Şimdi Ara

Makro Hakkında Her Şey!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
10
Favori
10.937
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha evvel çeşitli sitelere istek üzerine yazmış olduğum bir yazı. Umarım yardımcı olur


    1. Ekipman:



    a.Makro Lensler:



    Piyasada dolanan bir çok makro objektif mevcut bildiğimiz üzere. Bunların başında ve hayallerimin sahibi Canon MP-E65mm geliyor elbette:) Bu lens 1:1 makronun ötesine geçen ve alternatifi olmayan tek makro lens. Kullanımı gerçekten büyük bir beceri isteyen ve bu beceriyi verebildiğiniz takdirde bırakın sinek kafasını gözüne kadar çekebileceğiniz emsalsiz bir lens. Fiyatı 1200 dolar civarında bulunabiliyor.Çok ciddi şekilde aydınlatma isteyen bir bir lens. Bunun içinde yine Canon'un ürettiği MT-24 Twin Flaş geliyor. Fakat flaş da maşallah lens kadar pahalı :) 900dolar gibi bir fiyatı var. Sonuç olarak tam olarak çalışmak istiyorsak 2000 doları gözden çıkmamız gerekiyor elbette... Son olarak bu lens ile 5 katı büyütme elde edebiliyoruz bu da elde çekimi neredeyse imkansız kılıyor... Diğer lensler ise bir sıralar sıklıkla kullandığım Canon 100mm USM Makro. Bu lensin alternatifleri ise Sigma 105mm ve Tamron 90mm. 100mm fiyatı ikinci elde 900lira iken 105mm 700liraya 90mm 650liraya bulunabiliyor. Bu da aynı şekilde demek oluyor ki Canon 100mm elbette optik olarak gerçekten kendini farkettiriyor. Diğer makro lensler ise Canon 180mm,100mm,60mm ve 50mm... Sigma ise 180mm,105mm,70mm ve 50mm. Tamron 180mm 150mm ve 90mm... ve bu lenslerin hepsi (canon 50mm hariç!) 1:1 yakınlaştırma sağlar ve eğer bir lens 1:1 makro değilse gerçek makro lens değildir...Ayrıca odak mesafesi arttıkça arkaplan bulanıklığı da artar...

    Canon 100mm L IS USM Makro ile çekmiş olduğum bir kaç fotoğraf;
     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


    Canon MP-E 65mm ile çektiğim bazı fotoğraflar;

     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!




    b.Alternatif Makro:



    Alternatif makrodan kastımız elbette ki ters bağlama uzatma ya da körük kullanımıdır. Normal olarak makro olmayan bir lensimizi yukardaki 3 işlemi uygulayarak makro lens haline dönüştürebiliriz.



    i.Ters bağlama:



    En yaygın makrolardan birisidir. Elimizdeki lensi gövdeye ters bağlayarak makro mercek görevini üstlendirmiş oluruz... Burda dikkat edilmesi gereken 2 şey vardır:



    1-Diyafram



    2-Büyütme Oranı



    1-Diyafram:



    Eğer elimizdeki lens eski lenslerden değilse bu lenslerin diyafram kontrolü makine üzerinden yapılır ve lensi ters söktüğümüzde diyafram her zaman en açık ayarda kalır(örneğin 2.8 4 gibi) Fakat makro da net alan derinliği çok çok çok azdır. Bu yüzden de daha kısık diyaframlar tercih edilir.Mesela 8-16 arası genellikle kullanılan değerlerdir F değeri için. Eğer elimizdeki lens manuel yani eski kasa lenslerden ise bunu lens üzerinden değiştirdiğimiz için sorun teşkil etmez. Eğer yeni lenslerden ise bunu şu şekilde yapıyoruz: Önce istediğimiz diyafram değerini seçiyoruz. Daha sonra "Alan Derinliği Önizleme Tuşu" na BASILI TUTARAK! lensi gövdeden ayırıyoruz. Bu şekilde lens istediğimiz F değerinde sabit kalmış oluyor.(Alan Derinliği Önizleme Tuşu'nu kullanma kılavuzundan ya da google'dan bulabilirsiniz... Canonlarda lensi değiştirmek için bastığımız tuşun altında ufacık bir siyah düğme.)



    2-Büyütme Oranı:



    Bunu hesaplamak için elimizdeki lensi alıyoruz bakıyoruz. Mesela 50mm bir lensi ters bağlayacağız. Büyütme oranı 50/50den 1:1 oranında. 18-55i ters bağlayacaksak eğer, büyütme oranı 18mmde iken lens 50/18 3:1 büyütme verir bize. Eğer 55mmde kullanacaksak 50/55 0.9:1 gibi bir oran verir.Kısaca 50/ X şeklinde bulabiliyoruz. Bu yüzden tele lensler (55-250 gibi 70-300 ya da 70-200 gibi) ters bağlamak için uygun seçenekler değildir. En uygun seçenekler geniş açı lenslerdir ve prime olursa lens optik kaliteden dolayı daha keskin fotolar verir bize. Misal benim kullandığım Tokina 28mm gibi ya da 18-55in 18i gibi veyahut 16mm gibi... Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise bu noktada, büyütme oranının da değişeceğidir.


    Ters objektif methodu ile çekmiş olduğum bir kaç fotoğraf;

    Tokina 28mm RMC
     Makro Hakkında Her Şey!



    Pentax 35mm SMC
     Makro Hakkında Her Şey!


    Canon 18-55 IS
     Makro Hakkında Her Şey!






    ii. Körük ve Uzatma Tüpleri:



    Optik olarak herhangi bir içeriği olmadığından TEORİK OLARAK! görüntü kaybına yol açmazlar... Fiyatları körük için 120 lira tüp için 25liradır. İkisi de prensipte aynı işe yarar fakat aradaki farkı yaratan körükte istedğimiz yakınlaştırmayı körüğü hareket ettirerek sağlarken tüpte söküp takma ile uğraşırız. Bu da hem zaman kaybına yol açar hem de istediğimiz kare çoktan gitmiş olabilir. Çalışma mantığı ise; lens ile gövde arasındaki mesafeyi artırarak odak mesafesini azaltmasıdır.Ne kadar büyütme elde edeceğimizi ise kullanılan tüp uzunluğu/ lens mmsi örneğin 100mm tüp kullandık diyelim ve ucuna da 50mm lens taktık. Büyütme oranımız 100/50 2:1 olacaktır. Yani 2 katı büyütme verecektir. Dikkat edilmesi gereken diğer bir etken eğer bu tüp ya da körüğü bir makro lens ile kullanıyorsak büyütme oranını eklememiz gerekir. Örneğin 100mm uzatma tüpü takılı 100mmlik lens 100/100 +1 yani 2:1 olacaktır.



    Uzatma tüpü ile çekilmiş bazı fotoğraflarım;

    85mm 1.8
     Makro Hakkında Her Şey!



     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!



     Makro Hakkında Her Şey!



    135mm L
     Makro Hakkında Her Şey!

    iii.Close-Up Filtreler:



    Belki de en ucuz yöntemdir. 20lira gibi bir fiyattan bulunabilir. Her lens ile kullanılabilen bu filtreler UV ya da C-PL filtreler gibi direkt olarak lense takılır.1sne de takıp çıkarabilirsiniz hatta üzerinde de durabilir farketmez. YALNIZ!!! İşin içine farklı bir optik daha girdiğinden görüntü kaybına neden olur. Görüntü uygulanan tekniğe göre çamur gibi bile olabilir. Fakat eğer makroya sevdalı olup olmadığınızı bilmiyorsanız ve karar aşamasında iseniz veyahut bütçeniz yok ise en uygun seçenektir. Bu close-up ların şimdiye kadar gördüğüm en başarılısı RAYNOX-DCR250 idi. Fakat fiyatı 140-200 arası değişiyor malesef...


    Raynox dcr250+100mm L

     Makro Hakkında Her Şey!


     Makro Hakkında Her Şey!



    2. Odaklanma:



    Belki de makronun en zor yeri burası. Çünkü o kadar ufak bir alanda çalışıyorsunuz ki netlik yakalamak imkansızlaşıyor! Odaklanma üç şekilde halloluyor. Birincisi vücudunuzu ileri geri yaparak netliği bulmaya çalışmak.Yalnız bu o kadar zor ki esen anlık bir rüzgar böceğin kıpırdaması ya da deklanşöre basarken elinizin titremesi makine titremesi bütün emeğinizi mahvediyor =) Biraz alışkanlık biraz şans...İkincisi üçayak ile kullanılan özel makro kafalar...Bunlarda da mantık aynı aslında siz gitmiyorsunuz da makine gidip geliyor sadece. Üçüncüsü ise en güzeli =) Siz beklersiniz o gelir odağa oturur ama trilyon da bir olur olur herhalde böyle bir şey :)



    3.Işık Kullanımı ve Yönetimi:



    Eğer makro çalışmak istiyorsak ve sabit objeler üzerinde çalışmıyorsak (ki çalışıyorken bile şart bence) mutlaka sağlam bir ışık kaynağı lazım bize. Bu muhtemelen flaş oluyor. Kullanma sebebimiz ise diyaframın epey kısık olmasından dolayı ışık yetersizliği ve flaşın anı "dondurması". Bunun için 3 çeşit flaş var. Birincisi normal tepe flaşı (430EXII gibi YN560 gibi SB800 gibi(salladım var mı böyle bir flaş nikonda?)) Bu flaşlar hem çok güçlü bizim için hem de objektifin üzerine eğilemediği için resmin yarısı karanlık çıkıyor. Fakat kullanmak istiyorsak yine de google'dan "DIY FLASH DIFFUSER" diye mutlaka aramanızı tavsiye ederim kola kutusu ile bile mükemmel sonuçlar alınabiliyor ufak bir modifiye ile. İkincisi ring flaşlar. Bu flaşlar objektifin önünde olduğu için nereye doğrultursak oraya patlıyor ve soft oldukları için fazla bir diffuser(ışığı yumuşatmak için kullanılan aparat) istemiyor ama ben yine de kullanıyorum... Son flaş türü ise Twin Flaşlar... Yine döndük dolandık türünün en süper örneği MT-24e geldik =) Konuş konuş bitmez bu flaş arkadaş google yapıp hayranlıkla izleyebilir ve bilgi sahibi olabilirsiniz....



    Makro da dikkat etmemiz gereken en önemli şeylerden birisi de ışığı doğru kullanmaktır. Özellikle öğle vakti yapılan çekimlerde güneş çok ışıldadığı için resimlerimiz patlak çıkar. Bunun önüne geçmek için öğle vaktinde resim çekmiyoruz bu kadar basit :D Şaka bir yana, başka bir şey şu an için bilmiyorum. Işığın daha soft(yumuşak) geldiği 08-11 ve 15-19 arası tercih edilmelidir. Işığın çok olması her zaman avantaj getirmez =)



    4.Börtü- Böcük Çekimi:



    Bir tanesi de yok ki adam gibi dursun yerinde! Ölü değilse ya da benim bazı modellerim gibi bir anlık kızgınlığa kurban gitmiş değilse :D Bu konuda en güzel bilgileri İngiltere'den Brain V. verdi sağolsun... Dilim döndüğünce Türkçe olarak çeviriyorum:



    - Böcek üzerine düşen ışığı asla engellemeyin!



    - Mümkün olduğunca onunla aynı seviyeye gelin.(daha düşük bile olabilir.)



    - Yavaşça yaklaşın ve yaklaşırken resim çekmye başlayın.(Ki böcek sese ve ışığa alışsın. Pır diye kaçmasın)



    - Şansınız varsa eğer, böcek bir şeyle meşgul olabilir. Mesela temizlik, yemek, çiftleşme gibi. Bu gibi durumlarda sizi pek de adam yerine koymaz. Ve istifini bile bozmaz. =)



    - Daha ufak böcekler sizi daha az umursar.



    -Eğer korkup kaçarlarsa bi süre bekleyin geri döneceklerdir.



    -Bir çiçek kenarına oturun ve böceğin size gelmesini bekleyin.(3.madde odak başlığındaki... zor..)



    -Rüzgarlı havalarda fotoğraflamak zor olsa da böceklere daha fazla yaklaşabilirsiniz...



    -Sabah erken saatlerde çekime çıkın. (Sabah 6da ODTÜ ormanındayım mesela bugün :D) Çünkü böcekler soğuk kanlı oldukları için hareket edemezler fazla ve istediğimizi elde etmek daha kolay olur. Ayrıca sabak çiğ ve yağmur damlaları da güzel kareler ile sonuçlanabilir...



    Peki bu mahlukatlar ki her biri birbirinden muhteşem nasıl olacak da bulunacak ya da fotoğraflanacak eğer uslu durmuyorlarsa? Bu konuda yine Brain diyor ki:



    - Kandırın! :D Demek istediğim onlara yemek su vererek stabil en azından daha az hareketli olmalarını sağlayabiliriz. Mesela bal, reçel gibi tatlı şeyleri löpür löpür yiyorlar ve sen 50tane bile flaş patlatsan umursamıyorlar. Mutualist yaşam tarzı işte =)



    -Tuzağa düşürün ve hapsedin! Mesela bir türlü durduramıyorsunuz hayvan çok panikledi flaş patlayınca. Hemen sigara paketinindeki sigaralı başka cebe atıp ya da yanımızda bulundurduğumuz herhangi bir kutuya böceği hapsediyoruz. Daha sonra üzerinde çalışılmak üzere... Ama size tavsiyem ASLA AMA ASLA ÖLDÜRMEYİN! Onun da bir canı olduğunu unutmayın... Sonra benim gibi vicdan azabı çekersiniz :( Ayrıca siz öldürünce estetiği de bozuluyor. Tek gözü olmayan bi sinek çekeceğinize hiç çekmeyin daha iyi...



    5. Kamera Ayarları:



    Mecburen kameramızı önceden ayarlamamız gerekiyor. Çünkü çekeceğimiz kelebek örümcek sinek her an kaçma potansiyeline sahip ve tek bir hakkımız olacak muhtemelen... Bunun için flaş senkronunu göze alarak 1/200 perde hızında 8-16 arası bir diyaframda ve ISO200 gibi bir değerde kullanmak etkili sonuç verecektir. En azından ben öyle kullanıyorum. Bunu zaten bir süre sonra kendiniz bileceksiniz en iyisi sizin için hangisi olduğunu :)



    6. Kompozisyon:



    Konu makro olunca ve doğa makrocusu isek yapacağımız çalışmaların %99u zaten internette mevcut oluyor malesef =) Bunun için öyle bir çekim yapmalıyız ki diğerlerinden bir adım öne çıkmalı bizimki. Bu sizin kişisel yaratıcılığınıza bakan bir konu. Fakat ufak bir tüyo: Böcek fotoları her zaman yandan daha çok rağbet görüyor. Tepesine çökmüş gibi olan çekimler ise daha az...



    7. İşleme:



    Keyfimiz nasıl çekiyorsa gözümüze nasıl hoş geliyorsa fotoğrafı öyle işliyoruz. Klasik bir method olsa zaten herkes aynı fotolarla gelirdi =) Kişisel yetenek, bilgi ve zevkle alakalı tamamen. Fakat tavsiyem her zaman RAW halde çekim yapmanız JPEG yerine.Sebebini google'dan bulabilirsiniz uzun bir konu...



    Fakat işleme deyince sadece renkler falan gelmesin aklınıza :) FOCUS STACKING diye bir meret var ki makronun neredeyse vazgeçilmezlerindendir kendisi :) Sebebi, çektiğimiz fotoğrafta her yer net olamiyor malesef F22 bile olsa bu yüzden aynı resmin farklı netlik bölgeleri ile çekilmiş hallerini photoshop ya da benzer fotoğraf işleme programlarıyla birleştiriyoruz yani program yapıyor bizim yerimize... Sonuç olarak da her yeri net olan fotomuz hazır oluyor :) Dikkat edilmesi gereken şey ise kadrajın aşağı yukarı aynı olması. Yani aynı fotoğrafı çekmemiz her defasında fakat net alan farklı olacak şekilde... Yine google'dan Focus Stacking diye aratılıp video ve görsellere ulaşılabilir...





    SONUÇ OLARAK, makroyu seviyorsanız ve kaliteli şeyler istiyorsanız (ama gerçek bir kaliteden bahsediyoruz burda) biraz kesenin ucunu açmaktan başka çare yok malesef :(( Hele bir de öğrenci iseniz ben gibi 100mm ötesine geçemezsiniz :P Ayrıca ciddi şekilde bel ağrılarına hazır olun :D Deneyince ne demek istediğimi anlayacaksınız... Ve pantolon yırtıklarına üstün başın çamur olmasına vs vs vs... Soğutmayayım şimdi :) Kısacası ÇOK zahmetli bir iş fakat ben çok keyif alıyorum ve emeklerimin neticesini görebildiğim en iyi alanlardan bir tanesi.


    Bu yazı DONANIMHABER.COM sitesine istek üzerine yayınlanmıştır. Alıntı yaptığınız takdirde lütfen bilgilendirin.


    EKLEME:

    Normal bir makro lense sahip değilsek en ucuz yöntemler ya tüp takmak ya da lensi ters bağlamak elbette. Bunu biliyoruz. Peki hangisini seçmeliyiz? Elbetteki ki her birinin getirisi ve götürüsü olacak

    TERS OBJEKTİF:

    Ters objektifi seçmek eğer diyaframı dışarıdan kontrol edilemeyen bir objektifimiz varsa elimizde kapkaranlık bir vizörden çekim yapmak demek. Maddeler halide yazacak olursak;

    -Vizörün kararması
    -Konuya olan mesafenin 3-5cme inmesi
    -Işık kaybı
    -En önemlisi ise açımızın HER ZAMAN sabit kalması

    Bu demektir ki büyütme miktarını kendimiz kontrol edemiyoruz. Elimizdeki lensin büyütme miktarı ne kadarsa o kadar kalıyor malesef. Bunun bize pratikte kaybettirdiği şey ise; mesela bir sineğe yaklaştık sinek kadraja sığmadı ya da küçük geldi. Yapabileceğimiz birşey yok... Elbetteki bu sadece prime objektifler için geçerli. EEğer zoom lens bağladıysak ters olarak (18-55 mesela) bunu ayarlayabiliriz bu sefer de görüntü kalitesinden ödün vereceğiz.

    +Optik kalitenin daha iyi sağlanması
    +En önemlisi ise tepe flaşı kullanıyorsak ışığı daha da rahat lensin önüne düşürebilmemiz


    TÜP:

    Bildiğiniz üzere 2 çeşit tüp var: AF tüpler ve MF tüpler

    Af tüpler el yakıyor malesef. Esas olay burda elbetteki Auto Focus değil diyafram kontorülünü sağlayabilmek. Bu da bize aydınlık bir vizör sağlıyor.
    Mf tüpler ise 20-25 lira mis gibi! Eğer ben alışırım vizöre gerek yok diyorsanız fazladan 200lira vermenin alemi yok AF tüpe.

    Tüplerin bize kaybettirdikleri;

    -Karanlık viözr (mf için)
    -Işık kaybı(tüpün boyuna bağlı)
    -Ve teorik olarak etkilememesi gerekirken pratikte imaj kalitesini bozması.
    -Lensin boyunun uzaması: Bu demektir ki flaş sistemimizi çok daha iyi kontrol etmeliyiz ki lensin önüne ışığı düşürebilelim
    -Ağırlık artışı ve daha hızlı enstantene gereksinimi

    Getirisi ise;

    +Işık!
    +Büyütme miktarını belirli oranlarla kendimizin belirleyebilmesi
    +Ucuzluğu ve hemen hemen bütün lenslerle kullanılabilmesi

    Şimdi diyeceksiniz ki hem artı hem eksi nasıl oluyor? Eğer kullandığım tüpüm boyu uzun olursa ters lensten bi farkı kalmıyor. Fakat, eğer kullandığım tüpün boyu kısa ise (örneğin sadece 1.halka) lensin filtre çapı kadar ışık giriyor lense. Zaten mantıklı düşünürseniz birinde lensin önünden giren ışık ötekinde arkadan giriyor. Örnek vermek gerekirse, 50mm lensimizi ters bağlarsak arkadan giren ışık yaklaşık olarak 22mm bir filre çapına sahipken önden giren ışık 52mm bir filtre çapına sahip olacak. Umarım anlatabilmişimdir bu kısmı


    KÖRÜK:

    Körük tüp ile aynı aslında, sadece bişeyler söküp takmak yerine anında olaya hakim olmamızı sağlıyor ve bu aslında zaman kazandırıyor bize baya. Heleki konu makro olunca!

    Şimdi burdan sonra sizin ne seçeceğinizi ancak siz bilebilirsiniz Yalnız hatırlatmakta fayda görüyorum, sadece bunlarla sınırlı kalmamakta da fayda var. Tüp ucuna tüp tüp ucuna ters lens bağlamak da size makronun o dehşet verici büyütmelerini sağlayacaktır

    Alan derinliği ile cebelleşmelerinizde ışığınız bol olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evirgen2008 -- 14 Eylül 2013; 23:25:00 >







  • Güzel yazı keyfile okudum.Macroya yeni başlacayacaklar için oldukça faydalı

    Macro hakkında farkı bir kaynağıda ben hazırlamıştım ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_62514935/mpage_1/f_/key_//tm.htm#62514935
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sh@rKs-PoWeR

    Güzel yazı keyfile okudum.Macroya yeni başlacayacaklar için oldukça faydalı

    Macro hakkında farkı bir kaynağıda ben hazırlamıştım ;

    http://forum.donanimhaber.com/m_62514935/mpage_1/f_/key_//tm.htm#62514935

    Fırsatım olmadı henüz okumaya. Müsait olduğum bi zaman muhakkak göz gezdireceğim bunlara




  • birgun prof olursam isime yarar diye hepsini okudum bugunlerde sx150IS alma durumum var kompaktta olsa tam manuel oldugu icin baslangic olarak en iyi makina buymus bende birgun sizin geldiginiz noktalara gelmek istiyorum
  • elinize saglik guzel bir yazi olmusayrica fotograflariniz da cok guzel.

    makro bocek fotograflari iyi guzel de korkunc yav dun gece balkonda otururken bi yusufcuk kondu onume tistim. biraz yanastim falan uyku mahmuruydu galiba tinlamadi beni bende birkac fotografini cektim tavandaki 100watt lik ampulun izin verdigi kadar. korka korka zor cektim sonra rahatsiz etmemek icin daha fazla iceri girdim. bence en guzeli boyle fotograflardan gormek




  • Yusufcuk cok şirin hayvan yav
  • yav birak ben kelebekten tirsiyom senin dedigine bak
  • Yusufçuktan zarar gelmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CanTnçr

    Yusufçuktan zarar gelmez
    Güzel yazı...

    Yusufçuk korkutucu falan değil çok karizmadır yaf... Kafasına eserse gelir poz verir hatta elinize çıkar kımıldamadan sizi seyreder...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zommby

    Güzel yazı...

    Yusufçuk korkutucu falan değil çok karizmadır yaf... Kafasına eserse gelir poz verir hatta elinize çıkar kımıldamadan sizi seyreder...

    Alıntıları Göster
    Güzel yazı, güzel fotoğraflar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: First_Person

    Güzel yazı, güzel fotoğraflar

    Alıntıları Göster
    Teşekkür ederim dostlar faydası dokunduysa ne mutlu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evirgen2008

    Teşekkür ederim dostlar faydası dokunduysa ne mutlu

    Alıntıları Göster
    Yazı için teşekkürler.Buradaki arkadaşlarda faydalanmış oldu.

    Bu MF uzatma türlerinde sürekli karanlık vizör olduğundan bahsediliyor.E birde manuel odak yapacaz çözüm nedir? Yoksa LCD den izlemede problem olmuyor mu

    Veya illa manuel lens mi almak gerekir diyaframın lens üstünden değiştiği.Onu da alırsak eder zaten bir AF tüp fiyatı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Yazı için teşekkürler.Buradaki arkadaşlarda faydalanmış oldu.

    Bu MF uzatma türlerinde sürekli karanlık vizör olduğundan bahsediliyor.E birde manuel odak yapacaz çözüm nedir? Yoksa LCD den izlemede problem olmuyor mu

    Veya illa manuel lens mi almak gerekir diyaframın lens üstünden değiştiği.Onu da alırsak eder zaten bir AF tüp fiyatı

    Karanlık vizöre alışıyorsunuz o kadar problem bişey değil esasında Odak için çözüm ileri geri yapıyoruz makineyi biraz sıkıntılı buralar işte fakat alışınca çok kolay denemelisiniz bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: evirgen2008

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Yazı için teşekkürler.Buradaki arkadaşlarda faydalanmış oldu.

    Bu MF uzatma türlerinde sürekli karanlık vizör olduğundan bahsediliyor.E birde manuel odak yapacaz çözüm nedir? Yoksa LCD den izlemede problem olmuyor mu

    Veya illa manuel lens mi almak gerekir diyaframın lens üstünden değiştiği.Onu da alırsak eder zaten bir AF tüp fiyatı

    Karanlık vizöre alışıyorsunuz o kadar problem bişey değil esasında Odak için çözüm ileri geri yapıyoruz makineyi biraz sıkıntılı buralar işte fakat alışınca çok kolay denemelisiniz bence

    Alıntıları Göster
    Ben zaten MF yapıyorum su anda da arada ve dediğiniz gibi ileri geri ile yapıyorum.Benim merak ettiğim sadece karanlık vizör netlemeye engel olacak kadar mı?




  • çok güzel yazk olmuş zevkle okudum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Ben zaten MF yapıyorum su anda da arada ve dediğiniz gibi ileri geri ile yapıyorum.Benim merak ettiğim sadece karanlık vizör netlemeye engel olacak kadar mı?

    vallahi buna bişey diyemem. çok uzun zaman ters lens kullandım çok nadirdir engel olduğu ama size de öyle gelir mi bilmyiorum :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evirgen2008

    quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Ben zaten MF yapıyorum su anda da arada ve dediğiniz gibi ileri geri ile yapıyorum.Benim merak ettiğim sadece karanlık vizör netlemeye engel olacak kadar mı?

    vallahi buna bişey diyemem. çok uzun zaman ters lens kullandım çok nadirdir engel olduğu ama size de öyle gelir mi bilmyiorum :(

    Alıntıları Göster
    Anşadım hocam.uygun zamanda bir tane edinip denemek istiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhan_eee

    Anşadım hocam.uygun zamanda bir tane edinip denemek istiyorum

    Alıntıları Göster
    Sizce 50mm f/1.8 için uzatma tüpü mü daha iyi olur, ters bağlama adaptörü mü? Yoksa ikisi birden mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Sizce 50mm f/1.8 için uzatma tüpü mü daha iyi olur, ters bağlama adaptörü mü? Yoksa ikisi birden mi?

    daha fazla büyütme içinse bu soru ters +tüp
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evirgen2008

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dante

    Sizce 50mm f/1.8 için uzatma tüpü mü daha iyi olur, ters bağlama adaptörü mü? Yoksa ikisi birden mi?

    daha fazla büyütme içinse bu soru ters +tüp

    Alıntıları Göster
    yazıyı baştan sona okumadım ancak fotoğrafları çok beğendim :)




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.