tarafina gelelim:
    yukarida son asamaya geldiginde kendi capinda kutulari filan carpttirarak oyunlar yapabilirsin ama yetmeyecek. en azindan 3d oyun isine girmek istersen yetmeyecek. artik bilgisayar grafigi olayini ogrenme vaktin geldi. bastan diyeyim lisede matematik ve geometrin kotuyse isin zor cunku ilk asamada belki cok zorlamaz ama bir sonraki adimlarda isin icine analetik dusunme giriyor. matematik ve geometriden iyi anlamak lazim.

    mobil oyun sektorunde her platforma uygun oldugundan opengl kullaniliyor. (windows phone'a hic girmiyorum orasi daha muamma)bilgisayar grafigi cizdirmen icin hazir bir kutuphane olan opengl ogrenmen gerekli, cunku oyunlar tamamen bu bilgsayar grafigini kutuphaneleri kullanarak ekrana gordugun cizimleri yapiyor.

    adam akilli opengl ogrenmek nerden baksan 1 seneni alir gene. tabi modelleme olaylarina filan hic girmedim zaten opengl ile biraz oradan da temel seyleri kapiyorsun mecburen.

    artik object oriented programming ile opengl i birlestirerek oyun yazma sirasi geldi. buradaki yapilar o kadar karmasik olacaktir ki o yuzden yukaridaki asamalari cok saglam ilerlemen gerekli aski taktirde ortaya cok iyi birsey cikaramazsin.

    ben sana diyeyim 8 senedir bu isle ugrasiyorum son 2 veya 3 senedir artik profesyonellige adimimi attim. ben bile bu isle yeni yeni basa cikmaya basladim. son asama olan opengl tarafindayim ve hakkaten kolay is degil. hele ki aaa ios oyunlari cok satiyor iyi para kazanirim hevesiyle girilecek is hic degil. cunku 0 bilgi ile bir kac ayda halledemezsin bunu. cunku bu isin %80i tecrubedir ve bu tecrubeyi sen 1 2 senede kazanamazsin cok daha fazla zamana ihtiyac var.


    ha simdi bunun mac alacaksan tekrar gozden gecir derim.

    Çok güzel anlatmışsınız

    Oyun yapmak bana göre program yazma konusunda gelinecek en son noktalardan birisidir. Öncelikle sadece kod yazmayı bilmekle oyun yazılmaz, aynı zamanda ses, grafik ve oyun yazacağınız sistem üzerinde çok kapsamlı bir bilgi birikimi sahibi olmak zorundasınız. Bana kalırsa tek başına oyun yazmak neredeyse imkansız, tabi commodore 64 yıllarındaki gibi oyunlar yapmayı düşünmüyorsanız.

    Yinede ufak ta olsa oyun yapmanızı kolaylaştıracak araçlar mevcut. Biz bunlara "game engine" diyoruz. Bunlara örnek vermek gerekise:

    Unity
    Unreal Engine
    COCOS2D ve 3D

    gibi game engine ler mevcut.

    Bu uygulamaların amacı, sizin temel seviyedeki geometrik ve fiziksel hesaplamalarla uğraşmamanızı sağlayıp daha çok yaratacağınız oyun üzerine yoğunlaşmanızı sağlıyor.

    Yinede üst seviyede kodlama bilginizin olması gerçekten de zorunluluk, ama en azından oyun yazmak için birde öncen fizik motoru, grafik motoru gibi şeyleri yazmıyorsunuz. siz oyun ile ilgili modellerinizi oyun sahnesine yerleştirip daha üst seviyedeki konularla ilgileniyorsunuz.

    Ama ertanuver 'in de dediği gibi öncelikle algoritma mantığı, daha sonra objective-c'yi anlamanız ve ondan sonrada ios için cocoa touch framework ve quartz core, opengl-es gibi konularda bilgi ve tecrübe sahibi olmanız gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreampowder -- 24 Mayıs 2012; 10:42:26 >




  • iyiki steve jobs ilk buraya sorup başlamamış olaya. yoksa halimiz nice olurdu bilemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visiotech.gen.tr

    bilişimden kastın istanbulbilişimse eğer; vah ki ne vah. forumda epey görüşecez demek, problemler konusunda

    o kadar kötü mü durum :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreampowder

    quote:

    Orijinalden alıntı: ertanunver

    madem sifirdan basliyorsun sana aci gercekleri soyleyeyim.

    ilk once sifir bilgi ile oyun yapacagim gaziyla olaya girersen o isten bi olay olmaz. cunku oyun gelistirmek goruldugunden kat ve kat daha zordur. ilk hedefin algoritma olayini kavramak olmali daha sonra bu algoritmayi herhangi bir programlama dili kullanarak bilgisayara aktarmak olmali. tabi burada kodlarin nasil calistigini programlamada olan temel kavramlari kavrarsin. bu bahsettiklerimi adam gibi ogrenmen 6 ay ile 1 sene icinde olur.

    daha sonra diyeceksin bu ogrendiklerim ile ne yapabilirim? sana diyeyim hic birsey. en azindan oyun tarafinda hicbirsey. cunku duz mantikla program yazarak en fazla cok cok ufak bazli oyunlar yaparsin oda kendi veya arkadaslarin arasinda tatmin olur. bak daha mobile olayina girmedik bile.

    sonra gunumuz bilisim teknolojilerinin developer kutuphanelerinin senin ogrendigin duz programlama ile calismadigini goreceksin. burada object oriented programming karsina geliyor. bu teknik ile program nasil yazilir onu ogrenmen gerekecek. bu da senin ilk asamayi saglam gectikten sonra min 3 ayini alir. adam akilli ogrenmen gene 1 sene.

    bundan sonrasi daha kolay. artik ios olsun android olsun gene .net olsun ne bileyim java kutuphaneleri olsun hepsinin nasil calistigini ogrenmis olacaksin. bu farkli platformlara alisman her biri 1 veya 2 ayini alir.

    simdi oyun tarafina gelelim:
    yukarida son asamaya geldiginde kendi capinda kutulari filan carpttirarak oyunlar yapabilirsin ama yetmeyecek. en azindan 3d oyun isine girmek istersen yetmeyecek. artik bilgisayar grafigi olayini ogrenme vaktin geldi. bastan diyeyim lisede matematik ve geometrin kotuyse isin zor cunku ilk asamada belki cok zorlamaz ama bir sonraki adimlarda isin icine analetik dusunme giriyor. matematik ve geometriden iyi anlamak lazim.

    mobil oyun sektorunde her platforma uygun oldugundan opengl kullaniliyor. (windows phone'a hic girmiyorum orasi daha muamma)bilgisayar grafigi cizdirmen icin hazir bir kutuphane olan opengl ogrenmen gerekli, cunku oyunlar tamamen bu bilgsayar grafigini kutuphaneleri kullanarak ekrana gordugun cizimleri yapiyor.

    adam akilli opengl ogrenmek nerden baksan 1 seneni alir gene. tabi modelleme olaylarina filan hic girmedim zaten opengl ile biraz oradan da temel seyleri kapiyorsun mecburen.

    artik object oriented programming ile opengl i birlestirerek oyun yazma sirasi geldi. buradaki yapilar o kadar karmasik olacaktir ki o yuzden yukaridaki asamalari cok saglam ilerlemen gerekli aski taktirde ortaya cok iyi birsey cikaramazsin.

    ben sana diyeyim 8 senedir bu isle ugrasiyorum son 2 veya 3 senedir artik profesyonellige adimimi attim. ben bile bu isle yeni yeni basa cikmaya basladim. son asama olan opengl tarafindayim ve hakkaten kolay is degil. hele ki aaa ios oyunlari cok satiyor iyi para kazanirim hevesiyle girilecek is hic degil. cunku 0 bilgi ile bir kac ayda halledemezsin bunu. cunku bu isin %80i tecrubedir ve bu tecrubeyi sen 1 2 senede kazanamazsin cok daha fazla zamana ihtiyac var.


    ha simdi bunun mac alacaksan tekrar gozden gecir derim.

    Çok güzel anlatmışsınız

    Oyun yapmak bana göre program yazma konusunda gelinecek en son noktalardan birisidir. Öncelikle sadece kod yazmayı bilmekle oyun yazılmaz, aynı zamanda ses, grafik ve oyun yazacağınız sistem üzerinde çok kapsamlı bir bilgi birikimi sahibi olmak zorundasınız. Bana kalırsa tek başına oyun yazmak neredeyse imkansız, tabi commodore 64 yıllarındaki gibi oyunlar yapmayı düşünmüyorsanız.

    Yinede ufak ta olsa oyun yapmanızı kolaylaştıracak araçlar mevcut. Biz bunlara "game engine" diyoruz. Bunlara örnek vermek gerekise:

    Unity
    Unreal Engine
    COCOS2D ve 3D

    gibi game engine ler mevcut.

    Bu uygulamaların amacı, sizin temel seviyedeki geometrik ve fiziksel hesaplamalarla uğraşmamanızı sağlayıp daha çok yaratacağınız oyun üzerine yoğunlaşmanızı sağlıyor.

    Yinede üst seviyede kodlama bilginizin olması gerçekten de zorunluluk, ama en azından oyun yazmak için birde öncen fizik motoru, grafik motoru gibi şeyleri yazmıyorsunuz. siz oyun ile ilgili modellerinizi oyun sahnesine yerleştirip daha üst seviyedeki konularla ilgileniyorsunuz.

    Ama ertanuver 'in de dediği gibi öncelikle algoritma mantığı, daha sonra objective-c'yi anlamanız ve ondan sonrada ios için cocoa touch framework ve quartz core, opengl-es gibi konularda bilgi ve tecrübe sahibi olmanız gerekiyor.

    tek başına oyun yapmak zorunda kalmam umarım ben grafik açısından çizim açısından yeterli değilim, yeteneğim yok sadece kodlama kısmıyla uğraşmak istiyorum zaten bu devirde kimse tek başına oyun yapamıyor herkes bir ekibe dahil olmuş durumda benimde uzun vadede amacım bu, yardımlarınız için çok teşekür ederim




  • Ay doğdu üzerime hocam çok teşekkürler ben de aydınladım. ben de bu ara ufaktan bir giriş yapmayı düşünüyordum demek ki ilk işimiz oyun yapmak değilmiş :D
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.