2010 yılında yurtdışından aldığım MacBook'un şarj cihazı ile ilgili problem yaşamaktayım ve bu konuda yapacağınız girdilere şimdiden müteşekkirim.
Sorunu özetlemem gerekirse;
20 aya yakındır sorunsuz çalışan cihaz, 10 gün önce artık şarj edilemez duruma geldi. Öncelikle şarj cihazında şüphlendim ve başka bir şarj cihazı denediğimde şüphemde haklı çıktığımı gördüm.
Konu ile ilgili olarak Apple'ın destek sayfasından "http://support.apple.com/kb/TS1713" MagSafe adaptörler ile ilgili sayfaları okuduğumda aşağıdaki bilgiyle karşılaştım. Bu bilgide özetle, garanti süresinin dolup dolmamasına bakılmaksızın yetkili servislerin bu şarj cihazlarını öncelikle kontrol etmeleri gerektiği ve eğer kullanıcıdan kaynaklı bir problem tespit edilmez ise ücretsiz olarak yenisini sağlamaları gerektiği belirtilmektedir.
"Additional Information
Whether your product is in or out of warranty, you can take your adapter to an Apple Authorized Service Provider or Apple Retail Store for evaluation and replacement if necessary. Pending the results of the evaluation, you may or may not be eligible for a replacement adapter free of charge. Signs of accidental damage would negate any coverage. Be sure to bring in the computer used with the adapter; it is required to process potential adapter replacements."
Bunun üzerine cihazı alıp İzmir'deki yetkili servislerden birisi olan Adapa'ya götürdüm. Cihazı alıp normal kontrollerini yaptılar ve benim vardığım sonucun aynısına vardılar. Şarz cihazı bozuk yenisini almanız gerekiyor, 75$+KDV buyurun kasaya imasında bulundular.
Kendilerine, Apple Support sayfasındaki bilgiden bahsettiğimde böyle bir bilgiden haberdar olmadıklarını, ayrıca böyle birşeyin mümkün olabileceğini düşünmediklerini biraz da bilmiş tavırlarla aktardılar. Sonra teknik bir personel çağırmalarını rica ettim ve sayfayı gösterince " Hmm, efendim biz bir bakalım, Bilkom Merkez'e soralım. Sizi haberdar edelim" dediler. Sonraki gün arayıp, Bilkom Merkez'den aldıkları cevaba göre bu uygulamanın sadece ABD için geçerli olduğunu, Türkiye için geçersiz olduğunu bildirdiler.
Sonuç olarak sormak istediklerim;
- Buna benzer bir şarj cihazı problemle karşılaşan oldu mu, olduysa hareket tarzınız ne oldu?
- Şarj cihazını Bilkom Yetkili Servisleri hariç başka bir servise getirip tamir ettirmeyi deneyen oldu mu?
- Bu veya benzer bir konuda Apple ile iletişime geçip ABD ve Türkiye uygulamalarındaki farklılıklar konusunda görüş alanlar oldu mu?
- Siz olsanız ne yapardınız?
Cevaplarınız için tekrar teşekkürler.
İyi günler.
bahsedilen uygulama amerika sınırlarları içindedir ibaresinide göremedim ben o sayfada. böyle bir uygulama varsa apple store olan heryerde olması gerekiyor sadece amerikada değil, Türkiyede apple store bulunmadığı için bilkom taşı amerikaya atmışta olabilir
quote:
Orijinalden alıntı: visiotech.gen.tr
bahsedilen uygulama amerika sınırlarları içindedir ibaresinide göremedim ben o sayfada. böyle bir uygulama varsa apple store olan heryerde olması gerekiyor sadece amerikada değil, Türkiyede apple store bulunmadığı için bilkom taşı amerikaya atmışta olabilir
Aynı şeyi ben de Bilkom'a söyledim. Ancak, bu konuda ısrar etmeme rağmen kabul etmediler.
Apple ile iletişime geçmeye çalıştım, ancak Apple'ın Türkiye konusunda bayağı ihmalkar olduğunu gördüm. Sorunu özetleyen üç mailime de cevap vermediler. Bu da Bilkom'un işine geliyor tabiki, çünkü benden başka onları sıkıştıran yok malesef.
Hocam Türkiyede Apple Store yok. Sadece APR (Apple Premium Reseller) var. Bahsettiğiniz işlem Apple storeların içindeki Genius Bar denilen kısımdan yapılıyor.Genius bar dediğimiz kısım Apple Store un kasa bölümüdür ve bütün değişim işlemleri falan burada yapılıyor.
Ürününüzü değiştirmemekte gayet haklılar. Neden? Çünkü burası türkiye. Müşteri memnunuyeti denen şey sıfır. Size bu forumdan okuduğum bir olayı anlatayım.
Forum üyelerinden biri apple store a gidiyor. neden gittiğini bilmiyorum ama bu sırada kendi sahip olduğu iphone dan mesaj yazıyor. adam mesaj yazarken iphone un ekranındaki sarı leke çalışanlardan birinin gözüne çarpıyor. Telefonunuzun ekranındaki leke garanti kapsamına girmektedir ve isterseniz şuan telefonunuzun birebir değişimini yapabiliriz. Öylesine uğradığı apple store dan bedavaya sıfır iphone alıp çıkıyor.Türkiyede bu masal diye anlatılır.
Genius bar da iphone konusunda güzel birşey daha var.Kendi iphone um bozuk ve araştırmalarım sonucu öğrendim. Genius bar a gidip bozuk iphone + 150 dolar verirsem refurbished iphone alıyorum.refurbished: defolu veya bozuk olan apple fabrikasına gönderiliyor, gerekli parçalar sıfırıyla değişiyor testler yapılıyor ve satışa çıkıyor. kısacası 150 dolara sıfır iphone. ama avrupa ülkelerinde ve amerikada vs.. türkiyede böyle bir olay olmadığı için masamın çekmecesinde bozuk bir iphone 4 yatıyor.
Şuan benimde 1,5 yıllık macbookpro şarj cihazımın bağlantı kısmında temassızlık var ve 85w bir cihaz arayışındayım. fiyatlarıda gayet güzel